Tämä kysymys on AINOASTAAN normaaleille äideille; KUINKA KAUAN TEILLÄ KESTI SYNNYTYKSEN JÄLKEEN, ETTÄ

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ole hyvä ja poistu Rouva Täydellinen. Jos osasit lukea, ketju ei ollut tarkoitettu sinulle :D.
Sustako on TÄYDELLISYYTTÄ jos on omat farkut jalassa raskaana ollessa :eek: Pikkusen yksinkertainen ajatusmaailma.
O.K. Hillu nyt mukana sitten, kun sinusta persepörriäisestä ei pääse näköjään eroon :hug:
 
normaali äiti
Mulla lähti kilot varmaan noin kuukaudessa(12) Mut vanhoihin mittoihin tuskin palaudun koskaan. Hirvee läskinahka makkara tuossa keskivartalon ympäri ja lantio leventynyt ja vyötärökin on jotenkin ihan kummallinen.. Farkut mahtui päälle siis kyllä muutamassa viikossa mut kaikki tursuaa sieltä yläpäästä ulos :S Mä oon kuullut että puoli vuotta menee yleensä siihen palautumiseen joten odotan ihmeitä tapahtuvaksi 8 päivässä!
 
vieras
Mulla meni normifarkut jalkaan jo viikon kuluttua. Siihen asti kuljin äitiyshousuissa ja yhtäkkiä huomasin, että farkut mahtuu jalkaan. Paino putos yhtäkkiä muutaman päivän aikana useita kiloja ja siihen se on jäänyt..
 
vieras
esikoiselta meni muistaakseni 3 kk:tta että kaikki edelliset housut mahtuivat, osa meni jo kuukauden päästä. Vitosen jälkeen menikin jo ainakin puoli vuotta, ennenkuin timmeimmät mahtuivat
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma kun ketjuun paukkaa taas pilvinpimein näitä itse parsasoseet vääntäviä kestovaippailijoita, jotka täysimettävät 3 vuotta ja poistuvat bikineissä synnäriltä...:whistle:
No jos mua tarkoitit, niin en ole koko elämäni aikana tehnyt yhtään sosetta itse, en todellakaan käytä mitään yököttäviä kestovaippoja ja bikineitä en käytä, kiitos raskausarvet. Että :whistle:

Jotenkin vaan vitun outoa, että siinä on jotakin kummallista tai tavoittelemisen arvoista jos on omat vaatteet päällä synnärillä/raskaana, vittu kun se ei kuitenkaan muuten kerro kropasta mitään saatika muutenkaan ulkonäöstä.
 
miä
Olisin mahtunut normaaleihin farkkuihin heti, mutta koska sain lapsen sektiolla en millään voinut laittaa normaaleja farkkuja, olisivat painaneet ja hiertäneet arpea. Lapsen ristiäisiin, 1kk syntymästä mahduin jopa PIENEMPIIN housuihin kuin normaalisti... Ja ihan normaali äiti olen!
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ole hyvä ja poistu Rouva Täydellinen. Jos osasit lukea, ketju ei ollut tarkoitettu sinulle :D.
Sustako on TÄYDELLISYYTTÄ jos on omat farkut jalassa raskaana ollessa :eek: Pikkusen yksinkertainen ajatusmaailma.
O.K. Hillu nyt mukana sitten, kun sinusta persepörriäisestä ei pääse näköjään eroon :hug:
Siis ei jumalauta, eli mä olen sen takia joku piru kun mulla on ollut omat vaatteet päällä, keskustelu palsta, joten eiköhän mullakin ole oikeus vastata. Ap:n aloitus oli todella ihmeellinen tai siis ihmeellisesti kirjoitettu.
 
rv 38
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko se totta, että synnytyksestä palautumiseen menee sama aika, kuin raskaana olemiseenkin? :D

Eli karkeasti 9 kk...?
Nostan tän =)
Kilot mulla karisi ennätysvauhtia, suurin osa jäänyt synnärille. Mutta löysä nahka vaati kyllä pidempään kun sen 9kk...on melko yksilöllistä miten siitä palautuu :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma kun ketjuun paukkaa taas pilvinpimein näitä itse parsasoseet vääntäviä kestovaippailijoita, jotka täysimettävät 3 vuotta ja poistuvat bikineissä synnäriltä...:whistle:
miten huono itsetunto sulla mahtaa olla ? :eek:
Miten huono tai hyvä itsetunto liittyy siihen, jos toteaa, miten jokaiseen palstalla pyörivään "vertailuketjuun" tulee aina joku kruununkiillottaja pyörimään? :eek:

JOS PYYDETÄÄN ASIALLISESTI, että voisiko semmoiset pysyä poissa, niin ei vaan sana mene perille. :headwall:

Jokainen tietää, että on olemassa näitä kaksneljäseittämän SuperÄitejä, jotka osaavat kaiken, tietävät kaiken, lihovat raskauksissa lapsen syntymäpainon verran, ulkoilevat 4 kertaa päivässä lasten kanssa, lasten, jotka synnytyslaitokselta saakka nukkuvat 10 tuntia yössä putkeen, heräämättä...


Sitten on se kategoria meille ihan TAVALLISILLE äideille...:whistle:
 
kissa
Rauha maassa.

Ehkäpä aloittaja toivoi kommentteja niiltä, joilla palautumiseen on mennyt aikaa, koska usein näihin kyselyihin vastaa vain sellaisia, joilla se kävi nopeasti. Hyvä niin, mutta toiset haluavat myös vertaistukea!
 
Ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma kun ketjuun paukkaa taas pilvinpimein näitä itse parsasoseet vääntäviä kestovaippailijoita, jotka täysimettävät 3 vuotta ja poistuvat bikineissä synnäriltä...:whistle:
miten huono itsetunto sulla mahtaa olla ? :eek:
Miten huono tai hyvä itsetunto liittyy siihen, jos toteaa, miten jokaiseen palstalla pyörivään "vertailuketjuun" tulee aina joku kruununkiillottaja pyörimään? :eek:

JOS PYYDETÄÄN ASIALLISESTI, että voisiko semmoiset pysyä poissa, niin ei vaan sana mene perille. :headwall:

Jokainen tietää, että on olemassa näitä kaksneljäseittämän SuperÄitejä, jotka osaavat kaiken, tietävät kaiken, lihovat raskauksissa lapsen syntymäpainon verran, ulkoilevat 4 kertaa päivässä lasten kanssa, lasten, jotka synnytyslaitokselta saakka nukkuvat 10 tuntia yössä putkeen, heräämättä...


Sitten on se kategoria meille ihan TAVALLISILLE äideille...:whistle:
Kuulostaa kyllä sulla olevan todella huonoitsetunto :( Jos jotkut kirjoittavat että heillä on mennyt omat vaatteet heti tai ollut kokoajan, niin he ovat heti superäitejä ja oletat että heillä kaikki muukin menee täydellisesti. Mielestäni jokainen on ihan normaali äiti ja sitähän ap haki. Ja mitä sitten vaikka kaikki noista tapahtuisikin, ota itseäsi niskasta kiinni jos käy noin luonnonpäälle muiden tekemiset.
 
Tinii harmaana
Ykkösestä en yhtään muista mutta kakkosesta (joka nyt on 5vkoa) kokeilin normifarkkuja 3vkoa synnytyksestä ja kyllähän ne kiinni meni, pinkeesti kylläkin :D
sen jälkeen en oo mammafarkkuja jalkaan laittanut!

Paino nous raskauden aikana 10kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten huono tai hyvä itsetunto liittyy siihen, jos toteaa, miten jokaiseen palstalla pyörivään "vertailuketjuun" tulee aina joku kruununkiillottaja pyörimään? :eek:

JOS PYYDETÄÄN ASIALLISESTI, että voisiko semmoiset pysyä poissa, niin ei vaan sana mene perille. :headwall:

Jokainen tietää, että on olemassa näitä kaksneljäseittämän SuperÄitejä, jotka osaavat kaiken, tietävät kaiken, lihovat raskauksissa lapsen syntymäpainon verran, ulkoilevat 4 kertaa päivässä lasten kanssa, lasten, jotka synnytyslaitokselta saakka nukkuvat 10 tuntia yössä putkeen, heräämättä...


Sitten on se kategoria meille ihan TAVALLISILLE äideille...:whistle:
no minusta pyyntökään ei ollut kauheen ASIALLINEN jos aletaan nussimaan pilkkua :D
ja kyllä minusta se kertoo jotenkin huonosta itsetunnosta jos kokee että toinen on täydellinen joidenkin ihan hullujen asioiden perusteella.. siis että .no en osaa tai jaksa alkaa selittämään :ashamed: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
Ykkösestä en yhtään muista mutta kakkosesta (joka nyt on 5vkoa) kokeilin normifarkkuja 3vkoa synnytyksestä ja kyllähän ne kiinni meni, pinkeesti kylläkin :D
sen jälkeen en oo mammafarkkuja jalkaan laittanut!

Paino nous raskauden aikana 10kg.
minunkin teki kyllä mieli rakentaa rovio ja polttaa kaikki mammavaatteet heti kun niistä eroon vaan pääsi.
vaikka näytinkin varmaan nakilta makkaroidenkuoressa jonkin aikaa normivaatteissani :D
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
Mahan kasvu on jokaisella ihmisellä erilainen raskauden aikana, joillain se kasvaa tosi isoks toisilla sitä ei edes huomaa. joten iha hyvi TÄH? on voinut käyttää niitä farkkujansa koko raskautensa ajan.
 
:)
Kettuilematta kellekkään, niin naiset ja hyvät äidit, kuntoilkaa ja harjoittakaa niitä vatsalihaksia, pienenee ainakin se maharöllykkä joka itseäkin vaivasi lapsen syntymän jälkeen. Vartaloni on muuttunut raskauden jälkeen, mutta olen kuitenkin ihan hyvässä kunnossa, vaatteet mahtuu päälle ja on hyvä olla.
 

Yhteistyössä