Tämä kysymys on AINOASTAAN normaaleille äideille; KUINKA KAUAN TEILLÄ KESTI SYNNYTYKSEN JÄLKEEN, ETTÄ

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kettuilematta kellekkään, niin naiset ja hyvät äidit, kuntoilkaa ja harjoittakaa niitä vatsalihaksia, pienenee ainakin se maharöllykkä joka itseäkin vaivasi lapsen syntymän jälkeen. Vartaloni on muuttunut raskauden jälkeen, mutta olen kuitenkin ihan hyvässä kunnossa, vaatteet mahtuu päälle ja on hyvä olla.
Ei mulla mahasta johtunut, ettei mennyt enää samat farkut ikinä jalkaan sen jälkeen. Lantio oikeasti leveni mulla pysyvästi. En tiedä, olisiko se saattanut levetä ilman raskauttakin, olin sillon 18 ja olin pitänyt niitä samoja farkkuja jo pari vuotta.

normiäiti
Heti meni jalkaan. Vain vajaa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen olin muutaman kilon laihempi kuin ennen raskautta. Ekassa en painoa seurannut kovinkaan mutta jälkitarkastuksessa painoin saman kuin alussakin.
Tokassa raskaudessa painoa tuli 6 kiloa joten ne taisi jäädä kaikki sitten sinne laitokselle.

Ekan viikon kyllä turvotti mutta ei se näkynyt vaatteissa.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kettuilematta kellekkään, niin naiset ja hyvät äidit, kuntoilkaa ja harjoittakaa niitä vatsalihaksia, pienenee ainakin se maharöllykkä joka itseäkin vaivasi lapsen syntymän jälkeen. Vartaloni on muuttunut raskauden jälkeen, mutta olen kuitenkin ihan hyvässä kunnossa, vaatteet mahtuu päälle ja on hyvä olla.
Ei mulla mahasta johtunut, ettei mennyt enää samat farkut ikinä jalkaan sen jälkeen. Lantio oikeasti leveni mulla pysyvästi. En tiedä, olisiko se saattanut levetä ilman raskauttakin, olin sillon 18 ja olin pitänyt niitä samoja farkkuja jo pari vuotta.
Minäkin sain lapseni 18 vuotiaana. No siis sen takia sanoin tuosta mahasta kun tuolla aiemmin joku sanoi että maha tursuaa. Minullakin lantio leveni, mutta nyt itseasiassa näyttää minusta jopa paremmalle kuin aiempi lantioton lantio :D

Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Minäkin sain lapseni 18 vuotiaana. No siis sen takia sanoin tuosta mahasta kun tuolla aiemmin joku sanoi että maha tursuaa. Minullakin lantio leveni, mutta nyt itseasiassa näyttää minusta jopa paremmalle kuin aiempi lantioton lantio :D
Mäkin tykkään omastani, ihan samat tuntemukset.
:D

Ekalla kerralla noin 4 viikkoa. Painoa tuli 20kg ja tuossa 4 viikon jälkeen ylimääräistä oli vielä muutama kilo, mutta vanhat farkut sai ängettyä jalkaan kuitenkin.

Toisella kerralla tais mennä 3 vkoa? Ekan kerran kävin vauvan kanssa neuvolassa vielä matalat mammafarkut jalassa :D Saman verran tuli painoa tälläkin kertaa.

Kummallakin kerralla on siis tullut ns. liikaa painoa raskausaikana, mutta kaikki kilot ja niiden jälkeen vielä lisääkin on lähtenyt imetysaikana. Ekan imetyksen jälkeen painoin 59kg (ennen raskautta 63kg) ja toisen imetyksen jälkeen 56kg (lasten välissä paino oli noussut 60 kiloon) .

aloitus on ihan järjetön. jokainen meistä on normaali tavallinen äiti. kukin palautuu ajallaan tai sitten ei palaudu. jos hakee vertaistukea voi sitä hakea hieman toisenlaisella aloituksella.

vastaan tähän silti että omat farkut meni jalkaan viikon kuluttua eli mahaa ei enää ollut. ja painoa tuli kyllä raskauksissa 8-13 kiloa. on ihan normaalia palautua hetkessä. on ihan normaalia palautua 9 kk, minkä raskauskin kestää. on ihan normaalia palautua kahdessa vuodessa ja on ihan normaalia jäädä palautumatta.

4n äiti
olen saanut esikoiseni vuonna 94 enkä olen sen koommiin sitä ennen pitämiini farkkuihin mahtunut. vaikka paino laski samaan ku ennen esikoista, niin lantio oli jäänyt sen verran leveäksi, että housut oli uusittava. toisen kohdalla kengännumeron kanssa kävi samoin.

Neljä raskautta ollut aika lailla putkeen, ja takapuoli levinnyt niin valtavasti ettei toivoakaan mahtua samoihin farkkuihin kuin ennen ensimmäistä raskautta.
Eikä minun mielestäni tarvitsekaan olla 18-vuotiaan mitoissa enää.

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
13kiloa on tullut painoa, olen ollut alipainoinen aina, joten eipä vauvat olisi millään 2kilon painonnousilla edes varmasti kehittyneet.

Turha vittuilla, jos itse läskistyy muodottamaksi, ei ole meidän muiden vika.
Mä läskistyin kyllä ihan muodokkaaksi!

Mitähän olisi mennyt, ehkä 2-4 viikkoa entisiin mittoihin palautumiseen. Raskauden aikana painoa tuli 12kg. Äitiysfarkkuja/housuja en ole koskaan käyttänyt, ainoastaan muutaman tuuman isompia byysia kuin normaalisti. Ja olen siis ihan normaali äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mahduitte normifarkkuihinne?

PYYDÄN HUOMIOIMAAN, ETTÄ KYSYMYS KOSKEE NORMAALEJA ÄITEJÄ. Ei provoja tai niitä, jotka tulivat synnytyslaitokselta normifarkut jalassaan kotiin. (=teitä on 1 tuhannesta :D )
Ööö..laihduin laitoksella 11kg.
Eli melkeinpä heti kun tulin laitokselta.MUTTA nyt oon löhönny ja syöny itteni siihen kuntoon että tuskin enää mahtuis.Pitäs vissiin alottaa dieetti.Mulla oli toi synnytyksen jälkeinen masennus joka vaan kesti ja kesti,en tajunnu sillon liikkua ja kattoo syömisiäni.Jospa nyt.

rv38
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei provoja tai niitä, jotka tulivat synnytyslaitokselta normifarkut jalassaan kotiin. (=teitä on 1 tuhannesta :D )
Pahoittelen, mä en huomannut tätä lausetta...mutta en kyllä koe olevani todellakaan muuta kuin ihan normaali, en ole siis millään muotoa hoikka vaan ihan normaalikokoinen.
Mulla vaan on ollut aina paljon lapsivettä ja muutenkin turvotusta joten ne raskauskilot on jääneet sinne ja voinut käyttää omia vaatteita.

Kummallisen asiattomaksi vaan tämäkin ketju yltyi välissä :(

mutsi
Nyrkkisääntö on, et suunnilleen sama aika menee palautumiseen kuin siinä raskaana ollessa, eli 9kk...tosin olen monesti ollut siinä vaiheessa jo uudelleen raskaana, et mammahousut rulettaa!:xmas:

tällä lailla
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko se totta, että synnytyksestä palautumiseen menee sama aika, kuin raskaana olemiseenkin? :D

Eli karkeasti 9 kk...?
Mulla meni kolmekymppisenä näin, ja vähän lihaakin jäi, kun aiemmin olin alipainonen. Esikoisesta sen sijaan 18 vuotiaana putos paino puolessa vuodessa loppuraskauden 69 kilosta vähän yli neljään kymmeneen. Kyllä olin muuten hiton rumanlaiha. Pääkin näytti joltain sääilmapallolta siinä kropassa, vähän ku anna abreulla.

Yhteistyössä