Täällä kun usein tuomitaan hyvin jyrkästi ne perheet joissa on kaksi autoa...

Meillä on myös kaksi autoa.Mies käy toisella paikkakunnalla töissä joten hänellä työmatkaa tulee 100km päivässä.Työnsä puolesta tarvii pakettiauton.Mä käyn sit tolla henkilöautolla kaupassa,vien lapsia millon mihinkin ja kuljen muuten.
 
......
meillä on kaksi autoa. molemmat tarvitsee työn puolesta. tai ei työn puolesta mutta työmatkojen vuoksi. onhan se mukavempaa kun lapsetkin saa lyhyemmän tarhapäivän kun äidin ja isin ei tarvitse yli tuntia kuluttaa bussissa. omalla autolla matkaan menee 20minuuttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
on se, himpskatti, sitä tuntee ittensä ihan elävän elämän survivoriksi ku lukee autollisten perusteluja :LOL:
Sano muuta. Kumma juttu, että autoja on ollut olemassakaan vasta reilut sata vuotta (keskituloisten suomalaisten saatavilla ehkä viisikymmentä ) ja jo on kasvaneet perseet penkkiin kiinni :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tavallaan:
Meillä on tavallaan "huvikseen" kaksi autoa. Kummallakin on sen verran lyhyt työmatka että sen pääsee muutenkin kuin autolla, mutta sitten kun täällä ei juuri ole julkisia kulkuyhteyksiä ja kun mies kulkee metällä niin me oltas lasten kanssa sitten kaikki viikonloput ilman autoa kotona jos meillä ei olisi kahta autos.
Meillä on vain yksi auto ja me ollaan lasten kanssa aina kotona kun mies metsällä.. että silleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Sano muuta. Kumma juttu, että autoja on ollut olemassakaan vasta reilut sata vuotta (keskituloisten suomalaisten saatavilla ehkä viisikymmentä ) ja jo on kasvaneet perseet penkkiin kiinni :D
tuo pätee kyllä moneen muuhunkin asiaan, ei silloin 100 vuotta sitten pitetty pyykkikonetta kolmea kertaa päivässä pyörimään, ei hoidettu asioita (tähdellisiä ja vähemmän tähdellisiä) netissä jne, lista on loputon =)
 
Meillä on kaksi autoa, ja molemmat on kyllä ihan käyttöä varten. Jos multa kysytään, niin mies tarvitsee omaansa vähemmän kuin minä (miehen työmatka vain 50 km, ja pääsisi kyllä töihin 2 junalla + 1 bussilla). Mutta ei tosiaankaan ole mitään citymaastureita vaan mahdollisimman taloudellisia autoja. Miehen auto on normaali diesel-sedan, johon mahtuu koko perhe tai esikoisen harrastuskavereita, kun lähdetään peleihin tms. Mun autoni on kolmiovinen ja pieni, koska mä useimmiten kuljen sillä yksin. Ihan mopoauto ei ole toi munkaan ihan siitä syystä, että mä ajan pitkää matkaa ja lähinnä moottoritiellä, joten jonkin verran suorituskykyä on löydyttävä. 1.4 litran moottori riittää silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
:whistle: Enpä vastaa mittään.. :whistle:
Vastaa mitään, kiinnostaisi tietää sinun kantasi tähän aiheeseen =)
Minut tästä kyllä kivitetään mutta menkööt sitten... 3 harraste autoa ja 2 käyttöpeliä (2 kerrallaan ajossa), joitain "aarteita" sitten jemmassa.
Pakenee aitan taakse. :p --> juoksee kieli ulkona.

Puolustukseksi sanottava ettei vuosittaisia kilometrejä tule paljoa, sekin pääosin työmatkaa.
Eikä julkisia täällä käytännössä ole joten pari olisi pakko olla.


Juu juu, jokaisella meistä on jonkinlainen pippa nupissa, toisilla se vain näkyy paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Minut tästä kyllä kivitetään mutta menkööt sitten... 3 harraste autoa ja 2 käyttöpeliä (2 kerrallaan ajossa), joitain "aarteita" sitten jemmassa.
Pakenee aitan taakse. :p --> juoksee kieli ulkona.

Puolustukseksi sanottava ettei vuosittaisia kilometrejä tule paljoa, sekin pääosin työmatkaa.
Eikä julkisia täällä käytännössä ole joten pari olisi pakko olla.


Juu juu, jokaisella meistä on jonkinlainen pippa nupissa, toisilla se vain näkyy paremmin.
Mellä raja kulki neljässä, viidettä en "luvannut" tontille tuoda :D No, nyt on enää yksi museoauto, josta myös tahdottaisiin eroon ja kaksi uudehkoa kelpo autoa, joilla ajetaan tarpeen mukaan =)
 
vieras
Meillä o pakosta kaks autoa: eri työpaikat, eri suunnilla ja eri työajat. Linkut ei kulje sopivasti töiden aikatauluihin nähden. Ja jos voittaisin lotossa, tuohon pihaan tulis varmaan pari muutakin turhaketta. Vaikka joka viikon päivälle eri auto. Mitä sitten montako autoa on, ei me yksittäiset ihmiset autojen määrällä vaikutetan esim. ilmaston muutoksen tms. Siin on kyl paljon isommat tekijät kyseessä. Ihan tosi !
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
on se, himpskatti, sitä tuntee ittensä ihan elävän elämän survivoriksi ku lukee autollisten perusteluja :LOL:
Sano muuta. Kumma juttu, että autoja on ollut olemassakaan vasta reilut sata vuotta (keskituloisten suomalaisten saatavilla ehkä viisikymmentä ) ja jo on kasvaneet perseet penkkiin kiinni :D
Ennen sitä oli perseet kasvaneet kiinni hevosrattaisiin, tai satuloihin.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
on se, himpskatti, sitä tuntee ittensä ihan elävän elämän survivoriksi ku lukee autollisten perusteluja :LOL:
Niin, aatteles sitä kun ihmisillä on erilaisia tilanteita. Kerro sinä vuorostas tarkemmin. :)
Paljonko maksaa yleisillä kulkeminen, miten niitä kulkee, missä yleensäkään kuljet jne?
 
millipilli
Periaatteessa pärjättäis kyllä yhdellä autolla, mutta mukavuussyistä kaksi... ei mua kiinnosta istua työmatkoja bussissa ja odottaa pakkasessa bussipysäkillä kun autolla pääsee helpommin ja nopeemmin
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja autoilija:
Meillä on 4 ja voin vannoa, ettei ne yhteensäkään saastuta niin paljoo kuin yksikin tän kaupungin paikallisbusseista.
toisaalta kun otetaan huomioon että sä ajat autollasi yksin, kun taas bussissa menee saman matkan vaikkapa 30 henkeä, niin kyllä sä saastutat huomattavasti enemmän kuin ne bussimatkustajat per henki

 
Minusta sellaisen joka on päivät kotona ja jonka mieskään ei käy töissä on ihan turha tulla mussuttamaan että autoilu saastuttaa. Joidenkin on vaan pakko käydä töissä eikä kaikilla kulje julkisia sinne. Kyllä minäkin voisin jeesustella jos asuisin kaupungissa missä kaikki on kävely- tai bussimatkan päässä että voi voi kun joillakin on jopa kaksi autoa. Mulla ei silloin ollutkaan autoa kun asuin kaupungissa mutta nyt ei vaihtoehtoja ole jos mielii töihin päästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Minusta sellaisen joka on päivät kotona ja jonka mieskään ei käy töissä on ihan turha tulla mussuttamaan että autoilu saastuttaa..
Ei kosketa ainakaan mua. Käyn töissä ja opiskelen, pyörällä pääsee hyvin. Mieskin käy töissä ja paikasta riippuen joko kävelee tai hyppää metroon, ei edes omista ajokorttia!

Ja aika moni kai tässä ketjussa nimenomaan kritisoi turhaa kaupunkiajoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Periaatteessa pärjättäis kyllä yhdellä autolla, mutta mukavuussyistä kaksi... ei mua kiinnosta istua työmatkoja bussissa ja odottaa pakkasessa bussipysäkillä kun autolla pääsee helpommin ja nopeemmin
Me, myself and I. Tosirakkautta :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ei kosketa ainakaan mua. Käyn töissä ja opiskelen, pyörällä pääsee hyvin. Mieskin käy töissä ja paikasta riippuen joko kävelee tai hyppää metroon, ei edes omista ajokorttia!
Sulla on sitten kohtuullinen matka. Täällä metroja ole nähtykään. :LOL:
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Kyllähän jokaisella omaa napaa ajattelevalla perheellä täytyy olla vähintään 2 autoa. Ja mieluiten toinen ainakin citymaasturi.
Kehitysmaissa ihmiset elää autoitta, joten meillä suomalaisilla on sitten varaa pitää useampi. Tuhoutuuhan se maapallo jossain välissä kuitenkin.
Raha se ratkaisee, ei ympäristötekijät.
Jaahans ja taas tätä kateellisen panettelua..niin läpinäkyvää ja sitten vedotaan maapallon saatumiseen ym. Joo, saastuuhan se, mut niin moni muukin asia tuhoaa sitä maapalloo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sulla on sitten kohtuullinen matka. Täällä metroja ole nähtykään. :LOL:
Mulla tulee n. kymmenisen kilometriä päivässä työ-ja opiskelumatkoista, eli vähänhän se on. Paljon pitempikin matka kuitenkin olisi pyöräillen mahdollista, sehän on hyötyliikuntaa ihan parhaimmillaan.

Ja sanonpa kymmenennen kerran, että ainakin minä puhun tässä ketjussa nimenomaan turhasta autoilusta HELSINGISSÄ / KAUPUNGEISSA, missä joukkoliikenne on vaihtoehto. Toki pyöräily lyhyemmille matkoille maallakin.
 
kirjailia
tätä lukiessa tuli mieleen, että nää reilunkaupan banaanit elämäntapa inkkarit ja muut kaupunkilais hipit pelastaa maapalloa. vaikkei sillä oo mitään vaikutusta kokonaisuuteen vaikka päivät pitkät paiskis vanhoja pattereita peltoon ja polttas autonrenkaita kokkona takapihalla. se mihin itse voi vaikuttaa on et pystyykö lähi järvestä juomaan ja ilmaa hengittmään ilman filtteriä. joten älkää vouhottako maapallon tuhoutumisesta koska emme siihen pysty vaikuttamaan seisoi piassa auto taikka kaksi. ajokilometrit ratkaisee enemman kuin autojen lukumäärä perheessä ja kaikkien ovelta ei lähde vartin välein linja-autoa metroa ja raitiovaunua vaan on pakko mennä omalla kyydillä. juu meillä on kaksi autoa mutta väitän elävämme luontoystävällisemmin kuin nää hipit kämppä lämpee auringolla ja poolla perunat tulee omasta maasta mehu omista puskista kala tulee merestä vene kulkee purjeilla ja autolla ajetaan mahdollisimman vähän. kauppaan on 8km ja kyllä nyt on ruvettu kulkemaan autolla ku akka valittaa et kädet väsyy kun pitää pesis mailalla hätystellä susia (siin on kyl vanha sohvatyyny pehmusteena kun ne sudet on niin suojeltui onneks te siäl tsadis saatte ampuu ne jänis pedot) ja toisella kädellä lykätä kaksosten rattaita se on melkolailla raskaampaa soratiellä kun kestopäälysteellä. MUTTA SURULLINEN TULEVAISUUS ON JÄLKIKASVULLAMME EDESSÄ. ennen pitkää suomalaiset hukkuvat, emme siihen että merivesi nousee. vaan siihen että kinuskit ja muut kyllästyy happosateisiinsa ja kävelevät tänne puhtaaseen suomeen ja työntävämeidät tieltään mereen että plumpsis.
 

Yhteistyössä