Täällä kun usein tuomitaan hyvin jyrkästi ne perheet joissa on kaksi autoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Työhön käytettävä auto on eri asia.

Tämäkin muutoin tietysti valintakysymys, täytyykö asua niin kaukana kaikesta, ettei pyörä riitä. Esim. alle 5km matkoilla suuntaansa ei ihan oikeasti autoa tarvitse, vaikka olisikin muutama pakkaspäivä vuodessa. Kyllähän auto tietysti mukava on, mutta onko se TARPEELLINEN? Hmm, en kyllä itsekään kannata sitä että ihmiset pakkautuu keskuksiin ja syvä maaseutu kuolee. Vaikenen siis aiheesta, josta en itsekään osaa muodostaa mielipidettä :D Ekologinen puoli, mutta sitten taas kulttuurillisesta näkökulmasta...hmm.

Täällä Helsingin seudulla taas autoilijat ei saa multa mitään sympatiaa. Esim. Espoosta päin huristellaan kaksin autoin varsin reippaasti (jotka vielä usein on katumaastereita tai farmareita ja kasvattavat jonoja vielä senkin takia!), ilman mitään muuta syytä kuin että ihmiset on liian hienoja /mukavuudenhaluisia astumaan junaan. Me asutaan Punavuoressa josta on kilometri rautatieasemalle. Tästä menee parinsadan metrin säteellä kolme bussia ja kaksi ratikkaa, ja katu on aina parkkeerattu täyteen yksityisautoja. Eihän siinä mitään järkeä ole!!
Olet ehkä kuitenkin tietoinen siitä, että kaikki Punavuoressa asuvat(kaan ) eivät käy ihan kotinsa lähellä töissä, toisilla on sellainen vuorotyö että pakko olla auto. Toiset eivät saaneet päiväkotipaikkaa lähipäiväkodista, vaan joutuvat kuskaamaan lapsia kauas hoitoon, ehkä juuri eri suuntaan kun on töissä.
Ja TODELLA monella on työsuhdeauto, jota siis on pakko pitää, tai jos ei pidä, niin liksasta vähennetään anyway se auton osuus joka kuukausi.
Moni tekee liikkuvaa duunia joten auto on oltava, vaikka sitä vapaa-aikana ei koskaan käyttäisikään.

Ja edelleen: citymaasturit ja isot farkut eivät välttämättä kuluta / saastuta yhtään sen enempää kun pienet autot.
Turha tuomita autoa pelkästään koon perustella, jos ette muuten autoista tiedä hevon vi**uakaan.
Oletteko koskaan kuulleet, että iso auto voi olla diesel, kun taas pienessä autossa voi olla iso bensakone?
Justhan se oli Kuningaskuluttajasa se juttu missä ne testaili ja vertaili että millä autolla kannattaa ajaa jos haluaa olla ekologinen. Tulos oli että 20 vuotta vanha henkilöauto saastuttaa vähemmän kuin uusi "vähän kuluttava" citymaasturi... Kaikista epäekologisin vaihtoehto oli juuri tuollainen uusi citymaasturi, koska pitää ottaa huomioon myös se että auton valmistuskin saastuttaa. Ja vaikka sitä ei huomioitasikaan niin silti se oli eniten saastuttava käytössä näistä verrokeista, sen ohi menee varmasti jotkut jenkkiautot yms.
Ja vanhan auton hävittäminen on onneksi todella luontoystävällistä :LOL:

muoks, kuten myös vanhaan autoon vaihdettavat osat ja vanhojen hävittäminen.
Aika hölmöä nauraa :whistle:
Tajuat kai että ne uudet citymaasturit ja muut uutuusmallit VANHENÈVAT. Ja tuskin se autojen hävittäminen koskaan muuttuu luontoystävälliseksi.
Mitä enemmän autoja valmistetaan, sitä enenmmän hävitettävää romua tulee.
Totta helvetissä jokainen auto pitää hävittää JOSKUS. EN käsittääkseni ole muuta sanonutkaan, mutta turha vedota siihen, että vanhoilla autoilla on nin hyvä ja luontoystävällistä kulkea, kun ei nekään ikuisia ole.
Kaikissa vanhoissa autoissa ei ole edes katalysaattoria! Toooodella ekologista!
Toooodella mustavalkoinen sun ajatusmaailma.
Sä et edes halua nähdä sitä todellisuutta mitä sisältyy kasvavaan autoiluun.
Harmi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Työhön käytettävä auto on eri asia.

Tämäkin muutoin tietysti valintakysymys, täytyykö asua niin kaukana kaikesta, ettei pyörä riitä. Esim. alle 5km matkoilla suuntaansa ei ihan oikeasti autoa tarvitse, vaikka olisikin muutama pakkaspäivä vuodessa. Kyllähän auto tietysti mukava on, mutta onko se TARPEELLINEN? Hmm, en kyllä itsekään kannata sitä että ihmiset pakkautuu keskuksiin ja syvä maaseutu kuolee. Vaikenen siis aiheesta, josta en itsekään osaa muodostaa mielipidettä :D Ekologinen puoli, mutta sitten taas kulttuurillisesta näkökulmasta...hmm.

Täällä Helsingin seudulla taas autoilijat ei saa multa mitään sympatiaa. Esim. Espoosta päin huristellaan kaksin autoin varsin reippaasti (jotka vielä usein on katumaastereita tai farmareita ja kasvattavat jonoja vielä senkin takia!), ilman mitään muuta syytä kuin että ihmiset on liian hienoja /mukavuudenhaluisia astumaan junaan. Me asutaan Punavuoressa josta on kilometri rautatieasemalle. Tästä menee parinsadan metrin säteellä kolme bussia ja kaksi ratikkaa, ja katu on aina parkkeerattu täyteen yksityisautoja. Eihän siinä mitään järkeä ole!!
Olet ehkä kuitenkin tietoinen siitä, että kaikki Punavuoressa asuvat(kaan ) eivät käy ihan kotinsa lähellä töissä, toisilla on sellainen vuorotyö että pakko olla auto. Toiset eivät saaneet päiväkotipaikkaa lähipäiväkodista, vaan joutuvat kuskaamaan lapsia kauas hoitoon, ehkä juuri eri suuntaan kun on töissä.
Ja TODELLA monella on työsuhdeauto, jota siis on pakko pitää, tai jos ei pidä, niin liksasta vähennetään anyway se auton osuus joka kuukausi.
Moni tekee liikkuvaa duunia joten auto on oltava, vaikka sitä vapaa-aikana ei koskaan käyttäisikään.

Ja edelleen: citymaasturit ja isot farkut eivät välttämättä kuluta / saastuta yhtään sen enempää kun pienet autot.
Turha tuomita autoa pelkästään koon perustella, jos ette muuten autoista tiedä hevon vi**uakaan.
Oletteko koskaan kuulleet, että iso auto voi olla diesel, kun taas pienessä autossa voi olla iso bensakone?
Justhan se oli Kuningaskuluttajasa se juttu missä ne testaili ja vertaili että millä autolla kannattaa ajaa jos haluaa olla ekologinen. Tulos oli että 20 vuotta vanha henkilöauto saastuttaa vähemmän kuin uusi "vähän kuluttava" citymaasturi... Kaikista epäekologisin vaihtoehto oli juuri tuollainen uusi citymaasturi, koska pitää ottaa huomioon myös se että auton valmistuskin saastuttaa. Ja vaikka sitä ei huomioitasikaan niin silti se oli eniten saastuttava käytössä näistä verrokeista, sen ohi menee varmasti jotkut jenkkiautot yms.
Ja vanhan auton hävittäminen on onneksi todella luontoystävällistä :LOL:

muoks, kuten myös vanhaan autoon vaihdettavat osat ja vanhojen hävittäminen.
Aika hölmöä nauraa :whistle:
Tajuat kai että ne uudet citymaasturit ja muut uutuusmallit VANHENÈVAT. Ja tuskin se autojen hävittäminen koskaan muuttuu luontoystävälliseksi.
Mitä enemmän autoja valmistetaan, sitä enenmmän hävitettävää romua tulee.
Totta helvetissä jokainen auto pitää hävittää JOSKUS. EN käsittääkseni ole muuta sanonutkaan, mutta turha vedota siihen, että vanhoilla autoilla on nin hyvä ja luontoystävällistä kulkea, kun ei nekään ikuisia ole.
Kaikissa vanhoissa autoissa ei ole edes katalysaattoria! Toooodella ekologista!
Toooodella mustavalkoinen sun ajatusmaailma.
Sä et edes halua nähdä sitä todellisuutta mitä sisältyy kasvavaan autoiluun.
Harmi.
Onneksi sä tiedät mitä mä ajattelen, näen ja haluankin nähdä :hug:
 
Vieras
Kyllä mä toisaalta ymmärrän sen toisenkin puolen kannan, mutta hyvähän se on huudella jos ei itsellä ole tarvetta ja on vielä hyvät yleiset. Eikä se nyt niinkään yksinkertaista ole että muuttaa kaiken lähelle. Meillä miehen työpaikka oli ihan eri suunnalla kuin minun koulu JA työpaikka. Olin jo koulussa päivät ja illat töissä ja jos olisin vielä julkisilla kulkenut niin matkoihin olisi mennyt 3,5 päivässä! :LOL:
Omalla autolla meni yhteensä semmonen 50 minsaa. Kuinkahan moni näistä tuomitsijoista ois tosissaan yleiset valinnut? Tai sitten kun valinnoista puhutaan niin kai se koulu ja työ olis pitänyt jättää..
Mutta nyt kun olen kotona niin toinen auto myytiin pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Öööh millä lailla se citymaasturi on pahempi kun esim paljon kuluttava ja paljon saastuttava henkilöauto?
Vaikkapa sillä tapaa, että ruuhkat ja autojonot = epämukavuustekijä sekä kanssaliikkujille, että autoilijoille itselleen.
Paljon citymaastureita ja farmariautoja = paaaljon pitempi jono ja ruuhka kuin jos samat autot olisivat esim. pikkuruisia smarteja.
:LOL: Nyt on kyllä todella kaukaa haettu ja kaiken lisäksi täysin epäolennainen vastaus kysymykseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Jos mun mielestä 2 autoa yhdessä perheessä on turhuuksien turhuutta, niin miten kiillotan sillä mielipiteelläni sädekehääni?
Jos julkinen liikenne ei kulje edes kymmenen kilometrin säteellä kotoa ja toinen vanhemmista käy töissä ja toinen on lasten kanssa kotona ja tämän kotona olevankin pitää päästä päivällä jossain käymään, niin kerro mulle miten 2 autoa perheessä olisi turhuuksien turhuus?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Jos mun mielestä 2 autoa yhdessä perheessä on turhuuksien turhuutta, niin miten kiillotan sillä mielipiteelläni sädekehääni?
Jos julkinen liikenne ei kulje edes kymmenen kilometrin säteellä kotoa ja toinen vanhemmista käy töissä ja toinen on lasten kanssa kotona ja tämän kotona olevankin pitää päästä päivällä jossain käymään, niin kerro mulle miten 2 autoa perheessä olisi turhuuksien turhuus?
Ja oletko muuten jostain Hesasta tai muusta suuresta kaupungista, jossa julkisillä pääsee paikasta toiseen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Jos mun mielestä 2 autoa yhdessä perheessä on turhuuksien turhuutta, niin miten kiillotan sillä mielipiteelläni sädekehääni?
Jos julkinen liikenne ei kulje edes kymmenen kilometrin säteellä kotoa ja toinen vanhemmista käy töissä ja toinen on lasten kanssa kotona ja tämän kotona olevankin pitää päästä päivällä jossain käymään, niin kerro mulle miten 2 autoa perheessä olisi turhuuksien turhuus?
Juuri näin. Sen minäkin haluaisin tietää ja kuulla sen vaihtoehdon miten meidän perhe pärjäis ilman näitä autoja, jotka meillä on. Miehen pitää tehdä työnsä ja työllistää siinä samalla muitakin ihmisiä, ilman pakettiautoa se ei onnistuisi. Koko perhe ei hänen työautoonsa mahdu, mutta julkisia liikenneyhteyksiä täältä ei ole, emme pääsisi kylään, kauppaan, mökille, vanhempieni luo toiseen kaupunkiin juuri mitenkään. Suoraa kuljetusta kun noihin mihinkään ei ole. Eli kahden lapsen kanssa pariki kolmeksi tunniksi seikkailemaan julkisilla ihan vain kaupassa käynnin vuoksi. Mökille emme voisi mennä enää lainkaan jne. Ja kuten jo alussa sanoin, turhaan en autoile. Lähikauppaan (joka tosin on niin pieni ettei sieltä koko viikon ruokia pysty ostamaan) kävelen tai pyöräilen sen 2,5km. Yksin kun olen liikkeellä niin usein olen mennyt pyörällä isompaankin kauppaan (Myllyyn) jonne tulee matkaa reilu 10km tai palauttanut vuokra dvd:t 15km:n päähän.

 
WTF
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on nyt kyllä ihan mukavuus-syistä kaksi autoa. Ei todellakaan siksi, että se olisi pakko. Mut onhan se helpompi kun ei tarvii kulkea julkisilla.
Lähimpään ruokakauppaan 200m, mutta siellä ei käydä, paitsi jos esim kesken ruuanlaiton huomataan et joku juttu puuttuu. Ja silloin todellakin menen autolla hakemaan.
Silloin, kun minäkin käyn töissä, on kyllä taas ehdoton pakko olla kaksi autoa.
Ai siis meet sinne 200metrin päähänkin autolla?
 
me pärjätään nyt yhdelläautolla.
jos mulla alkaa työt seitsemältä mies vie mut töihin. jos minä menen iltavuoroo vien miehen töihin kahdeksaksi jne... ihan eri suunnissa meidän työpaikat, mutta tää on olutkin vainjärjestelykysymys. Minä en bussilla pääsisi aamulla seitsemäksi täältä töihin, eikä tänne enää tulisi viiden jälkeen bussia
 
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on nyt kyllä ihan mukavuus-syistä kaksi autoa. Ei todellakaan siksi, että se olisi pakko. Mut onhan se helpompi kun ei tarvii kulkea julkisilla.
Lähimpään ruokakauppaan 200m, mutta siellä ei käydä, paitsi jos esim kesken ruuanlaiton huomataan et joku juttu puuttuu. Ja silloin todellakin menen autolla hakemaan.
Silloin, kun minäkin käyn töissä, on kyllä taas ehdoton pakko olla kaksi autoa.
Ai siis meet sinne 200metrin päähänkin autolla?
No aivan takuulla menen, jos mies on jo iskenyt lihat pannulle ja huomataan et kerma tms puuttuu.
Ja juu, tollanen tilanne on ollut kahden vuoden aikana kerran, joten turha sen takia vetää minkäännäköisiä vihanneksia kovin syvälle nenään :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
me pärjätään nyt yhdelläautolla.
jos mulla alkaa työt seitsemältä mies vie mut töihin. jos minä menen iltavuoroo vien miehen töihin kahdeksaksi jne... ihan eri suunnissa meidän työpaikat, mutta tää on olutkin vainjärjestelykysymys. Minä en bussilla pääsisi aamulla seitsemäksi täältä töihin, eikä tänne enää tulisi viiden jälkeen bussia
Pärjäätte ehkä yhdellä autolla, mutta ajatte kuitenkin saman matkan mikä menisi kahdellakin autolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on nyt kyllä ihan mukavuus-syistä kaksi autoa. Ei todellakaan siksi, että se olisi pakko. Mut onhan se helpompi kun ei tarvii kulkea julkisilla.
Lähimpään ruokakauppaan 200m, mutta siellä ei käydä, paitsi jos esim kesken ruuanlaiton huomataan et joku juttu puuttuu. Ja silloin todellakin menen autolla hakemaan.
Silloin, kun minäkin käyn töissä, on kyllä taas ehdoton pakko olla kaksi autoa.
Ai siis meet sinne 200metrin päähänkin autolla?
No aivan takuulla menen, jos mies on jo iskenyt lihat pannulle ja huomataan et kerma tms puuttuu.
Ja juu, tollanen tilanne on ollut kahden vuoden aikana kerran, joten turha sen takia vetää minkäännäköisiä vihanneksia kovin syvälle nenään :)
Luultavasti kävellen tai pyörällä olisit nopeammin perillä. En mä kyllä tällaista näin pahaa LAISKUUTTA ymmärrä.

 
ruska
Meillä on kaksi autoa. Ja TARVITSEMME molempia. Kumpikin kulkee pitkät työmatkat (eri suuntiin) ja julkisilla ei pääse. Olisin todella onnellinen jos toisesta voisi luopua... Mutta meidän tilanteessa se ei valitettavasti onnistu.
 
ei siisus
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on nyt kyllä ihan mukavuus-syistä kaksi autoa. Ei todellakaan siksi, että se olisi pakko. Mut onhan se helpompi kun ei tarvii kulkea julkisilla.
Lähimpään ruokakauppaan 200m, mutta siellä ei käydä, paitsi jos esim kesken ruuanlaiton huomataan et joku juttu puuttuu. Ja silloin todellakin menen autolla hakemaan.
Silloin, kun minäkin käyn töissä, on kyllä taas ehdoton pakko olla kaksi autoa.
Ai siis meet sinne 200metrin päähänkin autolla?
No aivan takuulla menen, jos mies on jo iskenyt lihat pannulle ja huomataan et kerma tms puuttuu.
Ja juu, tollanen tilanne on ollut kahden vuoden aikana kerran, joten turha sen takia vetää minkäännäköisiä vihanneksia kovin syvälle nenään :)

Taidat olla aika homeperse, ei muuta voi todeta. Onksun jälkikasvulla jalkoja?

 
Kohta kaksi autoa
Ollaan mietitty päämme puhki miten pärjätä ilman toista autoa, kun minä jään äitiyslomalle. Ei vaan ole muita ratkaisuja :-( Ei kulje julkiset, ei asu ketään sellaista lähellä, keltä vois kysyä tarvittaessa autoa lainaan. Hemmetin kalliiksi tulee se toinen auto, vakuutukset huollot ja autolaina. Ja vaikka varaa siihen onkin, niin kyllä se kirpaisee.

Ei näillä bensanhinnoilla tällainen keskituloinen voi ajaa mitään turhia huviajeluja. Ei yhdellä eikä kahdella autolla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kaksi autoa:
Ollaan mietitty päämme puhki miten pärjätä ilman toista autoa, kun minä jään äitiyslomalle. Ei vaan ole muita ratkaisuja :-( Ei kulje julkiset, ei asu ketään sellaista lähellä, keltä vois kysyä tarvittaessa autoa lainaan. Hemmetin kalliiksi tulee se toinen auto, vakuutukset huollot ja autolaina. Ja vaikka varaa siihen onkin, niin kyllä se kirpaisee.

Ei näillä bensanhinnoilla tällainen keskituloinen voi ajaa mitään turhia huviajeluja. Ei yhdellä eikä kahdella autolla.
Onko sun miehen työpaikka kaukana? Me ratkaistiin ongelma niin että vien aina miehen aamulla töihin jos tarvin autoa. Kauheat ne vakuutusmaksut, ei raaskittu toista pitää..
 
ooooo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
me pärjätään nyt yhdelläautolla.
jos mulla alkaa työt seitsemältä mies vie mut töihin. jos minä menen iltavuoroo vien miehen töihin kahdeksaksi jne... ihan eri suunnissa meidän työpaikat, mutta tää on olutkin vainjärjestelykysymys. Minä en bussilla pääsisi aamulla seitsemäksi täältä töihin, eikä tänne enää tulisi viiden jälkeen bussia
Pärjäätte ehkä yhdellä autolla, mutta ajatte kuitenkin saman matkan mikä menisi kahdellakin autolla.
Kuka hullu maksaa kahdesta autosta jos yhdelläkin pärjää! Ootko ihan vajaaälynen.
Pointsit Hellalettasin perheelle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei siisus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä on nyt kyllä ihan mukavuus-syistä kaksi autoa. Ei todellakaan siksi, että se olisi pakko. Mut onhan se helpompi kun ei tarvii kulkea julkisilla.
Lähimpään ruokakauppaan 200m, mutta siellä ei käydä, paitsi jos esim kesken ruuanlaiton huomataan et joku juttu puuttuu. Ja silloin todellakin menen autolla hakemaan.
Silloin, kun minäkin käyn töissä, on kyllä taas ehdoton pakko olla kaksi autoa.
Ai siis meet sinne 200metrin päähänkin autolla?
No aivan takuulla menen, jos mies on jo iskenyt lihat pannulle ja huomataan et kerma tms puuttuu.
Ja juu, tollanen tilanne on ollut kahden vuoden aikana kerran, joten turha sen takia vetää minkäännäköisiä vihanneksia kovin syvälle nenään :)

Taidat olla aika homeperse, ei muuta voi todeta. Onksun jälkikasvulla jalkoja?
Pitääkin tutkia!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ooooo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
me pärjätään nyt yhdelläautolla.
jos mulla alkaa työt seitsemältä mies vie mut töihin. jos minä menen iltavuoroo vien miehen töihin kahdeksaksi jne... ihan eri suunnissa meidän työpaikat, mutta tää on olutkin vainjärjestelykysymys. Minä en bussilla pääsisi aamulla seitsemäksi täältä töihin, eikä tänne enää tulisi viiden jälkeen bussia
Pärjäätte ehkä yhdellä autolla, mutta ajatte kuitenkin saman matkan mikä menisi kahdellakin autolla.
Kuka hullu maksaa kahdesta autosta jos yhdelläkin pärjää! Ootko ihan vajaaälynen.
Pointsit Hellalettasin perheelle!
Hain tällä pointilla nyt sitä, että yhtä paljon saastuttaa se yksikin auto, jos sillä ajetaan samaan tyyliin kuin olisi kaksi eri autoa.
 

Yhteistyössä