Taco asiantuntijat:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
Mä en koskaan ole noita tacoja vääntänyt..
Nyt tarvis joku lapsiystävällinen täyte saada siihen,aina luullut että niitä on vaan tulisia yms ettei tacoihin muu sovi :ashamed: :snotty:
Mutta onhan niitä nyt oltava muitakin,KERTOKAA mulle täytteitä mitä sinne voi laittaa. mä olen kaupassa niitä purkkeja tutkinu ja muita muttei vieläkään sellasta hyvää tullut vastaan.

öö tota..siis ihan perus jauheliha ja maustat mitä omasta kaapista löytyy.
sitten pöytään lisukkeiksi kaikkea sopivaa(juustoa,kurkkua,chilikastiketta aikuisille jne jne) ja jokainen täyttää ite.

Mä en tykkää mistään niistä purkkimössöistä..en tacoissa enkä tortilloissa. Mä laitan aina vaan salaattia, tuorekurkkua, sipulia, suolakurkkua, tomaattia, jauhelihaa, tacodippiä. Musta on parhaita niin. :)

Tarkoitatko fajitaksia, tai tortilloja kuten useimmat niitä kutsuvat? Eli niihin lättyihin pistetään täytettä? Niihinhän voi periaatteessa pistää ihan mitä itse haluaa, jos ei halua mitään aitoa meksikolaista ateriaa vääntää =)

Meillä pojalle on laitettu jauhelihaa mikä on pussimausteella maustettua, raejuustoo, säilykeherneitä, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kermaviiliä... :p

Me laitetaan aina ihan vaanjauhelihaa (maustetaan joko miten sattuu tai sitteen kauoan taco-jauhelihamausteella).
Lisäksi salaatinlehtiä, tomaattia, sipulia,chaddaria ja tacodippiä. Ja siis noi systeemit laitetaan tortilloihin, tacoja en jaksa nakerrella kun ne aina hajoaa käsiin, prkl.

Minä teen usein pojille valmiiksi välipalatortilloja jääkaappiin. Sivelen ensin tortillaan cheddarjuusto dippiä (purkista), sitten salaatinlehti, tomaattia, kurkkua, broilerinsuikaleita(paistettuja) ja päälle kermaviilikastiketta(maustettu oman mielen mukaan) :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä pojalle on laitettu jauhelihaa mikä on pussimausteella maustettua, raejuustoo, säilykeherneitä, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kermaviiliä... :p

tää kuullostaa hyvältä,tarvinee tuosta muokata ja vääntää jotain.

tacot=ne kovat kuoret
tortillat=se vehnä lätty
fajitas= lätty kuumalla sipuli/paprika/lihataäytteellä ja kastikkeilla, tarjoillaan pannulta.
Wrap=lätty kylmällä täytteellä, esim salaatilla
Quesadilla= kaksi pannulla paistettua päällekkäistä lättyä kuumilla täytteillä
Ensillada= lätty käärästynä ja uunissa paistettuna
Burrito=lihatäytteinen lättynen juuston kanssa paistettuna.

hei, kuka on ollut meksikolaisravintelissa töissä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä teen usein pojille valmiiksi välipalatortilloja jääkaappiin. Sivelen ensin tortillaan cheddarjuusto dippiä (purkista), sitten salaatinlehti, tomaattia, kurkkua, broilerinsuikaleita(paistettuja) ja päälle kermaviilikastiketta(maustettu oman mielen mukaan) :p

tämäkin kuullostaa :p
Mä olen kaiken uuden suhteen aina peukalokeskellä räpylää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
tacot=ne kovat kuoret
tortillat=se vehnä lätty
fajitas= lätty kuumalla sipuli/paprika/lihataäytteellä ja kastikkeilla, tarjoillaan pannulta.

:D
taco ja tortillaa tarkoitan,tiedä vaan vielä kumpaa kokeilen =)

tacot=ne kovat kuoret
tortillat=se vehnä lätty

Nääh..tacoja kaikki :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

tämäkin kuullostaa :p
Mä olen kaiken uuden suhteen aina peukalokeskellä räpylää :ashamed:

Kalkkunaleikekin käy noihin hyvin broilerin sijaan. Bongasin ohjeen Kaksplussan reseptikirjasesta.

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
tacot=ne kovat kuoret
tortillat=se vehnä lätty

:D
taco ja tortillaa tarkoitan,tiedä vaan vielä kumpaa kokeilen =)

Tacoja syö erkkikään, hajoaa kuoret ja pää!

:kieh:

tacot=ne kovat kuoret
tortillat=se vehnä lätty

Ja niin monta kertaa kun mä olen noitten termien kanssa ämpylöinyt.. Kiitti hei kato! =)

Yhteistyössä