Mua nolottaa, mutta opin tänään jotain...itsestäni ja lapsista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vi**u te olette nipoja. Ilmankos kyttien resurssit ei tod riitä lapsipoken sun muun tutkintaan/estämiseen...
Kun soitellaan jostain skuuttaamisista.

Sitten toisekseen; oletteko todella noin kateellisia LAPSELLE asunnostaan ja ammattihaaveistaan, että kolahtaa noin kovaa???

Ymmärtäisin jos olisivat siinä spreijanneet autoanne ja huoritelleet... mutta turha odottaa penskoilta hyvää kun naapuri tulee siihe rääkymään kun mikäkin matami...

[QUOTE="eka";27144336]Vi**u te olette nipoja. Ilmankos kyttien resurssit ei tod riitä lapsipoken sun muun tutkintaan/estämiseen...
Kun soitellaan jostain skuuttaamisista.

Sitten toisekseen; oletteko todella noin kateellisia LAPSELLE asunnostaan ja ammattihaaveistaan, että kolahtaa noin kovaa???

Ymmärtäisin jos olisivat siinä spreijanneet autoanne ja huoritelleet... mutta turha odottaa penskoilta hyvää kun naapuri tulee siihe rääkymään kun mikäkin matami...[/QUOTE]

No enhän mä kelleen soitellut, se olikin jo syntyessään huono idea.:xmas: Kateellisuutta en allekirjoita, no way. Mutta aika hassua, että 10-vee tenava ottaa itse ensimmäisenä puheeksi tämän asian...ikäänkuin olisi moraalisesti oikein kiusata vuokratalojen asukkaita?
Enkä myöskään allekirjoita rääkymistä, ihan oli ääni vaaterissa mutta se harmittaa että läppä meni lapsen tasoiseksi...:p

Viimeksi muokattu:
Tulipa kerran teinit pyörimään meidän omalle pikku etupihalle, kävin häätämässä ja siinä sanailtiin puolin ja toisin. Hetken päästä palasivat räkimään meidän oven eteen. Napsahti vähän päässä ja kävin raikuvin saattosanoin toivottamassa nilkit helvettiin teleskooppipampun tehostuksella. Eipä palanneet enää x)

Notta isänmaan toivot perskeles! :laugh:

Ja niitä tuntuu riittävän. Lähdin episodin jälkeen metroasemalle esikoista vastaan ja siellä oli kaksi isänmaantoivoa n. 10-12v. vetelemässä röökiä laiturilla. Vartija tuli paikalle, toinen hilpasi tiehensä ja toinen jäi urpoilemaan vartijalle ja räkimään maahan, ikäänkuin tehostakseen omaa rebeliään. On se vaan jotenkin sellasta.

Mun on tuollaissa tilanteissa hyvin vaikea pysyä aikuisena :ashamed:. Aina mä aloitan silleen tosi fiksusti ja aikuismaisesti ja pysyn rauhallisena jne jne. Ja loppujen lopuksi huomaan jälleen kerran vajonneni niiden kakaroiden kanssa samalle tasolle. Mun tähtihetkiä on varmaankin se, kun otin yhteen yhden pihan kiusaajan kanssa. "Toi sun tyttömäinen pinkki korvis syö sun kovan pojan maineestas katu-uskottavuuden." :ashamed:

Mun on tuollaissa tilanteissa hyvin vaikea pysyä aikuisena :ashamed:. Aina mä aloitan silleen tosi fiksusti ja aikuismaisesti ja pysyn rauhallisena jne jne. Ja loppujen lopuksi huomaan jälleen kerran vajonneni niiden kakaroiden kanssa samalle tasolle. Mun tähtihetkiä on varmaankin se, kun otin yhteen yhden pihan kiusaajan kanssa. "Toi sun tyttömäinen pinkki korvis syö sun kovan pojan maineestas katu-uskottavuuden." :ashamed:

:hug: Joo, semmosta se on....

:hug:

Hyvin inhmillisen kuulosta, tuontyylisiä tähtihetkiä olen elänyt minäkin.
Ei siis omien lasten kanssa käytävä jatkuva koulu ole mulle sitä taitoa opettanut, että lasten ärsytteäessä oikein kybällä, ei kaikesta kannattaisi provosoitua.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
:hug:

Hyvin inhmillisen kuulosta, tuontyylisiä tähtihetkiä olen elänyt minäkin.
Ei siis omien lasten kanssa käytävä jatkuva koulu ole mulle sitä taitoa opettanut, että lasten ärsytteäessä oikein kybällä, ei kaikesta kannattaisi provosoitua.

Mutta jotenkin se tulee aina uudestaan ja uudestaan mulle yllätyksenä, että (etenkin nuo 10vee ja risat) lapset eivät uskokaan mitä heille sanotaan...siinä on jotenkin ihan hakusessa ja sitten tuo valtapeli astuu esiin. Jos osais olla silleen viisaasti ja lopettaa ajoissa. Eikä vaan väkisin pyrkiä siihen, että 'nyt teette niinkun mä sanon'. Olis niin mukavaa jos omais sellasen lempeän suostuttelun ja järkeen viisaasti vetoamisen taidon...:whistle:

Äh, mä en kestä! Noita pikkuvanhoja, rasittavia ja vastaanvänkkääviä naskeja hilluu mun työpaikalla ja sen välittömässä läheisyydessä. Jotkut osaa käyttäytyä ja korjata luunsa käskystä pellolle, mutta ai että nää muutamat!!!! Niin S A A T A N A N kaikkitietäviä, rikkaita ja itseriittoisia olevinaan ettei normaalit käyttäytymissäännöt koske heitä! MÄ KIEHUN kun ajattelenki niitä! Ja KYLLÄ, nolosti olen itsekin muutaman kerran provosoitunut ja käynyt mäyhäämään. Perkele. Samalla mietin että miten helvetissä saan selville niiden pikkunaskien porukat?? Olis vähän painavaa sanottavaa herranterttujen isille ja äipälle.

Mutta jotenkin se tulee aina uudestaan ja uudestaan mulle yllätyksenä, että (etenkin nuo 10vee ja risat) lapset eivät uskokaan mitä heille sanotaan...siinä on jotenkin ihan hakusessa ja sitten tuo valtapeli astuu esiin. Jos osais olla silleen viisaasti ja lopettaa ajoissa. Eikä vaan väkisin pyrkiä siihen, että 'nyt teette niinkun mä sanon'. Olis niin mukavaa jos omais sellasen lempeän suostuttelun ja järkeen viisaasti vetoamisen taidon...:whistle:

Niin, tutun kuuloisia tunteita.

Ja harjoitsmateriaaliakin tuollaisen lempeälle suostutelulle ja järkeen vetoamiselle olisi kyllä, siitä ei ole puuteta kotona.Joskus siinä onnistuukin, joskus taas ei.
Mutta tuollaisissa 12v tytöissä on se ihanuus, että heillä on niitä hyviä hetkiä, jolloin keskutelu-ulotuuvuudet ovat huikeat ja antaa molemille. Ja sitten niitä hetkiä, jolloin pelkästään se, että olen on liikaa.

Näin asiasta eksyen, mutta omiltaan sitä osaa odottaakin vastarintaa ja vääntöä. Mutta hämmentävää ja hätkähdyttävää on välillä, kun jo pieniltä lapsilta puuttuu täysin sellainen kunnioitus vieraita aikuisia kohtaan. En tarkoita sitä, että pitäisi olla sellaista mieletöntä aukoriteettivaltaa, dikatuuria,mutta sellainen täydellinen välinpitämättömyys jota joskus lapsissa kohtaa hätkädyttää.

• Tykkää
Reactions: säpäle
Näinpä juuri, tottakai mä tiedän, että olis tosiaan vaan kannattanut olla reagoimatta ja sanottava vaan jämptisti, mutta mullakin on vissiin asenneongelma tuollaisia nenäkkäitä pikkutenavia kohtaan ja eniten ärsyttää se, että menee samalle tasolle läpän heitossa. Okei, ens kerralla paremmin sitten...koska ensi kerta tulee ihan varmasti, toi pauke varmaan jatkuu niin kauan kun tohon porttikseen ei saada mitään kieltokylttiä tai muuta systeemiä joka estää laudoilla yms. hyppimisen. Se musta on ollut jännä juomata, että tietynikäisiin pikkujaspereihin ei vetoa mitkään järkisyyt vaan frendien edessä on vaan ihan pakko elvistellä.

Juu ja tokihan mäkin huomautin noista käytöstavoista suhteessa omistusasuntoon, mutta kaveri kertoi mulle, että hänellä on homma hanskassa ja hänestä tulee isona lakimies...:D

näin. Ja opettajat katsovat tuota pään aukomista koko päivän. ja nämähän on niitä äitien kullannuppuja, jotka ei tee mitään väärin. ja vika on open.

mutta noi laudat niille ostetaan tottakai, ja laitetaan ne häiriköimään muita ihmisiä. ei niitä jakseta viedä virallisille paikoille, joissa noilla kuuluu olla.

[QUOTE="Kikka";27144798]Äh, mä en kestä! Noita pikkuvanhoja, rasittavia ja vastaanvänkkääviä naskeja hilluu mun työpaikalla ja sen välittömässä läheisyydessä. Jotkut osaa käyttäytyä ja korjata luunsa käskystä pellolle, mutta ai että nää muutamat!!!! Niin S A A T A N A N kaikkitietäviä, rikkaita ja itseriittoisia olevinaan ettei normaalit käyttäytymissäännöt koske heitä! MÄ KIEHUN kun ajattelenki niitä! Ja KYLLÄ, nolosti olen itsekin muutaman kerran provosoitunut ja käynyt mäyhäämään. Perkele. Samalla mietin että miten helvetissä saan selville niiden pikkunaskien porukat?? Olis vähän painavaa sanottavaa herranterttujen isille ja äipälle.[/QUOTE]

Onneksi sun lapset on ihqui jos niitä on ollenkaan.

[QUOTE="eka";27144973]Onneksi sun lapset on ihqui jos niitä on ollenkaan.[/QUOTE]

Tästä voi arvata, että sun penikat ei ainakaan sun kanssa ole virallisella skeittipaikalla tai puistossa, tai omassa pihassaan skeittaamassa, vaan räkimässä, paskomassa, ja kuseksimassa muiden vaivoina.

Suurin osa kasvattaa poikalapsistaan paskamaisia päänaukojia. Mistä johtuu?

Miksi teette niin? Miksi ette itse kunnioita ketään? sieltä kotoa se lähtee. Miksi laitatte ne laudan kanssa ulos häiriköimään muita ettekä laita tekemään kotitöitä ja hoitamaan vaikka pihaa?

En kyllä tajua taas tätäkään. Pojista lähtee melua kun ne skeittaa, niin sulla on sitten oikeus olla joku kotikyybeli ja valittaa asiasta? Eikö sulla ole jotain oikeita ongelmia elämässäsi joista voisit pitää huolta?

Olikohan tässäkin taas niitä "ihan oikeita arjen keinoja" toisista välittämisen näyttämiseksi?

[QUOTE="vieras";27145148]En kyllä tajua taas tätäkään. Pojista lähtee melua kun ne skeittaa, niin sulla on sitten oikeus olla joku kotikyybeli ja valittaa asiasta? Eikö sulla ole jotain oikeita ongelmia elämässäsi joista voisit pitää huolta?

Olikohan tässäkin taas niitä "ihan oikeita arjen keinoja" toisista välittämisen näyttämiseksi?[/QUOTE]

Jep. Mulla on oikeus ajaa taloyhtiömme pihalta pois lapset jotka tulevat harrastamaan väärillä välineillä väärään paikkaan ja siten aiheuttavat vaaratilanteita ja häiriötä!Harmi vaan, ettei järkipuhe tehoa tietynikäisiin lapsiin.
Eipä siitä sen enempää. Tänään uusi päivä ja uudet kujeet.

[QUOTE="utelias";27145032]Mitä muuten opeit tänään?[/QUOTE]

Sen ettei ilta ole aamua viisaampi. Ai mutta senhän mä opinkin joka päivä....:saint:
Opitko itse kenties tänään jotakin uutta?

Yhteistyössä