Mua nolottaa, mutta opin tänään jotain...itsestäni ja lapsista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään taas kerran, jäin sitten ojentamaan kolmea n. 10 vuotiasta. .... mikä johti aivan älyttömän noloon suukopuun.Yksi pojista kyseli mm. onko kiva asua kaupungintalossa, ja kertoi, että hän asuu lähiön upeimmissa omistusasunnoissa. Halusi myös tietää tapahtuuko talossamme paljon murhia. Kertoi myös, että mun rintsikat näkyy jne.jne. sellasta mukavaa pikkulippiä.

...Ja harmittelin ettei mulla ollut kameraa jolla olisin voinut ottaa heistä hölmöilyvideon Youtubeen...:headwall: Ja sen sellaista paskaa.

Joten sen verran opin, ettei kannata provosoitua moisista pikkutenavista vaan todeta viileästi seuraavan kerran, että nyt pojat lähtee harrastamaan paukuttelua sinne missä se on sallittua, ei meidän porttariin.

:kieh: :laugh: :kieh: :laugh:

Anteeksi en tiedä olisinko itse itkenyt vai nauranut moisen jutustelun jälkeen. Kyllä oli 10 vuotiailla jutut...
Ens kerralla otat sen youtube-videon pojista ;)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
:kieh: :laugh: :kieh: :laugh:

Anteeksi en tiedä olisinko itse itkenyt vai nauranut moisen jutustelun jälkeen. Kyllä oli 10 vuotiailla jutut...
Ens kerralla otat sen youtube-videon pojista ;)

Jos 10v osaa noin halveksia toisia ihmisiä, niin vanhemmille soittamisesta en usko suurta hyötyä olevan.

Omani ei todellakaan tiedä kuka asuu omassa kuka vuokralla, tai välttämättä edes käsitä kyseisiä konsepteja.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="emppu";27146481]Kuvittelin aina, että omat lapseni ovat hyvin kasvatettuja. Kotona ja sukulaisten ym. keskuudessa näin onkin, mutta kerran näin keskimmäisemme uhoamassa kavereiden kanssa. Ei aikuisille, mutta toisilleen. Räkivät maahan ja potkiskelivat pyörätelinettä tjtn. Tämän jälkeen muutama vastaava tilanne tullut eteen, sekä esikoisen että keskimmäisen kanssa (ovat olleet n. 11-15-vuotiaita) Lasten kanssa on tämän jälkeen kyllä keskusteltu, mutta tuon ikäisillä on näyttämisen tarve todella kova. Haetaan paikkaa kaveripiirissä. En tiedä (enkä tietenkään usko) että ovat uhitelleet aikuisille, mutta mistäs minä sitä ihan oikeasti tiedän. Se voi tapahtua vaikka koulumatkalla tms.
En pyri tuollaista käytöstä yhtään puolustelemaan, mutta ei se ihan oikeasti tarvitse olla huonon kasvatuksen tulosta.
Itse olen aikoinaan huudellut ikkunanraosta todella tyhmiä (haukuin huoraksi, läskiksi jne.) asioita ohi kulkeville aikuisille. Yksi kyllä sitten näki mikä ikkuna oli raollaan ja tuli myöhemmin vanhemmille kertomaan. Hävetti ihan älyttömästi ja se leikki loppui siihen. Anteeksipyynnöt tälle huutelun kohteelle, ja pitkät keskustelut vanhempien kanssa. Muuten olin tosi kiltti ja ujo tyttö, koulussa meni hyvin jne. Kukaan ei varmasti olisi koskaan voinut kuvitellakaan tuollaista käytöstä minulta.[/QUOTE]

Tytär 12-v tuumas kanssa sitä, että poikien piti vaan näyttää toisilleen ettei kukaan ole luuseri. Ja sitähän he olisivat olleet jos olisivat noloina poistuneet paikalta. Naapuri kun rähähti pojille oikein kunnolla. Teksti oli just sen tyyppistä, että lopettakaa se urpoilu, ei teistä kasva ees kunnon miehiä...pitihän niiden nassikoiden nyt näyttää, että ovat miehiä jo ja jatkaa hölmöilyään. Mutta joo, ens kerralla mäkin otan järjen käteen ja sanon asiasta vaan kerran enkä jää väittelemään. Omalla vastuullahen he vaarallisessa paikassa temppuilevat. Ja onneksi tulee talvi, silloin sekin homma taas loppuu hetkeksi...

[QUOTE="vielä";27146622]Jos 10v osaa noin halveksia toisia ihmisiä, niin vanhemmille soittamisesta en usko suurta hyötyä olevan.

Omani ei todellakaan tiedä kuka asuu omassa kuka vuokralla, tai välttämättä edes käsitä kyseisiä konsepteja.[/QUOTE]

Poikia oli siinä useampi, muut saattoivat vain olla pahimman mukana. Tähän pahimpaan taas voi vaikuttaa kavereiden kautta. Täten näiden toisten vanhempiin vetoaminen vaikuttaa myös tähän yhteen, vaikka hänen vanhempansa eivät reagoisi.

Minun on vaikea uskoa että kaikken poikien vanhemmat olisivat välinpitämättömiä. Tosin pojille huutaminen loi huonon alun vanhempien kanssa keskusteluun.

[QUOTE="vielä";27146622]Jos 10v osaa noin halveksia toisia ihmisiä, niin vanhemmille soittamisesta en usko suurta hyötyä olevan.

Omani ei todellakaan tiedä kuka asuu omassa kuka vuokralla, tai välttämättä edes käsitä kyseisiä konsepteja.[/QUOTE]

No tätähän mäkin vähän ihmettelin....ketä pikkujannua tollanen edes kiinostaa.
Mutta on kai näissä vuokrataloissa jotain hyvääkin, kuten joku jo sanoikin, kun on pakko tulla meidän porttariin hillumaan...:D

Poikia oli siinä useampi, muut saattoivat vain olla pahimman mukana. Tähän pahimpaan taas voi vaikuttaa kavereiden kautta. Täten näiden toisten vanhempiin vetoaminen vaikuttaa myös tähän yhteen, vaikka hänen vanhempansa eivät reagoisi.

Minun on vaikea uskoa että kaikken poikien vanhemmat olisivat välinpitämättömiä. Tosin pojille huutaminen loi huonon alun vanhempien kanssa keskusteluun.
Kukaan ei huutanut, paitsi naapuri. Yksi pojista oli hiljaa koko ajan, mutta pahin suustaan luovutti ensimmäisenä ja pyysi muitakin lähtemään. En mä vanhempien kanssa rupea keskustelemaan, niitä on kohta jonossa tuossa ovella...:D

[QUOTE="vieras";27146668]Olisit samaan linjaan vastannut, että ei talossa, mutta pihalta on joku pikku skuuttaaja salaperäisesti kadonnut ja toisestakin huhutaan :laugh: Että onko joku mahdollisesti joku tuttu kadoksissa? On kuulema käynyt jonkun iso äijän hermoille.[/QUOTE]

Noh itse asiassa jotain tohon suuntaan tyyliteltyä pääsi lipsahtamaan...:whistle::ashamed:

Mä luulen, etten itsekään olis pystynyt hillitsemään itseäni tuossa tilanteessa, vaan olisin alentunut tuollaiseen naljailuun, ehkä jopa vahingossa olis äänenpaino koventunut. Tällaisia tapauksia tuntuu olevan ihan mahdottomasti nykyään, siskonpoika on ihan mahdoton, häntä kun yrittää komentaa, nii vastauksesk tulee: "Mää kerron äitil, et sää huudat mulle/komennat mua." Mitäs siihenkin sitte sanot, "kerro vaan?" :D Toinen yleinen vastaus on: "Etsä oo mun äiti!"

Yhteistyössä