taas uusi "vanhus" kuumeilee

Meille syntyi 25.2. klo 21.07 Poika, Pikku-Mies :heart: 3.320 kg, 50 cm ja päänympärys 36 cm.

Tunti sitten kotiuduttiin, Pikku-Mies vaihdettu kuiviin ja syötetty ja nukkuu onnellisena :heart:

Kovaksi meni urakka, kerron kun jaksan ja ehdin mutta nyt elämä voittaa.

t. Rosaeh ja Onnellinen Isä ja Pikku-Mies :heart:
 
:flower: :flower: =) :heart: Onnittelumme koko meidän perheeltä. Miehenikin on jännittänyt, koska olen joka päivä maininnut nimesi ja aprikoinut, oletko jo synnyttämässä. Luulen, että moni meistä - ainakin minä - kävi joka päivä kurkkimassa pinon, onko sinulta uutisia. Ihanaa, että Pikku-Mies on nyt kotona. Tervetuloa maailmaan!

lutuliini ja göö-poika 24+5
 
Keskiviikkoiltapvästä 21.2. alkaen supisteli. Torstaina Oulaisissa käynti, parille sormelle tiukasti auki ja kohdunkaulaa 2 cm. Torstai-iltapvänä supisteli tutkimuksen jälkeen tosi kipeästi. Samana iltana alkoi pukata flunssaa. Perjantaiaamuna supistukset loppui kuin seinään. Perjantaina flunssa oli selviö ja sitä riittää yhä. Varmuuden vuoksi naamarin kanssa hoidan Pientämme etten köhi häneen päin.
Lauantai-iltapäivänä alkoi supistella uudelleen. Puolenyön jälkeen lähdimme taksille Oulua kohti, supparivälit alkoi olla n. 10 min mutten uskaltanut pitkittää kun Ouluun tosiaan se menee se 2 h.
Synnärillä kätilö työnsi kätensä sisälle tutkiakseen tilannetta ja saman tien lapsivedet meni. Eli varmistui ainakin se etteivät lähettäneet takaisin kotiin. MUTTA... vain parille sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä yhä 1 cm.
Meidät vietiin kuitenkin saliin odottelemaan josko supparit lähtisivät tihenemään. Tulihan ne kivuliaimmiksi mutteivät tihentyneet, klo 07.00 jälkeen aloitettiin oksitoniini jota sain klo 13.00 asti, tilanne ei edistynyt. Minulla kipeytyi oikea kylki ja alaselkä niin etten pystynyt suppareiden välillä yhtään rentoutumaan. Kahdesti laitettiin aquarakkuloita ja ilokaasua käytin. Kun tippa päätettiin keskeyttää, olin kuolemanväsynyt ja selkä ja kylki tulessa. En kuitenkaan enää jaksanut ajatustakaa kivusta mita aquarakkuloiden käyttö olisi taas tiennyt, joten kätilö tokaisi että no sitten rouva vain kärsii.
Minut vietiin osastolle, kuumetta oli 37,8 astetta ja olo aivan hirveä. Crp klo 16.00 oli 48. Pissaaminen teki kamalan kipeää eikä tullut kuin vähän kerrallaan. Laitoin mieheni serkulleen huilaamaan kun näin että hänkin oli väsynyt ja kamalan huolissaan. Minulle alettiin antamaan antibioottia. Ja sain kipupiikin kun vihdoin uskoivat että olen oikeasti kipeä.
Yöllä crp oli 66 ja maanantaiaamuna jo 99. Lääkärille kerroin kylestäni ja selästäni, ultras ja sanoi että kohtu painaa munuaisia ja virtsatiehyeitä niin että munuaisallas (tai joku...) oli jo suurentunut ja siitä kivut johtuivat. Sain kipupiikin ja minut vietiin uudestaan saliin käynnistysyritykseen. Sitä kesti klo 11.00 - 20.30 asti. Oksitoniinia tiputettiin niin vauhdilla että jo yhden jälkeen supparit tulivat minuutin välein ja tämän jälkeen aloin ottaa ilokaasua.
Olin kylen ja selän takia kuitenkin niin kipeä etten kyennyt rentoutumaan yhtään supistusten välissä.... Aloin olla jo todella epätoivoinen ja mieheni alkoi olla raivon partaalla. Vihdoin vaihtui ihana kätilö joka uskoi kun sanoin etten todellakaan enää jaksa ja sain epiduraalin klo 17.00 jälkeen. Silloin elämä voitti. Sanoin jo aamulla kun veivät minua saliin ja aloittivat oksitoniinin, ettei tämä onnistu. Ja niinhän se meni, illalla klo 19.30 lääkäri totesi että tilanne kohdunsuulla ei etene yhtään. Ja päädyttiin leikkaukseen.
Klo 21.00 leikkaussalissa oltiin valmiita ja klo 21.07 meidän ihana, pieni poikamme syntyi. Mieheni ei halunnut mukaan leikkaukseen ja sen hänelle soin. Hän oli ihanasti tukena ja läsnä kuluneet käynnistysyritykset, joten en halunnut hänelle enempää stressiä. Leikkaussalissa minua ei pelottanut yhtään muuten kuin vauvan puolesta kun lapsivesien menosta oli jo yli 42 h. Todettakoon, että lapsivesi oli jo vihreää sakkaa ja poika oli ehtinyt niellä mutta hyvin selvisi hänkin. Kun isi oli mennyt katsomaan n. 15 min päästä, oli jo kattellut silmät suurina maailmaa ja ollut sen näköinen, että no oishan tänne voinu tietty jo aiemminkin tulla. Eli paino oli sen 3.320 kg ja pituus 50 cm ja päänympärys 36 cm.
Höpötin joka välissä että perhehuone, perhehuone ja kätilö lupasi huolehtia. Miehellänihän ei ole ajokorttia ja tulimme taksilla. Oulussa vain pari serkkua. No, yöllä yhen jälkeen minut vietiin osastolle ja odotin hirveästi pojan ja isin näkemistä.... minut vietiin yksin johonkin huoneeseen.... odotin ja odotin ja odotin... ei mtn.... Arvatkaa vain oliko jo paniikki. Parinkymmenen minuutin päästä (ikuisuus siinä tilassa) hoitaja vilautti poikaa että lähtee viemään häntä lastenosastolle hapetusarvojen heittelyn takia. Minä kysyin että missä isä. Lähti kotiin, soittaa aamulla... MITÄ? Kotiin, keskellä yötä 160 km päähän? Ja hoitaja hävisi taas. Mulla ei puhelinta ei mitään ja hirveä huoli pojan ja isän takia... Taas odottelua... Hoitaja ilmestyi takas ja toi laukkuni ja että pojasta voi soitella aamulla lastenosastolle. Mies oli laittanut kännykkään viestin että oli onneksi saanut serkkunsa hereille yöllä niin että pääsi heille yötä. Siinä sitten makasin enemmän tai vähemmän huolesta harmaana verisissä vaatteissani aamuun asti.
Mieheni tuli ja auttoi viemään minua takaisin osastolle jolta olin lähtenyt maanantaiaamuna ja hän lähti sitten lastenosastolle. Siellä poika oli hyvävoimaisena juuri ruokaillut ja kaikki ok. Oli kuulemma ollut anturi huonosti kiinnitetty, siksi happiarvot heitelleet. Eli väärä hälytys mutta kukaan ei ollut vaivautunut kertomaan.
Pikku-Mies tuotiin osastolle n. klo 14.00. Siinä sitä sitten pötköteltiin vierekkäisissä sängyissä ja tämä äiti oli onnesta soikeana.. isin ja minun ihme..
Tiistai-iltana pääsin kävelemään ja kaikki kätilöt ihmettelivät koko ajan leikkauksen jälkeen että miten kipulääkitys niin pienellä (sen epiduraalin kautta meni pumpulla) että eikö mulla tosiaan ole kipuja? No, kuten olen tainnut sanoa, mulla on korkea kipukynnys joten ne supparit jota oksitoniinilla aikaansaatiin oli omasta mielestäni niin hirveitä että oikeasti ajattelin että selviänkö tästä hengissä..
Keskiviikkoaamuna Crp oli jo 190 ja antibioottia sain suonensisäisen lisäksi vielä tabletteina. Pojalla tulehdusarvot kävi 21 keskiviikkona ja laskivat torstain aikana ja perjantaina oli jo niinkin hyvä kuin 8 ja bilirubiinit käänty laskuun torstaista perjantaihin.
Mulla käänne tapahtui torstaiaamuun jolloin Crt 150 ja perjantaina sitten jo 95 eli pääsin eroon tippana menevästä antibiootista mikä oli ehto kotiinpääsylle osaltani.
Torstaina poltin käämini kun toistuvasti olimme yrittäneet kysellä perhehuonetta ja kukaan ei mitään vastannut, käänsi vain selkänsä ja sanoivat ettei niitä niin vain ole. Torstaina mulla huiteli verenpaineet pilvissä ja istutin yhden mukavan kätilön aloilleen ja purin kaikki murheeni että ei tästä mitään näin tule kun isä ehtii joka yöksi majapaikkaa (emme todellakaan ole niin rikkaita että tuosta vain asutaan viikko hotellissa) ja kukaan ei ehdi selittää mulle mitään, kukaan ei ole katsonut haavaa jne ja että jos me ei päästä perjantaina pois, me haluamme yrittää siirtoa Oulaisiin. Sitten vasta tämä kätilö ilmoitti että yhtäkkiä taas kauhea ruuhka synnärillä. Ei siinä mitään ymmärrämmehän me sen mutta kun kukaan ei vaivautunut selvittämään. Tuntui meistä niin kummalliselta etteikö niitä perhehuoneita olisi vapautunut missään välissä kun monta päivää jo olimme olleet. Sanoin kätilölle että olemme siinä mielessä pettyneitä kun halusimme Ouluun siltä varalta että jokin menee pieleen niin siellä on alueen parhaat tehohoitovalmiudet. Niitä ei onneksi tarvittu, mutta jotenkin kaikki muu meni heti alusta asti pieleen. Onneksi oli muutama OIKEIN ihana kätilö : )
Mutta, onneksi sain itse aamupäivällä kotiutumisluvan. Minullehan tuli sitten se kohtutulehdus ja sain antibioottikuurin. Pikku-Miehelle annettiin lupa kotiutua iltapäivällä. Voi, sitä onnen hetkeä. Sitten vain odottelimme että veljentyttöni lähti meitä hakemaan ja illalla olimme n. klo 21.00 omassa kodissamme ihana Pikku-Miehemme kanssa.
Koko ajan olo helpottuu ja paranee mielikin kun saamme olla kotona ja rakentaa oma pientä maailmaamme ja arkeamme. Anteeksi kun tuli vähän negatiivisävytteinen synnytyskertomus. ehkä odotin liikoja ja onhan iso sairaala aina iso sairaala enkä odottanutkaan saavani mitään erityiskohteluja mutta.. jotenkin jäi paha mieli.
Rakastan ihanaa miestäni joka jaksoi olla tukena ja mukana ja Pikku-Miestä joka osoittautui juuri niin ihanaksi kuin arasti uskalsimme unelmoida.
Kiitos kaikille teille mukanaeläjille ja kaikkea hyvää jatkossa,
t. Rosaeh ja Isukki ja Pikku-Mies :heart:
 
Harmi että meni noin vaikeaksi sinulla :| Minullahan kävi samaten mutta ei selkäkipua, se oksitosiini supparit on tosi hirveitä kun kroppa ei kerta kaikkiaan ehdi mukaan, minulla ei myös edistynyt yhtään synnytys ja yritin ja horjuin sen oksitosiinin kans 24 tuntia ja sitä ennen 2 vuorokautta tabletti käynnistyksellä just niin että mitään ei tapahtunu mutta nukkua ei voinu. mulla oli kyllä kivammat kätilöt paitsi yksi mutta hän poistui nopeasti kun olin sen verta ärhäkkä kivusta. Minulla tekivät leikkauspäätöksen sitten lopulta kun todella pyörryin väsymyksestä ja kivusta mieheni käsille ja hän raahasi siihen sängylle, kirurgi hälytettiin ja hän sanoi että leikkuri 10 päästä valmiiksi. niin sitä mentiin mikä helpostu! Nythän minulla onkin se suunniteltu sektio 26.3. että enää ei onneksi tarvi reuhtoa! mutta onnea sinulle ja toipumista kovasti :wave: kyllä se vauva auttaa toipumaan :heart:
 
Minulla se sietämätön ja jatkuva selkä- ja kylkikipu johtuivat todennäköisesti siitä kohdun painamisesta munuaista ja virtsatiehyitä. Mulla oli jo pari viikkoa ollut hankala pissata ja koko ajan pissatti ja tuli vain ruokalusikallinen kerrallaan mutta se oli jotenkin jäänyt huomioimatta. Sitten kun sunnuntain taistelin sen oksitoniinin kanssa se äityi se kipu noin pahaksi koska olin koko ajan oikealla kyljelläni kun vauvan sydänäänet kuuluivat parhaiten siten.
Itse sektiosta olen toipunut todella hyvin. Mutta minua harvemmin kivut hallitsevat joten sitä osasin odottaa. Ainoastaan ylösnousu sängystä tai syvemmältä istuimelta vähän varotuttaa muuten kaikki ok. Ne nuo oksitoniinisupparit oli jotain aivan älytöntä, varsinkin maanantaina koska tosiaan minuutin välein klo 13.00 alkaen iltaan asti kunnes viiden jälkeen sain sen epiduraalitaivaan
t. Rosaeh =)
 
Juu minullakin meni hyvin sen sektion jälkeen ja ei ollu mitään ongelmia sen kivun kanssa toivuin nopeasti, minäkin silloin sain 3 kpl epiduralia kun olin siinä tipassa mutta valitettavasti minulla ei ne auttanut lainkaan ja olin taas siihen silloin pettynyt kun meidän aikuinnen tytärkin vannoi niitten nimeen ja odotin sitä ihanaa taivaallista tunnetta joka ei tullut :) mutta laittoivat sitten koktailin sen epiduraali systeemin kautta leikkurissa mulle jotain muuta. siksi nyt tällä kerralla sitten saan keskustella sen anestesia lekurin kanssa ennen ja muistuttaa ettei mulle epiduraalia missään vaiheessa kun se ei kuulemma jostain syystä kaikilla toimi ja sitten ei kyllä oo kivaa. Kaverillani jolla on 4 kk vauva nyt epäonnistui sektiossa tuo puudute ja oli tosi kurjaa :/ onneksi kaikki meni sitten kuitenkin ok. No minä tulen sitten 3 viikon päästä perässä :D halit vauvalle! ja sinullekkin, nauti täysin siemauksin :wave: :heart:
 
Hildelle Onnea pääsiäisen aikaan luovutettuun munasoluhoitoon! :flower: Minulla taitaa olla samaan aikaan täällä Suomessa oma ovulaatioaikani, toivottavasti molemmilla tärppää! :flower: , :flower:

Helistin64: onnittelut hyvistä istukkabiopsia tuloksista ja Onnea pienen tyttövauvan odotukseen! :hug: :heart:

Kaikille muillekkin ihanaa viikonloppua! :flower:
Vähän väsyttää , kun on työviikonloppu! :saint:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Hei Rosaeh!

Halaus, rutistus ja suuret onnittelut poikavauvasta äidille ja isälle! Olen niin onnellinen puolestanne! Luin kertomuksesi mielenkiinnolla. En ihmettele, että synnytyssairaalasta ei jäänyt riemukas mielikuva. Jouduitte kokemaan huolta ja odotusta siellä. Näitä asioita voi jälkikäteen käydä keskustelemassa kätilön kanssa, jos ne vaivaavat mieltä.

Nyt sitten tisuttelette ja hoidatte napaa siellä kotona. Neuvolan tätikin tulee käymään kotona. Minusta hänen vierailunsa oli todella kiva silloin aikoinaan. Kahviteltiin, parannettiin maailmaa ja keskusteltiin lapsesta.

Kaikkea hyvää yhteisen taipaleenne alkuun! Poujou
 

:heart:
:flower:

Olen odottanut niin innokkaasti vauvauutisia ja äärettömän onnellinen ja liikuttunut olo tuli, kun luin pienestä pojastanne! Synnytys-ja sairaalakokemuksesi ovat olleet todella rankkoja, mutta ihanaa kun elämä voittaa ja olette kotona! Synnytys on niin iso tapahtuma, että on todella tärkeää miten tulee silloin kohdelluksi ja jonkinlainen vihakin tulee pintaan, kun luin tarinaasi....Itselläni jäi ankea olo ensimmäisestä synnytyksestä...tämä oli nyt ehdottomasti ihanin kokemukseni ja luultavasti viimeinen, sillä kyllä raskaus oli yhtä jännittämistä! Vaikka ei sitä tiedä...Mitja on niin ihana eli lopputulos on kyllä kaiken arvoista!!!!

Olen kyllä väsynyt, vaikka vauva on rauhallinen, sillä en osaa oikein nukkua pätkissä ja päädyn edelleenkin vain lumoutuneena tuijottamaan poikaa tuntikaudet...

Ihanaa oli myös lukea hyvistä istukka-ja punktiotuloksista!!!!! Itseänikin jännitti todella kovasti tulosten odottelu ja itkin onnesta, kun sain vihdoin hyvät uutiset....

Toinen syy unettomuuteni on suuri tragedia kaiken onnen keskellä. Lähetin kaikille läheisille ystäville viestiä pojan syntymästä heti 19 päivä ja yhdeltä läheisimmiltä ystävältäni tuli takaisin aivan järkyttävä viesti. Hän onnitteli, mutta viestissään oli lyhyesti..meillä on suuri suru...hänen poikansa oli kuollut. Olin saanut häneltä iloisen tekstiviestin vain vähän ennen Mitjan syntymää, joten tämä tragedia on täytynyt tapahtua ihan vähän ennen. Poika oli viime kevään abiturientti ja yksi hienoimmista nuorista miehistä mitä olen tuntenut: hyväkäytöksinen, komea ja kohtelias. En voinut uskoa uutista todeksi, olin hiljattain ystäväni kotona ja teatterissa hänen kanssa ja kaikki oli niin hienosti ja nyt elämä ei palaudu ennalleen. Hänellä on nuorempi 3-vuotias poika ja ihana mies, onneksi ei ole yksin kuitenkaan. Järkytyin sanoinkuvaamattoman paljon sairaalassa uutisesta ja ystävä on koko ajan mielessä ja olen menossa ihan pian käymään hänen luonaan. Olen odottanut vähän, että Mitja totuttautuu ulkoilmaan, menemme varmaan yhdessä. Pelkään itsekin romahtavani surusta ja vain itkeväni, joka yö asia ja tämä kauhea uutinen tulevat mieleen. En tiedä vielä tarkemmin miten kuolema on tapahtunut. Paljon täälläkin on keskusteltu keskenmenoista ja ne ovat järkyttäviä, mutta miten järkyttävää menettää oma lapsi ja täysin yllättäen. Haluaisin löytää jonkin kirjan, josta ehkä olisi apua. Onko kenelläkään mitään vinkkiä sopivasta kirjasta? Oletteko te kohdanneet ystävän tai sukulaisen suuressa surussa? Tuntuu, että oma mieli on vielä hirvittävän herkkä ja en halua itse romahtaa, kun tapaan ystäväni ja vain itkeä vaikka luultavasti tulen kyllä itkemään. Eilen koin todella pakahduttavaa kipua sydämessä, kun sain ystävältä viestin, jossa pyysi käymään. En pystynyt edes kunnolla hengittämään pitkään aikaan, suru todella tuntui sydämessä.
 
Olipa surullinen tapahtuma :'( todella olen pahoillani ystäväsi puolesta! minä en ole lukenut mitään kirjaa aiheesta kylläkään mutta kun minun ystäväni lapsi, kuoli siinä kuukauden ikäisenä, olin vain hänen kanssaan ja kyllä me molemmat itkettiin kovasti ja halattiin ja taas itkettiin, hän sai myös uni lääkkeet koska ei pystynyt nukkumaan ja toipuminen vei kauan! edes jotenkuten normaaliin oloon ja kaipaushan ei poistu koskaan. ehdotan että olet vain hänen kanssaan, olet tukena vaikka se on vaikeaa juuri kun olet itse synnyttänyt ja hormoonitkin vielä hurisee kovasti. ei siinä tilanteessa oikeen sanojakaan löydä millä lohduttaa minäkin sanoin vain että olen niin pahoillani. muuta en saanutkaan sanottua. sinä tunnet hänet kuitenkin hyvin, kyllä sinä huomaat mitä hän tarvitsee :'( tsemppiä vaikeaan tilanteeseen! :wave:
 
Minä olen menettänyt vanhempani ja toisen veljeni jo vuosikausia sitten. Itse olen arvostanut surussani sitä että toisella ihmisellä on ollut minulle aikaa. Ehkä en heti ensitapaamisella suru-uutisen jälkeen ole osannut puhua tai avautua joten jo pelkkä toisen ihmisen läsnäolo on ollut avuksi. Ja sitten kun aikaa kuluu, minulle on tullut tarve puhua ja puhua ja puhua menehtyneestä ja silloin on ollut ihanaa kun toisella on ollut aikaa kuunnella ja kertoa omiakin muistojaan poisnukkuneesta. Aina ei tarvitse osata olla mitään erityistä tai valmistautua, riittää kun sinulla on aikaa ja olet läsnä. Tilanne yleensä lähtee menemään ihan itsestään. :hug: :heart:
Omaa napaa: Viime yönä n. klo 03.00 tuli tasan vuosi kun näimme mieheni kanssa ekan kerran "livenä", sitä ennen olimme kyllä nähneet ja jutelleet webbikameran välityksellä. Ja kuinka ollakaan, yhtäkkiä huomasin että Pikku-Miehen ollessa rinnallani, hänen suunsa oli täynnä ÄIDINMAITOA :heart: Olin jo ihan surkeana että imetys ei onnistukaan ja nyt... Varmasti sairaalassa olon stressi yms vaikeuttivat maidontuloa alkamista ja nyt kotonaolo ja oman rytmin ja rauhan löytyminen auttoivat. Voi sitä riemuntunnetta kun poika oli rinnalla ja katselimme siinä toisiamme yön hiljaisuudessa... Sillä hetkellä minä tunsin oikeastaan ensimmäisen kerran vahvan siteen välillämme.... Mieheni ja minun oma poika... En osaa sanoin kuvailla, mutta ymmärrätte varmaan. :heart:
Kaikille teille ihanille ihmisille hyvää sunnuntaipäivän jatkoa ja puhallan myötätuulia haaveilijoille ja jo odottaville :heart:
t. Rosaeh ja Isukki ja Pikku-Mies, meidän perhe :heart:
 
Kyllä se varmaan roseah oli stressin aiheuttamaa kun ei heti maitoa tullut. sinulla ei ollut ihan paras mahdollinen kokemus tuo synnytys. nyt on kyllä takuulla hyvä olo kun toimii! :heart: minusta on ollut ihaninta juuri tuo imetyksen onnistuminen kanssa kun siinä saa olla niin lähellä vauvaa. ja onhan se helppo ruokinta muotokin kun ruoka on sopivasti aina mukana ja sopivan lämpöistä. ja tiskiäkään ei tule :D mitä nyt omille rinnuksille välillä. :D tykkäsin itse imettää ja imetinkin poikaa siihen asti kun menin äippäloman jälkeen töihin, tämän pikkukakkosen kanssa ajattelin samaa jos vaan menee yhtä hyvin. Poika meillä katselee nyt usein lähes joka ilta kuvia omasta syntymästään ja tissin syömisestä kun isäntä kuvasi, vissiin jännittää vähän sisaruksen tulo :D puhuu jo kovasti siitä ja että hakee sitten minut ja vauvan laitokselta =) on ne niin mukavia sekä pienet että isot lapsoset, minä olen iloinen kun sait kokea tuon imetyksen ilon roseah!katsoppas onkos teidän seudulla sitä vauvahieronta kurssia on tosi hyvä ei tule vauvalle vatsavaivoja ja jos tulee osaat itse auttaa, meillä toimi ihanasti!
 
pyrstötähti
ONNEA ROSAEH :heart: :flower: :heart:
Ihana vauvauutinen ja loppu hyvin kaikki hyvin.
Olin jo minäkin ihan hermona kun ei sinusta mitään kuulunut ja vaikka olen aika tuore tällä palstalla olen lukenut moneen kertaan teidän vakiokuumelijoiden ylä ja alamäkiä ja alkanut odottaa jo päivittäin vierailuhetkeä tänne pinoon. Mulla jäi sellainen asia mietityttämään että onko miehesi ulkomaalainen kun kerroit että olette mesettäneet ja että hänellä ei ole täällä sukulaisia? Aivan hirvitti kun kerroit että olette ihan pulassa olleet tuon yöpymisenkin kanssa. Meillähän on Oyssä potilashotellikin eikö teitä siitä infottu se on käsittääkseni ihan kohtuuhintainen kuitenkin. Itselläni on nimittäin mies muualta tänne tullut ja onhan siinä se huono puoli että jos tulee esimerkiksi kunnon perheriita niin hänellä ei ole edes sukulaista jonka luo päänsä kallista kun vaimo heittelee keittiössä lautasia niin silloin sitä joutuu kyllä miettimään ennenkuin dramaatisesti saapastelee ulos torpasta :LOL:
Olisi ihanaa nähdä vauvakuvia jospa se saisi auttais minua tekemään suuria päätöksiä omalla kohdallani. Nyt ahkeraa tisuttelua, massun suihkuttelua ja unta, ihan hirveästi pieniä ja suuria päiväunia ja yöunia ja aina kun mahdollista muutama minuutti raitista ilmaa. Niin ne posket alkaa äidillä punertaa ja vauvalle piisaa makoisaa maitoa. Suloista vauvaelämää teidän koko perheelle ja kerrothan pian kuulumisia taas!
 
Ihan suomalaisia ollaan kumpainenkin, mies on vain kaukaa Lapista ja minä Pohojanmaalta eli välimatkaa alunperin n. 500 km. Nythän ollaan kuitenkin pystytty yhdessä olemaan enemmän tai vähemmän täällä minun seuduillani odotusajan. Kunhan Pikku-Mies vähän kasvaa, lähdemme pitemmäksi aikaa hänen kotiseudulleen. Täytyyhän hänenkin sukulaistensa nähdä uusin tulokas : )
Ei meitä potilashotellista kukaan informoinut, itse löysin tietoa sitten kun voimistuin tarpeeksi ja jaksoin selata kansiota mikä löytyi huoneesta. Ja oli se sitten loppuviikosta käytössäkin. Mutta onneksi oli tämä pitkämielinen ja ystävällinen Lapin serkku :flower:
Voisin tietty laittaa yv:nä Pikku-Miehen kuvan sinulle, Pyrstötähti, jos haluat.
t. Rosaeh
 
pyrstötähti
laita sinne profiili sivulle niin saamme kaikki ihastella sun vauvaa, Kenzien vauvelistakin on ollut pari kuvaa. Se on kyllä kurjaa kun näin huonon palvelun sait täältä Oulusta itselläni on 3 synnytystä siellä ja ihan hyvät kokemukset mutta se riippuu hirveästi siitä ketä sattuu vuoroissa olemaan. Mutta ens kerralla parempi onni...
 
KYLLÄ on ihanaa kun vauvauutisista saa aina lisää potkua ja huomaa että jatkuvuutta riittää aina vaan vastoinkäymisistä huolimatta =) Eli sylin täydeltä ONNEA Rosaeh ja koko perhe :hug: :flower: Itsellä sekavat ajatukset kun isäni pääsee toivomusestaan kotiin saattohoitoon ja tiedossa kovat viikot mutta täytyy nyt vain tämän pienen ihmeen kautta mikä kohdussani kasvaa, tälläkertaa teveenä, saada lisävoimaa kaikkeen tulevaan :) Täytyy vain todeta että elämä on kun ei oikein muuta keksi!!! Kaikkea hyvää ja auringon paistetta jokaiselle täällä olevalle =) Helistin+"PikkuMyy"
 
Päivitystä 03.03.2008






Sabaka...............rv36+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv27+3...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...................rv27+3.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 25+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 25+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv19+5 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rosamunde........rv 16+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 15+5................la 20.8/4.lapsi
Helistin-64........rv14+3.................la? /?




Syntyneet:




kenzie64 Mitja poika 19.2.-08
Rosaeh poika 25.2.-08

haaveissa:



Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
Rva Pikkumyy...4.lapsi/1.yhteinen/km 02/08

annastiina....../6.lapsi,mies 4.lapsi/1.yht /km03/08

Hyvää viikkoa kaikille pinolaisille!


:flower:

 
Lisäsin sinutkin listallemme helistin, sopiihan? :flower:
Pahoittelut isäsi sairaudesta! :hug: Äitini kuoli 14.8.-07, ehti olla kuukauden saattohoidossa, mutta sairasti yli vuoden ennen jo. Mutta oli nuori kyllä 64v, mutta sairaudet eivät katso ikää!

Roseahilla ihana kuva pojastanne! :heart:

Sabakallakin synnytys jo lähestyy, eikö olekkin mukavaa!

Mieheni siivosi koko talon vklopun aikana , kun olin töissä! :heart: Minäkin sain inspiraation keräsin kaikkia vanhoja papereita ja lehtiä, siivosin laatikoita nyt aamulla, vein paperikeräykseen 4 pussillista paperituotteita. :headwall: hmm..onkohan miun menkat tulossa, kun olen niin Reipas!? :D Olen kauhea karkkihiiri, eilen töistä kotia ajessani päätin, Nyt se loppuu! Tästä pvstä alkaen en syö karkkeja, ja ehtona on : Ennen raskaustestin plussaa, en saa koskea yhteenkään karkkiin! =)

Ihanaa viikkoa kaikille tasapuolisesti! :flower:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
surullista helistin kun isällesi noin kävi :hug: mutta niinkuin sanottu sairaus ei katso ikää. ja todella roseahin ja kenzien pojat todella kauniita ja söpöjä poikia. Jos minä nyt sitten yritän tehdä sen prinsessan tasoitukseksi tähän seuraavaan väliin :D täällä olen jo laitellu paikkoja kuntoon pinnasänkyjä sun muuta, nyt on välillä nimittäin supistellukkin tosi railakkaasti saas nähä, sanoivat kyllä että jos siltä tuntuu niin päivystävä sitten voi leikata jos aikasemmin haluaa tänne maailmaan, nyt jo veikkailivat painoa vain vähän alle 4 kg, huh! se voi olla rouva myy että menkat tulossa siltä oireet kuullostaa :D no sittten pääsette taas tosi toimiin ja se on varmasti hyväksi ja auttaa toipumaan minulla ainakin auttoi, tunsin itseni sitten normaalimmaksi jotenkin kun pääsi kattomaan etiäppäin :heart: mulla ei tuo karkki säännöstely toimisi ainakaan nyt kun välillä sitä jo ihan lohtusyö namia kun on niin "sinivalamainen" olo. onneks ei oo nauhoja kengissä :) Hyvää viikkoa kaikille :wave:
 
Näin se vaan joskus menee,viime torstaina ultrassa,lääkäri kertoi vaavin alun kuoleen,lähete sairaalaan ja perjantaina esi lääkitys,sunnuntai aamuna aikaisin lääkkeellinen tyhjennys alkoi,nyt siis taas lähtöviivalla :ashamed: ,onnea kovasti vauvan johdosta Rosahelle :flower: ,elämän on jatkuttava,vaikka kovasti kipeää tekeekin :'(
 

Yhteistyössä