taas uusi "vanhus" kuumeilee

Onnitteluni Jumalaisen pikkumiehen syntymän johdosta tuoreelle pikku-perheelle! Rankka oli kokemuksenne synnytyksestä, mutta onneksi lopputulos saa vaikeat ja kipeät hetket pian unohtumaan. Tutustukaahan arkeen rauhallisin ja luottavaisin mielin. Kevättä ja aurinkoisia päiviä kohti ollaan menossa.

Tässä alkaa oma synnytys pikkuhiljaa olla mietteissä yhä useammin ja useammin, kun päivitetyssä listassa nimet yläpuolelta siirtyvät jo synnyttäneiden puolelle. Käykää kertomassa vauva-arjesta ja pysykää tukena. Näitä kuulumisia on aina niin hieno jakaa yhdessä. Mukaan toki mahtuu surullisiäkin kuulumisia, mutta sille emme me pienet ihmiset täällä mahda mitään. Ovat valitettavasti osa elämää.. ollaan niissäkin toistemme tukena! Voimia toivotan teille kaikille vastoinkäymisiä kokeneille.

Päivityksestä sen verran, että laskettu aikani on tosiaan 31.5, mutta olen varmasti silloin mukaan tullessani hypännyt parilla päivällä pidemmälle tuon viikkolaskurin kanssa. Nyt siis ihan samat viikot kuin "kriisilläkin".. eli 27+3.

Serufiia 27+3
 
Juuri tuossa Pikku-Miestä syötin ja vaihdoin puhtaisiin. Nyt nukkuu taas Pikku-Prinssin unta tuolla makkarissa. Aina vain tuntuu yhtä ihmeelliseltä :heart:
Verenpaineet mulla huitelee 100/190 hujakoilla pahimmillaan. Soitin synnärille ja yritän nyt tuplata Albetol-annoksen jos vaikka auttaisi. Sektio ja maidon nouseminen kuulema nostattavat verenpainetta. Jospa ne siitä laskis ennen kuin jään yksin, Isukki on lähdössä loppuviikosta työmatkalle muutamaksi päiväksi.
Nyt pitää lähteä keittämään puuroa, iski nälkä :LOL: . Paino ei ole vielä laskenut kuin 6 kg mutta mulla onkin vielä turvotusta ihan kiitettävästi jäljellä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille meille, haaveilijoille ja odottajille. Ja myötätuulta ja tarrasukkia jatkossa teille, joilla on nyt ollut surullisia hetkia,
t. Rosaeh ja Pikku-Mies
 
Halitukset :hug: ja voimia, toivottavasti jaksat yrittää uudestaan :heart: uusi yritys kyllä antaa uusia voimia, toivon ettei kenenkään muun tarvitse kokea kovin montaa kertaa tätä hommaa peräkkäin, muistaakseni kenziellä on muutama enemmän kun minulla, mutta joskus se elämäkin voittaa niinkun todistettu on kenziellä ja minullakin kohta, toivottavasti lohduttaisi vähän. :wave:
 
Voi Annastiina, pahalta ja niin tutulta tuntuu uutisesi. Fyysisesti olet jo varmaan selvinnyt, mutta henkinen toipuminen vie aikaa. Eikä sitä voi tietää kuinka kauan aikaa menee. Eka viikko on pahin, mutta mustia hetkiä voi tulla myöhemminkin. Minulla ainakin on vieläkin tunteet pinnassa, vaikka tyhjennyksestä on nyt reilu kaksi viikkoa. Jotenkin menetys nostaa esiin vanhojakin menetyksiä. Minä olen itkenyt taas uudestaan äidin vuosi sitten yllättäen sattunutta kuolemaa, edellistä keskenmenoa ja lapsettomuutta. Välillä on toiveikkaampi olo ja jaksan ajatella tulevaisuutta postitiivisesti. Sitten jostakin hyökkää musta aalto ja vie mennessään, kunnes taas noustaan pintaan. Miehen on vähän vaikea pysyä mukana näissä mielialojen vaihteluissa.
Rosaehilla on onneksi iloisia uutisia, vaikka ei kaikki sujunutkaan odotusten mukaan. Oikein paljon onnea koko perheelle! Sinun tarinasi antaa paljon toivoa meille keskenmenojen kanssa kamppaileville.

Mukavaa maaliskuuta kaikille!
Uuvi

 
....en ehdi kirjoittelemaan niin usein kuin toivoisin, vaikka joka ilta käyn katsomassa kuulumisia. Olen todella pahoillani keskenmenosta, samoin kuin sinun Uuvi ja muidenkin, joiden raskaus on päättynyt näin. Ehkä minä voin olla kannustimena, että seitsemänkin keskenmenon jälkeen voi olla toivoa, vaikka en kyllä niin montaa toivo kenenkään kohdalle! Jotenkin vain olen havahtunut ymmärtämään, että ikä tuo tässä vaiheessa mukanaan suurentuneen keskenmenoriskin, en sitä ymmärtänyt ihan ensimmäisissä keskenmenoissa. Munasolut eivät enää ole niin "nuoria", valitettavasti. Aikaa vastaan tässä pitää taistella ja onneksi on lääketieteestäkin apua. Olen miettinyt olivatko kaikki keskenmenoni vanhoista munasoluista johtuvia, luulen että myös kiinnittymisestä, kun ensimmäisellä luge-yrityksellä onnistuin kuitenkin. Pettymys kyllä vie aikansa, aivan ensihetkistä lähtien sitä mieli laukkaa jo kaiken edellä, ainakin itselläni ja vauva tuntui jo mielikuvissa niin läheiseltä! Iso halaus ja osanottoni!

Rosaeh...ihanaa, että imetyksesi on lähtenyt käyntiin! Minulle se on ollut myös huolen aihe, kun esikoisen aikana maitoa tuli järkyttävät määrät ja myin sitä todella paljon ja keskimmäisen kohdalla maidon tulo oli niukempaa ja loppui noin kuukauden jälkeen. Nyt tulee niukemmin maitoa, mutta onneksi ei ole loppunut. En voi kuitenkaan lypsää.
Yön hiljaisuudessa meidän Mitja-vauva on aktiivisimmillaan ja vaikka olen väsynyt, niin ne on ihania hetkiä meidän välillä. Olen todella lumoutunut vauvasta ja ihmeeltä tämä pieni käärö tuntuu edelleen! Nyt odottelen hänen heräävän ja lähdemme sitten ystäväni luo, joka on traagisesti menettänyt poikansa. Löysin hyviä kirjojakin hänelle vietäväksi ja eilen tuntui hyvältä puhua puhelimessa. Ja vielä Rosaeh vauvasi on aivan mielettömän suloinen ja söpö, tumma poika. Kumman piirteitä hänessä on? Mitja on enemmän isänsä näköinen, vaikka ei niin tumma olekaan vielä. Isän vanhemmat tulevat viikonloppuna pariksi kolmeksi viikoksi Oregonista kylään ja ehkä olen silloin vähän hiljaisempi palstalla, kun aikaa menee heidän kanssa...

Nyt Mitja tuntuu heräävän...neuvolakuulumisia...29/2 neuvolassa paino oli jo 4050 g eli hyvin on poika syntymäpainostaan kasvanut. Kovasti hän sai kehuja muutenkin mukavalta neuvolan tädiltä. Ihana oli käydä neuvolassa nyt ensimmäistä kertaa pikkuisen Mitjan kanssa! Itku oli lähellä.....jostain syystä olin niin liikuttunut, samoin kuin monesta ensimmäisestä kerrasta pienen pojan elämässä....Profiilissa vaihtelen usein kuvia, nyt kuvassa onnellinen isosisko pienen veljensä kanssa....
 
Muistelinkin että sinulla oli 1 keskenmeno enemmän kun minulla. minä olen kanssa näitä munasoluja miettinyt ja niitten vanhenemista mutta joskushan se onnistuu kerran sinulla ,roseahilla ja minullakin niin toivottavasti siitä on kannustusta muille tosin minun keskenmenot on kaikki peräkanaa ennen Juho pojan syntymää 4,5 vuotta sitten. jolloin olin vielä nuorempi eli 38 v kun pojan sain ja sitten yhtäkkiä n. 4 vuotta jälkeen pojan syntymän aloin odottaa tätä kakkosta, en edes enää odottanut tulevani raskaaksi saati että se olisi pysynyt sisällä kunnialla. mutta näin on vaan käynyt. toivottavasti lohduttaa edes vähän. tsemppiä kaikille :wave: :heart: kaksi viikkoa vielä ja sitten meidän vauva tulee :D
 
....ja paljon tsemppiä loppuodotukseen.! Se oli itselleni aika tuskaista aikaa, mutta samalla oli ihanaa odottaa vauvan syntymää! Miten ihanaa, että on tyttö tulossa tähän meidän helmipoikien ja sinun Juho-pojan jälkeen! Mitkä ovat tunnelmat nyt viimeisinä viikkoina?
Mitja on nyt ollut muutaman kerran pidempään kyläilemässä ja ulkona. Hän on hyvin rauhallinen vauva, mutta aktiivinen edelleen öisin. Olen väsynyt, mutta yössä on oma harras tunnelmansa pojan kanssa kahdestaan. Kilot eivät ole itseltäni lähteneet toivotusti, vaan noin 15 kiloa on ylimääräistä. Aikaisemmin kilot lähtivät muutamassa viikossa hujauksessa, mutta olen nyt vanhempi ja kieltämättä syömiseni ja makeanhimoni vähän riistäytyi raskaana ollessa...Nyt eivät vanhat vaatteet mahdu oikein päälle..tänään lensi nappi kaaressa takista...mutta ei se mitään.
Meidän nimijuhlat ovat pääsiäislauantaina ja niistä on tulossa isot, paljon isommat kuin pienet häämme. Jotenkin tätä ihmettä on oikein ilo juhlistaa!
Eilen vietin Mitjan kanssa päivän ystäväni luona, jolla tosiaan tämä traaginen pojan menetys. Poika oli todella harvinaislaatuisen säteilevä kaikin tavoin ja kuolema tuntui niin turhalta. Terve ja erittäin hyväkuntoinen poika kuoli kesken Cooperin testin armeijassa, diagnoosina sydänlihastulehdus. Hän oli oireillut pari päivää. Jotenkin jäi aivan järkyttävä olo tapahtuneesta ja myöskin armeijasta ja "macho-kulttuurista" siellä. Monesti puolikuntoisena nuoret miehet altistuvat liian suurelle rasitukselle. En tiedä paljonkaan sydänlihastulehduhduksesta, mutta mitään sydänvikaa pojalla ei ollut. Ystäväni oli äärettömän vahvan oloinen ja jaksoimme puhua paljon muutakin ja jopa nauraa, vaikka itkukin oli herkässä. En voinut olla ihailematta hänen sisäistä voimaansa! Ja miten käsittämätöntä, seuraavana päivänä pojan traagisesta poismenosta, testi näytti plussaa eli uusi ihme on aluillaan ja voi olla, että hän tulee tänne palstailemaan myöhemmin. Samanikäisiä olemme, -64 syntyneitä ja luomusti alkanut hänellä. Nyt jo aika pitkällä ja toivon parasta, sillä jotenkin uskon, että kaiken tämän keskellä, tämä on pieni ihme ja varmasti auttaa ystävääni pysymään kasassa. Hän on ollut mielessä koko ajan, elämää suurempia asioita samaan aikaan....
Miehen vanhemmat tulevat Oregonista asti Mitjaan tutustumaan viikonloppuna ja ovat muutaman viikon, mutta käyn lukemassa palstaa, vaikka en ehtisi kirjoittaakaan ja tietysti seuraan odotan innolla seuraavan vauvan, Sabakan, maailmantuloa!
 
Kyllähän tämä minullakin on aika tuskaista jo tämä olo, oikea jalka ja lonkka on jotenkin jumissa ja välillä ei todella kävely suju, mutta ajattelen että kohta se on ohi! sillä jaksan. Poika oksenteli viime yönä ja kuumettakin tunttuu olevan vähän. toivottavasti paranee pian. onpa ihanaa että saat ne miehen vanhemmat kylään sinne, he ovat varmasti innoissaan asiasta :) nähdä pojanpoika livenä :heart: minulla myös riistäytynyt vähän tuo makeanhimo,eilenkin oli pakko leipoa suklaakakku illalla :D siis kertakaikkiaan pakko. minulla meni pojan kanssa se 3 kuukautta niin olin samassa painossa kuin ennen raskautta mutta sitten laihduin vielä melkeen 10 kiloa extraa ilman yrittämistä mikä tietysti oli minulle mieleen.katsotaan kuinka käy tällä kertaa :D tuo armeija homma on kyllä minustakin vähän machoilua, kun isoveljeni oli siellä häntä simputettiin niin että tuli myös todella sairaaksi ja joutui sairaalaan epäilivät juuri tuota sydän lihas tulehdusta ja se on vakava asia johtaa tietääkseni lähes aina kuolemaan, äitini oli tuolloin ihan pois tolaltaan myös. ehkä tämä vauva on ystävällesi tarkoitettu pieneksi säteeksi ja lohduksi hänelle myös, onneksi joskus käy sitten niin että myös suru ja ilo kohtaavat vaikkakin näin traagisesti! minä sitten heti kerron kuulumiset kun pääsen koneelle, kaikille hyvää vointia ja onnea kaikille raskautta toivoville. toivotaan että meidän pieni Ellinora tai Kalle (jos päättänyt olla poika vielä jostain syystä) pian tervehtää teitäkin. :D meillä myös isot kastejuhlat tulossa kun miehen suku on aika suuri, minulla vähän vähemmän sitä porukkaa. :heart: :heart: =)
 




Kiva, kun kirjoittelette kuulumisianne! :flower:

On niin ihana tietää, että raskaudet voivat mennä hyvinkin , vanhemmallakin iällä! :heart:

Oma napa: Kun kävin siellä jälkitarkastuksessa viikko sitten perjantaina ja gyne sanoi kaiken olevan hyvin ja 2 munasolua irronnut ja kohdun limakalvo vahvistunut(hän lisäsi myös, että tässä kierrossa on myöhäistä raskautua) Niin heitimme laatikkoon saman tien kortsut!..Ja...
Alkuviikosta lämpöni olivat alhaalla aamuisin ja odotinkin, kiva menkat alkaa!.mutta....
Lämmöt nousivat pe aamuna taas 36,3-36,6, (olivat välillä jo 35,4-35,8) ja nyt heräsin jo toisena yönä huonovointisuuteen, ja olo on arvatkaapa millainen? Ihan samanlainen kuin raskaana ollessani! :heart:

Nyt , mietin, voinko kuitenkin olla raskautunut? La aamuna ennen töihin menoa , siis tosi varhain "pupuilimme" ja su iltapvllä kun tulin töistä. Voiko gynekin olla väärässä?

Tai sitten joku muu mättää/siis on vialla? Mutta aivan terveen oloinen olen muutoin! :heart: Tosiaan ajattelimme odottaa yhdet menkat keskenmenon jälkeen, mutta ehkä kaikki ei menen niin kuin itse suunnittelee. Onneksi myös 2 gyneä on sanonut,että raskautta voi alkaa heti toivomaan, mm:ssa juuri tämä jälkitarkastuksen tehnyt gyne on toinen. Ja jos nyt olisin raskaana se olisi täysi "luomuraskaus" ilman esim Lugesteronia.

Tulkaahan joku viesteilemään, olen niin (salaa onnellinen, jos olisinkin jo raskaana) :heart:

rakkauden täyteistä päivää kaikille! :hug: :heart:


Aamuterveisin Rva pikkumyy :heart: :wave:
 
Miksei se olisi mahdollista se raskautuminen, kyllä minä uskon että voi tulla hetikin raskaaksi, sinulla kun muutenkin se tapahtui kuitenkin aika äkkiä sen kierukan poiston jälkeenkin. :) toivotaan niin :heart: Minulle gyne sano että kyllä voi nainen lähes miten nopeasti vaan jos on hyvä toipumaan, minulla tuli silloin samana vuonna kun odotin poikaa alkuvuodesta heti tammikuun keskenmenon jälkeen maaliskuussa uusi plussa. minullaki alko ilman lugea raskaudet mutta käytin sitten tukimuotona sen 11 ekaa viikkoa ennenkuin jää pois sitten sitä ei enää saakkaan käyttää. toivotaan täällä kovasti että raskaudut mahdollisimman nopeasti uudestaan :flower: :heart: :wave: pidän kovasti peukkuja :heart: mikähän tuota "onkohania" riepoo? toivottavasti tulee hänkin paremmalle tuulelle :D ei ole kiva olla myrtsi. :/ meillä poikakin jo alkaa paranemaan. minä innostuin pesemään kaikkien petivaatteet vielä ennen vauvan syntymää ja olen jo laittanut sängynkin valmiiksi, liekö jo pesimäoireita :LOL: hyvää sunnuntaita kaikille :wave:
 
pyrstötähti
Keskiviikkona menen ultraukseen uudelleen ja siten minun pitäisi tehdä päätös klipsien poistosta. Olen ihan kiikun kaakun mitä tehdä. Toisaalta ajattelen että olkoon niin että annan itselleni sen tilaisuuden ja että kaikella on tarkoitus. Ja koska tiedostan että joka tapauksessa mahdollisuuteni ovat häviävän pienet olen kallistumassa purkuun. Olisi kuitenkin ihanaa toivoa ja odottaa vuosi pari josko ihme tapahtuisi. Mietin tätä aamusta iltaan ja näen unta vauvoista jotka "unohtelen" yksin autoon tai kotiin päiväkausiksi, liekö tämä jonkinlaista valmentautumista. Luin jostakin kirjata, että vanhat naiset ei sen takia saa enää vauvoja kun ne ei enää muistais mihin ne on ne laittanut, tämä oli lasten suusta ja aika hauskasti ilmaistu asia. PikkuMyylle, pidetään peukkuja että heti tärppäsi, Sabakalle onnea pesäntekoon, pehmusta nyt pienoiselle untuvainen peti odotan innolla vauvauutisia. Tällä palstalla on kiva vierailla ja olen löytänyt täältä semmoista myötäelämistä minkä luulin jo tästä maasta kadonneen tyystin. Itselläni on kaiken muun elämän kiireisissä käänteissä suurimpana murheena ollut huumenuori jo yli 10 vuotta mutta yritän iloita kahdesta tavallisesta murrosikäisestä. Monessa tuntemassani perheessä on nimittäin useampiakin. Joten joskus kun nuorena ajattelin että mikä olisi kauheampaa kuin lapsi joka käyttää huumeita niin olisi se vielä hirveämpää jos hän hakkaisi ihmisiä tai raiskaisi lapsia tai mitä tahansa kauheaa joten hurtilla huumorilla ja positiivisella asenteella kun varustautuu elämää varten niin ei sitä parempiakaan aseita ole. Älyttömän mahtavaa alkavaa viikkoa koko porukalle ja kertoilkaa kuulumisianne :heart:
 
Tsemppiä vaan jos kallistut klipsien poistoon, toisaalta voithan ajatella niin että mitä niillä klipseillä tekee jos ei raskaudu, eli uskon kyllä mahdollisuuksiinkin kun kerran minäkin kenelle ei lapsia ole lainkaan luvattu ja nyt toinen tulollaan :heart: :D eli eihän siitä mitään haittaakaan ole kun kerran vauvaa vielä toivotte, ja toivohan on se missä me kaikki kovasti eletään ja myötäeletään :wave: minä ainakin toivon että saat sen unelmiesi vauvan! nämä huume jutut onkin kimurantteja vaikka onhan minun ystävälläni 3 lasta joista 2lla on vaikeita mielenterveysongelmia sekä aviomiehellä, joskus olen ihmetellyt hänenkin jaksamista mutta hurtilla huumorilla ja positiivisella asenteella kuten sanoit voihan asiat aina järjestyä hyvinkin :heart: toivotan sinule ja kaikille oikeen hyvää ja vauvarikasta elämää ja toivon paljon hyviä uutisia! :heart:
 
Kiitos vastauksestasi Sabakalle! :flower: Mukava nähdä pyrstötähtikin! :flower:
Jos minä olisin samassa tilanteessa kuin pyrstötähti, ilman muuta antaisin itselleni mahdollisuuden raskautua! :heart: Olen niin lapsirakas! :heart:

Leivoin juuri mustikkapiirakkaa, mihin tuli kermaviilisysteemi päälle;=) :p

Sabakalle ihanaa vauvan pesä rakenteluaikaa, ihanaa sinulla on pieni jo muutaman vk:n kuluttua! :heart: Toivottavasti meilläkin ja ehkä jopa jo tänä vuonna! :saint:

Kaikille haaveilijoille Onnea raskautumisten suhteen ja odottajille Onnea odotusten hetkiin! :flower:

Ihana jännitellä täällä tämä vk ja jos menkat alkaa niin sitten alkaa tosi yrityksemme! :heart: Lämpö edelleen ylhäällä!

Ihanaa sunnuntai iltaa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
pyrstötähti
Mukava kuulla kannustushuutoja, luin juuri Juha Itkonen kirjan, Siipien kantamat, aivan mielettömän kivasti kirjoitettu ja hän sanoi siinä "Pidän tavastasi ajatella" jotenkin minäkin kyllä pidän tämän palstan porukoitten tavasta ajatella. Aurinkoista alkavaa työviikkoa!
 
Päivitystä 10.03.2008






Sabaka...............rv37+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv28+3...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...................rv28+3.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 26+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 26+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv20+5 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rosamunde........rv 17+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 16+5................la 20.8/4.lapsi
Helistin-64........rv15+3.................la? /?




Syntyneet:




kenzie64 Mitja poika 19.2.-08
Rosaeh poika 25.2.-08

haaveissa:



Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
Rva Pikkumyy...4.lapsi/1.yhteinen/km 02/08

annastiina....../6.lapsi,mies 4.lapsi/1.yht /km03/08

Hyvää viikkoa kaikille pinolaisille!


:flower:

 
Milloin plussa mahtaisi näkyä rtestissä, jos raskaus olisi alkanut 1 tai 2.3.-08?
vasta viikonloppunako? Oon malttamaton! :headwall: :D

Samanlaista valkovuotoa alkanut tulla kun viimeksikin alkuraskaudessa, tai sitten vaan kuvittelen! Lämpö 36,9 ja päikkärit nukuttuna! :heart:

Ihanaa iltaa kaikille! :hug: :flower:

(voihan nää merkit olla merkkejä menkoistakin)!

Oon vaan niin innoissani, että pääsisimme "tositoimiin", ellen jo ole raskaana! :heart:

Heippa Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
....ja pikaisesti kirjoitan, että itse en pitänyt kuukauden taukoa keskenmenojen jälkeen ja tulin useasti raskaaksi heti saman tien eli ennen Mitjankin alkua toukokuussa oli huhtikuussa viime vuonna keskenmeno. Minä tulin käytännössä aina raskaaksi, kun vain vähänkin tarkkailimme oikeita päiviä samantien, ongelma oli sitten toinen eli raskaudet eivät jatkuneet valitettavasti. Toivottavasti olet pian plussanneitten puolella ja vakaasti uskon, että näin on nyt tai vähän myöhemmin!
 
Minulla alkoi ne kaipaamani menkat! :heart: Parempi näin, että kohtu saa kerätä voimia ainakin tämän yhden kierron ajan! Voi kuinka sitä iloitsee pienistäkin asioista, kuten menkoista, tietää, että vielä kroppa toimii ja hormoonit! :D

Minulla siis pääsiäisen aikaan ovulaatioaikaa ja onneksi töistä vapaata silloin! On aikaa Pupuilla! Silloin aion raskautua, Hyvä ainakin uskoa ja toivoa niin! Eikö vaan? :D

Tänään siis kp1/32 :heart:

Mukavaa illan jatkoa kaikille! :flower:

Menkoistaan Onnellinen Myy :D :wave:
 
pyrstötähti
Yksityislääkäri suoritti tänään ultratutkimuksen,kaikki näyttää oikein normaalilta,oikealla puolella möllötti munarakkula 15 mm kasvamassa ja kohtu normaalissa kasvussa limakalvot.Hän on kokenut lääkäri ja suorittaa 1-3 purkua kk:ssa,ei suosittele mitään hormoneja vauhditukseen vain luomusti vällyjen väliin. Jos leikkaus onnistuu niin sen periaatteessa näkee jo heti siinä toimenpiteessä että onnistuiko operaatio,toipumisen aikana tapahtuvaan ei tietty voi vaikuttaa,arpeutuuko munajohdimet tms.Hänen mukaansa keskenmenoihin joutuu varautumaan mutta muuten hän oli hyvin optimistinen,ei muuten leikkaisikaan ja haluaisi antaa turhia toiveita.No keväällä se aika on joten vielä ehtii muuttaa mielensä, maksaa 2600 plus sairaalassaolovrk:t about 350/yö.No,elämä on.
 

Yhteistyössä