Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No minäpä ymmärsin tämän niin että autolliset vittuilee että helppoahan se kävely on, mutta eivät itse sitä tee.
Kyllähän sitä jokainen voi kävellä 20min suuntaansa, mutta kuka perkele niitä kauppakasseja jaksaa raahata. Erityisesti kun eihän tämän palstan mukaan edes saa lapsia rattaissa istuttaa jos ne ovat jo täyttäneet kokonaisen vuoden.
Niinpä.
Kyllä autolla pääsee helpommalla. Mulla ei ole autoa käytössä mutta silloin kun autolla pääsee niin ihan tasan käytän sitä mieluummin kuin kävelen ja raahan kasseja ja lapsia kauppaan ja sieltä pois
Ratkaisu ongelmaan: reppu ja lastenvaunut

.
Taitaapi kuitenkin olla helpompaa ja nopeampaa autolla. =) Eikä ap:n jutussa kai ollut kyse pelkistä satunnaisista kaupassakäynneistä vaan kaikista asioinneista, työmatkoista ym. Työssäkäyvällä ihmisellä ei välttämättä ole tuntikausia iltaisin aikaa käyttää kauppamatkoihin.
Minulta puuttuu sekä auto että ajokortti ja näistä syistä en minnekään korpeen voisi kuvitellakaan muuttavani. haluan oman vapauden kulkea joka meillä tarkoittaa lyhyitä kauppamatkoja ja toimivaa julkista liikennettä. leisesti ottaen olen tyytyväinen miten asiat täällä hoituvat, tietysti joskus vaikka kyläilyreissut toisella puolelle kaupunkia omakotialueelle mihin julkinen liikenne ei kunnolla kulje on rasittavaa, onneksi noita ei tarvi niin usein tehdä.
Mutta siis ap:n pointti ei tainnut kuitenkaan olla valittaa omaa tilaansa vaan lähinnä ärsyynnystä noista autoilijoiden kommentesita joiden mukaan kyse on vaan omasta mukavuudenhalusta. Tustkin ap:ta olisi niin ärsyttänyt jos sanojana olisi ihminen joka itse liikkuu ilman autoa kaikki matkat, säällä kuin säällä. Nyt kuitenkin oli kysymys ihmisestä joka ei liiku mitään ilman autoa ja sen pohjalta on valmis arvostelemaan toista... Ihan samoinhan minä 50m kaupasta asuvana voisin sanoa sille jolla kauppamatkaa on 15km ilman autoa ettei minusta ole mikään ongelma käydä hakemassa sitä unohtunutta maitotölkkiä kesken ruuanlaiton, käväisenhän itsekin usein pikapikaa kaupassa kesken muiden askereiden.