Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
tulee, mutta siltikin AUTOLLA kulkeminen halvempaa
Oletko oikeasti laskenu auton käyttökulut mukaan?
Siis jos laskee pelkän polttoaineen, ok, läkikaupungissa on halvempaa käydä omalla autolla, mutta jos laskee koko auton käyttökustannukset, niin on halvempaa ajaa taksilla linja-autopysäkille (15 euroa) + siitä bussilla kaupunkiin (toiset 15 euroa) ja auton pidon hinnalla ton tekee 10 kertaa kk+ lisäksi pari keikkaa taksilla kirkolle kauppaan.
Toki meillä on yksi auto, jolla perhe liikkuu yhdessä ja tekee pitemmät matkat, mutta mä todellakin luovuin omastra autosta, koska tarvittaessa on halvempaa ajaa taksi+bussi yhdistelmällä.
En asu rovaniemellä mutta vastaan että täällä missä asun niin tulee halvemmaksi kyllä. Huollot tekee isäntä ja jos auto menee rikki niin takuuseen menee. Vakuutukset tekevät vuodessa pari sataa, tähän renkaat jos pitää uusia, mahdolliset varaosasat ja bensat niin kyllä tulee halvemmaksi. Hyvillä bonuksilla ja alennuksilla ei muiuten vakuutuksetkaan kamalasti ole

Meillä on niin paljon ajoja vuodessa että paaaaaljon havempaa kuin mennä julkisilla.
Ainakaan uutena ostetussa
autossa ei takuu (valmistusvirheet asia erikseen)
ole voimassa jos autoa on huoltanut tai vaihtanut edes öljyt itse.
Näinpä ja se uusi auto vasta maksaakin. Siis onko se nyt niin vaikeeta tajuta, että kaikilla ei ole varaa autoon, eikä se ole pelkkä järjestelykysymys? Ilmeisesti on!
Vaikka tottahan se on, että täällä maalla
on pakko olla auto ja kun se kerran on, perheen kulkeminenkin on sillä halvempaa, mutta silti on aika outoa sanoa, että 2älä valita, osta auto" kun se auton pitäminen on sikamaisen kallista ja vaivalloista. Meillä ainakin on useinkin auto katsastamatta jne, kun kukaan ei jaksa touhuta sen kanssa.