Taas kuuli autollisen suusta miten se on helppao!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Niinhän se on että elämä on sarja valintoja. Jos muutto lähemmäs palveluja on parempi vaihtoehto kuin auton hankkiminen, niin miksei silloin niinkin.

Mä käyn tosi harvoin kaupass amuull akuinautolla, tosin aika harvoin käyn kaupassa vaan käydäkseni kaupassa, vaan yleensä hoidan muitakin asioita. mutten todellakaan koe mielekkääksi kantaa 3 täyttä kassia kahta kertaa viikossa käsin kotiin.

voih, mie ku asuin skotlannissa niin niitä kasseja oli useampiki ku 3, ja käsin kannoin parin kilometrin matkan kaupalta kotiin. samoten suomessa.

mutta niinku sanoit: elämä on sarja valintoja. =)

Mulla ei kädet kestä, hyvä kun saan ne autoon kaupasta, kun kärryjä ei saa auton viereen. Tietysti kaupassa käynnistä vois tehdä elämän pääasian ja käydä joka päivä hakeen kassillisen, ehkä vajaankin, mutt niin masokistinen mä en sentään ole. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
silloin hankit auton, eikä tarvitse kateelisena vinkua, että talvella kujet pyörällä. ei inusta pyörällä taikävellen kulkemineneole vaikeaa

nythän autojenhinna ton halpuneet. autoja saa tosi halvalla. katsastettuja ja toimivia tonnilla saa jo valita minkä ottaa

No sinähän se sitten mulle auton ostat ja maksat myös kulut mitä siitä tulee. Juurihan sanoin ettei ole vara autoa hankkia.
MOntakos vuotta itse kuljet joka paikkaan pyörällä kävellen jne?

kuljin kuule ainkin 7 vuotta, kun ei meillä ollut autoa. Emme halunneet silloin ostaa autoa, silloi hankimme ekan yhteisen autoankun mies meni kemijärvelle töäihin, kun työmatkaa tuli yhteen suuntaan pelkästään 106km ja julkisilla ei olisi ehtinyt kahdeksaksi töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
ööh... No en kyllä minäkään ymmärrä, miksei autoa voisi hankkia jos kokee kulkemisen muuten ylivoimaiseksi. Varsinkin, jos työt pitäisi autottomuuden takia lopettaa. :/ Tottakai autolla on helpompi kulkea, selvähän se... Autoilijat sen varmaan tietävätkin, ei kai heillä muuten autoa olisi. Valintakysymyksiähän nuo ovat kuitenkin.

Ei se ole valintakysymys. Minä ottasin auton heti, jos sen pystyisin maksamaan. Ei riitä, ettäa uton ostaa. SIinä on muitakin kuluja kuten vakuutus, bensa, huollot yms. Ja tällä mun palkalla ei todellakaan hankita autoa.... verrattavissa mun tulot siihen kun olin työttömänä.

Niinpä. Autoilussa on puolensa, mutta niin on autottomuudessakin.

Kyllähän tulee ihan urakalla paskaa niskaan. No miksä siinä kun on rahaa maksaa se auto ja pitää.

Kortilla on huono ajaa... siitä puuttuu mm. neljä pyörää ja on kovin ahdaskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
ymmärrän täysin, mutta ajatteleppas että minä olin lähemmäs vuoden ilman autoa. lähin kauppa 13kilsan päässä, pyörällä ei koska vauva pieni ja täällä pakkaset 10-30 astetta parhaillaan. (ei tietty kesällä) nyt pakko olla auto(arvo 500euroa) koska olen aloittanut työt. niin mutta käyhän täällä tosin kauppa-auto 2krt viikossa. :D

miten tuo auttaa ap:ta? Ei se, että jollain on ehkä hankalampaa, tarkoita että toisella ei saisi olla hankalaa joku pienempikin asia

miten tässä ois pitäny auttaa? oliko tämän ketjun tarkoitus pyytää apua? mitä tuohon tilanteeseen voi sanoa, kerroin vain esimerkin että näin on muillakin.

Niinhän se on että elämä on sarja valintoja. Jos muutto lähemmäs palveluja on parempi vaihtoehto kuin auton hankkiminen, niin miksei silloin niinkin.

Mä käyn tosi harvoin kaupass amuull akuinautolla, tosin aika harvoin käyn kaupassa vaan käydäkseni kaupassa, vaan yleensä hoidan muitakin asioita. mutten todellakaan koe mielekkääksi kantaa 3 täyttä kassia kahta kertaa viikossa käsin kotiin.

voih, mie ku asuin skotlannissa niin niitä kasseja oli useampiki ku 3, ja käsin kannoin parin kilometrin matkan kaupalta kotiin. samoten suomessa.

mutta niinku sanoit: elämä on sarja valintoja. =)

Mulla ei kädet kestä, hyvä kun saan ne autoon kaupasta, kun kärryjä ei saa auton viereen. Tietysti kaupassa käynnistä vois tehdä elämän pääasian ja käydä joka päivä hakeen kassillisen, ehkä vajaankin, mutt niin masokistinen mä en sentään ole. ;)

no tämä onkin sitten jo eri asia. sillon ymmärrän.

ja kaikille: ootteko ihan varmoja että tiietään tämän ap:n tilanteesta kaikki oleellinen ko heti tuomitaan? en mie ainakaan tiiä, joten mie en voi myöskään tuomita.

on niin heleppo sanua että osta auto, muuta lähemmäs kauppoja. mutta mitäs jos ei ole mahollisuutta? ootteko koskaan miettineet sitä?

miksi se on niin vaikea miettiä se tilanne toisen kannalta?

Mä tunnusta käyttäväni autoa jopa piipahtaessani lähikaupassa. Se kun ei oo helppoa kantaa niitä kasseja vaikka olis vaan viiden minuutin kävely.

Mutta mä en ikinä (tai jos näin kävisi niin läppäskää ja lujaa) väheksy auttottomien kulkuvaikeuksia.

Jos asuisit lähellä ja osuis reitit ja aikataulut kohilleen niin tarjoisin kyytiä. (huomaa joustavampi aikataulutus kuin busseilla)

Kyllähän tulee ihan urakalla paskaa niskaan. No miksä siinä kun on rahaa maksaa se auto ja pitää.

Mä kysyn että jos sulla sellainen tilanne että auto pakollinen niin miksi et ole korttia ja autoa hankkinut koskaan? Kortin voi maksaa osamaksulla kuten autonkin jos niikseen tulee ja vanhemmassa autossa halvemmat vakuutuksetkin. Ihan valintakysymyksiä ja kaikki on mahdollista jos vähän suunnittelee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Mä kysyn että jos sulla sellainen tilanne että auto pakollinen niin miksi et ole korttia ja autoa hankkinut koskaan? Kortin voi maksaa osamaksulla kuten autonkin jos niikseen tulee ja vanhemmassa autossa halvemmat vakuutuksetkin. Ihan valintakysymyksiä ja kaikki on mahdollista jos vähän suunnittelee =)

Siis mulla on kortti.

800e palkalla ei paljon autoa osteta ja pidetä kun puolet menee jo vuokraan.

Voisin sitten teille auton omistavat jotka just morkkaatte, että valitan. Voisin antaa pienen neuvon. Pitäkää sitten suunne kiinni kulkemisen helppoudesta!

Suomalaiset on kateellista kansaa, lopeta valittaminen lumessa tarpoja!

Siis mulla on kortti.

no saisit sä sit sen auton pidettyä :D Mun laskujen mukaan kun se maksaa 400 euroa/kk, niin ei tarttis kerjätä kun ruokarahat :saint:

No minäpä ymmärsin tämän niin että autolliset vittuilee että helppoahan se kävely on, mutta eivät itse sitä tee.
Kyllähän sitä jokainen voi kävellä 20min suuntaansa, mutta kuka perkele niitä kauppakasseja jaksaa raahata. Erityisesti kun eihän tämän palstan mukaan edes saa lapsia rattaissa istuttaa jos ne ovat jo täyttäneet kokonaisen vuoden.

Ainakin rovaniemellä halvempaa ajaaomalal autolla ku kulkea kuusihenkinen perhe bussilla, jopa taksilla tulee halvemmaki 15 kilsan matka mummolaan . normaalsiti pitäää mennä kahdella bussilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No minäpä ymmärsin tämän niin että autolliset vittuilee että helppoahan se kävely on, mutta eivät itse sitä tee.
Kyllähän sitä jokainen voi kävellä 20min suuntaansa, mutta kuka perkele niitä kauppakasseja jaksaa raahata. Erityisesti kun eihän tämän palstan mukaan edes saa lapsia rattaissa istuttaa jos ne ovat jo täyttäneet kokonaisen vuoden.

olen raahannut 2 km päästä YKSIN kävellen 4 kauppakassia. matkaan meni tosin paljon aikaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Siis mulla on kortti.

Noh täällä onkin nuita kerjäläisiä joten varmaan joukkoon mahtuu. :D

no saisit sä sit sen auton pidettyä :D Mun laskujen mukaan kun se maksaa 400 euroa/kk, niin ei tarttis kerjätä kun ruokarahat :saint:

Ainakin rovaniemellä halvempaa ajaaomalal autolla ku kulkea kuusihenkinen perhe bussilla, jopa taksilla tulee halvemmaki. jopa 15 kilsan matka mummolaan kahdella bussilla tulee halvemmaksi taksila :whistle:

ai sä oot roista, ihanaa lappilaisia jotka tietää ettei ne linja-autot kulje 5min välein:)

no tämä onkin sitten jo eri asia. sillon ymmärrän.

ja kaikille: ootteko ihan varmoja että tiietään tämän ap:n tilanteesta kaikki oleellinen ko heti tuomitaan? en mie ainakaan tiiä, joten mie en voi myöskään tuomita.

on niin heleppo sanua että osta auto, muuta lähemmäs kauppoja. mutta mitäs jos ei ole mahollisuutta? ootteko koskaan miettineet sitä?

miksi se on niin vaikea miettiä se tilanne toisen kannalta?

Niinpä, mulla on todettu fibromyalgia, joka on siitä hauskaa ettei staattinen puristus ja jännitys ota luonnistuakseen, mutta esim täysien pullokorien heittely ei tunnu missään :o ( On enemmän lihasvoimaa vaativaa )

Aloittajallakin voi olla monta mutkaa matkassa, mut niiden korttien kanssa on pelattava jotka on jaossa saanut. Kyll mä varmaan muuttasin tossa tilanteessa. Muutinhan mä myös opiskellessa lähemmäs koulua, jotta sain hyppytunnit hyötykäyttöön ja tavaran raijaamisen aisoihin.

Siis mulla on kortti.

Elämä on valintoja täynnä, mikset asu lähempänä palveluja? Off topic mutta noilla tuloilla kannattaa hakea tukea asumiseen ja elämiseen koska niitä varmaan saa.

silloin hankit auton, eikä tarvitse kateelisena vinkua, että talvella kujet pyörällä. ei inusta pyörällä taikävellen kulkemineneole vaikeaa

nythän autojenhinna ton halpuneet. autoja saa tosi halvalla. katsastettuja ja toimivia tonnilla saa jo valita minkä ottaa

No sinähän se sitten mulle auton ostat ja maksat myös kulut mitä siitä tulee. Juurihan sanoin ettei ole vara autoa hankkia.
MOntakos vuotta itse kuljet joka paikkaan pyörällä kävellen jne?

kuljin kuule ainkin 7 vuotta, kun ei meillä ollut autoa. Emme halunneet silloin ostaa autoa, silloi hankimme ekan yhteisen autoankun mies meni kemijärvelle töäihin, kun työmatkaa tuli yhteen suuntaan pelkästään 106km ja julkisilla ei olisi ehtinyt kahdeksaksi töihin.

mie voisin tähän nytten yhtä tylysti vastata että oliko teiän pakko asua 106 km:n päässä miehen työpaikasta?

niin, elämä on sarja valintoja....

Ainakin rovaniemellä halvempaa ajaaomalal autolla ku kulkea kuusihenkinen perhe bussilla, jopa taksilla tulee halvemmaki. jopa 15 kilsan matka mummolaan kahdella bussilla tulee halvemmaksi taksila :whistle:

En enää edes vaivaudu kommentoimaan kun et kerta vaivaudun lukemaan.

:/ aika ikävästi vastasit...kateellisena vinkua :whistle: :/
Jos ei ole varaa hankkia autoa, niin silloin sitä ei ole.Kannattaisi huomioida myös tämä, ennen kuin vastailee ilkeään sävyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:

ai sä oot roista, ihanaa lappilaisia jotka tietää ettei ne linja-autot kulje 5min välein:)

rikä täälläkän edes joka paikkaan pääse bussila

Yhteistyössä