taas itkettää

  • Viestiketjun aloittaja hullu ämmä
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä toi itsensä arvottomaksi ja huonoksi kokeminen masennukselta kuulostaa. Tai jos ei ole masennusta niin joku muu mieleen ja mielialaan liittyvä sairaus, joka varmastikin on hoidettavissa kunhan vain hakeutuisit hoitoon! Anna ainakin sille että voisit parantua mahdollisuus, pyytämällä apua tilanteeseesi!
 
Täälläkin on paljon sellaisia ihmisiä jotka ovat kokeneet noita samoja tunteita. Rekisteröi itelles nikki ja mene vaikka tuonne masentuneet-yhteisöön (tai joku semmoinen) juttelemaan, niin huomaat että et ole mikään poikkeus näiden tunteiden kanssa, tälläkin hetkellä moni tuntee juuri samalla tavalla kuin sinä ja parhaiten sinua osaisi auttaa ihminen joka tietää mitä sinä käyt läpi.
 
minä
Hei, mulla on ollut ja tulee aika ajoin noita tunteita ja tiedän ettei ole helppoa. Ahdistaa ja tuntuu että tukehtuu ja ei saa henkeä. Olen selvinnyt niistä vain puhumalla, sun pitäisi puhua jollekki, se helpottaa, vaikka kirjoittaa ajatuksia paperille, se myös helpotti minua. Purin ajatuksiani paperille, on se mitä tahansa. Voit soittaa myös auttaviin puhelimiin. Älä jää yksin, saat apua ja selviät varmasti tuosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kyllä usko että on masennusta. kun on mulla joskus aiemmin diagnosoitu masennus ja ollut lääkitys siihen mutta en usko että nyt on
sitä varmemmin masennus, jos on ollut aikaisemmin. synnytyksen jälkeinen masennus voi olla hyvin vakavaa. en lähtis itses diagnosoimaan, vaan heti lekuriin, oireet on synnytyksen jälk.masennus
 
Kirjoitit ettet voi puhua asiasta neuvolassa. Miksi? Sitä kautta saisitte varmaan nopeiten apua.. Mutta ota viimeistään huomenna yhteyttä tavalliseen lääkäriin, jos menet yksityiselle niin tiedot ei näy missään neuvolassa tms jos sitä pelkäät.
 
Onko sulle joidenkin kulissien ylläpitäminen tärkeempää kuin oma ja perheesi hyvinvointi? Ymmärrätkö ettei toi sun olotila ole ollenkaan normaali ja siihen on saatavilla apua ja helpotusta jos vain sen otat vastaan. Vauvasi kiintymyssuhteen ja tunteiden kehityksen kannalta olisi tärkeää että saat pikaisesti apua! Voisitko lähteä käymään naapurikaupungissa yksityisellä lääkärillä? Mitä mieltä miehesi on näistä asioista?
 
Tässä sinulle ketju ja nyt vaan yhteyttä siihen ketjun aloittajaan yksityisviestillä. Sinä olet täysin kasvoton täällä eli missään sinulla ei ole helpompaa puhua, kukaan ei tiedä sinusta mitään, saat sanoa kaiken juuri niin kuin ajattelet. Tällä palstalla on paljon sellaisia ihmisiä kuin sinä ja paljon niitä jotka ovat päässeet tuosta olosta eroon.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225206
 
Piupali
Tutustu näihin Äidit irti synnytysmasennuksesta sivuihin : www.aima.fi.

Usein synnytyksen jälkeinen masennus ei tunnu "perinteiseltä" masennukselta, vaan nimenomaan ahdistukselta!
 
v
Kyllä sun jotain apua täytyy saada :hug: Eihän tuo kuitenkaan ihan normaalia ole, että ahdistaa ja itkettää jatkuvasti. Jos et neuvolassa uskalla puhua, niin entä jos soittaisit johonkin auttavaan puhelimeen tms. Tai sitten varaat lääkärille suoraan ajan.
 

Yhteistyössä