jebo Meillä on kaikki viisi syntyneet EKKS:ssa ja ihan hyviä kokemuksia on ollut. Esikoinen syntyi 12 vuotta sitten joten siitä muistikuvat on vähän hataria.
Viime kerralla synnytin ekaa kertaa uusitulla synnytysosastolla ja oli kyllä ihan kiva paikka. Amme oli ihana ja auttoi hyvin kivuissa. Huoneet on myös mukavia kun vauva hoidellaan siinä samassa huoneessa, eikä enää viedä muualle kylvetettäväksi.
Kätilöitä tuolla on joka lähtöön, itselle on ihan ok tyypit sattuneet. Kivunlievityksesta sen verran että jos haluaa spinaalia tai epiduraalia niin niitä kannattaa pyytää ajoissa. Itse olen jo neljä kertaa ajatellut että olisi kiva, ja sitten niitä ei ole enää ehtinytkään saada.
Välillä on tuntunut että melko pontevasti noita saa vaatia että saa puudutuksen.
Uusi lapsivuodeosastokin on mukava, vierihoidossa vauvat ovat, mutta itse ainakin sain vauvan yöksi vauvalaan kun ei meinannut nukkua ja itsekkin olin tosi poikki. Sielläkin on yleensä ollut mukavia hoitajia, mutta välillä on ollut myös ei niin mukavia.
Kaikenkaikkiaan ihan ok paikka synnyttää, mitään edistyksellistä ei tuolla ole oikein mahdollisuutta kokeilla, mutta kyllähän ne vauvat perinteisestikin syntyy.