Syysvauvojen odottajia E-Karjalasta?

Otsikossahan se jo tulikin, eli onkohan odottajia Etelä-Karjalan alueelta tällä palstalla,laskettu aika syksyllä/talvella 2011?

Itse olen 28-v. ja toista lasta odottelen rv. 14+5, esikoinen syntynyt 2010.

=)
 
Kiva että teitä löytyi edes pari :) millaisia kokemuksia teillä on muuten E-Karjalan keskussairaalan synnäristä? Mä olen ekaa kertaa sinne menossa synnyttämään, esikoinen syntyi toisella paikkakunnalla kun näille seuduille vasta ollaan muutettu..
 
jebo Meillä on kaikki viisi syntyneet EKKS:ssa ja ihan hyviä kokemuksia on ollut. Esikoinen syntyi 12 vuotta sitten joten siitä muistikuvat on vähän hataria. :D

Viime kerralla synnytin ekaa kertaa uusitulla synnytysosastolla ja oli kyllä ihan kiva paikka. Amme oli ihana ja auttoi hyvin kivuissa. Huoneet on myös mukavia kun vauva hoidellaan siinä samassa huoneessa, eikä enää viedä muualle kylvetettäväksi.
Kätilöitä tuolla on joka lähtöön, itselle on ihan ok tyypit sattuneet. Kivunlievityksesta sen verran että jos haluaa spinaalia tai epiduraalia niin niitä kannattaa pyytää ajoissa. Itse olen jo neljä kertaa ajatellut että olisi kiva, ja sitten niitä ei ole enää ehtinytkään saada. :( Välillä on tuntunut että melko pontevasti noita saa vaatia että saa puudutuksen.
Uusi lapsivuodeosastokin on mukava, vierihoidossa vauvat ovat, mutta itse ainakin sain vauvan yöksi vauvalaan kun ei meinannut nukkua ja itsekkin olin tosi poikki. Sielläkin on yleensä ollut mukavia hoitajia, mutta välillä on ollut myös ei niin mukavia.

Kaikenkaikkiaan ihan ok paikka synnyttää, mitään edistyksellistä ei tuolla ole oikein mahdollisuutta kokeilla, mutta kyllähän ne vauvat perinteisestikin syntyy.
 
Hyvä kuulla että ainakin sulla MommysLittleMonster oli positiivisia kokemuksia EKKS:n synnäristä. Edellisessä synnytyksessä oli hyvä tuuri kun mukana aivan loistava kätilö, kun ei mikään nopein ja helpoin tapahtuma ollut. Ja silloinkin jännitin ennakkoon kun olin kuullut monenlaista siitä synnäristä. Mutta pitää vaan luottaa siihen että sattuu sellasta kätilöä ja hoitajaa vuoroon, että hommasta ei jää pahempia traumoja :)
 
Täältä löytyy myös yks, joka lähtee synnyttämään EKKS:n. Esikoisen synnytin siellä tammikuussa/2010, ja seuraavan tulokkaan la on 19.12 :) Miulle jäi tosi kiva mieli synnytyksestä, miulle sattu aivan ihana "vanha mummeli" kätilöks, tosi rauhallinen ja muutenkin mukava :) Onneks sen kätilön, joka oli meidän kanssa aluks, vuoro vaihtu melkein just kun päästiin saliin, koska se oli miusta aika töykee :(
Sen huomasin myös, että aika pitkään sai anella epiduraalia, ennenkun vihdoin sain sen. Ja muuten en olis sitäkään varmaan saanu, mutta paikat oli niin tiukassa, että epiduraalilla saatiin rennoks.
Mutta tosi mukavia hoitajia oli siellä vuodeosastolla! Tykkäsin kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Laitellaas kuulumisia, jos vaikka muutkin innnostuisi kirjottelemaan. :)

Miulla oli ensimmäinen neuvola eilen, oli aika rutiinia. Sydänääniä ei saanut kuulumaan vaikka kovasti toivoin että olisi jotain kuulunut. :(
Onneksi on kohta tuo nt-ultra niin pääsee sitten kurkkaamaan että onko siellä mahassa ketään.

Olo on muuten ollut ehkä liiankin hyvä, välillä vähän kuvotusta mutta muuten melko normaali. Sen puoleen vähän hirvittää että onko kaikki ok.

MLM ja monsteri 8+6
 
Nostellaanpas siis kuulumisilla:) Mulla ei kai mitään ihmeellisempää olossa,viikkoja kasassa 17+3, pahoinvointia enää onneksi harvemmin, silloin jos ei ole syönyt säännöllisesti. Muuten mennään sokereita mittaillen ja Klexanea piikitellen, mutta kummatkin tuttua edellisestä raskaudesta. Rakenneultra tulossa kesäkuun puolessavälissä, sitäpä odotellen sitten..
NeitiAurinko, teilläkin siis melko pienellä ikäerolla toinen tulossa :) meidän tytsy täytti vuoden tuossa aprillipäivänä.
 
Moikka! Yksi 32 v. esikoistaan odottava ilmoittautuu Ruokolahdelta :) La 15.12. ja nyt rv 11+4 EKKS:ssa on synnytys ja ensi maanantaina eka ultra siellä. Jännittävää! Minäkin vasta muuttanut tänne takaisin...olisi mukava tutustua muihin odottajiin tältä seudulta.
 
Täällä myös yksi syyskuussa EKKS:ssa synnyttävä. Ikää on 26v. ja kolmas lapsi tulossa. Kaksi kertaa oon kyseisessä sairaalassa jo synnyttänyt(-06 ja -09) ja ihan hyvät muistot on. Onhan sielläkin niitä, ei niin mukavia hoitajia, mutta eiköhän niitä mahu joka osastolle :) Uusilla vuodeosastoilla en oo viel ollu, mut viimeksi uudet salit oli jo käytössä.

Minttu 25+3
 
HR
Heips :)

Täällä yksi vielä joukkoon. Itse olen 21v ja esikoiseni (26+0) LA 1.9.11 ja EKKS:aan menossa sitten kun on aika! Kiva kuulla noista tein kokemuksista synnytysosastosta, itseäni vähän pelottaa itse synnytys niinpä toivon tosipaljon, että on mukavat kätilöt ja lääkärit hyrräämässä siellä :D

En enää millään malta odottaa syyskuuta, jotta näkisi pienokaisen, onneksi kohta päästäänkin katsomaan kullannuppua 4D ultrasta :p vähän helpottaa odotusta :)
 
Täälläkin viellä yksi EKKS:ssa tuleva synnyttäjä! Itse olen 20vuotta ja laskettu aika 21.8.2011 :) Ja itse myös olen etsinyt täällä lappeenrannasta synnyttäjiä!

Lappeenrannan odottavat mammat 2011! - Kaksplus saa liittyä jos vain haluaa! :)

Odotus nyt nyt ollu vain masun kasvua, eli kaikki hyvin. :) alussa oli pahat pahoinvoinnit ja väsymykset! :/

Ja kuullu just tosi paljon millasia kätilöitä tuolla on, jotkut tosi ihania ja jotkut tosi töykeitä! Kaverilleni oli sitten sattunu yksi aika töykee. :/
 
Moikka!

Täällä yks EKKS:ssa synnyttävä. Kolmatta odotellaan LA syyskuussa, aiemmat lapset syntyneet -06 ja 07. Ja ikää miulla 28v.

Ihan hyviä kokemuksia on EKKS:sta. Ekaa pistivät synnyttämään Helsinkiin naistenklinikalle ambulanssilla, kun vauva oli niin sairas. Toinen synty sitten EKKS:ssa ja sattu aivan ihana kätilö olee sillo työvuorossa.

eijukeiju rv25+2
 
Moi,

olen myös Etelä-Karjalasta. Ensimmäistä odottelen, laskettu aika 12.9. ja ikää jo 37 =)
Jännityksellä odottelen synnytystä ja millaista EKKS:ssa on. Hyvä tietää, että kivunlievitystä kannattaa pyytää ajoissa....
 
Nostellaanpas! Kiva kun taas muutama uusikin löysi ketjun :) Olettekos muuten ihmiset kotona vai töissä? Mä vielä kotona ton pikkusen (1v2kk) kanssa, enkä nyt taida ehtiä oikeen töitä hakemaankaan, kun syyskuussa mammalomalle. Eiköhän aika työntäyteistä tuu tuo syksy ja talvi kuitenkin olemaan..Ja jo nyt tuntuu että selkä alkaa kipuilemaan eikä ole vielä ihan edes puoliväli..:confused:
 
Kotosalla ollaa, virallisesti äippäloma alkais 18.7, mut töitä ei enää vaa ollu, ja sit kukaa ei ottanu enää ku maha alko näkymää.. vaikka eihän se sais vaikuttaa työn hakuu että on raskaana.. mut nyt täs pari kuukautta ollu kotosalla ja levätty ni jaksan sit hyvin vauvelin kans. :) Miullakin on kyl nyt alkanu olemaa ihan kivoja nuo selkäkivut.. :/ jää välil ihan lukkoo..
 
HR
mie täs työharjotteluu suoritan et saan harjottelun opintopisteet kasaan ennen ko vaavi tulee :) teen sitä nii pitkään ko voin ja jaksan, juhannuksen jälkee 2vko lomaa ja sen jälkee saa nähä et mitä teen jäänkö loman viettoon vai käynkö viel tekee jotai hommia siel.

joo miullaki noi selkäkivut on ihan hirveet :/ mut käyn hierojalla ni vähä helpottaa ja sit kotona on semmone pien hierontakone, ei siit hirveest hyötyy oo mut auttaa sen verran et saan sit yöl nukuttua :)
 

Yhteistyössä