Muita odottajia joilla kohdunsuu sormelle auki rv.29? Kokemuksia

Siirrän tämän keskustelun nyt mahd.vähän oikeampaan paikkaan... täältä varmaan saa paremmin vastauksia :D


""" Tänään, 14:20
jalat ristissä. (vierailija)
Muita odottajia joilla kohdunsuu sormelle auki rv.29? Kokemuksia
Haluaisin kovasti kuulla kuinka teillä muilla joilla näin lopulta on käynyt. Itse makoilin reilu viikon sairaalassa sisällä... toinen munuaisallas oli niin laajentunut, että lisäsi kovasti supistuksia, jota kättärin lääkärit tosin sanoi ettei tekisi ellei ole tulehdusta.

Minulle kuitenkin asennettiin katetri suoraan munuaiseen ja pissa tulee nyt pussiin... supistukset vähenivät huomattavasti/katosivat lähes kokonaan... Toimenpiteen aikana tuli kamalia vatsakipuja / supisteluja ja eilen sitten todettiin että pehmoista kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm mutta kohdunsuu sormelle auki. Kotiuttivat kuitenkin ja nyt täällä jalat ristissä kauhulla odottelen miten käy... Sairaalassa käynti jo seuraavan kerran pe... saa nähdä mitä tämä kotonaolo tekee... eipä täällä täysin tekemättä pysty olemaan niinkuin sairaalassa.

Lapsukaisia ennestään kaksi ja edellisestä vasta reilu vuosi aikaa... kuinkahan helposti masuasukki ulos tulee. Hiukkasta pelottaa =/ Ja hiukkasta hankalaa...

Onko muita joilla näillä viikoilla jo paikat auki...
Lainaa
Tänään, 14:26
JJ-t
mulla kohdunsuu ei ole pehmennyt, mutta mittaa 2cm. eli asiat ei ole niin huonosti kun sulla (sormet ristissä ) silti jokaine päivä ja jokainen supistus/alavatsan kipu pelästyttää. seuraava lääkäri viikon päästä.

tahtoisin myös kuulla kokemuksia näillä viikoilla tapahtuneista kohdunkaulan muutoksista/suppareista

viikot 28+5
Lainaa
Tänään, 14:26
NellaLinnea
Mulla kohdunsuu sormelle auki jo viikolla 19...tilanne pysynyt onneksi samassa vaikka supistuksia ollut kokoajan ja nyt rv35...
Lainaa
Tänään, 14:31
ap (vierailija)
Itse makoilin sairaalassa tosiaan reilu viikon... ja ennen sisään joutumista olin edellisenä ke käynyt kanssa kättärilllä kääntymässä. Silloin kohdunkaula 2,9cm, Sunnuntaina 2,4cm seuraavana ke.3,3cm ja nyt eilen ti 2,5 ja sormelle auki. Lääkäri sanoi että levossa kohdunkaulan tilanne saattaa muuttua... Nämä mitat siis ultralla.
Lainaa
Tänään, 14:35
ap (vierailija)
Minulta muuten istuminenkin kiellettiin... pitää makoilla takakenossa. Niin ja matkat jotka on pakko tehdä tulee tehdä taxilla tai autolla... ei julkisilla. Kiva kun ei ole autoa.
Lainaa

Tänään, 14:35
narikka83
rv29+1
paikat oli sormelle auki ja kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä, myös pehmenneet. poika yritti syntyä jo 36+0 mutta sain estolääkityksen. lopullinen synnytys oli 39+2 viikolla. supisteli koko raskaus ajan, kotona olin kuitenki loppuun asti. eivät etes laittaneet äitiyspolille näytille missään vaiheessa.
Lainaa
Tänään, 14:39
JJ-t
juu kyllä tuo sun tilanne pahemmalle kuulostaa mulla mitat otettu ihan käsikopelolla. ultraan lähettivät, mutta sieltä vastaus ettei tilanne kuulemma paha nyt seurataan neuvolassa kahden viikon välein (jetenkin niihin neuvolalääkäreihin en vaan luota)

tiesitkö että uudelleen synnyttäjillä saattaa olla auki paikat aiemmin, ilman mitään pahempaa..? nyt vaan lepoa, mikä ei varmasti helppoa ole jos kaksi lasta hoidettavana..

pistä hei tämä alotus tuonne odotuspuolelle, saatat saada helpommin vastauksia, muakin nimittäin kiinnostaisi
Lainaa
Tänään, 14:45
ap (vierailija)
Juu tiedän kyllä että paikat saattavat olla aiemmin jo auki kun noita synnytyksiä takana... Tilanne vaan tosi nopsaan näyttää muuttuvan kohdallani.

Minulle kättärillä sanottiin että nykyään ei enään ole estolääkitystä jota voisi käyttää kotioloissa... sanoivat että jos estolääkitys otetaan käyttöön, sitä käytetään sairaalassa seurannan alla... kysyin sitä meinaan jo sairaalassa ollessani. Onkohan näin? Harmittaa vaan maata siellä sairaalassa...tosin sielä on varmaan se ainoa paikka jossa voi olla totaalilevossa. Sairaalassa söin estolääkitystä, joten saa nähdä miten noi supparit palailee... minullakin supistellut jo viikosta 15 lähtien välillä tosi kipeesti, mutta niihinkin tottuu... kaikissa raskauksissa näin.

Tietäiskö joku näistä estolääkityksistä """
 

Yhteistyössä