syysvauvasta 2008 haavelijat

Isebel81 : meillä sama jutuu..kokeiltu on monta pillerimerkkiä, rengas ja laastari ja mikään ei käy, eli elimistöni ei siedä estrogeenilisää, ei sitten millään...mies totesi, että käy laitattamassa piuhat poikki kunhan lapsiluku on täynnä niin ongelmamme katoaa.

koulun takia joudumme tai siis pääsemme aloittelemaan vauvajuttuja oikeasti vasta syksyllä, jotta saisimme kesä/alkusyksyvauvan..mutta sinne on niin pitkä aika, miten sitten selvitään??? :|

no pahimman kuumeen taittaa aina tuo kohta pojan viikarimme, jonka yöunet ovat säännöllisen epäsäännölliset..kunhan hänet nyt saisin ensin nukkumaan läpi yön. ja kun mietin, että jokos hommaisimme juniorisängyn.toisaalta en vielä tahtoisi luopua kainalossa aamulla tuhisevasta, pienestä lämpöpatterista ja mieskin on vähän samaa maata...
 
Vieläkö mahtuu joukkoon?
Täällä kanssa yksi syysvauvasta 2008 haaveileva.. Itse olen 20 ja isäntä 23 ja ensimmäinen lapsi olisi haaveissa. Ehkäisyn jätin pois (e-pillerit) jo jokunen kuukausi sitten, kondomin kanssa nyt pelaillaan..ajattelin että saan tuon kierron kuntoon ennen kun aloitetaan..joulu-tammikuun tienoilla..toivotaan että onnistuu! Asustellaan täällä tampereen vieressä.. :wave:
 
Hei vaan kaikille uusille :wave:

Mitenkä teillä muilla on ehkäisy-asiat? Jokos ootte jättäny pois kokonaan? Mulla vielä toistaiseksi kuparikierukka joka asennettiin synnytyksen jälkeen. Menkkoja ei oo vielä näkyny mut vähän tos mietin et sitten kun ekat menkat tulee niin varmaan käyn poistattaan sen. Ennen esikoista mulla oli aika epäsäännölliset menkat kun lopetin pillerit joten kannattaiskohan eka oottaa et sais kierron normaaliksi?
 
Uudet palstailijat :wave:

Lopetan renkaan käytön tällä viikolla kun tulee se 7pv tauko. Tästä lähtien mennään kumilla tai keskeytetyllä kun ihan vielä ei kuitenkaan aleta tjottailemaan. Katsellaan sitten syssymmällä =)
 
...joukkoon. Täällä myös vauva haaveissa vuodelle 2008. Olen 27-vuotias ja lapsia ei vielä ole. Lopetamme e-pillerit seuraavan listan jälkeen, eli noin elokuussa. itsellä ollut vauvakuume jo kauan, ja olemme sopineet jo keväällä että syksyllä jää ehkäisy ja katsotaan miten käy. Toki pitkän aikaa pillereitä syöneenä, tiedän että vie oman aikansa saada oma hormoonitoiminta kuntoon ja tärppääminen voi kestää, siksi aloitammekin ihan maltilla =) mukava lukea toisten kuumeilijoiden ajatuksia, itsellä ihan samanlaisia ajatuksia.. Mukavaa kesänjatkoa kaikille =)
 
Hei tannuli :wave:

Toki tänne sopii =)
Mulla meni esikon kans niin et puoli vuotta pillereiden jälkeen kierto oli aivan sekaisin et menkat tuli noin 7 viikon välein. Ton takia tein raskaustestin vasta rv7 ja la heittikin sitten kuukaudella... Toivottavasti sulla menis paremmin =)
 
kiva kun vastailit mun viestiin. Oon osannu odottaakin että kierto saattaa olla tosi sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta helpottaa jo pelkästään se että ollaan nyt vihdoin päästy "yhteisymmärrykseen" puolisoni kanssa että nyt syksyllä lopetetaan ehkäisy ja aletaan yrittämään =) itse olisin ollut valmis jo kauan sitten. kauan sinä söit pillereitä ja mitä merkkiä söit?
kiitos vastauksesta!! :hug:
 
Mä söin melianea varmaan 4vee putkeen. Eli lopetettiin kesällä 05 pillerit, käytettiin puol vuotta kumia ja menkat tuli kun tuli ja helmikuus 06 tulin raskaaksi.

Niin ja nyttenhän mulla on kuparikierukka kun ei ne pillerit oikee sopinu ja palautuu ainaki hedelmällisyys heti ehkäisyn lopetettua
 
Mahtuisikohan tänne mukaan yksi kuumeileva lisää? Meillä poika 11/06 ja mies on jo aikaa alkanut puhumaan toisesta, kun tää meidän ensimmäinen on niin veikeä tapaus. Minullekin alkoi nousta kuume tuossa alkukesästä, joten päästetäänpä tauti virallisesti valloilleen. Imetän vielä, joten menkkojakaan ei vielä näy eikä kuulu.

Tuosta kierron tasaamisesta e-pillereiden jälkeen tuli mieleen omat ajatukset raskaaksitulosta ensimmäistä harjoitellessa: käytin n. 10 vuotta pillereitä ja ajattelin vähintäänkin tasaantumiseen menevän piiiitkä tovi, mutta ei sitten tullut mieleen käyttää muutakaan ehkäisyä (vaikka sitä jossain on suositeltu). No kuitenkin ekat menkat tuli aika normaalisti ja sitten toisella kierrolla onnistui. Ihmeellistä!

Huomenna mennään sitten pojan kanssa tunturiin, toivottavasti sää vähän lämpenis...

Kauniita unia, jos joku vielä hereillä on!
 
hei "vuongeli"!
oli tosi mukava kuulla että sinulla on käynyt noin, että pitkän pillerihistorian jälkeen ei oo tarviinut kauaa yrittää =) Itse olen syönyt noin 11 vuotta pillereitä ja jätän ne pois viimeisen listan syötyäni, noin elo-syyskuussa. Pidin pillereissä toki vuoden tauon joskus kuusi vuotta sitten ja menkkoja ei todella tarvinnut odotella. Tauotin vuodeksi ja menkat tuli noin kahden-kolmen viikon välein... oon vähän "pelännyt" lopettamista, koska silloin oli jo aika sekaisin oma kierto, mutta saas nähdä miten nyt käy. Olemme myös ajatelleet, että muuta ehkäisyä emme käytä vaan katsotaan mitä tapahtuu, jos tapahtuu..
onnea teille toisen vauvelin yritykselle!!
 
Eli olen 31 vee, tyttäriä on kolme jo siunaantunut; 7 vee, 5 vee ja 3 ½ vee!
Olen jo keväästä lähtien potenut järisyttävää kuumeilua, mutta miestä piti aluksi käsitellä silkkihansikkain tämän asian suhteen. Minulla on vielä hormoonikierukka, pitäisi päästä poistamaan, mutta kun lääkäritilanne julmetun huono ja yksityisellä maksaa 80 egee....:kieh:
Pelottaa miten kauan menee, mutta jos vain saisi vaikuttaa niin haluaisin synnyttää heinä-elokuussa 2008 tai myöhemmin...Jellona-vauva olisi mukava kokemus!!! Ja poikaa yrittäisin myös...mutta ei haittaa yksi prinsessa lisää..
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat!

Täällä kp 2/? eli ensimmäinen luomukierto lähti käyntiin. Ei siis vielä yritystä päällä. Uusille tiedoksi että kolmatta lasta kuumeillaan :) Tytöt 4/05 ja 11/06, mies toivoo salaisesti poikaa mutta minä voisin jatkaa myös rinsessalinjalla ;) Noh, olisipa vaatteita jo valmiina odottamassa :LOL:
 
teretulemast uudet kuumeilijat!!!kivaa,että joukkomme vaan paisuu kuin hyvin tehty pullataikina..olimpas vitsikäs :LOL: :LOL:

kertokaahan miten on...meillä ei ollut ehkäisyä kaapista otettavissa edellispäivänä ja eilen...ja menkkojen siis pitäisi alkaa ensi viikolla..onkos tässä vaiheessa mahdollista tulla raskaaksi?? siis oviksesta ei ole havaintoa..ellei sitten lisääntynyt seksihalu ole sitä :D

jotenkin vaan järki sanoo, ettei ole mahkuja, mutten tiedä miten tahtoisin käyvän...

terv.tollo-tellu
 
Täällä yksi vanha käpy (Kinnutar: et ole vanha vielä lainkaan, itse olen JO 32!!!) liittyisi joukkoon. Olen kyllä tuossa kevätvauva 2008 haaveissakin mukana, mutta mitä todennäköisemmin syksylle menee.

Meillä on 5/05 synt. poika (järkyttävässä uhmassa muuten) ja vauvakuume on ollut jo reilun vuoden verran. Isäntä vain ei ole aiemmin lämmennyt ajatukselle, mutta nyt jokin muutti äänen kellossa. Luulin, että lopetan vasta kun kaikki pillerit on syöty (olisi ollut vielä 3 kk jäljellä), mutta kun isäntä ihmetteli tuossa, että vieläkö niitä syön, niin tylysti lotetin laatan kesken! Mitä sitä aikailemaan :LOL: . Eli torstaina otin viimosen pillerin..
Saas nähdä kuinka kauan nyt menee. Esikoista kun alettiin yrittään, olin syönyt Mercilonia n. 10 v. ilman taukoa. 8 kk meni, kunnes tulin raskaaksi. Olen kans lukenut ja gyniskin suositteli, että kannattaisi käyttää kumia tms. jotta tulisi edes yhdet luomu menkat ennen kuin aloittaa yrityksen, mutta uhmaten ei käytetän mitään.
 
Heippa taas!
Mukava tosiaan nähdä, niinkuin "iitintiltu" jo tuossa sanoi, että uusia kuumeilijoita tulee tänne kokoajan lisää. Minä myös olen syönyt tuota Mercilonia noin 11 vuotta ja olemme myös olleet sitä mieltä että kumia emme käytä vaan aloitetaan kerralla ilman ehkäisyä... Olisimpa minäkin jo tuossa vaiheessa että tuon viimeisen pillerin olisin vetänyt kurkusta alas, mutta vielä 1,5 listaa jäljellä. yhteisestä sopimuksesta syön ne ja sitten katsotaan. Kovasti on tänä kesänä, niinkuin jo aiempana, katseet kiinnittyneet isoihin vauva-masuihin ja tuntuu että kuume yltyy vaan. Sitä tietysti vielä edesauttaa parin ystävän ja siskon pienet vauvat.. voi, olisimpa minäkin pian äiti.. =)
 
eli perjantaiksi sain ajan yksityiselle puolelle ja tuo himskatin kierukka lähtee!!
Jiihaa!!!
Saapas nähdä, miten kauan menee...mulla saisi kyllä ajoittua tuonne syyspuolelle, kun nuo nykyisten lasteni horoskoopit eivät ole mitä yhteistyökykyisimmät...uskon siis luonnehoroskooppeihin..ja voisin haluta ( jos siis pystyy vaikuttamaan) pienen jellonan tai vaikka neitsyeen...:D
En aio minäkään pitää kumeja matkassa noissa sänkypuuhissa...mutta täytyy myöntää, että hiukan enemmän nyt pelottaa mahdolliset sairaudet ja kehitysvammat kuin aiemin...minun kavereilla paljon tullut sellaisia eteen ja sittenhän tieto lisää sitä tuskaa.
 
meillä näin : 2 kalaa ( minä ja mies), 1 härkä, yksi rapu ja yksi kauris.
Mielestäni kala ei ole helppo luonne kun ajattelen itseäni ja miestäni,hyvin herkkä ja toisaalta hyvin kaksijakoinen persoona ( merkissäkin kalat uivat eri suuntaan). mutta kun nyt aloittaa niin ei ole mahiksia saadakaan merkeistä kuin kaksosesta eteenpäin...
 
Meillä vesimies (minä), Neitsyt/vaaka (mies) ja härkä (poika)..
Täytyy kyllä tunnustaa, ettei itselläni oli HAJUAKAAN horoskoopeista, että minkälainen tietyn merkkinen on :headwall:

Kyllä on masentavaa tuo jatkuva sade. No, onneksi (!?) lomat on lusittu ja töissä kökitään.. Tosin työnteostakaan ei tahdo tulla mitään, kun surffailen taas vain netissä. Olen kiusannut itseäni ja käynyt ihastelemassa äippävaatteita.. Tarvis vähän rauhoittua.. nyt kp 3/? ja yk1.
 
Kinnutar ja Hilbert: täällä myös yksi yli 3-kymppinen! Mun hormonikierukka lähti toukokuussa, mutta käytetään vielä kumia jokunen kuukausi. Itse suhtaudun mahdolliseen raskautumineen hyvin pessimistisesti, kun edellisestä raskaudesta jo lähes 10 vuotta ja mieskin vaihtunut välillä. Pessimistihän ei tunnetusti pety :p

Olisiko joku innostunut pitää listaa täällä kirjoittelevista? Olisi kiva nähdä sellainen kooste meistä kaikista B)
 

Yhteistyössä