syysvauvasta 2008 haavelijat

Mammukka81
No meillä on oikeestaan ihan sama juttu, Miranda-81. En voi tälle mun kuumeilulle mitään, vaikka kaikki järkisyyt puhuu sen puolesta, että hyvin voidaan odotella pikkukakkosen yritystä. Onneksi mies on se tasapainottava voima...mä haahuilen näiden vauvajuttujen kanssa, mutta se osaa kyllä palauttaa mut maan pinnalle tuolta stratosfääreistä...Ihan täysillä on kyllä mukana tässä vauvahaaveessa, mutta tajuaa (paremmin kuin minä) ettei ole mikään kiire tän asian kanssa. Mä oisin aina välillä valmis mittailemaan lämpöjä ja kaivelemaan ovistikkuja jne...ihan hölmöä. Jos nyt vaikka ensin odottelis niitä menkkoja ja sitä, miten kierrot tasaantuu(ko?) ja sit tekis uuden tilannearvion.

Mutta syysvauvasta niin kovin täällä haaveilen...paras joululahja olis plussa tikkuun :heart: . No, saahan täydellisestä maailmasta aina haaveilla.
 
meillä on miehelläkin vauvakuume..tai siis kun esikkoa tehtiin, niin miehellä oli vauvakuume minulla taas on vasta nyt iskemässä.olen kuitenkin aina halunnut lapsia, muttei mitään vauvakuumetta ole ollut ennen tuota esikkoa =)

toinen laitetaan kohta tilaukseen, sillä kun =) =) toisen la on ennen kuin esikko täyttää 3v niin saa saman äitiyspäivärahan..eli aika hyvä porkkana sekin :LOL:
 
.. kuumeilen ja syysvauva -08 olis haaveissa. Meillä kaksi poikaa ennestään 7v. ja 4v. joten tytöntylleröinen sopisi joukon jatkeeksi.. Sitä vaan kun ei voi itse päättää =) Olen myös hiljan täyttänyt nuo "maagiset" 30v. kuten Iitintiltukin! Mies on toistaiseksi vähän vastahankainen kolmannen lapsen suhteen, mutta onhan tässä onneksi aikaa taivutella.. JOS kaikki menee suunnitelmien mukaan, vois yritys alkaa tuola vuodenvaihteen tienoilla. Tähtäisin kyllä loppusyksyyn, jos asiaan pystyn vaikuttamaan. Tiedän ettei raskaaksi tuleminen ole välttämättä kovin helppoa.. Ehkäisynä tällä hetkellä kondomi ja menkat säännöllisen epäsäännölliset!!
 
iltapäivää kaikille!
minäkin olen haaveillut jo pidemmän aikaa pikkuisesta.. opiskelut on vielä hieman kesken, valmistua pitäisi ensi huhtikuussa. siksi tuo syksy -08 olisi hyvä aika pikkuiselle. pillerit olen jättänyt helmikuussa pois, kun halusin että tuo kierto tasaantuisi. nyt syksyllä - loppuvuoden aikoihin pitäisi alkaa yrittämään. meillä mies on kanssa se joka järjellä ajatteleen tällaiset asiat. mutta haluaa kuitenkin myös ja on suostuvainen ajankohtaan. =) miten saatte suuremman kuumeen pois? lähteekö se mitenkään? tuntuu että itsellä hellittää aina välillä kun se sitten iskee taas rajusti... odotellaan.. B)
 
Hei kaikille!

Puhuttiin tossa eilen illalla mieheni kanssa tosta vauvakuumeesta ja oli hyvin samoilla linjoilla kanssani, eli tyttöolis tervetullut kunhan saan opinnot suoritettua =) Eli varmaan sillon loppusyksystä 2008 olis ajankohtasta. Ei onneksi pitäny mua kahjona vaan oli itsekkin hiukan kuumeinen...

Mites teillä muilla haaveilut menee?
 
meillä on puhuttu, että kunnolla alamme yrittämään tuossa syksyllä kakkosta, kun saattaapi mennä jokunen tovi ennenkuin tärppää. Ihanteellinen ajankohta syntymiselle olisi siinä syyskuussa 2008, mutta samahan tuo on milloin syntyy kunhan ei kamalan kauaa mene tärppiin kuten esikoisen kanssa. Tytöstä haaveilen kovin, kun poika on jo ennestään.
Viime päivinä olen ollut kamalan väsynyt. Mitään en ole saanut oikein aikaiseksi. Toivottavasti tuo Juhannus piristäisi. Vatsassa myös tuntuu hieman menkkamaista juilintaa. Tädin ei kyllä vielä pitäisi tulla. On varmaan nää kierrot sekasin kun yhdet menkat on ehtinyt synnytyksen jälkeen vasta tulemaan. Sais vaan tasoittua, ni olis paljon mukavampaa...

Hyvää Juhannusta teille kaikille!
 
Täällä mennään tasaista tahtia haaveilujen kanssa. Tämä vuosi loppuun niin sitten alkaa yritys :) Tekisi minunkin mieli jo aloittaa heti mutta taidan kuitenkin taipua järjen ääneen...eihän tässä ole enää kuin 6kk ja se aika menee nopeaan kahden muksun kanssa :)

Mies ei ole sanonut asiaan enempää sitten viime keskustelun. Ei kai nuo miehet kuumeilekaan samalla tavalla vaikka onkin vastannut myöntävästi kolmannelle lapselle.

Ja vastaus on EI kysymykseen katoaako vauvakuume ajan kanssa. Minulla se on vain pahentunut kun asiaa olen alkanut vakavasti miettimään =) En tiedä mikä siihen olisi sopiva lääke, lapsen saaminen ei hälvennä kuumeilua kuin ehkä hetkeksi...se palaa myöhemmin entistä vahvempana! Ainakin täällä päin on tapahtunut niin

:LOL:

Mukavaa juhannusta kaikille!
 
neito85: vauvakuumeen saan pois aina kun sattuu niitä hulinapäiviä tuon esikon kanssa...silloin oikein hirvittelee, että miten ihmeessä sitä edes pärjäisi kahden tenavan kanssa, mutta sitten taas näen jossain sen aivan pienen nyytin...ja siinä sitä taas sitten mennään ja lujaa :LOL:
 
Kiva että meitä kuumeilijoita on kertynyt tähän pinoon =)

Itselläni meni viikonloppu hassusti hymyillessä, koska mies oli kotona pitkän työreissun jälkeen. Yksi syy hymyyn oli myös se, että meillä on mennyt kondomin käyttö aika laiskaksi eli käytetään ehkäisyä vasta ihan loppumetreillä. Ja lisäksi kondomit sattuvat välillä hajoamaan :D Nyt sitten tietenkin tässä kierron puolivälissä elättelen salaisesti toiveita että jotain olisi voinut tapahtua....No, se on kyllä tosi epätodennäköistä :/
 
Juhannus vietetty ja kotona jälleen. Tulihan sitä herkuteltua viikonloppuna oikein kunnolla, nyt voi taas palata "normaaliin" ruokavalioon grillimakkaroiden jälkeen :)

Juhannukseksi sattui myös menkat joita sadattelin kymmeneen kertaan. Huomenna pitäisi taas aloittaa 3. kierto ehkäisyrenkaan kanssa. Mietin jo pari kertaa että jospa en enää ehkäisyä jatkaisikaan vaan mentäisiin keskeytetyllä...tärppi kun ei todellakaan haittaisi :whistle: Mutta, mennään nyt vielä muutama kuukausi näin vaikka kovasti jo polttelee päästä aloittamaan yritys.

Meillä oli sama juttu kortsujen kanssa, ei niitä tullut enää "hommien" loppuvaiheessa laitettua ja niinpä keskeytetyllä mentiin ennen kuin aloitin tämän ehkäisyn. Kyllähän sitä ennen menkkoja jännitti jos olisikin tärpännyt...ja kun kuopuskin oli vasta muutaman kuukauden ikäinen :)
 
Rohkaisuksi kaikille: keskeytetystä yhdynnästä sai alkunsa meidän esikoinen (poika6kk) joten voi tärpätä ennemmin kun luuletttekaan. Itse täällä odottelen että edes menkat alkais niin olis helopmpi haaveilla seuraavasta.. :D
 
*up*

Miten vauvakuumeiset jaksaa tällä viikolla?

Olin tuntevinani oviksen viime maanantaina, ainakin vatsaa nippaili siihen malliin. On tosi mielenkiintoista havaita näitä asioita kun kierukka on poistettu ja tietää missä vaiheessa kiertoa suurin piirtein mennään. Kaikesta sitä jaksaakin innostua :D
 
Minä ilmoittaudun myös loppukesävauva/ syysvauvahaaveilijoihin :wave: Tarkoitus olis jättää ehkäisy nyt loppukesästä pois ja sitten alkais yritys.. Jännää on, kun pääsee esikoista yrittämään =) Toivottavasti tärppis....
 
Tervetuloa sporttityttö!!
Täällä väsymys vaan jatkuu. Menkkamaista juilintaa oli vielä juhannuksena muta ei sen jälkeen. Nyt on alaselkä ihan vietävän kipeä. Menkkoja ei vielä ole näkynyt, mutta saisivat pian tulla, ettei kierto veny turhan pitkäksi. Nyt on kp 29/??.
Vauvakuume on hiukan hälvennyt. Ei siis mihinkään hävinnyt, mutta on lievempänä. Saapa nähdä miten kauan! :kieh: Johtunee siitä, että on ollut niin paljon muuta puuhaa tässä viime päivinä.
 
tere taas...
kun nää menkat vaan menis jo!! tän esikon jälkeen niin säännölliset menkkani ovat muuttuneet aivan kauheiksi!!ennen kestivät vain 3pv ja nyt 5pv menossa eikä mitään loppumista näkyvissä...

mutta että kuumeilu vaan jatkuu...tervetulemast sporttityttö jengiimme =)
 
loppu kesä/syysvauva tännekin toiveissa, ehkäisy on jätetty jo pois mutta toivon ensin saavani kuukautiskiertoni selville ennen toivottua raskautta. minipillerit laittoi kropan sekaisin ja puoleen vuoteen ei menkoista ole ollut tietoakaan. mutta jospa tästä piakoin päästään tosi toimiin... tsemppiä ja onnea kaikille kuumeilijoille :)
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat :wave:

Täällä mennään vielä yhtä voimakkaissa tunnelmissa haaveilun saralla :) Eilen viimeksi tapasin yhden kaverini jolla la lokakuussa. Masu oli ihanan iso :) Sain myös tietää tulokkaa sukupuolen. Kaipaan tosi paljon raskausaikaa ja kaikkea siihen liittyvää "hössötystä". Myös sitä isoa masua!

Taataa, joo olen kuullut juttuja myös että keskeytetyllä on tultu raskaaksi. Ja ehkäisystä huolimatta...(täällä pidetään peukkuja pystyssä, hih :LOL: )
 
heissan taas,

kuumetta ja ei kuumetta, kas siinä pulma :LOL:

nyt helteillä on sen verran katkonaista tuo nukkuminen koko poppoolla, että ajatuskin toisesta vipeltäjästä lähinnä hirvittää!!! mutta eiköhän tämä tästä, kun ilmat taas viilenee ja uni maittaa..

mitäs muille kuuluu?
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Käytiin tossa mieheni kanssa katsomassa sellasta kuukauden ikäistä vauvaa ja meinaa kuume nousta kamalasti.. meidän puolivuotias näytti niin 'ei vauvamaiselta' sen rinnalla. Tahtoo kans sellasen! Mitenköhän sitä sais vähän hillittyä itteä tän kuumeen kans kun ihan vielä ei sopis alkaa yrittään?
 
Täällä alkoi kierto tänään taas päivästä yksi, eli kuukautiset alkoi kellontarkasti silloin kuin pitikin. Vähän kieltämättä harmittaa, mutta se olisikin ollut varsinainen onnenkantamoinen jos ei menkkoja olisikaan kuulunut.

Vielä pitäisi jaksaa kolme kuukautta odotella ennenkuin jätetään ehkäisy täysin pois...
 
Täällä tehtiin päätös lopettaa ehkäisy tämän kierron jälkeen :) Syynä ärtsyt sivuoireet renkaasta (migreenikohtaukset, mielialanvaihtelut joista miehellä nousee tukka pystyyn ja alapään limakalvojen ärtyminen). Ei sitten sopinut tämäkään ehkäisymuoto, on tullut vuosien aikana kokeiltua varmaan 4 eri pillerimerkkiä :/ Plääh, varmaankin kortsuilla/keskeytetyllä mennään tässä muutama kierto ennen kuin voisi alkaa tjottailemaan...
 
Kauhia vauvakuume riivaa, eikä se taida lähteä enää itsestään pois. Elämä on nyt sillä mallilla, että vauva tulkoon taloon kun on tullakseen, toiv. loppukesä/alkusyksy 08 jos ei nyt ihan heti sattuis tärppäämään.Sovimme avokkini kanssa jo alkukesästä, että tämän kierron syön pois ja sitten aloitetaan yritys. Jänskättää jo nyt ihan kauheasti kun laskin juuri aamulla että 32 pilleriä on vielä jäljellä :) Kerrottakoon siis, että syön kolme liuskaa putkeen ja sitten viikon tauko.

Kertokaa kuinka vauvakuume teitä vaivaa?? Itse olen koko kesän nähnyt jokapaikassa vain kauniita isovatsaisia naisia ja vauvan itku herkistää kuuloaistia ihan uudella tavalla. Vauvalehtiä on pitänyt ostaa ja tippa linssissä joitakin juttuja lukea.... APUA! Mieheni onkin jo nauranut, että mitä se on sitten kun odotan :LOL:
 
Kuume riivaa edelleen.. välillä vähän laantuneena, mutta sitten taas voimakkaampana. Varsinkin näin kesäloman loppumetreillä tuntuu siltä, että olisi niin mukavaa jatkaa äitiyslomalle tästä suoraan!! Yritin siitä vähän vihjaillen puhuakin miehelleni, mutta ymmärsiköhän tuo lainkaan mitä tarkoitin?! :)

Hauska lukea, että muutkin painii samanlaisten ongelmien kanssa tuolla "kumirintamalla". Että hajoavat joskus eikä siltikään menkat jää pois, mikä harmi!! :whistle: Minulla on muutenkin epäsäännöllinen kierto, niin arvatkaapa vain sitä piinan määrää, kun odottaa, että milloin ne alkavat vai alkavatko ollenkaan.. Tähän asti ovat tappavan varmasti tulleet vaikka kuinka toivoisin muuta, tänään menossa kp3 ja vuotaa... :kieh:

Tällä hetkellä tuo vauvakuume riivaa maksimissaan varmaankin siitä syystä, että kahdella kaverillani on lasketut ajat ihan käsillä. :heart: Tai itse asiassa toinen on jo sen ylittänytkin muutamalla päivällä. Mitään ei ole kuulunut, mutta elän mukana jännityksessä varmaan enemmän kuin ymmärtävätkään. Ja kaiken huipuksi yksi kaverini kertoi pari viikkoa sitten, että alkavat kesän jälkeen yrittää neljättä lasta.. :) Minäkin haluaisin jo NIIIIN kovasti päästä edes yrittämään, mutta olen päättänyt malttaa mieleni hetken ja syksyllä, kun elämä palaa taas "radalleen" lomien jälkeen, alan ylipuhua/suostutella tai jopa kiristää/lahjoa miestäni yritykseen.. :headwall: ;)

Ainoa paikka, missä unohdan vauvakuumeeni edes hetkeksi, taitaa olla töissä!! :wave: Mutta kotona sellainen pieni tuhiseva käärö on kyllä mielessä koko ajan. Kyllähän sitä välillä miettii, että kun on nuo kaksi jo saanut melko omatoimisiksi ja nukkumaan yöt läpeensä (7v. + 4v.) :heart: , niin onko sitä ihan pöhkö halutessaan vapaaehtoisesti vielä yösyöttöjä ja vaipanvaihtoa! Mutta eipä se kuume laannu kokonaan vaikka kuinka miettii valvomisia ja korvakierteitä sun muita. Eikä näytä tämä vesisadekaan laannuttavan vauvakuumetta! Täytyy ilmeisesti jo palata kotitöidenkin pariin.. Haaveilkaapa minunkin puolestani!
 

Yhteistyössä