** Syysunelmasta 2008 -haaveilijat **

Khimaira
Luteinisoiva hormoni (LH) on aivolisäkkeen etulohkon tuottama glykoproteiinihormoni, joka säätelee sukupuolirauhasten toimintaa. Naisella se aiheuttaa yhdessä follikkelia stimuloivan hormonin kanssa ovulaation sekä säätelee keltarauhasen progesteronin tuotantoa.

Eli tuosta voisi päätellä sen, että LH on koholla myös raskauden alkumetreillä, ylläpitäen näin kohdunlimakalvoa- siis kerta se säätelee myös keltarauhasen toimintaa- joka juuri vaikuttaa siihen että kohdun limakalvo pysyy, eikä vuoda pois.

Ota näistä nyt selvä :/
 
niin, voihan se olla et oot raskaana ku sekin näyttää plussaa :) mul ei näyttäny mut toivo elää yhä et näyttäis sit myöhemmi.. toivoa ku on nii kauan ku täti pysyy poissa eikä menkkakipujakaan ole :) Eli menkkakivut o mul ainaski ollu iha erilaisia aina kuin nää nykyset juilimiset ja repimiskivut.. noh, saa nähdä mut toivotaan Luru et sul ois sen raskautumisen vuoks sit ovistesti plussana :)
 
Olikohan mulla sitten tuo ovis jo.. :/

Eilen unohdin ovista testata, ja sitä kahden edeltävän päivän testit näytti haamua ja tämän päivän testin haamu on paljon vaaleampi kuin ne edellisten päivien..

Miksi mä sorruin testaamaan yhtään mitään :ashamed:
Stressiä rupee taas nimittäin puskemaan päälle :'(
 
hei kaikille! :wave: kiireisimmät jouluhuminat vietetty ja tänään kotiuduttu jälleen! :) Täti ei vieläkään ole tullut kolkuttelemaan ovea, tuntuu niin oudolta kun viimeks viimekuun alus käväs! :eek: :) Mitäs teille tänne lyhykäisyydessään kuuluu? Aloin lukea hyvin tarmokkaasti lukemattomia sivuja,mutta täytyy myöntää...en jaksanut enää kaikkia lukea... :ashamed:
 
Heippa vaan taas pitkästä aikaa!!Tässä pitäis alkaa valmistautua arkeen pikkuhiljaa.Lähestulkoon tajuttomana kaiken kinkun ja muiden herkkujen syönnin jälkeen..Justiisa porukoiltani syömästä kotiuduin,ugh! :)

Hei,onks noi babyplussan ovistestit ihan ok??meinasin että pitäsköhän tässä nyt alkaa oikeesti tikkujen kaa alkaa elellä kaikki kierrot,jotka vielä yritetään?Mulla ollu joskus niitä kotitestit.fi:n (vai mikä se nyt oli) testejä ollu ja niistä jääny vähä huonot kokemukset..Sen takia en oo jaksanu niihin edes uskoo..Mutta nytpäs aattelin kokeilla.Pitää vaan tuolta ukolta kysyy,että saanko tilata toiseks viimesillä rahoilla:)

Mulla lauantaina oli ihan sikamaisia kipuja välillä toisella puolella ja välillä toisella puolella?!Ihan oviskipujen kaltaisia,mutta tuskin ovis on sentään kp 3-4??Uutena vuotena pitäis hypätä vällyihin yourdays.comin kalenterin mukaan :p Joutuu ehkä aiemminkin.. ;)

Nyt pakko alkaa siivoilla sotkuja...Onnea kaikille testauksiin!!!++++++ :whistle:
 
mut eikös ovis voi olla hyvinkin aikasin? tai en mä varma oo mut jostai olin lukevinani et ovislima voi tulla menkkoje kans samaa aikaan ni sit sitä ei välttämät huomaa et varmoi päiviä ei siks ole..

Tinttara millasia kokemuksia sul sit on kotitesti.fi:n testeistä? mul niitä just on ja hyvin toimii, ainaski näyttää negaa oikein selvästi :D eli sinälläänhä en voi tietää toimiiks vai ei mut kai se on uskottava et en oo raskaana ja kierto vain venyy pillereide takia..
 
ja ko aina sanonu et kyl noi testit näyttää puhasta negaa ni ny olin näkevinäni toisenki viivan ovis testissä.. ääääää.. pää hajoo :D tai sit se on vain viivanpaikka ku se näkyy tosi tosi hailakkaasti ja juuri ja juuri.. ainaski kovasti oon näkevinäni tos hailakkaasti toisenki viivan ja sit tuli mieleen et no jos oisinki raskaana et siks näyttäis ja ois vain vähempi hormoonia pissassa näin aluks... plaah :p no, pitäs vain unohtaa tommoset mietteet.. ko mä tiedän et kaiketi nois testeis vain on vikaa eikä mun silmässä :p
 
ovistesteistä: Kerran ne vaan näytti ja näytti haalean vaaleaa plussaa koko ajan!!!Tikut ehti loppua ennen yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolli,vaikka alotin testaamisen ihan ajoissa,mutten liian aikaseen ja toisella kerralla ei näyttäneet viivan viivaa,ei edes kontrolliviivaa,eli..???Meni hermo ja aattelin että eipä sitten tikuteta!Mutta jospa vaikka nyt paremmalla onnella :D
 
Kaa
Mariqin kanssa samalla linjalla. Lämmöt pitää mitata joka päivä samaan aikaan, samalla mittarilla ja samasta paikasta, muuten niillä ei ole mitään merkitystä. Iltalämpö on korkeampi kuin aamulämpö, kainalosta mitattuun lämpöön voi vaikuttaa moni asia (esim liikkuminen ja runsas vaatetus nostavat lämpöä), paras mittaustapa olisi peräsuolesta lämmön mittaaminen. Eri mittauspaikoille on eri rajat normaalilämmölle (kainalolämpö on 0,5 astetta korkeampi kuin suolilämpö, suusta mitattu lämpö on 0,3 astetta korkeampi kuin suolilämpö, emättimestä mitattu lämpö on 0,2 astetta korkeampi kuin suolilämpö, jos oikein muistan). Mittailla toki saa miten haluaa, mutta jos haluaa omaa lämmönvaihtelelua seurata, kannattaa se tehdä oikein. =)
 
Kaa
^ jos haluaa vain seurata omaa lämpötilakäyräänsä, ei tavalla on merkitystä. Eritysen tärkeää tasaiset olosuhteet ovat kainalosta mitatessa, koska sen tuloksiin vaikuttavat useammat asiat kuin muihin. Kainalosta mitataan kehon "pintalämpö", muuten "ydinlämpö".

=)
 
haavekuva: eikös se mee jotenkin niin että ovulaation jälkeen se keltarauhashormoni taso jää koholle onpahan sit raskaana tai ei...? jotenki näin mie sen olevinaan jostain luin. tuskin se testi ainakaan rikki on.
 
niinhän se taitaa olla että joillakin se ovistesti on näyttäny sen raskauden ja joillakin ei.. toivon todella että sulla haavekuva näyttäis raskauden.. ajattelin vaan itse sillon pari kiertoa sit että oon ehkä raskaana ku ovistesti näytti plussaa vielä viikon päästä oviksesta mut sitten sainkin pettyä ku täti tuli :snotty:
 
nii.. mut onks se koholla silti viel kahenki vkon pääst ovulaatiosta? ko mulla ehk ovis ollu ennen 9.12 ja siit ois jo suht kauan ni vieläkö se näyttäis vaa plussaa huvikseen :p mut ehk se sit on niin et tommosiin haamujen haamuihin ei oo minkäänlainen luottaminen :)
 

Yhteistyössä