???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

Miimari harmaana
Käykää kattoon ketä kiinnostaa ja on ottamassa äitiyspakkauksen niin KELAN sivut,siellä on uudet kuvat! :D Aika ihania vaattaita oli paria poikkeusta lukuunottamatta,mut kyllä niihin tottuu :D
 
PippuriMammaHarmaana
Ulkomuotoasiaa

Onhan se jo rajusti muuttunut, mutta mitä pienistä. Jos rakkaus ei kestä löysää nahkaa jne niin ei se rakkautta ole ollutkaan :) Oma mieheni ihailee muuttuvia muotoja ja pitää levinneestä takapuolesta, onkohan ihan pimeä :LOL: Mutta tuntuu se ihanalta, että oma mies ihailee vaikka mikä olisi. No mulla oli jo tavatessa seepranahkaa ja löysää masun tienoilla, tytöstä tuli
30kg joten kyllä se nahka venyi ja vaikka paino lähti niin löysä jäi. Eipä haitannut missään vaiheessa.

Petipuuhat

Meillä ainakin kukoistaa pedin puolella(ollaan vaan jouduttu pitämään taukoja aina välillä suppareiden takia). Ihan perusasento ei enää onnistu, mutta mitä pienistä. Asentoja kun on miljoona ja uusia "suosikkeja" ilmennyt ;) Vähän MUA otti pannuun kun huomasin mahan olevan tiellä, mutta mies sai moisen "nolotuksen" pois hyvin nopeasti =)

OMANAPA

Olo tänään ihan suht ok. Eilen oli ilkeä ilta suppareiden osalta, tuli varmaan tehtyä liikaa vaikka yritin olla tekemättä mitään ihmeellistä...
Tänään klo 16 on meillä ultra. Koetan kovasti muistaa ottaa dvd:n mukaan... Mun muisti vaan ei ole entisensä...

Nyt hipsin Innan kanssa taustalle! On ollut tämän viikon mun kanssa kotona ettei ole tarvinnut auton rattiin hyppiä turhia.

Aurinkoista päivää kaikille!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 24+...
 
Moikka!

Kävin Kelan sivuilla kurkkaan äp07 kuvat, ihan ok vaatteet siinä on! Ja ilmaisiahan ne on, eli kaikki otetaan vastaan =) . Toki tällain, kun tietää, että on tyttö tulossa, niin ei hirveesti silmää miellyttänyt ne vaaleansiniset vaatteet, mut täytyy niitä sit yhidstellä vaaleanpunaisen kanssa, niin ei ihmiset luule vauvelia pojaksi ;) . Mut kivan neutraalin värinen oli se haalari! Siihen sit voi pistää värikästä kypärää ja pipoa, niin saa vähän väriä lisää =) . Mut kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen pakkaukseen, eli nyt voikin varmaan jo alkaa postitteleen hakemusta, kun taitaa jo sen uuden saada, vai vieläkö kannattais odottaa viikko pari?

Pakkauksesta vielä, siellä oli naisille kondomi.. minä tietämätön olen siitä kyllä kuullut, mut ei hajuakaan miten se toimii :ashamed: ...

Muodonmuutoksista:

No kyllähän se esikoisen jälkeen tämä kroppa jo muuttui, itselle oli muutos vaikeampi, lähinnä rinnat imetyksen loputtua :( . Tuntui vain tyhjiltä pusseilta.. Muuten mua ei nyt haittaa muutamat makkarat siellä ja täällä, mut kyllä taas mietityttää, että minkälaiset pussit sitä nyt jää, kun imetys joskus sit loppuu?? Miestä ei ole haitannut mun muododnmuutokseni mitenkään, ei ainakaan ole sanonut mitään :/ .. ihan samanlailla mua huomioi, kuin ennenkin ;) . Seksi meillä on aikas vähäistä. Noo.. tähänkin totuin jo esikoista odottaessa. Mies niin sitä pelkää, että vauva "sen" tuntee ja jotenkin siitä tuntuu, että vauva on kolmantena pyöränä mukana, eli sen mielestä se ei ole niin mukavaa.. varsinkaan enään, kun vauva liikkuu ja potkii. No onhan seksi muutakin, kuin yhdyntää ;) , eli voihan siitä muutenkin helliä toista =) .

Täällä flunssa senkuin jatkuu! Onneksi esikoinen on jo paljon parempi, mutta itsellä olo menee vain pahemmaksi, yöllä ei meinaa saada nukutuksi, kun nenä on niin tukossa! Onneksi kuume ei ole noussut!

Tää masuvauveli innostuu aina potkimaan, kun esikoinen on mun masun lähellä =) . Varmaan ajattelee, että odotas vaan isosisko, kohta täältä tullaan =) . No toivottavasti ei nyt ihan vielä sentään tule! No mut viikoissa ollaan kohta turvallisilla vesillä, eli vauvalla olis mahdollisuudet selvitä hengissä hyvässä tehohoidossa, mut toivottavasti silti saa masussa kasvaa mahdollisimman pitkään! Se kun kuiteskin on se paras paikka =) .

MamMam ja pikkanen rv 23+1
 
minttu-82 tuplarattaista: Poika oli tasan 2v6kk, kun tyttö syntyi. Ostin tuplat (Hobbyhallista ABC-Designin 3renkaiset) ja n.3kk niitä käytettiin. Poika oli reipas kävelijä ja käveli nätisti vieressä eikä lähtenyt koheltamaan, joten sai kävellä itse :) meillä ei ole autoa, joten kuljetaan aina kävellen ja koiraa ulkoilutetaan ym. mutta jos kulkee yleensä autolla, pärjää varmaan ilmankin tuplia. Sisaristuinta tai seisomaalautaa en edes harkinnut, ne vaikuttaa niin "häiritseviltä" kävellessä ja kun poikakaan ei ole ihan pienikokoinen... Nyt tulee tytölle ja tälle masussa möyrivälle ikäeroa melkein saman verran, eli 2v5kk, joten varmaankin muutama kuukausi niitä taas käytetään. Tyttö kyllä kävelee mielellään mutta aika hitaasti, ja jos on poika ja koirakin siinä kävellessä vahdittavana, voi olla aluksi parempi että tyttö on tuplien kyydissä vauvan kanssa.

Supistukset ei onneksi ole lisääntyneet. Muutaman kerran päivässä puristaa ihan kunnolla, tukalasti... Ja jotain outoa tuolla tapahtuu :whistle: muljahteluja, ja ihan kun vauva nyppisi kohtua tms. tuolla ihan alhaalla... Siis eihän se oikeasti ole mahdollista, mutta siltä se tuntuu B)

Äitiyspakkauksesta: Kävin katsomassa kuvat, tosi kivalta näyttää ja onhan sitä ihana penkoa ja tutkia, mutta tuli jo muutossa huomattua että meillä on vauvalle oikeastaan kaikkea. Nuo vaatteet jäisi käyttämättä koska juuri 60-80cm vaatetta on kamalasti. Osan lahjoitin poiskin, mutta silti on todella paljon vaatetta, osaa käytetty vain kerran tai kaksi. Olen ottanut aiemmin pakkaukset ja esim. tytön talvihaalari jäi kokonaan käyttämättä, kun anoppi osti tyttömäisemmän B) joten makuupussejakin on 2kpl, pieniä talvihaalareita useita jne... Ainoa mikä pakkauksessa houkuttaa, on kestovaippa, mutta niitäkin on vain 1kpl ja koska otan sen rahan pakkauksen sijasta, saan sillä ostettua kestovaippoja usempia, jos vielä syksyllä se homma kiinnostaa :)

"Marge" ja pikkuinen rv 23+3 :heart: <br><br>
 
Elwi harmaana
Heipsan kaunokaiset :wave:

Neuvolakuulumisia eilisestä:

rv 20+5
pissa puhdas
hemppaa ei mitattu kun on ollut niin hyvä aiemmin
verenpaine lukemia en muista, mutta arvot normaalit
paino noussut 266g/vko eli nyt yhteensä +3,4 kg
sf 21
sydänäänet kuului ja syke 140

Äitiyspakkausta kävin minäkin katsomassa ja hyvältä näyttää. Ihan kivoja neutraaleja värejä.
Me saadaan tietää sukupuoli heinäkuun alussa kun meillä on kontrolli ultra. Samahan se on kumpi tulee, kunhan on terve, mutta kun tilaisuus tarjoutuu kysyä niin aateltiin näin tehdä :)

Sänkyhommelit sujuu ihan niinkuin ennenkin eli aktiivisesti ;) Alkuraskaudesta oli hiljaiseloa välillä kun olo oli niin huono ja hutera meikäläisellä, mutta nyt tuntuu että hormoonit hyrrää :LOL:
Tosin ne hyrrää välillä vääräänkin suuntaan eli saan raivareita, jotka päättyvät itkuun ja tietenkin ihan hölmöistä asioista raivoan. Onneksi mies suhtautuu niihin huvittuneena :)

Meikäläisellä alkaa pitkä viikonloppu kun otin perjantain vapaaksi :)

Aurinkoista päivää teille kaikille ja hyviä vointeja :wave:

Elwi ja papuli 20+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:45 Elwi harmaana kirjoitti:
nyt tuntuu että hormoonit hyrrää :LOL:
Tosin ne hyrrää välillä vääräänkin suuntaan eli saan raivareita, jotka päättyvät itkuun ja tietenkin ihan hölmöistä asioista raivoan. Onneksi mies suhtautuu niihin huvittuneena :)
Sama juttu täällä, hormonimyrksyjä. Sanon suoraan ja mökötän, joskus miehen pelkkä kosketuskin ärsyttää jolloin läpsin sitä kauemmas... :ashamed:

Oltiin eilen perhevalmennuksessa, jossa th jutteli muun muassa siitä, miten naiset voi käyttäytyä synnytyksessä niin monin eri tavoin. Joku on oikein rauhallinen eikä mitään kipuja ääneen valita, toiset taas huutaa, raivoaa ja kiroaa (mikä saattaa tulla miehelle täytenä yllätyksenä). Näillä näytöillä mä vähän luulen, että synnytystilanteessa en voi sietää miehen, tai kenenkään muunkaan, kosketusta. Mutta voinhan olla väärässäkin.

Tämän vuoden äitiyspakkauksen kuoseista pidän kovasti. Äsken kävin Kelan sivuilla niitä ihastelemassa. Papereita ei oo vielä pistetty vetämään, mutta eiköhän saada kohta asia kondikseen =)

Ollaan jo hyvin hyvin lähellä vauvan sängyn ostamista! Sellainen laidoiltaan säädettävä (käy vastasyntyneestä taaperoikäiseen), jonka päälle tulee puinen hoitoalusta. Muistaakseni 135 euroa! Tietysti pitää vielä ostaa patja ja... hetkinen... Tarvitseeko vauva tyynyä?


Maarja ja vaava 24+4
 
Maarja: Ei tarvitse vauva tyynyä, eikä sitä kai suositellakaan... Meidän esikoinen on nyt 1v4kk ja vasta vähän aikaa sitten annettiin hänelle sellainen ihan littana vauvatyyny, mutta harvoin se kyllä pään alla on :D Jostain olen kuullut tai lukenut, että jos lapsi yleensä nukkuu mahallaan, niin paremmin nukkuu ilman tyynyä.

Nyt imurointia jatkamaan! :wave:
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:09 Maarja kirjoitti:
Ollaan jo hyvin hyvin lähellä vauvan sängyn ostamista! Sellainen laidoiltaan säädettävä (käy vastasyntyneestä taaperoikäiseen), jonka päälle tulee puinen hoitoalusta. Muistaakseni 135 euroa! Tietysti pitää vielä ostaa patja ja... hetkinen... Tarvitseeko vauva tyynyä?


Maarja ja vaava 24+4
Me ollaan jo käyty ostamassa sänky Ikeasta... viime lauantaina =)
Pitihän se tietty heti koota ja laittaa pussilakanoita myöten valmiiksi.
Sängyn ylle tuli sellainen prinsessa harsoverho, jossa vaal.pun kukkia kiinni.
Seinälle vielä ikean pinkki kukkalamppu yövaloksi :heart: :heart:
 
PippuriMammaHarmaana
Ihan pikapikaa vain käymässä...

4D-ultra takana...ja se ON MAHTAVA!!!! Hintansa väärti!!! Niin ja POJAKSI varmistui meitin tulokas. Kunnon kivekset ja penis löytyivät =)
 
Mekin käytiin tänään 4D-ultrassa ja ihan mieletön kokemushan se on :heart: . Kaikki oli mainiosti, vauva vastasi viikkoja ja näytti tietysti suloiselta ja täydelliseltä :heart: . Ja tyttövauvaa tässä odotellaan, ihanaa :heart: .

-meja
 
Emmaliina harmailee
Heipsan!

Mitäs tänne taas kuuluukaan ihmisille.. Kovasti kirjottelette. =)

Mulla on ilmenny vaivoja. Kun käydään perhekävelyillä pari kertaa viikossa. Alkaa siis aina ikävästi pistämään tai vihlomaan tai puristamaan mahasta vaikkei pitkääkään matkaa mennä eikä tietenkää ees kovin vauhdikkaasti. Tosi ilkee homma..

Muuten voin melko hyvin ja ilmeisesti se energinen keskiraskaus ei ookaan ihan täyttä sheebaa kun mulla on joka päivä semmonen olo, että pitää kauheesti kaikkea touhuta. Tänään ajelin huvikseni Jättirättiin ja ostin kangasta ja väsäsin itelleni mammahousut. :D Lisäks ompelin edellispäivän makkariin uudet verhot ja hankin pari kivaa sisustusjuttua. Oon siis päättäny uusia makkarin värit. Perjantaina suunnittelin taas meneväni kangaskauppaan ja ostan lisää kankaita ja teen itelleni vielä ainaki hameen ja paidan ja sitte meinasin Vusselille jonkun pienen bodyn. Miehen mielestä olis kiva jos tekisin vauvalle jotain kun kuulemma ois sitte kiva ko poika isona sais vaatteen käteensä ja tietäs, että äiti on sen tehny. No kattoo nyt mitä saan aikaseks. Rupes tuo mies haaveilemaan, että sillekin housut tekisin. Saa nähä, saa nähä...

Semmosia nyt tähän hetkeen. Nyt pitää alottaa nukutusrumba.

Emmaliina ja Vusseli 24+ (vai 23? en oo nyt ihan varma..)
 
Eilen kävin tutustumassa kestovaippoihin, kummityttöni äiti piti pienen esittelyn :) nyt on jo parempi kuva siitä, mitä tarvitsen (tai siis mitä vauva tarvitsee) ja mistä hankin kankaat vaippoihin/vaippoja. Vielä kun saisi energiaa aloittaa ompelemisen, niin hyvä olisi.

Muuttuva ulkomuoto
Raskausarpia minulla jo on, niitä tuli varhaisteininä, kun lihoin nopeasti ja paljon. Eli muutama lisää ei tunnu missään. Arvet kuitenkin vaalenevat ja muuttuvat liki huomaamattomiksi. Rinnatkin ovat jo rupsahtaneet, kun hieman vanhempana teininä laihdutin liki 30 kiloa. Eli tuskin enää pahemmiksi muuttuvat. Jotenkin tuntuu, että raskauden ja lapsen myötä nuo jo olemassa olevat kauneusvirheet muuttuvat ikäänkuin hyväksyttävämmiksi. Tarkoitan siis sitä, että synnyttäneellä naisella yleensä kuuluukin olla raskausarpia ja ei-enää-niin-näpäkät rinnat :) (ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan?). Toisaalta, suhtaudun nykyään omaan kroppaani melko luontevasti ja ajattelen sitä lähinnä käyttö-, en koriste-esineenä. Eli lapio on lapio, vaikka se ei kovin nätti olisikaan. Pääasia, että se toimii moitteettomasti :D

Ainoa asia, mikä minua huolettaa on se, kuinka paljon minulle kertyy painoa. Laihduttamisen jälkeen painontarkkailusta on tullut elämäntapa, joten se, että painon nyt kuuluukin nousta, tuntuu oudolta. Mietin sitäkin, että miten sitten saan vauvan synnyttyä mahdolliset ylimääräiset kilot karistettua. Koetan kuitenkin olla ottamatta asiasta stressiä, sillä ehkä niitä kiloja ei kerry kovin paljon tai jos kertyykin, niin sitä on tässä vaiheessa turha murehtia. Menen sitten taas painonvartijoihin, jos tarvitsee :whistle:

Huomenna mennään risusavottaan ja haravoimaan kavereiden mökille. Kivaa, pääsee puuhailemaan ulos ja lopuksi sitten grillaamaan :p

Mukavaa helatorstaita kaikille!

tiksu ja uffe (20/19+6)
 
jodelle paljon kiitoksia, tuli tosi hyvä mieli ja nyt jaksaa puurtaa aamuvuoron loppuun (toivottavasti saadaan lapsenlikka illaks ni päästään miehen kaa kahestaan jonnekkin...).

Vaavi pitää mahdotonta juoksukilpailua ja jonkinlaista potkunyrkkeilyä masussa kun eilis illalla malttoi nukkua peräti puoli tuntua ja taas mellestää yli tunnin kerrallaan, kivaltahan se kyllä tuntuu mut välillä potkut kolahtaa aika ikävästi.

Uusi äpakkaus on milestäni nätti ja sen meinasinkin tilata, kelalle laittelen papereita joskus ensikuussa sitten.

Ensi viikolla olisi taas äippäpolille tarkistusultra-aika ja pikkasen jännittää kun noita tuntemuksia (polttelua ja paineen tunnetta alapäässä ) on ollut ihan reilummin nyt lähiaikoina- toivotaan ettei mitään ole tapahtunut.

Muuttopakkaukset on aloitettu, hidasta hommaa ja päähän ottaa :headwall: .

Aurinkoista päivää kaikille.

äippä ja poju 22+5
 
Mukavaa helatorstaita kaikille!
Täytyy nyt nauttia parista vapaapäivästä, kun lauantaina alkaa 7 päivän työputki. Saa nähdä miten jaksan, kun nyt on pitkään ollut vain 3-4 työpäivää viikossa. Tänään ollaan iltapäivällä lähdössä leffaan ja syömään jonnekin miehen veljen ja hänen tyttöystävänsä kanssa ja sitten tullaan varmaan vielä meille pelailemaan jotain. Kiva kun on jotain ohjelmaa.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:40 äippä81 kirjoitti:
Vaavi pitää mahdotonta juoksukilpailua ja jonkinlaista potkunyrkkeilyä masussa kun eilis illalla malttoi nukkua peräti puoli tuntua ja taas mellestää yli tunnin kerrallaan, kivaltahan se kyllä tuntuu mut välillä potkut kolahtaa aika ikävästi.
Minäkin olen huomannut, että vauva on selvästi voimistunut tässä parin viimeisen viikon aikana. Potkut on välillä tosi napakoita ja näkyvät selvästi myös mahan päälle. Eilen se pikkuraasu yritti kai oikoa itseään, kun töytäisyjä tuntui yhtäaikaa masun molemmilla reunoilla. :heart: Liikkeet kyllä tosiaan tuntuu ihanilta, mutta välillä varsinkin illalla väsyneenä toivoo, että pikkuinen olisi sen aikaa rauhassa, että itse pääsisin uneen. Silloin vaan ainakin meillä alkaa yleensä oikein kuperkeikkaharjoitukset.. :D

Huusin huutonetistä paketin 50-70cm vaatteita. Toisestakin paketista on huuto vetämässä, samoin yhdestä kestovaippapaketista. Nuo vaipat yritän saada siksi, että saisin jonkunlaista tuntumaa niihin, kun en koskaan ole sellaisia kädessäni pitänyt. Saan kyllä ommeltua niitä itsekin, mutta kestovaippainfon sivuillakin niitä eri vaihtoehtoja esitellään niin, että aloittelijalla menee pää pyörälle :eek: Mikä olisi käytössä meille hyvä?? Villahousut vai joku muu kuori? Millainen sisävaippa ja imu...? :whistle: Jos teillä on kokemuksia, niin ilolla otan niitä vastaan!

Joe ja pieni 22+0
 
Annmari76
Kysymys raskaustodistuksesta äippärahaa varten..

Kun haen äitiyspäivärahaa, on mukaan liitettävä todistus raskaudesta, sen kestosta, Kelan sivuilla mainittu todistus SV 75... Oletteko saaneet tuon lomakkeen/todistuksen raskauden kestosta omasta Neuvolasta. Minun neuvolatätini antoi vain tuon yhden lomakkeen eikä muusta puhunut...

Minulla määräaikaisuus päättyy (JOSTAIN syystä) kahden viikon kuluttua ja sitten oltava työttömänä reilut 2 kuukautta. Onko muita jotka joutuvat työttömänä olemaan ennen äippälomaa?
Kukaan työkavereistani ei käsitä miksi työsuhdettani ei jatketa. Tieto raskaudestani kuitenkin kiirinyt työpaikalleni jotain kautta, itse en ole asiaa ottanut puheeksi..

Masu kasvaa, tosin kun pidän löysiä paitoja, ei raskauttani juuri huomaa.
Potkut tuntuu =)
21+3
 
Moi!

Aurinkoista helatorstaita (toivottavasti muuallakin paistaa aurinko).
pippurimammalle ja mejalle onnittelut poika- ja tyttöasukeista.

Meillä oli sitten se 4D-rakenneultra maanantaina ja kaikki oli hyvin. Vauveli availi suutaan ja sai hikan aikaiseksi itselleen. Kyllä tuo 4D on tosi siisti juttu. =) Painoarvio oli 400g ja pää-perämitta 17cm, eli kokonaispituus noin 22-25cm. Aluksi vauveli ei suostunut näyttämään jalkoväliään, mutta pitkän harkinnan jälkeen vilautti hetken. Lekurin arvion mukaan olis tyttövauva tulossa, mutta ei uskaltanut ihan varmasti sanoa.
Mulla itsellä on kyllä niin poikamainen odotus, että kai me odotellaan sinne syyskuulle, ennenkuin mitään varmuutta asiaan tulee. No ehkä yhden vaaleanpunaisen mekon voi ostaa ;)

Täällä myös energinen keskiraskaus valloillaan. Ei vaan oikein tiedä, mihin sitä energiaa käyttäis hyödyksi. Mies on ihan kauhuissaan mun vauhdista ja jarruttelee mun innostusta. Kai sitä energiaa on niin paljon, kun töissäkään ei tarvii enää olla.


Mites tayssilaisten tapaaminen? Onko vielä sama aika to 24.5 klo 10. Aika paljon tayssilaisia listalla, joten kaikki vaan mukaan tapaamiseen. Olis kiva saada iso porukka kasaan.

T: Nanna ja Alvar 21+3 (nimi säilyy, vaikka sukupuoli tuli tietoon)
=)
 
Tervehdys!

Mulla on masu NIIIIIN täynnä taas. Tehtiin lasten kanssa yhdessä pizzaleipiä ja ei kyllä ole IKINÄ noin hyviä tullunna! Oli muutenkin IHANAA touhuta lasten kanssa :)

Mulla taisi jäädä eilen pois ultratietoja. Eli painoa oli poju kerännyt lisää, nyt arvio sellaiset 700g eli keskikokoinen sikiö tuolla pyörii. Hän ei pahemmin antanut häiritä tökkimisten sun muiden, kun piti irrotella tuolta alhaalta päätä, että päästiin kohdunsuun tilannetta katsomaan. Oli tosi tiukasti siellä ja mahallaan vielä, pää sivuttain...suloista!! :)
Pienokaisella on ihan mun nenä!!! Ja leukakin... Tosi paljon muistuttaa Innaa!!

Laitan yhden kasvokuvan kunhan saan skannattua, siinä toteutettu 4D-kuvannusta vaikka mustavalkoinen onkin. Harmi ettei koko dvd:tä voi laittaa :LOL: vaikka tuskin se nyt muita edes kiinnostaisi :D

Palailemisiin taas ja olikos se meja vai kuka kun sai tyttövarmistuksen, Halitus siitä!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 24+... :heart:
 
Heippa heippa kaikille!! Enpä olekaan tänne juuri yhtään kirjoitellut, enemmän seuraillut mitä teille kuuluu.. :)

Balikille tahdon alkuun antaa voimahalin, :hug:

Täälläkin jo tiedetään että erittäin aktiivinen poika asustaan mahassa.. Todella vahva poika olo mulla olikin rakenneultraan saakka, jossa se vahvistui.
Neuvolakin oli viikko sitten:

Hb 117 (aloitin rautatabletit)
Verenpaine 104/60
Syke 150
Sf 22
Liikkeet ++
Paino 61 (lähtöpaino 51)

Perhevalmennus alkaa nyt ensviikolla ja sen jälkeen kesäkuussa synnytysvalmennus.. Mielenkiintoisia nuo varmasti ovat.
Ihanaa päästä kesäkuussa mökkeilemään Kuhmoon ja Juukaan.. Itse kun asustaa Turussa niin ei oikein osaa niin kauheasti tätä kaupunki elämää enää arvostaa. Sitä vaan kaipailee luontoa ja hiljaisuutta. Ollaan muutama viikko siellä päin Suomea, ihanaa.. B)

HEY, onko jollain tietoa jostain sivustosta missä olis esim koti-jooga ohjeita... tms... ??? Rentoutus... jotain...

Terv, Pia rv 24+0
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:30 PippuriMamma kirjoitti:
4D -paperikuvista pari... :)

skannasin pari kasvokuvaa jos joku haluaa katsoa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=570387.jpg
On muuten pikkusen selviä kuvia!!! :eek: Aivan yli siistiä,mulla on pojasta eli tosta tokasta tuon tapasia ultrakuvia,Oysissa käytiin joskus jonkun asian takia(en enää muista mikä) niin oli ton tapasta kuvaa ja oli pienempi vielä silloin eli vissiin se 3D kuvaa eikö 4D tarkota että on semmosta liikkuvaa juttua vai mikä ero niissä on? :D Silloin joissakin kuvissa näytti ihan muumiolta ja oikeen säikähin minkä näköinen oli(ei vielä täysin kehittynyt silloin,vaan jalatkin oli vielä semmoset lyhyet jne)mutta kasvo kuva oli tosi selvä mullakin.Olin ihan äimänä että näin ne laitteet kehittyy ihan muutamassa vuodessa!Mutta saa nähä kuitenkin aikalailla semmosena minkä näköisiä ne siinä kasvuvaiheessa ruukaa olla,kiehtovaa!
 
Miimari

En mä vaan tiiä
=)

Meille näytettiin ensin sellaista parempaa ultrakuvaa, siis normaalia tarkempaa mustavalkoista ja sitten käännettiin tuohon värikuvaan. Siitä värikuvasta on otettu noi mun skannaamat, ne vaan tuli mustavalkoisina. No ovat ihan kumpaa vain. Jotenkin mä ymmärsin, että se parempi ultrakuva olisi ollut 3D-kuvaa ja sitten tuo värikuva jossa näkyi iho ja kaikki 4D...

 
Täältä taustalta ajattelin minäkin kuulumisia vähän kirjoitella..

Pari päivää sitten käytiin 4D-ultrassa. Oli onnistunut reissu! Lääkäri ultrasi melkein puoli tuntia ja selosti tarkasti, mitä milloinkin kuvassa näkyi. Tuli tosi hyvä ja luottavainen olo raskauden suhteen. Olin ihan varma että odotan tyttöä, mutta mikäpä siellä jalkovälissä sitten pilkistikään ;) Eli poika on tulossa! Kyllä sitä pippeliä kuvattiin niin monelta suunnalta ettei asia jää kenellekään epäselväksi :D

Meilläkin on muutto isompaan asuntoon edessä heinäkuussa. Maha on jo nyt melko iso, joten joudun varmaan tyytymään työnjohtajan rooliin. Onneksi vapaaehtoisia apulaisia on jo nyt ilmoittautunut runsaasti. Itseasiassa olen aina tykännyt muuttamisesta!

Me hankittiin vaunut alennusmyynnistä jo raskausviikolla 13 :ashamed: Turvakaukalo ostettiin myöskin tarjouksesta pari viikkoa sitten.. Mekö malttamattomia?? :) Pinnasänkykin löytyy. Se on ollut minulla ja sisaruksillani käytössä ja kaipaa pientä ehostamista. Ei ehkä yhtä käytännöllinen kuin uudet, mutta tunnearvoa on sitäkin enemmän.

Mukavaa kevättä :flower:

Martta B ja Ensio 21+1
 

Yhteistyössä