???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

Lumikki
Tinka: En tiedä lohduttaako sua yhtään, mutta mulla tuli ekasta raskaudesta maha ihan täyteen sinivioletteja arpia (myös rintoihin) ja sama taitaa käydä nytkin.. Ne kyllä vaaleni aika pian synnytyksen jälkeen, mutta eihän ne lähde enään ikinä kokonaan pois. Toisaalta myös tisseistä lähti imetyksen jälkeen (kesti reilu 8kk) yksi kuppikoko kokonaan pois. Niin se vaan muuttuu kroppa halus tai ei. Toisaalta olen tyytyväinen siihen ettei jäänyt ylimääräisiä kiloja, joten ehkä nuo edellä mainitut muutokset kestän myös tämän raskauden jälkeen. Niin ja meillä ainakin mies ollut ihanan kannustava ja enemmänkin kehunut tuon imetyksen onnistumisessa eikä niinkään muistellut rintojen rupsahtamista.

Flunssa alkaa onneksi helpottamaan. Oli muuten hiukka jännä matsi tänään Venäjää vastaan (mm-lätkää siis). Huomenna sit Kanada vastassa. B) Mitenköhän noissa viisuissa käy??

t.Lumikki ja aina vaan vilkkaampi maha-asukki rv 22+
 
Moi!

Ihanaa Äitienpäivää kaikille :flower: :flower: :flower:

MamMam: Me tulemme myös tayssilaisten tapaamiseen poitsun (1v7kk) kanssa. Toivottavasti ilma on hyvä.

Huomenna olis sitten vihdoin se rakenneultra, toivottavasti kaikki on kunnossa masuasukilla. Ultra tehdään 4D:llä, joten eiköhän se sukupuolikin selviä huomenissa. Jännittää jo aikalailla. saa nähdä, miten jännitys huomenna vielä kasvaa, kun ultra on vasta klo 17.00.

Illalla jännitetään sitten Suomi-Kanada peliä...

T: Nanna-80 ja Alvar 20+6 =)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille..! :) olipas taas ihana herätys, miehen kanssa heräiltiin rauhassa ja pian kaikki mussukat kömpi viereen hassuttelemaan... :heart: kahvin ja kakun sain nauttia omassa rauhassa, lehden kanssa :)

Niin niistä raskausarvista. Joillekin niitä tulee paljon, joillekin ei varmaan yhtäkään. Mulla näyttäis vähän olevan sukuvikana se, että niitä tulee joka paikkaan :ashamed: kyllähän ne vaalenee pian ihan kokonaan, mutta kyllä ne itse huomaa... Kun taas sitten eräs mallinmittainen tuttu ei saanut yhtäkään arpea ja mahakin oli sileä lättänä jo parin kk.den päästä synnytyksestä... Tasan ei käy onnen lahjat :D no mutta, kyllä niihin tottuu, pakostakin sen hyväksyy että vartalo muuttuu enemmän tai vähemmän monen odotuksen jälkeen. Mulle tuli viime raskaudessa 27kg joten siinä vähän puolitoistametrisen nahka venyi ja paukkui :whistle: onneks nyt on tullut vasta alle 2kg.

"Marge" ja pikkuinen rv 23 :heart:
 
Hei ja oikein mukavaa äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille ;)

Raskausarvista: Mulle tuli ensimmäiset arvet jo n.viikolla 13,vaikka maha ei ollut kasvanut vielä yhtään..Nyt mahan ympärillä punaisia arpia jo aika paljon..:/ Muualle ei onneksi ainakaan vielä ole tullut mitään ;)
Oletteko muut käyttäneet jotain "raskausarpivoidetta" ??
Itselläni on käytössä apteekin vichy merkkistä..en tiedä onko sillä vaikutusta mutta ainakin pehmentää ihoa..

Tänään tosi jännä matsi edessä,Suomi voittoon taas pitkästä aikaa ;) ;)

Inka&vaavi 23+3 :heart:
 
Raskausarvista
Huomasin ensimmäiset arvet rv 21+ rinnoissa. Niitä on neljä viisi viirua eikä lisää ole sittemmin ilmennyt. Oonkin kokeillut, että on tainneet böösat vähän laajeta, mutta että arpiin saakka! Kuppikoko on kuitenkin pysynyt samana, siksi ihmettelen... Oon rasvaillut säännöllisen epäsäännöllisesti ja olen tasan varma, että arpia tulee vielä muuallekin. Ei se niin haittaa.


IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!

Maarja ja vaava 24+1
 
:wave:

Minäkin innostun mittaamaan navan ympärystä ja sain tulokseksi 85 cm. Kuinkas paljon muille syysmassuille on kertynyt painoa tähän mennessä? Mulle on tullut noin viisi kiloa. Huomenna neuvolassa taas punnitaan, tosin saattaa näyttää vaaka aika hurjia lukemia kun on ollut järkkyä ummetusta :snotty: .

Raskausarpia ei ole vielä ilmaantunut. Ihmettelen suuresti, että rinnat ovat säästyneet niiltä, koska kuppikoko on kasvanut kahdella :eek: .

Tänään tosiaan jännittävä matsi edessä. Sitä ennen luonastetaan perheen kesken. Mukavaa äitienpäivää! :flower:

-meja 22+1
 
Nonii, täälläkin mitattu mahan ympärys, ja tulos oli tasan 100... :eek: .. no on sitä masua ihan ennestäänkin ollut, eli sekin lisää sitä ympärysmittaa ;)

Raskausarvista: Esikoisesta ei tullut raskausaikana yhtään, mutta synnytyksen jälkeen huomasin, että sektiohaavan kohdalle tai siitä ylöspäin oli tullut pari 2-4cm pituista. Eli itse luulen, että tulivat leikkauksessa, kun "repivät" masua auki. nyt ei ole yhtään, toivottavasti ei tulekkaan!

Tampereen tapaamiseen tulijoita tällä hetkellä:

Rosmariini
nanna-80
MamMam

Lisää mukaan vaan!!
=)

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!!!

MamMam ja pikkanen rv 22+5
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Mittasin myös masunympäryksen ja tulos oli 88cm noin suunnilleen. Painoa on tullut nyt 3-3,5 kg.

Pyhäpäivän kunniaksi siivoiltiin miehen autoa ja nyt on kanapiirakka uunissa paistumassa. Ilta taitaakin mennä jääkiekon parissa

Joe ja pieni 21+3
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:16 Emmaliina kirjoitti:
Balik :hug: :hug: Aivan kamala juttu! Miten kauan siskos lapsi sen syövän kanssa tappeli? Se on aina vaan niin pysäyttävää kun pieni ihminen kuolee. Siinä ei voi ajatella muuta ko miten epäreilua ja väärin se on. En osaa taas sanoo mitään järkevää tai lohduttavaa vaikka iteki lapsen oon menettäny. Anna siskolles aikaa ja ota sitä iteki. Eihän tollasessa tilanteessa voi edetä ko hetki kerrallaan. Omaan tahtiin surun kanssa eteenpäin. Paljon voimia kuitenkin kaikille sun läheisillekin. :hug: :hug:

Eipä tässä muuta nyt pysty taas sanomaan. Vetää niin hiljaseks kyllä.. :'(

Hyvät äitienpäivät kaikille huomenna kuitenki.

Emmaliina ja Vusseli 23+
Ajattelin tulla käväseen täällä, kiitos kaikille osanotoista!

Siskoni poika sairastui ensimmäisen kerran ollessaan 1½ vuotias ja se saatiin hoidettua pois... kunnes syöpä uusiutui ja #&%?$!* alkoi alusta. Taas saatiin hoidettua, mutta lääkärit jo varoittelivat ettei enää varmaankaan uusiutuessa pystyttäisi tehdä mitään.
Ja niinhän se uusiutui ja poika siirrettiin saattohoitoon :'(
kunnes enkelit hakivat hänet pois viime torstai aamuna.

Sinänsä helpottaa ettei hän kärsi enää kivuista ja elä morfiinin voimin, mutta ajatuskin jos omasta lapsestaan joutuisi luopumaan on niin kamala etten pysty olla itkemättä. Sattuu ajatella siskoni surua ja kaduttaa ettemme ole olleet kovinkaan läheisiä viime vuosina. Juuri nyt hän tarvitsee enemmän läheisiään kuin koskaan.

Kiitos vielä kaikille kauniista sanoista ja ajatuksista.
Laitoin siskolleni vielä runon muodossa pahoittelumme...

Oispa mulla voimaa kuin tahtoa oisi,
en tuskaa näin suurta kantaa sun soisi
Jos ois siipeni vahvat ja syliini saisin
osan sun murheestas sitä kuljettaisin,
auttaisin taakkaa tätä kantamaan
joka tuli sun sydämees asumaan.

 
SuperheppuliHarmaana
Moi!

Balikille ja siskolle voimia! Itku meinas tulla...

Taysilaisten tapaamiseen ei päästä valitettavasti tuohon ajankohtaan. Seuraavaan sitten ehkä jos vielä järjestetään toinen.

Painoa on tullut n.4,5kg ja melkein kaikki viimeisen kuukauden sisään: Viimeraskaudessa tässä vaiheessa oli mittarissa jo melkein +10kg, tosin lähtöpaino oli reilusti pienempi. Nyt ollaan siis suunnilleen samoilla lukemilla, mutta onneksi ei ole kertynyt samaan malliin. Edellinen vauvelikin oli sitten melkein 5kg, joten jos vaan millään pienempää vauvaa saisi tällä kertaa. Mahan ympärystä menen mittaamaan seuraavaksi, mutta ei ehdi tähän viestiin se tieto. Raskausarpia ei ole tullut mahaan/reisiin kummassakaan raskaudessa. Viimeksi repesi rinnat, kun maito nousi.
 
balik :hug: En osaa edes pukea sanoiksi mitä päässä liikkuu....

OMANAPA

Sain sitten ensimmäisen äitienpäivän jona mua on muistettu jo aamulla... tai no ennen puoltapäivää ;) Ensin nukuin/torkuin pois univelkojani, sitten kävin kuumassa suihkussa. Mua kiellettiin hipsimästä alas joten mä päätin sitten vähän viikata vaatteita. Pelästyin ihan mielettömästi kun yhtäkkiä vanhin tyttö seisoi vieressä ruusu, kortti ja itse tehty lahja kädessään ja takana 2 muuta sekä mies tarjottimen kera... Oli kakkua ja kahvia ja ruusu kaikilta, myös vauvalta... Innalta sain ihan itse tehdyn sinivuokon ja ruusun... Roosalta taas seinävaatteen ja kortin ja sen ruusun. Mies oli kirjoittanut niin liikuttavan enkelirunon itse tekemäänsä korttiin, että mulla meni oikeasti itseni keräämiseen tovi kun katselin lapsia ja sitä kaikkea mitä sain suoraan sydämistä...

Oma olo muuten vähän kehno. EN tosiaan kykene tekemään oikeastaan yhtään mitään ilman suppareita. Tää on inhottavaa!!!!! No 24. pv taas äippäpolille kontrolliin... Toivottavasti ei ole muutoksia....

Nyt taas hipsin taustalle, toivottelen kaikille mukavaa päivää ja koetan päästä kirjoittelemaan :)

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 24+...

ps. Meillä on ke 4D-ultra.... :saint: <br><br>
 
:attn: PippuriMamma: Mihin menette 4D:hen? Ollaan kans vähän harkittu sitä, mutta päätöstä ei ole vielä tehty. Kuulemma Naantalissa ja Kaarinassa on paljon turkulaisia käynyt ja Medisonar sekä Korvacenter myös niitä tekevät Turussa. Mitä teillä maksaa? Suosittelivatko jotain viikkoa, kun olisi paras mennä?
Äitienpäivä oli ihana meilläkin ja poika oli tänään puistossa kertonut tohkeissaan puistotädeille että oli sydänkakku, paljon kukkia ja vieraita :heart: :) Pidettiin siis meillä ruokakutsut, johon osallistui molempien vanhemmat ja mun veli. Eipä tarvinnut lähteä ravintolaan syömään niin isolla joukolla eikä hypätä paikasta toiseen kyläilemässä.

Tinka
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 21:09 Tinka kirjoitti:
:attn: PippuriMamma: Mihin menette 4D:hen? Ollaan kans vähän harkittu sitä, mutta päätöstä ei ole vielä tehty. Kuulemma Naantalissa ja Kaarinassa on paljon turkulaisia käynyt ja Medisonar sekä Korvacenter myös niitä tekevät Turussa. Mitä teillä maksaa? Suosittelivatko jotain viikkoa, kun olisi paras mennä?
Äitienpäivä oli ihana meilläkin ja poika oli tänään puistossa kertonut tohkeissaan puistotädeille että oli sydänkakku, paljon kukkia ja vieraita :heart: :) Pidettiin siis meillä ruokakutsut, johon osallistui molempien vanhemmat ja mun veli. Eipä tarvinnut lähteä ravintolaan syömään niin isolla joukolla eikä hypätä paikasta toiseen kyläilemässä.

Tinka
Mennään Turkuun ja Medisonariin. Ollaan oltu siellä tähän asti kaikki ultrat(2 kunnan tarjoamaa ja 1 itse maksettu) ja se on korvacenteriä halvempi. Kaarinassa on kuulema vielä hitusen halvempi, mutta todettiin, että sama se jos vähän kalliimpi on kuin mä en oikeasti voi reissailla. Eilen oltiin yhtä autonraatoa katselemassa ja voi miten otti mahan päälle taas :/
Viikoista kun kyselin niin suosittelivat ennen 27 viikkoa. Sen jälkeen alkaa vaavi olemaan jo sangen kookas ja liikkuu vähemmän ja kuvakulmaa on vaikeampi "säätää". Kun sanoin TYKSin antaman painoarvion niin suosittelivat mahd. nopeasti meille ultraa.

Ihanan kuuloinen äitienpäivä oli sulla :) Itsellä kanssa oli tippa linssissä, kun sain itse tehtyjä lahjoja, ruusuja, kakkua ja jopa mies oli tehnyt mulle kortin :heart:

-PippuriMamma &"MatiasMatilda" 24+...
 
Onpas meillä ollut hiljainen aamupäivä, oltiin jo kolmossivulla. Kelan sanomat tuli meille tänään ja siellä oli kuva siitä uudesta äitiyspakkauksesta. Näytti minusta kivalta, vaikka tiesin kyllä mitä odottaa, kun olen jotain kuvia netistä katsellut. Uutena siinä pakkauksessa on naisen kondomi. Mielenkiinnolla odotan, että sen pääsen näkemään.. Ja ehkä sitten joskus kokeilemaankin ;)

Mulla piti olla tänään vapaapäivä ja se mammajumppa, mutta joudunkin illaksi töihin oksennustautitapauksen takia. Eilen taas ärsytyskäyrä lähti voimakkaaseen nousun työkaverin käytöksen takia. Meillä on yksi jokailta toistuva homma, jossa joutuu nostelemaan ja kantamaan melko painavia laatikoita. Ja vaikka ne ei kaikki ole kovin painavia, niin isoja ja hankalan mallisia. Muuten kyseinen työ ei minusta ole ollenkaan ikävä. TYökaveri pyysi, että taukoni jälkeen tekisin kyseisen homman. En siinä asiakkaiden kuullen viitsinyt ruveta selittämään, että jospa sinä kuitenkin tekisit sen, kun minulla tuo vatsa vetää itsensä välillä ihan kovaksi, vaikken kovasti ponnistelisikaan, kerroin vasta tauon jälkeen. Mitä hän lie suunnitellut, kun tuntui, että hänellä meni koko ilta pilalle tuon homman takia. Muutenkin minusta tuntui, etten osannut koko iltana tehdä mitään oikein.. Mietin, että olisiko kyseinen nainen jotenkin kateellinen ja ehkä katkerakin. Hän on 50-v. ja hänellä on yksi aikuinen lapsi. Tiedän, että hän olisi halunnut lapsia enemmänkin, muttei ole terveidellisistä syistä voinut saada. Ehkä hänellä on vaikeuksia suhtautua tähän minun raskauteeni, varsinkin tuo masu jo alkaa näkyä työtakinkin alta (sain äitienpäiväonnittelutkin yhdeltä asiakkaalta). No, olkoot syy mikä tahansa, on vaan ikävä olla töissä, kun ei tiedä miten päin olisi. :/ Katsotaan, osaisinko tänään tehdä edes jotain..

Tässäpä taas vuodatusta.
Joe ja pieni 21+5, joka heittää taas kuperkeikkaa masussa
 
Hapsuli harmaana
Tervedys etelän lämmöstä B) Mukavaa oli ja masukin sai vähän aurinkoa, käytiin masuasukin kanssa myös meressä uimassa.
Eilen oli sitten toinen ultra, kaikki näytti olevan kunnossa. Pikku kaveri ei ollut kovin kuvauksellinen (taitaa tulla äitiinsä), piti jatkuvasti kättä kasvojen edessä. Mutta saatiin kuin saatiinkiin jonkinlainen profiilikuva. Oli kiva katsella kuin pikkuinen siellä haukotteli. Pitutuutta pikkuisella oli 20-25 cm ja painoa n.360g. Tänään on tuntunut enemmänkin liikkeittä, vilkas kaveri. Saatiin sukupuolikin selville. kätilön mukaan niin varma kuin voi sanoa, aina kuitenkin pieni epävarmuustekijä. Pidän sukupuolen vielä omana tietonani :x
Parin viikon päästä onkin taas neuvola. Hyvät voinnit kaikille syysmassuleille.

Hapsuli (20+3)
 
Nostanpa meitä vähän ylöspäin...

Äitini sai siskooni yhteyden ja hän oli ollut oikeastaan iloinen että äiti soitti. Kellään ei ole sanoja kertomaan miten epäreilulta tämä kaikki tuntuu, mutta
samalla kaikki ovat yhtä mieltä ettei pienen lapsen tarvitse elää niissä kivuissa joissa hän eli.

Itselläni alkaa tuntua hieman paremmalta kun olen ajatellut tätä tilannetta.
Samalla tuntuu että pikkuinen tyttömme masussa on ilmoitellut vieläkin useammin olemassaolostaan... varmaan omat tunteet vaikuttavat asiaan. Potkut ja möyrinnät ovat jo niin vahvoja että luulisi hänen olevan isompikin.

Luin että tämän viikon lopulla vaavi on jo noin 30 cm pitkä ja painaa 500-600 g, viikko vielä eteenpäin ja paino on kohonnut jo 700g,
=) :heart: äidin iso tyttö. Selviäisi jo hyvällä keskoshoidolla 15% mahdollisuudella ja tuo luku kasvaa joka viikko.

Vatsa kasvaa ja samalla alkaa huolestuttaa parisuhde. Jotenkin pelkään miten suhde voi kun vauvan synnyttyä "masu roikkuu polvissa" ja ulkomuoto on rupsahtanut. Hermoileeko muut?

balik ja pikkuinen 24+2
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 20:36 balik kirjoitti:
Nostanpa meitä vähän ylöspäin...

Äitini sai siskooni yhteyden ja hän oli ollut oikeastaan iloinen että äiti soitti. Kellään ei ole sanoja kertomaan miten epäreilulta tämä kaikki tuntuu, mutta
samalla kaikki ovat yhtä mieltä ettei pienen lapsen tarvitse elää niissä kivuissa joissa hän eli.

Itselläni alkaa tuntua hieman paremmalta kun olen ajatellut tätä tilannetta.
Samalla tuntuu että pikkuinen tyttömme masussa on ilmoitellut vieläkin useammin olemassaolostaan... varmaan omat tunteet vaikuttavat asiaan. Potkut ja möyrinnät ovat jo niin vahvoja että luulisi hänen olevan isompikin.

Luin että tämän viikon lopulla vaavi on jo noin 30 cm pitkä ja painaa 500-600 g, viikko vielä eteenpäin ja paino on kohonnut jo 700g,
=) :heart: äidin iso tyttö. Selviäisi jo hyvällä keskoshoidolla 15% mahdollisuudella ja tuo luku kasvaa joka viikko.

Vatsa kasvaa ja samalla alkaa huolestuttaa parisuhde. Jotenkin pelkään miten suhde voi kun vauvan synnyttyä "masu roikkuu polvissa" ja ulkomuoto on rupsahtanut. Hermoileeko muut?

balik ja pikkuinen 24+2
Kiva kuulla että oli äitisi saanut siskoosi yhteyden,se on vaan tympeä kun jokainen suree niin erillälailla ettei voi ikinä tietää mitä toinen tahtoo(olla rauhassa tai sitten kaipaa seuraa ja tukea) =) Niinhän nuo liikkeet alkaa olemaan jo melko näpsäköitä potkuja :D Ja vauva senkun kasvaa koko ajan!Mua ei sinänsä pelota mikään rupsahtaminen kun palautuminen on aina ollut mulla suht ripeää eikä ylimääräistä oo jäänyt yhtään,mutta vaikka tuo kuulostaa kovin näpsäkältä hommalta niin en minä ilman mitään "jälkiä" ole jäänyt.Saahan sitä kaupanpäällisinä jokusen raskausarven(navan ympärillä ja alamahalla) mutta nopeaa ne haalenee+ sitten tuo tissien rupsahtaminen kun on eka ollut paljon maitoa ja sitten imettänyt vajaa vuoden kumpaakin lasta mutta eipä se mun menoa ole hidastanut yhtään :D Rintsikoilla on hyvä huijata itseä :D Ja kun ottaa sitten sen asenteen että pakkohan sen kropan on jotenkin muututtava ku on tämä odotus semmonen taival että painoa saattaa tulla paljonkin ja sit kun se synnytyksen jälkeen lähtee joskus nopeastikkin niin on se kropalle joskus melkoinen rääkki.Mutta saahan siitä semmosen ihanan pikku ihmeen aikaiseksi että voi siitä hyvästä arpia vähän ottaakkin ym. =) Ja tuskin se mies nyt niin hirveänä häiriintyy jos kroppa vähän rupsahtaa,ellei sitten oo kovin ulkonäkö keskeinen joka ei tiedä asioista yhtään mitään.Mutta tuskin sentään on :D Ei meillä oo ainakaan vaikuttanut mitenkään meidän seksielämään nuo asiat,muutoksiin ei välttämättä niin voi vaikuttaa ja se on vain hyväksyttävä.Eli älä turhaan murehdi! :D
 
balik: Oon määkin miettinny, että miltähän tää maha näyttää sitte kun synnytys on ohi, ku esikoisenkin jälkeen jäi tuonne alamahaan semmonen kiva makkara, vaikka kuinka koitin jumpata...ja nyt kun maha veny vielä aikasemmassa vaiheessa...noh ajatellaan että se on pieni hinta niistä tulevista ihanista palkinnoista! =)

toista tai jo usempaa lasta odottavat: Ootteko meinannu ostaa tuplarattaat tai seisomalautaa esikoiselle? Meillä esikoinen on syksyllä vajaa 2,5vee ja oon tässä pääni puhki miettinny että mitä teen. Toisaalta esikoinen on TODELLA reipas käveleen, mutta onkohan sitten ku vauva syntyy....Ja sitten eihän sitä voi mihinkään kaupungilla tai lenkillekään lähtee, jos on toinen vaunuissa ja toinen juoksee ympäri kauppaa... Meillä on esikoiselle ostettu silloin ne Emmaljungan Edget ja makso melkein 700?, joten ei viittis hirveitä summia näihin mahdollisiin tupliin sijoittaa. Hobbyhallin sivuilla oli nyt ne Carenan tuplat 199?, onko kellään kokemuksia????? Oon vaan kattonu että niistä pyydetään käytettyinäkin joku 150?.

Oma napa: Olo on ihan ok. Perjantaina lääkäri, kattovat kohdunsuun tilanteen. Muuten kiva ku oli Kelan lehessä kuva siitä uudesta äippäpakkauksesta. Sain myös tänään vastauksia sieltä kelasta niihin mun kysymyksiin. Elikkä siis kaikille tiedoksi, että lomarahat lasketaan ylimääräisiksi tuloiksi, joten ne kannattaa käyttää hyväksi äippärahaa laskettaessa. Esim. mää haen äippärahaa vasta kesäkuun lopussa, kun mää jään heinäkuun alusta kesälomalle, niin saan käyttää 6kk tuloja tammi-kesäkuu+lomarahat kertaa 2. Elikkä sehän on "paljon" enemmän ku jos ottas vaan 6kk palkan. Samoin myös sairasloma-ajan palkka on normaalia tuloa, että ei haittaa vaikka on ollut viimisen kuukauden sairaslomalla, niin se ei vähennä yhtään äippärahan määrää. Mikäli vaan työnantaja on maksannut siltä ajalta palkkaa.


minttu-82 ja TaimiMainio 23+6
 
heipparallaa!
ensin eiliset neuvolakuulumiset:
rv 22+3
paino 60.3
RR 100/58
pissa puhdas
Hb 120
sf 20
:heart: 145
liikkeet ++

The Simpsonin kanssa tuolla toisessa ketjussa oli juttua noista suppareista, ja niistä eilen mainitsin niin terkka sanoi että 10 supparia päivässä saa tulla, ja kehoitti seuraamaan tarkkaan ettei sen yli ala mennä, paineen tunnusta alapäässä sanoi että hänestä kuulostaa siltä että kannattaisi lääkäriin mennä näytille jos kovinkin herkästi tunne tulee, sovittiin sitten että mä kerron asiasta äippäpolilla kun mulla se aika on 28. pvä ja soittelen jos aiemmin tuntuu että tarttisi päästä näytille tai ei jaksa töissä.. toisaalta mulla on enää 6 viikkoa töitä jäljellä joten koitan sinnitellä niin pitkälle kuin vain suinkin jaksan.. päivä kerrallaan..

selkä mulla on myös ollut tosi kipeä, ja lonkat, rasittuvat varsinkin iltavuorossa ja palautuminen on hidasta, eli pelottaa taas vähän kun tänään olen menossa iltaan ja huomenna heti aamuun että miten sitä taas jaksaa, mutta sitten onkin kolmen päivän vapaat tiedossa..ensi viikolla taas raskaampi työputki edessä..

perjantaina ollaan lähdössä kavereille Joensuuhun, jotka ollaan melkein vuosi sitten viimeksi nähty odotan niin innolla että päästään taas vaihtmaan kuulumisia.. harmi vain kun viikonloppu menee aina vähän liian nopeaan..

mutta nyt täytyy mennä vähän siivoomaan ennenkuin tarttee lähteä töihin..

umayya+mörri 22+4 :heart:

p.s. miikku, päivitetty ikä listaan :)
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Tämän aamun neuvolakuulumiset:
Rv 21+5
Painoa tullut yhteensä n. 6kg
Verenpaine 104/66
Pissa puhdas
Hemoglobiini 140
Kohdunpohjan korkeus N
Sydämen syke ja liikkeet ++

Eipä tänne muuta kummempaa. Hyvinkin oireettomasta raskaudesta täällä saadaan nauttia ainakin vielä, neuvolantätikin sanoi, että voin harvinaisen hyvin uudelleensynnyttäjäksi :D

Hyviä vointeja kaikille muillekin! :hug:

T. Niiskuneiti<br><br>
 
Ihanan aurinkoinen päivä! Pitänee lähteä vielä ulos ennen kuin lähden töihin.

Kyllä se ulkomuodon muuttuminen jonkin verran mietityttää. Vaikka tuo masun kasvaminen tuntuu kivalta ja sitä on kovasti odottanut, niin välillä on sellaisia päiviä, että kaipaa sitä entistä melko hoikkaa vatsanseutua. Tuntuu, että lantio ja takamuskin ovat levinneet jonkinverran. Mieskin on sen huomannut ja siitä huomauttanut, mutta selvästikin rakkaudella. Eikä meillä ainakaan vielä ole huomattavissa kiinnostuksen vähenemistä siltä suunnalta. ;) Välillä mies kyllä pohtii ääneen, miten petipuuhat mahtaa sujua sitten kun masu on vielä isompi, kun se nytkin tuntuu kovana kohoumana siinä välissä.. Omalle äidilleni ei tietääkseni raskauksista jäänyt paljoa painoa, mutta vatsanahka muuttui sellaiseksi "pullataikinaksi". Tai vähän niinkuin ilmapallo, joka on puhallettu täyteen ja joka hiljalleen tyhjenee ja lörpsähtää..

Joe
 

Yhteistyössä