???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

Joe mulla ainakin mörri painaa rakkoon niin että tulee juuri tuota aaltoilevaa pissahätää, ja joskus tuntuu pnkaisevan vauhtia rakosta niin että lirahtaa jopa pöksyihin joten olen jo joutunut alkaa käyttää tenaa :snotty:
Tiku tervetuloa joukkoon, lisätty listaan :flower:

ja niin, mun käsityksen mukaan tämä on pino missä saa kertoilla omia kuulumisiaan on ne sitten vointiin tai mihin tahansa liittyviä, eli ts nettipäiväkirja ja kuulumisten vaihtoketju.. mutta onneksi meillä jokaisella on omat käsitykset asioista ja mielipiteet joten ei tule elämästä tylsää, se kaikille suotakoon..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:35 mamma kirjoitti:
Pientä kunnioitusta! Balikilla on surua ja sää kerrot vaan omista asioistas pitkät pätkät, ihan kun sun aaltoileva pissahätäs olis tärkeekin juttu. Sori mutta suututtaa. Tää pino taitaa olla kaikille pelkkä nettipäiväkirja.
Sitähän tää taitaa olla, mutta mitäs muutakaan tää vois olla. Jokainen vastaa omaan tyyliinsä muille, jos vastaa. Jokainen kirjoittaa omaan tyyliinsä omista kuulumisista ja kysyy mielipiteitä/kokemuksia, jos kysyy. Kyllä mustakin tuntui pitkään aluksi että ihan "yksin" täällä saa höpistä... Mutta pikkuhiljaa on tullut kommentointia ja kokemusten vaihtoa puolin ja toisin :)
Eikä nyt mitenkään Balikin juttuun liittyen tää, vaan kommentti tuohon nettipäiväkirjajuttuun...
 
Balikille voimi ja jaksamista, kamalia uutisia, otan osaa. En voi kuvitellakaan miltä sinusta ja siskostasi tuntuu...
Itse kun odotan vasta ensimmäistä lasta ei osaa arvatakaan minkälainen tunne ja huoli esim. sairaasta lapsesta on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:24 Joe80 kirjoitti:
Huomenta!
Tänne ei mitään uutta. Kaks päivää oon vetelehtiny sisätiloissa, kun on vaan satanu. Eilen aloin ajankuluksi leipomaan muffinsseja. Ohjeen mukaan piti tulla 12kpl, joten tein kaksinkertaisen taikinan, ettei heti maistellessa lopu. Niitä tuli sitten yli 40! :LOL: Ei lopu heti. Mietin, että veisinkö illalla osan niistä töihin kahvihuoneeseen, ettei itse tarttis kaikkia kaloreita niistä kerätä.

Vauvalla oli eilen hiukan hiljaisempi päivä, mutta illalla nukkumaan käydessä alkoi taas sellainen rymistely että! Mietin, että kai se pikkuinen voi jo nyt potkia virtsarakkoa yhtälailla kuin napaakin kohti. Siinä unta odotellessa ja potkuja tunnustellessa mulla tuntui sellaista "aaltoilevaa" pissahätää (tai miten sitä nyt kuvailisi).Vielä se ei tunnu erityisen pahalta eikä siltä, että lirahtaisi, mutta jos se nyt oikeasti on sitä, niin mielenkiinnolla odotan, kun tuo potkija kasvaa ja voimistuu.. :whistle:


Balikille ja siskolle :hug:

Joe ja pieni 21+1
Mulla on ihan sama juttu potkii tonne virtsarakolle ja on just tommonen "aaltoileva" pissahätä... :D
 
Voimia Balikille ja siskollesi!! Siskollasi varmasti suuri suru, sitä ei voi edes käsittää, miltä oman lapsen menetys tuntuu.. vaikka se olisikin ollut odotettavissa. VOIMIA!!!

Tänne eipä mitään uutta... Masu kasvaa kovaa vauhtia ja samaten selkäsäryt :/ ! Vauva potkii kovasti, taitaa tulla samanlainen ikiliikkuja, kuin isosiskonsakkin ;) .

Meillä on flunssa jyllännyt koko viikon! Lähinnä esikoinen ollut tosi kipeenä, ihan tukkoinen on ja silmät vuotaa.. pientä lämpöä on. Itse olen päässyt aika vähällä, ainakin vielä. Miehellä ei mitään oireita ole. Pääsin aamulla yksin kaupungille, kun olen tiistaista asti ollut tytön kans sisällä! alkoi tuntuun, että pä hajoo, jos en johkin täältä pääse. Mies meni vasta iltaan, niin oli aamun tytön kanssa. Oli ihanaa olla hetki kaupungilla ihan yksinään!

MamMam ja pikkanen rv 22+3
 
tiksu harmaana
Balikille :hug: ja voimia.

Sitten itsekkäästi (vrt. harmaan mamman kirjoitus) omaa ja vauvan napaa...

Rakenneultrassa kaikki oli ok. Vauva vastaa viikkoja 19+1, eli on hiukka pienempi kuin neuvolan raskausviikkojen mukaan pitäisi olla. Mutta ikä ja koko täsmäävät edellisessä ultrassa saatuihin viikkoihin, joten kaikki oli siinä suhteessa kunnolla. Vauva kasvaa siis kauniisti omalla käyrällänsä :) istukka oli tosi edessä, joten siksi ei ole liikkeitä tuntunut kuin ne vähäiset muljahdukset silloin tällöin. Nytkin ultrassa näin, miten vauva potki, mutta en tuntenut mitään. Muutaman viikon kuluttua pitäisi olla jo potkuissa sen verran voimaa, että ne alkavat tuntua.

Meillä oli sama ultraaja kuin Joella, eikä sukupuolesta siis esitetty arvailuja, emmekä sitten uskaltaneet kysyäkään. Jää siis salaisuudeksi syntymään asti. Tavallaan se ei haittaa, tavallaan olisi ollut kiva tietää, kumpi on tulossa (vaikka arvaushan se tosiaan on sekin).

Ai niin, minulla on nykyään ikää 26 vuotta, jos Umayya kehtaat päivittää :wave:

hyvää viikonloppua kaikille


tiksu ja uffe (20+1 tai 19+1)
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:29 tiksu harmaana kirjoitti:
Balikille :hug: ja voimia.

Sitten itsekkäästi (vrt. harmaan mamman kirjoitus) omaa ja vauvan napaa...

Rakenneultrassa kaikki oli ok. Vauva vastaa viikkoja 19+1, eli on hiukka pienempi kuin neuvolan raskausviikkojen mukaan pitäisi olla. Mutta ikä ja koko täsmäävät edellisessä ultrassa saatuihin viikkoihin, joten kaikki oli siinä suhteessa kunnolla. Vauva kasvaa siis kauniisti omalla käyrällänsä :) istukka oli tosi edessä, joten siksi ei ole liikkeitä tuntunut kuin ne vähäiset muljahdukset silloin tällöin. Nytkin ultrassa näin, miten vauva potki, mutta en tuntenut mitään. Muutaman viikon kuluttua pitäisi olla jo potkuissa sen verran voimaa, että ne alkavat tuntua.

Meillä oli sama ultraaja kuin Joella, eikä sukupuolesta siis esitetty arvailuja, emmekä sitten uskaltaneet kysyäkään. Jää siis salaisuudeksi syntymään asti. Tavallaan se ei haittaa, tavallaan olisi ollut kiva tietää, kumpi on tulossa (vaikka arvaushan se tosiaan on sekin).

Ai niin, minulla on nykyään ikää 26 vuotta, jos Umayya kehtaat päivittää :wave:

hyvää viikonloppua kaikille


tiksu ja uffe (20+1 tai 19+1)
Jaksamisia Balikille kovasti,ei se kenenkään läheisen ihmisen kuolema hyvältä tunnu varmasti! :hug: Tiksulle,ei se ole mitenkään itsekästä omia vointeja ja kuulumisia kertoa täällä,sitä vartenhan tämä on tänne avattu että niitä saa jakaa muidenkin kans =) Kiva kuulla että sinulla oli massussa kaikki hyvin ja myös selvisi syy miksei niitä liikkeitä niin paljon ole tuntunut,saat huokaista helpotuksesta kun varmasti on saattanut painaa sinun mieltä =) Ja oon huomannut että onkin =) Nyt voi raskaus jatkua paremmissa tunnelmissa sitten =) Meikäläisellä on varsin rauhallinen asukki tällä kertaa tuolla mahassa möyrimässä,liikkeitä ja potkuja tuntuu kyllä mutta muut lapset on ollut kyllä aivan omaa luokkaansa(täys hulina koko ajan) :D Säikähinkin tässä yks päivä ku ei juuri mitään tuntunut mutta sitten kun istahin hetkeksi niin vauva "tökkäsi"kuin tiedoksi että täällä ollaan ja hyvissä voimissa!Huokasin helpotuksesta!Kun eihän sitä ikinä voi tietää mitä sitä sattuu.Mutta ei kait tässä taas tämän enempää tuun taas kirjotteleen kun on jotain ilmotusluontoista asiaa tai enempi sanottavaa yleensäkkin :D Hyviä päivän jatkoja kaikille!
 
Tiksulle! Mullakin on istukka edessä, ja nyt vasta pari viikkoa olen ollut ihan varma liikkeistä. Poitsulla on välillä ihan häiritsevän paljon meininkiä.
Onko kenenkään lapsella ollut vauvana kehtoa? Mä ajattelin, että se olis kätevä, voi laittaa oman sängyn viereen, niin on helppo heilutella eikä välttämättä tarvi itte nousta sängystä. Paitti tietysti poitsu jos herää nälän yms. takia. Me saadaan sukulaisita kehto, en edes ole nähnyt sitä. Jännitys tiivistyy. Taitaa olla aika vanha, siinä on nukuttu viimeksi 55v sitten!
Äippäraha- ja pakkaushakemuksen vein eilen Kelaan, samalla kun sairauspäivärahahakemuksen. Saas nähdä kuinka kauan menee, että tulee jonkinnäkösiä päätöksiä. Olis kiva saada kai rahaakin joskus.
Jode ja Onni 23+3
Ps. Viime raskaudessa sf-mitta oli rv23+3 24cm! Nyt oli viime neuvolassa 22+2 20cm. Hyvältä siis näyttää.
 
Balikille paljon voimia ja lämpimiä halauksia :hug: :hug:

Omaa napaa:

Mulle oli kanssa eilen sellanen fysioterapeutin pitämä ryhmätunti,oli mun mielestä aika kiva kun harjoteltiin jumppaliikkeitä ja muita.
Mahdettiinkohan olla samalla tunnilla Elwi?? ;) ;) ;)

Maanantaina meen läääriin kun luulen että hiivatulehdus ei ole helpottanut vaikka jo pari kuuria vetässy..Ja tarkastamaan samalla tilanteen kun muutamia supistuksia tullut..
Tänne ei muuta ihmeellistä,masu kasvaa ja vaavi potkii mutta vielä kovin hentoisia potkuja :heart:

Inka&vaavi 23+1 :heart:

Niin ja tänne poika tulossa :D :D
 
Lumikki
Pitkästä aikaa..

Meillä 2.ultra takana ja kaikki oli ok. Sukupuolta ei saatu selville, vaikka oltais haluttu tietää. Onkin ollut aika rankka raskaus tähän asti. Pari kk:tta sitten sairastin niin rajun oksennustaudin että huh huh. Tämän seurauksena rupesi tulemaan niin kovia supistuksia että meinas lähteä jalat alta. Vieläkin supistelee aika paljon, juuri mietin jos jäisin töistä pois. Pisteenä iin päälle 2v. tyttömme sai maanantaina kuumekouristuksen ja joutui sairaalaan. No onneksi siitä selvittiin säikähdyksellä, tosin nyt olen vuorostani itse ihan hirveessä räkätaudissa. Mitähän vielä?

Oletteko muuten mitanneet napamittaa? Eli mahanympärystä navan kohdalta? Itse juuri mielenkiinnosta mittasin ja huimat 88cm oli tulos. Mites teillä muilla?

t.Lumikki ja vilkas rv 22+
 
Laa
Heippa,


Enpä paljon kereny käydä lukemassa keskustelua, kun on tuota remonttia meillä ja kohta ois muuttoki! Käytiin sitten 9.5 4d-ultrassa ja sukupuoli selvisi, terve itsepäinen tyttö tulossa=) Saatiin aika paljo kuvia mukaan ja sen dvd-levyn..Joten nyt vaa mekkoja ostelemaan
;)

Ja päivittäjälle ilmoitan tuon iänkin, kun puuttuu..eli täytän kesäkuussa 21v
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:04 Lumikki kirjoitti:
Oletteko muuten mitanneet napamittaa? Eli mahanympärystä navan kohdalta? Itse juuri mielenkiinnosta mittasin ja huimat 88cm oli tulos. Mites teillä muilla?
Onpas teillä tosiaan sattunut ja tapahtunut... :\| Onneksi tyttö nyt ok! Pikaista paranemista sinulle ja toivottavasti supistuksetkin lakkaisivat! :hug: Pakko oli tuota mittaa alkaa heti ottamaan ja saman tuloksen sain minäkin eli 88cm! :)

-Niiskuneiti ja Helmi 21 tasan-

ps. Hyvää viikonloppua ja Äitienpäivää vielä kaikille! :wave:
 
On ihanaa seurata, miten tyttö/poika-tilanne Syysmassuilla kehittyy. Kunpa mekin tiedettäisiin kumpi on tulossa, mutta eipä sillä lopulta niin väliä... Säilyy jännitys loppuun asti :heart:

Hammashoitaja sörkki eilen ikeniä ja veri roiskui, sattui niin! Tilanteelle ei voi oikein tehdä mitään, harjaa ja lankaa vaan entiseen malliin. Onko täällä muilla samanlaisia ongelmia? Johtuu kuulemma raskaudenaikaisista hormonaalisista muutoksista. Toivottavasti synnytyksen jälkeen vaiva katoaisi. Ei oo kivaa olla huolissaan hampaistaan/ikenistään, kun mielessä väikkyy mummon tekarit vesilasissa yöpöydän kulmalla :x

Vanhemmuusterapiassakin käytiin. Leikittiin siellä kaikenlaista. Ja puhuttiin tietysti vanhemmuudesta. Mitään uutta ei opittu, mutta tulipahan käytyä.


Maarja ja vaava 23+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:21 Niiskuneiti82 kirjoitti:
Balikille ja siskon perheelle iso :hug: ja hurjasti jaksamista! En minäkään osaa muuta sanoa...aivan kamalaa, kun pieni lapsi kuolee :'( :ashamed: :(
veit sanat suustani.. Balikille :hug: on varmasti ollut sinullekin Balik vaikeaa kun olet tuon raskaan tiedon (sairaudesta) kanssa joutunut elämään. ja nyt näin.. koittakaahan jaksaa koko perhe!

Zennia + pikkuötökkä 23+6
 
Balik :hug: :hug: Aivan kamala juttu! Miten kauan siskos lapsi sen syövän kanssa tappeli? Se on aina vaan niin pysäyttävää kun pieni ihminen kuolee. Siinä ei voi ajatella muuta ko miten epäreilua ja väärin se on. En osaa taas sanoo mitään järkevää tai lohduttavaa vaikka iteki lapsen oon menettäny. Anna siskolles aikaa ja ota sitä iteki. Eihän tollasessa tilanteessa voi edetä ko hetki kerrallaan. Omaan tahtiin surun kanssa eteenpäin. Paljon voimia kuitenkin kaikille sun läheisillekin. :hug: :hug:

Eipä tässä muuta nyt pysty taas sanomaan. Vetää niin hiljaseks kyllä.. :'(

Hyvät äitienpäivät kaikille huomenna kuitenki.

Emmaliina ja Vusseli 23+
 
Lauantai päivää!
Omaa napaa :
Eilen sit oli rakenneultra ja taavimaija vastasi viikkoja. Pikkasen oli vaan uninen ja tarvitsi herättelyä jotta saatiin tarkastettua et kaikki on kunnossa. Sitpä annettiin äipälle kuvakulma jossa toinen käsi oli poskella ja jalat tukevasti ristissä, joten sukupuoli jäi epäselväksi.Eipä tuo haittaakaan, kun ei haluta tietää et kumpi sielt on tulossa. Poijat toivovat kovasti siskoa, saas nähdä kuinka käy... Nimi ehdotuksia satelee edelleen kovasti ja tälhetkellä nuorimmaisella on kova hinku nähdä et millainen vaavi sieltä tulee.
Balikille voimia ja :hug: todella paljon. Anna ajankulua ja koita sitten puhua siskosi kanssa.(oma pikkuveljeni kuoli vajaa kymmenen vuotta sitten ja siitä puhuminen oli aluksi todella vaikeaa). Kun aikaa kului ja oli yksi lapsi josta täytyi huolehtia, niin kyllä se siitä lähti sujumaan.

Hyvää äitienpäivää huomiselle kaikille syysmasuille!!!

poikax3 & taavimaija 20+6<br><br>
 
APUA!! Mäkin intouduin heti mittaamaan tota ympärysmittaa ja tulos oli 100 cm!! \|O Pakko oli tosin mitata sellasella metallisella rullamitalla kun oon töissä ja en löytänyt tavallista mittanauhaa mistään :D Muistelisin, että esikoisen synnytyksen aikana mitta oli 114cm, joten siihen on sentään vielä hiukan kasvuvaraa. Taitaa tosin tulla isompi maha tällä kertaa.. JA ENSIMMÄISET RASKAUSARVET ON HAVAITTU!! Viimeksi niitä tuli vain pari tosi vaaleeta, mutta nyt on jo navan yläpuolellekin tullut jälkiä. Tippa linssissä niitä eilen katselin :'( Mies kyllä sanoi, ettei ne häntä häiritse, mutta mulle se on kyllä paha paikka. Joku nyt pitää mua tosi pinnallisena ja ajattelee, että on niitä isompiakin murheita (ja tässä välissä vielä halaus balikille). Tiedän sen toki, harmittaa ne vaan silti. Ja kun miettii, että tästä vasta se kasvu toden teolla alkaa ja 18 viikkoa jäljellä.. No, kaipa se tästä unohtuu :ashamed:

Pakko kai mennä jatkamaan töitä,
Tinka ja menninkäinen 22+1
 

Yhteistyössä