???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

Balik: Mä pilasin hampaani viime raskaudessa Renniellä :/ sitä suuhun ennen nukkumaanmenoa ja lisäksi ne mahahapot syövyttää hampaita... Piimä on auttanut mulla toistaiseksi, sitä lasillinen eikä närästä enää :) on mulla Rennietä varalla, toivottavasti ei tarvis niitä enää popsia....

"Marge" ja pikkuinen rv 24 :heart:
 
Närästystä on kyllä mulla taas ollu ja Rennie on pop. Oon käyttäny sitä ilosin mielin joka raskaudessa. Tehokasta ja maistuuki hyvälle. Lisäks kun se närästys tosiaan on NIIIIIIIIN inhottavaa ni mieluusti sitä helpottaa. Ja "Margehan" totes, että toi piimä auttais kans ni veikkaan kans sen tehoovan hyvin, mut en ite tykkää piimästä yhtään ni käytän Renniee. Aina mukana ja kotona joka huoneessa lojuu valmiina yks levy jos iskee yllättäen ni saa nopeesti napattua.

Joe, juu meikäläistä on purru ompeluskärpänen. Oon ihan innoissanu omepelmassa kaikkee edelleen. Mäkin meinasin tuunata joistain vanhoista farkuista raskaushousut, mut taitaa jäädää tuunamatta kun on tää olemus päässy leviimään niin paljon, ettei saa tuunauskelposia farkkuja jalkaan. En viitti noita "parempia" housuja alkaa tuhoomaan.

Emmaliina ja Vusseli 24+
 
MamMam harmaana
Moikka!

Äityli75, onnittelut rouvaksi tulemisesta :flower: =)

Mä olen kans niitä tukisukkien ostoa miettinyt, kun jalat ihan törkeen puutuneet nykyään ja mielestäni on myös pientä turvotusta. En sit tiedä, että onko ihan normaalia turvotus jo tässä vaiheessa?? Esikoisesta ei ollut tällaisia jalkavaivoja, eli ihan uusi juttu mulle!

Närästystä ei ole ollut vielä, onneksi! Saapa nähä, tuleeko, kun masu tästä lisää kasvaa. Esikoisesta oli ihan törkeitä polttoja oikein tuolla jossakin ruokatorvessa tai jossain, yöllä niihin monesti heräsin, mut muistelen, että olisi ollut vasta loppuraskaudesta.

Olin esikoisen kanssa aamulla puistoilemassa ja tapaamassa kavereita 2,5h, ja kyllä nyt posket punoittaa ja tais vähän toi rinnuskin palaa. Ihanaa, kesä tulee!! =) Kohta pääsee uimaan, JEE! Täytyy vaan toivoa, että kohdunsuu pysyy kiinni, niin saa kesällä nauttia viilentävistä uintireissuista =) .

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla jo on? Vielä, kun pääsee helposti liikkuun, kun vauva tulee masussa mukava =) .

Meillä ei mitään ihmeellistä, Päivä Tukholmassa- risteilylle mennään kesäkuussa, mut muuten ei mitään muuta ole suunnitteilla. Tietenkin mökillä käydään ja Särkässä nyt ehdottomasti, kun tossa vieressä on =) , siellä varmasti tulee useaan otteeseen käytyä vaikka vaan lasten eläintarhassa esikoisen kanssa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

MamMam ja pikkanen rv 23+5
 
Huh huh mikä päivä taas. Esikoisella alkaa uhmaikä ja aamuisin ei saisi vaatteita laittaa ollenkaan päälle. Tänään hän oli yöpuvussa yhteentoista asti, kun on sunnuntai ja aamulla ei ollut menoa. Ajateltiin sitten, että lähdetään koko perhe pizzalle kun on näin hieno päivä ja nyt taas meillä tulevina päivinä menee työvuorot miehen kanssa niin ristiin, ettei oikeestaan samaan aikaan olla kotona. No, siitähän sota syttyi TAAS kerran, kun alettiin pukemaan. Hyvä, että yöpuku saatiin edes pois, kun poika piti siitä kiinni kynsin hampain, huusi, potki ja kiemurteli :( Mulle tuli sit kauhee itku, kun se on nykyään joka kerta sama homma ja pinna vaan katkes :'( Itkettiin siinä sit molemmat muksun kans ja mies raukka yritti lohduttaa mua ja saada toiselle vaatteita päälle. Tunnin kuluttua päästiin lähtee ja sit poika halus rattaat kellarista. No, ne oli auton takaluukussa valmiina, mut se ei kelvannut, kun hän halus, et ne haetaan KELLARISTA!! Ei auttanut vaikka kuinka selitettiin asiaa ja suoraa kurkkua huutaen kannettiin (siis poika huusi) rimpuileva kakara (!!) autoon. Sitten hän ei suostunut istumaan turvaistuimeen vaan välillä oli kuin seipään niellyt ja välillä kuin makarooni ja kiemurteli niin, ettei saatu turvavöitä kiinni. Mulla meni hermot taas ja nakkasin pojan nurmikolle seisomaan ja ite menin autoon itkemään :'( Päästiin siitä sit viimein lähtemään, mutta kyllä oli fiilikset HIUKAN kadonneet. Ajettiin äkkiä Naantaliin ja ajateltiin että mennään suoraan syömään. Oli siis tarkoitus ensin vähän kävellä, kun näin hieno ilma on. Siinä sitten odoteltiin pizzaa, joka vaan kesti ja kesti. Loppujen lopuksi tuli, oli tosi huono ja sit meillä oli kaiken lisäksi jo tosi kiire, kun mulla alkoi iltapäivällä työt. Kaikki meni siin päin p**tä tänään.
Tuli taas mieleen, että ollanko hulluja, kun toinen lapsi ollaan alulle laitettu!!

Tänään voi sanoa, että oli IHANAA tulla töihin rentoutumaan
:LOL:

Tinka ja uhmaikäinen

Sori, että tuli vali vali -kirje!!
 
Tinka luulen että noita päiviä on meillä kaikilla joilla on jo lapsia valmiiksi ja ainakin itse pystyn sanomaan että monesti olen jo miettinyt hetken ajan että
"onkohan mun päässä yhtikäs mitään kun kerjään tätä käyttäytymistä lisää".

Pitänee kokeilla tuota piimää josko se auttaisi kun en tosiaan haluaisi käyttää mitään lääkkeitä jos ei aivan pakollista. Ilman raskautta olisin ollut jo ajat sitten lääkekaapilla :LOL:


balik ja pikkuinen 25+0
 
Nyt ihan aluksi pahoitteluni, että jää kommentoimatta kaikille... EN ehdi lukea viestejänne vielä, yritän illemalla :)

Huomenet kaikille!

ISYYSPAKKAUKSESTA

Mä tein miehelleni myös sellaisen, annoin jo jokin aika sitten. Laittaisinko oikein listaa tai kuvaa? Lista varmaan riittänee :) Tulee ihan sekavassa järjestyksessä sitten...

- Muistitikku - lisämuistiksi valvottujen öiden vuoksi (oli Indesolissa alessa)
- sisuaski - sisulla sitä suomalainen puskee läpi vaikka harmaan kiven...
- suklaapatukka - lisäenergiaa..
- battery- ja jokin muu energiajuomatölkki - jotta jaksaa olla hereillä
- kumihanskoja - jotta saa paremman otteen vaavista / kädet ei suttaannu (sinituotteen moniväripakaus)
- 2 puista pyykkipoikaa joihin kirjoitettu: hajulukko - ei tarvinne selittää ;)
- Alkon minipuollo kirkasta - varpajaisiin alkupaukkua varten
- spiderman laastaria - haavereita sattuu
- 1 pikkupullo karhua - pitäähän sitä rentoutua rankan synnytyksen jälkeen kun kotio pääsee
- pikkusikareja + keskikok. pullo viskiä - saa tarjota kun vaavi on syntynyt
- Isukki- t-paita & Vaavi- t-paita (käänteiset värit)
- raidallinen hihaton body johon itse kirjoitin HAJUP:)MMI peppuun
- Uusi Vauva, huoltajan opas- kirja
- sininen jalan mallinen puollonavaaja
- ruokalappu jossa pureskelukulmat ettei vaavi syö isiä ;)

Laitan vielä kuvan tähän, siitä muuten näemmä jäi uupumaan tuo olutpullo, mutta mitäs pienistä ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=581924.jpg

Mies tykkäs niin ja yllättyi, että ihan liikuttui...

PETIPUUHAT

Meillä on ollut suht aktiivista. Välillä saattaa mennä muutama päivä ettei ole mitään ja aina ei edes mies ehdottele. Hellimistä meillä on kyllä muuten sitten silloinkin. Sitten on niitä päiviä, kun mies kiukuttelee kuin pahainen kakara niin ei satavarmasti mun tee mieli... :( Ja mulla menee halut aika vuoristoratamaisesti: välillä pohjalla ja välillä niin huipussaan, että mieskin on helisemässä. Meillä on ollut aika hauskaa kun ollaan keksitty uusia asentoja mun möhkis-olemuksen takia. Ihan kaikki ei enää onnistu :D ja naurutkin ollaan saatu siitä parisen kertaa... Meillä harrastetaan "pikaisia pikkuvessassa" aika usein... Ei häiritse vaikka lapset leikkii yläkerrassa tai ovat ulkona, pitää mielenkin tosi virkeänä. Muutaman kerran on "häirikkö" iskeytynyt oven taakse kyselemään jotain tyhmää ja on ollut vähän pokassa pitämistä, mutta aina ollaan kunnialla selvitty..paitsi silloin kun mun pikkusisko pääsi yllättämään :D No ovi oli lukossa, mutta hän ynnäs aika nopeasti mitä tapahtuu, kun tajusi, että mieskin on kotona, lapset ulkona ja kumpaakaan ei näy...oli se NOLOA... Ja tyssäs naurukohtaukseen..
Ollaan kyllä juteltu asiasta aika paljon, kun mua häiritsee haluttomat jaksot enemmän...

OMANAPULI

Olo levossa ollessa nyt parantunut. Suppareita ei tule enää NIIN paljoa päivisin :) *koputtaa puuta* Ens to on äippäpolikäynti taas... Eilen otti kerran tooodella kipeästi illemmalla mahaan, ei ollut yhtään kiva! Samoin aamulla oli 5min kestävä suppari. Se TEKI KIPEÄÄ! Ei mahaan vaan häpyluihin!!!
JALKAKRAMPIT ovat mun riesana. Hain eilen vapaavalinnasta kahdet lentosukat. Kokeillaan nyt josko niistä olis apua. Haen ihan kunnon tukisukat jostain jos huomaan näistä olevan yhtään apua. Eilen herätessä kramppasi niin lujaa, että mulla jäi oikein mustelma jalkaan siihen kohtaan! Mies joutui hieromaan ja "hakkaamaan" pohjetta, että saatiin aisoihin tuo "kohtaus" ja on vieläkin kipeä. Nyt on ekaa kertaa jalassa nuo sukat. Suosittelivat pukemaan aamusta heti kun turvotus on vähäisintä. Niin ja syön magnesiumia ja yritän juoda reilusti vettä...

Nyt pitää mennä. Vien nuorimmaisen päiväkotiin ja suuntaan asioille... Jos vaikka söisin ekana nyt aamupalan etten pökrää... Pyörryin nimittäin viimeksi äippäpolilla ollessani... OLI NOLOA!!

Mukavaa päivää!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 25+...
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:53 PippuriMamma kirjoitti:
...Meillä harrastetaan "pikaisia pikkuvessassa" aika usein... Ei häiritse vaikka lapset leikkii yläkerrassa tai ovat ulkona, pitää mielenkin tosi virkeänä. Muutaman kerran on "häirikkö" iskeytynyt oven taakse kyselemään jotain tyhmää ja on ollut vähän pokassa pitämistä, mutta aina ollaan kunnialla selvitty..paitsi silloin kun mun pikkusisko pääsi yllättämään :D No ovi oli lukossa, mutta hän ynnäs aika nopeasti mitä tapahtuu, kun tajusi, että mieskin on kotona, lapset ulkona ja kumpaakaan ei näy...oli se NOLOA... Ja tyssäs naurukohtaukseen..
Ollaan kyllä juteltu asiasta aika paljon, kun mua häiritsee haluttomat jaksot enemmän...


-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 25+...
:LOL: Anteex, toi sisko juttu oli ihan paras aamun piriste! :LOL:

Mä tulen kans myöhemmin kommentoimaan lisää... nyt asioita hoitaa, se on niin ku vapaa päivä tänää B)
 
TheSimpsons
Kimppaveto on tosi hyvä lempinimi tulokkaalle :D
Samaten hymyn sai huulille Tinkan kertomus kiukuttelun merkeissä menneestä päivästä. Sellaista se kai uhmaikäisen kanssa joskus on :\| ;)

Närästyksestä
Mua ei närästä mutta RÖYHTÄYTTÄÄ! Se on aivan kamalaa. Kuin kiusallaan esimerkiksi vieraissa, kahvipöydässä, tulee kamala kohtaus. Ei aina auta vaikka kuinka yrittää pidätellä. Onneksi röyhtäisyt ei ole kovin isoja mutta kyllä ne pienetkin pistää aika noloksi :ashamed:

PippuriMamma
Kivan oloinen isyyspakkaus =) Itse en oo vielä antanut. Me varmaan laitetaan Kelan paperit vasta vähän ennen juhannusta menemään. Ehkä sen kunniaksi annan isyyspakkauksen miehelle. Erikseen tutkitaan sitten äitiyspakkausta =)

Viikonloppuna meillä kävi vieraita. Vauva sai tuliaisiksi paljon vaatetta, pari pehmolelua ja peitteen, lakanoita. Äiti on antanut mun ja siskon kautta kiertäneen kastemekon. Siinä saa tämäkin tulokas sitten nimensä ottaa vastaan. Muuten hyvässä kunnossa mutta pitää ostaa uudet nauhat (siniset vai punaiset, sitä ei vielä tiedetä) ;)

Liikkeistä
Huomasin eilen illalla sohvalla istuessani, että nyt ne näkyy myös ulospäin! Ehkä ovat näkyneet jo jonkin aikaa, en vaan ole älynnyt katsoa. Nytkin vilkaisin masua ihan muuten vaan, kun vaava tuntui myllertävän tavallista voimallisemmin. Mieskin ihmetteli näkyä. Oli kuin pieni aavikkorotta olisi huiskinut hiekan alla salaisia käytäviään :heart:

Pyöräilystä
Olen ollut rinta rottingilla, kun pyöräily luonnistuu multa vielä normaaliin tapaan. Maha ei oo tiellä eikä mistään ahdista. Mutta kun eilen käytiin miehen kanssa lenkillä, sen jälkeen alapää oli niin tulessa etten melkein voinut jalkaa enää nostaa. Turvoksissako vai mitä... Semmoinen kummallinen kiristys on jatkuvasti päällä jossain kohtaa nivusia ja se vaan näköjään pahenee pyöräilystä. Onneksi nyt aamulla jo vähän paremman tuntuinen. Kunhan ei vaan tulisi suonikohjuja alapäähän :eek:

Tervetuloa mukaan uusille syysmassuille!! :flower: :flower:


Maarja ja vaava 25+2
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Kohta ollaan jo kesäkuussa :eek:

Päivitykset tehty, vihdoin ja viimein! Kesti hieman kun oltiin Joensussa kavereilla kyläilemässä eikä tullut koneella käytyä peräti kahteen päivään :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille syysmassuille, aina mahtuu mukaan :D :flower:
Ja onnittelut kaikille ketkä ovat saaneet sukupuolen tietoonsa ja ultrissa kaikki hyvin :flower:

Nyt mun täytyy oikein miettiä mihin en ole kommentoinut jos jotain on kysytty joten anteeksi jos en kaikkea muista..

Ulkomuotoasia meillä mies on ihaillut esikosta ja tästä toisesta aiheutuvaa muodonmuutosta, ja aina jaksaa kehua, ja hyväle tuntuu, itse myös otan kaiken muutoksen ilolla vastaan, onhan sentään kyse meidän uuden perheenjäsenen saapumisesta..mitä sitä ei lapsensa eteen kestäisi.. :whistle: mulla ei kiloja ole vielä tullut kuin n.3kg mutta tiedän että lisää on tulossa..
Petipuuhista meillä se olen minä kuka viettää hiljaiseloa sen suhteen, mulla oli sama viime raskaudessa, haluja kyllä on mutta ei tarpeeksi usein varmaan miehen mielestä, meillä menee monta päivää välillä ilman mitään muuta kuin pientä suukottelua.. mutta onneksi tiedän kokemuksesta että synnytyksen jälkeen helpottaa ja mies jaksoi viimeksikin joten en voi kuin toivoa että jaksaa vieläkin.. :ashamed:

mulla alkaa töissä olo olla todellista tuskaa, lonkat ja selkä tulee todella kipeiksi, supisteleekin ja paineen tunne alapäässä vaivaa, olen ajatellut sinnitellä ainakin tämän kuun loppuun ja katsotaan sitten joko mun on luovutettava, tuntuu vain niin hölmölle kun kesäloma alkaa kuitenkin 2.7. ja siitä jään suoraan äippälomalle, mutta minkäs teet jos ei kykene olemaan töissä..
on sen verran rankkaoja nosteltavia ja kumartelua ja kaikki suihkutukset, saunotukset ja asukkaiden päiväohjelmien vetämiset jotka vie voimia ihan hirmusti..

närästys mua vaivaa päivinöin, aluksia auttoi piimä aika hyvin mutta nyt en pärjää ilman rennietä, mulla myös joka huoneessa valmiina liuskat odottelemassa..

omaa napaa (tai paremminkin vauvan =) ) liikkeet on todella voimakkaita ja välillä oikein sattuu kun osuu sopivasti johonkin kohtaan, silti ne on niin ihania.. viikon päästä olisi jälleen ultra ja alkaa jälleen jännittää kun pääsee katselemaan pikkuista, tosin täytyy taas muistaa sanoa että ei haluta sitä sukupuolta tietää vaikkei ne sitä täällä lahdessa kerrokaan edes vaikka kysyisikin..

nyt on mentävä syömään jotain ja jos vaikka ottais pikku päikkärit ennen iltavuoroa..

umayya+mörri 23+3 :heart: (jos meni oikein)

p.s. tilanne nyt: tyttöjä: 12, poikia 14
 

Tervehdys kaikille

Löysin teidät täältä ja ilmottautuisin mukaan...mulla laskettu 30.9 ja toista oottelen..Tämä ensimmäinen hurmuripoitsu syntyi 01/06 ja nyt kuulemma pikkuveli tulossa

Mame2........2 lapsi..........30.9...................TYKS

Niin ja hyvää kesää kaikille :hug:
 
Lisäilen vielä....

Niin ja mulla siis ikää tuommoiset 24v...huomasin et se tuosta puuttui...

sori minä se näin vähän sähläilen...nuo aivot välillä vähän temppuilee...onkos teillä samaa ongelmaa nyt raskaana et unohtelette asioita enempi? Mulla meni tänään hammasterkastus ohi kun muistin sen 2 tuntii liian myöhään ja kyllä spetti..nyt sit joudun oottelemaan tunne elokuulle ja maaksamaan 27 egee sakkoja..ihan kuin sillä rahalla ei olis muuta käyttöä...sapettaa :kieh:

Voih..sori mun purkautumiseni..... :whistle:
 
Moi kaikille :heart:
Terveiset neuvolasta, kaikki oli ok, sydänäänet tosi kuuluvat, kuin olisi vasaralla paukutettu, en tiedä voiko siitä päätellä sukupuolta, ehkä oli vaan säädöt koneessa kovalla....

Mua on kans kovasti närästänyt, mutta toistaiseksi piimä auttaa. Unohtelemista tapahtuu täälläkin päin, noloa kun ei aina edes muista tuttujen nimiä... :headwall:

Mutta muuten nyt kun on 4:s raskaus menossa ja opiskelut takana, niin ihan erilailla olen nauttinut tästä ajasta kun ei ole ollut muuta stressiä koko ajan... paitsi miehen lomautus ja taloudelliset paineet, mutta silti jotenkin tämä raskaus on tuntunut erilaiselta. On ollut aikaa lukea vauvalehtiäkin, se on ollut mukavaa.

Taitaa alkaa taas sataa, hiljattain ukkonen rysäytti alueelle niin, että yhdestä sun toisesta töllistä pimeni jokin vehje, meiltä meni modeemi, joten täytyy jatkossa yrittää ehtiä nappaamaan töpseleitä ajoissa. Hyvää illanjatkoa kaikille =)
 
Moi!

Tervetuloa uusille syysmassuille :flower:

Neuvolakuulumiset ensin:

pissa: puhdas
hb: 140
RR: 119/68 ja pulssi: 80
Paino: 400g/vko eli alkupainoon tullut lisää 4kg
syke: 145-150
Liikkeet: ok
Sf: 27

Lääkäri neuvola olis sitten 1.6. Sf-mitta oli ihan uskomattoman iso. Terkkari mittasi sen useaan otteeseen, kun ei millään meinannut uskoa lukemaan todeksi.
Uudellen sokerirasitukseen tuli komento. Onneksi se on vasta juhannuksen jälkeen. Inhoon sitä niin kamalasti.

Närästys:Onneksi tätä vaivaa ei ole vielä ilmaantunut. Esikoisen odotus aikana närästys alkoi lopuvaiheessa ja oli ihan kauheaa.

Tukisukat:Ostin Instrusta ja maksoi 17 euroa. Ostin ne silloin, kun olin vielä töissä. Helpotti turvotukseen, mutta aikas hiostavat ne kyllä mun mielestä on. Nyt kotona ollessa en ole käyttänyt niitä. Olikohan turha ostos :p .

Petipuuhista:hiljaiseloa vietetään...toivottavasti viimeistään synnytyksen jälkeen muutosta tuohon tulee.

Oletteko saaneet neuvolasta sellaista lappua, joka täytetään synnytyssairaalaa varten? Siihen tulee nimiehdotukset yms. Esikoisen aikaan sain sen jo näillä viikoilla, mutta nyt terkkari ei antanut lappua. Onkohan käytäntö muuttunut.

T:Nanna-80 ja Alvar 22+0
 
JEE!!! Jo toinen neuvola takana :D

-Hb 122
-Paineet 120/60
-Kohdun korkeus 22
-Ja mikä parasta, painoa tullut vain 5 kiloa!!!!!

Jospa tässä raskaudessa pääsisi alle 20 kilon :whistle: ;)

Nyt on jo selvä masu, kuvaa ei vieläkään profiilissa, valittelee hän :ashamed: Ristiselkä on vasemmalta AIVAN jumissa, sattuu niin #&%?$!* kun nousee äkkiä tuolilta ja mihinkään se ei enää taivu :(

Mutta oi niin mukavaa silti :heart:

P.S. Mikä on petipuuha?? :whistle: ;) :ashamed: :whistle:

RäpäRällä ja Nestori 24+3<br><br>
 
balik harmailee
Soitin perjantain Kelaan ja sanoivat että nyt saa kaikki sitten 2007 paketin, joten tänään vein hakemuksen Kelaan.
Nyt vain odottelen sitten pakettia postiin :D kiva kiva kiva

Joko muut ovat laittaneet paperit vetämään?


 
Närästyksestä: Silloin tällöin närästää, mutta ei vielä hirveesti.

Petipuuhista: Meillä vähentynnyt huomattavasti, samoin oli esikoisenkin odotusaika. Tyyliin kerta viikossa. Noh ei se haittaa, kun tietää että tää on taas ohimenevää. Tosin nyt on ollu kyllä niin hirveesti kaikkee kiirettä ja stressiä varsinkin miehellä, että on senkin takia kyllä varmaan vähentynny. Mutta onneks hellittely ei! =)

Kelan papereista: En luultavasti paluta niitä vasta kun kesäkuun lopussa, niin saan käytettyä lomarahat siihen mukaan.

Minä täällä kuumeisesti pohdiskelen edelleen ostanko tuplia vai en... :eek: Voi kun tietäis... Nyt nukkuun, kello soi taas aamulla klo 5.30...

minttu-82 ja TaimiMainio 24+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 21:33 balik harmailee kirjoitti:
Soitin perjantain Kelaan ja sanoivat että nyt saa kaikki sitten 2007 paketin, joten tänään vein hakemuksen Kelaan.
Nyt vain odottelen sitten pakettia postiin :D kiva kiva kiva

Joko muut ovat laittaneet paperit vetämään?
mä laitoin mutta otan rahana...näin vain osittan kuvia uudesta paketista ja luulin et kaikki on jotain retroa niin en ottanu ja sit ne on yleensä niin hiton isoja ne vaatteet mut nyt ne oliki sit pienempiä...kiva kiva :headwall:
 
Kelanpapereista: Me ajateltiin miehen kanssa viedä torstaina kun täytyy samalla kysyä apua muutamaan kohtaan ;)
Vitsi ei olis enää pitkä aika töitä,viis viikkoa,sit kolmen viikon loma ja kaks viikkoa töitä ja sit äippälomalle :heart: :heart:
Sitä jo kovasti odotellaan.. Saa nähdä pystyykö olla töissä loppuun asti,kun nyt jo tuntuu vähän selässä,kun päiväkodissa töissä olen ja joutuu kyyristelemään ja nostelemaan..

Onko kellään muulla alkanut rinnoista tulemaan "maitoa??
Mulla tulee aika ajoin kirkasta nestettä..Onneksi ei vielä ole tarvinnut liivin suojia ostaa mutta jos tihenee niin varmaan täytyy..

Inka&vaavi 24+4 :heart:
 
Heips kaikille ja tervetuloa uusille massuille mukaan.

Meidän poju kääntyi viime yönä sitten pää alaspäin ja on vuorokauden verran potkinut mua kylkiluihin ja ylävatsaan, tuntuu aika hassulta, saas nähä joko jää oikein päin vaikka vielähän kyllä mahtuu aika hyvin kuperkeikankin tekemään. Esikko kääntyi joskus rv26+ oikein päin ja kuopus kääntyi vasta rv37 (ihme et mahtu silloin enää kun oli muutoinkin niin iso).

Muutoin olo on ollut aika väsy kun tekemistä on ollut enemmän kuin laki sallii ja ei tarvitse ottaa kuin muutama ripeämpi askel niin johan supistaa. Keskiviikkona on sitten äippäpoli ja näkee taas vaavin.

Onnistuin vloppuna polttamaan itteni eikä eilinen ulkona olo ainakaan vähentänyt punoitusta... :headwall: pitäis vissiin sitä rasvaakin laittaa...

Muutto lähenee ja pakatavaa olis järkyttävä määrä, tänään saadaan tietää milloin remontti on valmis ja saadaan avaimet ja sit pikku hiljaa ruetaan kantamaan rojuja uuteen paikkaan niin ei olis kaikki sitten toinen päivä edessä.

Kelan papereita en ole vielä hakenut, aattelin ottaa samalla kun on ens kuun alussa lääkäri ja laitella sit kesäkuussa niitä eteenpäin.

Nyt ois enää huomenna iltavuoro ja sit ois 4vp:tä ja vlopuks on luvattu oikeeta hellettä-jihuu, mä pidä lämpimästä ja auringosta muutenkin. Molemmissa aikasemmissa raskauksissa oon ollut isomahainen ja kesä ollut tosi kuuma joten tuttua puuhaa jo mulle.

Nyt ois vielä muutama tunti töitä ja sitten kouluun tekee tentti ja sen jälkeen nukkuu.

äippä ja poju 23+3 (maha näyttääkin jo ihan poikamasulle- viikot on kai noin vaikka rakenneultra antoikin viikon enemmän- täytyypi siis tarkistaa kun menee äippäpolille)
 
Nyt koetan kommentoida joihinkin aiheisiin täällä :)

Ihan aluksi Onnea Äitylille rouvaistumisesta! :flower: =)

Närästys

Ikävä ja tuttu vaiva täällä. Vettä reilusti ja jugurttia enemmän kuin aiemmin, ne auttaa mulla... *kop kop*

Selkä/lonkkasäryt

Vieraana myös. Varsinkin öisin... :headwall: Kiva herätä kun jomottaa! Päivisin venyttelen aina välillä niin auttaa jonkin verran ja ihana jyvätyynyni on osoittautunut hyväksi kaveriksi!! Vinkkinä tämä kaikille!

Vaavin pää alhaalla

Täällä vaavi tykkää oleskella pää tuolla alhaalla ja voi että sattuu tuonne luihin aina välillä. Ultrassakin saatiin oikein irroitella häntä, et päästiin katsomaan kohdunsuun tilannetta... Viime ultrassa hän oli pää alhaalla koko ajan ja jalat tuossa nassunkan edessä ja piti kiinni omista varpaistaan :LOL:

Teitin reissaamisesta olen iha kade täällä... Mä en pääse mihinkään, enkä edes pystyisi tällä hetkellä reissaamaan... No onneksi on mielikuvitusta ja keksin esim. järkätä tuossa meille miehen kanssa "treffit" ;) Käytiin leffassa ja syömässä :) Ihanan romanttista oli!

balik: Kiva jos piristi ;) Systeri jaksaa edelleen muistuttaa siitä. Nytkin kun tuli käymään ja istuin vaan vessassa niin kyseli heti, että Onkos Mies kotona... :whistle:

Kiitos isyyspakkauskommenteista kaikille!! =)

"maitoasiaa"

Mulla heruu myös sellaista kirkkaampaa rinnoista. Olen ottanut kestoliivinsuojat jo käyttöön, sen verran reilusti aina välillä tulee... Vähän häiritsee, kun ei oikein tee mieli antaa miehen enää koskea...

Tuossa oli nyt muutama... Ai niin, meitä supistelevia näyttää olevan ikävän paljon :/ Voimia kaikille!!! Mulla onneksi taas to äippäpolilla käynti niin saa lisävarmistusta ja tietoa tilanteesta.

Nyt en jaksa sitten muuta naputella, tai no sen verran, että näistä vapaavalinnan lentosukista ON apua! Ajavat toistaiseksi asiansa ja maksoivat jopa 6,90? :D Kun venahtavat niin ostan varmaan ihan tukisukat jostain...jos vielä tarvis silloin!

Täällä sataa... Mutta Mukavaa päivää silti kaikille!! =)

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 25+...

ps. Muuttorumbaan joutuville myös voimia!!<br><br>
 
Mäkin pitkästä aikaa sain itsestäni sen verran irti, että näpyttelen jotain..

Joku tuolla kyseli käsien puutumisesta. Mulla on ollut ihan alusta asti käsien puutumista. Etenkin yöllä saatan herätä ja ihmetellä, missäs käsi on :) Vasen kylki on kanssa sellainen, että se on vajaa minuutti sen päällä makaamista ja sitten alkaa pistely. Nyt on jo alkanut helpottamaan toi puutuminen, mutta aluksi vähän pelkäsinkin sitä, että mistä johtuu ja onko vaarallista jne..

Potkuja tuntuu aika harvoin. Välillä on melkeen koko päivän ihan hiljaista ja sitten tuntuu yks jysähdys ja se oli siinä. Kerran on mies tuntenut liikkeitä masun päältä. Olen pienessä päässäni pohtinut tätä asiaa ja ajatellut, että voipi johtua siitä, että istukka on etuseinämässä ja muutenkin on tota omaa rasvaa kiitettävä kerros tossa masun päällä.

Petipuuhia meillä ei ole edes ajateltu reiluun kuukauteen. Välillä saan kauheen itkukohtauksen, että miksei mies halua, mutta sitten kun toinen silittää ja selittää, että pelkää satuttavansa vauvaa, niin kaikki on taas hetkellisesti hyvin. Sellasen oon huomannu, että jos joskus on itellä tehnyt mieli ja tehnyt alotteen, niin miehen ei tarvi kun katsoa mua mun mielestä väärällä tavalla, niin kaikki halut katoaa..jännä juttu.. No, ehkäpä se sitten synnytyksen jälkeen taas muuttuu normaaliksi :D

Annoin isyyspakkauksen tossa pari viikkoa sitten. Mies tykkäs :heart: Siellä oli mm. sisuaski, tuttikarkkeja, Marimekon maitopullo ja siihen tutit, Marimekon tutti, peppupyyhkeitä, konjakkia, perusrasvaa, kylpyöljyä, TexWiller-albumi, tölkki tummaa olutta, Teletappi dvd ja sellanen aivan ihana patsas Pentikistä, missä on mies, nainen ja miehen sylissä pieni vauva :heart: :heart:

Mulla on kanssa tuota kirkasta nestettä tullut välillä rinnoista. Ostin jo liivinsuojuksia, mutta en ole ainakaan vielä niitä käytänyt. Usein aamuisin huomaan yöpaidan olevan märkä rintojen kohdalta.

ja lisää Omaa napaa
Mulla on hirveen turvonnut olo! Tuntuu, että räjähdän kohta. Kaikki ahdistaa ja missään asennossa ei ole hyvä olla :'( Kauhee kiukku omasta olosta ja sitten puran sen meidän asunnon rakennusmestariin...eilenkin se varmaan ajatteli musta vaikka mitä kauniita asioita, mutta hoitaisi sitten hommansa, niin mun ei tarttis raivota.. :kieh:

Ensi viikolla olis neuvolalääkäri ja siitä sitten parin viikon päästä sokerirasitus. Millä viikolla ootte muuten käyny sokerirasituksessa?Onko siinä jotain väliä, millon se tehdään? Mulle sanottiin, että viikolla 28, mutta mun siskolle oli sanottu viikolla 26..Eri neuvoloissa kylläkin

Kai sitä on pakko taas jatkaa töitä, vaikkei yhtään kiinnostais..Väsyttää ja siksipä itkettää!!!!! :'( taidan olla raskaana :D

Paveliina ja Jooseppi 24+5<br><br>
 
Sisters, long time no see B)

Alkuun (ettei tää reikäpää unoha) vilpittömät onnittelut uusille syysmassuille ja voimahalit niille, joilla supistaa, närästää tai muuten vaan "maailma on tyhmä paikka" -päiviä :hug:

Kauhiasti tullut taas tekstiä, oon kyl taustalta lueskellut tiuhaan tahtiin vaan kommentointi jäänyt :ashamed:

Kyselin viime viestissäni apuja vaunujen hankintaan.. Monilla tuntu olevan samoja onkelmia. Me tehtiin sitte itsenäinen päätös ja ostettiin viime viikolla Emmaljungan Edge Duo Combit sport-rungolla :D Olipahan kalliit.. :whistle: Ois pare olla hyvät :kieh: Väriksi valittiin kummalekin sopiva Jungle.

Muut hankinnat on vielä toistaiseksi jääneet, jokunen vaate saatu/ostettu.

Viime neuvolakäynnistä...

paino 59,4kg (eli vajaa 5kg alusta -tyytyväinen oon!)
RR 127/79 (hitto et se aina vaan jännittää, kotona mitatessa aina kymmenisen yksikköä pienemmät lukemat.. :ashamed: )
hemppa 111 --> rautaa naamatauluun! Ja kyllä helpotti väsymys, jota en edes tajunnut olevan :eek:
pissa puhas
sf-mitta 20
syränäänet 130 :heart:

Vaavi on hirvee voimanpesä :LOL: Ja mikä lie surffari kun päivittäin saan makeat naurut kun kattelen aaltoilevaa masua, tekee jotain mato-liikkeitä :p

Mies tykkää muuttuneesta ulkomuodosta. Ei haittaa petipuuhiakaan kun takaakäsin ei huomaa mitään.. ;)

Jotain tihkuu rinnoista mut vain jos nänniä puristaa. Säästynyt siis toistaiseksi liivinsuojuksilta *koputtaa puuta*

Eli täällä raskaus jatkuu ihanasti ja vaivattomasti *kiitollinen* :) Ens viikolla Kelan paprut vetään, josko pääsis viel ennen juhannusta käpisteleen ä-pakkausta :saint:

Vointeja kaikille! Palaan takaisin taustalle nauttimaan keväästä.. B)

mobic & pikkukainen 24+5 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 10:22 paveliina kirjoitti:
Mulla on hirveen turvonnut olo! Tuntuu, että räjähdän kohta. Kaikki ahdistaa ja missään asennossa ei ole hyvä olla :'(
Sama täällä :hug:
Aamuisin on ihan ok olo mutta iltaa kohden turvottaa ja kiristää niin ettei meinaa sohvalta päästä ylös. Nyt ihan muutaman päivän sisällä tää on alkanut eli en ole vielä kauaa ehtinyt ähistä. Yritän tottua sillä kaipa tilanne tästä vielä pahenee...

Kävin tänään kävellen kaupassa (ei ollut lähikauppa). Ajattelin, että on pakko liikkuakin joskus joten mars matkaan. Kun tässä aiemmin kirjoitin pyöräilystä ja siitä, miten se sai alapään ihan tohjoksi, niin nyt alkaa kävelykin käydä jo työstä. Tai ainakaan tänään ei tehnyt mieli kiirehtiä vaan lompsin kuin mikäkin vaivainen kauppakassin kanssa. Kuulun nyt virallisesti niihin raskaana oleviin naisiin, jotka todella pitelee mahaansa! :LOL: Vaivaton toinen kolmannes alkaa ilmeisesti tulla tiensä päähän.

Järjestäydyin tänään ja pinosin jo hankkimiani kestovaippoja ja kertiksiä kaappiin. Liimasin kaapinoveen vaippojen taittelu- ja pesuohjeita. Jossain vaiheessa pitäisi kai käyttää "rätit" pesukoneessa, että imukyky paranisi. Ja vauvanvaatteitakin pitäisi pestä. Sen teen kuitenkin vasta sitten, kun kaikki vaatteet on hankittu.


Maarja ja vaava 25+3
 

Yhteistyössä