***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Maarja, täälläkin tärisee ja just sillai samallai, että päältä ei näy mutta todellakin tuntuu :eek: Ja tyttöä ne veikkas siellä ultrassa, että ei se pojan pissaus välttämättä totta olekkaan... =) Mulla ei ole mikään jättimaha vielä vaikka pituutta on 173 ja neuvolan täti sanoi , että ipanalla on vielä tilaa liikkua vaikka kuinka paljon. Paino kuitenkin on noussu jo 15 kg ja mä olen jo ihan kyllästyny tähän olotilaan, |O mitkään kuteet ei sovi päälle, takapuoli on melkein yhtä ulkona ja iso ku etupuoli ja kaikki koko ajan hössöttää ja kyselee ja utelee ja ihmettelee... mä kyllä hajoon jos menee vielä yli lasketun ajan. Pinnasänky ja Brion Primo istuin telakalla käytiin ostaa vasta tänään ku jotenki mä olen ollu niin rikki ku näytän niin järkyttävältä norsulta etten kehtaa liikkua enää missään! :headwall:
Toivottavasti mä en ole menossa ihan sekasin?!
 
Masentaa tää vesisade... tahtoo auringon!!!
No, nyt on hyvää aikaa siivota kaappeja, kun ei helteellä jaksa. Nevolassa ne kyl sano, että voi ihan vaan levätäkin, mutta jotenkin en osaa mennä päivällä sängylle tai sohvalle. Tulee huono omatunto, vaikka tiedän, että ihan turhaan..Vaikea ihminen :kieh:

Toivottavasti PippuriMammalla kaikki hyvin :hug:

 
PippurimammaToivottavasti kaikki on hyvin, lähetän täältä paaaljoon haaleeejaaa :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Toivottavasti vauva pysyy vielä vähän aikaa masussa
 
Huomenta!!

Vähään aikaan ei oo tullu kirjoiteltua taaskaan... Lukemassa oon kyl käyny. Masussa ollaan taas asusteltu kiltisti- mitä nyt viikonloppuna oli taas vähän vilkkaampi päivä. Kiva katella masua kun se pomppii puolelta toiselle ja siinä rauhoittuukin mieli mukavasti kun tietää et kaikki on hyvin... :D

Viime viikolla sain sitte saikun loppuun asti!!! :D Onneks kävin omalla lääkärillä- työterveys ei huolinu mua sinne (vaik ´kle maksan sairauskassamaksua joka kk...) ja olin jo kevään ajan vähän "pehmitelly" sitä valittamalla kui hirveetä toi duuni on mahan kanssa...
Äiti vm70: kumma kun eivät sit millää anna sitä saikkua... nyt sanot kyl ettet millää jaksa ja oot öisin niin huolissas vauvan voinnista raskaan työn takia ettet saa nukuttua... Muutama hormoni-itkukohtaus vois viel auttaa ;)
Balik : meilläkin monikulttuurinen perhe (suomi-brassi). Nimiä kun tuumailtiin , hain kirjastosta nimikirjan ja sitä selailemalla sit löydettiin molempiin kieliin ja kulttuureihin sointuvat nimet. Eivät ole mitenkään super-erikoisia, semmosia mitkä kirkko hyväksyy (kastamme siis) ja mitkä luonnistuu kummallakin kielellä.

Margelle isot osaanotot :hug: Eilen kun luin miten teille kävi, niin itkin silmät päästäni :'( ei tuollaista kohtaloa haluaisi vihamiehellekään... voimia ja valoa tulevaisuuteen !! :flower:

Nyt taas, kun ajattelen asiaa, alkaa tulla tippa linssiin.. pitänee mennä rauhoittumaan taas ja tekemään aamupalaa...

FlaPa & masuasukki 32+3
 
:eek: :hug:
Koeta sinnitellä, PippuriMamma! Muista myös, että jos MatiasMatilda päättää nyt syntyä, ei hänellä kuitenkaan pitäisi enää näillä viikoilla olla mitään hätää :hug:

Hannis Jännä juttu tuo tärinä, kyllä mä vähän siitä innostuin... Vielä en ole montaa kertaa tuntenut moista, joten ehkä se onkin jotain muuta kuin vauvan pissaamista. Olen jotenkin koko ajan ennustanut meille tyttöä, kun tämän sykkeet on heiluneet alimmillaan 130:ssa ja ylimmillään 180:ssa! Tyttöä puoltaa myös se, että maha ei näy takaapäin. Tiedä sitten =)
Yritähän kestää siellä kaiken maailman hössöttäjiä äläkä kehtoo hävetä takapuoltasi! Minä mourusin tuossa yks päivä miehelle sitä, mimmonen laardi olen nykyään (siltä olo oikeasti tuntuu, höllyvältä laardikasalta...) niin hän tokaisi minulle heti: "Maarja, sä OLET RASKAANA!" Että jos jokin paikka nyt roikkuu, niin antaa roikkua sitten :hug:
Mekin muuten ostettiin eilen Brio Primo alustalla. Jestas, miten ne maksaa (189 e yht). Minä jo ajattelin, että palautettaisiinko alusta takas kauppaan, kyllä sen kaukalon saa vöilläkin ihan hyvin kiinni :ashamed:



Maarja ja vaava 32+3
 
Toivottavasti Pippurimamman olo on helpottanut! Saisi se pikkuinen vielä pysytellä masussa.

Itse tässä vetelen aamupalaa menemään. Olen lähdössä labraan, kun tutkivat noita alapään tulehdusjuttuja sen supistelun takia.

Joe
 
Aku
Margelle ja perheelle voimia.Hiljaiseksi vetää.Sytytän kynttilän pikkukaverin muistoksi...

Kivat lomakelit mulla...Tosin tänään tuntuu olevan raikkaampi ilma kun eilen.Kiroilin hiki päässä kauppakasseja raahatessa.

Nimistä...
Meillä on ollu pitkän aikaa pojalle nimi valmiina.Tyttö onkin sitten hankalampi.Se on hassua kun mulla on aina ollu jotenkin selkäytimessä sellanen tunne et eka on poika.Nyt kun odotan,se tunne meinaa hävitä loppua kohden.Eli pitäs alkaa miettiä tosissaan sitä tytön nimeä.

Sairaalakassi...
Olen uhrannut asialle pari ajatusta,mutta toistaiseksi jäänyt siihen.Muksulle oon kyllä pähkäilly kotiutumisvaatteita ja tuskaillu että osaanko pukea pienelle sitten sopivasti päälle yms.

Massun koko...
Mulla oli viime neuvolassa viikoilla 27+5 sf-mitta 24cm.Kuulemma keskikäyrillä.Itselläni maha on suorastaan huomaamaton teidän mahtaviin palloihin verrattuna.Tosin mulle on siunaantunu tätä vartta about 180 cm että on mahalla tilaa mihin levittäytyä.

kyllästymisestä...
En voi sanoa kyllästyneeni,sen verran helpolla koen päässeeni.Mutta tietysti on niitä päiviä jolloin tunnen itseni elefantiksi...En niinkään mahan takia vaan näiden ylimäärästen kilojen mitä on kertynyt kiitettävästi :ashamed:
Sen sijaan pikkukaveri tuntuu kyllästyneen pimennossa oleiluun.Muutaman päivän on ottanu oikeen vauhtia ja punkenu itseään alaspäin(valmiiksi jo raivotarjonnassa...)tuntuu aika vängältä meinaan.

Hankinnoista
Vaunut tilattiin viime viikolla,päädyttiin Teutonian Mistraleihin(beige-mustat),tällä viikolla pitäis hakea :D Oikeestaan kaikki muu tarvittava on pikkuhiljaa kulkeutunut kavereilta ja sukulaisilta.Ja lisää vaatteita yms. kuulemma tulee kun sukupuoli selviää.

Eipä tällä erää tän kummempia.Lähden tästä jääkaappia ostamaan kun edellinen sanoi sopimuksen irti...Päivänjatkoja!

T.Aku ja pöpö 30+4
 
kun mulle aamulla tekstaili, eikä itse koneelle pääse...eli hänen sanojaan lainaten:
"Huomenta! Viime yö meni valvoen. Todella kipeitä supistuksia tuli parhaimmillaan 7min välein ihan aamuyöhön asti. Pitää käydä TYKSis tänään tarkastuttamas paikat. Jotain tuolla tapahtui/u. Tunnen et H-hetki yrittää lähestyä. Painon tunne ei ole yhtään kiva."

Hirmuisesti jaksamista PippuriMamma vielä tätäkin kautta!!! :hug: Toivottavasti vaavi jaksaisi masussa ainakin vielä jonkin aikaa kasvaa ja vahvistua! Mutta niinkuin Maarja kirjoittikin, niin onneksi ei pitäisi olla mitään hätää, vaikka vauva näillä viikoilla päättäisikin syntyä :whistle:
 
Heips kaikille.

pippurimammalle: toivottavasti hetken vielä pysyisit yhdessä osassa, mutta jos et niin kyllä vaavilla pitäisi jo sen verran olla kokoa ettei pahempia huolia olisi- itellä vähän sama tilanne, ainut vaa et oon tarkkailussa siks kun vaavi on niin kevyt ja kohdunsuu auki.

Mulla on tänäänn taas tarkistuskäynti äippäpolille- jännittää kauheesti et mitähän ne sanoo ja toisaalta ootan innolla et pääsen näkemään vaavin.tuun sit kertoo kuulumisia käynnin jälkeen.

Närästystä on täällä niin oaljon et kyyneleet meinaa tulla jos ei rennietä ole hetijustpaikalla saatavilla, koskee oikein läpi tuonne selkään asti.

Ite kyselin jokin aika sitten tuosta palleakivusta kun sellainenkin vaiva on löytynyt- toissa iltana huomasin et se sama kipu tuli vaikka olin pitkälläni mutta jalkojen välssä ei ollut tyynyä, pitänee kysyä lekurilta tänään sitä niin jospa sitten olisi viisaampi.

LAPSILUVUSTA, kyllä tää meidän junioriksi sitten jää ja onhan noita sitten jo kolme (niinhän se kyllä piti jäädä jo edellinenkin mut mites kävikään... ;) ).

Palailen muutaman tunnin kuluttua.

äippä ja poju 30+3
 
Niiskuneititule kertomaan jos tulee lisätietoja Pippurimammasta.

Lääkärissä kävin tänään, kohdunsuu on kiinni, eikä ole lyhentynyt, mutta vähän pehmeä. Käski vähän iisimmin ottaa ja jos suppareita tulee useammin niin mennä näytille uudestaan. :D
 
Ihanaa, mahtavasti nukuttu yö takana. Poitsu on siellä mummulassa ja on se jännä juttu ku sitä nukkuu aina silloin niin hyvin. Illalla nukahin jo ennen yhtätoista ja porotin aamulla puol kymmeneen, vain yksi vessareissu välissä. Kyllä sitä on nykyään pienistä onnellinen. :LOL:

Pippurimammalle voimia, kaikki menee varmasti hyvin!

Eilen sattui "tosi mukava" onnettomuus. Meillä oli illalla tuttavapariskunta kylässä ja mentiin sitten tuohon terassille, ku olivat lähössä. No eiköhän sitten tämä tuttavarouva paiskannu ulko-oven kiinni ja uloshan me jäätiin. Kivasti olitiin just edellisenä päivänä otettu jo vara-avainkin sisälle, ku toi muutto on perjantaina niin aateltiin laittaa talon kaikki avaimet samaan nippuun...Ja sisällähän ne oli kaikki. Niinpä siinä sitten oltiin vähissävaatteissa, ja kaikki kännykät ja avaimet sisällä...hih...No ei muuta ku naapurista lainaan puhelinta ja puhelinluetteloo... Niinpä siinä peri tuntia ooteltiin ja soiteltiin ja vihdoin saatiin lukkoseppä paikalle, ja kolmen minuutin hommasta KIVA LASKU!!! VÄHÄN KU OTTI PÄÄHÄN!!!!! Noh loppu hyvin, sisälle päästiin, kyllä sauna teki sen jälkeen terää... :LOL:

Onneksi iltaa piristi sentään se että tämän meijän uuden talon, "entiset" omistajat soittivat ja sanoivat että tänään puolen päivän jälkeen pääsee sinne repiin niitä tapetteja. Siispä meikäläinen rupee vaihtaan vaatteita (ai miten niin innoissaan...) ja odottelee, että ukkokulta tulee ruokatunnille ja vie minut samalla sinne. Muutama tuttu tulee auttaan, tavoitteena ois että tänään ois kaks makkaria revitty, IHANAA!

Nettipimento alkaa näinä päivinä, että jos mua ei näy, niin palaan ens viikolla...

minttu-82 ja TaimiMainio 31+6
 
Moikka pitkästä aikaa!Nyt on aikaa palstailla, kun kesäloma alkoi =) Saisi nuo ilmat vielä lämmetä..Mitäs mieltä olette matkustamisesta ulkomaille viimeisellä kolmanneksella?Olen nyt viikoilla 28+6 ja reissu olisi joskus 31:n viikon tienoilla.Vointi on ollut edelleen hyvä.Lääkärin luvan tosin tarvitsen.Onko kokemuksia reissaamisesta?Joku oli muistaakseni käynyt Prahassa.
Kuulumisia:paino noussut n. 7kg, ei turvotusta, sydänäänet 160, hemppa ja verenpaine normaali ja pissa puhdas.Sukupuoli selvinnee ensi viikolla.
Alkaa jo synnytyskin jänskättämään ja kohta pääsee tutustumaan naistenklinikalle.
 
Miten sen vointi??Toivottavasti ei oo mitään pahempaa sattunut,ei haittais yhtään mitään vaikka mahassa ois vauva vielä tovin niin kerkeää kasvaa vielä..
Mullakin on välillä tärissy maha mutta jotenkin tuntuu että ne on jotkut(olemattomat)vatsalihakset eikä niinkään vauva..En tiiä :D Sain muuten sen vauvan vaatekaapin jo tonne makkariin laitettua(tai siis mies ja sen isä) :D Mutta siellä se on ja vaatteetkin on jo kaapissa :D Olihan se lysti tonkia niitä pikkusia vaatteita :D
T:Miimari ja vauva rv 31 :D
 
Miimari: Eipä ole PippuriMammasta vielä mitään uutta kuulunut, toivottavasti siellä tosiaan olisi kaikki kunnossa! :whistle: Lupasi kyllä heti viestiä laittaa ja kertoa että mikä on tilanne.

Nyt esikoiselle uutta jatkettavaa sänkyä kokoamaan, niin saa alkaa sitten siinä nukkumaan. Saadaan sitten pinnasänky meidän makkariin valmiiksi pikkuista varten :)
 
Hitsi kun mua rupeaa aina surettamaan tuo kun joillakin tulee raskausaikana noita ongelmia.. :( Saa olla ite aina onnellinen että ihan hyvin menee,vaikka jotain pientä riesaa aina on..Toivottavasti se Pippurimammalla kuitenkin ois kaikki ihan hyvin! :hug:
 
Kontrolliultrakuulumisia:
istukka vetäytynyt eli kaikki ok. Vauvan painoarvio 1300g ja muutenkin vastasi viikkoja. Vauva raivotarjonnassa eli kääntynyt viime viikon neuvolakäynnistä ja kuulemma ehtii vielä kääntyillä perätilaan ja takaisin kun tilaa jonkin verran on. Sukupuolta ei lääkäri suostunut kertomaan eikä kuulemma halunnut uhrata aikaa sen arvioimiseen, koska käynnin tarkoitus oli tutkia eteisistukan tila :kieh: No, ei se sinänsä meitä haitannut, nyt sitten jännätään loppuun asti kumpi tulee :)

Pippurimammalle :hug: ja toivotaan, että olisi väärä hälytys.

Päivänjatkoja :wave:
Elwi ja papuli 28+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elwi:
Kontrolliultrakuulumisia:
istukka vetäytynyt eli kaikki ok. Vauvan painoarvio 1300g ja muutenkin vastasi viikkoja. Vauva raivotarjonnassa eli kääntynyt viime viikon neuvolakäynnistä ja kuulemma ehtii vielä kääntyillä perätilaan ja takaisin kun tilaa jonkin verran on. Sukupuolta ei lääkäri suostunut kertomaan eikä kuulemma halunnut uhrata aikaa sen arvioimiseen, koska käynnin tarkoitus oli tutkia eteisistukan tila :kieh: No, ei se sinänsä meitä haitannut, nyt sitten jännätään loppuun asti kumpi tulee :)

Pippurimammalle :hug: ja toivotaan, että olisi väärä hälytys.

Päivänjatkoja :wave:
Elwi ja papuli 28+5
Sanoko se ultraaja ihan suoraan noin ettei halua uhrata aikaa siihen sukupuolen kattomiseen ku käynti oli sen istukan takia??Ei helevetti,missä ihmeen ultrissa te käytte ku tommosia ultraajia on!Mulla on ollut aina tosi mukavia ultraajia ja on kyllä kattonut sukupuolen kun oon sanonut.Eka tietenkin ne pakolliset ja sitten kattonu jalkojen väliin jos suinkin on sinne nähnyt ja onhan ne=)
 
Toivottavasti Pippurimamma pysyisit vielä yhdessä paketissa! :hug: :hug:
Ja kaikki muutkin meistä vielä ainakin tämän kuun!

Siis en älyä miten minä voin nukkua näin pitkään. Nytkin hätkähin oikein kun huomasin että kello olikin jo 12 ja minä vielä posotan nukkua! Ja olevinaan sain viime yönä nukuttua hyvin.. Nooh.. pitää nukkua nyt kun vielä on mahdollista..! :D ;)

Raskauteen kyllästymisestä.. En voi sanoa, että oisin kyllästyny raskaana olemiseen. Ylpee oon tästä masusta ja sen rakkaasta asukista!! Välillä kyllä tuntuu olo niin kamalan kömpelöltä, että toivois pian syntyvän. Varsinkin silloin kun joutuu esim. koiran jalat huuhtelemaan kävelylenkin jälkeen jos on vettä satanut (kaikki maailman hiekat sun muut on tarttunu mahaan ja jalkoihin..) :kieh: Mutta vielä jaksan kantaa masua. :) ja saakin pieni pysyä vielä sisällä.

voisin kai sitä minäkin sen Raskauden hirveimmät top3 -listan täyttää.

1. Se on suunnattoman ärsyttävää, kun tuntemattomat ja "ärsyttävät" ihmiset tulee taputtelemaan mahaa! Siis minun maha ja mikä etuoikeus heillä on koskee siihen!? Eiväthän nuo ole ennen raskauttakaan hiplailleet mahaa. Mies, kaverit ja lähimmät sukulaiset on sitten asia erikseen. :)

2. Yöllinen pyöriminen sängyssä. Kun ei ole kuin se tasan oikea ja vasen kylki millä voi nukkua, niin puutuminen on nopeaa. Ja vessassa ravaamiset yöllä, kuumuus ja älytön jano ja närästys välillä.

3. Kömpelyys. Tuntuu, että ei siis voi tehä mitään asioita mitä pitäisi suorittaa polvien tason alapuolella. Ja kun ei meinaa päästä ylös mistään ilman nosturia! :LOL:

Huih.. Minäpäs rupean väsäämään miehelle ja sen kummitytölle synttärikortteja. Molemmilla on perjantaina syntymäpäivät. :) Ja sitten neulomaan vauvalle toinen villasukka valmiiksi ja sitten vielä äherrän tehä villahousut, niin sitten on vauvelille kaikki villavaatteet valmiit! :) Olenpas minä ollut ahkera tässä parin viikon aikana. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 30+6 :heart:
 
Voi että kun se PippuriMamman kaveri jaksais vielä olla mahassa. Vaik tosiaan kyllähän näillä viikoilla jo on melkosen hyvät edellytykset ihan normaaliin elämään. Sairaalassa vaan joutuu olemaan kauemmin ja se on harmittavaista.

Mun taisteluni uhman kanssa jatkuu. Nyt on sitte jätkä päättäny,että en nuku päikkäreitä. Tää on jo kolmas päivä putkeen kun ei vaan nuku. Mä joudun raskain mielin luopumaan parin tunnin päivittäisestä vapaahetkestäni. Saisin ihan rauhassa hoidella kotihommia tai ite nukkua yms ja nyt tuo ei sitte nuku. Eikä auta,vaikka miten koittaisin koko aamun väsyttää. Nyttenki touhus tunnin sängyssään ja sitte annoin luvan tulla jo pois. Hetken näytti että meinaa nukahtaa mutta ei. Ja kun mä oon koittanu selittää hänel,et kyllä vielä on ihan ok nukkua päikkärit vaikka iso poika onkin ni tuo kattoo minuu ku hullu puuroo ja alkaa nauramaan. No itepä oon kaiketi tämän sopan keittäny kun lapsia halusin ni eipä valiteta enää.

Olo on hyvä.Mut oonko mä ainoo joka hikoilee ko sika? Inhottaa ihan järjettömästi ko ei voi mitään tehä ni heti on otsa hiestä märkä ja kainalot kuumottaa.Mikään deodorantti ei auta ja mun pitäs käydä noin viis kertaa päivässä suihkussa,et olisin aamusta iltaan edes jotenkin tuore. En voi oikein ikkunoita ja tuulettimiakaan pitää koko ajan auki ko tuo esikoinen on kipeenä tai sitte tulee kipeeks.

Mulla oli kauheet suunnitelmat,et perjantaina järkkään pojan hoitoon ja pidetään miehen kanssa pieni rentoutuminen ihan kahestaan. Suunnittelin,et käytäs leffassa ja syömässä ja sit istuttais kotona hempeilemässä viinin kera. Mies siis joisi sen viinin ja mä haistelisin sitä kaihoten. :kieh: Ja siis yllätyksenä miehelle tämmönen ko se tulis töistä kotiin. Mut nytpä sitte meni seki suunnitelma,ko appiukko ilmotti et tulee tähän suuntaan suomea ja mennään porukalla miehen siskon luo saunomaan ja grillaamaan. Siellä sitte yötä ja lauantaina mies menee kaverinsa polttareihin.

Tuntuu,et mä oon niin jemmassa tääl himassa taas. Ko säät on mitä on ni ei paljon uskalla lähteä uloskaan ko se on sitte satavarma,et alkaa sataa ja kastun ihan läpimäräks. Pojalle tietty helppo vetästä äkkiä sadevaatteet päälle mut ite..Kylläpä tuntuu vaikeelta.

Ja arvatkaa vaan miten meidän vaippa-pois-operaatio sujuu..Juu just niin hyvin,et vaippa oli sen kaks päivää pois ja luovutin. Mulla ei vaan energiat kestäny ku toinen ei suostu vaan potalle.Nyt ostin niitä harjotusvaippoja ja tänään poika on käyny kyl ihan kivasti potalla..Ois vaan kiva silti,ettei tarttis näin yksin tätä hoitaa.Mies ko on töissä pitkät päivät ja iltasella sil ei oo kauheesti haluja sitte vahtia toisen pissailuja ni mullehan tää jää..No on mulla viel aikaa tänä kesänä tuo vaipoista eroon saada.Positiivinen asenne vaan kehiin taas ni hyvä tulee. :D

Emmaliina ja Vusseli rv32 vissiin jo vihdoinki
 

Yhteistyössä