***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Kuulumisia....

neuvola

32+0 rv
paino 71,3kg
rr 110/70
u-prot neg
u-gluk neg
kohdunpohjankorkeus 29,5
rt+
syke 140

taas oli eri terkkari sen mielestä pienehkö vauva tulossa :eek: moneskohan henkilö se nyt oli joka on niin veikannut ....ite en vaan usko että esikoisen 4040kg 52cm voisi tulla joku pienikokoinen vauva :D ....muutenkaan meillä ei ole suvussa paljoa alle 4kg vauvoja syntynyt :LOL: :LOL:

hyviä vointeja kaikille =)

:hug: PippuriMammalle
 
Aamulla oli ihan ok ja rento kevyt mieli mutta neuvolassa väsähdin totaalisesti ja olin niin antisosiaalinen kuin vain voi olla. Niinpä lääkäri alkoi udella mielialoista ja minä siihen jotain höpisin hiostavista ilmoista ja huonosti nukutuista öistä. Raakki olo jatkuu kotona. Että näin...

Paino on pudonnut, -1,5 kg/vko - sanoi, että "nesteet liikkuu"...
Verenpaine on puolestaan noussut vähän, normaali kuitenkin 122/80.
Pissa puhdas.
Vauvan syke 145.
Kohdunsuun tilanne on tällä haavaa se, että pehmennyt ja lyhentynyt on. Nyt 2 cm ja (onneksi) kiinni. Jotain siis tapahtuu pikkuhiljaa. Vauvan pää kuulemma tuntui alhaalla.

Nyt mä meen ja nukun nukun nukun!

Maarja ja vaava 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....

neuvola

32+0 rv
paino 71,3kg
rr 110/70
u-prot neg
u-gluk neg
kohdunpohjankorkeus 29,5
rt+
syke 140

taas oli eri terkkari sen mielestä pienehkö vauva tulossa :eek: moneskohan henkilö se nyt oli joka on niin veikannut ....ite en vaan usko että esikoisen 4040kg 52cm voisi tulla joku pienikokoinen vauva :D ....muutenkaan meillä ei ole suvussa paljoa alle 4kg vauvoja syntynyt :LOL: :LOL:

hyviä vointeja kaikille =)

:hug: PippuriMammalle
Tähänkin väliin voi siis kysästä,että minkä kokoinen on pieni?? :D Minusta alkaa olla isohko jo 3500g.Ja yli 4kg painava on iso.Pieni on minusta taas alle 3kg :D Eli aika laaja käsitys taitaa olla se pienikokoinen =)
 
noniin niitä neuvolakuulumisia:
rv siis 30+5
paino 63.2kg / 156g/vko, lähtöpainosta tullut 5.7kg
turvotus +- koska toisinaan on ja toisinaan ei, riippuu siis hyvin paljon siitä millainen ilma on
RR 118/66
U-Prot +
U-Gluk -
Hb 125
SF 25 (minusta aika pieni mutta tää täti sano että ei vielä syytä huoleen :/ )
lapsiveden määrä N
:heart: 132
liikkeet ++
ensi viikolla kontrollinäyte ja -käynti tuon proteiinin takia
ja tää oli sijainen tällä kertaa, enkä tykkää tästä ihmisestä ollenkaan.. mut kaipa se asiansa osaa, soitti jopa äippäpolille tuosta proteiinista joten ei jättänyt tällä kertaa sattuman varaan mitään.. viime raskaudessa kun kävin tällä samaisella tädillä kun pissassa oli verta ei kirjoittanut kuin 3 päivää sairaslomaa ja sai kyllä aika tiukkaa palautetta sitten äippäpolilta, joten ehkäpä tuo opii jotain..

joe juu, makeanhimonhan pitäs tarkottaa tyttöä, mutta vatsan muoto kyllä puhuu ihan toista, ja kaikki meille ovat poikaa veikanneet.. mutta josko sittenkin olis tyttö.. no onneks ei tässä enää ole kuin korkeintaan 11 viikkoa niin näkee kumpi se sitten on :D

emmaliina tunnin välein olen minäkin potalle vienyt, kakkoja en ole saanut metsästettyä kylläkkän muualle kuin vaippaan, mut kaikille muille (mummille, papalle, hoitotädille, siskolle veikalle ja isille) suostuu kyllä kakatkin pottaan tekemään.. kunhan äiteenkin kanssa vielä ponnistuis..
päikkäreillä ja yöllä meillä siis vielä vaippa käytössä..

umayya ja rv 30+5 edelleen
 
PippuriMamma lähettää kaikille terveisiä! :wave: Hänellä yö ollut taas levoton, paha olo vaivaa ja selkä on ihan tiltissä, mutta suppareita ei paljoa tullut. Vauvan pitäisi vielä mahtua kääntymään Emmaliina!

Mulle ei mitään erikoista kuulu :D

-Niiskuneiti ja Helmi 29+5...-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
PippuriMamma lähettää kaikille terveisiä! :wave: Hänellä yö ollut taas levoton, paha olo vaivaa ja selkä on ihan tiltissä, mutta suppareita ei paljoa tullut. Vauvan pitäisi vielä mahtua kääntymään Emmaliina!

Mulle ei mitään erikoista kuulu :D

-Niiskuneiti ja Helmi 29+5...-
kerro sinne päin oikein paljon jaksuja
:hug: hyvä että tilanne hieman rauhoittunut, ja toivottavasti pysyy vielä muutaman viikon rauhallisena :)
 
Ostettiin eilen miehen kanssa taavimaijalle turvakaukalo ja saatiin todella hyvä (ainakin omasta mielestämme).Akta graco?-merkkinen.
Ens viikolla olis neuvola, saas nähdä onko sijainen vielä vai joko vaki terkka on tullut lomilta.
Muuten olo on ollut suht normaali, mitä nyt hikoilua ja "vetämyyttä" ilmennyt hiukkasen.
Täytyis varmaan lähteä katsastamaan et onkohan noi perunat kypsiä jo ja pääsis lapsukaiset syönti hommiin.
Hyvää päivän jatkoa ja pippurimammalle paljon :hug: .
Poikax3 ja taavimaija 29 ja jotain...
 
tänään oli se sokerirasitus ja olin positiivisesti yllättynyt, että ei ollut ollenkaan kamalaa. Siis litku oli niin kun kokista minimaalisella esanssilla eikä tullu huonoo oloo lainkaan! Se istuskeleminen ja odotteleminen oli vaan tosi tylsää. Onneks otin kirjan mukaan.

Kysäsin sitten labratädiltä että mikä on sen paastoarvon se "yläraja" ja sano mulle että 6. Vähän ihmettelin, kun palstaillessa oon saanu sen käsityksen et se olis jotain 5.3 ja ajattelinkin että jos se se on niin sit voin olla pulassa. Mutta siis ainakin mulle sanottiin et 6 on se yläraja, joten ei pitäis olla mitään "hätää".

mam84 ja "pippuri" rv 32+4 (kai)
 
3. kesälomapäivä menossa ja nyt jo on TYLSÄÄÄ!! Kauhee halu tehdä kokoajan jotain, mut ei pysty kun on niin tuskastuttavan kuuma! |O Tulis jo äkkiä syyskuu... Pienimuotoista kyllästymistä siis täälläkin havaittavissa :D Ei yhtään sellainen seesteisen rauhallinen olo niinku kahdella edellisellä kerralla, vaikka sillon vielä vakuutin että voisin olla raskaana ihan koko ajan! Malttamattomana jo odottelen että sais vauvan syliin ja pääsis vaunujen kanssa kävelylle, yms yms...

Eilen käytiin isännän kanssa ikeassa ostoksilla. Pinnasänkyä lähdettiin hakemaan, mut tarttuihan sieltä mukaan paljon muutakin! :D Nyt rupee sitten olee lähes kaikki hankinnat vauvaa varten valmiina. Yhdistelmävaunut (Brio Novat), turvakaukalo (Kiddy nest, tai jtn..), pinnasänky, kylpyamme... Isä lupas tehdä pinnasängyn päälle asetettavan hoitotason, kunhan saan mitat sängystä. Kantoliinaa haaveilen vielä... oon aatellut ostaa tollasen Mam Eco -liinasetin, jos vaan rahatilanne antaa myöten ja kestovaippoja on tarkotus hankkia jokunen... Oon ahkerasti kutonut villavaippahousuja jo ainakin viidet! :D oon myös haalinut kankaita vaippojen ompelua varten, mut ikävä kyllä mun ompelukoneeseen on tullut joku vika eikä tikki oikeen kunnolla kulje... :(

Viime viikolla sain vihdoin sen äitiyspakkauksen ja kyllä niitä tavaroita on nyt innolla hipelöity! :D Vaatteetkin on jo pestynä kaapissa odottelemassa.

Vauvalla on ollut oikein sporttiviikko menossa. Tuntuu että hän heittää kuperkeikkaa masussa monta kertaa päivässä, tai sit muuten vaan yrittää tunkea kyljestä ulos!

Kovasti voimia kaikille tarvitseville! Toivonmukaan kaikkien vauvat pysyisi masuissa vielä jokusen viikon!
=)

Möörwa ja papu rv 31
 
Juu,eli en ookkaan kuulumisia kirjoitellut kuin sitten rv ?? 16 kieppeillä??
Noh,nyt nvla päivä täälläkin takana jah;

vauvan pää tuntui vieläkin alempana olevan,kuin pari vkoa sitten,-maha onkin laskeutunut ja tuntemukset on,kuin tulisi jo läpitte alapäästä.
rv 34 varaskin ultraan ajan,että nähdään tuo tarjonta sun muut.
Olo on väsynyt ja hemppa onkin 111
Pitäisi alkaa pesemään jo vauvalle vaatteita,-tosin pakkaus ei ole vielä saapunut,kun tuli niin myöhään lähetettyä ne paperitkin :/

:heart: 33+2
 
Vieraista selvitty...olikin aikamoista hulabaloota pari päivää...!

PippuriMammalle: :hug: ja jaksamisia, pidä nyt vielä muutama viikko jalat ristissä ja lepäile rauhassa.

Maarja:Tärinästä...täälläkin havaittu pientä tärinää. En ole kehdannut mainita siitä kelleen, kun se tuntuu niin hassulta ja ajattelin, että tärinä on vain jotain omaa mielikuvistusta... :LOL: Hauska kuulla, että muillakin täristään. Meille on ultran mukaan tulossa tyttö, mutta kai se tyttökin voi pissatessa täristä. Tuttava lääkäri heitti ilmaan ehdotuksen, että vauvan verensokeri laskee liian alas ja tärinä johtuis siitä, ei kylläkään ollut asiasta varma.

Emmaliina:Meilläkin nuo pottatouhut on ajankohtaisia, mutta olen suosiolla yrittänyt siirtää sitä myöhemmäksi eli poissa mielestä. Yritettiin kuukausi sitten oikein urakalla pottailua, mutta poitsu oli sitä mieltä, että potan saa heittää ovesta oikealle, hän ei siihen istu, vaikka mitä temppuja tehtäis. Lahjonta, houkuttelu, ja lievä kiristys...ei auttanut. Jaksaa kyllä pidättää pissaa, mutta mieluummin sitten lorauttaa keittiön matolle kuin pottaan, raivostuttavaa... :kieh:
Olisko hyviä pottaharjoittelu neuvoja?Otan mielellään vastaan kaikki neuvot/keinot.
Asiasta toiseen...täällä podetaan syksyikävää. Rakastan syksyn pimeitä ja lämpimiä iltoja, kun saa istuskella kynttilän valossa ja olla vaan.

Superheppuli:Jatkuva syöminen on hauskaa :LOL: pitäisi kylläkin hieman rajoittaa tuota syömistä, noiden sokeriarvojenkin takia. Jäde kyllä menee aikas ahkerasti kurkusta alas...voisin syödä vaikka pelkästään jädeä. :LOL:

Sitten hieman omaa napaa....

Tänään oli kontrolliultra napanuoran virtausten ja supoistelujen takia...

Lapsiveden määrä: Normaali
:heart: +
liikkeet: ++
tarjonta: rt, mutta voi kuulemma vielä hyvinkin kääntyillä perätilaan, jos sille tuulelle sattuu..toivotaan, että pysyy rt:ssa
Painoarvio: 1340g
Virtaukset ok ja kohdunkaulaa jäljellä 3 cm ja kohdunsuu kiinni.
Seuraava konrtolli olis sitten 34 viikolla.

Vein muuten vasta tänään äitiysavustus/raha hakemuksen kelaan....ei turhan myöhään...en ottanut ollenkaan äitiyspakkausta, kun esikolta on niin paljon vaatteita yms.

Mitähän muuta mun piti kirjoittaa...RaDe vaivaa ja pahasti...
no seuraavalla kerralla sitten.

T:Nanna ja Alvar 29+2
 
Heips!
Tääl ollaan oltu tiukasti kesätöissä!Maha on kasvanut huimasti ja kaikki on mennyt hyvin.Nyt eilen ekaa kertaa neuvolassa oli Hb laskenut 128-->112...höh...verenpaineet oli hyvät, mut jalkaturvotusta on ihan tällä viikolla tullu mahdottomasti!! :/ Huomenna kyllä lainaan äitini tukisukkia töihin.

Lueskelin,että muillakin on on nyt neuvolassa ollut sijainen,sama oli mulla eilen. Otti aikas paljon päähän, ku sf mitax se sai saman ku oma neuvolatäti 4 viikkoa sitten...aaargh :kieh: tiesin,et mittaustapa vaihtelee, mut siltihän siitä stressi tuli...kohtu kuitenkin ihan selkeesti kasvanu on ja ite ku mittasin,sain lukeman joka oli ihan käyrällä.Painostakin tuli sanomista...nyt siis tullu jo 10kg...vaik alussa näytti et paino ei nouse millään. Liikunta onki vähentyny minimiiin, ku kävelylenkilläki alkaa supistella.

Hassua, mulla pari viikkoa sitten aina yöllä kylkeä kääntäessä meni vatsa kovaksi hetkex, mut nyt ei enää, osaan kai jo kääntyä silleen et en kauheesti jännitä vatsiksia. Onx muilla samaa? ok, painun tästä lukemaan tekstejänne, Hyvää loppuodotusta kaikille!

Brazil + nuppuinen 31+3
 
Profiilissa päivitetty mahakuva. On vähän tummahko mun mielestä,mut kaipa tuosta näkyy. Tuntuu kasvu tasaantuvan. :D

Mä oon kyllä muuten niin laiska ton pottailun kanssa. Pojan hoitotädille lupasin kyllä nyt tän kesän aikana hoitaa sen vaipan pois (unille saan kuulemma vielä sen jättää) mut saa nyt nähdä miten meidän käy. Vaik jätkä onki vähän innostuneempi ja yhteistyökykysempi,mut äitiä niin laiskottas. Pääsee iteki helpommalla ko vaan laittaa aina vaipan. Tartte roudata kaveria koko ajan potalle. Mut huomenna taas. Odotan näitä iltoja ihan innolla ko laitetaan vaippa eikä tartte enää miettiä vahinkoja. =)

Eipä nyt ihmeempiä taas tähän väliin. Kunhan esikoinen tonne tipahtaa ni aletaan miehen kanssa kattoo leffaa. Little miss sunshine ostettiin tänää ko vaikuttanu niin hyvältä. Oon Oscareista asti halunnu nähä sen leffan mut ikinä saanu aikaseks ni nyt ostettii sitte. Paree olla hyvä kans.. :)

Emmaliina ja Vusseli 32+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....

neuvola

32+0 rv
paino 71,3kg
rr 110/70
u-prot neg
u-gluk neg
kohdunpohjankorkeus 29,5
rt+
syke 140

taas oli eri terkkari sen mielestä pienehkö vauva tulossa :eek: moneskohan henkilö se nyt oli joka on niin veikannut ....ite en vaan usko että esikoisen 4040kg 52cm voisi tulla joku pienikokoinen vauva :D ....muutenkaan meillä ei ole suvussa paljoa alle 4kg vauvoja syntynyt :LOL: :LOL:

hyviä vointeja kaikille =)

:hug: PippuriMammalle
Tähänkin väliin voi siis kysästä,että minkä kokoinen on pieni?? :D Minusta alkaa olla isohko jo 3500g.Ja yli 4kg painava on iso.Pieni on minusta taas alle 3kg :D Eli aika laaja käsitys taitaa olla se pienikokoinen =)
Niin no mun mielestä myös pienehkö/pieni vauva tarkoittaa jotain 2,5kg/3,0kg on pienehkö/pieni

:eek: just sen takia en jaksa uskoa että saisin tota painoluokkaa olevan vauvelin :D
 
Huomenta tänne!! =)

Eilen neuvola ja kaikki ok- painoa 500g/vko, paineet&pissat ok, sf30, rt ja raudat noussu alkulukemiin =) Nyt alan jo tuntee voimaakkaampia potkuja- mukava tietää et siellä masussa voimaa löytyy ja kaikki hyvin.

Tosta painosta- haluisin kans tietää painoarviota, mut varmaanki joudun oottaa sinne lääkäriajalle... Olin aatellu ostaa Ruskovillan semmosen silkkimyssyn- koosta en vaan oo niin varma: niillä kun on ihan keskosen koko ja sit "tavallinen" vauvakoko. Kai tää asukki viihtyis ainakin sinne 38 viikoille masussa ja syntyis suht normi kokoisena, vaik yläkäyrällä mennään... Kai se on parempi ostaa se "isompi" ku sit liian pieni... Haluisin vaan jo laitokselta lähtiessä sen päähän...

Eilen saatiin miehen tutulta lisää vauvakamaa: tähän mennessä saatu Oran & Carenan yhdistelmät, kaukalo, kylpytuki, hyppykeinu, itkuhälytin, pinnis, hoitopöytä... Kyllä tossa monen tonnin kivi vierähti harteilta kun näin ton tavarapaljouden :D Ihanaa kun on vielä noin hyväsydämisiä ihmisiä =) Aluks ei oltu saamassa mitään keneltäkään ja nyt viime metreillä sit kaikki tuo....

Olo on itellä jatkunu suht samana: helteillä liian kuuma ja sateella liian hiostava- vali-vali vaan :LOL: Mutta kyllä tästä hengissä selvitään. ;) Selkä ärty vaan parin päivän takaisella kauppareissulla ja nyt sit sattuu... eli raskaiden kauppakassien kantelut kannettu...

Rauhallista sadepäivää kaikille... kai sitä aurinkoakin kohta saadaan taas :)

FlaPa & masuasukki 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....

neuvola

32+0 rv
paino 71,3kg
rr 110/70
u-prot neg
u-gluk neg
kohdunpohjankorkeus 29,5
rt+
syke 140

taas oli eri terkkari sen mielestä pienehkö vauva tulossa :eek: moneskohan henkilö se nyt oli joka on niin veikannut ....ite en vaan usko että esikoisen 4040kg 52cm voisi tulla joku pienikokoinen vauva :D ....muutenkaan meillä ei ole suvussa paljoa alle 4kg vauvoja syntynyt :LOL: :LOL:

hyviä vointeja kaikille =)

:hug: PippuriMammalle
Tähänkin väliin voi siis kysästä,että minkä kokoinen on pieni?? :D Minusta alkaa olla isohko jo 3500g.Ja yli 4kg painava on iso.Pieni on minusta taas alle 3kg :D Eli aika laaja käsitys taitaa olla se pienikokoinen =)
Niin no mun mielestä myös pienehkö/pieni vauva tarkoittaa jotain 2,5kg/3,0kg on pienehkö/pieni

:eek: just sen takia en jaksa uskoa että saisin tota painoluokkaa olevan vauvelin :D
Millä ne arvioi sen vauvan koon muuten??Sehän kerkiää kasvaa vielä vaikka kuin!Ja tiiä vaikka menis yliaikaseksikkin,sitäkään ei voi tietää =) Aika utopistiselta kuulostaa tommonen painojen heitto että eka painaa reilu 4kg ja sit toinen muka alle 3kg tai 3kg :D En kyllä näillä syömin usko tohon,mutta senhän näkee sit syyskuussa :D Minusta on muuten hullua vielä tässä vaiheessa antaa arviota että ois muka pieni vauva tulossa just sen takia kun sillä on aikaa kasvaa vielä monta viikkoa.
 
Ihanaa! Täällä paistaa aurinko!!!! =) =) =)
On sitä jo odotettukin ;)
Ihan eri fiilis herätä aamulla, kun aurinko paistaa verhojen läpi. Heti aloin miettimään, mitä sitä koittais tänään tehdä. Eilen leivoin sadepäivän kunniaksi sämpylöitä ja korvapuusteja. Ne tarvis nyt pussittaa ja pakastaa. Mattopyykille tekis hirveesti mieli, mutta mies on luvannut matot pestä ja luultavasti suuttuu jos lähden yksin tonne rantaan. Se on nyt alkanut oikein kanaemoksi kun menin sille sanomaan, että jouduin yks päivä pitään imuroinnin aikana tauon, kun masu meni ihan kovaksi.

Huomenna lähdetään koko perhe (siis minä, mun mies, mun vanhemmat, mun sisko ja sen poika. Mun veli ja siskon mies jää kotiin) piknik-risteilylle ahvenanmaalle. Ollaan sitä jo viime kesästä asti puhuttu, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siskon poika menee syksyllä eskariin, eikä se ole ikinä ollut laivassa, vaikka rannikolla asutaan, joten jo oli aikakin =)

Lauantaina lähdetään siskon kanssa (joka siis rv 34) Ikeaan. Mun mies tulee kantoavuksi :D Meillä ei ole mitään erityistä tarvetta ostella Joosepille enää mitään Ikeasta, mutta sisko hakee hoitopöydän. Ne maksaa täällä niin paljon enemmän, että tule halvemmaksi hakea se 300 kilsan päästä! Ehkäpä mullekin jotain tarttuu mukaan..Kävin jo hakees säästötililtä pari sataa varmuudeksi mukaan :snotty:

Kateellisena olen lukenut, kun ootte kertonut, mitä tavaroita olette saaneet tulevalle vauvalle. Meilläkin oli aina ajateltu ja puhuttu, että saadaan sitten mun siskolta..mutta sepä ilmotti viikkoa ennen kuin minä olevansa raskaana! Ollaan nyt kaikki vaatteet ostettu uusina (jännä juttu muuten, että normaalisti suosin kirppareita, mutta jotenkin en ihan pienelle pysty ostaan sieltä.. en osaa selittää sitä edes itselleni...). Myös kaikki kalusteet ja tarvikkeet ollaan uusina hankittu. Yhdistelmät ja turvakaukalo ollaan sentään ostettu Huuto.netistä. Mutta sitä rahaa on kyllä palanut ihan mukavasti...

Hyvää viikonloppua kaikille syysmassuille. Koneelle pääsen seuraavaksi vasta sunnuntaina!

Paveliina ja Jooseppi 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Onko sitteri tarpeellinen milloin ja miksi?




Maarja ja vaava 32+5 B)
No minusta se on siksi tarpeellinen että sun ei tarvi kantaa koko ajan sylissä vauvaa(oppii muuten pirhanan helposti siihen kanteluun ja sit ei suostu enää meneen muualle!)Vaikka aluksi tietenkin nukkuu sängyssä,tosin sitterissäkin voi nukkua päivällä,mutta sit ku vähän kasvaa niin voit tehä ruokaa ym.rauhassa niin vauva voi katella siitä sun touhuja =) Mulla se on ainakin ollut tarpeellinen =) Ja korostan muuten sitä että kannattaa oppia vauvan nukkumaan vaikka on ääntäkin,eli ihan surutta imuroit ym.niin ei vauva sit säpsähtele joka ääneen.Niin joo ja mulla se on ollut ihan alusta asti käytössä(sitteri siis).
 
Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:
Ihanaa! Täällä paistaa aurinko!!!! =) =) =)
On sitä jo odotettukin ;)
Ihan eri fiilis herätä aamulla, kun aurinko paistaa verhojen läpi. Heti aloin miettimään, mitä sitä koittais tänään tehdä. Eilen leivoin sadepäivän kunniaksi sämpylöitä ja korvapuusteja. Ne tarvis nyt pussittaa ja pakastaa. Mattopyykille tekis hirveesti mieli, mutta mies on luvannut matot pestä ja luultavasti suuttuu jos lähden yksin tonne rantaan. Se on nyt alkanut oikein kanaemoksi kun menin sille sanomaan, että jouduin yks päivä pitään imuroinnin aikana tauon, kun masu meni ihan kovaksi.

Huomenna lähdetään koko perhe (siis minä, mun mies, mun vanhemmat, mun sisko ja sen poika. Mun veli ja siskon mies jää kotiin) piknik-risteilylle ahvenanmaalle. Ollaan sitä jo viime kesästä asti puhuttu, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siskon poika menee syksyllä eskariin, eikä se ole ikinä ollut laivassa, vaikka rannikolla asutaan, joten jo oli aikakin =)

Lauantaina lähdetään siskon kanssa (joka siis rv 34) Ikeaan. Mun mies tulee kantoavuksi :D Meillä ei ole mitään erityistä tarvetta ostella Joosepille enää mitään Ikeasta, mutta sisko hakee hoitopöydän. Ne maksaa täällä niin paljon enemmän, että tule halvemmaksi hakea se 300 kilsan päästä! Ehkäpä mullekin jotain tarttuu mukaan..Kävin jo hakees säästötililtä pari sataa varmuudeksi mukaan :snotty:

Kateellisena olen lukenut, kun ootte kertonut, mitä tavaroita olette saaneet tulevalle vauvalle. Meilläkin oli aina ajateltu ja puhuttu, että saadaan sitten mun siskolta..mutta sepä ilmotti viikkoa ennen kuin minä olevansa raskaana! Ollaan nyt kaikki vaatteet ostettu uusina (jännä juttu muuten, että normaalisti suosin kirppareita, mutta jotenkin en ihan pienelle pysty ostaan sieltä.. en osaa selittää sitä edes itselleni...). Myös kaikki kalusteet ja tarvikkeet ollaan uusina hankittu. Yhdistelmät ja turvakaukalo ollaan sentään ostettu Huuto.netistä. Mutta sitä rahaa on kyllä palanut ihan mukavasti...

Hyvää viikonloppua kaikille syysmassuille. Koneelle pääsen seuraavaksi vasta sunnuntaina!

Paveliina ja Jooseppi 32+0
Hyvää viikonloppua vain sinullekkin!
=) Nyt sulla on sitten jos tulee myöhemmin lisää jälkikasvua,tavarat valmiina eikä tarvi ostaa enää mitään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Onko sitteri tarpeellinen milloin ja miksi?




Maarja ja vaava 32+5 B)



Minä olen kanssa miettinyt, että onko sitteri tarpeellinen tavara :) meille on kai sellainen tulossa sukulaisilta, saa sitten nähdä tuleeko sitä käytettyä. Kaipa lasta on hyvä pitää sitterissä silloin, kun tekee sellaisia juttuja, ettei voi pitää vauvaa sylissä tai kantoliinassa. Vaikka silloin, kun itse syö tai muuten tarvitsee enemmän liikkumatilaa.
 

Yhteistyössä