***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Moikka!
Täällä ensi kertaa palstalla. Alkaa elämä nyt vähän rauhoittua töiden puolesta, niin ehtii ja jaksaa netissä notkua. Raskauden aikana on vain tullut haettua tietoa, nämä palstat sun muut on jääneet vähemmälle. Ensimmäinen lapsi tulossa, ikää 35, synnytyspaikka KHKS, sukupuolesta ei tietoa, la 30.9. Siinä faktat jos joku päivittelee tuota odottajien listausta.

Kaikki on sujunut mainiosti, ei ole ollut mitään vaivoja eikä ongelmia. Vieläkin käytän tavallisia vaatteita, vaikka yhdet äippähousut olen kyllä varuiksi hankkinut. Mun maha ei vaan kasva, mutta muksu kuitenkin kasvaa. Tosin olen aktiivisesti liikkunut näihin päiviin asti päivittäin ja tarkoitus on jatkaa lenkkeilyä loppuun saakka. Lekuri sanoikin eilen, että ole vain onnellinen kun sulla ei ole kertynyt läskiä tai nestettä, niitä ne isot mahat on. Niin, vähän on ollut surkea olo, kun kaikki pääsääntöisesti kertoilee "jättimahoista" ja tunnen itseni epänormaaliksi kun ei edes kukaan huomaa mitään. Mutta onneksi tuo lekuri helpotti ja muksu oli tutkimuksen mukaan siellä lähellä yläkäyrää jälleen.

Tsemppiä ja hyvää vointia kanssaodottajille!
28+4
 
Maarja: Meillä on toi sitteri ollut kyllä ahkerassa käytössä molemmilla tytöillä ihan alusta asti. Ei tarvitse ihan koko aikaa sylissä kanniskella. Saa nähdä nyt sitten, kun ajattelin ekaa kertaa sen kantoliinan hankkia...?
Tosin ei me kyllä sitteriä nyt hankitakaan, vaan käytetään tuota turvakaukaloa sitterinä! Ostettiin siis kaukalo, vaik ei autoa olekaan! Tulee sitten sillekin vähän enemmän käyttöä...
Kyllä sen sitterin avulla saa hyvin kädet vapaiksi aina välillä, esim. kun itse syöt tai teet ruokaa... Ja keinuttelu siinä rauhoitti aika hyvin itkuista vauvaa.
Käytettiin sitä myös ns. syöttötuolina sillon kun harjoteltiin kiinteitä syömään, mut muksu kuitenkin niin pieni vielä ettei voinut syöttötuoliin istuttaa.

Sekavaa... :D Mut siis kyllä mun mielestä oli tarpeellinen.
 
Sitterin hankinnan kannalla mäkin olen. Meillä oli esikoisen aikaan ihan ehdoton. Oli vähän vaativampi tapaus ja kokematon äiti ni meni usein nukkumisasioissa sukset ristiin. Siihen sain helposti ketkutettua pojan uneen eikä tarvinnu kanniskella ympäriinsä tuntitolkulla. Lisäks sai just touhuttua muutakin kotona ko vauva istuskeli sitterissä. Pyykit hoitu kätevästi ja ruoan laitto puhumattakaan vessakäynneistä. :D

Tänään oli neuvola. Kaikki oli kunnossa eikä siinä paastoarvossakaan ollu enää mitään häikkää. Uudestaan vaan sitte kuitenki taas elokuun alussa. Lisäksi semmonen ilouutinen tuli,et meidän poika on todellakin pää alaspäin jo! Tosin vähän vinossa vielä,mut ei ainakaan poikittain enää. Ei ihan suoraan rt vielä oo,mut kuitenkin. Meitsi on niin ilonen tästä. :) Sf-mittaki pysyy hyvin aisoissa ja jatketaan nyt sitten sillä ylimmällä käyrällä. Voiko meille sittenkin tulla mukava nelikilonen muksu? :)

Ens kerralla mullaki siellä sitte sijainen vastassa,mut onneks kerto sen nyt etukäteen ni osaa varautua. En tykkää yhtään sijaisista. Oon muutenki niin huono puhumaan omista jutuistani tuntemattomille ni en sitte tosiaan noille sijaisille osaa ikinä kaikkea kunnolla kertoa. Ja oma täti jo tuntee mut niin hyvin,et osaa kattoa mitä mä tarkotan oikeesti ja lukee muutenki vähä rivien välistä mua.

Sen täti nyt kuitenki keksi ko kerroin mun aika omituisista mielialavaihteluista ja muutamien päivien epätoivon hetkistä täällä kotona,et vois tehä ihan hyvää jos kuitenki kävisin vielä psykologilla juttelemassa. Meinas,et mulla saattaa kuitenki olla jotain niitä meidän Veetistä jääneitä juttuja mielessä,jotka nyt aiheuttaa tommosta sekoilua. Siis ihan alitajusia juttuja kun en mä mitenkää koe,et sieltä nyt tulis sen ihmeemmin mitään. Oon omast mielestäni osannu aika hyvin pitää erillään Veetin ja Vusselin. Mut en tiedä sitte..No sovittiin,et varataan aikaa neuvolan psykologille sitte vähän myöhemmin kuitenki. Aattelin,et ennemmin mulle saattaa tulla jotain megaisoa hoivaviettiä ja ylivuojelevaisuutta sitte ko tää on syntyny. Mietin,et saatan herkästi upota semmoseen vauvakuplaan sitte ja se ei oo kovin hyvä muuta perhettä kohtaan. No mut sen näkee sitte ja on se nyt hyvä,et täti neuvolassa sanoo mulle suoraan,et menepäs vähän kiristämään ruuvejas nainen. =) Oon kyllä niin tyytyväinen tohon neuvolan tätiin. Niin ihanan symppis nainen.

Jeps. Nyt taas leikkimään.

Emmaliina ja Vusseli 32+
 
emmaliina omasta puolestani voin suositella lämpimäst psykologille juttelua, se auttaa kummasti ja on minusta oli todella ihana jutella ventovieraalle puolueettomalle ihmiselle joka oli vain minua varten ja kuunteli vain minun juttuni, ja tämän jälkeen antoi asioita mietittäväksi ja antoi myös todella hyviä neuvoja :)
vaikka mä kävinkin vähän eri asian takia mutta kuitenkin, mulla jo yksi kerta auttoi :)

mansku72 tervetuloa mukaan :flower:

mä en ymmärrä miksen saa profiilikuvaani vaihdettua :headwall: olen nyt jo viikon varmaan yrittänyt.. ihan samanlaisia kuvia on kuin ennenkin.. ilmoittaa että valmis ja tyhjä sivu tulee näkyviin, ei siis mitään että tiedot muutettu..
ja kun sais sen masukuvan otettua niin sais sen profiiliin kun viel kerkee.. :whistle:
 
Umayya ootko laittanu ensin sen rastin siihen,et poistaa käytössä olevan kuvan ja päivittää sen ja sitte koittaa laittaa uuden? Ja voi olla,et tosiaan sitte meen jutteleen johonki. Joskus teininä (kun oli niin rankkaa..) kävin kerran juttelemas eli siis istumassa tunnin verran tädin kanssa. Sillon ei ollu kyl mitään hyötyä siitä eukosta joka lähinnä vaan nyökytteli jne.. Mut tää asia voi olla vähän eri taas. Kai sitä pitää kokeilla. :)
 
emmaliina, juu olen kokeillut niin että poistan kuvan ja sen poistaakin ok, mut sit kun lisään niin lykkää vaan tyhjän sivun.. :/ ei ymmärrä ei..
ja mun juttelut liittyi työpaikan juttuihin mutta todella auttoi, enkä usko että ainakaan siitä haittaa olis vaikka kerran kokeiliskin..

 
Ultrassa oli kaikki ok. Kohdunsuu kiinni, mutta kyllä siellä näkyi sellainen kohta, mihin sormenpää voi mahtua. Kun lääkärihän silloin viime viikolla sanoi, että olisi sormenpäälle auki. Saan siis vapaasti tehdä kaikenlaista. Sellaisia juttuja pitää välttää, jotka aiheuttaa kipua tai painon tunnetta kohdunsuulle, mutta omien tuntemusten mukaan.

Vauva oli pää ylöspäin ja "varpaat suussa". Painoarvioksi saatiin 1670g eli menee 70% käyrällä. 50% olis keskikokoinen, mutta kaikki 20-80% välillä on normaalia. Pitäisköhän oikeasti vähentää herkuttelua, että pysyis vauvakin kohtuullisen kokoisena.. Jalkoväliinkin yritettiin kurkistaa. Siellä näkyi joku pallero, mutta ultraajan mukaan se voi tarkoittaa kumpaa sukupuolta tahansa. Tarkempaa kuvaa ei saatu, joten salaisuus säilyy. Rv:lla 35 on sitten vielä se yksi ultra, jossa lääkäri arvioi vauvan koon ja tekee samalla synnytystapa-arvion.

Joe ja pieni 30+0
 
Tulin nyt itse koneella käymään. Olen ollut todella kipeänä ja ihme kyllä kasassa vielä. Poju siis kääntyi perätilaan taas. En jaksa oikeastaan mitään tehdä, voimat aika loppu, kun ei öisin saa nukuttua ja sitten kun saisi muuten, niin on ikäviä vaivoja hereillä pitämässä.
Sain käskyn lähteä TYKSiin jos supparit(vaikkeivät olisi edes kivuliaita) säännöllistyvät. Ovat nyt kiusana epäsäännollisin väliajoin pisin päivää ja yötä. Samoin jos vedet menee niin tulee kiire.
Olin siellä äippäpolilla, kuulumiseni laitettiinkin tänne joten en sen tarkemmin sepusta. Oli IHANA lääkäri joka otti huolemme tosissaan ja ihan päivystystapauksenakin ultrasi täydellisesti sekä alateitse että mahan päältä ja otettiin sen miljoona jotain näytettä. Agalat, vai mikä olikaan, katsottiin samalla uudelleen kun siellä oli ristiriita papereissa ja labrassa, toinen negaa toinen positiivinen joten parempi ottaa uusiksi.
Jos supparit siis säännöllistyvät niin joudun osastolle tippaan ellei 34 viikkoa ole täynnä, yritetään saada pojulle kokoa ennen syntymää vaikka ihan hyvän kokoinen onkin jo ja keuhkoja kypsytetty.

Voikaa kaikki hyvin, en itse koneelle pahemmin jaksa tulla, kun istuminenkin rasittaa. Inhottavaa tämä odottaminen vaikka jo loppumetrit häämöttääkin.

Niiskuneiti varmasti laittelee puolestani viestiä jos tulee muutoksia... Kiitos kun olet välikätenä :heart:

Aurinkoa kaikille!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 32+6
 
Eilisiä kuulumisia äippäpolilta:

Kohdunkaula lyhentynyt ja edelleenkin pehmeä ja sormelle auki, sekä kohdun puolelta avautunut jonkin verran lisää- joten hyvin herkästi pitää polille olla yhteydessä jos jotain ilmenee. Pojun painoarvio oli 1436g ja vaikka painoa on nyt vähän tullut niin alle kaikkien käyrien mennään ja syntymäpainoksi arvioi maksimissaan 3,2kg (täysaikaisena) joten voi niitä saada pienempiäkin vauvoja vaikka aikasemmat oiskin olleet isoja. Vaavi oli kääntynyt rt:n ja sykkeet hyvät. seuraava kontrolla taas kahden viikon kuluttua. Lekuri sanoi että 4viikkoa vielä ja sen jälkeen saa tulla jos on tullakseen.


Välillä olo on malttamaton- haluis nyytin jo syliin ja eroon tästä tukalasta olosta ja tunteesta ettei pysty mitän tekemään mutta toisaalta on kiva kun vielä on hetki et lapset on isompia ja omatoimisia ja saa "jonkin" verran omaa aikaa...


Joku kyseli tuosta sitteristä: Meillä esikko käytti sitteriä syntymästä reilu kaksvuotiaaksi asti eikä olis suostunut silloinkaan siitä luopumaan ellei kuopus olis syntynyt ja tarvinnut sitä. Kuopus käytti muutaman kuukauden kun sitä ei saanut pidettyä paikallaan enempää. Yhteenvetona että minusta se on tarpeellinen ja meinaan sellaisen nytkin hommata.

Täytyy lähteä laittaa ruokaa kun hiukoo (painoa tullut n. 11kg lähtöpainoon verrattuna...- toivottavasti siitä vaan jäiskin jotain...)

äippä ja poju 30+5
 
Mansku72! Tervetuloa joukkoon! :flower: Lisäsin sinut tuonne etusivun listaan. :)

Siis miksi kesällä ei vois olla semmoista tasaisen lämmintä.. Sellainen 20-22 astetta olisi ihan sopiva. Heti kun tulee helteet, niin äijän voi olla tukala olo! Hiottaa, heikottaa, turvottaa ja yöllä ei saa nukuttua.. Sadekelit on olotilan kannalta parempia..
Ja hiivatulehdus.. Ei oo kivaa! nyt kuukauden sisällä jo toinen kerta.. :( Ja ei oo ikinä aikasemmin ollut tuotakaan riesaa..

Mulla vissiin supisti viime yönä "kipeästi", kun tuli semmoinen menkkamainen jomotus selkään ja masuun mutta lievempänä ja sitten meni masu pinkeeks. En oo varma, että oliko supistus vai ei.. :/ Ja vain hetken oli se olotila. Sitten ei sen jälkeen enää mitään.. onneks.. Mutta tuo ei varmasti ole mitään verrattuna Pippurimamman olotilaan.. :hug: Jaksamista sinulle!

Tulipas sellainen valivali viesti tällä kertaa... :ashamed:

-Bluedrama ja röllykän asukki 31+1 :heart:
 
umayya mä itekin tappelin ton kuvan laiton kans, mut ku otin kamerakännyllä ja laitoin sen niin sen kyllä kone otti profiiliin.Liekkö tolla meiän digikameralla liian tarkat kuvat tai jotain tälle profiilijutulle..??
Niin siis tänään päivitetty kuva, jos joku haluaa katsoa
( rv 31+5). oikein lähikuvana :D
Eilen oltiin pikku tytymme kaverin synttäreillä, tulipas jostain kumman syystä napsittua "vähän" herkkuja, ei uskalla puntarillakaan käydä :LOL:
 
PippuriMammalle hirmuisesti jaksamista! :hug: Toivottavasti saisit nyt edes hieman voimia kerättyä ennen vauvan syntymää! Niin ja todella mielelläni minä välikätenäsi toimin! :D

Tänne ei ihmeempiä... :) Huomenna tulee täyteen tasan 30 viikkoa! =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä23:
umayya mä itekin tappelin ton kuvan laiton kans, mut ku otin kamerakännyllä ja laitoin sen niin sen kyllä kone otti profiiliin.Liekkö tolla meiän digikameralla liian tarkat kuvat tai jotain tälle profiilijutulle..??
Niin siis tänään päivitetty kuva, jos joku haluaa katsoa
( rv 31+5). oikein lähikuvana :D
Eilen oltiin pikku tytymme kaverin synttäreillä, tulipas jostain kumman syystä napsittua "vähän" herkkuja, ei uskalla puntarillakaan käydä :LOL:
juu mä ajattelin josko toi mies kohta näppäis kännyllä kuvan niin sais sen sitten laitettua, kun ite kun yritin niin en saanut sitten mitenkään sitä onnistumaan, mullako hahmotus vaikeaa, mut itestä on aika hemmetin vaikee ottaa kuvaa

:whistle:

pippurimamma koitahan nyt jaksella siellä vielä hetkonen :hug: ja lepoa lepoa vaan vaikka tylsää varmaankin on, toivottavasti saisit edes nukuttua jonkin verran..
 
Tervetuloa joukkoon Mansku 72 :flower:

neuvolasta kuuluu...

rv 32+4
kg/vko +800g :eek: hups! nyt on enää -3 kg alkupainosta
turvotus +
pissa ok
sf 31, eli 3 viikossa vain 1 cm kasvua... eri mittaaja oli kyllä ja se kuulemma vaikuttaa. Nyt mennään sitten käyrien sisällä ;)
lapsivedenmäärä N
tarjonta:rt
liikkeet ++

seuraava aika 2 vko päähän

Eli kaikki oli hyvin.

Huomaan taas että sanonta "odottavan aika on pitkä" pitää todellakin paikkansa. Nyt yritän keksiä kaikkea kivaa tekemistä että aika menisi eteenpäin.'
Kävin tänään työpaikalla varaamassa ajan että golleeka laittaa tukan uusiksi ja huomenna ystävän kanssa lounas treffeille... maanantaina Potteria katsomaan
:p

balik ja pikkuinen 32+4
 
Iltaa vaan kaikille, olen kyllä laiminlyönyt syysmassujen pinoa, koska en ole siihen paljoakaan kirjoitellut, mutta tässä sitä tekstiä taas :D

Neuvolassa 12.07.07 rv 29+6(huomenna pyöreet 30, viimeinkin!!) :attn:
verenpaineet: 124/79
Paino: +445g/vko(yhteensä paino nyt noussut tasan 2kg)
SF mittaa: 30, hyppii käyrältä pois jo toistamiseen, ja lähete TAYSSIIN ultraan tupsahtaa(painoarvioon)
Syke: 140
Liikkeet:++
sikiö RT:ssä.
Pissa: leukosyytit ++++, läheteen labraan, huomenna selviää, ilmeisesti pissatulehdus johon antibiotti :headwall: :/ :D Tullut varmaan siitä kun joka päivä 1-3krt esikoisen kanssa pari tuntia kerralla istuskellut hiekkalaatikolla... Josta tulikin mieleeni että "hiekan himoni" jatkuu edelleen(puhuin aikaisemmin), ja siihen "elvyttäväksi" keinoksi keksinyt esikon kanssa hiekkalaatikkoilun

 
Kiitos kaikille sitterikysymykseen vastanneille!
Valaisitte paljon meidän tietämättömyyttä asiasta. Ehkä siis sitteri ostetaan mutta vasta synnytyksen jälkeen kun tarve tulee. Olisihan se aikamoista kantoliinassa koko ajan kantaa pientä ja sitten jossain vaiheessa huomata, ettei se enää muualla viihdykään :| =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maarja:
Kiitos kaikille sitterikysymykseen vastanneille!
Valaisitte paljon meidän tietämättömyyttä asiasta. Ehkä siis sitteri ostetaan mutta vasta synnytyksen jälkeen kun tarve tulee. Olisihan se aikamoista kantoliinassa koko ajan kantaa pientä ja sitten jossain vaiheessa huomata, ettei se enää muualla viihdykään :| =)
mä unohdinkin kokonaan vastata tohon..
meillä esikolla ei ollut sitteriä, kaukaloa käytettiin sitterinä ja ilman sitä en olisi tullut toimeen, oli kiva kun vauva viihtyi muuallakin kuin sylissä, sai jotain tehtyäkin päivällä..
kannattaa muuten kattoo tuolla mitäs nytin puolella lahjoitetaan ketjua, ja sitten siellä on osta,myy,lahjoita ketju jossa myös sittereitä, jos et siis halua uutta jne. sieltä saa ihan postareidenkein hinnalla jos niitä vaan on vielä vapaana..

 
Me keksittiin hyvä viihdytyskeino pienelle vauvalle.. Laitettiin koukut ovenkarmiin ylös ja sitteri (lähelle lattiaa) naruilla kahvoista kiinni niin voi antaa pieniä keinu-vauhteja!! Molemmat tytöt on nauttineet tosta keinusta ihan hurumykke!!

Ja jos vertaa kaukalossa keinuttamisseen, sitterin kun saa menlkein makuuasentoon ei pieni väsy ja se myös keinuu kauemmin kun istuin..

Koskas kahvitellaan?? :whistle:

Meitsillä se on neuvola ens tiistaina, tulen sitten meuhkaamaan tämän painoni kanssa tänne!!

RR+Nestori tasan 32 (vissiin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....



:eek: just sen takia en jaksa uskoa että saisin tota painoluokkaa olevan vauvelin :D
Millä ne arvioi sen vauvan koon muuten??Sehän kerkiää kasvaa vielä vaikka kuin!Ja tiiä vaikka menis yliaikaseksikkin,sitäkään ei voi tietää =) Aika utopistiselta kuulostaa tommonen painojen heitto että eka painaa reilu 4kg ja sit toinen muka alle 3kg tai 3kg :D En kyllä näillä syömin usko tohon,mutta senhän näkee sit syyskuussa :D Minusta on muuten hullua vielä tässä vaiheessa antaa arviota että ois muka pieni vauva tulossa just sen takia kun sillä on aikaa kasvaa vielä monta viikkoa.
Ultralla yksityisellä sanottu(en muista perusteliko sitä jollain..pieniluinen tai mitä..) ja sitten käsituntumalla kokeiltu...neuvolassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....



:eek: just sen takia en jaksa uskoa että saisin tota painoluokkaa olevan vauvelin :D
Millä ne arvioi sen vauvan koon muuten??Sehän kerkiää kasvaa vielä vaikka kuin!Ja tiiä vaikka menis yliaikaseksikkin,sitäkään ei voi tietää =) Aika utopistiselta kuulostaa tommonen painojen heitto että eka painaa reilu 4kg ja sit toinen muka alle 3kg tai 3kg :D En kyllä näillä syömin usko tohon,mutta senhän näkee sit syyskuussa :D Minusta on muuten hullua vielä tässä vaiheessa antaa arviota että ois muka pieni vauva tulossa just sen takia kun sillä on aikaa kasvaa vielä monta viikkoa.
Ultralla yksityisellä sanottu(en muista perusteliko sitä jollain..pieniluinen tai mitä..) ja sitten käsituntumalla kokeiltu...neuvolassa.
Tuli tässä mieleen jos sattuiskin olemaan n.3kg tai vähän reilu niin mitäpä se silti haittais =) Ite ainakin mieluummin synnyttäisin vähän pienemmän entäkö reilu 4kg =) Ja jos totta puhutaan niin en ees usko että kovin hurjasti yli 3kg kokoista vauvaa ois nytkään tulossa :D Minkälainen synnytys sulla muuten oli tuo eka??Oliko hankala tai jotain?Itellä ei oo kokemusta eikä oo äitillä eikä siskollakaan kokemusta tuon verran isoista vauvoista.Eli pitääpä kysyä semmoselta jolla on kokemusta :D
 
Täällä ollaan vietetty muutoma päivä "mökkielämää". Eilen pesin mattoja ja kävin keräämässä mustikoita. Nyt laiskottaa, mieskin lähti töihin. Täytyy katsoa joko tänään palataan kaupunkiin vai jäädäänkö vielä mökille. Omat jalkavaivat ovat nyt onneksi helpottuneet, ei ole enää levottomia jalkoja öisin. Nyt olen juonut paljon vichyä ja nostanut joka ilta ennen nukkumaan menoa jalat ylös vähäksi aikaa. Minäkin haluaisin saada vauvasta koko arvion, mutta joudun odottamaan sitä synnytystapa ultraa, joka on vasta elokuun puolivälissä. Hieman pelottaa onko tulossa iso poika, silloin rakenne ultrassa vauvan koko oli normaalia suurempi. Mutta toivotaan että kasvu olisi nyt normaalisoitunut ja vauva syntyisi normaalipainoisena. Oma paino nousu ja sf mitta on kuitenkin olleet normaalit.
Sitteristä: Meille on hankittu sitteri, uskon että siitä on kyllä apua ja hyötyä.
Hyviä vointeja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Kuulumisia....



:eek: just sen takia en jaksa uskoa että saisin tota painoluokkaa olevan vauvelin :D
Millä ne arvioi sen vauvan koon muuten??Sehän kerkiää kasvaa vielä vaikka kuin!Ja tiiä vaikka menis yliaikaseksikkin,sitäkään ei voi tietää =) Aika utopistiselta kuulostaa tommonen painojen heitto että eka painaa reilu 4kg ja sit toinen muka alle 3kg tai 3kg :D En kyllä näillä syömin usko tohon,mutta senhän näkee sit syyskuussa :D Minusta on muuten hullua vielä tässä vaiheessa antaa arviota että ois muka pieni vauva tulossa just sen takia kun sillä on aikaa kasvaa vielä monta viikkoa.
Ultralla yksityisellä sanottu(en muista perusteliko sitä jollain..pieniluinen tai mitä..) ja sitten käsituntumalla kokeiltu...neuvolassa.
Tuli tässä mieleen jos sattuiskin olemaan n.3kg tai vähän reilu niin mitäpä se silti haittais =) Ite ainakin mieluummin synnyttäisin vähän pienemmän entäkö reilu 4kg =) Ja jos totta puhutaan niin en ees usko että kovin hurjasti yli 3kg kokoista vauvaa ois nytkään tulossa :D Minkälainen synnytys sulla muuten oli tuo eka??Oliko hankala tai jotain?Itellä ei oo kokemusta eikä oo äitillä eikä siskollakaan kokemusta tuon verran isoista vauvoista.Eli pitääpä kysyä semmoselta jolla on kokemusta :D

Ei ollut hankala synnytys todellakaan,niin ihanan helppo!
=) Sillä oonkin aika lailla kehuskellut...joten pelottaa että mitäs jos nyt menis ihan erilailla :eek:
 
Heissan :wave:

Meilläkin nyt sit kontrolliultra käytynä. Eteisistukkaa epäiltiin, joten nyt sit tarkastettiin istukan paikka. Istukka oli noin 2cm päässä kohdunsuulta ja lääkärin mukaan voin synnyttää alakautta. Huh :whistle: Ja kuulemma istukka varmaan vielä nousee tuosta näitten loppuviikkojen aikana kohdun kasvaessa. Täällä oli joku muukin tainnut olla samassa kontrollissa, Elwikö?

Mulla kans ultrattiin vaan alakautta ja oli jotenkin pöhkö olo sen jälkeen ko olin odottanut näkeväni vauvan, mutta en sit saanut kysyttyy lääkäriltä, että voisko ultrata myös vatsan päältä :headwall: Höh...

No mutta tärkeintä, että kaikki oli hyvin. Ihastelen vauvaa sit synnytyksen jälkeen :heart:

Potkut on jo aika kovia ja maha muljahtelee puolelta toiselle ko vaavi päättää vaihtaa asentoo.

Kiloja tulee kauheeta vauhtia, taitaa olla jo +10. Kun 80kg meni rikki, lakkasin käymässä vaa'alla :kieh: Seuraava neuvola on 1.8., mutta en kyl odota sitä. Mun terkka meinaan ei oo kauheen mukava. Ekaa odottaessa mulla oli kyllä ihana terkka, harmi vaan, ettei se oo enää tuolla meen neuvolassa. Sille pysty puhumaan kaikesta ja se ymmärsi. Tää nykynen vahtaa käyriä ja esittää ihme kommenttejaan kaikesta.

**pilke + vaavi 29+0 (olisko noin? :ashamed: )
 
tulin juuri lääkäristä, kun saikku loppuu sunnuntaina. Nyt vastassa oli varmaankin juuri valmistunut, koska ei sillä millään voinut olla ikää 25v enempää. Kerroin sille et heti kun vähääkään rasitan itseeni, niin alkaa supistelee. Kerroin myös et en todellakaan pysty kumartelee 7-8h putkeen jossain kuumassa keittiössä, puhumattakaan tavarakuormien purkua. No, sit se soitti toiselle lääkärille, joka tekee neuvolapuolta ja kyseli et miten tulisi toimia minun kanssani?!! Sit kyseli vielä siltä toiselta lekurilta et mitä hänen sit pitää laittaa diaknoosiks!!!
Kirjotti se onneks mulle 3vko saikkuu toisen lääkärin kehotuksesta.
Tää on niin.... nyt sit jäi vielä se 1,5vko ennen äippälomaa, se nyt sit ei varmaan tuota ongelmaa saada sitä.
Lekuri kun anto saikkulapun, niin totes et saat nyt sit nauttia tästä kesästä kotona! ...NII-I, ihan huvikseenhan mä sitä saikkuu haen, ainakin sain sen käsityksen :/
Sorry kaikille tää valivali, mutta on taas pipo sen verran kireel tästä käynnist et oli pakko purkaa se jonnekkin :(
Vointeja kaikille:)
Jaana ja pikkainen masuasukki 30+4
 

Yhteistyössä