SYYSMASSUT '07 elokuussa

Illalla oli menkkamsita jomotusta/pikku supistuksia muutaman tunnin, sama toistui aamuyöstä... Äsken vessareissulla pikkupöksyt meni vaihtoon, verensekaista limaa oli tullut ja tulee edelleen. Esikoinen syntyi limatulpan irtoamisesta vuorokauden päästä...Ja limatulpan irtoamisesta muutaman tunnin päästä alkoi supistukset...Voi ku tää ois sitä...Klo 11 neuvola...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+6

Alkuperäinen kirjoittaja minttu-82:
Illalla oli menkkamsita jomotusta/pikku supistuksia muutaman tunnin, sama toistui aamuyöstä... Äsken vessareissulla pikkupöksyt meni vaihtoon, verensekaista limaa oli tullut ja tulee edelleen. Esikoinen syntyi limatulpan irtoamisesta vuorokauden päästä...Ja limatulpan irtoamisesta muutaman tunnin päästä alkoi supistukset...Voi ku tää ois sitä...Klo 11 neuvola...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+6

Toivotaan että toi ois ihan sitä itteään ;)
Ja onnea synnytykseen jos lähtö sinne tulisi :wave:

Herranjestas, joko kello on noin paljon?? Olen ilmeisesti nukkunut kellon ympäri :p Taisi sitä univelkaa olla jonkin verran edellisöiden valvomisista |O Toivottavasti Hantta ystäväsi on oikeessa ja tästä sitten seuraisi synnytys :D
Paljon onnea Mobicille poikavauvelin johdosta! :flower:
Mam84 kyseli niistä isyysrahojen määräytymisistä. Niitä olen itekkin pohtinut. Miten se siis menee? Meneekö ne 2005 verotuksen mukaan vai viimisen puolen vuoden tulojen mukaan ja paljonko sitä saa niihin tuloihin nähden?
Cassy pohti itkuhälyttimen ostoa. Me ollaan anopilta pyydetty lahjaksi itkuhälytin. Vaikka vaunut saakin makkarin ikkunan alle, niin ajattelen, että on mukavampi puuhata esim. keittiössä jotain, kun ei tarvi vähän väliä käydä tarkistelemassa vauvan mahdollista unta. Ainoa paikka kalliiden lelukauppojen lisäksi mis oon nähnyt hälyttimiä täällä päin myytävän on Kodin ykkönen ja siellä Philipsin hälytin maksoi 80?.
Mulla on sisko kanssa ihan kypsä kavereiden soitteluun ja uteluihin, että jokos oot synnyttämässä. Niinkun sitä ei sitten ite ilmottais!!! Joten Balik, et oo yksin :hug:
Me eilen pitkästä aikaa päästiin kokeilemaan sitä kolmatta ässää ja tuntukin niin kivalta (koko raskausajan ollut vähän pakkopullaa, kun ei oo tuntunut miltään) :D Jotakin se myös teki tonne kohdunsuulle, kun tuli muutama aika kipee supistus ja loppuilta kauhee jomotus ihan häpyluissa asti.
Nyt mulla on kauheesti energiaa, joten taidanpa mennä laittaan pesukoneen päälle ja jos vaikka imurois. Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja toivotaan lisää vauvauutisia!

Paveliina ja Jooseppi 38+5

Kyllä täällä on vähän kehno olo, mutta supparit puuttuu :o :o Taitaa olla kuitenkin unenpuutetta, joten täytyy mennä lepäilemään ennenkun lapset tulevat koulusta kotiin... Haleja kaikille masukkaille ja vauvansa jo saaneille :hug: :hug: :hug: :hug:

Mulla on ollu koko viikonlopun ja eilisen aivan veto pois, on huipannu ja heti kun on liikkunu enempi niin syän on alkanu lyömään kauheesti ja aivan väsähtäny olo, ja sitte etova olo päivisin niin ei saa syötyäkkään kunnolla niin eihän se heikko olo siitä ainakaan parane.

No tänään on sitte ihan eri, nukuin huonosti mutta tuntuu että energiaa olis vaikka muille jakaa, ihmeellistä kun vaihtelee näin...

vähä semmonen kutina että maha olis vähä laskenu, ei lehden hakukaan hengästyttäny niinku normaalisti.

Minä taas oikein ootan että mulle alettas soitteleen että joko kohta tulee lähtö... mulla kun ei pahemmin kukaan kavereista oo ollu tähän mennessä ollu kiinnostunu miten menee.

nyt tämä tyttö lähteen kaupoille... alko jo mökkihöperöityyn täälä

Nökö rv 36+4

Täällä päin nukuttiin viime yönä huonosti. Osa syynä oli varmaan "vuokralaisen" jumppatuokiot, joita tuli vähän väliä. Kun yritin nukkua kyljelläään niin johan heti tuli potkuja alempana olevaan kylkeen ja toisin päin. Mahakin oli tosi piukea/kova. Et silleen meitillä. :headwall: Tuli valvottua reilu pari tuntia ainaskin.

Nyt sitten väsyttää... Pitäis varmaan koittaa mennä päikkereille, kun toi isukki otti nuorimman muksun messiinsä ja vanhemmat muksut ovat koulussa. |O

Itkuhälytin on meillä ainaskin ollut tosi tarpeellinen.Vaik asutaankin omakotitalossa ja vaunut saa ulkona ihan ikkunan alle ja onhan se mukavaa, jos vaikka muksu nukkuu sisällä, ettei tartte turhan takia jatkuvasti käydä kurkkimassa makkarin ovelta. Ei aina tartte olla vahtimassa et onko kamu herännyt vai ei. Saa tehdä rauhassa vaik kotihommia ja sit kuulee itkarista et nyt tarttetaan mamman apua. :o

Mut nyt lähen pötköttelemään.

Jaksuja kaikille "kärvistelijöille"!

Poikax3 ja taavimaija 36+2 :)

heipä hei pitkästä aikaa!
olittepa kirjotelleet, meni hyvä tovi lukiessa kaikki viestit..koitan hieman tässä kommentoida jotain..
ensinnäkin onnittelut mobic ja pippurimamma pojista :flower: :flower: :heart: :heart:
räpärällälle voima :hug: taloasian kanssa..
mam84 toivottavasti ei tarvitse kauhean kauaa kuitenkaan enää odotella, ja toisaalta hyvä että vettä olikin ihan tarpeeksi
mulla myös maha täynnä raskausarpia ihan mielettömästi revennyt..

sitten omaa napaa:
jouduin sitten perjantaina lähtemään takaisin sairaalaan kun oli aivan järjetön päänsärky, aloin oksentamaan ja iski ihan kaamee vapina ja huimaus, ottivat synnytysosastolle tarkkailuun yöksi ja la aamuna oli tarkoitus käynnistää, sykkeet vauvalla nousivat illalla joten sain tippaa ihan urakalla joka sitten laskikin sykkeet hyvin ja mun olokin alkoi hieman kohentua, käyrällä makasin jotain 6 tuntia putkeen ja aika tuskaa oli..
aamulla sitten toinen lääkäri katsoi tilanteen uusiksi ja totesi että osastolle seurantaan, viikkoja nin vähän (37) että ei vielä käynnistetä, makasin sitten osastolla eiliseen saakka seurannassa ja pääsin iltapäivällä kotio, perjantaille uusi aika polille kun tulee viikkoja 38 täyteen ja hyvin todnnäköistä on että käynnistetään silloin, tosin en kyllä laske sen varaan koska tilanne on koko ajan muuttunut suunnasta toiseen että en halua enää pettyä jos ei sitten mitään tehdäkään..
hassua kun mies haki sairaalasta niin totesin että oliskin noloa jos yöllä tulisi lähtö jo takaisin, ja kun päästiin kotiin ja menin veskiin niin mulla irtosi limatulppa, oikeen kunnon köntti, tuli siis varmaan kerralla kaikki, ja ajattelin että ei voi olla totta, no menkkakipuja oli koko illan ja yön ja edelleen jatkuvat mutta supistuksia ei ole nyt tullut että jännään bähdä tarviiko tässä lähteä synnyttämään ennen perjantaita vielä..
mutta juuh, nyt ei muuta, hetkeksi mentävä lepäileen kun poika mun vanhemmilla hoidossa että saan levättyä, sillä ehdolla pääsin kotio..

umayya 37+4 :heart:

Aku voi miten herttaselta kuulosti tuo kääntymissessio teilläpäin :) meilläkin selällään kun makoilen on peppu vasemmalla puolella, aivan selvä kumpare!

Tulin just synnytystapa arviosta.. lääkäri tuumas: no kai se mahtuu sieltä tulemaan... :o
justiinsa. Kiva sitten supistella ja kipuilla tuntikausia ja loppujenlopuksi mennä sektioon kun ei mahdukkaan. Painoarvio 2800g. Kohdunkaula oli sormelle auki ja pehmeä, mutta pituus 2,5cm. Eli ei uimaan enään.

mustajuuri 35+6

Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:
Mam84 kyseli niistä isyysrahojen määräytymisistä. Niitä olen itekkin pohtinut. Miten se siis menee? Meneekö ne 2005 verotuksen mukaan vai viimisen puolen vuoden tulojen mukaan ja paljonko sitä saa niihin tuloihin nähden?

Sen tiedän että määräytyy v. 2005 verotuksen mukaan, tai sit jos tulot muuttuneet, niin viim. puolen vuoden ajan verotuloista. Meillä kun on vaan se ongelma, että työnantaja ei oo ilmottanut verottajalle mitään, niin meidän täytyy nyt ite käydä kauhee paperisota verotoimiston ja kelan välillä. Mutta se lähinnä mietityttää, että mikä se "osuus" on siis norm. palkaan nähden; eli jos netto tulot on 1400e/kk + n. 300e lisät, niin mikä tuosta summasta olisi se isyysraha? Joku prosentti vai mikä? Meikä kun saa äippärahaa sen minimin, niin ei varmaan kauheesti isyyslomia vietetä. :'(
Mies olisikin nyt halunnut pitää kun ei esikoisesta ollut ja muutenkin olis esikon sopeutumisen kannalta hyvä että molemmat olis kotona. Tietäähän sen mitä 2,5v ajattlee, kun yhtäkkiä tulee vauva kotiin ja kaikki huomaa vaan sen. Siksi oon sanonu, että olis hienoo kun molemmat olis kotona, niin riittäis esikollekkin sitä "spesiaali" aikaa.

Kiitos kaikille kannustuksesta ja lohdutuksesta! Itkeskelyn ohella olen yrittänyt miettiä positiivisia puolia tuosta sektiosta. Se haavan koko ja kipu sitten jälkikäteen vähän pelottaa, kun umpisuolen leikkaushaavakin (noin 5cm) vaikeutti kaikkea tekemistä. Sitä ei uskoisi, missä kaikessa vatsalihakset on mukana. Vaikka tietysti olen sektion takia sitten tukevasti puudutettuna ja leikkauksen jälkeen tarkkailussa, niin minulle tuskin tulee siinä hiki, enkä ole väsynyt pitkän synnytyksen takia. :laugh: Tosi tärkeitä asioita, mutta pakko on jotain keksiä. Möörwalle onnea huomiselle! Toivottavasti saatte hyviä uutisia.

Liikkeitä minä olen laskenut ja kirjannut siihen lomakkeeseen vaihtelevasti. Nythän niitä pitäisi jo laskea joka päivä. Meidän pikkuinen on kyllä aktiivinen liikkuja, mutta tekee melko usein sen tempun, että kun asettaudun sängylle sen paperin ja kellon kanssa, niin hän päättää ottaa päiväunet samaan aikaan :heart: Laske siinä sitten. Silloin kun laskeminen onnistuu, saan yleensä noin 15 liikettä jo kymmenen minuutin aikana eli en ole viitsinyt stressata, vaikka jonain päivänä jäisi laskematta. Kyllähän sitä kuitenkin tarkkailee niitä liikkeitä pitkin päivää, vaikka ei kellon kanssa laskisikaan.

Selän jomotuksesta th totesi eilen, että luultavasti se jo kypsyttelee paikkoja tuolla alhaalla. Supistelujen/muiden oireiden osalta sain ohjeen lähteä "tarpeeksi ajoissa" sairaalaan, jos se sektio kerran on edessä.

Neuvolassa taas käyty...

Vaavi on niin alhaalla ettei alemmas pääse ilman että tulee ulos, neuvolantäti sanoi ymmärtävänsä oikein hyvin että tuskaista painontunnetta on!

Lähete Kättärille, aika pitäisi olla jo tälle viikolle.
Kokoa sinne lähetään katsomaan kun sf mitta on pompannut jo 40! Pelottaa ihan kamalasti taas synnytys jos on niin iso vaavi.

Painoa itselle ei ole edelleenkään tullut yhtään koko raskauden aikana, vielä on -1kg... että jotain hyvää sentään.

Tänään on sellainen herkkäpäivä ja itketti ihan kamalasti neuvolassa vaikka kaikki on ihan hyvin, noloa lähteä huoneesta silmät punaisina |O
Esikoisen aikana itkin joka päivä ja monta kertaa päivässä, tällä kertaa olen säästynyt siltä, mutta tänään tuli joku purkautuminen.

Limatulpasta ei ole täällä tietoakaan :|

Liikkeet on selvästi vähentyneet myös täällä.

Raskausarpia ei ole tullut kuin rintoihin.

balik ja joku iso köntti 39+2

Heippa kaikille! :wave:

Itkuhälyttimestä: Mä tilasin esikoistamme odottaessani tuollaiset, on siis radiopuhelimet, missä mukana itkuhälytintoiminto. On siinä mielessä erittäin kätevät, että niille on käyttöä sitten myöhemminkin leikeissä ym. http://www.lohenette.fi/product_14612.html Näyttää olevan erii mallia kuin meidän puhelimet, mutta vastaavanlaiset kuitenkin.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille! :hug:

Tänne ei kuulu edelleenkään mitään uutta :) Esikoinen on kuumeessa :( Kahden vaiheilla olen, että pitäiskö aika lääkäriin varata korvia näyttämään, kun lääke kyllä laski kuumeen, mutta hereillä ollessaan vaan itkeskelee... :whistle: Nyt onneksi taas nukkuu.

-Niiskuneiti ja Helmi 36+4-

Neuvolalääkärikuulumisia
Tulin juuri neuvolasta, oli vika lääkärintarkastus... jäi kyllä aika epävarma fiilis tuolta käynniltä.
Se lääkäri, nainen, puhui huonoa suomea, venäläisittäin murtaen..
Teki aika kovakouraisen ja tosi nopean sisäutkimuksen. Mahaa tunnusteli tosi hutaisten. Kysyin missä asennossa kaveri on, mutta ei vastannut. Jotain epämääräisesti sanoi pitkän hiljaisuuden jälkeen että pää olisi tuossa kyljen kohdalla.... Kuunteli n. 4-5 sekunnin ajan sykettä.. sitten mainitsi että on kuitenkin pää alaspäin, eli rt, jonka nla-korttiin merkkasikin. Mitään muuta mainintaa esim. mahdollisesta kiinnittymisestä ei kertonut, ei edes kokoarviota.. se sarake on nla-kortissa tyhjä, kuten lapsiveden määrä, ei merkintää. Mulla meni sen lääkärin vastaanotolla n. 5 min. Eli tosi nopeeta toimintaa. En tiedä miten teillä muilla.. Tehdäänkö noi tutkimukset noin hutaisten? Aattelin kyllä kohta soittaa omalle th:lle, että olisiko mahdollista että joku toinen tutkisi vielä paikat.

Annmari76 + tirppana 36+1

Ihan turhaa pelkäät sitä sektioo. Minä menisin sektioon paljon mieluummin ku alatie synnytykseen. Nykyään se on niin pieni ja sievä viilto siinä mahassa ettei mee kauaa ku paranee. Hätäsektio on sitten vähän eriasia.. Mutta ajattele! Sun ei tarvi kestää sitä kipua kun synnytät. Synnytyksen jälkeen pissaaminen ja kakkaaminen ei käy kipeää. Pystyt piättämään eikä tarvi jännittää millon tulee housuun. Ei tarvi treenata lantiopohjalihaksia. Pystyt heti istumaan normaalisti. Ei voi tulla pahoja repeytymiä välilihaan. Pystyt harrastamaan seksiä melkein heti.
Joten ajattele nuita hyviä puolia äläkä niitä huonoja puolia!! :hug: Kaikki menee hyvin!!

omaa napaa: EI jaksa enää.. Kivut on hirveet ku liikkuu mutta tää makaaminenkin alkaa kyllästyttämään. Vetutus on aika hurja.. Joten ehkä on parempi että lopetan ku ei voi muuta ku valittaa :kieh:

perlos 38+4

Neuvolassa käyty, kaikki arvot päin p....ttä...Sain ajan lääkärille klo 13.20. Tuun sitten kertoileen neuvola ja lääkäri kuulumiset. Terkkari tuumas, että kyllä toi iltapäivän käynti taitaa viimeiseksi jäädä...TOIVOTAAN NIIN, mutta pahoin pelkään että ei jää!

Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Neuvolalääkärikuulumisia
Tulin juuri neuvolasta, oli vika lääkärintarkastus... jäi kyllä aika epävarma fiilis tuolta käynniltä.
Teki aika kovakouraisen ja tosi nopean sisäutkimuksen. Mahaa tunnusteli tosi hutaisten. Kysyin missä asennossa kaveri on, mutta ei vastannut. Jotain epämääräisesti sanoi pitkän hiljaisuuden jälkeen että pää olisi tuossa kyljen kohdalla.... Kuunteli n. 4-5 sekunnin ajan sykettä.. sitten mainitsi että on kuitenkin pää alaspäin, eli rt, jonka nla-korttiin merkkasikin. Mitään muuta mainintaa esim. mahdollisesta kiinnittymisestä ei kertonut, ei edes kokoarviota.. se sarake on nla-kortissa tyhjä, kuten lapsiveden määrä, ei merkintää. Mulla meni sen lääkärin vastaanotolla n. 5 min. Eli tosi nopeeta toimintaa. En tiedä miten teillä muilla.. Tehdäänkö noi tutkimukset noin hutaisten? Aattelin kyllä kohta soittaa omalle th:lle, että olisiko mahdollista että joku toinen tutkisi vielä paikat.

Minä en edes päässyt nvl-lääkärille, kun oli kesäloma-aika... kävin omalääkärillä (tai siis omalääkärin kesälomansijaisella ) terveyskeskuksella. Ultraa tai sydänäänien kuuntelulaitetta siellä ei ollut, joten lääkäri vain teki sisätutkimuksen. Totesi, että kohdunsuu normaali. Mitään muuta ei sitten selvinnytkään. Tämä tapahtui joskus rv:llä 26 ja sen jälkeen ei ole kohdunsuuta tarkastettu kertaakaan. Saa sitten nähdä, millainen on ultra/synnytystapa-arvio viikolla 36. Toivottavasti hiukka informatiivisempi...

Mintulle :hug:

Joe: Meillä Th sanoi, kun kerroin pelkääväni just sitä leikkaushaavan kipua yms. (koska edelleen liiankin hyvässä muistissa sappileikkauksen haavan kivut monta kuukautta leikkauksen jälkeen), että yleensä se kipuilu kestää vaan noin viikon ja ei haittaa elämistä kuten sappi- tai umpparihaava, koska on eripäin ja eri paikassa. TH sanoi myös, että hän on aina ihmetellyt, miten nopeesti tuoreet äidit oppivat elämään haavan ja vauvan kanssa.

Ei multakaan vipa lääkärikäynnillä tarkistettu ku lantio. Ei mitään kohdun suusta tai kanavasta tai kiinnittymisestä tai mistään. Ainoa kommentti oli että lantio löysä, mahtuu tulemaan. Ajattelin sitten että mitäpä sitä toisaalta niillä tiedoilla tekee ku täältäki on lukenu että joillakin on ollut jo tovin auki ja mitään ei silti ole tapahtunut. Se synnytys kun voi alkaa millon vaan. Melkein parempi ku ei tiedä niin ei turhaa ootakkaan jos vaikka oiski auki. Sitten ku päivät vaan jatkuu ja jatkuu niin vetutuskin lisääntys..
(Pakko yrrittää ajatella positiivisesti ku hermot jo niin kireellä) :laugh:

perlos 38+4

Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Neuvolalääkärikuulumisia

Minä en edes päässyt nvl-lääkärille, kun oli kesäloma-aika... kävin omalääkärillä (tai siis omalääkärin kesälomansijaisella ) terveyskeskuksella. Ultraa tai sydänäänien kuuntelulaitetta siellä ei ollut, joten lääkäri vain teki sisätutkimuksen. Totesi, että kohdunsuu normaali. Mitään muuta ei sitten selvinnytkään. Tämä tapahtui joskus rv:llä 26 ja sen jälkeen ei ole kohdunsuuta tarkastettu kertaakaan. Saa sitten nähdä, millainen on ultra/synnytystapa-arvio viikolla 36. Toivottavasti hiukka informatiivisempi...

No onneksi sulla on tuo synnytystapa-arvio vielä ja ultraus jäljellä. Mulla tutkimukset ohi, seuraavankerran katsotaan (jos keretään) vasta kun synnytys käynnistynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Ei multakaan vipa lääkärikäynnillä tarkistettu ku lantio. Ei mitään kohdun suusta tai kanavasta tai kiinnittymisestä tai mistään. Ainoa kommentti oli että lantio löysä, mahtuu tulemaan. Ajattelin sitten että mitäpä sitä toisaalta niillä tiedoilla tekee ku täältäki on lukenu että joillakin on ollut jo tovin auki ja mitään ei silti ole tapahtunut. Se synnytys kun voi alkaa millon vaan. Melkein parempi ku ei tiedä niin ei turhaa ootakkaan jos vaikka oiski auki. Sitten ku päivät vaan jatkuu ja jatkuu niin vetutuskin lisääntys..
(Pakko yrrittää ajatella positiivisesti ku hermot jo niin kireellä) :laugh:

perlos 38+4

Totta, ehkä parempi ettei tiedä liikaa :D, ja sekin fakta että tilanteet saattaa muuttua niin nopeasti... Synnytyksen hetkeä ei voi ennustaa vaikka kuinka tarkkoja tutkimuksia tehtäisiin ja mitä vaan voi tapahtua. Ehkä mä vaan odotin vähän liikaa tota lääkärintarkastusta..

Onnea uusista vauvoista!! :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Villipilli:
Muistaakseni tup mietiskeli täällä hiljattain miten pitkään supistukset voivat kestää - kysyin tänään asiaa neuvolassa kun itsekin olen yöllä heräillyt kovotteluun, joka ei tunnu menevän ohi millään. Neuvolantäti sanoi, että ei hätää, jos tilanne lopulta kuitenkin laukeaa, mutta jos tuntuu ettei hierominen tai lämmitys tms. auta vaan supistus jatkuu ja jatkuu (taisi puhua kymmenestä minuutista) on syytä soittaa ä-polille. Että tämmöstä.

Onnittelut uusista vauvoista! :flower:

Mulla oli eilen päivällä ensimmäisiä pieniä supistuksia. Vauvan liikkeet tuntui koko päivän melkein kipeiltä ja illalla oli paha olo. Yöllä alkoikin sitten jatkuva vatsakipu; kiristelyä, polttelua ja pistelyä koko vatsan alueella aina välillä paikkaa vaihtaen ilman taukoja. Ei ollut sietämätöntä kipua, mutta sen verran että ajoi pystyyn eikä nukkumisesta tullu mitään. Panadolilla meni sitten melkein kokonaan ohi ja nukuinkin sikeesti aamupäivään asti. Mietin pitäiskö soittaa varmuuden vuoksi äippäpolille, mutta en oikein tiedä mitä sanoisin kun enää ei ole kipua eikä suppareita, vähän outo olo vaan mahassa. Jos onkin vaikka vatsatautia :|

Cassy, meilläkin on itkyhälytin valmiina, saatiin kaverilta lainaan ja katoin että maksaa kaupassa joku 40 ?. Meillä tulee varmasti tarpeeseen kun makkari on yläkerrassa ja vauva toivottavasti nukkuu päikkärit pihalla.

no ei se kauaa kestäny täälläkään se tutkimus, 5-10sek? sen verran että kokeili kohdunsuuta ja lantioluuta pitkin vetas sormella.

ihmettelin että ei kai nyt aikusella naislääkärillä nolota tehhä sisätutkimusta vai miksi se on niin outo. huomasin just että mulla on paita nurinpäin ja sillä siis nolotti mun puolesta..
ei kait se nyt niin vakavaa ole :laugh:

Täälläkin oikein hyvin nukuttu yö takana tai kaksi yötä(sitä paukahtelua lukuunottamatta) :D Nyt muutama päivä on ollut kyllä niin uupumuksen täyteisiä ettei mitään järkeä! :/ Tuntuu ettei mitään jaksa ja tekis vaan mieli vaan nukkua vuorokaudet ympäri..Päikkäritkin on ollut pakko ottaa jo monena päivänä tai muuten illalla olo on ollut ku kärpäsellä jota on lätkästy kärpäslätkällä ja on jäänyt henkiin kituutteleen!Tänään tai ainakin vielä on ollut tosi energinen aamu eikä oo ees vitskattanut :D Eilinen päivä meni supistellessa,alapäätä pakottaessa/painaessa ja selkää poltellen(joka on ihan uutta mulle).Hulkkia katottiin mutta en jaksanut kattoa sitä loppuun asti,mentiin miehen kans nukkuun 23.15.Kattoko kukaan sitä?Miten se loppu? :D Oli minusta aika hyvännäkönen mies se joka Hulkkia näytteli :D Tosi ällöjä oli ne sekopää koirat siinä!! :x
Mun piti toissapäivänä käyä sanomassa yks vinkki,mutta unohin.Monet on pähkäillyt sitä että jos lapsivedet menee silloin ku nukkuu ja sänky kastuu.Halpa vinkki ois tässä:Ostakaa isoja jätesäkkejä laittakaa se sängyn päälle ja sen päälle iso pyyhe ja lakana niitten päälle.Eikä maksa juuri mitään! :D
Miimari ja vauveliini rv 38

Yhteistyössä