SYYSMASSUT '07 elokuussa

Huomenna olisi mulla se äippäpolilla käynti.. Siis kääntöyritys, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että ei tarvitse kääntää, jos ei nyt yön aikana heitä kuperkeikkaa. :D

Kävin siis neuvolassa tänään ja ultralla tarkistettuna vauveli on RT:ssä.. :) Mutta huomenna sitten pitäisi saada painoarvioo pienestä ja tietoo lantiosta, että mahtuuko syntymään normaalisti.

Muuten oli neuvolassa kaikki ok.

Jokohan mam84:llä on pienokainen sylissä...? :) jännää..

Pitäis kai sitä vielä hikoilla jotain vaatetta päälle. Vaikka tekis mieli olla vaikka alasti näin saunan jälkeen.. :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 37+0 :heart:
 
Siis rv 38+0

pissa: puhdas
paino: +700g/vk, yhteensä 14,5kg... :eek:
turvotus: paljon plussia...
paineet 133/80
vauvan syke: 140, rt, ei kiinnittynyt
hemppa: 110, laskennu taas vaikka rauta-annos jo maksimi...terkkari epäili, että jospa kun turvotusta on noin paljon, niin elimistössä on niin paljon nestekudosta niin se valehtelee tuon luvun, että verikokeella otettuna ois parempi...tiedä sitä....


Kauhistuttaa toi paino, kun nousee vaan nousemistaan...Oon jo melko valas! Mutta toisaalta lohdutti äsken iltatorilla nähä, että on vieläkin isompia isomahasia kun mää... :LOL: (ainakin uskon niin...) Ens tiistaina seuraava neuvola, iskäkin pääsee kerrankin mukaan. =)

minttu-82 ja TaimiMainio 38+0
 
Onnea littlepeople:lle ja perheelle pienestä prinssistä :heart:

ja zemppiä mam84 (olihan se näin..) tulevaan myös..vai pitäisikö jo onnitella..

Tänään tultiin takasin reissusta ja hyvinhän se meni..pääsin ihan "ihka oikean" joulupukin halailuun.. :D
Eikä pahemmin supistellutkaan kuin tavanomaisia kovotuksia vatsalla vain oli, kylpylässä vähän enemmän altaiden veden lämpötilojen vaihteluiden vuoksi varmaankin, pore-altaaseen en edes uskaltatunut, koska monet puhuneet että siinä voi rueta supistelemaan ??
Kaikenkaikkiaan onnistunut reissu ja ihana kun tuli tehtyä, sai vähän extraa tähän ennen h-hetkeä. Kilometrejäkin tuli auton mittariin reilut 800 km lisää..meinasi aina vaikeahkoa autosta nousut olla kun alapää/nivuset..eivät suostuneet yhteistyöhön :eek:

Ylihuomenna taas neuvola, katsellaan sitten miten vaavi matkasta tykkäsi :)
 
Neuvolakuulumiset rv 38+0

Paino:74,20kg :ashamed: muutos vko/1342gr yhteensä kokoraskausaikana 22kg
Paineet:100/58
Turvotukset ++
Pissa proteiinit + (perjantaina uusintakäynti)
Kohdunpohjakorkeus:38 :eek:
Rt
Sykkeet:134 :heart:
Liikkeet ++

Mitään muuta tietoa ei taaskaan irronnut kun joku sijainen...

:/

Vointeja kaikille :hug:
Toivottavasti mam84 kaikki ok ja vaavi vihdoin sylissä :heart:

baby2003+masuprinsessa 38+0 jee :D
 
Elwi
Voi kun kuulostaa kivalta tuo teidän synnytysosastoilla tutustuminen! Kun me käytiin SATKS:ssa, ei päästy edes synnytyssaliin kurkkaamaan eikä kukaan juuri ohjannut tai kertonut mitään uutta. Silloin taisi kai olla vähän kiirusta!

Tänään on supistellut käytännössä koko päivän. Menkkamaista kipua ja juilintaa, selkää ja kylkeä on krampannut. Aiemmin tällaista on ollut ainoastaan satunnaisina öinä eikä silloinkaan kuin hetken ajan. Vaava on vellonut ja potkinut keskivertoa enemmän. Ehkä se aiheuttaa tällaisen olon? Miestä on informoitu ja hetken kävi mielessä "kellottaminen" mutta se lienee aika turhaa - menkkaolo on käytännössä koko ajan. Saas nähdä, kuin hyvin iltasella tulee uni vai tuleeko ollenkaan.

mam84:n synnytys mielessä täälläkin. Millä mallilla mahtaa olla?


Nyt Diiliä tapittamaan :wave:


Rv 38+4
 
ONNEA littlepeople ja mam84 :flower: :heart:

Olen ollut taustalla mut nyt oli pakko tulla kun eilinen ukonilma hajotti koko kaupungista kaapeliverkon joten ei edes telkkaria nää :kieh: :kieh: Toivottavasti tänään saavat toimimaan....
Huomenna alkaisi seurakunnan perhekerho, meinasin esikoisen kanssa sinne suunnistaa, jos vaikka sais uusia kavereita kun ollaan puolivuotta asuttu täällä ja aika yksinäistä on :'( isännällä tietysti tuttuja joka nurkalla mutta niiden "vaimot" ovat aika paljon erimaata kuin minä, kun niille tärkeintä on että viik.loput vapaat jotta baariin pääsee ja mä taas haluisin lapselle kavereita ja itselleni lenkki/kahvitteluseuraa....

Multa kysyi yksi nuori odottaja neuvolassa että tiedänkö minä onko mitään hyötyä lapsen painon nousua ajatellen jos lopettaa tupakoinnin raskauden loppuvaiheessa??? vastasin että ainahan siitä hyötyä mut osaako kukaan sanoo et kerääkö lapsi enemmän painoa vaikka viikossa jos ei tupakoisi??? hassu juttu että jäi häiritsemään vaikken itse polta...
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Supparit alkoivat eilen alkuillasta ja kipeytyivät kunnolla ennen puoltayötä, mutta väli pysyi siinä 10-20min välillä ja aamuyöstä nukahdin sitten joten siitä sitten laantuivat. Nyt olen aikas jumissa ja kivasti masu kipeänä ja selkä... No sainhan mä pari päivää jo "levätä" ja tänään tulee kaveri kylään, kun vetää herneet jos perun kun ei ymmärrä miten kipeä voin olla. Hän kun pitää tyttönsä kotona päiväkodistakin nyt sitten.... rassaa....

Voi kun kuulisi mam84:n kuulumisia jo... ja vauvan :D
 
:hug: Mulla kans alakerrassa kipuilua ja painetta ja on muutaman supankin antanut tässä aamulla...

Toivoa en enää tosin jaksa elätellä mistään, sen olen jo saanut tuta... Vaikka kuinka hyvältä vaikuttaisi mun kohdallani niin ei kannata "iloita"... Kasassa ollaan hiivatti vielä joulunakin... Miten niin mä huonolla tuulella???!!!
 
Huomenta!
Onnea LITTLEPEOPLELLE! :flower:
Jännittävää odotella mam84:n kuulumisia. Meiän pojan piti kans tulla maailmaan eilen, mutta leikkausajat oli varattu, joten odotellaan vielä 5 päivää. (IIK, miten vähän aikaa ollaan enää lapseton pari!)
umayyalle kiitos kannustussanoista. Kai se vaan on pakko uskoa, että sitä osaa hoitaa lastaan, osaahan ne muutkin. On vaan niin jännää kun lasta tehty jo 10v, ja nyt ihan odottamatta toiveesta tulee totta. Ei tätä ihmettä enää tosissaan uskottu tapahtuvan.
Että saadaan tähän sukuun sentään yhdet ristiäisetkin tälle vuodelle, hautajaisia on ollutkin jo tarpeeksi. Paitsi että ennen ristiäisiä on tulossa vielä yhdet hautajaiset, VIIDENNET jo tänä vuonna! Rupee tuntumaan ihan saippuasarjalta tää meininki.
MamMam tiedän tunteen! On niin ihanaa, kun ei tertte enää murehtia etukäteen synnytystä, ja voi vihdoin huokaista helpotuksesta.
PippuriMamma sulla se on sitten pitkä synnytys, jos lasketaan supistusten alusta. Toivottavasti se nyt kohta alkaa jo ihan oikeesti, eikä vaan anna ymmärtää.
Tsemppiä muillekin joilla kipeitä supistuksia. Mun supistukset on tosi tiukkoja, mutta ei satu.
Jode ja Onni joka syntyy 28.8!
 
tup
PippuriMamma: Ymmärrän tuskastumisesi täysin! Mulla on kanssa niin sama fiilis, ettei kukaan muu kun mies näköjään tajua miten vaikeeta voi olla tää ihana energinen loppuraskaus. (Ja itse asiassa koko 9 kk..) Eilen oli vika lääkäri ja ilmeisesti se sisätutkimus aiheutti sen, että jo eilen päivällä oli alavatsa kipeä ja nyt yön supisteli niin paljon että selkä oli aamulla niin krampissa että pystyin olemaan vain konttausasennossa pää kiinni patjassa. 1000 mg parasetamolia ei auttanut yhtään.

Huomenna olisi koulussa 6 h kestävä tentti ja koulukaverit on kaikki sitä mieltä, että tottahan sä tulet sitä yrittämään, kun olet vähän lukenutkin. Vaikka kotonakaan en pysty yli 1 h istumaan vaan pitää päästä lepäämään. Tällä hetkellä olo tuntuu taas kohtalaiselta ja sitä kuvittelee, että liioittelenko mä sit koko juttua, ehkä sinne tenttiin pitäisi mennä. Mutta tiedän kyllä että se kostautuu sitten jälkeen päin.

Maanantaina alkaa vielä koulu ihan oikeasti ja tarkoituksena olisi aloittaa vielä lukuvuosi. Tämä siksi, että pahimmillaanhan synnytykseen voi olla vielä 7 viikkoa! Koulua kuitenkin on jatkettava taas vuoden päästä, ja sitten se pitäisi aloittaa silloin kun vauva on vasta 10 kk!

Onko kellään muulla enää vastaavia ponnistuksia riesana vai oletteko kaikki ihan oikeasti äitiyslomalla ja valmistautumassa vauvan tuloon?

Jos vauva tulisi nyt heti, se ratkaisisi kaikki aikatauluongelmat, mutta kun se on vasta 35+ viikkoa..
 
Ai niin ootteko huomannu, että listalla olevista aika moni ei ole kirjoitellut viime aikoina! Esin äitivm70 kirjotteli väliin aikas usein, nyt ei ole näkynyt. Meillähän saattaa olla joukossamme enemmänkin vauvoja!
Jode
 
Kauhee ihminen minä, kun eilen nukkumaan mennessä harmitti ihan hirveesti, kun ei tule tyttöä tähän perheeseen! Ihana ja toivottu poika tulee ja superhirveä äiti ajattelee tommosia... Jotenkin on vaan välillä niin vaikee päästä kiinni tuohon miesten maailmaan ja "kohtalotoveria" (eli naispuolista perheenjäsentä) ei näillä näkymin ole tuloillaan... tai no, eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joskus vielä innostuu kolmosenkin tekemään... Poika sekin on kuitenkin! Ihan kamala ihminen, kun ajattelen sukupuolella olevan merkitystä. Varsinkin kun lähipiirissä on ihmisiä, jotka eivät luultavasti saa omia lapsia ikinä!!! :(

No, nyt täytynee ottaa kaikki irti tästä "vapaapäivästä", kun esikoinen on hoidossa ja mies töissä... täytyisi vauvan koppaan mennä ostamaan patja ja muutenkin voisi kierrellä kaupungilla ihan rauhassa... käydä vaikka syömässä hyvin tai jotain.

Toivottavasti Mam84:llä on jo vaavi kainalossa!

Aurinkoista päivää kaikille!!!
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tup:
PippuriMamma: Ymmärrän tuskastumisesi täysin! Mulla on kanssa niin sama fiilis, ettei kukaan muu kun mies näköjään tajua miten vaikeeta voi olla tää ihana energinen loppuraskaus. (Ja itse asiassa koko 9 kk..) Eilen oli vika lääkäri ja ilmeisesti se sisätutkimus aiheutti sen, että jo eilen päivällä oli alavatsa kipeä ja nyt yön supisteli niin paljon että selkä oli aamulla niin krampissa että pystyin olemaan vain konttausasennossa pää kiinni patjassa. 1000 mg parasetamolia ei auttanut yhtään.

Huomenna olisi koulussa 6 h kestävä tentti ja koulukaverit on kaikki sitä mieltä, että tottahan sä tulet sitä yrittämään, kun olet vähän lukenutkin. Vaikka kotonakaan en pysty yli 1 h istumaan vaan pitää päästä lepäämään. Tällä hetkellä olo tuntuu taas kohtalaiselta ja sitä kuvittelee, että liioittelenko mä sit koko juttua, ehkä sinne tenttiin pitäisi mennä. Mutta tiedän kyllä että se kostautuu sitten jälkeen päin.

Maanantaina alkaa vielä koulu ihan oikeasti ja tarkoituksena olisi aloittaa vielä lukuvuosi. Tämä siksi, että pahimmillaanhan synnytykseen voi olla vielä 7 viikkoa! Koulua kuitenkin on jatkettava taas vuoden päästä, ja sitten se pitäisi aloittaa silloin kun vauva on vasta 10 kk!

Onko kellään muulla enää vastaavia ponnistuksia riesana vai oletteko kaikki ihan oikeasti äitiyslomalla ja valmistautumassa vauvan tuloon?

Jos vauva tulisi nyt heti, se ratkaisisi kaikki aikatauluongelmat, mutta kun se on vasta 35+ viikkoa..
Mulla vähän samankaltainen tilanne.. Mulla on insinöörityö tekusta jäänyt roikkumaan. :ashamed: Se on roikkunut jo monta vuotta. Työskentelen kuitenkin ihan "valmistuneena", mutta on tuo semmonen juttu jonka haluaisin joskus saada tehtyä. Hain sitten kouluun uudestaan keväällä (multa loppui opiskeluaika) ja nyt opinnot alkavat 9.9 ja silloin pitäisi koulussa käydä paikan päällä. Eikä kyllä ole hajuakaan, olenko tuolloin vielä yhtenä kappaleena vai mikä on tilanne. Ja ei mulla kyllä tosin ole hajuakaan, miten jaksan lopputyötä tehdä kahden vauvan hoitamisen ohessa.. :whistle:

Tsemppiä kaikille noiden hemmetin opintojen kanssa tuskaileville!


 
PippuriMammalle nyt jo oikein käynnistyspotku perään kun ei nämä aiemmin lähetetyt "tuulet" toimi kunnolla :D

Odottelen myös innolla uusia vauvauutisia ja kotona me veikataan että meilläkin olisi nyytti 28.8.
En tiedä mistä tuo päivä tuli meille molemmille mieleen, mutta toivotaan että näin olisi.
Silloin kasvua olisi taas tapahtunut ja pikkuinen olisi jo reilut 4kg ainakin.

Ollaan jo kokeiltu 3S:n toimintaa, mutta ei ainakaan vielä ole toiminut. Kuulin myös että rintojen hierominen voisi käynnistää synnytyksen... tiedä sitä, 3 kertaa päivässä tunnin ajan joku suositteli.

Nyt Serranon perheen pariin! :heart:
Tää on ihan koukussa siihen :LOL:

balik ja pikkuinen 38+4
 
Huomenta!
Eilinen menkkajomotuksen täyteinen päivä sai tämän mamman kuohuksiin yölläkin. Eli ensin kahdelta noin 20 minuutin pituinen ikävä kiristävä polttava supistus ja viideltä toinen samanlainen. Aina sanotaan, että kyllä sen tietää milloin pitää lähteä mutta entäs jos ei tiedäkään? No, tällä kertaa eivät olleet edes säännöllisiä joten ei tarvinnut kauheasti miettiä. Tuijotin vaan pimeyteen ja toivoin, että olisivat oikeasti jotain tai loppuisivat sitten kokonaan. Olihan ne kipeitä mutta tuskin mitään muuta kuin paikkoja kypsyttäviä. Menkkajomo tuntuisi olevan tämänkin päivän menu, oikeaa kylkeä juilii. Jotain on tapahtumassa mutta millä aikavälillä, sitä en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi75:
Alkuperäinen kirjoittaja tup:
Huomenna olisi koulussa 6 h kestävä tentti ja koulukaverit on kaikki sitä mieltä, että tottahan sä tulet sitä yrittämään, kun olet vähän lukenutkin. Vaikka kotonakaan en pysty yli 1 h istumaan vaan pitää päästä lepäämään. Tällä hetkellä olo tuntuu taas kohtalaiselta ja sitä kuvittelee, että liioittelenko mä sit koko juttua, ehkä sinne tenttiin pitäisi mennä. Mutta tiedän kyllä että se kostautuu sitten jälkeen päin.

Maanantaina alkaa vielä koulu ihan oikeasti ja tarkoituksena olisi aloittaa vielä lukuvuosi. Tämä siksi, että pahimmillaanhan synnytykseen voi olla vielä 7 viikkoa! Koulua kuitenkin on jatkettava taas vuoden päästä, ja sitten se pitäisi aloittaa silloin kun vauva on vasta 10 kk!

Onko kellään muulla enää vastaavia ponnistuksia riesana vai oletteko kaikki ihan oikeasti äitiyslomalla ja valmistautumassa vauvan tuloon?

Jos vauva tulisi nyt heti, se ratkaisisi kaikki aikatauluongelmat, mutta kun se on vasta 35+ viikkoa..
Mulla vähän samankaltainen tilanne.. Mulla on insinöörityö tekusta jäänyt roikkumaan. :ashamed: Se on roikkunut jo monta vuotta. Työskentelen kuitenkin ihan "valmistuneena", mutta on tuo semmonen juttu jonka haluaisin joskus saada tehtyä. Hain sitten kouluun uudestaan keväällä (multa loppui opiskeluaika) ja nyt opinnot alkavat 9.9 ja silloin pitäisi koulussa käydä paikan päällä. Eikä kyllä ole hajuakaan, olenko tuolloin vielä yhtenä kappaleena vai mikä on tilanne. Ja ei mulla kyllä tosin ole hajuakaan, miten jaksan lopputyötä tehdä kahden vauvan hoitamisen ohessa.. :whistle:

Tsemppiä kaikille noiden hemmetin opintojen kanssa tuskaileville!
Minä tuskailen kouluhommien parissa myös. Kun laskettu aika on 1.9. niin graduseminaari kokoontuu ensimmäisen kerran 5.9. Gradua olen väkertänyt koko kesän ja urakka jatkuu edelleen. Lisäksi opiskelen verkossa kasvatustiedettä. Tarkoitus on valmistua ensi keväänä mutta vauvan ehdoilla tietysti mennään. Voi hyvin olla, että opinnot lykkääntyy vielä vuodella. Toisaalta se harmittaa, toisaalta ei. Stressaavaa ainakin on vaikka kuinka yrittäisi väittää muuta. Olisipa helppoa jos olisi vain töistä äitiyslomalla!


Maarja ja vaava 38+5
 
Rv. 38+0
Painoa +1200g/vk :/ Yht.11,2 kg
RR 124/67
Pissat -
Hb 120 =) enää ei tarvi rautaa popsii tuplana..
Sf. 34
rt, laskeutunut, ei kiinnittynyt
Sykkeet 125
Liikkeet ++

Kaikki hyvin siis, terkkarikin oikein kehuskeli, että sulla on kyllä mennyt raskausaika erinonomaisesti =)
Hengityskin helpompaa kun baby laskeutunut, suositteli vaan piiitkiä kävelylenkkejä jospa alkais jotain tapahtumaan. Mut eipä tuolla viel nii kiire ole maailmaan. Odottavan aika vaan on nii pitkä, tahtois jo oman nyytin syliinsä. :heart:
Tulispa mam84 ja littlepeople kertomaan pian kuulumisia!
 
Maarja....
Mulla ollu tuollaisia kypsytteleviä supistuksia koko viikonlopun ja alku viikon. Nyt kaikki oireeet tipotiessä. Kyllä tuli itku yksi ilta kun tunsin itseni niin tyhmäksi, koska en tiennyt onko kyse tosi toimista vai mistä.
No kaikki on sanonut, et kyllä sinä sitten tiedät kun on tosi kyseessä.... selvä :eek:

Täällä on jotenkin tylsistynyt olo kun alkaa nää päivät olee aika samanlaisia ja olokin niin tukala ettei viitsi kauheesti lähtee liikenteeseen. Perus luonteeseen kun ei kuulu jäsähtää kotiin.
Mitähän tekis... koti työt ei sitten kiinnosta yhtään :ashamed:

Eilen neuvolassa täti sanoi vauvan sykkeistä (120), että ovat vastasyntyneen tasolle laskeneet ja vahvat. Jospa tämä merkkaisi sitä, että tulisi pian... Toivon vaan....

Kaikesta tuskaisuudesta huolimatta... yritetään pitää mieli korkealla

Miiuli 77 & :heart: Pötkötti 37+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miiuli 77:
Maarja....
Mulla ollu tuollaisia kypsytteleviä supistuksia koko viikonlopun ja alku viikon. Nyt kaikki oireeet tipotiessä. Kyllä tuli itku yksi ilta kun tunsin itseni niin tyhmäksi, koska en tiennyt onko kyse tosi toimista vai mistä.
No kaikki on sanonut, et kyllä sinä sitten tiedät kun on tosi kyseessä.... selvä :eek:



Kaikesta tuskaisuudesta huolimatta... yritetään pitää mieli korkealla

Miiuli 77 & :heart: Pötkötti 37+5 :heart:
Kun koskaan aiemmin ei ole supistellut ja poltellut, niin nyt jostain nousee ihan valtava innostus ja odotus, että kohta lähdetään synnyttämään! Vaikka eihän se välttämättä ole lähelläkään totuutta... :kieh:
Ehkä mullakin loppuu tämä oireilu parin päivän päästä. Voihan hitsi... En tiedä kumpi on tyhmempää: se että supistelee mutta ei kuitenkaan "tapahdu" mitään vai se, että ei supistele ollenkaan.

Kärsivällisyyttä ja malttia meille kaikille!
 
Aku
Tunnenitseni jotenkin tyhmäksi :ashamed: Joskus 25. viikon tienoilla mulla oli ihan selkeesti supistuksia ja olin viikon verran saikulla lepäilemässä niiden takia.Nyt en enää tiedä mitkä on supistuksia ja mitkä ei :headwall:
Vatsanahkaa kiristelee vähän väliä ja tuntuu kun sisuskalut vaihtais paikkaa ja samaan aikaan kohdun suulla tapahtuu "jotain",mitä en osaa kuvailla.Selkäjomotusta on myös sillon tällön,näköjään öisin lähinnä.Aikasemmin kun ne supat tuntu sellasena poltteena alavatsassa esim. kävelylenkin jälkeen.Se oli aika selkeetä.Tää tän hetkinen olotila on vaan kumma :eek: Auttakee tyhmää!
Olipas siinä kummallinen selostus :ashamed: ottakaapa tuosta selvää.
Nojoo,palaan sohvan perukoille katselemaan Diiliä jonka nauhotin eilen :D

T.Aku ja tyyppi 36+6
 
tup
Jos haluaa edistää synnytyksen alkamista, niin pitäisikö esim. yöllä nousta ylös että vauva pääsis painamaan kohdunsuuta? Oksitosiinihan aiheuttaa supistukset ja sitä kuten muitakin hormoneja vapautuu sykäyksittäin. Luin, että kun vauvan pää painaa kohdunsuuta, se lisää oksitosiinin vapautumista.

Koska täällä on vasta 35+ viikkoa, olen tehnyt kaikkeni, että supistukset loppuisivat, ja niin ne yleensä harvenevatkin kun menen välittömästi makuulle. Yleensähän vaan sanotaan, että supistukset sattuu vähemmän jos on pystyssä ja liikkeellä. Makuullaan olo siis voi olla tuskaisempaa. Aamuyöstä ainakin tuntui, että en ole nukkunut silmäystäkään kun selkä oli niin krampissa, ettei voinut olla mitenkään..

Te ketkä haluaisitte jo jotain tapahtuvan, nousetteko supistusten tullessa ylös, yölläkin?
 
Heissan kaikki syyskuiset! Täällä kans ollaan vielä yhdessä paketissa..

balik: Mulla tuo nännien hierominen sai esikon synnytyksen käynnistymään. Neuvolan täti vinkkas kokeilemaan ja kappas vaan, lapsivedet tuli! Olin kyllä aika ihmeissäni.. Silloin oli jo rv 41+3, joten kai ne olis voinut tulla ilman sitä hierontaakin, mutta jotenkin juuri sillä hetkellä näin kävi. ;)

Joku päivitteli koulujutuista.. Mun on kyllä pakko huokaista helpotuksesta että ei tarvitse enään miettiä mitään työhön/kouluun liittyvää. Musta on ihanaa vaan olla ja odotella vauvan syntymää. En tiiä sit oliko mun kouluaika niin hektistä tai jotain et en kyllä jaksais enään päivääkään.

Neuvolassa tänään todettiin että maha on selvästi laskeutunut. Vauvan pääkin oli jo aika hyvin kiinnittynyt että joskohan tällä kertaa ei menis yli la:n. Saas nähdä miten käy.

Onnittelut jo vauvan saaneille :flower: ja tsemppiä kaikille vielä odottaville! Loppu lähenee..

t.rmamja rv37
 
Eka äitiyslomapäivä! Ajattelin tänään pestä pakkauksen vaatteet. Päästääköhän ne miten paljon väriä, uskallanko pestä vihreät ja keltaiset ja valkoiset yhdessä? En millään tahtoisi pilata yhtään vaatekappaletta :) oletteko te pesseet pakkauksen vaatteet erillään värien mukaan vai kaikki yhdessä?

Pitäisi koettaa järjestellä paikkoja, meille on tulossa kahdensadan litran akvaario ja se pitäisi mahduttaa jonnekin olohuoneeseen. Varmaan pitää laittaa koko järjestys uusiksi... Olen järkyttävän huono sisustamaan ja ylipäänsä panostamaan kodin ulkonäköön. Minulle riittää, että on tarpeelliset tavarat ja ne järjestetty niin, että niihin ei pahemmin törmäile :D nyt olisi kuitenkin tarkoituksena saada kotia edes vähäsen kaunistettua. Vaikka luultavasti se jää tälläKIN kertaa yritykseksi.

Mutta nyt menen puuhaamaan jotakin, olen koko aamupäivän vain lötväillyt. Ihmetyttää ajatus, että minulla on nyt vapaata, olen viimeiset kymmenen vuotta tottunut stressaamaan joko koulusta tai töistä, enkä ole pahemmin kesäisinkään lomaa viettänyt. Mitä ihmettä minä nyt teen?! Tulee stressi stressittömyydestä...

tiksu ja uffe (36)
 
Maanantaina kävin neuvolassa... ja tässä tuloksia:

Viikkoja oli silloin 37+1
painon muutos/viikko 805 g
turvotus h+
Verenpaine 128/78
Pissa puhdas
Hemoglobiini 126 (edelleen syön rautaa varmuuden vuoksi)
kohdun pohjan korkeus 36.5 cm
tarjonta rt mutta ei vielä kiinnittynyt
vauvan syke 142
liikkeet ++

Samana päivänä oli myös synnytys valmennus ja tiistaina käytiin sitten tutustumassa synnytysosastoon... =)

Eilen tuli 2 kipeää supistusta, eka tuli noin 5 aikaan iltapäivällä kun oltiin lähössä miehen porukoilta tänne kotia ja toinen tuli sitten puol 8 aikaa illalla... ja nyt tänä aamuna maha ollu sekasi joten jänskättää millonka alkaa sitte oikeat supistukset ja pääsee synnyttään... :D

Aali84 ja masukki 37+4
 

Yhteistyössä