***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Kiitos Miia!
Näyttää muuten siltä, että kyse on manteleista. Piipiäisen posket muuttuu ihan kirkkaan punaisiksi aina hetken tissittelyn jälkeen. Nähtävästi sitä mantelia on mulla vielä pitkään elimistössä ja kestää aikansa ennen kuin siitä pääsee eroon ja voi antaa Piipille puhdasta maitoa. Kumpikohan on tässä tilanteessa parempi, kokeilla jotain muuta ruokaa vai sitkeästi antaa oireita tuottavaa maitoa. Korviketta ei kotona olis mutta PAKKASMAITOA! Joo, pitää kokeilla, jos se auttais ja neitokaisen olo paranis. Kunhan vain hän suostuis pullosta juomaan.
 
Meripihka - Puurosta, vaikka tekis mieli munkin antaa ite tekemääni puuroa, taidan toistaseks tyytyä Muksu-puuroon, koska se on niin pieneks jauhettu-soseutettu, ettei ite millään saa ja pelkään, että vatsa ei vielä jaksa kokojyväisempää sulattaa... En tiedä saisko siivilän läpi painamalla ite tehdystä...?

kylvetän about kerran viikossa ja suihkutan kerran viikossa. Kerran viikossa pesen shampoolla hiukset. Tänään suihkutin vaik kävi just toissapäivänäkin, kun oli oksennellut niin paljon rinnuksillensa ja sit viel sai kunnos hiet päälleen iltajumppansa aikana! Ihan oikeesti pää ja kainalot märkinä!!!

Kiitos Koiruus, Liiko ja Niihu jättissympateerauksesta, antakaahan lisää kokotietoja taas seuraavalla neuvolakäynnillä ;) ! Kyl on hauikset koetuksella muskarissa, kun pitää lasta lennättää ei voi muuta sanoa ja pitäs viel maaliskuus alottaa se baby brazil... toivottavasti osaa jo tanssia sit ite!! Mut joo lihavat on lepposia taitaa pitä paikkansa, jätkä kun on ite tyytyväisyys ja ei alle 9 tunnin unia ole nukkunut viikkoihin :)

Hexa
- meil tuo refluksi on sellasta, että pulautus tulee ihan joka asennossa tai siis 5-10 pulautusta ainakin ilman maidonvahvennusta ja joskus senkin kanssa. Mutta ehkä joo herkiten tulee vatsalla tai sitten auton turvakaukalossa, jossa jalat ilmeisesti jo painaa vatsaa.
 
Kylvettämisestä on näemmä ollut puhetta. Kerran viikossa on Kalle kylpenyt, ja se on hoitunut tuolla vauvauinnissa. Pojalla tahtoo useammasta kylpykerrasta kuivua iho.
Tänään käytiin suihkussa kun maanantaina taitaa uinti jäädä köhän takia väliin, mutta äijä tuoksui sen verran "puklulle" että oli pakko käyttää pikapesulla :).
 
Iltoja! Meillä kylvetään joka toinen päivä. Poika on sen verran vesipeto, että pysyy hyvällä tuulella kun kastuu usein. :LOL: Saippualla pestään ehkä kerran pari viikossa, muuten vedessä on vain kylpyöljyä. Joskus kylpy vaihtuu suihkuun, joskus saa jopa molemmat samalla kertaa. Rasvaa laitetaan 2xpäivä, oli kylpyä tai ei. Kun pojalla oli 1 kk iässä paha ihotulehdus lääkäri käski kylvettää joka päivä ja pestä lactasydillä. Tahti jäi oikeastaan siitä päälle. Ihokin on pysynyt tulehduksen jälkeen tosi hyvänä!
 
Miten mahtoi Nikin emon muutto mennä? Ehtiköhän hän käydä hakemassa huonekaluja alesta uuteen kotiin? Koskakohan alkaa netti toimiman. :D

Piipiäisen posket eivät ole enää niin punaiset kun mantelia ei ole maidossa niin paljoa. Mutta on myös joku muu, jolle hän on tuon manteli ja kananmunan lisäksi allerginen. Se joku muu pitää pientä näppyä ihossa ja tekee punaisia läiskiä.. Pitää varmaan selvittää mikä / mitkä ovat ennen kuin kiinteitä uskaltaa antaa.

Mizy: joo, esikoisellakaan ei mitkään thicken upit auttaneet ja soseetkin pulauteltiin samalla lailla ulos.. Mutta sitten 1,5v iässä alkoi vähän helpottamaan. :) Ja siihen saakka olikin hyvä käyttää ulkona aina kurahousuja ettei vaatteet likaantuneet pukluista..
 
Viikonloppu ohi!

Nappisilmälle :hug:

Me nautittiin täysin siemauksin ulkoilusta kun oli niin mahtavat kelit!!!

Käytiin ulkona syömässä ja oli pitkästä aikaa mukavaa syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan.

Neiti sillä aikaa ukin kanssa huusi nälkäänsä ja kieltäytyi pullosta :/

Että näin.

Sitten tulikin kipeäksi ja viime yön valvoin koko yön kun oli kuumeinen ja itkuinen. :(

Mutta se kuume olikin ainut oire,samanlainen oli esikkokin.

Nyt päivällä nukkui ulkona tosi hyvät päikkärit ja yötä vasten annoin vähän panadolia vaikka kuumetta oli enää 38 astetta.
Toivottavasti ensi yö menee paremmin.

Rinnat sekos tosta muutaman tunnin ravintola sessiosta niin että viel tänäänki oon pumpannu liikoja ku pakkautuvat ja vuotavat omia aikojaan...hirmu tarkka on tämä kysynnän ja tarjonnan laki!

Ostin irtokarkkeja eilen-ihan liian yliarvostettua!!!Olisi vaan pitänyt jatkaa karkkilakkoa. =)

Mitä muuten teette noille vauvan vaatteille??

Mulla on ihan hirveesti niitä kun oon säästänyt kaiken.

Nyt alkaa tila loppua ja mä en todellakaan ole mikään kirppari-ihminen...että pitäis hinnotella ja lajitella jokaikinen vaate jne.

Ja kaikkea en siis edes aio myydä/antaa pois sillä JOS vielä joskus...

Oon niin pihi että kierrätän noi samat kledjut kyl niin moneen kertaan ku mahdollista. =)

Mut voisko ne myydä jossain kaupanilmotus taululla...

Osa esikon vaatteista on täysin käyttämättömiäkin.

Ei viittis täysin ilmaiseksikaan antaa...
 
Täältä taustalta taas välillä huikkailemaan :whistle:

Nappisilmälle :hug: ja toivottavasti kaikki päättyis parhain päin

sairastelijoille paranemisia :hug:

Toivottavasti Nikin emo on tosiaan saanut tavaransa sisälle asuntoon suht vaivattomasti, kun niin vaikeeksi muut ihmiset sen muuton teki :kieh:

Jouskari Mulla on kans noita lastenvaatteita varastokoppi ja kaapit pullollaan...joka puolelta niitä tursuu :ashamed: ja en raskis mitään laittaa pois, kun jos kuitenkin vielä :whistle: Mutta eiköhän niitä voi myydä melkein missä vaan...pakettina tai sitte erikseen.

Tänne ei mittään ihmeempää kuulu...22.1 pyörähdettiin ekaa kertaa selältä masulle, hampaita ei oo vielä näköpiirissä ja ruokailut sujuu kivasti... nyt annoin aamulla puuroa ja sitte päivällä annan kasvissosetta ja sitte välipalaks varmaan vaan tissiä, kun nuo makeet ei maistu...sitte illalla taas tossa 16-17 kasvissosetta ja ennen nukkumaan menoa velli tai puuro. Tää on siis eka päivä kun mennään näin, että aamullakin syö puuron... Noita hedelmä-ja marjasoseita en saa menemään paljoakaan, kun toinen vaan irvistelee vaikka ois kuinka makiaa.

Meillä kylvetään noin kerran viikossa, kun siitä kylvystä ei oikein tykätä ja iho on kans kovin kuiva muutenkin... Atoopikkoja koko perhe :kieh: ja rasvaa kuluu :whistle:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Katjuska ja Nemo 3pvää vajaa 5kk :heart:
 
Hexa meillä myös reagoi poskilla kaikkiin pähkinöihin! Tein juuri viime viikolla kotikutoisen testin. Ostin niitä uusia M&M karkkeja ja söin niitä ehkä 10 kpl ja seuraavana päivänä posket kukki! Joulun aikaan mantelit aiheutti saman homman.
 
Morotusta taas

Liiko, hengissä ollaan yhä, vaikka tuntemattomia kotiimme päästettiinkin :D . Osoittautuivat muuten tutuiksi! Olin tavannut pariskunnan naisen viime keväänä työn merkeissä. Ilmankos näytti heti tutulta. Oikein kivaa peliseuraa olivat!

Vauvan vaatteet olen laittanut kiertoon Vilhon serkkupojalle, joka siis syntyi joulukuussa. Nyt viimeisimpänä pieneksi jääneet olen pakannut äp-laatikkoon. Sieltä sitten edelleen kiertoon tai mummolan vintille odottamaan seuraavaa käyttäjää. Jokin vaate olisi ehkä kiva säilyttää, niin voisi sitten joskus antaa oman lapsensa lapsille vuosikertavaatteen :)!

Kylvyssä meillä käydään ke ja la, paitsi jos sattuu unohtumaan tai on menoa. Poika ei oikein viihdy kylvyssä, mutta ei kuitenkaan nykyään enää huuda, kuten alussa. On vain jotenkin jännittynyt ja hengitysrytmi kiihtyy.

Nappisilmälle jaksamista :hug: . Välillä sitä ymmärtää olla tuohon omaan mieheen tyytyväinen, vaikka hänessäkin kaikenlaista vikaa on.

Onko muuten muita, jotka eivät rasvaile vauvaa melkein ikinä? Minä laitan rasvaa tosi harvoin, kun ei pojan iho tunnu sitä vaativan. Niin on kauniina pylly pysynyt, joten mitä turhia rasvailemaan! Omaa naamaa sen sijaan voisi jaksaa hiukan useammin rasvailla :whistle: .

Eipä muuta. Pitäis siivota, kun huomenna tulee pari alakouluaikaista kaveria käymään. Toisella on kuukausi aikaa laskettuunaikaan, mitenköhän sitä pelottelis :D ;) !

väpä ja Vilho, 4 kk ja 3 vkoa :heart:
 
Heip:) Ihana uus koti. Jumaleissön mikä homma. Mummo ja ukkonsa tuli tänne, hyvä homma, pääsen ostaan huonekaluja ja lamppuja, sen verran erikoisempi kämppä ettei mikään vanha lamppu käy. Sohvan sainkin jo alesta.Ja aion mennä elokuviin ja ens la pupiin tarjoomaan muutto-oravilleni nestemäistä iltapalaa. Oli 5 muuttomiestä ja naisia varmaan seittemän, ja kaikki ihan raatona,kova homma. Kaikki tääl tietty viel purkamatta jne, hommat jatkuu. Niin, ja tietsikka hajalla....tai yks frendi korjaa sitä parhaillaan, hajos just pari päivää ennen muuttoa.
Yritin silmäillä kirjoituksenne. Kylvetään 1krt viikossa. Rasvaan taipeita ja pyllyä Bepanthenilla päivittäin useasti. Vaatteeita mul on paljon lainassa, ne palautan. Omat laitan paketiksi ja huutonettiin myyntiin, ja muutamia ihanuuksia pakko säilyttää muistona. Sitten kun Niki jonain päivänä tekee musta mummon, niin kaivan kaapin perältä ihanan laatikon, jossa on hänen pikkuruisia vaatteitansa. Niin, ja mummon kutomat kaikki hienot villavaatteet säilön tietenkin.
Täällä ei ole hissi vieläkään käytössä. Niki nukkuu parhaillaan partsilla.On se ihana tuo parveke!! Ja tää on ihan työmaa aluetta, kaikki naapuritalot vielä rempassa. Tästähän olen löytänyt hyviä puolia, missäs muualla voisin saada silmänruokaa ja nähdä vastakkaista sukupuolta? No en missään muualla kuin rakennustyömaalla, ja nyt kun asun keskellä sellaista, niin ei tarvitse lähetä etsiskelemään työmaita.
Hexa sanoi niin oikein tuosta viinanpirusta. Kuulostaa siltä että Nappisilmän mies haluaa elää railakasta poikamieselämää. Kaikkeahan ei voi saada, elää perheessä poikamieselämää, se on mahdottomuus. Voimia Nappisilmälle :hug:
Viinahan se pilasi Nikin isän ja minun suhteenkin. Vähän eri tavoin, mutta voi sanoa, että viina pilasi kaiken. Toivottavasti se on sen arvoista. Ja onhan se hyvä syy juoda sitten vielä enemmän, kun muija jätti.
Palataan teemastoihin!!! Voimia kaikille kaikessa :D
 
Heips!

Ihana ilma! Ollaan koko aamupäivä oltu ulkoilemassa. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Pulkka on ollut kovassa käytössä. =)

Nappisilmälle tosiaan iso :hug: ! Meillä miehellä oli kanssa esikoisen syntymän aikoihin meno päällä. Otin asian puheeksi, enkä antanut mahdollisuutta jatkaa "törppöilyään". Se loppu siis siihen paikkaan. Mutta luulen, että mies vaan sillon "sekos" ekasta lapsesta ja siitä vastuusta, ja kuinka paljon se kuitenkin muuttaa elämää ja ehkä hänelle iski jokunmoinen paniikki siitä että ei voi enää mennä kuten ennen. Nyt on kyllä hyvä isä, vaikkakin välillä on erimielisyyksiä kasvatuksesta. Onko muita jolla eroaa kasvatustyylit miehen kanssa? Mä olen rauhallinen tapaus, mut mies on välillä kun tulisilla kivillä ja minä toimin erotuomarina! Sais siitä varmaan jo kakkosammatin, oon siinä niin hyvä jo...

Kylvetyksestä: Kerran viikossa. Tietty joka päivä tulee peppu, kädet ja nassua huuhdeltua. Olen laittanut vielä vaan kylpyöljyä, enkä ole käyttänyt muita pesuaineita. Rasvailtuakaan ei tule, kun iho on tosiaan hyvä. Joskus harvoin tulee laitettua peppuun jos punottaa. Aattelin jossain vaiheessa kuitenkin lisätä yhden kylpykerran viikkoon lisää, kun hän niin siitä nauttii! :D Asiasta toiseen. Miltä teidän vauvojen navat tuoksuu? Kun Lumilla haisee välillä sellanen vähän ummehtunut haju. Olen koittanut putsailla vielä märällä pumpulitikulla, mut kyllä se vaan vielä haisee...

Vauvan vaatteet: Kaikki laitan säästöön ja vinttiin! Sain esikoisen aikaan isältä ison laatikollisen omia vauvan vaatteitani, ja olin kyllä ikionnellinen. NE ON NIIN HIENOJA! Mä ajattelen jo aikaa jolloin voin antaa omille lapsilleni paketin heidän omia vaatteita. Todella kiva kun Lumille laitan päälle jotain omia vanhoja vaatteita niin saa paljon aina kehuja nuo vaatteet, ihanaa nostalgiaa.

Soseista: meillä tuo tyttö kanssa välttelee noita mango ja omena soseita kyllä viimeiseen asti. Naama vääntyy mitä ihmeellisimpiin mutruihin kun koittaa antaa... Eli hedelmät ei kelpaa. Mutta bataatti on hyvää, sekä parsakaali ja kukkakaali. Ne mitkä haisee pahimmilta on parhaimpia :LOL:

Kai täytyy lähtee tästä siivoilemaan, kun koko kämppä on ihan tosi sekaisin! Ihan hävettää...

Terv. Romi ja Lumi, joka eilen nauroi koko sydämestään äitin naamavärkkiä. Onkohan tuo joku vihje...
 
kehäkukka postia matkalla!

meillä kylpee 2krt viikossa, mutta mitään pesuaineita ei vielä käytetä.esikoinenkaan ei joka kerta käytä saippuaa, hiukset pestään kerran viikossa molemmilta.

jouskari mä oon nyt osan myynyt ja ne rakkaimmat vaatteet säästän kolmoselle tai lapsenlapsille.Juur aamulla laitoin taas huutikseen vaatteita, onneks menevät kaupaks.
osan möin jo esikoisen vauva-ajan jälkeen ja huonoimmat oon laittanut uffille.
oon kyl nähny niitä kauppojenkin ilmotustaululla..tuolla kirppispuolellakin vois mennä jos jaksat kuvata.

väpä mä en oo rasvannut kaveria kertaakaan!esikoistakin vaan ihan muutaman kerran...miks pitäs kun ei iho sitä kaipaa!vai ollaaks me taas huonoja äitejä... :D

mä tulin oikeestaan vaan hehkuttaan etä eeti nukkui koko viikonlopun niin et eka unipätkä oli 23-04!jee!sen jälkeen heräs 5, 7 ja 8.3 lopullisesti.mahtavaa.ja eemu nukku sunnuntaina yheksään eikä valvonut aamulla kun 4-5!kyl oli piristävää.

nyt takas laittaan vaatteita huutikseen,omia ja eetin.
 
ainiin,pulautelusta piti sanoa että meillä kyllä pulauttaa missä asennossa vaan, makuulla, istuallaan jne. onneks kuitenkin jo vähentynyt tuo.

ja romi eetinki napa haisee!oon kans putsaillu mut en oo huomannu et auttais..ens viikolla vois neuvolasta kysyä.
 
Iltaa!
Kuinkas paljon teillä menee sosetta kerralla??? Meillä syötiin nyt ekaa kertaa purkillinen hedelmäsosetta...

Niin ja juodaanko teillä ruuan kanssa jotain?? Oon koittanut perunaruuan kanssa tarjota vettä ja maitoa, mutta kumpikaan ei kelpaa...tuntuu vaan hassulta, kun ei itekään pystyis syömään lämmintä ruokaa ilman juomaa.. :/

Minkä ikäselle asti juomavesi tarvii keittää??

-kiitos- En kerinnyt vastailemaan muuten.....
:ashamed:

jkoo + Nella 4,5kk
 
nopeesti vaan kommentti:

jkoo meillä syödään soseet ensin ja hetki sen jälkeen juodaan joko vettä tai maitoa.

Mulle sanottiin neuvolassa et sillon ku alkaa kiinteitä syömään niin ei enää tartte keittää vettä. Tietty jos on kaivovedellä niin asia on aivan eri, mut kunnallisesta verkosta voi ihan hyvin juottaa vettä keittämättä.

palellaan taas,

Liiko ja Anni n. viikkoa vaille 5kk
 
Heipparallaa Ihanat Äitylit!!
Poika uuvahti päikkäreille, joten josko hetken ehtii raaputella tämän keskustelun pintaa...
Kiitos kaikille, jotka kertoivat ettei vauvelit vielä kääntyile!
Minä kun jo huolesta soikeana täällä, kun ei edistystä tapahdu.
Olen vaan tottunut tuon esikon kanssa liian vauhdikkaaseen menoon, käveli jo 8kk iässä....

Tiniille onnea upean asunnon löytymisestä! Ja toivottavasti saatte asiat kuntoon ja pääsette unelmien kotiin!

Nikin emo oli jo muuttanut onnistuneesti alun hankaluuksista huolimatta.
Onnea uuteen ja ihanaan kotiin!

Laihiksia joku oli jo aloittanutkin ja urheilemaankin oltiin päästy, meikkiskin ehkä jossain vaiheessa ja sama olisi edessä kuin miialla eli se -15kg.

Romilla ja Lumilla oli hauskan oloinen harrastus. Varmasti ihanaa vauvalle tuo värikylpeminen!

Kasvamisesta täällä oli juteltu. Hienosti oli potria poikia saatu kasaan ja perjantaina koettaa meidän punnitus myös. Tuo "punttivaltonen" ei myöskään ole sieltä kevyimmästä päästä, mutta pian nähdään kuukauden lukemat. Ja saadaan se tylsä rokotuskin taas!

Nappisilmätarvitsee halauksia ja täältä niitä lähtee. Itse olen pienestä asti seurannut viinanpirun kiroja tuttavien perheessä, joten ne eivät saa hyvää tuomiota minulta. Koetahan saada asiat raiteilleen ja elämä takaisin haltuun!
:hug: :hug:

Koiramamma saa iloita helposta ja ihanasta lapsestaan! Älä lannistu ihmisten panettelusta, kateellisia ne vaan ovat. Muistan hyvin, miten minut yritettiin lannistaa esikon aikana, kun oli kiltti ja helppo lapsi, enkä olisi saanut sitä hehkuttaa. Ja nyt sitä muistelee kaiholla tämän kakkospainoksen kanssa....

Äänekkäät jokeltelut ja kirkuminen täälläkin raikuu! Kovasti on juttua ja se kiljuminen on ihan IN- juttu. Samoin kun kuolan päristely, silleen kun poikien kuuluukin, kun autoleikkejä leikkivät... :LOL: :LOL:
Jouskarilla tuntui olevan oikea äänekäs tehopakkaus! Ihana!

Ruokamääriä ja maitomääriä joku oli kiinnostunut kuulemaan. Aamupuuro on määrältään sellainen 1-1,5dl ja illalla menee 2dl. Ruokasoseita menee aamupäivällä 1,5dl sekä iltapäivällä 2dl. Joskus iltapäivällä annan hedelmäsosetta, mutta ei sitä uppoa kuin 0,5dl. Usein meillä nautitaan tissiä noin 30min-1h:n kuluttua soseista. Ja sitä imee sen 2-5min päivällä. Öisin mennään 10-20min tissisyötöillä.
Itse olen vähän huolissani tuosta maidon riittävyydestä, kun tissit tuntuu tosi tyhjiltä.
Pulloa poika ei oikein huoli ja vaikka sitä joskus iltaisin sitten yritän antaa ja onnistuu syömäänkin, niin tissi on suuhun silti saatava ennen unen tuloa. Poika on kyllä lisämaitoa saadessaan juonut max. sellaiset 30ml, joten kaippa se tuolta tissistä ainakin sen verran sitten irti saa.
Jouskarioli tätäkin pulmaa pohtinut aiemmin. Ja meillä on nyt alettu ihan hyvin nukkumaan öisin, että syöttöjä tulee se pari yössä, joka taas tietty vähentää sitä rintamaitoa, kun ei syökkään enää1,5 tunnin välein...

Kylvetystä harrastetaan pari-kolme kertaa viikossa. Siitä meillä ei oikein tykätä, mutta pakko sekin paha on hoitaa pois alta, kun noita pulautuksia tulee tasaisin väliajoin...

Rasvailu ei kuulu rutiineihin myöskään meillä, ainoa että poskiin olen näin pakkasilla joutunut iltaisin Bepanthenia laittamaan, kun rokahtuvat. Mutta peppu sun muut ovat kauniit ja pehmoiset ilman rasvailua.

Vanhat vauvanvaatteet myyn tylsästi kiprppiksellä. Ja juuri sovittiinkin ystävän kanssa päivä, jolloin mennään varastot taas tyhjentämään. Joitain tietysti jätän muistoksi esim. lempparivaatteita ja merkkivaatteita, mutta muuten myyntiin vaan kaikki, kun tilaa ei ole säilyttää.

Nyt esikon hakuun eskarista!
Kuulumisiin taas!!!

Mamitus2 ja Nappula (unten mailla)

 
Aurinkoista päivää!

Upea ilma ulkona, mut väsyttää kyllä myös niin pirusti, et taitaa tää Sisun päikkärihetki olla tämän rouvan torkkuaikaa myös.. :ashamed: Tietty pitää ensin kuitenkin tsekata uusimmat tekstit ja vähän kommentoidakin ;)

Kylvetystä meillä harrastetaan noin 2 kertaa viikossa. Varsinaiset pesut suoritetaan normaalissa ammeessa ja joskus sitten vaan lillutellaan kohtuammeessa, joka on saatu lainaan. Onko muilla siitä kokemusta? Sisu tykkää ainakin kovasti ja nyt nousee siinä jopa seisomaan!
Rasvausta ei harrasteta täälläkään - ilmoittaudun siis huono-äiti-yhdistykseen minäkin :ashamed: Sisulla on tosi hyvä iho, et ei ole tarvinnut rasvailla. Näin pakkasilla kun nukkuu ulkona, on välillä posket vähän kuivat ja niihin oon kanssa bepanthenia laittanut, mut muuten ei rasvailla. Kylvetetään usein kylpyöljyssä, et kai siitäkin sitä kosteutusta iholle tulee.

Kääntyily alkaa olla meillä varsin vauhdikasta. Ekan kerranhan Sisu kääntyi itekseen joku kuukausi sitten, mut sen jälkeen homma taisi unohtua, kunnes keksi sen uudestaan pari päivää sitten. Nyt osaa jo ottaa käden pois altaan ja tänään pyörähti myös toiseenkin suuntaan. Eipä uskalla enää mihinkään jättää itekseen ilman kunnon barrikadeja ympärille. Muutenkin on melko vauhdikas kaveri: selällää maatessaan potkii jaloillaa aivan hillitöntä vauhtia ja sitä saattaa jatkua jopa toista tuntia! Oon ollu vähän huolissani, kun on niin kirppu, mut kai se aika paljon jo kuluttaa tolla melskaamisella.

Soseista meillä on ollut maistissa nyt peruna, porkkana, maissi ja parsakaali, joista parsakaali selvästi ykkösherkku. Oon antanut sosetta joka päivä noin klo 11.30 ja vähän nälästä riippuen tissiä joko ennen tai jälkeen. Tänäänkin oli niin nälkäinen, et ei lusikoiminen kiinnostanut ennen kuin oli saanut vähän maitoa alle. Eilen annoin ekaa kertaa iltapäivälläkin sosetta, maistettiin päärynää ja hyvää oli! Sitä hurahtikin sit puoli purkillista ja vasta jälkeenpäin tajusin, et olis ehkä kannattanut aloittaa vähän pienemmällä määrällä, kun oli taas uusi maku kyseessä... Vettä oon yrittänyt antaa soseiden jälkeen pullosta, mut ei oikein uppoa. Velliä menee illalla ennen nukkumaanmenoa purkillinen, eli se 2dl. Eipä ole kyllä yöuniin juurikaan vaikuttanut, vaan edelleen heräillään 2h välein, joskus harvoin on 3 tunnin pätkä joukossa. Kunhan on pari päivää herkuteltu päärynällä, niin alan sit kokeilemaan sitä puuroa iltaisin, jos se tehoais noihin yöuniinkin.

Varmaan oli miljoona muutakin juttua kommentoitavana, mut jotenkin aina mun pää tyhjenee kun alan naputtaa tekstiä, enkä sit enää muistakaan mitä piti sanoa :ashamed:

Aurinkoista päivänjatketta! B)

Zucchero + Sisu 4,5kk
 
Meilläkin päristään.. Ja huudetaan ihan äänen tuottamisen riemusta. Mutta myös itkuääni on vahvistunut!

Käytiin tänään allergialääkärissä. Aateltiin törsätä kun on se vakuutus.. ja huomenna on ihotestit ja sitten kuullaan tuloksia. Nyt kun oireet ovat minimissään, voidaan vähitellen katsoa saadaanko rajattua näppylöiden tulo nimenomaan niihin kananmunaan, vehnään ja manteleihin. Ja ihotestin perusteella nähdään mitä ruoka-ainetta vältellään viimeiseen saakka. Ups.. en ajatellut, että heti pannaan pistäen meidän neitokaista kun lääkäriin hänet kiikutin. Mutta ehkä se on hyvä tietää ennen kuin pahempia oireita tulee, mille voi olla allerginen ja kuinka pahasti.

Mutta uskokaa tai älkää, tämä mamma osti sukset! Ihan kamalaa, inhoan hiihtämistä suunnattomasti. Mutta en saa tuota esikoista muuten opetettua, jollen anna esimerkkiä. Jos vaikka hän pystyisikin hiihtäen itseään eteenpäin kuskaamaan.. Ettei tarvitsisi aina vetää perässä pulkalla..

Hexa ja Piipeys 5kk 1 vko
 
Moikkelis moi!

She is back en ossaa enkluntia :D, eli meni päin peetä!

Jopas oli rentouttava reissu kotipuoleen...hermot lepäs! On kiva kun ei tarvi keritä joka paikkaan ja saa vaan olla rennosti maalla...ja nyt taas jaksaa painaa arkea...kunnes taas seinät kaatuu päälle ja on mentävä... :saint:

Olittepas ahkerasti jutelleet viikon aikana...ihan tuli kuuma ku luin kaikki sivut läpi :whistle:

Syöttötuoli: Saan kaverilta...semmonen taitettava malli...siitä tulee pöytä ja tuoli...meinasin kyl etten tarvitte koko syöttötuolia, mut ku ilmaiseksi saa niin otan kyllä vastaan.

Kylpeminen: 2x viikossa...Ceridalia laitan pisaran kylpyveteen, muuten ei pesuaineita vielä.

Rasvaus: En rasvaa...poskia joskus kun kuivaa...

Nappisilmä: :hug: Kaikkea ei vaan tarvi kestää ja sulattaa!

Vauvan vaatteet: Menee talteen...jos joskus.... :heart:


Täällä vedettiin mummulassa parit yöt heräämättä/syömättä! Olpias niin pönttö olo kun sai nukkua itekkin 8 tuntia putkeen tirsaa :D , ja miksi mulle tulee niin huono mieli kun poika nukkuu syömättä koko yön...että nälässä piän.... :ashamed: . mutta kun ei heränny...

Meillä vingutaan ja silleen naristaan, kiljutaan, nauraa hekotetaan B) hassun kuulosta...yrittää hevosta matkia kun yks lelu jossa tulee hevosen hirnuntaa...niin täs kuuntellin kun yksin makas lattialla niin kovasti harjotteli =)

Mekään ei käännytä vielä...sängyllä harjottelee kovasti patjaa vasten... Päikkäreille meno on mennyt helpommaksi...täs viime kirjotuksessa siitä mainitsin...ei tarvi pitkään nukuttaa ku nukahtaa...mutta edelleen pikapäikkyjä ottaa...puol tuntia-tunti, joskus korkeintaan pari tuntia.

Mutta joo...perjantaina meillä on jessen kanssa 5kk neuvola ja piikki pistetään :snotty:

Kivaa iltaa ja loppu viikkoa :wave:

terkuin hille ja jesse 4pv vaille 5kk
 
hups, pudottiin jo tuonne kakkossivulel ja sehän ei käy.....

Meillä vaan yöt on ihan mahdottomia.....
Ja eka hammas tuli viikonloppuna alas. Sekin tietty vaivaa ja näyttäisi että viereen on tulossapian toinen.
Toisolla tulee ja toisilla lähtee. Meidän eskarilaisella lähtee urakalla hampaat, puuttuu kaikkiaan 5 hammasta edestä kerralla :LOL: on oikeesti aika hauskan näköinen.

Nappisilmälle, kovasti voimia. Mun isäni on alkoholisti, välillä on ollut raittiinakin, mutta aina se viina vie. Monta asiaa on pilannut viinan takia.

Rasvausta en harrasta ja vauvan vaatteet menee myyntiin.
Kylvyssä käydään kerran viikossa.

Tilasin Matildalle oikealle korvalääkärille ajan ensi viikolle. Haluan tietää kuinka pienelle voi laittaa putket yms. Meillä yhdelle on laitettu hiukan alle 1 vuotiaana, mutta sinne on kuitenkin vielä pitkä matka ja jatkuvasti on tulehdus.

Eikä meillä edelleenkään kääntyillä, eikä soseetkaan kamalasti uppoa. Nyt peruna-parsakali näyttää tekevän parhaiten kauppansa.

Kutsu käy.

Miia ja Matilda pian 5kk
 
Mä odottelen malttamattomana Topin kääntymistä. Välilllä on ihan kyljelleen ja ponkaa mutta ei käänny =) luulen että ei siinä nyt voi enää kauaa mennä. Kurottelee kovasti esineitä pääntä yläpuolelta ja on alkanut "alkeelliseti" osoittaa minkä esineen haluaa jos tarjoaa kahta samaan aikaan. Kädet ojossa kuin haluiasi syliin ottaa esineet käteensä, kädestä toiseen vauhtelee jo ihan sujuvasti.

Maanantaina aloitin puuron Muksun lempeällä riisipuurolla. Olen lypsänyt 50ml ja sen ns. sakeuttanut hiutaleilla. Ei ainakaan vielä ole mitään ylintä herkkua vaikka äidin maistaminen kertoikin muuta. Viime yö menikin ihanasti että heräsi vasta klo 7ensimmäisen kerran syömäämn eikä illallakaan noussut enää tissille.

Päivärytmi nyt Topin vauvan kanssa on seuraava:
9.30 herätys
-äiti syö aamupalan, katsoo sähköpostin yms juttuja koneella noin 30min., vaihtaa vaipan, päivä vaatteet ja harjaillaan hampaita kumpainenkin.
11.00 Tissin kautta päikkärin
11.30 heräillään
- yleensä leikitään lattialla, lauletaan, köllötellään sängyssä yms. seurustelua, tissitellään jos siltä näyttää
14.00 Päiväunille vaunuihin
- lenkin jälkeen äiti laittelee ruokaa, pese pyykkiä,treenaa koiraa jne.
15.00 Heräillään jälleen
- aletaan odottamaan iskää kotiin ja tehdään kotihommia vauvan mölliessä lattialla
17.30 ruokalevolle koko konkkaronkka joko nukutaan tai tissitellään ja torkkuillaan
18.00 äiti häipyy pari kertaa viikossa koiratreeneihin tai mennään kauppaan, lähdetään kyläilemään yms.
20.00 iltatirsat 20-30min.
20.30 Leikitään jutellaan ja seurustellaan. Tiistaisin ja lauantaina kylpyyn
21.30 vaihdetaan viimestään yövaatteet, pisut ja pesut jne.
- aloitin maantaina puuron illalla ja vielä mietitään sen ajan kohtaa, todennäköisesti ennen yövaatteiden vaihtoa otetaan puuro.
22.00 Yö unille
22.30 nousee vielä hetkeksi tissille (viikon sisällä on noussut jopa 4 kertaa ennen kuin rupeaa varsinaisesti yöunille )
3.00-8.00 välisenä ainakan herää kerran tai kaksi syömään
9.30 herätys ja sama alkaa alusta :D

Meillä on syömisongelma, mä luulen että toi yöheräilykin johtuu ainoastan siitä. Topi on ihan mielettömän nälkänen ja kun sen laittaa tissille niin se alkaa a) huutamaan pää punaisena ja selkä kaarella b) puree nänniä niin että ainakin yksi body on mennyt pilalle kun verta roiskuu c) syö hetken ja siirtyy vaihtoehtoon a tai b :( Mitä ihmettä varsinkin tuon puremisen kanssa voi tehdä? Mähän huudan kuin hyeena mutta tätä jätkää se vaan tuntuu naurattavan, ei säikähdä tai mitään. Kauheen hauskaan tuntuu olevan kun minä naama mutrussa kiellän. Pakko on olut antaa korviketta kun ei kukaan laittaisi tuon alligaattorin suuhun nänniään! Mielessä kävikin jo että tähänkö tyssäsi meidän rintaruokinta :'(

Rasvaan kerran päivässä aamulla takaliston (ja jalat ) ihan vaan suojatakseni pissalta ja kakalta. Todella hyvässä kunnossa on iho ja rasvana toimii Erisanin perus kosteusrasva, kylvyn jälkeen laitan Natusanin öljyä ja jos ammeessa lilllutaan niin sinne myös kylpyöljyä lirautan Natusanilta.

Nappisilmälle myös iso :hug: tiedän että tilanne on hankala mutta koittakaa selvittää asiaa, toivon että saisitte asiat parhain päin!

Vaatteet myös täällä jemmataan pikku kakkoselle :heart: serkulle voisin lainata jos heille tarvista tulee ennen meitä.

Hexa toivon mukaan ei mitään kauhiaa listaan allergisoivista aineista paljastu :hug:

Nyt treenaamaan tuota koiraa että viitsii sitten varailla kisapäiviä keväällä :D
Paljon jaksamista kaikille!!!
Koiruus ja Topi kohta 5kk
 
Nappisilmä :hug: . Meillä puhuttiin alkoholinkäytöstä paljon jo raskausaikana ja mies on vähentänyt huomattavasti sekä menemistään että ottamistaan. Joskus kuitenkin joudun vieläkin asiasta huomauttamaan enkä tee sitä mielelläni. En minä kuitenkaan hänen äitinsä ole :/

Vaatteet menee meilläkin jemmaan pikkukakkosta varten. Hiukan on alkanut uusi vauva houkuttelemaan, mutta taitaa mennä kuitenkin vielä jonkin aikaa ennen kuin aletaan tosissaan asiaa miettimään

Rasvausta ei harrasteta ja kylvyssä käydään kaksi kertaa viikossa. Siihen päälle tulee vielä vauvauinti joka aloitettiin kaksi viikkoa sitten. Se on meistä kaikista ihan huippuhauskaa. :D

Lisää myöhemmin. Nyt pitää mennä.

 
Ihan koko ketjua en jaksanut kahlata läpi, mutta vieläkö mahtuu mukaan keskusteluun. =)
Täältä löyty Karoliina ja Viljami, vähän vaille 5 kk. Kaiken näköiset syömisongeelmat on vaivannu mun mieltä ja aattelin josko täältä löytyisi apua, kun suurin piirtein saman ikäisiä vauvoja teiltä löytyy.
Eli meillä on syöty kiinteitä jo 3,5 kk asti. Heti kättelyssä alkoi ruoka maistua niin hyvin, että tällä hetkellä menee kaksi pilttia per päivä. 4 kk neuvolassa lääkäri sanoi että ton toisenkin purkillisen vois lisätä, kun poju on niin kookas, että tarttee muutakin kun tissiä. No aluksi yöt rauhoittui ja viljami söi kerran tai kaksi yössä tissiä, mutta nyt on taas alkanu yöhulinointi. Eli hän heräilee parin tunnin välein eikä rauhoitu muuta kuin tissillä.....josta seuraa että tissit on aamuun mennessä imetty niin tyhjiksi, ettei ruoka riitä ja siitä seuraa että päivätkin menee hulinaksi, koska ruoka ei tisseissä riitä ja sitte ei nukata ja sitte menee koko päivärytmi sekasin. Argh. Pikku hiljaa alkaa jaksaminen loppua tähän hulinointiin. Että jos jollakulla ois jotain hyviä neuvoja niin kaikki otetaan vastaan. :)

Tulin sitte heti alkuun avautumaan tänne. Joo mutta juttuseura ois tosiaan kivaa, aina sillon kun ehtii vähäksi aikaa istahtaa koneen ääreen.
 

Yhteistyössä