***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Heipsanssaa!

Kylvyssä poika käy yleensä kerran viikossa ja toinen kerta hoituu vauvauinnissa.

Rasvailua ei ole tullut harrastettua, muutakuin tarvittaessa ylä- ja alaposkiin ;) Mielestäni on turha "opettaa" ihoa rasvaukseen, mikäli iho on olemassaan hyvässä kunnossa.

Kiinteitä päätin aloitella pikkuhiljaa. Eilen ja tänään maistelimme lusikallisen bataattia kera äidinmaidon. Ilme oli näkemisen arvoinen! Päädyin aloittamaan bataatilla, kun niin paljon on saanut lukea perunan aiheuttamista vatsavaivoista. Hassulta tuntuu lukea toisten valtavista ruokamääristä, kun meidän kohta 5kk ikäinen vasta maiskuttelee ensimmäisiä lusikallisia. Aluksi meinasin mennä täysimetyksellä puoleen vuoteen saakka, mutta sitten muutinkin mieleni, kun ajattelin, että näin aikaisemmin aloittelemalla voi edetä rauhallisemmin.

Vaatteita palauttelen kavereille, joilta ovat olleet lainassa, ja omaksi saadut ja itse ostetut menee säilöön siinä toivossa, että poikasesta tulisi vielä joskus isoveli.

Kysymys: viittisittekö raahata viikon ulkomaan reissulle kantorinkkaa vai pärjäisittekö kantoliinalla? Matkarattaat lähtee mukaan kyllä, mutta tiedossa olisi parina päivänä patikointia. Mutta kun vain parina pvnä, siksi mietin tuota rinkan raahamisen tarpeellisuutta.

Poikanen on vielä uinailemassa, lähden tutustumaan kiinteiden ruokien maailmaan, jotta tiedän, kuinka tästä edetään.

Lizard ja poikanen, reilun viikon päästä 5kk
 
Terppa kaikille! Viimeeksi oon kirjotellu tänne ku meidän poika oli 1viikon vanha :) Ei jaksa enää istua koneen ääressä.

Eli meidän poika on nyt jo 4kk vanha <3 Alkaa olla jo aika painava poikanen (3kk neuvolassa paino 7775g) voi hyvinkin painaa nyt 9kg.

Poikani sai nimekseen 2kk vanhana Juhael Veeti Valtteri.

Pakko yrittää jaksaa käydä koneella useammin kun olisi se mukavaa keskustella muiden äitien kanssa :)

minä ja juhael 4kk
 
Lizard : meidän poika myös kylpee 2kertaa viikossa. ja täälä myös vähäistä rasvaaminen. Kasvoihin laitan aamulla jos on kovin kylpä niin erisanin kosteusvoidetta mutta muuten en ole rasvaillut. Pojalla on niin hyvä iho muutenkin :) Meidän poika alkoi syömään soseita vähän ennen 3kk ikää, sillä juhael oli niin isokokoinen että maito ei paljoakaan pitänyt nälkää ja sitä meni hurjia määriä päivässä. Nyt syö aamupäivästä kasvissosetta ja iltapäivästä hedelmäsosetta ja illalla ennen nukkumaan menoa velliä (niin neuvolassa neuvottiin). Meidän poitsulla ei ole tullut mitää mahavaivoja vielä mistään eikä ihottumaakaan :) Ainakaan vielä.

 
Nyt ehtii jatkamaan...

Garol tervetuloa kirjoittelemaan.

Kiinteitä ei meillä vielä anneta kun ikää neidillä on muutaman päivän vajaa 4kk ja rintamaito tuntuu riittävän. On niin helppoa työntää nälän iskiessä tissi suuhun :LOL:

Kääntymisestä on ollut puhetta. Ellen kääntyi perjantaina yllättäen ensimmäisen kerran selältä mahalleen. Tällöin ikää 3kk ja 3vko. Nyt hän on toistellut sitä päivittäin. Aika aikaisin aloitti siis nämä kääntymishommat ;)

Nyt pakkaamaan, sillä huomenna lähdemme mummin luokse Keski-Suomeen. Jospa pääsisi hiihtämään.

Ai niin, milloin on seuraava pääkaupunkiseudun mammojen tapaaminen?

Tiinuliini ja Ellen kohta 4kk
 
heips!

kiinteitä on täällä maisteltu nyt muutamana päivänä ja hyvin on uponnut.tuntuu myös vaikuttaneen yöuniin parantavasti ja Koiramamma meiltä jääneet nuo puremisetkin vähemmälle kun eka saa sosetta alle...jotenkin tuntu että ehkä se maito ei sitä masua täytyä enää nii tehokkaasi kun meilläkin poika yli 8kg.Öisin muuten syö tissiä kalvamatta, ei varmaan jaksa sillon tehä kiusaa.Joskus eskoisen aikaan sain neuvolasta semmosen vinkin että kun vauva puree se tulis irrottaa tissistä, eikä sais karjua kuin eläin vaan sanoa et nyt sattui, otan tissin pois kun purit...joo, ei se aina ihan helppoo oo olla hihkasematta.
Eetillä siis ei hampaita oo vaan venyttelee ja kalvaa nänniä ihmeellisesti...

Garol tervetuloa mukaan!

Lizard mä ottaisin varmaan rinkan kun se säästäis vähän hartioita...mulla ne tuppaa kipeytyyn helposti.

jäänyt taas palstailu pariks päiväks, mun mummi joutu maanantaina vanhainkodista sairaalaan ja eilen aamulla sitten kuoli.Olihan hän toki jo 90v ja pitkään sairastanut mutta silti vähän surettaa.Surettaa papankin puolesta, kuin se nyt pärjää.

mieskin sai maanantaina lomautuslaput että jes vaan.

jahas, kello on jo vaikka mitä pitäis lähteä kerhoon laskeen pulkkamäkeä!
tosin taidan laittaa vaan tuon esikoisen laskemaan ja ite kattelen eetin kans viierestä :D

jaksuja!
d. ja eeti 5kk
 
Rauha maassa, kun Viljami nukkuu. =) Ehtii taas nettiin notkumaan. No ei vaineskaan, pitäis paneutua hääjärjestelyihin, kun häät on jo kahden ja puolen viikon päästä. Yhtä ja toista on edelleen kesken.

Viime yönä meillä sentään nukuttiin, joten tänään jaksaa jotain touhutakin. Poju söi vain kahteen kertaan. Jee.

Täällä on ilmeisesti ollut puhettä kylvettämisestä. Meillä sitä harrastetaan vain kerran viikkoon, toinen pesukerta kun hoituu vauvauinnissa.

Kääntyilyä meillä harrastetaan ahkerasti. Kääntyy selältään mahalleen oikein sujuvasti, sitte vaan tuppaa tulee suru kun ei osaakaan kääntyä takasin. =) Siinä on sitte äipällä juoksemista, kun aina saa olla kääntämässä. Viihtyy hän toki jonkin aikaa myös mahallaan. Yhden kerran on osannut itse kääntyä mahaltaan selälleen, mutta se ei vielä suju niin näppärästi kuin toiseen suuntaan.

Jees mutta nyt hääasioitten kimppuun, jos vaikka naimisiin pääsis. :LOL:

garol ja Viljami 4,5 kk
 
Daydreams: alan minäkin olemaan rinkan kannalla. Yritin eilen harjoitella selkärepun tekoa kantoliinasta ja eihän siitä mitään tullut. Poikaa kyllä nauratti, mutta minua lähinnä hirvitti. En saanut kyhäelmää tarpeeksi tiukaksi ja tuntu siltä, että on käveltävä etukumarassa, ettei poikanen tipahda kyydistä. Harjoitus varmaankin tekisi mestarin ja voisi kokeilla erilaisia sidontoja, mutta aikamoinen ährääminen siinä on. Kantoliinakanavan sivuilta opin senkin, että olen kantanut poikaa jotenkin väärin tuossa edessä. Siis nyt, kun olen kantanut häntä naama eteenpäin. Minusta pojan asento on ollut ihan hyvä ja hänkin on hyvin viihtynyt, mutta nyt annoin itseni ymmärtää, että ihan olen pilannut pojan. :kieh: Jospa en kuitenkaan.

Kierähtämisestä olette myös jutelleet. Satunnaisia kierähtämisiä tavallaan vahingossa on sattunut jo melko aikaisesta vaiheesta mahalta selälleen (käsi jäänyt jotenkin alle ja humps ), mutta varsinaiset kierähtämiset poikanen aloitti päivää vaille 4kk ikäisenä. Me jo luultiin, ettei hää meinaa kieriä ollenkaan, kun neuvolakorttien mukaan minä olen kierähtänyt selältä vatsalleen 2,5kk ja pojan isä 3kk ikäisenä, mutta sitten huomasin, jotta poikahan tässä ihan normaali on ( ja ihan hyvissä ajoin kääntyillyt ), me vanhemmat ollaan oltu oudon hätäisiä.

Nyt on päästettävä mies koneelle. Kuulumisiin!
 
Daydreams Osanotto mummosi poismenon johdosta :hug:. Ja jaksamista myös miehen lomautuksen takia.

Meillä rasvaillaan vaan tarpeen mukaan, nykyään enää aika harvoin tarvitaan rasvaa. Ja silloinkin lähinnä jalkoihin, muualta Kallen iho on pysynyt tosi hyvänä. Kallen rasvat meneekin aika lailla iskän käsiin, sillä kun kädet on kuivat kuin korput kun navetalla vesien kanssa lutraa ja ulkohommia tekee muutenkin.

Kalle on saanut äänensä takaisin, ja sen kyllä kuulee :D. Juttua tulee lähes taukoamatta, hiljaa poika on silloin kun nukkuu, muuten kuuluu kaikenlaista älinää, murinaa ja ärinää. Pitäs olla joku nauhuri että sais talteen nuo "älämölöt" :)

Hyppykiikku on Kallen mielestä hauska laitos ja siinä vois sätkiä vaikka kuinka kauan.

Nyt kuuluu huutelu pinniksestä joten täytynee mennä kattomaan mitä asiaa herralla on :wave:
 
Pikainen tervehdys - palattiin just kylpylälomalta ja en ole ennättänyt vielä lukea, muuta kuin sana rinkka jostakin ponnahti. Me käytiin viime viikolla kokeilemassa Deuterin Kid Comfort I -rinkkaa ja se tuntu ihan sika-hyvältä. Lapsi tykkäs olla siinä ja vaikka se painaa kohta 10 kg ei tuntunut paino missään... Se maksaa n.140 euroa, mutta ehkä kuitenkin se pitää saada...

Nyt en muista kerroinko jo, mutta päädyin viime viikolla ostamaan Carenan Easy -matkarattaat, ne oli vaan 89e ja sai niin kivasti yhellä kädellä kasaan, että se ratkas. Etupyörät saa lukittua ja hyvän makuuasennon, ne oli muut kriteerit. Ihan niin pieneen tilaan kuin sateenvarjorattaita niitä ei saa. Kävin viidessä eri liikkeessä testailemassa kasaamista ja avaamista ja onhan niitä jos jonkin sorttisia. Jos on valmis satsaamaan yli 200e saa todella hyvät, siltä vaikutti, mutta kun meillä nuo ovat vain ihan matkakäytössä ja yllätys yllätys nyt kotona sisäkäytössä. Tota meidän jättistä kun ei ihan koko ajan jaksain raahailla huoneesta toiseen perässään niin välillä tosiaan kärräilen ja sitten puolvahingossa aina välillä ottaa myös päikkärit rattaissa.

KYLPYLÄSSÄ OLI HUIPPISTA! Jimi 5kk oli tokaa kertaa uimareissulla ja nyt hullaantu totaalisesti. Ekana päivänä tuli sammakkopotku, toisena alko hurja käsimelonta ja kolmantena teki oma-aloitteisia sukellusyrityksiä. En kuitenkaan antanut sukeltaa kun en ollut varma oikeasta tekniikasta. Vauva alkoi hihkumaan ja hypähtelemään innosta jo kun tajus, että allasosasto lähestyy... Se oli kyllä niin hauskaa että! Nyt pitää alkaa käydä uimassa kerta viikossa, jos se kerran on noin mahtavaa pojan mielestä. Menimme siis syvässä altaassa niin, että mulla otti jalat pohjaan ja uitin lasta tukien kainaloiden alta itseäni kohti. Tippaakaan ei arastellut! Mukavaa oli myös, koska Lapinniemi on vähän sellainen mummokylpylä, niin terävä-ääniset lastenkirkaisut olivat harvinaisia, ne nimittäin joskus pelottavat kaikuvassa tilassa (siis ei mua;)

Rasvaile en normaalisti ollenkaan, kun ei ole tarvis, mut nyt kylpylässä kun käytiin uimassa kahdesti päivässä näytti iho alkaa kuivumaan, joten Natusanin Sinkkivoiteella vetelin takapuolen, reidet ja leuan aluset. Talkkia sen sijaan ainakin pari kertaa viikossa heitän vaipan ja pyllyn väliin ja taputtelen nivusiin.
 
Mitzy Meillä myös nuo Carenan Easyt. Eilen oli ekaa kertaa käytössä kun käytiin kaupungissa, ja Kalle nukku koko ajan tyytyväisenä rattaissa, makuupussin sisällä :)

Tuohon sukeltamiseen kannattaa varmaan ottaa aluksi joku uimaohjaaja mukaan, että ei tule mitään vahinkoja.
 
Niihu - joo ajattelinkin et joku vauvauinnin pikakurssi olis kiva, semmosia vaan ei taida olla. Meillä kun on jo muskari ja kohta alkaa baby brazil -tanssi, niin ei haluis ottaa kolmatta pakkomenoa vauvan kans per viikko. Mut toi voiskin olla hyvä idis, että kysyis just tosta sukelluksesta uimaohjaalta, jos sattus semmonen joka pitää vauvauinteja!
 
apua mikä nettipimento kun tietskari meni rikki!!! :kieh:
onneks nyt taas rokkaa ja pääsee kuulumisia lukemaan!

pikaseen vaan kommentit, että täällä ei ihoa rasvailla kun satunnaisesti pyllyä bepanthenilla mutta talkkia pari kertaa viikkoon käytetään. kylpyveteen toisinaan laitetaan baby-öljyä.

DD isot :hug: ja osanotot

garol tervetuloa :wave:

vaatteet säästetään kakkosta varten... siitä ollaankin jo kuumeisesti keskusteltu että koska uskaltaisi =)

nyt ei ehdi enempää, anoppi tulossa taas kylään........ :wave:
 
Heipparallaa!

5kk lähestyy hirveetä vauhtia!!!!

Ei nää enää mitään "vauvoja" oo...

Kaverilla kokeiltiin kävelytuolia ja neiti ihastui siihen ikihyviksi!!!
Hihkui ja "juoksenteli" sillä paikasta toiseen pitkät tovit.

Tietenkin kun näkee kaiken ihan eri näkövinkkelistä!!!

En kuitenkaan aio moista kapistusta hankkia kun niin vähän meillä kotona tilaa ja paljon mattoja lattialla...

Mutta siis hirmu tukevasti jo istuu sylissä/lattialla jalkojen välissäni vaikka en siis missään tuolissa ole istuttanut.

Yöt sen viime lauantaisen kuumeilu session jälkeen neiti on nukkunut yhdellä syötöllä ihan yht äkkiä enkä ole mitään muutoksia tehnyt.

Ja siis myös koko yön omassa sängyssään.

Eli nukkumaan kävi 21.30 ja heräsi 02.00 syömään ja sit vasta 6.00 mitä en laske varsinaiseksi yösyötöksi enää ja sit nousi 9.00.

Ja aina siirsin omaan sänkyyn takaisin.

Heti aloinki sit jo miettiä uskaltaisko neidin siirtää pois meidän huoneesta.

Mut jos alottaa uudelleen ne tiheet heräämiset ni sit esikko kyl herää enkä aio rampata toisessa huoneessa kovin montaa kertaa yössä...pitää kattoo.

Sosetta syödään ehkä 1/2 purkillista päivässä säännöllisen epäsäännöllisesti...pitäs ryhdistäytyä ja vaan syötellä useammin.

Mut noi rinnat on kyl ihan sekaisin..ne kait tosiaan sekos tosta kun oli kuumeessa sen yhen yön ja heräili niin tiuhaan ja imi aina ni nyt neiti ei sit ehkä syökkään ku pari kertaa koko päivän aikana!

Mä en tajua ja ihan hirveet rintaraivarit saa lähes joka kerta ku rinta on liian täynnä ja sit sieltä suihkuaa jne.

Ja selkä kaarella huutaa eikä suostu syömään.

Tarttuu kyllä hanakasti kiinni mutta hetken imemisen jälkeen lopettaa ja alkaa vääntelehtimään sylissä.

Makuultaan saan ja varsinki sit illalla ni joten kuten kunnolla imemään ja eilen veti sit ton toisen tissin kunnolla tyhjäks ku se monta pvää on ollut niin pakkautunut että!

Yritän välttää pumppausta viimeiseen asti tässä tilanteessa.

Mutta siis neiti on ihan hirvee touhottamaan eikä kerta kaikkiaan malta syödä.Koska ihan tyytyväinen se muuten on lukuunottamatta näitä rintaraivareita...

Tää on kyllä niin mielenkiintosta ollut tämän neidin kanssa vauva-aika...heti kun johonkin "rytmiin" tottuu ni seuraavassa hetkessä heitetään häränpyllyä...

Ihan "neitimäistä" touhua...pojat on paljo helpompia!!! :attn:

Rasvannut en oo oikeestaan ikinä...sinkkisalvaa joskus pyllyyn jos tarvis.

Oiskos se Tapaaminen taas 12pvä eli ensi vkon torstaina???

Voisin yrittää änkee ton esikon kaverille hoitoon tai jotain...pääsisin vaan neidin kanssa.

Ehdotuksia?

 
DD osanotto!

Uskomatonta, jos viime viikonloppuna oli 1,5h jonka Piiperöinen nukkui niin nyt kun vältän vehnää ja kananmunaa hän syö yöllä kerran tai kaksi, jos tuo aamuimetys klo 6-7 lasketaan yöksi. Vaikka itsellä on nälkä ja harmistus, ettei saa napostella niin kyllä sen korvaa tämä luksus kun vauva nukkuu yönsä. Prick testeissä ei näkynyt mitään, mikä ei ole yllättävää mutta iho-oireiden häviäminen ja unien paraneminen kertovat taas toista...

Muoks: Ne punaisiksi ärtyneet kaulapoimut ja peppu ilmeisesti johtuu jostain allergiasta. Maidon mukana tulee läpi jotain, joka saa ihon ärtymään joko suorasta maitokosketuksesta tai pissan / kakan läpi vaippa-alueella.

Oliko kellään tietoa siitä, saako vauvan viedä omaan uima-altaaseen uimaan? siis yksityiseen.. kun sukulaisilla olis allas ja tekis mieli lähteä koko perhe käymään kylässä, saunomassa ja uimassa. Taisin kysyä aikaisemminkin.. Ehkä uimavaippa kannattais vielä hankkia varmuuden vuoksi..?

Hexa ja 5kk 1,5 vko Piiperöinen
 
Moikka pitkän tauon jälkeen!
Meidän elämään kuuluu kaikkea laidasta laitaan -hyvää ja huonoa- kun Alma on just täyttänyt 4kk. Ihania asioita -ekaa kertaa nauroi ääneen eilen (mä ällistyin niin, että purskahdin itkemään, mutta onpa ihanan kuuloista), muskari alkoi tiistaina (oli mukavaa ja sain heti uuden mammakaverin), päivärytmi on rutinoitunut (nukkumaan samaan aikaan klo. 21.30 ja päikkärit saman kaavan mukaan), eikä ainakaan vikaksi se, että Alma on ihana tyttö, jonka oma persoona (nauravainen känkkäränkkä) tulee joka päivä enemmän esiin.
Hieman ärsyttävämpiä asiota -syöminen on jälleen jo monen hyvän viikon jälkeen ihan mahdotonta (ei syö kuin ehkämahdollisesti unessa tissiä, bataattia ja päärynää menee pieniä määriä -paino ei nouse edellenkään tarpeeksi), allergiakuviot on ihan utopistisia (oon ollu 2vkoa TAAS syömättä maitoa, munaa ja vehnää -kakka normalisoitui, mutta jalkojen ihottuma pysyy itsepäisesti SEKÄ NANIIN ei reagoinut ollenkaan -TÄHHÄH oisko sit vain kananmuna??!), yöunet hakusessa (no, kai nyt, kun syö tissiä oikeastaan vain öisin)...
ÖÖh. Eli tää äityli on aika väsynyt. Onneksi ihanat asiat, naurut yms. vievät painolastia hartioilta...

Rasvauksesta, MEILLÄ TOSISSAAN RASVAILLAAN :LOL: N. 5xpäivässä Weledan rasvoilla, Beballa, Sinkillä ja rasvatalkkia kuluu kanssa... Mies on atoopikko, eli varmaan Almallakin sama homma... Onneksi voimme tulevaisuudessa hyödyntää miehen vakuutusta.

Jouskari, kuulostaa ihan melkein Almalta :LOL: Samanlaista supertouhotusta täälläkin... Kaikki kiinnostaa niin paljon, kädet ja jalat vispaa jatkuvasti...

Vaatteita säästelen -ainakin kivoimmat ja varmaan myös myyn huutonetissä. (Olen pahasti koukussa, varokaa koko paikkaa... :attn: ) Jälleen eilen upposi melkein 100e Alman vaatteisiin. En voi vastustaa Kidkidiä, Moloa ja Malaa, Urbanelkiä... Ja lauantaina taas Meandin kutsut, ääh...

Nyt alan nakertaa omenaa ja juomaan ehkä kuudetta kahvikupillista...

Moimoi
Cora ja Alma 4kk ja 2pv :heart:
 
Tsau pinoon!

Jaaha, päivä alkaa olemaan pulkassa. Nää torstait on jotenkin liian täyteen buukattu meidän huushollis! :kieh:

Päivän värikylpy: kurkumaa, appelsiinimehusta tehtyä kiisseliä ja jääkuutio punajuurimehusta. Tuli kyllä ihan hieno "maalaus" ja Lumikin oli paremmalla tuulella. Keltaisen silkkipaperin rapina oli kanssa jotain tosi koolia...

Vanhemman tytön musiikkiopisto: apuva, Tupperware myyjä. Varokaa... Mä oon niin koukussa. :LOL:

Vauvauinti: jostain olen joskus kuullut, että vauvalla oisi joku intuitio veden alla olemiseen, että sukeltaminen tulee kuin luonnostaan..

dd: kiva (siis ei niin kiva), että jonkun toisenkin vauvan napa haisee... mun piti viimekerralla kysästä neuvolasta mutta kas kummaa unohtu sekin. Täytyypä tosiaan kysellä... jos vaan muistais :headwall:

garol: tervetuloa jutskaileen!

Meillä on kanssa nuo kädet nyt ihan kuuminta hottia. Tykkää katsella ja tarttua, kiva on jos saa jotain puklun makua niin on vielä parempi :LOL:

Mahallaan ei neiti yhtään kyllä vieläkään viihdy ja se vähän harmittaa. Saa tosiaan äiti olla kääntämässä alkupisteeseen yhä uudelleen ja uudelleen...

Tää oli pikaseen tässä, kirjoittelemisiin... jaksuja kaikille tarvitseville.

Romi ja Lumi
 
Huomenta täältä...

DD :hug: ja osanotto

Garol tervetuloa kirjoittelemaan =) Jos haluat tietoja etusivulle niin kerro milloin poika syntynyt ja painoa ja pituutta, niin lisäilen sitten :)

Meillä syödään nykyään aamulla puuro ja sit tissiä, päivällä kasvissose ja tissiä ja sitte päikkäreiden jälkeen tissiä ja taas illalla kasvissose ja tissiä ja illalla viel puuroa ja mahdollisesti viel tissiä...
Näillä eväillä meni kaks yötä tosi hyvin...ekana herättiin puoli viideltä ekan kerran syömään ja toisena puoli kuudelta, kunnes sitte nyt taas on parina yönä herännyt vanhaan normaaliin tapaansa tissittelemään pariin otteeseen ja muutenkin herännyt ähisemään muuten vaan...
Eli äiti on taas vähän väsynyt :$ Mun piti jo aiemmin tulla hehkuttamaan, että puuro auttoi yöuniin, mutta onneks en ehtinyt, kun kerta ei se sitte auttanutkaan :kieh:

Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

Katjuska ja Nemo 5kk1pvä :heart:
 
Huomenta!

Pikaiset kirjoitukset täältäkin ennen kuin anoppi saapuu... :kieh:

Hexalta piti kysyä, et minkälaisia allergiaoireita teillä on ja mitä kaikkea oot nyt välttänyt? Epäilen kans vähän allergiaa, kun kaulapoimu punoittaa ja käsissä sekä jaloissa on sellaisia kuivia kohtia, jotka ei tunnu Bepanthenilla häviävän. Ja lisäksi pieruttelee aika paljon ja päikkärit on ihan käsittämättömän levottomat. Toki nukkuu sen 4 tuntia, mut about 20 min välein kuuluu huuto. Niin ja tietty yöt on edelleen sitä 2h välein heräilyä. Voiko toi allergia alkaa ilmetä nyt vasta, kun ei siis heti syntymästä ollut mitään? Onko tietoa / kokemuksia?

DD osanotto :hug:

No nyt anoppi saapui! Hyvää viikonloppua!

Zucchero + Sisu 4,5 kk tai jotain
 
Jee taas on uniaika pojulla.

Katjuska-78: Viljami on syntynyt 13.9. Painoa oli 3520g ja pituutta 53cm. Niin voit lisätä meidät joukkoon. =)

Mä oon harkinnut kans iltapuuron alotusta, mutta millä puurolla ois parasta aloittaa? Mä oon ite keliaakikko, joten kotimaisista puuroista en mitään ymmärrä, koska itse saan syödä vain puhdasta kaurapuuroa. Rakastin joskus aikoinaan syödä ruispuuroa ja nyt inhottaa jo valmiiksi ajatus, että poika sitä joskus alkaa syömään ja mä en voi edes maistaa. =( Tällähetkellä on niin helppoa, kun mies ei tosiaankaan ymärrä puurojen päälle mitää. :)

Hyvää viikonloppua kaikille. Nyt kuuluu partsilta yninää, täytyy mennä tsekkaan.

garol ja Viljami, ihan kohta 5kk (hui, äkkiä on aika menny)
 
Garol mä aloitin sillä Muksun riisipuurolla jossa lukeelempeä ensipuuro, olen iltaisin siis sakeuttanut omaa maitoani niillä hiutaleilla. Oikeista puuroista kaurapuuro olisi varmaan se vatsaystävällisin jos et vauvaojen puuroja halua ensiksi kokeilla. Pitkään haudutettuna ja vaikka sauvasekolla hurautettuna voisi maistua :p :D
 
mäkin pohdin tota riisipuuroa, että jos olis kaikista turvallisin alotus puuro. Oon tänään menossa jokatapauksessa kauppaan, niin vois samalla ostaa ihan tollasen valmispuuron. Mites teillä on puuro maistunu?
Meillä on kaikki ruuat tähän asti uponnu ilman mitään metkuja, joten toivon että puuron kanssa ois sama juttu. =)
 
Zucchero: Ymmärtääkseni allergia voi puhjeta vähän myöhemmin. Ensimmäiselle syönnille / maistelulle kukaan ei kai ole allerginen ja vasta toisen kerran jälkeen alkaa ongelmia näkyä.

Mutta siis valittelin täälläkin siinä marras-joulukuussa että onhan punaiset ja hautuneet kaulapoimut. Helpottihan tilanne talkilla nopeasti, kun maidon sai pois poimuista. No, sitten rupesin katselemaan miksi 'hormooninäpyt' (neuvolan tädin mukaan) tulevat ja menevät ja näyttävät pahenevan aina kun syön paistetun kananmunan (miehen aamupala). Jouluun mennessä piti tehdä päätelmä, että se kananmuna nostaa näpyt naamalle ja vartaloon.
Roomaan lennettäessä en tajunnut menomatkalla olla syömättä munakasta ja hetihän Piipelle nousi näpyt kun hän maitoani sai. Melkein jo siitä, että hengitti kanamunaista matkustamon ilmaa. Koska näpyt eivät hävinneet reissun aikana ja peppu oli kirkkaan punainen (syytin kertiksiä) piti vetää johtopäätös, että venhä voisi myös olla ongelmallinen. Nyt, kun ollaan ilman vehnää on kaulapoimut ja peppu ihan toisen värisiä kuin aikaisemmin. Melkein näytti siltä, että peppu olis 'palanut' eli niin kovasti olis pissat kirvelleet. Mies joskus sanoikin, että Piipi on ihana lapsi, ei itke kuin nälkäänsä ja märkää vaippaa ja sitten kaikki ihmettelivät eikö vaipat ole nykyisin ihan kuivan tuntuisia ja me vaan pudisteltiin päätä ja sanottiin että kyllä pikkuneiti itkee märkää kertisvaippaakin. No nyt tais selvitä se syy..

Eilen tehtiin makkarasoppaa, jossa oli koskenlaskija-sulatejuustoa ja sen kanssa join maitoa. Ei mitään iho-oireita lapsella. Eli hämmästyttävää kyllä, lehmänmaito ei ole ongelma. Tosin meillä on käytössä luomu-maito ja muutenkin homogenisoimattomia tuotteita pyritään käyttämään (ei missään tapauksessa hylaa) kun esikolla oli paha maitorupi. Yhteisiä päikkäreitä vedettiin tuossa äsken yli kolme tuntia. Eli unikin on hyvää, yöllä oli kaksi syöttöä jos siis klo 6:n syöttö on yösyöttö. Yksi, jos se on aamusyöttö.

Näin meidän allergiat, jotka ei siis näy prick-testeissä. Kuitenkin kun reaktio välittyvään kananmunaan on noin voimakas en uskalla MPR rokotusta ihan heti mennä Piipiäiselle ottamaan, eihän esikkokaan sitä ole saanut. MPR kasvatetaan kananmunassa..
 
puuroa mäkin ostin jo valmiiksi, sitä muksun vadelmaa. Nyt ollaan kohta 2 viikkoa maisteltu bataattia ja kesäkurpitsaa. Jälkimmäinen on suosikki. Huomaa, että kakkaa pusataan tosissaan välillä ihan hiki päässä ähisten. Ja pierut! Hyi hitto että ne haisee kammottavalle!!

Anoppi kävi juu eilen taas, ja meinasin suutahtaa... aina jaksaa kysellä että "miten se nyt nukkuu" ja päläpälä, ohjetta tuli taas ylitse tarpeen... "koita nyt nukkua kun vauva nukkuu" tuo lause saa hermon kireälle kun ei tuo papana nuku kun max 30 min päikkäreitä, eihän siinä ajassa ehdi edes itse nukahtamaan!!!!!! ....kele! kismittää. No hyvää se varmasti tarkoittaa, mutta ärsyttää vaan kun väsyttää ja toinen laukoo "itsestäänselvyyksiä". Sorry purkaus!!! |O

Jaiks nyt meen nopsaa syömään, päikkäreistä kulutettu jo vartti!

Meripihka ja poika 4kk 2vkoa
 
olen NIIN väsynyt. en kans saa ikinä nukuttua.poika herää yöt parin tunnin välein tai tiheämmin...eilen esim sain yöunille 22.30 hänet ja yhteen mennessä oli herännyt 3 kertaa. päiväunet on nyt max 1h. pääosin 30-45min.en ehdi nukahtamaan. ja asuntoa pitäs laittaa. soseita ja vellejä oon antanu, mitään ei näköjään auta.täältä tähän tämä valitusvirsi.
 

Yhteistyössä