Kyselin eilen
kokemuksia matkarattaista, nyt olen ite katellut netistä ja nää vaikuttas hinta-laatusuhde ok:lta,
Carena Easy 79e, Jovi 119e j Britax Yanis 169e. Enempää kuin tuon 169 en haluais matkarattaisiin sijoittaa, onko kellään siis positiivisia tai negatiivisia kokemuksia näistä?
Toinen oli se
rinkka-asia, eli onko Dieterin Kid Comfort I:stä kukaan kokeillut? Sen ovh on 169e ja nyt olis second handina, mutta käyttämättömänä saatavilla 95e.
Nikin emo - ootko miettinyt, että ottasit yhteyttä MLL:n mummolatoimintaan? Jospa sitä kautta löytyisi, joku joka olisi halukas myös katsomaan Nikiä ainakin kun kohta jo vähän isompi. Sittenhän on se MLL:n lastenhoitopalvelu, mutta se maksaa n. 6 e tunti muistaakseni. Entä joku lähellä koululainen, joka tulis muutamaks tunniks viikossa taskurahalla? En tiedä ootko jo miettinyt näitä, mutta ymmärrän kyllä että on superraskasta, jos ei koskaan ole omaa aikaa... Sit jos olis joku esim. yh-kaveri, jonka kanssa vois vuorotella? Kyllä tän ikästen vauvojen kanssa alkas jo pärjään vaik niitä olis kaksikin. Mä oon valitettavasti edelleen Treella ja ainakin toukokuun loppuun saakka, just tuon mummoedun takia...
Syömismääristä n. purkillinen 210ml vadelma-kaurapuuroa vrk:ssa, lisäksi esim. puoli kahvikupillista kesäkurpitsasosetta ja huomenna toivottavasti bataattia, sitten näiden lisäksi noin 1/3 purkkia hedelmä esim. päärynäsosetta. Juomapuolella noin 700 ml maitoa ja yksi vellipurkillinen 210 ml vrk:ssa. Kuka siellä velliä aikoikaan syöttää lusikalla, huomaa kohta, että se on kyllä ihan pulloruokaa
meillä kun on tämä superpulauttelija, vellikin paksunnetaan Thicken Upilla.
Päikkärirytmin muutoksista sen verran, että aiemmin meillä nukuttiin kahden 30 min väliunet sen jälkeen kun noin klo 18 tultiin sisään päiväunilta ja 23-24 käydään nukkumaan, mutta nyt niistä toiset ovat jääneet pois. Ulkona Jimi nukkuu yhä 3-4 tuntia kerrallaan iltapäivällä, mutta joinakin päivinä pitää käydä lykkimässä puolen tunnin välein aina parikyt metriä.
Omaa painoa on tullut varmasti lisää synnytyslaitoksen jälkeen, ei huvita edes mennä vaakaan! Se kamala suklaanmässys silloin alussa kun piti syötellä öisin (tissi+pullo+vaipanvaito vei jopa 1,5h) aiheutti mulla tän, en yksinkertasesti olis pysynyt hereillä muuten...
Jimi on
kamala pomppimaan, mutta todella raskas pompitettava, saapa nähdä kun ens viikolla on tämä 50 min kestävä neuvolan punnitussessio
että paljonko on elopainoa kertynyt, veikkaan että jo 8 kg, kamalata... minä ja mun veljet ollaan oltu 1,5 kiloa keveämpiä tämän ikäsenä...
Muuten tämä poika se on edelleen aurinkoisin näkemäni vesseli koskaan, itkun purskahdus kuuluu vain silloin kun ruoka loppuu hänen mielestään kesken tai äiti ei tajua laittaa tarpeeksi aikaisin unille. Yksin hän viihtyy lattialla tai sitterissä jopa tunnin lelujen kanssa. Mutta illalla haluaa olla vähän enemmän sylissä kuin aamupäivällä. Kova on poika juttelemaan ja illalla hekottelee ääneen kuin isommat lapset iltahepulissa. klo 23-24 aikoihin nukahdamme vierekkäin, joko minä ensin niin että hän jää katselemaan katon kuvioita tai käsiään tai sitten hän eka minun lukiessani. Aina kun vilkaisen häneen päin saan palkkioksi unisen hymyn, apua, mä en itekkään tajua mistä tuo sen rauhallisuus ja aurinkoisuus johtuu, olen ite kuitenkin epärauhallinen, joskin ehkä ulospäinsuuntautunut ja vähän epäsuomalaisen vilkas...