***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Heps kukkuu!!

No niin, hurja "bile"viikonloppu takana. Oskari sai virallisesti nimensä ja Kasperi on nyt iso poika, 3 vuotta :D Kyllä oli rankka ja isäntä päätti vielä lauantaina vetää lärvit joten sunnuntaina oli sitte krapulassa. Laitoin sen silti nousemaan lasten kanssa aamulla seiskalta ja sai koko päivän vahtia lapsia ku minä passasin vieraita... Oon edelleenki perkuleen käärmeissäni :kieh: Aina sen pitää lastensa juhlien aikaan vetää kännejä. Ens viikonloppuna olis ollu sen siskon vihkimisen kunniaks ryyppäjäiset... Oon niin piru että sinne ei tartte isännän lähteä... Vit..ttaa niin vietävästi!! No jos tässä olis nyt mussutusta tarpeeks!

Zalsalle voimahaleja :hug: :hug: On varmasti rankkaa, toivottavasti löydät ystäviä sieltä helsingistä.
Yksityisviesteillä voitte ottaa privaatisti muihin yhteyttä *vinkvink* ;) ( joku mietti et kuin se onnistus )

Nuppu Samoja mietteitä ja tunteita oli myös minulla kun esikoinen syntyi. Nyt toisen kanssa pääsee paljon helpomalla. Jouskarin teksti oli kuin omasta "kynästä"
Mun mielestä neuvolassa pitäis keskustella tästä tunteesta, se voi joskus yllättää ja pelästyttää. Vaikka lapsi on kovasti toivottu se tuo paljon uusia asioita arkeen ja elämään. Vaikka aina neuvoiloissa näitä sanoja sanotaan ja joka kirjassa ja vihkosessa kerrotaan että vauva muuttaa elämää, silti se tulee aina yllätyksenä. Tai ehkä ne tunteet kuuluu vanhemmaksi-kasvamisen-projektiin?!?

Kovasti tanssijalkaa vipattais, mutta ei vielä tee mieli jättää hoitoon. Ekan kerran on lapsi sitten varmaan isin hoivissa kun mun pitää/saan lähteä ulkoilemaan. Imetys estää lähtemisen. En varmasti rupee missään yökerhon veskissä pumppaileen tms. Ja kyllä ne soseet tarttee alottaa, että voi sitte samalla vähän korviketta ruveta antamaan. Ehkä sitte thaimaan matkan jälkeen...
Turvallisempi matkustaessa syöttää tissiä, tiedä mitä pöpöjä saa jos siellä alkaa soseita lämmittelemään :/

Hexa Mulla on sellanen olo ( myös ) että tää kakkonen joutuu kasvamaan esikoiselta saaduilla vaatteilla ja tavaroilla :/ Tuntuu kurjalta toisen puolesta, vaikka eihän ne sen kummosempiä oo uusina tai vanhoina. Saa sitte varmasti jouluna omia uusia leluja.

Nyt ei enään muista...

R iikka ja Oskari 1kk ++
 
Neuvolakuulumisia vielä pikaisesti: Aate kasvaa kovasti (nyt siis 7vkoa ja 1 pv), mitat 5430g (3590g) ja 57,7cm (50cm). Pelkällä omalla maidolla menty 3 viikkoa, eli riittänee ihan hyvin. =) Ihottuman pirulainen taitaa uusia! Tänään eka taukopäivä rasvauksessa ja heti on tullut pilkkuja takaisin! Pahus! Kai se on suunnattava allergialääkärille uudestaan... Mahavaivoista sentään ollut tänään rauhallisempi päivä. Ihanaa! Tuossa tuo nytkin sitterissä iloisesti juttelee ja naureskelee. :heart: Keskustelevainen kaveri on!

Rauhaista yötä kaikille toivottaen!
 
heipsistä !en ole käynytkään täällä sivuilla,viimeksi tuli ilmoitettua tytön syntymä :ashamed: ja voi vitsit et aika hurahtanut.
zalsa itse käyn lasten kanssa avoimessa päiväkodissa siellä on kivaa puhaa lapsille ja aikuiset voivat turista keskenään.joka päivälle on jotain ohjelmaa mm.muskarii,temppuratoja,satuhetkii jne.aikuisille kerran kk hieroja käy ja 30min hieronta 14e.suosittelen semmoista.itsekkin jäin yksin lasten kanssa jo tosin reilut puolvuotta sitten.voimia sinulle :hug:

täällä on vauvan kanssa arki mennyt hyvin.tyttö (nimeksi tulee saana )on rauhallinen.yöllä syö 2 kertaa ja täys imetyksellä ollaan.täytyypi lukea läpi mitä olette kirjoitelleet niin pääsen mukaan ajan tasalle

pehmis ja saana 4vk3pv ;)
 
Moikka taas kaikille ja erityisesti Zalsalle jaksamisia!

Ärripurri: Tänään soitettiin rokotustutkimuskeskuksesta, että meille varattu aika 5.11. Meningokokki rokotteeseen on peruttu, koska rokotettuja on jo tarpeeksi - mrrr....miten eivät tienneet sitä kun varasin aikaa... Harmittaa etenkin kun siinä olis saanu sen pneumokokin ja hepatiitti B:n ilmasiksi! Oletteko muut saaneet kutsuja ja osallistuneet tutkimukseen?

Mutta sitten tuon ikävän soiton jälkeen repäsin ja varasin meille maaliskuuksi 2 viikon matkan Eilatiin :) Selvittelin että se on Kanarian ohella riittävän hygieeninen vauvamatkailuun, joten ei kun sinne. Omatoimiset kaukomatkat saa nyt siirtyä tulevaisuuteen, niin päätin. Olin eka ajatellut et lähemme kevättalvella lattareihin, mutta ei kyl pysty, jo tuo mukaan tuleva tavaramäärä hirvittää, paitsi pakettimatkalla, jossa on kuljetukset... Auto tuntu olevan täynnä kamaa jo viikonlopun Hki-reissullakin.

Suhveli ym. oon kans antanut maissivelliä parin viikon ajan pojalle joka nyt 9 viikkoa ja 3 päivää. Meillä syynä se rankka pulauttelu. Se on nyt Cuplatonin ja vellin myötä vähentynyt vähemmän pärskähtekeväksi ja korvikkeena Nutrilon joka paksuuntuu mahassa auttanee myös.Erityisiä vatsaongelmia ti oel ilmaanunut sen takia. Mä siis imetän myös 5-6 kertaa päivässä, mutta siitä riittää lähinnä alkupaloiksi meidän suursyömärille. Jännä kun jollekin, tais olla Suhveli oli neuvolassa sanottu, että ei sais syöttää liikaa. Mä kysyin just samaa ja arvioin että yhdessä rintamaidon kanssa lapsi vetää kevyesti yli 1000 ml vrk:ssa niin täälläpä sanottiin, että niin paljon pitää antaa kun lapsi on valmis syömään, et noin pientä ei saa rajoittaa... Taas eri koulukunta? Meillä poju on kasvanut 400-250g viikkovauhtia ja nyt 2 kk iässä 5125g ja syntymäpaino oli 2775g eli tuplannut painonsa.

Vauva on kyl varsinainen yökukkuja, tuol se kukkuu yhä vaik kello on 00.40. Sänkyyn oon sen laittanut yli 1,5 h sitten, mitä nyt kerran välissä vaihtanut kakkavaipat ja antanut 30ml maitoa, joka oksennettiin saman tien ulos. Kukkumisen ohella vähän pientä itkahtelua ja väliin hymyilyä kun käyn kurkkimassa huoneen ovella. En kyllä aio ryhtyä viihdyttään häntä tähän aikaan, mutta kun pulauttelun takia en uskalla nukkumaankaan mennä... Laulamisesta vaavi pitää, huomasin sen kun viikonloppuna kokeilin. Mut en kyl jaksa tähän aikaan enää hoilottaakaan. Tuol se jokeltelee ja höpöttelee... No heräskin tänään vasta 9.30 ja yöt mennään yhellä noin tunnin synnillä 4-6 välillä, et kai tääkin on normaalia... vaan kyl jo äippää ramasis...
 
Mitzy meilläkään ei tuo yöunille asetu kun vasta 23, harmittaa kun tietää että esikoinen herää kuitenki aikasin.Meilläpäin sanotaan neuvolassa myös että pienen syömisiä ei kannata rajoittaa, näin pieni kuitenkin syö juuri sen mitä tarvitseen.Tosiaan varmaan eri ohjeita annetaan...

Monella onkin matkoja tiedossa, meillä ei kyllä toivookaan että rahat riittäis reissaamiseen..vaikka nyt onkin paremmat tulot kun ennen mun äitiysloman alkua.

ihania nimiäkin taas tullut, onnea kaikille!

R iikka tuo on juur nii ärsyttävää kun ei ukot tajua et koska sitä kannatas olla ihan juomattakin!meillä tosiaan toi esikoinen oli 6kk kun menin viihteelle ja oli vielä täysimetyksellä.kun vaa pumppaa ennen lähtöä ja kotiuduttua nii hyvin onnistuu ;) vinkvink jos oikein alkaa jalka vipattaan :D

kehäkukka mäkin oon kuullut et heti saa raskautua jos ei mitää estettä oo, mut suositellaan vuoden väliä että paikat kestäis paremmin ja palautuiskin taas paremmin.mut jokasen kroppahan on erilainen ja kaikki tekee omat ratkasunsa.
mulle sai kyllä riittää ainakin 5 vuodeks :D

niihu säilyisköhä ne lumet kylmäkassissa tänne forssaan asti :LOL:

täällä jatkuva sade, ärsyttää kun ei ulos viitti lähtee muuta ku pakkolliselle kauppareissulle!
ootteko muut jo päättäny mitä ostatte isänpäiväks?mun tarvis viä isopapalle, mun isälle ja tuolle ukolle jotai keksiä, miehen isä ja isäpuoli on jo lahjan saanu.

jahas vaipanvaihtoon,esikoinen sentää jo ilmottaa kakan tulleen :)
 
Jos nyt ees pari rivii taas ehtis kirjoittaa... nytkin tosin tuo isompi toi leikkuulaudan tohon olkkarin pöydälle :whistle: Jos ei nemo oo tissillä tai muuten sylissä, niin sitten tää toinen juniori kyl tekee kaikkensa, että äitee ei ehi ees muutamaa riviä kirjoitella. :kieh:

Zalsalle ja muillekin voimia, jotka pienestä yksin huolta pitävät :hug: Toivottavsti saatte tapaamisen järkättyä =)

Ihania nimiä oli taas lapsukaiset saaneet :heart: onnitteluja siis kaikille niistä =)

noniin...no nyt sit Nemo huutaa ja Nuutti kiipee pöydälle :xmas: :kieh: :wave:
 
Voi Zalsa :'( . Kovasti jaksamista sinulle :hug: ! On kyllä vaikeaa ymmärtää miehen ratkaisua, erityisesti sitä, miten raaskii omasta lapsestaan olla erossa, mutta minä en hämmästy enää kenenkään tempuista ja karkaamisista, sillä niin paljon olen kuullut uskomattomia juttuja :eek: !


Etelän lämpöön suuntaaville toivotan hieman kateellisena hyvää matkaa :wave: ... mutta vain hieman kateellisena, sillä en kuitenkaan ole niin kovin rantalomatyyppiä, mutta tiedän, että jos ei tänne taaskaan tule kunnon talvea vaan ainoastaan ikuinen syksy, niin rupeaa tympimään.

Nuppu ja muut, kyllä minäkin olen jo monesti ehtinyt katua koko projektia, mutta nuo ajatukset vain vähenevät koko ajan sitä mukaa kun olen oppinut hieman paremmin tulkitsemaan jätkän tarpeita. Niin, ja veikkaisin, että meille on nyt alkanut muodostua pikku hiljaa sitä rytmiäkin! Yöunille klo 22.30 ja heräily aamulla klo 7 - 8 (siinä välissä yksi tai kaksi syömäkertaa ja aamuyöstä useimmiten myös sylittelyä, sillä jätkä huutaa kiprivää mahaansa), aamupäiväunet välillä 10 - 13 ehkä yksi syönti välissä. Klo 15 vaunulenkille jolla joskus nukahtaa ja nukkuu enimmillään seitsemään, mutta saattaa usein herätä jo ennen viittä. Väleihin mahtuu runsaasti tissittelyä ja seurustelua =) . Jotta hyvin menee!

Kävin eilen työpaikalla näyttämässä Viltsua ja kylläpä sitä jaksettiin ihastella :heart: . Koko ajan oppilaitakin ravasi pyytämässä vierailulle oppitunnille. Viimevuotisen luokanvalvontaluokkani tytöt olivat aivan innoissaan, toivottavasti eivät saaneet vauvakuumetta, kun ovat kuitenkin vasta 15 - 16-vuotiaita :D ... Ja olihan se mukavaa kuulla olevansa kaivattu, kun kovasti kaipasivat minuakin takaisin, lupasin heti syksyllä palata, kun koulut alkavat =) . Mitenkäs te muut, joko on paluu työelämään käynyt mielessä?

Katjuska ja muut monilapsiset, pitäkäähän härdelli hanskassa! Meillä yksilapsisilla sitä on kuitenkin helpompaa...

Ristiäiset sujuivat meillä hyvin, vaikka pappi puheessaan vihjailikin naimisiinmenosta, mikä ei todellakaan ole suunnitteilla :( , niin ja kutsui ukkoa väärällä nimellä! Mutta noitahan sattuu. Vilho yllättäin käyttäytyi moitteettomasti ja kirkui vain kun pää kasteltiin.

Jaaha, kuteet niskaan ja hommiin.

väpä ja Vilho, huomenna 8 vkoa :heart:
 
Moroloiskis!

Ihanaa lunta sataa B)

Nättejä nimiä ovat vauvelit taas saaneet!

Kiitos taas Daydreams, nyt on taas ollut vuodotonta mut se vaan ihmetyttää mikä siel pistää tiputtelemaan..... :headwall:

Nyt on mulla huono mieli.....eilen illalla mulla piti turvautua pulloon (korvikkeeseen).....kaveri aterio illalla klo 19 ja rupes nukkuu ja heräsi klo 21 ja halusi syödä, mut mulla ei ollut maito ehtinyt nousta niin mun täytyi antaa korviketta...melkein siinä (ja oikeestaan tulikin) itku pääsi...tulee niin turha olo kun en voinut itse tyydyttää kaverin nälkää...Kun tähän asti on tullut maitoa enemmän kuin tarpeeksi....Yöllä heräsi sit klo 4 ja mulla oli tissit taas pakahtumaisillaan....
Älkää ärsyyntykö mulle...tämä tuntuu vaan niin pahalta...

Kyllä se tästä....

Katjuska:Sulla riittää ainakin hommaa, oiskohan Nuutilla vähän mustasukkaisuuttakin pelissä....? Lisäpäreitä poltettavaksi lähetän!

Zalsalle ja muille yksin jääneillejaksamista arjen pyörittämiseen :hug:

hille+kaveri 8vko+2pv

 
zalsa :hug: kovasti jaksamista sinulle... itsekkään en ole kovin täällä ehtinyt/jaksanut käydä, varmasti pärjäät, en epäile yhtään! Meilläkin on sellainen kriisi menossa miehen kanssa, että ollaan nyt mietitty kun mennyt pidempään huonosti ja riidellään vaan, että mitä tehdään... itse olen jo ihan sitäkin miettinyt, että lasten kanssa jonneen yksikseni muutan ja asuntokin ollut jo hakusissa. Mullahan siis 2 lasta, 1v 1kk on tää vanhempi, mutten epäile hetkeekään ettenkö pärjäisi! Tukiverkotoa kyllä on tarvittaessa... Meillä on ongelmat jotenkin lähteneet niin monista asioista, jotenkin jo se että mies vaatisi minun täällä kotona tekevän ru7oat, hoitavan lapset, siivoavan jne... vaikka tällä hetkellä aikani menee siihen, että kun juuri ehdin vauvat hoitaa :eek: Koska olen kotiäiti kuuluisi minulle :kieh: ja melkein yksin... ja miehen pojan kanssa ei meinaa oikein toimeen tulla, sieltäkin tulee jos mitää lokaa vähän väliä ja jotenkin henkisesti alan olla rikki. No tää on tämmöistä, ukot ei aina ymmärrä, että tää on työtä 24/7.

Muuten meillä mennyt tosi kivasti Vauva herää yöllä kerran syömään ja ei ole ollut vatsavaivoja ja niin kiltti tyttö :heart: Päiväunia nukkuu useamman tunnin pihalla, eilenkin 5 tuntia :D

Nyt molemmat vauvat unten mailla ja jos itsekkin vähän kävis levähtämässä, kun voi =)

Niin ja nimeksi meidän pikku prinsessa sai Hilma-Inkeri
 
Väpä:
Kun katsoin kuinka paljon vähemmän rahaa tulee äippärahana töissä oloon verrattuna niin jo kummasti alkoi kaipaamaan takaisin työelämään. :D No kieltämättä en tiedä, kuinka ikävä sinne on ja kuinka mökkihöperö tässä on kun ensin oli se sairasloma. Mutta kaivoin siis esiin opiskelut ja kummasti päivät kuluvat siinä kun teen näitä kirjoitushommia ja yöt menevät siinä, kun yrittää miettiä ja hahmottaa kokonaisuuksia, joita sitten päivällä kirjailisi koneelle. B)
Toki lamakin pelottaa kun mieheltä loppuu työt kesällä ja mä olisin perheen elättäjä hänen jäädessä kotiin.

Toi maidontulo on kyllä ihan mysteeri. Pumppasin aamulla toisen rinnan muka ihan tyhjäks imettäen samalla toisesta. Kas neiti haluskin sitten pian uudestaan maitoa ja kuvittelin, että pulloon pitää turvautua. Vielä mitä, tyhjistä tisseistä tyttö imi suu täynnä maitoa.

Pitäiskö porukalla lähteä tapaamaan Zalsaa? Sinne sanomatalon kahvioon? Vaikka parin viikon päästä?
 
Hexa Mielestäni äitiyspakkauksessa olleessa imetys-vihkosessa oli maininta että rinnat ei ole koskaan ihan tyhjät. Ja semmonen käsitys mulla ainakin on että pumpulla ei rintaa saakkaan ns. tyhjäksi.
 
En ole ennen tähän keskusteluun osallistunut. Esikoisemme syntyi 5.9 ja oli 50 cm pitkä ja painoi 3700 grammaa. Nyt pojalla on ikää 8 vkoa ja 4 pvä:ä. Hänen nimensä on Alex. Tänään oli neuvolakäynti ja painoa on kuulemma tullut hyvin. Mitat tänään 60 cm ja 5,6 kg. Oli lääkärin mielestä jäntevä poika, kun kannattelee jo aika hyvin päätään ja kääntyilee.

Sen verran taustaa, että synnytykseni käynnistettiin rv 41+5. Poika ehti olemaan synnyttyään tunnin minulla, kunnes vietiin hengitysvaikeuksien takia keskolaan, missä todettiin infektio ja ilmarinta. Imettämään en muutamaan päivään päässyt, mutta maidontuotanto lähti hyvin käyntiin lypsämällä. Yhdeksän päivää ehdimme sairaalassa viettää.

Kotona on sujunut kivasti ja välillä saan oman hengähdystauon lähtemällä salille tai koirien kanssa kävelylle. Mies katsoo sen aikaa vauvaa. Kantoliina on osoittautunut hyväksi keksinnöksi. Päivät Alex on rauhallinen ja kiltti, mutta öisin ovat nyt pahasti ilmavaivat vaivanneet ja täytyy myöntää, että väsymys on vaivannut. Ehkä tilanne tässä jonkin ajan kuluttua vähän helpottaa. :) Poika juttelee ja hymyilee välillä kovasti ja muutaman kerran on kuulunut nauruääniäkin. Ensin en kyllä meinannut uskoa korviani, mutta moni muukin on jo kuullut pojan nauravan.

Vaunulenkeillä tulee käytyä ja kyllähän se näin syksyllä mukavaa on, kun sattuu olemaan hieno ilma. Välillä kyllä tulee lähdettyä tuulettumaan sateeseenkin. Vauvakahvilassakin olisi huomenna tarkoitus mennä käymään kuulostelemaan, miten muilla äideillä menee.
 
Huomenta ja Minttulille tervetuloa kirjoittelemaan kanssamme =)

Hille Taitaapa siinä osaks olla tosiaan mustasukkaisuuttakin, mutta en kuitenkaan usko, että täysin tää käytös tuosta pikkuveikasta johtuis. Kaipa se on vaan ihan normi kokeilua, että mitä kaikkee nuo sietää ja millä tavalla ne saa ärsyyntymään kunnolla :kieh:

Mikähän tätä palstaa mättää, kun noin paljon taas on tekstejä kadonnut :/

ihania kuvia oli pienistä laitettu taas :heart: Pitäs iteki tota kameraa ahkerammin käyttää ja viel koneellekin sitte siirtää ne sieltä kamerasta :whistle: ja joskus sitte vaikka teettääkin ne, että sais tonne vauvakirjaankin laittaa kuvia ja noihin kehyksiinkin pitäs kuvia saada. ;)

Täällä ainakin tällä hetkellä rauhallista. Nemo heräs kello 7 syömään ja nukahti vähän ennen kello 8, jolloin taas Nuutti heräs ja tultiin sitte aamupalalle. Voi ku meniski joka aamu tähän tapaan, niin saattas olla vähemmän sitä mustasukkaisuuttakin, kun ehtii molempia halitella ihan rauhassa erikseen =)

Mutta nyt taas päivän puuhiin :wave:

Katjuska ja Nemo 2kk :heart: (miten tää aika näin nopiaan menee :eek: :'( :D )
 
hille78: miulla kesti jälkivuoto n. 3 viikkoa ja kolme viikkoa sen jälkeen vuotoa alkoi tulla uudelleen muutaman päivän ajan. Seuraavalla viikolla jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että kyseessä oli menkat..

Zalsa, Lilja-74 ja Tytteli74: kovasti voimia teille :hug:

Kehäkukka74:meillä on myös tarkoituksena tulla uudelleen raskaaksi jos ja kun luoja suo.. Eli ilman ehkäisyä mennään. Lääkärin mielestä uusi raskaus meidän tapauksessa on ok, koska oli normaali alatiesynnytys ja kohtu on hyvin palautunut :)

Cora85: Vauvan tukkoisuus on todella ikävää ja varsinkin jos itse on kipeänä, joten pikaista paranemista sinne teille!

Mitzy: Meillä kanssa oli sovittu kyseiseen rokotustutkimukseen aika tiistaiksi ja perjantaina tuli soitto, että hähhäähää, eipäs tarvi tulla, koska lapsia on jo tarpeeksi. Ihmeellistä, kun varattiin aika tutkimukseen enne kuin kotiin tuli kirje/kutsu koko tutkimukseen.. Kyllä vähän ärsyttää, kun olis ollu hyvät ja kalliit rokotukset :kieh: En tiedä kannattaisiko sitten ostaa ainakin se pneumokokki, josko se ehkäisee jonkin verran korvatulehduksia, keuhkokuumetta jne. Rotarokoite otettiin viikko sitten ja vahvistus sitten kuukauden päästä.

Työnteosta oli ollut myös puhetta.. Itselläni ei ole mitään hinkua töihin, on niin kiva olla kotona vauvan kanssa. Raskauden loppuajalla monesti ajattelin, että voisin vaikka tästä duuniin lähteä, kun oli niin tylsää.. Varsinkin kun ei ollut tottunut olemaan tyhjän panttina
:D Nyt siis nautin täysin siemauksin, kun tekemistä riittää, voi käydä lenkkeilemässä ja kävimpä ekaa kertaa salillakin. Ikävä tosiasia on sitten syksyllä kun on palattava töihin, kun tuo kotihoidontuki ei ole mitään päätä huimaavaa :kieh: Olemme pohtineet niin, että hoidamme poitsua kuitenkin kotona, koska miehelläni on vuorotyö, jossa on 3vrk vapaata ja 1vrk(24h) työtä ja itsellänikin on vuorotyö, jota tekisin osa-aikaisesti ainakin vuoden verran. No, mutta onneksi siihen on vielä aikaa..

Etelään menosta, niin kyllähän sinne aurinkoon ja lämpöön mieli tekisi... ainakin kun alkaa räntää satamaan. Nyt on vaan säästettävä rahaa, että voi mennä mahd. myöhään syksyllä sinne työkuvioihin takaisin :/

Tulipas tekstiä.. nyt pitää lähteä ruokkimaan lasta ja sitten ulkoilemaan, kun on vielä niin mukava ilma.. kivaa alkuviikkoa massukoille ja mussukoille!

haikara08 ja Veeti 8vko+1pv
 
Täällä on äiti vähän väsynyt :/ . Hyvin nukuttujen öiden jälkeen meillä on alettu nyt valvomaan. Taitaa olla hieman mahakipuja ja sen lisäksi "yöunet" nukutaan jo klo.19-22 välillä ja sitten valvotaan... Näin pienen kanssa ei tietenkään voi vielä edes "rytmiä" muuttaa.

Tulipahan seurattua BBC:ltä Yhdysvaltojen vaalien kehitystä. Mielenkiintoista jos ei väsyttäisi niin paljon |O

Minä voisin lähteä myös Sanomataloon kahvittelemaan, kunhan vain sovitaan päivä ja aika tarpeeksi aikaisin.

Tiinuliini ja Ellen 3vko + 4pv
 
uuh, laiskottaa! yö meni jotenki huonosti nukkuessa, vaikka tytteli vetelikin hirsiä ihan hyvin. meinaa mökkihöperyys iskeä..nyt oon jo pari päivää pyörinyt vaan vaunujen kanssa ihan kotinurkilla. aikuisseura ystävistä tekis nyt oikeen terää. täytynee vongata omaa lähipiiriä kai...

tytön kanssa ollaan tosi ahkeraan väännetty isänpäivälahjaa. melkoinen operaatio ja naurua on riittänyt..en vaan uskalla tähän laittaa, että mitä on tuotos, kun toi meidän iskäkin saattaapi tällä sivulla vierailla toisinaan. =)

haikara08 onnea siis matkaan sinnekin...itse olen kyllä hieman mietiskellyt ja pohtinut, että kun tämä raskaus alkoi aika helposti, että mitä jos nytkin nopsaan tulisi raskaaksi, niin kuinkahan sitä pärjää vuoden ikäisen ja vauvan kanssa??
ketäs täällä olikaan sellaisia, joilla oli lyhyt ikäero lasten välillä?

velleihin siirtyminen?? musta tuntuu, ettei meidän tyttö pärjää pian enää pelkällä maidolla, mutta neuvolasta sanottiin ehdoton ei muulle ruoalle... miten teillä muilla on muun ruoan antaminen?? noista neuvoloistakin saa välillä kovin ristiriitaista tietoa... ja riippuen tädeistä, toinen sanoo toista kuin toinen. :/

nyt tämä jatkaa mökkihöperyydessä pyörimistä ja vaikka näyttää imuria lattialle...

kehäkukka74 :wave:
 
Terve!

Pikaseen tulin käymään. Neuvolaan lähdössä, on siis lääkärineuvola.
Täälläkin yksi jota hieman mökkihöperyys vaivaa......

Ja tuo 2 vuotias repii mun hermoja. Se on ihan mahdoton, tekee vain ainoastaan pahojaan.......mä olen ihan oikeesti väsynyt siihen. En tähän suurperheeseen tai muuhun vaan tuohon kaksivuotiaaseen :ashamed:

Ja kehäkukka kyseli pieniä ikäeroja.....meillä on ykkösen ja kakkosen välillä 1v3kk, samoin kakkosen ja kolmosen välillä 1v3kk ja sitten ikäerot kasvoikin jopa kahteen vuoteen =) . Mä olen ollut tosi tyytyväinen pieniin ikäeroihin.

Mutta nyt neuvolaan. Tuun sitten kertomaan mitä meidän maalaisneuvolassa saatiin ohjeiksi ja muuksi.

Miia ja Matilda
 
Täällä on näköjään muutkin valvoneet -niin siis meilläkin. Tosin enimmäkseen mies ja vauva, koska ite olen ollut niin kipeänä. Vauva on myös ollut aika itkuinen, ei oikein näytä masukaan niin kipeä olevan. Kainalosta ja pyllystä lämpö ollut kuitenkin koko ajan normaalin puolella. Toisaalta myös voi harmittaa, kun äiti ei koko aikaa vierellä olekaan, eikä pusuttele yms.

Asiasta kukkaruukkuun: jee Obama!

Itse asiassa tulin siitä tapailemisesta kyselemään. Onkos nyt jotain päätetty?

Cora ja A 1kk ja 2pv :heart:
 
hille mulla tiputtelee aina sisätutkimuksen jälkeen, ehkä nyt on vielä enemmän limakalvot herkillä ja siks tiputtelee.

katjuska meilläkin tuo 2v keksii kyllä vaikka mitä jos ei omasta mielestään saa tarpeeks huomiota, kaikkein kivointa on varastella puklurättejä ja pikkuveljen tuttia...kolme tuttia ehtiny jo tuhotakin!

tytteli tuosta meilläkin tapellaan että mä hoidan kaiken, ruuat, siivoukset ja lapset.Kyllä välillä pistää niin vihaks että tulee kans ero mieleen.

minttuli tervetuloa mukaan keskusteluihin!

kehäkukka me ruvettiin yrittään pikkukakkosta kun esikoinen oli 6kk.Sit menikin tosiaan melkein vuosi ennen kun tärppäs, nyt kun aattelee niin ehkä oli hyvä ettei tärpännyt kerrasta niinku esikoisen kohalla koska on ehkä helpompaa kun on ees 2v tuo isompi mut ehkä sitä olis kuitenkin tilanteeseen tottunu jos oliskin heti tärpänny.

täällä nyt on monella huono yö takana!niin siis täälläkin... |O ja kouluun pitäs jaksaa vaan :headwall: Eeti nukahti vasta 23 maissa, menin kyllä itekin heti nukkuun.Sit heräskin isompi painajaisiin ja päätti tunnin valvoa..siitä eteenpäin sit Eeti heräskin tunnin välein ruokaileen ja valvoi 5-7.Lopulta kaheksalta noustiin sängystä ja olo oli semmonen et olis voinu vaan takas kaatua.Nyt molemmat on päikkäreillä mut mun täytyis vääntää vielä yks essee valmiiks...ja valmistahan tulee kun plussalla istuu :D

Huomenna onkin neuvola, pääsee itekin vaa'alle kun ei meillä semmosta kotona oo.
ihmetyttää kun mun jälkitarkastus on vasta 19.päivä, huomasin et Jouskarillakin se oli ollut jo vaikka samana päivänä lapset saatiin...no, eipä sen kai nii väliä.
jos nyt palais kouluhommien pariin...
 
Päivää..
Kas, kaikilla taitaa olla huono yö takana. Meillä syyttävä sormi osoittaa koiraa. Kai sillä oli vatsapuruja kun se halusi klo 4-5 välillä monta kertaa ulos. Ei kivaa, kun syötin klo 3 niin eihän siinä paljoa unta ehtinyt loppuyöstä saamaan. Ja kun ei jaksettu herätä ja nostaa esikkoa klo 7 ylös niin hän skippasi päikkärit. Saas nähdä, miten onnistuu nukuttaminen illalla? Eilen illalla klo 23 vielä karkaili mun jo nukkuessa.

Saatiin Piipiäiselle passi ja kun tultiin kotiin sen noutoreissulta oli Kela-kortti tullut. Esikolle siis tuli Kela-kortti ennen äitiyspakkausta ja pikkusiskolle passi ennen Kela-korttia. Ihan hyvä, että on passi kun tuli tilattua ulkomaanmatkakin. Joulukuussa pitäis lähteä ihan pikkureissulle, ettei lentopisteet pääse vanhenemaan.
 
Hepskukkelikuu...

No niin, satiin Oskarin kanssa vietyä sen kastelahjat kaiverutettavaksi. Eipä sitte muuta oo tullu tehtyä, eiku hain mein passit. Poikien passit on vielä hakematta ku Oskari ei ollu vieläkään väestörekisterissä :( Ens viikolla taas uusiks!

Ei oo tarvinu paljoa jutella isännälle viikonlopun jäljiltä... edelleenki kisimittää sen tempaukset :headwall: Ja ennenkaikkea ne turhat lupaukset taas :kieh:
Ei taas voi mitään!
Viikonloppuna onki mun vuoro lähteä vähän viihtymään, vaikkakin imetettävän ehdoilla ja holittomalla linjalla. Järkätään sellasella porukalla äiti-tytär-iltoja... Vaikka ei kaikki olekkaan äitiä ja tyttäriä, mutta mukavaa viihtymistä akkaporukassa :D

Hille Kuullosti ihan siltä niinku vauvalla olis ollu maito"tilaus" menossa... Ehkä? Mutta kun antaa vauvan imeä tarpeen tullen useammin niin maitoa tulee sitte päivän tai parin päästä tarpeeksi.

Tervetuloa Minttuli :wave:

Ja :hug: Kaikille joilla huono yö takana.
Meilläkin oli ns "huono" yö ( ei mitään verrattavissa teidän öihin )
Oskari meni 10 aikaan nukkumaan ja minä puoli 12 perässä. Heräs 2 aikaan syömään ja "taas" viiden aikaan tissille. Sitte äherteli loppu yön vattavaivoja :( Tunnin verran varmaan sain nukuttua. Aattelin et aamulla nukun sitte Oskarin kanssa kunnolla... No höpöhöpö se mitään nukkunu. Annoin periks ja lähin kaupungille! Tietenki toivon että ei ole jatkuvaa. On menny niin mukavasti ku on yhdellä ( max kahdella ) syötöllä yöt menny *koputtaa puuta*
Toki mä ootan että koska sen rytmi muuttuu "huonompaan" suuntaan!? Sekin voi vielä olla edessä!

DD Se on hyvä vaan että saa välteltyä sitä puntaria... Meillä on puntari ja päätin ( sen yhden kerran jälkeen ) että vasta jälkitarkastuksessa astun pelottavaan puntariin :|
Pelottaa koko ajatus, siitä että paino ei oo pudonnu mihinkään :(

Ja mä laittelen kans tulemaan niitä varapäreitä Katjuskalle ja Miialle, myös muille niitä tarvitseville... Niitä tarvitaan aina välillä täälläkin, tuo 3 vuotias voi joskus olla kans tosi raskas!! Rakkaita ne lapsoset on meille joka tapauksessa :heart:


Isänpäivälahjoista. Tuolle rakkaalle miehelle en ajatellu ostaa mitään, ei hänkään aina muista minua... Ja joka kerta muistaa painostuksesta. Vaarille ostin kävelysauvat :LOL: ja appiukolle, siis toiselle vaarille löylykiulun ja kauhan :D

Ei taas voi muistaa enempää... Jatketaan myöhemmin :D

R iikka ja Oskari 5 vkoa
 
ail
Meillä on tuo syömättömyys vain pahentunut.Viikonloppuna jouduttiin turvautumaan ruiskuun mutta tuloksena vain kunnon oksennukset.Lääkäri sanoi että maito tehtävä jatkossa jauheesta ja antoi ohjeet että enempi jauhetta kuin mitä purkin kyljessä sanotaan.Että tällästä täällä.Aika apeat tunnelmat.Miehen kanssa kunnon kriisi päällä ja muuttoa mietin.Mies ei halaisin että niin kävisi.Jospa asiat selkiintyy kun tuo pieni mies rupeaisi syömään ja olisi yksi iso huoli vähemmän.Sori omanapaisuus.On vaan vähän väsy.
 

Yhteistyössä