***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Hyvää isänpäivää! Mitä nyt sitten ostitte lahjaksi? Minä ostin vain sukat ja pelin Nintendo DS:ään, kun en muuta keksinyt... Paistinpannun ostaminen oli kyllä mielessä :D . Niin, ja laitoin lehteen myös onnittelut pikkujätkän kuvan kera.

Jouskarin pikkuinen nukkuu kadehdittavan hyvin! Ihanaa. Meilläkin jätkä nukkui piiitkästä aikaa viime yönä kuin herran enkeli, mutta se taisi johtua siitä, että kerrankin maha ei kipristellyt. Toivottavasti sama trendi jatkuu...

Tänään vois ehkä isänpäivän kunniaksi yrittää taipua siihen seksiinkin... katellaan.

Mahtavaa päivän jatkoa kaikille.

väpä ja Vilho, huomenna 2 kk :heart:
 
Hyvää isänpäivää vaan täältäkin kaikille syysmassukoiden isukeille :heart:

Täällä on isänpäivä mennyt mukavasti. Lahjaksi isukki sai jo aikaisemmin uuden parranajokoneen, tai sellainen trimmerisysteemi se on. Mutta yöllä en herättänyt isukkia kertaakaan, vaan hoitelin pojat itsekseni ja aamulla sai potrottaa sängyssä kymmeneen asti, jolloin sitte vietiin lasten kanssa kahvia ja voileipiä (joissa majoneesilla tehty sydän päällä) sänkyyn ja samalla vietiin isukille kortti ja piirustuksia.
Sitte kokkailtiin yhessä herkkulounas... possunleikettä, pariisinperunoita, kanttarellikastiketta ja kermassa haudutettua sipulia ja paprikaa :p ja aamusta tei tuon kakun valmiiks ja se oottaa vielä syöjiänsä... sellainen missä vadelmamoussea välissä ja päällä kermaa ja mariannerouhetta ja marmeladisydämiä :p :p
Isäntä tuolla nytkin on päikkäreillä isomman pojan kanssa, joten sellaista rentoa meininkiä meillä täällä. =)

Mä oon muuten unohtanut kertoo, että yks yö näin jopa unta, että oon taas raskaana :LOL: On tää krooninen vauvakuume vaan kamalaa :eek: :D

Meillä nauraa hörötettiin eilen oikein kovaan ääneen, kun kutittelin tuosta masusta :heart: Voi että kun se kuulosti ihanalta :D Muut lapset ei oo näin aikaisin nauraneet ääneen koliikin takia, joten pikkaisen oli yllätys mulle, kun toinen alkoi höröttää :whistle:
Kauheesti muutenkin tuntuu juttua jo tulevan ja tykkää selkeesti seurustella =)

Mutta nyt odottelemaan, että joskos se isäntä pia heräis ja pääsis sitä kakkua maistamaan :p :wave:

Katjuska ja Nemo 9vko2pvä :heart:
 
On aivan pakko tulla tänne kirjoittamaan kun olen niin ahkerasti lukenut teidän keskusteluja...(mikäli siis vaan joukkoon sopii???) ja saanut niin paljon tietoa täältä.
Laskettuaika oli 5.9 mutta neiti päätti syntyä vasta käynnistyksellä 42+2 21.9. Synnytys oli pitkä 20 h ja rankka. Neiti oli syntyessään 3940 g ja 51 cm ja sai kasteessa nimekseen Minnie Mathilde. Neuvolassa 6 viikon ja 3 päivän ikäisenä oli hän 59,5 cm ja 4904 g, molemmat ollaan pitkiä. Siinä kaikki ihana osa raskautta...parisuhde onkin sitten se haastavampi osa. Tulin niin nopeasti raskaaksi tavattuamme, ei ehtinyt kunnolla edes tutustua :( Baareissa käynti on ehkä se suurin ongelma tässä suhteessa, herra vois siirtää postinsa sinne kun enemmän siellä viihtyy. Mutta joo se minusta. Ihanaa kun täällä ei tuomita äitejä, kun tuo meidänkin neiti on pulloruokinnassa ja aina kun sen sanoo ääneen saa inhottavia mulkoiluja muilta äideiltä. Meillä ei onnistunut rinta kun neiti ei saanut kunnolla otetta ja rintakumi sitten tyrehdyttikin maidon tulon kokonaan :'( Nyt mennään vastikkeella ja masu kivuilla.
Seksiä en voisi kuvitellakkaan vielä mutta viihteelle tekisi jo kovasti mieli :ashamed: ei ehkä baariin saakka vaan enemmänkin kavereiden kanssa istuskelua ja naatiskelua. :/ Olisi niin kovasti asiaa, mut pää lyö hiukan tyhjää..ehkä sitten ensi kerralla :) nyt on mentävä nukkumaan.

Nappisilmä ja Minni 7 vko
 
On aivan pakko tulla tänne kirjoittamaan kun olen niin ahkerasti lukenut teidän keskusteluja...(mikäli siis vaan joukkoon sopii???) ja saanut niin paljon tietoa täältä.
Laskettuaika oli 5.9 mutta neiti päätti syntyä vasta käynnistyksellä 42+2 21.9. Synnytys oli pitkä 20 h ja rankka. Neiti oli syntyessään 3940 g ja 51 cm ja sai kasteessa nimekseen Minnie Mathilde. Neuvolassa 6 viikon ja 3 päivän ikäisenä oli hän 59,5 cm ja 4904 g, molemmat ollaan pitkiä. Siinä kaikki ihana osa raskautta...parisuhde onkin sitten se haastavampi osa. Tulin niin nopeasti raskaaksi tavattuamme, ei ehtinyt kunnolla edes tutustua :( Baareissa käynti on ehkä se suurin ongelma tässä suhteessa, herra vois siirtää postinsa sinne kun enemmän siellä viihtyy. Mutta joo se minusta. Ihanaa kun täällä ei tuomita äitejä, kun tuo meidänkin neiti on pulloruokinnassa ja aina kun sen sanoo ääneen saa inhottavia mulkoiluja muilta äideiltä. Meillä ei onnistunut rinta kun neiti ei saanut kunnolla otetta ja rintakumi sitten tyrehdyttikin maidon tulon kokonaan :'( Nyt mennään vastikkeella ja masu kivuilla.
Seksiä en voisi kuvitellakkaan vielä mutta viihteelle tekisi jo kovasti mieli :ashamed: ei ehkä baariin saakka vaan enemmänkin kavereiden kanssa istuskelua ja naatiskelua. :/ Olisi niin kovasti asiaa, mut pää lyö hiukan tyhjää..ehkä sitten ensi kerralla :) nyt on mentävä nukkumaan.

Nappisilmä ja Minni 7 vko
 
Tervehdys!

Nyt on ukot unten mailla ja "omaa" aikaa kunnes lähden niiden seuraneidiksi höyhensaarille :D Mitäpäs tänne kuuluu? Joka aamu Topin kanssa luetaan kuulumisia mutta ikävä kyllä kirjoitteluun ei tunnu olevan enää niin paljoa aikaa kuin ennen.

Heti kärkeen vielä isänpäivä onnitteluja kaikille syysmussukoiteitten iseille!!! :flower: :heart: Lahjaksi annoin bokserit ja sukat isä aiheella sekä kaksi sikaria, isäntä kun niitä harrastaa. Kortti tehtiin niin että painettiin Topin jalanjälki vesiväreillä, tuli hirmuisen söpö! Samanlaiset tehtiin myös papoille. Iskä ja papat sekä kummit sai myös kuvan kehystettynä pienestä miehestä.

Tuttia käytetään meillä nukahtamiseen, herää kun tissin ottaa pois suusta ja kitisee silmät kiinni. Aika hyvin rauhottuu kun tutti on suussa ja muuten jätkää vatkaa pepusta eli nunuttaa :D Joskus myös lohdukkeena kun pieru ei meinaa tulla.

Meillä on sisällä päällä body + housut / potkarit + sukat, yöllä semmoisia haalareita ennimmäkseen. Pihalle laitan lisäksi vanupuvun + pipo + lapset ja toiset sukat, nämä vielä äp:n makuupussiin jos mennään vaunuilemaan.

Raskauskiloista on jäljellä 5kg että ei paha, kaiken kaikkiaan tuli 16kg että nämä on ihan syötyjä kiloja joita saa puotella omaa tahtia pois. Kauhee stressi ei vielä aiheesta ole kun on tuo joulukin tulossa ja se tietää sitä että parit kilot napsuu jo ihan ajatuksesta. Ajattelin ihmetellä tätä asiaa sitten ens vuonna :) :whistle:

Ehkäsynä on kortsut nyt ainakin toisetaiseksi. Paikat vaan ei oikein niistä tykkää, liekö limakalvot herkkinä/ kuivina mutta jälkikäteen tulee tosi kurja polte alapäähän. Lisäksi vielä hidastaa menoa tuo leikaushaava joka on aika kipee paikoittain. En pysty esim olemaan mahallaan, että tiedä sitten onko ihan normaalia? mites muiden sectio haavat? mulla tuntuu toisessa reunassa aivan kun tikit repeis kun vartaloa kääntää tietyllä tavalla, samoin saattaa jotkut nostamiset repästä.

Eilen tuli siiten oltua viihteellä ja voi video kun oli mukavaa. Kaikista parasta oli etten sortunut tupakoimaan humalasta huolimatta, ihan mieletön fiilis! Mulla tuli jo kauheeta tupakan tuskia päivällä ja oli ihan kauhusta kankeena kun aattelin että repsahdan. Päätin kuitenkin että vaikka tekee mieli niin en polta...piste! helpotti kummasti kun lopetti sen arpomisn että kuinka paha se olis jos sitä sittenkin polttas! kuukauden pästä tulee vuosi kun ollaan oltu miehen kanssa polttamatta, ollaankin jo sovittu että Topia tulee mummo ja pappa hoitamaan niin me lähdetään ravinteliin syömään :p sitten siitä muutama päivä niin lähdetään pikku jouluihin kavereiden kanssa! Ylllätyin miten vähän edes mietin pojua kun oltiin kaupungilla, mä kyllä etukäteen päätin että teen kaikkeni että pääsen päänsisäisesti irti tästä kotihommasta! Ja ihanaa oli nähdä ihmisiä kun päivät pitkät pyörii näiden neljän seinän sisällä, ei voi kun suositella! Yöllä olikin rinnat ihan täynnä ja pumppasin vasta kotona , aamulla meinas taas räjähtää ja heräsinkin älyttömästä lammikosta! Muuten ei ollut mitään ongelmaa ja yökin oli miehiltä mennyt oikein mallikkaasti.

Jaahas, pitäisköhän sitä lähteä tuonne punkan pohjalle! Otin kepoiset 4 tunnin päikkärit illalla kun oli vähän nuutunut olo vielä yöjuoksun jäljiltä :whistle: nyt sitten ei ole enää niin väsynyt, saas nähdä meneekö sängyssä pyörimiseksi!

Koiruus ja Topi kohta 8vko
 
Hei Koiruus! Kyselit siitä sektiohaavasta, mulla nyt 10 vk sit se takana ja ei ole enää mitään tuntemuksia, aloitin noin kuukaus sit kevyet jumpat ja nyt siirryin vähän raskaampiin. Kaksi ekaa viikkoa haavaan teki tosi kipeää sängyssä noustessa tai kääntyessä, mutta eipä muuten. Ainut asia mitä jäi, on et haavan ympäristöstä iho on hieman tunnoton. Varothan kaikkia nostoja ja kiertoja jotka tuntuu haavassa, niin ainakin mulle sanottiin ja muutenkaan ei saanut vauvaa painavampaa nostaa kahteen kuukauteen, ohjeistettiinhan sua näin...? Siks vaan kyselen kun siellä teillä päin on ollut niin omituisen kuulosta hoitotoimintaa...

R iikka hienoa et Cuplaton autto! On se meilläkin auttanut sen verran et oksu ei lennä ulos enää kaaressa vaikka määrät varmaan ei ole paljoa pienentynyt. No joskus saattaa olla päivä et oksua tulee vähemmänkin. Eilen oli kaupasta Nutrician maissivelli loppu ja piti ostaa (boikotoin muuten) Nestlen ja kuinka ollaakkaan siitä taas ei oksennettu juuri ollenkaan, on tuo aikamoista taiteilua. Mutta poikahan syö siitä ei ole kysymys, söis varmaan niin et halkeis jos annettas. Kun syön sen edessä esim voileipää se tekee suulla samanlaisia matkivia jauhamisliikkeitä ja näyttää et yrittää ponnistella kaikin voimin et sais tartuttua leipään ;) nälkänen pikku raukka...

Meillä yökukkuja - hyvin nukkuja on ottanut viime päivinä uuden rytmin, jota mä en rakasta.... Eli nyt menty jopa jo klo 23 unille, mut herätty klo 03 syömään, ei iiks, just kesken parhaimpien unien ja sit nukuttu vaihtelevasti 04:stä 08 - 10 tän jälk, mut mä en saa unta piiitkään aikaan sillon 4 mais, huh...

Nyt viimeisen viikon aikana lelut ovat alkaneet kiinnostaa hurjasti! Etenkin heiluva värikäs ankka-lelu joka roikkuu kaukalon kahvassa. Sitä jaksetaan tuijottaa, hypistellä ja kopautella heilumaan ja välillä niin et se putoaa ja mamma saa rynnätä nostamaan takas... ja sit naurattaa oikeakätinen on meidän mussukka, näin olen päätelly, oikea nimittäin aina johtaa kopauttelutoimintaa.
 
nappisilmä mulla on ihan samanlainen tapaus imettämisen kanssa kun sinulla...viimeksi kun kävin neuvolassa ja tuli siitä muiden äitien kanssa siellä puhetta niin hyvin äkkiä tuli "lynkkausolo"...täytypä pistää suunsa kiinni ja olla hiljaa. :$ minkäs teet kun ei voi imettää vaikka haluaisi. noh, asiasta oon päässyt yli vaikka silloin tuntui että käyn päin mammojen näköä. =) Meillä kans tyttö syö korvikkeita ja masu vääntää joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tässä odottelen, että joskos tossa joulukuussa viim. kokeilisi jo vähän noita vellejä... (nyt tyttö on 2kk)...

katjuska-78 Tälläkin allekirjoittaneella ihan törkeä vauvakuume.... =) Siis mulla, joka neuvolassa sanoi ekakäynnillä tädille, että "mä en sitte synnytä..." :LOL:

Mukavaa maanantaita!

kehäkukka74
 
Sektiohaavasta:
Vielä vähän on tunnotomuutta, mutta muuten ihan ookoo. Esikkoa olen nostellut jälkitarkastuksesta lähtien ja nykyisin siis nostelen mitä vaan. Tämä tarkoittaa vauvaa ja vaunuja ylös portaita, 17kg painavaa esikkoa yms. Jumppaa ei ole ehtinyt / pystynyt tekemään kun aika menee joko imettäessä tai vaippaa vaihtaessa tai sylitellessä.

Mustasukkaisuudesta:
Tuntuu, että pikkuneiti on mustasukkaisempi äidistään, kuin esikko. Esikko osaa jo olla yksinkin ja keksii tekemistä, vaikka vaatii syöttämistä ja pukemista kotioloissa. Mutta koska niin on ollut aina, olisi kohtuutonta vaatia häntä yhtäkkiä 'aikuistumaan' ja syömään ja pukemaan täysin itsenäisesti. Pukemisessa on tuo kosketusyliherkkyys ollut ongelmana. Yhdessä vaiheessa saimme hänelle päälle vain keltaisia vaatteita, sillä ne eivät aiheuttaneet post-traumaattista kipureaktiota. Ja vähitellen hän siis on oppinut sietämään erilaisten materiaalien kosketusta ihollaan. Ehkä jopa nauttimaankin siitä, kun viidet vaatteet vaihtaa päivittäin.

Mizy:
Esikon kanssa me oltais oltu ihan pulassa ilman Nestleä. Nestlellä oli silloin Luomu Pastaa ja Porsasta sosetta, jota syötiin vain ja ainoastaan. Pahimmillaan ajoimme 120 km saadaksemme sitä sosetta, muuten lapsi olisi varmaan kuollut nälkään. Se oli sopivan sileää ja maukasta ja sitä meni kaksi purkkia päivässä. Ja tätä siis jatkui siihen saakka, että lapsi oli yli 3v.

Asenteista pulloon vs imetys:
Meillä kun esikko ei siis rintaan koskaan oppinut niin tuntuu, että tämä kahtiajako rinta-pullo saadaan helposti häivytettyä. Onko pullossa pahaa se, että se yhdistyy tutin käyttämiseen, joka taas ylläpitää oraalista vaihetta ja voi aiheuttaa purentavikoja? Vai onko korvike paha asia? Mutta jos korviketta ei olisi antaisko äiti tyhjää rintaa, josta lapsi yrittää imeä? Jos ihmiskunta nyt on keksinyt äidinmaidonkorvikkeen, jolla vauvoja voidaan ruokkia niin eikö se ole hyvä asia? Parempi kuin antaa lasten kuolla nälkään? Mummoni vanhassa runokirjassa oli yksi tosi koskettava runo äidistä, jolla ei maitoa tullut kun ruoka oli loppu ja jonka vauva sitten kuoli nälkään. Mieluummin elävä lapsi, syö hän sitten ruokansa rinnasta, pullosta tai letkutettuna. Ei väliä.

Meillä isä oli juhlapäivänään töissä joten se siitä. Kiuaskin jäi ostamatta. Pitää varmaan ryhdistäytyä ja hakea se viikon kuluttua olevaksi synttäripäiväksi. Esikko oli askarrellut hoidossa tosi hienon kupin isälleen, joten se oli sitten isän lahja. Voi olla, että kiuas sittenkin siirtyy jos esikko saisi tehtyä isälle kaulahuivin langasta ja verkkoneuleesta pujottelemalla.
 
Maanantaita!

Eilen oli se isänpäivä ja me onnistuttiin Iippon kanssa yllättämään iskä ihan täysin: Iippolta isä sai valokuvakehyksen jossa Iippo nostaa ekan kerran päätä mahallaan ja toisessa kehyksessä on kipsilevy jossa Iippon käden ja jalan jälki :) Minä ylitin oman tietouteni ja ostin isoveljien avustuksella kauan haaveillun videokameran - nyt saadaan pienen miehen meiningit talteen. Isä ei meinannut uskoa kun pakettia aukaisi :D

Mä luin eilen lehdestä isänpäivään liittyen kauhean surullisen jutun miehestä, joka jäi yksin vauvan kanssa kun äiti kuolikin synnytyksen jälkeisenä päivänä raskausmyrkytykseen. Ei voinut olla miettimättä omalle kohdalle :( Ihan järkyttävää... vauvaa odotetaan yhdessä ja sitten... jääkin yksin ja toinen ei ehdi nauttimaan yhtään :'(

Iippo on päikkäreillä joten tässä on muutama hetki vastailla silmille hypänneisiin kohtiin:

R iikka: Iippo on sisällä juuri puolipotkareissa (+sukat) ja pitkähihaisessa bodyssa. Jos istuu sitterissä niin on pidetty peittoa päällä ettei käy veto lattian rajassa.

Kilot: Hmmm... raskauskiloja jäljellä 1-2, imettämällä (ja herkuttelemalla... äh.) on karissut reilu 10kg. Ajattelin kuitenkin tsempata ja tiputtaa vielä viitisen kiloa - nyt on hyvä vaihe tehdä se kun yksi imee rasvaa ja sokeria tisseistä ja kävelyllä tulee käytyä lähes päivittäin vaunujen kanssa.

D-VITAMIINIT: Meillä menee hermo. Nyt on sieltä 2 viikkoisesta yritetty ja ollaan taas nollapisteessä. Jekovit ei tuntunut sopivan, meni ripulille. Pidettiin välipäiviä ja muuta, päästiin 2 tippaan ja jouduttiin lopettamaan. Nyt kokeiltiin sitten tuota öljypohjaista Devitolia ja joopa joo... samana iltana kauhea huuto. YHDESTÄ TIPASTA ?? Ruokavaliossani ei ollut järisyttäviä muutoksia joten kyllä on outoa. Nyt ajattelin pitää taas muutaman välipäivän ja vielä kokeilla Jekovitsejä - ei viittisi ostaa heti sitäkin kolmatta pulloa... miten teillä muilla onnistunut ?

Pukeminen: Meillä on käynyt jo miinuksenkin puolella ja edelleen ollaan samoissa vermeissä ulkona eli alla pitkähihainen body ja puolipotkarit, sukat ja tumput ja päällä semmoinen ... no se pakkauksen vaaleansininen valkoisilla raidoilla oleva puolitoppahomma. Ja puuvillapipo sekä myssy. Ja makuupussi. Iippo nukkuu 3h unia ulkona ja on ihan lämpöinen koko ajan.

Herkuttelusta: KOKO ajan tekisi mieli etenkin suklaata MUTTA... se on kaikista pahinta Iippolle joten olen joutunut luopumaan... joskus nappaan muutaman ja sen kyllä sitten illalla kuulee :(

Haikara08: Meillä on kanssa niin, ettei tutti oikein maistu. Harvassa tilanteessa. En ole pitänyt sitä huonona asiana, eipähän ole vaikea vierottakaan ;) Joskus ottaa sen illalla kun nunnuttaa ennen nukahtamista. Eli on aina riskialtista yölläkin tarjota jos vähän kitisee koska vaihtoehto sille tuttirauhoittumiselle on hirveä raivari kun suuhun työnnetään silikonitissiä...

Mutta NYT äkkiä vähän syömään !


Pienpapu ja Iippo 5vko ja 6pv
 
Iltaa...

Isänpäivä oli ja meni. Esikoinen oli tehny hoidossa omaan kuvaan kehykset, ja autokortin olivat myös askarrelleet. En ostanu isille mitään, mua kismittää vieläkin se edellisviikonloppu vaikka saatiin asiat selvitettyä. Ja aika harvoin hän mulle mitään ostaa pyytämättä/muistuttamatta, joten näin tälläkertaa :/

Pulloruokinta vai imetys Imetys ehdottomasti JOS onnistuu. Kaikilla se ei aina onnistu ja mun mielestä siitä on turha tehdä isoa numeroa. Pää-asia että lapsi saa ruokaa, kuten Hexa jo mainitsikin.
Huomasin tässäyks kerta, että minä ja suuri suuni ei osata olla hiljaa oikeassa paikassa. Aina kun joku mainitse tai kertoo että imetys ei onnistunu tai maitoa ei riittäny, minä muistan kysyä jotain tosi fiksua eli muistathan juoda tms... :ashamed: Jälkeenpäin sitte huomaan tyhmyyteni :snotty: Aina kyllä muistan mainitakuinka hyvä on, että lapsi saa ruokaa ja että turha pienistä murehtia. Mutta noin pieni asia voi vaan loukata jotakin, enkä minäkään sitä pahalla tarkota. Pätemisen tarve on mulla vaan niin per..leen suuri :headwall:

Sisävaatetusta lisättiin ja se ei ollu hyvä... Ja kuten täältä oon monien sisävaatetuksen lukenu, ja itse kokenu niin hyvin pärjää pelkällä bodylla ja potkareilla/puolipotkareilla. Voin sitte sitä vilttiä kääriä ympärille ja aika usein vauva on meillä vähintään se harso päällä ja sukat on hyvä pitää jalassa.

Nyt tissille jatkan myöhemmin...
 
No niin, jatkuu...

Katjuska Mitkä isänpäivä eväät :p Taitaa katjuska olla oikeen kulinaristi :whistle:
Tuollasia ruokia vois ittekki kokeilla...

Tutti On meillä satunnaisesti käytössä. Aina jos nyrkki menee suuhun, niin koitan saada tutin ängettyä tilalle. Aina ei vaan tutti tahdo kelvata ja mielummin vierotan tutista, entä peukalosta :/ Nytkin änkyröi tutin kanssa, nyrkki olis parempi :(

Käytiin flunssan takia neuvolassa ja ihana neuvolalääkäri otti oskarin väliin ja teki samalla 2kk tarkastuksen. Kaikki oli kunnossa ja räkä ei onneksi ole menny keuhkoihin. Tultiin siihen tulokseen, että ollaan liian varovaisesti käytetty suolatippoja. Joten nyt annan joka imetyskerralle suolatipat. Yöllä Oskari yökki kovasti kun oli niin paljon räkää nielussa, ajattelin että parempi käydä tarkistuttaan ja tulehdusarvot oli myös normaalit!

D-vitamiinit menee nyt sen 5 tippaa päivässä ja jekovit on meillä käytössä. Ei kummemmin oo vatta vaivannu joten ei oo ollu tarvetta vaihtaa.
Jos joku ei tiedä niin kaikista "hellin" d-vitamiini on ( ymmärtääkseni ) se deetipat. Jos tuntuu ettei mikään sovi niin sitä kannattaa myös kokeilla!?!

Nyt ei ajatus taaskaan kulje... ÖH
R iikka ja Oskari 6vko
 
Iltaa!
Pakko tulla vielä pikaseen kertomaan että meidän neiti kääntyi tänään vatsalta selälleen! :heart:
On jo pitkään noussut käsivarsien varaan ja katsellut maailmaa siitä näkövinkkelistä,tänään sitten voimisteli tavalliseen tapaansa filtillä ja nousi sitten lähes kämmeniinsä nojaten ja humpsahti ympäri!

Sitten käänsin takas vatsalleen ja teki vielä monta monta kertaa uudelleen... :D

Selältä vatsalleen onkin sitten paljon vaikeampaa-jäämme odottelemaan... :whistle:

Jousikas&neiti 2kk 2pvää :heart:
 
nappisilmä tervetuloa mukaan!meillä esikoinen syntyi 9kk tapaamisesta, tulin siis raskaaks samana iltana kun tavattiin.Sit tulikin yhteen muutto kun raskaus paljastu...joten kokemusta löytyy tilanteestas.Se on kieltämättä aikamoista kun kerralla tulee niin paljon elämän muutoksia ja vasta tutustuu toiseen.Koitahan puhua miehelles tosta baareilusta ettet turhaan katkeroidu ainakaan.tsemppiä, kyllä se siitä helpottuu...

koiruus kiva kuulla et olit jo viihteelle ehtinyt!kyllä se varmasti piristää kummasti!aiemmin pitikin muuten kommentoida teidän komeen hurmuri-pojan kuvaa..

mitzy kätisyyshän määräytyy vasta reilusti myöhemmin,mäkin aluks luulin että esikoisesta tulee vasuri kun kaikki leikit ja muut teki aina vasemmalla mutta oikeakätinen tuo onkin.Huijas vaan ekana :D meilläkin vauva menee vasta 23 maissa yöunille mutta herääkin jo 00.30 ekan kerran... |O

jouskari hieno saavutus pikku-neidiltä!meilläkin poika kovasti nostaa päätään ja humpsahtaa mutta vaan kyljelleen...saa nähä koska pääsis selälle asti :D

mulla on ihan ajatus jumissa, väsymys on mennyt siihen pisteeseen että kun sais nukkua niin uni ei tuukaan.eilen pyörin sängyssä koko yön...Eeti herää 5-7 kertaa kaheksan tunnin aikana mitä mulla on aikaa nukkua ennen kun esikko herää. |O joten sit se meneekin usein siihen että ei saa nukahdettua kun aattelee et kohta se kumminkin taas herää.No, täytyy koittaa saada päikkärit.
nyt ei kyllä saa mitään järkevää kirjotettua...onneks viikonlopuks mennää miehen äidille niin saa vähän latausaikaa :D
 
Täällä isänpäivä meni poitsun kanssa kaksisteen, kun isukille sattui työvuoro.. Lahjaksi tilasin omasta kuvasta palapelin (kuva pojasta ja isästä), supermies -logolla olevan paidan, jossa oli teksti superdad sekä Viivi ja Wagnerin juomalasin -pieru tulossa :D

Koiramamma: varmaan oli rentouttavaa päästä viihteelle.. itse en ihan vielä raaski, mutta ehkäpä sitten alkuvuodesta
:)

Katjuska-78: Täällä myös vauvakuumetta ilmassa.. poitsulle veli tai sisko on tilauksessa :saint:

Pienpapu: Luin myös lehtijutun.. tuli ihan kylmät väreet. Joskus kohtalo on niin epäreilua!

Jouskari-80: Ohhoh, tosi hienoa että teillä jo kääntyillään! Meillä vasta treenataan niskalihaksia, mutta kääntymisestä ei vielä tietoakaan. Eikös se mennyt muutenkin niin, että miehet ne tulee naisten perässä :LOL:

Imetyksestä, niin mielestäni on tärkeintä, että vauva saa tarpeeksi ravintoa.. on sitten ravinnon antotapa millainen tahansa. Tietysti suosin imetystä jos se onnistuu ja siihen ei ole esteitä, mutta aina ei vain ole niin. Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että olen voinut imettää, eikä lisäravintoa ole tarvinnut.

D-vitamineista, meillä käytetään Jekovittiä, eikä siitä ole tullut oireita. Poitsu ei muutenkaan
puklaile, eikä paljon kärsi vatsanväänteistä.. Tosin olen huomannut, että sipulin ja kananmunan syönti saa aikaan vatsakipristyksiä ja olen jättänyt niitä ruokavaliosta pois. Noista jekoviteistä vielä, niin itse otin ensin myös ko. tippoja ja ne maistuu ihan JÄRKYTTÄVÄN pahalle, joten vaihdoin ne omalta kohdaltani mansikan makuisiin purutabletteihin :whistle:

Tutin syömisestä vielä, niin poitsu mielellään söisi sormia ja kun yritän laittaa tuttia tilalle, niin siitä alkaa sitten show.. huutoa ja rimpuilua.

Nyt kuitenkin maitobaari auki ja mukavaa tiistaita mammoille ja mussukoille!

haikara08 ja Veeti 9vkoa
 
No niin...joskos sitä taas ees pari rivii ehtis :)

Nappisilmälle tervetuloa mukaan vaan kirjoittelemaan =)

R iikka Kulinaristi juu ja se ikävä kyllä myös näkyy, että tykkään hyvästä ruoasta :whistle: :p :ashamed:

Vaatetus meillä sisällä joko sellainen kokopuku ja sukat tai sitten body ja puolipotkarit/potkarit ja sukat.
Ja ulkona oon nyt sit edelleen käyttänyt sitä äippäpakkauksen kevyttoppista, pipo, tumput, villasukat, sitte ihan noi sisävaatteet ja väliin oon viel tunkenu sellasen toisenlaisen vähän paksumman puvun (periaattees tollanen toppis kans) ja sitte koko käärö makuupussiin vaan... Voi olla, että vähän liikaakin tulee laitettua :xmas:

D-vitskut Täällä päin neuvolasta jakavat noita Devitol tippoja ja hyvin on nyt tän kaverin kanssa nekin mennyt ilman suurempia mahanpuruja.

Jouskarin pieenlle onnittelut uudesta taidosta :heart: :D

Daydreams täällä mulla välillä samaa propleemaa öisin, että ei saa välillä unta, kun miettii, että jos tuo kuitenkin kohta herää, kun meilläkin lisäänty noi yösyömiset tossa välillä ja viime yö taas meni periaatteessa yhellä, kun en enää kello kuutta yöksi laske. Voi ku siellä teilläkin tuo tilanne pian helpottais :hug:

Nyt pitää lähtee isommallle antamaan välipalaa :wave:

Katjuska ja Nemo 9vkoa4pvää :heart:
 
Tulinpa vielä täällä käymään kun Topi nukkuu tuolla vesi sateessa, ei millään viitsi tämmösellä kelillä lähtee vaunuja lykkimään joten poika tutii terassipöydällä :D

Meillä Topi on löytänyt nyrkkinsä, koko viime viikon harjoitteli niitä laittamaan suuhunsa ja nyt aina vaihtelevasti niitä sinne saa laittetuakin. Samaten olen alkanut pitämään poikaa lattialla jos tuo kääntyily alkaisi kiinnostamaan :p :D nyt täytyy paljastaa miten idiootti mä olenkaan, siis mä tajusin viime viikolla että herran jumala mä en ole kertaakaan pitänyt poikaa lattialla ja se on kohta 2kk :eek: ei vaan ole tajunnut että eihän se enää mikään vastasyntynyt ole. Noh nyt ollaan treenailtu lattialla oloa. Meillä vaan tuon koiran takia pitää olla älyttömän tarkkana ettei se haluu vähän "leikkiä" vauvan kanssa, ei se varmasti tahalleen tekis mitään mutta on muutama pikku koirakin saanut kyytiä kun tämä läppäsee tassullansa eli silleen on raisu :/ tai ei siis ymmärrä omaa kokoaan vaan kuvittelee olevansa ihan pikkiriikkinen. Onneksi ei kauheemmin muuten ole ollut ongelmaa, kyllähän Tara nyt on reagoinut aika voimakkaasti vauvan tuloon ja on siitä tullut semmoinen herkkyys esiin, mökömonttu (eli sellainen lipaston alunen) kutsuu aika usein kun joutuu rouvaa komentamaan jaloista. Ihan hulluna se olis tuohon maitoon mitä tisseistä pursuaa ja olenkin joskus sitä sille antanut kun on tullut ylimääräistä, tulee vissiin pentuajat toisella mieleen :LOL:

Jouskari meillä myös ollaan pari kertaa käänytty seläleen mutta se on ihan puhdas vahinko jos näin käy :)

Nappisilmälle tervetuloa kirjoittelemaan vaan!! :wave:

DD pidähän itsestäs huolta, olen kauhuissani tuon sun valvomisen takia :hug: Laitat ukon poikasten kanssa vaikka jonnekin kylään tai sitten pihalle ja itse vaikka väkisin sinne unten maille!!! Ei sunkaan nyt ihan kaikkeen tarvitse revetä!!!

Riikka kovasti pikaista paranemista sinne!!! Tosi kurjaa tuommonen räkätauti...

Pienpapu tosi kurjaa että teillä massu ei tunnu kestävän noita d-vitskuja, yritäthän vielä on ne tärkeitä kuitenkin antaa. Ihan mielettömän hienon lahjan sai eidän iskä :) syytäkin olla iloinen

Huomen aamulla mulla on aika hammashoitajalle ja ajattelin varata sitten samalla itselleni ajan lääkäriin kun toi alavatsa / sectiohaava haittaa ihan päivittäin, ei vissiin pitäs ihan näin kipee kuitenkaan olla.

Noh, nyt vielä ruokaa omaan naamaan ennenkuin toi jätkä tulta herää! Isot halit kaikille ja tsemppiä!!!

Koiruus ja Topi 8 vko :heart:
 
Nappis ja Kehis älkäähän ottako turhia paineita imetyksestä, kuten Hexa sanoi, eiköhän ole pääasia että lapsi saa ruokaa ja kasvaa! Sen takiahan tisseistä tulee maitoa ja jos ei tule tms. hyvä että on nykykeinot apuna. BTW se että täysimettää ei ole ratkaisu vatsavaivoihin, myös täysimetyksessä olevat kärsivät ilmavaivoista ja pulauttelusta ja koliikista. Omani kohdalla on jopa niin, että eniten pulautellaan rinnan syömisen yhteydessä a) koska silloin ilmaa menee vauvan vatsaan tosi paljon, kun hän haukkoo sen kuulee ja tuntee kädellä ja b) rintamaito on jauhevastiketta ja velliä vetisempää, joten nousee helpommin ylös.

DD kiitos kätisyysoikaisusta, tarkkailen sit myöhemmin uudelleen, tiedätkö minkä ikäisenä? Pidä huolta että saat välillä nukuttua, tuo on jo vähän vaarallisen kuulosta jos ei nuku ollenkaan. Eikö se sun ukko vois mitenkään yhen yön viikossa nousta ja antaa pulloa? Vetoa vaikka siihen, että mitä jos pudotat vauva kun olet liian väsyksissä? Meillä pikkunen nukku viime yönä 23-06 ja siltikään en ole ihan täydessä terässä, kun parina aiempana heräs 3-4 aikaan enkä itekään saanut kunnolla sit unta... en käsitä miten sä jaksat... entä jos lähetät ukkos lapsineen äitinsä luo viikonlopuks ja jäät ite kotiin nukkuun???
 
Piti viel kans tulla kertoon, että meillä mentiin tänään kans tässä illalla monta kertaa masulta selälleen :D
Mekään ei oo pikkukaveria kauheesti voitu tossa lattialla pitää, kun tuo isompi poika tulee heti siihen touhuu sitte niin kovasti ja huitoo käsillä ja jaloilla, että vahingon vaara on todella suuri, mutta tänään sit taas kokeiltiin ja heti toinen sitte tuolleen kieppumassa ja pääkin pysyi hyvin ylhäällä. :heart:

ihanaa koiramamma kun karvaturri noin hyvät eväät saa :D
 
Meillä nukutusoperaatio meneillään, alko klo 22.30 ja viel 23.30 jatkuu. Kahtena edel iltana kun mummi pani unille operaatio kesti 5-10 min, jotain semmosta tuossa on, että kun mä oon läsnä pitäs syödä koko ajan, eli tisua hakee heti kun otan syliin ja syliin on pakko ottaa kun on tietyn aikaa kuunnelle itkeskelyä... mutta ruokaa taas ei voi enää antaa, muuten alkaa pulauttelukierre... hoh hoijaa... mut kyl mä jaksan kun viime yönä nukku 6,5h pätkän yhteen menoon. Itse asiassa mä menin jo klo 20 nukkuun ja "annoin" siis mummin hoitaa iltahommat...

No joka tapauksessa meilläkin poju on muutaman kerran käännähtänyt masulta selälleen, mut ihan vahingos ja usein säikähtänyt perään et mitä tapahtu...

DD viel et luin just uusimmasta Vauvasta tuosta unen puutteesta - ei hyvä...

Siel se herra taas puhelee, pakko kai kohta mennä, tutista ei ole hällä apua, suostuu käyttään vain tietyissä tilanteissa ja milloin sellainen on, sen hän päättää itse, nyt kun yritin kaaressa sylkäistään ulos...

t: 2 X yökukkujat
 
koiruus ja Mitzy mä oon vielä niin kekkuli etten raaski toista mihkä hoitoon antaa...mutta tuo koiramamman ehdotus miehen ja poikien lenkille heittämisestä voiskin olla ihan varteenotettava vaihtoehto!Mies taas on niin sikeäuninen ettei yöllä herää, eikä siitä mulle hyötyä oo jos joudun sitä aina herättämään.Onneks vauva (meinasin kirjottaa vaiva... :D) nukkuu meidän välissä niin ei ole pudottamisen vaaraa vaikka väsyttää ja helpompi kun voi heti nukahtaa uudelleen.Onneks imetys sujuu niin mallikkaasti että voi nukahtaa ja pojalla hyvä imuote.
Kai tää tästä, sekin helppais jos toi esikoinen nukkuis pitempään... Eeti nukahti klo23, heräs 01,03,04 ja esikoinen nousi viideltä!!argh, se alotti siis taas aamuheräilyt,juur kun mä luulin et nyt jo helppaa...pari viikkoa meinaan nukku jo joskus kaheksaankin!
nyt sitä viikonloppua vaan ootellessa niin saa ainakin päikkäreitä :D
kyllä sitä jaksaa kun on pakko jaksaa, ja toisaalta oli varautunut tähän kun esikoinen oli samanmoinen.Sillä se helpotti 6kk jälkeen että nukku vähän pitempiä pätkiä, toivon että tälläkin sit alkais unet piteneen.

En muuten enää tarkkaa muista että koska se kätisyys vakiintuu, itse huomasin ton kätisyys-homman tuossa 1v jälkeen, koska 1v vielä käytti enemmän vasenta kättä, mut nyt (2,5v) käyttää selvästi enemmän oikeaa kättä.

katjuska meilläkin illalla kääntyili, tosin ihan vaan vahingossa!Esikoinen muuten mäjäytti eilen leluautolla kaveria otsaan, oli ilmeisesti hermostunu kun ei toinen tajunnut leikkiä...ei siis voi vessaanka mennä enää :D
kuin teillä muuten sujuu, vieläkö isoveli on mustis?

kait sitä tarvis mennä laittaan pyykkejä ja alottaan pakkaus, illalla on koulua ja huomenna luvattiin mennä esikoisen kummitädille.Eilen meillä oli täällä kaverin lapset omien lisäks ja meno oli aikamoista, ei voi kun nostaa hattua miialle ja muille kellä on monta lasta!

tietääkö muuten ketään hyviä vinkkejä miten sais jenkkakahvat pienemmäks?mulla aina nuo kilot kertyy tuohon sivuille...

nyt siis puuhiin :wave: jaksuja kaikille!!
 
Moron taas pitkästä aikaa!

Meinaa välillä loppua vuorokaudesta tunnit. Nyt tuo poju 2 vee, jonka kanssa en meinaa pärjätä on päikkäreillä ja Matilda on ulkona päikkäreillä. Ja tuo 4 vee tyttönen touhuaa omiaan. Muut on tietty koulussa ja eskarissa, joten istahdan hetkeksi tähän.

Mäkään en juuri koskaan pidä Matildaa lattialla. Meillä on aika kylmät lattiatkin, mutta koirat on turhan kiinnostuneita neidistä. Yleensä on joko sitterissä tai kantoliinassa.

Mulla oli eilen jälkitarkastus ja kaikki hyvin. Siellä oli joku nuori mies/poika joka oli kai lääkäriopiskelija seuraamassa lääkärin työtä. Se ei oikein tiennyt missä se olisi, tuntui kuin olisi ollut väärään aikaan väärässä paikassa. Sisätutkimuksessa oli turvallisesti siellä mistä ei varmasti jalkoväliin näkynyt :LOL: mitä lie oppi siitä sitten.....

Meillä kaikki muksut enemmän ja vähemmän räkäsiä, yskäsiä ja kurkkukipuisia, mutta eipä kellään ole kuumetta ollut. Ja Matilda oksentelee kans sellaista kirkasta limaa. Kattoo nyt kuinka nopeasti menee korviin. Meillä kun edellisistä viidestä neljä korvakierteisiä.

Yritän täällä inventoida millaista sopivaa talvivaatetta kullakin lapsella on ja mitä pitää hankkia. Jos vaikka tulee se kunnon talvi tänä vuonna. En kyllä ihan tältä istumalta usko.

kaipa tarttee ruokkia tuota yhtä lasta ja syödä itsekin jotakin ettei vaan pääse laihtumaan :LOL: .
 
mitzy tattis tsempistä! =)

koiramamma täällä kans villimpi koiratapaus, jonka touhuja pitää seurata aina ku tyttö on lattialla... nätisti se tyttöä "hoitaa" mutta välillä hommat menee siihen, että läheisyys on vähän liian läheistä ja tytön vieressä ollaan niin, että turkkikarvat on melkein suussa....

nyt on äiti väsynyt. viime yö meni vaan tytön jutteluita kuunnellessa...ja sitten aina kun sain tytön nukahtamaan ja hiivin omaan makkariin niin tää tietty herää...lopussa keksin keinot ja hain pörrösukat jalkaan niin hissuttelu oli helpompaa. eipä heti hoksannut, että milloin mami häipyy sängyn vierestä paijaamasta. :LOL: Mutta kaikesta oveluudestani muka huolimatta pikkuneiti vei voiton. äitin ja isän välissä hän nukkui jopa muutaman tunnin putkeen...äiti saikin ruhtinaaliset 3,5h nukuttua koko yönä.

huomenna kaksikuukautis neuvola...saapa nähdä kuinka tyttö on kasvanut.

galluppi: mitä kivoja/kehittäviä leluja olette löytäneet lapsellenne? tässä kun joulu tulee, niin hyvät vinkit on joulupukille tarpeen. =)

kehäkukka74 ja neiti 2kk
 
Kehäkukka joo meilläkin koira hoitaa pojua. Kun imettelen sohvalla tai sängyssä niin pitäähän sitä lasta nyt pussailla välillä :D meillä juuri oli karvanlähtö ja voit kuvitella että sitä pirun karvaa oli kaikkialla! Mä oon jopa joskus onkinut neuvolan pissanäytteestä niitä karvoja :ashamed: ja viimeksi rasvasin pojan just ennen neuvolaa ja voi jessus kuinka karvoja täynnä sen pallit oli sen jälkeen ja mä en kerennyt niitä sieltä nyppimään ennen meidän aikaa (rasvaset kädet on tosi kätevät! ) neuvolan täti vaan tuumas että täällä ollaankin jo laina karvoissa :D :ashamed: mä tiedän että nyt joku on ihan kauhuissaan mutta minkäs teet kun tuollaisen karvaise jätin on tänne hommannut!
 
HEI!

Ah... ne on niiiiin ihania ne koirankarvat :x Koiramamma teillä on vielä sellanen superkarvanen rotu, en oo minä vielä kertaakaan saanu poikien palleja karvotettua :LOL: Kunnon vastustuskyky pojalle :D
Mein piski on X-rotunen ( saksanpaimenkoira ja 1/4 pystykorvaa ). Onneksi tuo nelijalkanen ei sano tästä toisesta lapsosesta mitään, välillä joutuu vähän suojella isoveljeltä. Mutta taitaa saada "köniinsä" ennemmin isoveljeltä entä toisinpäin :whistle:

Katjuska Minä kans nautin ruoan laitosta, varsinki sillon ku on aikaa panostaa. Taitaa tulla "sukurasitteena" Ja kyllä näkyy kans vyötäröllä :snotty: :whistle:
Lattialla ei oo meidänkään pienokainen paljoa ollu ja pitäs vissiin ruveta varomaan jättämästä sohvalle yksin :whistle: Aina tulee "äkkiä" käytyä jossain niin siihen se on hyvä jättää. Kaivoin just lampaantaljan esille, niin saa sitte siinä makoilla ja ei ainakaan heti palellu.

Miia On siinä mies alansa hyvin valinnu, jos ei uskaltanu edes "kurkkia" :LOL:
Olisit vaan reippaasti houkutellu... "tuu kattoon millaseks naisen ruusu puhkeaa ku muutaman lapsosen pyöräyttää" :LOL: :D :whistle:
Toivotaan ettei pienokaisella korvat rupea vaivaamaan!!

DD Ootko neuvolasta kyselly unikoulu ohjeita esikoisen heräämiseen? Kuullostaa tosi raskaalta kun jo viideltä joudut nousemaan ylös. Toivottavasti miehesi ymmärtää järjestää sinulle uniaikaa!
Ja oon kans huomannu ettei vessassa yksin tarvi enään käydä. Jos ei Oskari nuku tai on jo valmiiksi "sitterissä" ( eli mein turvakaukalo hoitaa tätä virkaa ) otan sen mukaan vessaan. On Kasperille tullu tavaksi vähän tökkiä pikkuveljeä. Näyttäs että vasta nyt tulee mustasukkaisuutta :snotty:
On myös yritetty järjestää yhteistä tekemistä kaksin esikoisen kanssa, jotta sais kaipaamaansa huomiota, ja ulkona olemista koitettu lisätä!
Minä myös omistan jenkkakahvat :kieh: Jumppapallolla oon nyt koittanu lenkin jälkeen pyöritellä pyllyä, tehoaa hyvin kaikkiin vatsalihaksiin, varsinki syviin vatsalihaksiin. Ja tavallisia kylkivatsalihaksia. Vielä on kuitenki liian aikasta sanoa tehoaako ne.

Kehäkukka galluppiin... Kauppojen leluhyllyt pursuaa vaihtoehtoja :/ En osaa yhtään auttaa, meillä mennään esikoisen vanhoilla leluilla. Sellasen säästöpossulelun ajattelin kuitenki hankkia pienelle. Rahoja kun pudottaa possuun se "puhuu" ja ne rahat saa sieltä sitte uudestaan ja uudestaan. Taitaa siinä lelussa vaan olla 6kk suositus, mutta äkkiä se aika menee.

Mitzy Koitappas jos isi laittas lapsosen nukkumaan, vois auttaa kun ei se maito haise?

Nyt tuliki lähtö :wave:
R iikk ja Oskari 6+vko
 
Tervehdys!

Voi mahoton kun päivät menee ihan hirrrrveetä kyytiä...ei pysy perässä ei millään.... :headwall:

Poikakin jo yli 2kk:n ikänen...hui kamalaa...
Meilllä oli 7 päivä 2kk neuvola ja olihan se kaveri taas kasvanu: paino 5.665g (3.664g) ja pituus 57.6cm (49.0cm), pään ympärys 40.4cm (35.5cm). Virkeä, seuraileva, ottaa katsekontaktia, juttelee, hymyilee, nauraa ja hyvin jäntevä poika. Mahalla ollessa nostaa itttensä käsivarsien varaan.
Entiiä kuinka kauan itteltä riittää maito...nyt on taas ollu joka päivä ahkerasti tissillä ja jääpi kyllä tyytyväiseksi aina syötön jälkeen mut miksi pitää olla koko ajan tissi suussa?....mistä sen tietää että pitää antaa lisäksi korviketta(?) Viimeeksi sorruin pulloon vissiin liian äkkiä...

Enhän minä muistanu siitä mun tiputtelu vuodosta siltä terkkarilta kysästä...Nyt vuoti taas 4 pvn ajan, mutta kait ne oli menkat...miten ne nyt jo alkoi :headwall:

Nappisilmä:Tervetuloa jutustelemaan :wave:
Vauvan pukeminen sisällä:Meillä on vaan pitkäh. body, koko potkarit/puoli potkarit, sukat ja tumput. Kaverilla menee aina heti kädet kylmäksi niin pitää pitää tumppuja...yritin lisätä vaatetta mutta hikosi ihan hiiteen....
Toppapuku:En oo vielä ottanu käyttöön vaikka oli viimeviikollakin jo -5. Tämä meiän poika on semmonen kuumakalle...Tässäpä tyhmä kysymys :snotty: : Mitä toppapuvun alle? Saitte varmaan päivän naurupläjäyksen! Minäkun ooon tyhmä :D
Dvitskut:Jekoviteistä meni masu kovaksi, nyt me syyään Deetippoja ja hyvin menee...
Katjuska:Samassa veneessä...vauvakuumetta vauvakuumetta

Nyt on mentävä...
hille+kaveri
 

Yhteistyössä