Hei vaan...
Pulauttelusta Meillä taitaa johtua siitä, että ensi maidot hotkitaan ja mukana menee ilmaa. Se ilma sitte poistuu ruokailun päätteeks mahasta ns. "tuoden ne päällimäiset maidot mukana"
olipas tyhmästi selitetty Ei voi mitään ku ei järki kulje!!
Nawi On mittaa lapsosella ( varmaan syntymämitta oli 53? ) Se on hyvä että pituutta löytyy, eipähän isompana tartte apuja pyytää jos jotain tarvii ylähyllyltä
Meillä on pidetty jos kastajaiset ja taitaa olla suurinosa jo pitäny nimiäiset/kastajaiset.
Esikoiselle muuten pidettiin vasta päälle 2kk vanhana. Tällä kertaa oltiin ajoissa!
Ärstyn taudin ootte saanu :hug: Toivotaan nyt ainaki että pikkanen selviää pahaisesta taudista
Todella kauniita lapsosia... Kiitos kuvista :heart:
Itekki tossa yritin sählätä kummeille ja mummeille kuvia, mut eipä ne vielä onnistunu... Tänään uudestaan ja jos sais veljekset edes hetkeks paikalleen niin vois kokeilla yhteiskuvaa.
:wave: Täällä kans yks joka tykkää myös leipoa. Se vaan tahtoo olla sellasta ajoittaista. Nyt on ollu kk päivät sellasta et kaikki leivokset on ollu ostosia. Varmaan sain tarpeekseni kastajaisiin leipomisesta. Mun pravuurini on voileipäkakut
niitä voisin vaikka huvikseni leipasta, sitte ne joutuu huvikseen syödäkki :snotty:
Mitzy On isin tosiaan vaikea auttaa, pitkät kädet sais olla :/ Toivotaan että pian helpottuis nukuttamiset!
Nappisilmä Kuten jo DD laittoki niin istuttaa saa vasta 6kk ikäsenä. Me taas pidetään jonkin verran sylissä istualteen, tai puoli-istuvassa asennossa. Esikoista myös paljon istualtaan pidettiin sylissä ja eipä hälle mitään vaivoja tullu vaikka anoppi niin kovasti varotteli. Puolivuotiaana hän istu itse...
Ekan ja tokan lapsen erot :/ Olipa paha kysymys. Taitaa molemmat olla aika pitkäpinnasia. Kylpemisesta molemmat tykkää. Esikoisen kanssa yöt oli raskaampia, mutta tais olla kokemuksen puutetta. Yllätyksenä sillon tuli kaikenlaista. Pissat ohi vaipan ( useasti yössä ) iltatankkaamiset ( en voinu mitenkään ymmärtää että lapsi vois välillä syödä niin tiheästi ) liikaa vaatetta päällä ( ihme jos ei nuku ja syö koko ajan ) Niiiin monia asioita joutu oppimaan kantapään kautta. Nyt vaihdan kerran yössä vaipan ja mulla on kosteuspyyhkeet vintissä kakkaa varten. En pue liikaa ja annan syödä tissiä niin usein kun vauva haluaa. Näin ollen kakkonen tuntuu olevan nukkuttamisessa helpompi. Voi olla jos esikoista olis osannu hoitaa oikein niin olis varmaan nukkunu yhtä hyvin. Pojat on myös IHAN saman näkösiä. Vois olla vaikka kaksosia. Vaikuttas kakkoselle tulevan ruskeet silmät ja esikoisella on siniset. Siinä tulis suurin ero veljesten välille
Ulkonäkö erot vahvistuu sitte kakkosen kasvaessa.
Tytön ja pojan eroista mulla ei ole omaa kokemusta, mutta veljen vaimo sano että hein kakkonen ( poika ) syö paljon paremmin ja imee voimakkaammin entä hein ykkönen ( tyttö ).
Ja kaverilla oli eka poika ja maitoa oli suihkunnu tuutin täydeltä. Myös kakkoselle eli tytölle tulee runsaasti, mutta hän kuulemma syö nätimmin/ hellemmin.
Jouskari Mulla on myös ollu tunne et maito alkais "loppumaan" vauva pysyy edelleen 4-5kin tunnin pätkiä tyytyväisena, mutta ei enään toinen tissi vuoda kun imettää ja muutenkin tuntuu tissin "kuivuneen". Yks ilta poika söi vähän tiheemmin, eli tais tehdä tilausta lisämaidolle. Mutta tuskin noin tyytyväinen olis jos maito alkais loppumaan!?!
Kyselit myös aikasemmin ihon ja hiusten kuntoa. Hiuksia ei vieläkään lähde paljoa, mutta iho alkaa olemaan tosi kuiva. Mutta taitaa vaikuttaa nuo viilenevät ilmat, tuskin johtuu hormooneista.
Oon tosi tyytyväinen itteeni, oon ainaki 3 kertaa viikossa käyny kunnon lenkillä ja nyt tän viikon oon aina jumppapallolla lenkin jälkeen vähän jumppaillu. Mutta täytyy sanoa että vatta on pienentyny... toivottavasti tahti jatkuu samanlaisena. Katsotaan mitä puntari sanoo neuvolassa 1,5vkon päästä
( kirjotellessa vedän tässä suklaakeksejä lärviini
)
Nyt jätetään tilaa muillekki :wave: :wave:
R iikka ja Oskari 6,5 vkoa