***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Nimiäisistä, tietääkö kukaan voiko sen maistraatin paperin palauttaa 3kk syntymästä tai vaihtoehtoisesti hyvän aikaa ennen nimiäisiä? Kun en kovasti olis innostunut nimijuhlista lasta päällä. Olis kiva jos sais pidellä kokonaista vauvaa ja 'kummitkin' sais pitää sylissään vauvaa ilman parin tunnin koulutusta lastalapsen sylittelyyn.. Eipä kai se paperi näin siviilipuolella ole mitenkään juhliin sidottu. vai?

Meillä mietitään näitä vaippoja. ÄP kestot on edelleen parhaita, mutta kun niitä oli vain sen 4 vaippaa. Eli menee ihan puolessa päivässä koko varasto pesuun. Kertiksistä on yks malli, joka ei ole ihan kamala sillä toi lasta aiheuttaa omat ongelmansa. Pitää kait vielä katsoa ja etsiä ja vaikka sitä yhtä kertismallia käyttääkin vielä tämän 5 viikon ajan.. Pedihealthin sivuilta olis kyllä saanut niitä ÄP kestoflaneleja 6,50 euroa / kpl. Vai pitäisköhän sittenkin yksi pistää atomeiksi ja tehdä siitä kaava ja kaavan perusteella omia sisuskaluja?
 
Tänne vielä suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille!
Eipä oo tullu kirjoiteltua, aika menee vauvan kanssa ja kaikki siitä liikenevä remontin ym. parissa.
Meidän vauva on äärettömän helppo ja tyytyväinen, syö ja nukkuu. Täytyy sanoa että koko ajan odotan milloin alkaa vatsavaivat tai muut.. miksi sitä ei vaan osaa nauttia?
Alku vauvan kanssa oli uuvuttava, mulle nousi 40 asteen kuume joka kesti viikon verran. Rintatulehdus. No, se on hoidettu nyt pois ja arki on lähteny rullaamaan.

Oikeen ihanaa aikaa kaikille vauvojen kanssa, ja kovasti tsemppiä Tiniille, jospa nyt vähän helpottaisi.

syysmama & pieni, niin äärettömän rakas tyttö 3 vkoa 2 päivää :heart:
 
Päivää!

Pikkuinen nukkuu joten pikaseen tänne!

DD sama vika "rahikaisella" mahan suhteen,esikoisesta hävisi lähes samantein mutta nyt en oo nii varma...semmonen tyhjä kengurupussi kera linea negran... :$ :$ :$

Ainut hyvä puoli on nuo daisarit-ovat ainaki hetken isot...

:LOL: :D

Kyllä sitä sen verran turhis ainaki meikäläinen on että tommoset asiat mietityttää...

Sama ku herkut maistuu entiseen malliin,pitäis ne ainaki saada pois.

Ja kauhee jano koko ajan.

Tänään sheivasin mestat eka kerran 3kk-jo oli aikakin!

Se oli kyl nyt mukavaa ku ei tullu niitä repeämiä eikä tikkejä,alapää on kunnossa heti.

Sitten vauvaan(joka toki on se tärkein :heart: )

Meillä se napa on ruvennu haiskahtaa ja verta vuotelemaan pikkasen.Oon putsaillu eilen ja tänään desinfiointiaineella ja huomenna tulee onneksi terkka ni saa kattoa onko se ihan normaalia.

En yhtään muista millon esikolta irtos mokoma.

Mä en oo viel uskaltanut ulkoilla vauvan kanssa mutta kait sitä vois jo mennä pikkulenkille.

Oon kyllä isomman kans käyny vähän happihyppelyllä-muuten menis pata jumiin kyllä ihan totaalisesti.

Täälläkin isäntä viettelee isyyslomaa; vei pojan kerhoon ja meni siks aikaa salille ja kävi syömässä ja lukemassa päivän lehdet jossain kahvilassa... :kieh:

Sillä aikaa mä kannoin pientä kitisijää ja söin yhellä kädellä olevinaan jotain aamupalaa.

Hampaitten pesusta ei voinut uneksiakkaan ennen ku tulivat takas milloin neiti sit toki nukahti heti ja on nyt koisinu jo reilu pari tuntia.Tietty.

En tiiä mitä se ärhenteli,halusi rintaa muttei kuitenkaan imenyt ja sänkyynsä ei suostunut jäämään...no syliä ei toki korvaa mikään ja mitä muutakaan sitä meikäläinen nyt tekisi.

Pitäis vaan nyt muistaa nauttia tästä kaikesta kun tää on niin nopeesti ohi!

Toivottavasti myös mies oivaltaa saman... :whistle:

Jouskari&Inkku-Pinkku 9pvää :heart:
 
Jep jep tosta jälkivuodosta... monta päivää meni ettei tullut oikein mitään ja yöllä vuosin taas kuin seula :kieh: että juu...saattaa alkaa uudestaan. Mulla kans tuo alamaha tosi kipeä edelleen. :/

Ail ihanaa, kun oot jottain helpotusta saanut :hug: Ikävään taas ei varmasti autakaan kuin aika.
Mä luulen kans, että tulee sanottua tuota poikaa Viluksi vielä senkin jälkeen, kun on nimi annettu. :D Mutta voi tosiaan "pipsa" sulle teini-iässä tosiaan jo ärähtää, jos sillä nimellä kutsut :LOL:

Ulkoilusta Meille annettin lupa ulkoiluun vasta parin viikon ikäisenä.

Jouskari Jotenkin tulehdukselta haiskahtais toi napa homma :/ Mutta eiköhän se terkka sitte tiedä.
Meillä on pojan toinen korvalehti sieltä takaa ihan rikki ja tulehtunut ja mä oon sitä tässä nyt pari päivää koettanut puhdistaa ja hoitaa... oon jo metyleeniä ja bepanthenia ja perunajauhoakin laittanut, kun en tiedä mikä oikein auttais parhaiten.

Täällä myös siitä ihanasta masusta jäi vaan jäljelle nahkapussukka :kieh: ja sille täs vissiin tarttis jotain alkaa tekemään. :whistle: Painoo on sentään aika hyvin tippunut ja vissiin joku 2 kiloo on jäljellä siitä mistä lähdettiin silloin vuoden alusta, mutta kun sitä painoo on ennen sitä jo ollut liikaa sellaiset 25-30 kg ainakin :kieh:

Mä en nyt oikeen tiedä enää, että riittääkö tuo mun maito, kun poika riehuu tissille ja repii ja riuhtoo sitä ja kun ite puristan, niin silloin ei enää tuu tipan tippaa. No pakko on ollut antaa lisämaitoa, että saa toisen tyytyväiseks. ihan joka syötöllä ei oo tarvinnut antaa sentään, mutta vähän taas pelottaa, että kuinkas tässä käy vaikka hyvin alkoikin. :/

Katjuska ja Vilpertti 11 pvää :heart:
 
Heips!

Nyt sain lukastua sivuja läpi ja voisi jotaki kommenttia heittääkin...

Ulkoilusta:Meille myös annettiin lupa ulkoiluun 2 viikon iässä ja vähän kerrallaan...
Nimistä ja ristiäisistä:Nimi on edelleen hukassa...kelpaiskohan etunimeksi Kaveri? :D
Tinii:Ompa kiva että saitte helpotusta, varmaan on raskasta aikaa teillä ollut mutta voimia teil!
Miia:Sulla ei tarvi ainakaan toimettomana olla! Entiiä miten itte jaksaisin sinun osassa!
Jälkivuoto:Väliin ei tule ollenkaan, mut sitten oikein kunnolla valahtaa siteeseen...
Pukamat:Mullekin tuli...aikas inhottavan kuulonen...suihkutellut vaan olen tähän mennessä, mut jos siihen on jotain lääkettä, niin täytyypä asioida apoteekissa.
Daydreams:Mulla myös häirittee tyhjä etureppu...muuten on kyllä silimissä hävinneet kilot...n. 15kg tuli ja nyt on lähteny n.10kg. Oon pikkuhiljaa ruvennu jännittelemään vatsalihaksia ja sitä alapään juttua myös. Mutta varmasti pitkään vielä roikkuu tuo pussi mukana :kieh: .

Varmaan jäi vielä joihinki asioihin vastaamatta...

Mikä avuksi vauvan hikotteluun?
Melkein joka syönnin jälkeen tulee hikka...
Poikaa on myös hankala saada röyhtäsemään...Ruukaan nostaa olkapäälle syönnin jälkeen ja taputella pyllyä, mutta kestää ennenkuin röyhtäsee. Neuvokaa pliis mua kokematonta!
Nyt pari yötä mennyt aika "huonosti"...nukkuu kyllä mutta sitten heräämisen, pyllyn pesun (aina melkein kakka vaipassa) ja syömisen jälkeen on hankala sitten nukahtaa...ähisee ja tuhisee.
En olis halunnu pojasta tutin imijää, mutta imemisen tarve on aika kova, parempihan sen on tuttia luttuttaa kuin omaa nyrkkiä tai mun tissiä...huvitutiksi en kyllä mielellään ala :D

Huomenna tulee sitten neuvolan täti vierailulle ja saa tietää kuinka poika on kasvanu...
Niin...pojalla rähmii myös toinen silmä...keitetylllä vedellä olen puhdistanut, mutta siltikin rähmii...onkohan kyynelkanava tukossa vai jotain silmätulehdusta...tiedän ettei tämä ole mikään kysy lääkäriltä- palsta...mut jos vaikka löytyis joltain tietämystä asiasta.

mutta...pitää mennä itekin vähän lepäämään, ennen kun poika heräilee syömään
Palaillaan :wave:

hille&kaveri 1vko+2pv
 
Hille meillä esikoisen silmä rähmi reippaasti muutaman kuukauden, ei kuitenkaan ollut mitään tulehdusta tms. vaan ahdas kyynelkanava.Sitä seurailtiin sen pari kuukautta ja kun helpotti niin vaivalle ei tarvinnut tehdä mitään, muutenhan sitä kyynelkanavaa olis jouduttu suurentamaan.
Mä en kans oo kovin innokas antamaan tuttia nytkään (esikoinen söi tuttia kun nukkui) mutta tosiaan se tutti on kyllä parempi vaihtoehto kun esim. peukku ja voihan siitä tutista sitten luopua hyvissä ajoin ettei jää "tavaksi".

ja helpottaahan se esim. kauppakäyntejä tms. jos ei heti saa annettua tissiä.
Jouskari meilläkin tuo napa vuosi ja haisi pari päivää mutta eilen se lähtikin jo pois!nyt ei enää haise vaan näyttää jo ihan nätiltä.Jos se haiskahtaa kun on lähdössä...toivottavasti ei ainakaan tulehtunut oo.
tosiaan tissit on kerrankin hyvät :D muuten onkin aika tyhjät pussit nekin, nyt on sentäs täytettä :LOL:
ja tosiaan herkuttelu jatkuu täälläkin, en tiä mikä teippi tohon suun eteen tarvis laittaa ettei sinne tulis tungettua koko ajan jotain...

hö, me ollaan kyllä ulkoiltu vauvan kanssa jo ihan siitä 2pv ikäsestä kun kotiin päästiin...ei ihan joka päivä mut melkein.Mulle sanottiin että kun ei oo talvi niin tommosen yli kolme kilosen kanssa voi ulkoilla vaikka heti..

Eilen kokeiltiin syömistä tuttipullosta ja hyvinhän se sujui!nyt voin hyvillä mielin mennä kouluun eikä tarvii koko ajan miettiä et kuin täällä pärjätään..mun isä tulee vielä esikoisen seuraks niin ukko saa keskittyä vauvaan.mut vaan tän kerran, saa sekin kokea sit ens viikolla mimmosta noiden kahden kans on :D
illalla ukko ehti jo valittaan kun menin suihkuun ja sattui sit molemmat pojat kitinä-tuulelle samaan aikaan...näkee ainakin ettei tää vaan lomaa oo, niinku kehtas joskus esikoisen vauva-aikana väittää :kieh:

nyt kutsuu vaipanvaihto :wave:
d. ja pikkuveli 9pv
 
Huomenta!

DD, hauska huomata sä olet yleensä aamuisin eka täällä, aamun virkku.

Meillä lähti napa jo sunnuntaina, että mitäs silloin oli ikää....6 päivää.

Mä rupean nyt taas äidinmaidonluovuttajaksi, kun saatiin maidonkuljetusasiat kuntoon. Täältä perämettältä kun se ei käy helposti ja tays ei ota pakastettua maitoa, vaan tarttee olla tuoretta tai siis kahden päivän maidot. Nyt vaan tarttis saada aikaiseksi lähteä sinne taysiin tekemään sopimukset ja hakemaan lypsykone ja pulloja. Mutta kun on tota matkaa ja tarttee toi pikkuväki ottaa mukaan.

Hille, meillä on kans kaikilla lapsilla ollut kova imemistarve ja tutti pelastaa. Muuten olis koko ajan tissillä ja syövät itsensä ihan ähkyyn ja sitten on vatsavaivoja jne. Mä en ainakaan pidä tuttia kovin pahana kapineena.

Huomenna meilläkin tulee terkka kotiin, kiva nähdä paljonko on kasvua. Joko on syntymäpaino kenties saavutettu.

Ristiäiset kait pidetään marraskuun ekana sunnuntaina. Jos saadaan pappi ja paikka siiheksi ja kenties nimi keksittyä ja kummit.....

Mutta nyt maitobaaria kaivataan.

Miia ja "Tyyne" pian 9 vrk.
 
Hips!
Olo on kuin meijerillä. Vaikka 2-3h välein pikkuneiti heräili syömään, ei hän jaksanut kaikkea tyhjentää ja oli taas kostea herätys. Pitää tänään pedata pari pyyhettä lakanan alle.

Mietin tuota tuttia.. Esikko luopui vasta vajaa puol vuotta sitten omastaan kun sai hattarakoneen. No pitkään tutitteluun oli puheterapeutin ja neurologin 'lupa'. Mutta jos tällä täysiaikaisella menis asiat toisin?

Tuntuu, että raskausajasta on ikuisuus. Nyt menee jo yhdet omat housut jalkaan. Ulkoiltukin me on jo paljon, tänään pitäis päästä kirjastoon kun esikolle pitää saada nuottikirja. Ja eilen kun oltiin kaupungilla etsimässä sitä kirjaa tuntui, että kaikki feissarit rynni kimppuun. Onneks uskoivat ärähdyksestä, ettei kannata. Just kun ulkonäkö varmaan olis ollut ihanteellinen niiden kriteereillä, viimeks kampaajalla tuli käytyä kolme viikkoa ennen, kuin sairasloma alkoi eli maalis-huhtikuun vaihteessa, esikon vaunut kun ei todellakaan viitsi uusia 900 euron vaunuja ostaa, kulahtaneet päälle mahtuvat housut ja koska niissä on liian lyhyet lahkeet näille keleille, piti laittaa varsikengät. Edelleenkin haaveilen siitä Luis Vuittonin käsilaukusta, josta aloin nähdä unta saikun aikana.
Mutta antakaas olla, jos saa jotain muuta siistimpää päälleen niin varmasti seuraavalla kaupunkireissulla tulee kimppuun kunnallisvaalipropagandaa tekevät puolueihmiset! Olishan se mukava nähdä, saako kimppuunsa minkä puolueen väen..?

Tuosta Hillen kyselemästä röyhtäyttelystä minäkin kysyisin. Siiskö jokaisen ruokailun jälkeen röyhtäytetään? Vaikka öisin? Kun vauva nukkuu? Meillä ilmavaivat ovat todellinen ongelma ja Cuplatonia on jo hankittu ja mietin, voiko sitä näin pienelle antaa. Esikko sai lasketun ajan kieppeillä sitä ja hänelle se auttoi. Toki siinä vaiheessa meni jo soseetkin. Esikkoa ei juurikaan tarvinnut röyhtäyttää sillä ilma masusta poistettiin imemällä se ruiskulla pois vatsasta ennen, kuin nenämahaletkuun alettiin uutta maitoa letkuttamaan. Eikä hän siis syönyt suun kautta kotiin päästessäkään. Ja siihen mitä hänellä jäi vaivoja jäljelle, se Cuplaton auttoi tosi hyvin.
 
Höpöti
Huomenia!

Meillä neitiä riivas joku viime yönä.. ei millään tahtonu jäädä omaan sänkyyn mutta sylissä olis nukkunu... no neljän aikaan nukahti sitten omaan sänkyyn.. söi 8 aikaan ja nukkuupi edelleen... :) on saanu vähä kotia siivoilla nyt sitten =)

Tänään tulee terkka käymään kotona ja semmosta! ja ulkoilua tietysti =)

miia me päästiin vasta viime lauantaina pois... neiti kun oli valohoidossa... mä olin eka huoneessa 212 ja sitten siirrettiin 213... :) mutta siis samaan aikaan oltiin... :D

Neiti on ihan mahoton ahmimaan ruokansa.. sillai et meinaa tukehtua välillä ja pakko nostaa pystyyn.. ja sit kun se ei oo oikein hokannu sitä röyhtäsemistä niin masuun jää tietysti ilma kiertämään ja sitten ei oo kivaa kenelläkään... ei se sitä kyllä itke mutta pitää semmosta ähkimistä ja olis vaan sylissä... Toivottavasti helpottaa...

Nyt odottelemaan vieraita...

Höpöti ja mimmi
 
huomenta!

Ilmoittaudun pikaisesti myös joukkoonne, eli pieni poika syntyi kiireellisellä sectiolla 5.9 (la 28.8) painoa pojalla oli 4045g ja pituutta 50 cm.
Synnytys oli hieman erilainen mitä olin kuvitellut. Eli raskausmyrkytyksen takia ruvettiin käynnistämään maanantaina ja vasta keskiviikkona rupesi tulemaan supistuksia. Torstai-iltana pääsin synnytyssaliin ja siellä laitettiin oksitosiinitipat ja epiduraali. Homma ei tahtonu siltikään oikein edetä ja kätilö siinä jo sanoikin että taitaa vauvan pää olla avotarjonnassa ku mahan muoto viittaisi siihen suuntaan. (uskomatonta miten kokeneet kätilöt näkee jo pelkästään mahan muodosta tommosia asioita..)No siinä sit lääkäri kävi kanssa pari kertaa kattomassa ja sit tekivät päätöksen et leikkuriin lähetään ku koko viikon olen kärvistelly osastolla ja vauvan pää ei vaan tule synnytyskanavaan. Ja niinhän se kätilö oli oikeessa vauvan pää ihan väärässä asennossa eikä siksi kääntynyt synnytyskanavaan. Mutta kaikki mene kuitenkin hyvin ja mitään traumoja ei jääny vaikka olikin tommonen pitkän kaavan synnytys:)
Mutta nyt pikku-ukko kutsuu.

Nempu ja pikku-ukko 12vrk
 
Moikka!

Höpöti, kyllä maailma on pieni. Olisipa tiedetty että samaan aikaan oltiin.

Nemptu, onnea kovasti. Onneksi ei jäänyt traumoja.

Varasin äsken ristiäispäivän ja papin, kun täällä ei montaa pappia ole, joten tarttee olla ajoissa liikkeellä. Ristiäiset pidetään 2.11. Tosin ei vielä tietoa ristiäispaikasta, kummeista, saati nimestä......mutta onhan tässä vielä aikaa :LOL:

Tuo meidän tytteli vaan nukkuu ja mun tissit on ihan pinkeet....
Höpötille vielä, meillä kans hotkitaan ja kun maitoa tulee ihan hirveästi. Tytsy meinaa tukehtua joka kerta ja ei ns. saa henkeä. Mä aina sit välillä nostan pystyyn ja yskitään ja taas jatketaan. Tokihan siinä kun hotkimalla syö niin menee ilmaakin mahaan samalla.

Hexa, meilä röyhtäisee vaan satunnaisesti, kyllä aina päiväsaikaan nostan olkapäälle, mutat en tosiaankaan yöllä. Ehkä 50% imetyskerroista röyhtäisee. Tiedä sitten kuinka tärkeää röyhtäyttäminen on.

Mutta tapplevat nuo rakkaat lapset taas....

Miia ja "Tyyne" 9vrk
 
miia mä kyllä nukkuisin pitempäänkin mut esikoinen herää aina viimeistään 6.00, tänäänki siis jo viideltä |O
ja vauva nukkuu siinä yleensä vielä tunnin verran joten se on sitte mun aika palstailla :D

hexa kyllähän sitä röyhtäyttämistä tosiaan suositellaan joka syötön jälkeen, varsinkin jos tuntuu että helpolla jää ilma vaivaamaan.Tuo meidän kaveri tuntuu päästelevän takapäästä ne ilmat ulos...
enkä kyllä esikoistakaan muista joka kerran jälkeen röyhtäyttäneeni mutta ei silläkään se ilma jäänyt koskaan vaivaamaan vaikka maitoa tuli silloinkin niin paljon että suusta valuu kun ei kaikkea ehi ees niellä.

nempu hyvä että ei kuitenkaan jäänyt mitään kammoa synnytystä kohtaan ja kaikki meni hyvin.

täällä en vauvaa ees yritä yöllä laittaa takas omaan sänkyynsä.Illalla joskus 21 maissa yleensä syö vikan kerran ja sillon saakin hänet omaan sänkyynsä mutta kun seuraavan kerran herää niin jääkin sitten meidän väliin loppu yöksi.Mies nauttii kun saa kaikkukaverin :)

Meidän terkka on kipeenä ja ei ole vieläkään käynyt tai edes ilmoittanut koska tulee (sanoi maanantaina että katotaan loppuviikkoa..) olis tosiaan kiva jo tietää kuinka kaveri on kasvanut..posket kyllä pyöristyneet joten painoa varmasti tullut lisää.

Nyt tarvis alkaa valmistautua sinne kouluun...
 
snodgrass
Moi taas!

daydreams tosiaan sieltä kirkkoherranvirastosta kannattaa pappia varailla. Yleensä seurakuntasihteerit näitä varausjuttuja hoitaa. Ja on se parempi olla ajoissa kuin viime tingassa tuon varauksen kanssa. =)

röyhtäilystä meillä myös neiti on tikahtua siihen maidontuloon, ja päivisin yleensä yritän muistaa röyhtäyttää, en tosin ihan joka kerta kyllä muista. Yöllä nostan sit olkapäälle jos tulee kitinää. Oon huomannut, että joskus kestää tosi kauan ennen kuin se röyhtäys tulee, ja siksi sitä ei yöllä jaksa tehdä. Nyt on onneks masuvaivat taas helpottaneetkin, mutta vielä tossa pari päivää sitten muisti kyllä paremmin röyhtäyttääkin kun oli toisella välillä niin tuskasta.

tuttia syö tämä meidän kuopus, ja oon siitä ollut tyytyväinen, esikko kun ei sitä huolinut. On se hyvä että on joku apu, ettei itse tarvitse tosiaan tuttina olla. Ja voipi olla perää siinä mitä miia sanoi, ettei sitten syö itseään ihan ähkyyn niin että ilmavaivat pahenee entisestään. Hyvänä aikomuksena meilläki on vieroittaa myös ajoissa.

Tänään ollaan ekaa päivää neitien kanssa kolmistaa kun miehen isyysloma loppui (hän säästi siitä kolme päivää joululomaan, niin saadaan silloinkin vähän huilata). Kävi tosi hyvä tuuri, molemmat nukahtivat samaan aikaan päikkäreille niin sain itekin torkut. Sitten heräsin esikoisen itkuun (itki unissaan), ja niinpä pääsin vielä tähän koneellekin (ja söin twixin :p ) Loistavaa! No, saas nähdä miten onnistuu ruuan laitto näiden kanssa...

Tervetuloa mukaan nempu! Hyvä että kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti.

Snodgrass ja vauveli 3vk 2 pvä
 
Nempulle onnittelut pojasta :heart: :flower: Hyvä, ettei pitkän kaavan synnytys jäänyt kuitenkaan mieleen kummittelemaan =)

Mulla kans huomenna tiedossa kokeilu päivä, että miten näiden pikku jätkien kanssa täällä pärjään, kun ukon on pakko mennä laittamaan autoa :kieh: Tuo vanhempi tapaus on vaan ainakin tänään ollut sitte niin niin hankala kuin olla ja voi |O Liekö mustis iskenyt tai jotain :/

Pitäs kans noita ristiäis asioitakin alkaa ihan oikeesti miettiä... tuntuu vaan, että mitään ei saa aikaseks :kieh:

Nyt jurraa aivot tyhjää :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 12. (ko?) vrk :heart:
 
Onnittelut kaikille niille, joita jäi mahdollisesti tuolla odotuspuolella onnittelematta :heart: :wave:

Odotuspuolelle jo kirjoittelinkin, mutta tiedoksi niille, jotka eivät ole enää siellä puolella käyneet: Meille syntyi pieni prinsessa ma 8.9. klo 04:35 nopean ja suht rajun synnytyksen päätteeksi. Kotona ollaan oltu nyt viikko ja tyttö on kerrassaan ihana pieni pötkäle. Isoveli on käyttäytynyt tosi esimerkillisesti (4,5v), odotaan vaan koska se mustasukkaisuus alkaa..

Anyway, Hexalle tulin vastaamaan: Maistraatin lapun voi palauttaa ennen nimäisiä! Eli pistä vaan lappu postiin vaikka heti ja pidät juhlat sitten kun teille sopii.

Kamiliya
 
No niin terkka sitten kävi tänään ja reilun tunnin viipyi.

Saatiin semmonen pampers pahvilaatikko kaikkee vauvan sälää,ja mun neuvolakortti ja synnytyspaperit sairaalasta.

Neidille oli tullut painoa vkossa 300g eli ollaan jo yli syntymäpainon reippaasti! =)

On oltu ruoka-aikaan kotona... :D

Saatiin lupa ulkoiluun ja olis itse asiassa voinut jo ulkoillakkin!

Napatynkä irtos eilen ja se haiskahtaminen saattoi kuulema liittyä juuri siihen että on tippumassa pois.

Napa pullottaa vielä ja näyttää vähän hassulta mutta seurataan tilannetta ja ens kerralla neuvolassa katotaan sitten sitä uudelleen.

Vatsalihaksia saapi ruveta siinä kk päästä tekemään pikku hiljaa ja oman tuntemusten mukaan.

Kohtu oli supistunut tosi hyvin.

Mäkin röyhtäytän välillä ja välillä en,varsinkin yöllä pitäis odottaa hirmu kauan ennenku tulis joten jää välillä tekemättä.

Välillä herää sitten ähisemään ja pitää röyhtäyttää ja välillä nukahtaa.

Viime yönä oli yksi 3 1/2 unijakso-vähäks ihanaa-osaa olla pienistä asioista kiitollinen! =)

Kylvettääkkin sais nyt sitten ruveta,ehkä sitten huomenna eka kerran.

Mulla ei tuosta tutista ole juurikaan kokemuksia,esikoinen ei sitä syönyt vaan söi sitten peukkua-josta onneksi saatiin vieroitettua hyvissä ajoin.

Olen aina antanut rintaa vaan ja joskus imee, joskus ei eli ei ime kuin sen mitä itse haluaa,kääntää pään pois jne.

Mutta on kyllä totta että jos joka parkuun syö voipi tulla niitä masuvaivoja,toisaalta äidinmaito on aika nopeasti sulavaa ja luulisi ettei toinen söisi jos ei haluaisi.

Ja sitten on toki niitä tilanteita jolloin ei voi tissiä esiin edes kaivaa ja silloin varmasti tutti on oiva apu vauvan tyynnyttämiseen.

Joten katsellaan tuleeko siihen tarvetta.

Ruisleipää ja omenoita oon vedelly ihan kiitettävästi ja varsinki toi ruisleipä ois hyvä hempparin nostattaja mutta ilmaa saattaapi herkästi pikkuiselle tulla joten siksi voisi jättää vähän vähemmälle...

Eilen saatiin lapsoset suht samaan aikaan unten maille ja alettiin kattoo miehen kanssa pakoa joka vihdoin alkoi uusin jaksoin; ni eiköhän neiti herännyt lähes samantein ja alkoi kitistä ja sitten väänsi semmoset tortut mun sylissä jotka falskas toki vaipasta ja olin yltä päältä kakassa itsekkin...

Oon aina suosinut liberoa mutta nyt katsoin että mainostavat pampersilla olevan ainut sellainen vaippa joka imee tuommoiset vetiset maitokakatkin-täytyypi kokeilla näytteitä jotka sain!

Jeps,tänään ois sauna ja huomenna sitten ulkoilemaan eka kerran koko perheen voimin!

Jouskari&Inkkuliini 10pvää :heart:
 
Höpöti
Nempu Onnittelut :heart: Hienoa että kaikki meni kuitenkin loppuen lopuks hyvin =)

Miia Niinpä.. kyllä voi maailma olla pieni... :D eikä mitään tiietty toisistamme :D
Meillä on toi kyllä ihan mahdoton ahnehtija... :) mutta ehkä se siitä tasottuu.. tai terkka ainaki sano tänää et tasottuu sitte varmaan kun maidon tulokin vakiintuu.. :)
Ja täällä ei kans röyhtäillä.. välillä ja välillä ei.. mutta taitaa ilma tulla sitten toisesta päästä ulos :D
Ai niin.. ja samalle päivälle oot ristiäiset varannu kun me ;) kukas pappi on teille tulossa?? =)

Neiti tuola hyvinkin tyytyväisenä iskän sylissä köllöttelee... viime yönä neljään asti ähkittiin ja oltais seurusteltu jne.. ei itketty mutta omaan sänkyyn ei jääny... neljältä sitten nukahti omaan sänkyyn ja nukku 8 asti, söi ja jatkoi unia 11 saakka.. :) äitikin sitten otti sielä yöunia takas :D

Sunnuntaina lastenvaatekirppikselle :) nyt helpompaa ku tietää mitä väriä ostaa :D

Telkkua tästä voisi hipsiä katselemaan :)

Höpöti ja mimmi
 
jouskari meillä on ollut kokeilussa pampers, muumi ja libero ja kyl ehkä tosiaan toi pampers imasee nopeimmin just tommosen maitokakan.Vaikka muuten oonkin ollut liberon kannattaja ja esikoiselle ei muuta vaippaa voi aatellakaan.
meillä ei oo terkka VIELÄKÄÄN ees ilmottanut koska tulee...kohta soittelen jo perään.

snodgrass kiitos tiedosta!on se kiva kun on "asiantuntija" pinossa :D

katjuska hyvin se menee, jos mäkin oon pärjännyt niin kyllä säkin :D pitkää pinnaa vaan sinne!

eilen koulupäivä meni nopeesti, tissit oli kyllä loppuajasta pakahtua!onneks pääsi heti tyhjennykselle kun tuli kotiin.syötin pojan juur ennen ku lähin eikä tuo sit ollut sen 4 tunnin aikana ollut syönyt kun ihan säälittävän pienen määrän!!yö menikin ähistessä, oli ilmeisesti mennyt ilmaa masuun kun joutui pullosta syömään...
ens keskiviikkona olis koe ja muutama etätehtäväkin tarvis saada valmiiks...mistäköhän sai ostettua lisää aikaa et sais nekin valmiiks!!!!

nyt heräs jo pikkumieskin...





 
Me käytiin jäppisen kanssa neuvolassa, joten kuulumisia sieltä.

Painoa oli taas tullu mukavasti lisää, nyt herra painaa 3525g ja pituuttakin oli venyny sentin verran, eli nyt on 51,3. Ilmeisesti on saanut tarpeeksi evästä :D
Multa mitattiin hemoglobiini, oli 139, ihan hyvällä mallilla meillä siis asiat.
Kolmen viikon päästä olis sitten ensimmäinen lääkärinneuvola pojalla, ja mulla jälkitarkastus.

Meillä on muuten tänään 1kk "syntymäpäivä" =)

Niihu ja ipana 1kk
 
3 viikkoa - synttärit meidän pienellä! Uskomatonta.. Jos miettii sitä, että teoriassa vois vauva vieläkin olla vatsassa. Mutta kyllä pitää sanoa elämän olevan nyt paljon stressittömämpää!

Töistä soittivat ja pyysivät piipahtamaan. Pitää varmaan yrittää nyt kun on todettu Piipiäisemme suostuvan nukkumaan vaunuissa kävelylenkillä ja jopa bussimatkankin onnistuvan. Eilen siis tehtiin parin tunnin vaunulenkki ja hienosti meni. Mutta nyt on siis ongelmana löytää toiset housut, jotka päälle mahtuisivat. Onnistuisikohan tuo? Aamulla oli vielä kilo jäljellä matkaa ensimmäiseen neuvolapunnitukseen.
Oli muuten outoa olla eilen vaunujen kanssa lenkillä. Ihan kuin olisi palannut vuosia taaksepäin siihen, kun esikko pääsi sairaalasta. Se oli kans syksyä. Nyt huomasi vain ajan kulun siitä, että pikkusiskolle on hankittu uusi sadesuoja ja uusi hoitolaukku. Eli ihan ei voi kuvitella kaiken olevan kuin ennen..

Hyvä, jos paperit voi palauttaa ennen nimijuhlia. Nyt pitää alkaa soitella sitten vieraita läpi ja kertoa näistä suunnitelmista. Pitää vain ehkä päivä päättää jo valmiiksi.

Meillä tuo Pampers on kans ainoa toimiva kertis. Muut laskee lahkeensuusta läpi pissat ja kakat, vaikka esikkohan lähes puhtaasti oli Liberoissa. No, kunhan lastasta päästään eroon voidaan katsoa mitä käytetään. Ja kuinka kauan. Esikolle tein vanhempana kuivaksiopetteluhousuja, joissa oli monta kerrosta flanellia mutta ne ei olleet pääliosastaan vedenpitäviä. Oli Mollavauvan kuivaksiopetteluhousut mallina. Saas nähdä meneekö ne housut lainkaan meidän pulloposkelle. Tuntuu, että pikkuneiti on ollut ruoka-aikaan hyvinkin kotona. Ja jopa pulautuksia on nähty! Vähän iski päälle paniikki kun esikollahan oli siis paha refluksitauti. Mutta jos on koko aamun viettänyt tissillä niin ehkä sitä maitoa on niin paljon, että sitä riittää ylöskin tulla.
 
Pika pikaa - ennen kuin syöttörupeama alkaa:

Mitä Pampersia suosittelette?
Meillä alkaa just Liberon 2-4 kg käymään pieneks, 4-5 pakettia niitä jo ehti mennä tässä 2,5 kotiviikon aikana. Välillä kun kakataan 8 kertaa päivässä, välillä onneks vaan 2-3 kertaa.

Röyhtäyttää yritän joka syöttökerran jälkeen, koska ilman ähkiminen ja puhkiminen on melkomoista. Mutta kun pikkuinen on semmoinen ahmatti jää ilmaa väkisinkin massuun aina ja pulautuksia saattaa tulla useita syönnin perään. Tässä ei ole eroa, onko pulloa vai rintaa saanut.

Tutin otin minäkin vähän huonoin omin tunnoin käyttöön viime viikolla, mutta arvasin että pikkumies ei sitä vastustele kun kaikki muutenkin tässä elämässä tuntuu sopivan. Ja onhan siitä hirveeti apua, esim. tänään sen avulla sain käytyä rauhassa suihkussa ja tehtyä makaroonilaatikot, koska oltiin just sillä rajoilla, että alkaako vai eikö ala muuten kiukuttaan. Yölläkin oon sitä vähän käytelly, mutta meillä on aika tarkka tuo rytmi, iltasyöttä 21.20-23 seuraava 02-03 ja seuraava 06-07 seuraava pikkusyöttö klo 8 ja isompi taas 10-11, melkein sekuntikellon kanssa herra näin jo heräilly useampana yönä, uskomatonta, sit päivällä epäsäännöllisempää millon nukutaan, millon syödään tai leikitään. Ulkonahan me emme suostu nukkumaan, vaunussa viihdytään ainoastaan jos mami lenkkeilee samalla tarmokkaasti.

Milloin pitää toimittaa nimitiedot maistraatille - 2 vai 3 kk syntymän jälkeen? Tuleeko sieltä joku kaaveke vai itekkö toimitetaan esim. netissä mahd.?

Hexa- et siis haaveile Luis Vuittonin hoitolaukusta ;) muistaakseni uusimmassa vauva-lehdessä oli siitä kuva, joku reilut 2000 ekee...

Dior - voi itku rintatulehdus - yritän ite siltä välttyä lämmittämällä kaurapussia lähes jokaiselle syöttökerralle ja sit hieron sillä lopuks vielä ja pumppaankin usein ihan tyhjäks, en tiedä onko näistä konsteista apua välttämiseksi, mutta ehkä. Kaalinlehtiä en ole vielä rintaliiveihin asettanut, vaikka kaikki kyllä sanovat sen tepsivän jos alkaa oirehtia.
 
Pikaseen kysyn, paljonko teillä on vielä kiloja pudottamatta.
Itsellä 12:sta kilosta 7 vielä jäljellä ja voin sanoa, että ei paljoa naurata....
Liekö mitään toiveitakaan saada niitä pois, kun herkut maistuu kahta kauheammin.
 
Mizy en tiedä, pukisko se LV hoitolaukku mun miestä.. Kun hän jää kotiin vauvan kanssa mä voin lähteä tavallisen laukun kanssa töihin. =) Hoitolaukun joutuis jättämään kotiin. Meillä on marimekon laukku hoitolaukkuna. Ehkä siks nää varojenkerääjät käy kimppuun. ;)
Esikolla käytin vanhaa koululaukkua hoitolaukkuna.

Suorat housut mahtu jalkaan!!
 
löysinpä teidät syysmassukat täältäkin. Meillä arki alkanut vähän niin ja näin. Oltriin vastasyntyneitten tarkkailuosastolla pari viikkoa ja nyt koytona reilu viikko neiti huomenna kolme viikkonen. En tiedä onko meillä koliikkia vaui mitä mut viiden jälkeen alkaa sellainen huuto et alta
pois, rauhoittuu kylläkin aika nopeasti. mut on levoton ja rutuinen nyt saatiin kiusasksi jo toinen silmätulehdus ja eilen käytiin lääkärissä ja ainakaan vielä ei tipat tunnu kamalasti auttavan. masentaa kun pieni kipeänä. mut maha meillä vaivaa ja oonkin miettinyt et pitäiskös siirtyä piikuhiljaa totutellen tuttelista nanniin...on kuulemma vatsaystävällísempäää...onko muilla kokemuksia,
viimeyö meni onneksi hyvin,ei hereätty kuin kaksi kertaa, mut nukkumaan alkaminen on tosi vaikeaa ja rauhatonta ja monet itkut tulee itkettyä ennekuin antaa unelle vallan...päivisin nukkuu vain pieniä unia sisällä, ulkona sit nukkuukin monta tuntia.
onko muilla kokemuksia mahavaivaisista rutuisista vauvoista. mikä auttanut. meillä kuplatonit jo käytössä..mut entä se rela-tipat onko niistä apua...entä akvakol 5mg silmätipoista onko auttanut silmätulehdukseen,kuinka pian? anteeksi tämä omaan napaan tujottelu, mut kaipaisi nyt toisten äitien neujoja.
 
Ehtoota. :)

Aatumarialle ihan näin heti alkuun, että meillä oli silloin tuon vanhemman pojan kanssa just niin, että huuto alkoi aina illalla viiden aikoihin ja loppui yhdeksältä ja koliikkia siis oli.
Relat oli käytössä ja tuntui ne jonkin verran tepsivän. Myös hierontaa kokeiltiin ja ehkä siitäkin vähän ainakin apua oli.
Sitte tuosta korvikkeesta, niin meillä ainakin silloin sopi tosiaan paljon paremmin tuo Nan, kun Tutteli ja Nanistakin parhaiten soveltui se jauhe. Tiedä sitten miten se muka eroaa siitä valmispurkki hommasta, mutta pojan masu kyllä heti huomas sen eron. :kieh:
Paljon voimia sinne... meillä ei siihen hommaan täysin auttanut mikään muu kuin aika, mutta oli kyllä niin ihanaa sitte kun se 3 kk täyttyi ja poika muuttui itkuisesta huutajasta päivänsäteeksi. :heart: Että ite selvisin siitä ajasta sillä, että ajattelin, että kyllä tää tästä loppuu...

Kiloista pari kiloa on jäljellä siitä mistä lähettiin, mutta rutkasti siis muuten ylimääräistä :kieh:

Diorille tsempit rintatulehduksen kanssa :hug:

Vaipoista meille tuntuu istuvan parhaiten nuo Liberot tällä hetkellä...

Ja juu...hengissä selvittiin pojan viikareiden kanssa. Tosin Vilpertti nukkui melkein koko sen ajan, kun isi oli poissa :whistle: Vähän ennen kuin isi tuli, niin alettiin tissittelemään ja silloinkos tuo isoveli päätti laittaa hulinavaihteen päälle :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 13 vrk :heart:
 

Yhteistyössä