***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Voi pään särky... Mietin tossa et montako litraa sitä tarvisi juoda et se ei iskisi! Eilen meni melki kolmisen litraa vettä plus kaikki muu juoma siihen päälle ja silti särkee, tosi rasittavaa! Viime yö meni ihmeen hyvin pikku naisen kanssa. Tietty ähkittiin ilmavaivojen kans mut sain kummiski nukuttuu kun nainen oli hiljaakin välillä!
Eilen otti ensimmäisen kerran kunnon unet vaunuissa kaks tuntia mammitteli vaunuissa ja oli tosi ihanaa kun itse sai olla pirteessä syys ilmassa sen saman ajan. Sain vaikka mitä aikaseks kukkapenkit perattuu ja osan kukista jo leikattua talvikuntoon! Esikoinen oli onnesta soikeena kun sai tutkia pihapiiriä ja olla hiekka kasassa, sit vielä lopuks pääsi isin kans mönkijällä ajeleen. Ehkä se elämä alkaa taas tästä rullaan. Aluks kyllä tuntu et ei tuu mitään kun ei edes ulos pääse mutta nyt taas elämä hymyileekin. On se jännä kun ulkona käyminenkin on noin ihmeellinen asia meikäläiselle, mutta jos pari viikkoo melkein on sisällä niin ihmekkös tuo!
Nyt on vissiin ruoka-aika sellaset äänet kuuluu pinniksestä =)
elohiiri ja pikku nainen 2 viikkoa! :heart:
 
Huomenta tännekin =)

Meillä täällä niin kurja tilanne, että isoveikka tuli eilen kipeeks... kuumetta ja oksentelua, mutta tuskin mahatautia, kun ei oksentanut kuin pari kertaa, mutta peräpää kyl kans tuntuu olevan sekaisin kyllä. :( No pitää toivoo, että Vilpertti saa vastustuskykyä tissittelystä...

Meillä menee yöt nyt aikast hyvin ja selvitään yhellä tai kahdella syötöllä =) ja oli tosiaan paino silloin lähtenyt nousuun, eli oma maito periaattees riittää. Tää kaveri vaan tuntuis tossa tissillä huvikseenkin viihtyvän, niin terkka antoi ohjeeks, että 45 minuuttia korkeintaan tissittelyä ja sitte vaikka 10 ml lisämaitoo, jos uni ei muuten tuu.
Muuten tuntuu Vilu olevan suht tyytyväinen kaveri. :heart:

Nimistä Valmiina on ja täs nyt mietitään tuota ristiäisten ajankohtaa...

Alakerta Vuoto oli ainakin eilen jo tosi vähäistä, mutta kokemuksen perusteella voipi tuo vielä uudestaankin yltyä.
Alamaha mulla on edelleen ajoittain hirveen kipeä ja kipu tuntuu kohdun vasemmalla reunalla. Sitte ku se kipu iskee, niin ei pysty ees kävelemään kunnolla. Ei vaan tunnu ees jalat nousevan lattiasta sen kivun aikana. Ihme homma. Mutta pitää vaan seurailla tilannetta ja mennä sit marmattamaan jos pitkään jatkuu.

Vähän pihalla viel tän puolen jutuista, mutta yritän jossain välis lueskella jutut paremmin, niin osaa jotain sanoakin.

Mutta nyt taas pitää mennä :wave:

Katjuska ja Vilpertti 1vko 1pvä :heart:
 
Hei vain taas kaikille ja nyt siirryn myös minä tälle puolen tuolta odottajista.
Elikkäs kaikesta huolimatta raskaus eteni 40+3 viikolle asti ja nyt sitten pieni tyttäremme syntyi 11.9.2008 klo: 15.01 :heart:
Painoa rinsessalta löytyi 3210g ja pituutta 49cm pipo 35cm :heart:
Kymmenen pisteen vauva tuli ja kaikki hyvin :)
Palailen myöhemmin kertoilemaan synnytyksestä lisää. Nyt siis lepäilemään ja tutustumaan uuteen nyyttiin.
Halein: Snanna ja typy 3vrk
 
Höpöti
Täällä ollaan kans jo kahtena kappaleena.. ja onneksi päästiin kotiin tänään

Elikkäs... joskos synnytyskertomusta koittelisin kirjotella... Perjantaina menin aamulla ultraan tuon huikean sf-mitan takia... lääkäri sitten ultrasi ja soitti toisenkin lääkärin tekemään arviota... noh... toinen sai hiukan alle 4 kiloa mutta toinen sai 4300... ja päättivät et aletaan sytotekillä käynnistellä... ( en tiiä kuinka toi kirjotetaan mut... ) Noh... kaks tablettia sain perjantaina eikä mitään tapahtunu... supisteli mutta ei muuttunu miksikään... illalla sain sitten kipulääkettä et sain nukuttua...
Aamulla jatkettiin käynnistelyä... sain lääkkeen aamulla ja sitten toisen joskus 1 jälkeen.. Ja sanoin iskälle et nyt lähdetään kyllä hiukan kävelemään ulos et joskos saatais jotain aikaseks... käveltiin sitten aikas reippaasti hetken aikaa ulkona ja takas sisälle... Supisteli supisteli.. mutta ei mitenkään kipeesti...
Sitten puol 4 aikaan iltapäivällä sanoin et on hullu olo ja nousin ylös sängystä ja samassa meni vedet... ja alkokin sitte heti kipeet supistukset... Ensin vähä suihkuttelin ja sitten laitettiin käyrälle ja sain kipulääkettä ja ilokaasua... tunnin verran olin käyrällä.. ja sitten alettiin valmistella epiduraaliin... ennen epiduraalin laittoa katottiin niin oli n. 3,5 senttiä auki... epiduraali veikin supistus kivut kokonaan mutta aika pian sitten alkoi vauva painaa alas... puoli toista tuntia epiduraalin laitosta kätilö tutki tilanteen ja olin kokonaan auki, vauva vaan edelleen aika ylhäällä.. noh.. odoteltiin et vauva alkaa laskeutua ja sitten 20.00 sain alkaa ponnistaa... neiti syntyi siis 6.9. rv. 38+0 klo. 20.31. ja painoa oli 4160g ja pituutta 51cm. Istukkakin oli oikein rielu 1150g ja kätilö sanoi et olis neiti varmaan viihtynyt vielä pari viikkoa yliaikaseks eli hyvä kun käynnistettiin... Neiti sai hyvät pisteet 9-9..
Keltasuuden takia sitten jouduttiin olemaan hiukan pidempään... tänään onneksi päästiin kotiin... imetys on lähtenyt sujumaan ja neidin paino on noususuuntasta joten siirrynpäs siis vauva puolelle...

Höpöti ja mimmi ( tänään jo viikon vanha )
 
Terveppä terve. Kävin tonne odotuspuolle kirjottelemassa synnytyskertomuksen joka on kaikesta kivustaan huolimatta melkoisen koominenkin. Sattui ihan mielettömästi, mutta asiat mitä tein ja mihin keskityin on kyllä niin kummallisii että jälkeenpäin ei voi ku nauraa. Esim. hyräilin TYKSissä suihkussa kivunlievitykseksi Tapiolan mainoksen tunnaria ja keskityin NIIN vaan saamaan epiduraalin että en aluks tajunnu että sitä enää tarvita ku ponnistututti jo ennen sen laittoa. Muita yhtä fiksuja?? :) juu ja poika sai täyden 10-10-10 pistettä!!

Kotiin päästiin tiistaina ja hienosti on elämä lähteny käyntiin. Poika nukkuu ja syö niin hyvin että ihmetyttää välillä. Kävi neuvolantäti äitiysneuvolasta kotikäynnillä perjantaina ja oli poika ottanu jo syntymäpainonsa kiinni. Syntymäpaino oli 3960 ja paino 6 päivän ikäisenä oli 3970. Sai kehuja jäntevyydestään ja ihostaan sekä siitä että syö hyvin. Maito siis ainakin riittää meikäläisellä. Sitä olis ylimäärästäkin vaikka millä mitalla, mut nyt sit päätin että hillitsen pumppaamista vaikka tekee vähän kipeetä ku maito pääsi pakkautumaan rintoihin. Nyt sit tänään ollu jo hiukan parempi olo ja alkaa maidon tulo vastaamaan hiukan pojan tarpeita.

Nimistä oli puhetta. Meillä on kans pojan nimi ollu valmiina jo siitä asti ku ollaan esikoista odotettu. Sillä varauksella odotusaikana suhtauduttiin tähän nimeen että ei sitä anneta ellei poika siltä näytä ja kyllä on NIIN nimensä näköinen tämä pikkumies että nimi tulee nyt käyttöön. Ihkuu.

Alapään voinnista. Mulle ei tullu mitään repeymii synnytyksessä, vaikka ponnistusvaihe kestikin vaan sen 1 minuutin. Alapää siis on ok. Mut hitto noita jälkisupistuuksii. Miten on mahdollista että niitä tulee vieläkin ku imettää pitkään!! Ja tekee muuten niin kipeetä. Mutta en voi kyllä valittaa kun monella on paljon paljon enemmän vaivoja -> jaksamista niihin!

Nyyttimyy ja poju kokonaisen viikon!
 
Iltaa ja tämän pinon korkkaus!

Meille syntyi Tyttö tämän viikon maanantaina eli 08.09.08!

Klo:14.58

3770g 51cm pipo36cm

Kotiin päästiin keskiviikkona.

Oma vointi hyvä.

Synnytyskertomus on tuolla odotus puolella,mutta siis istukka irroitettiin nukutuksessa ja siitä johtuvan verenhukan (1,5l) takia hemppa laski alle sadan ja lisärautaa määrättiin.

Eilen kuitenkin jo saunoin ja tänään kävin tunnin rauhallisella kävelylenkillä.

Alapäähän vain joku hassu tikki johki syvemmälle.Ei siis repeämiä tmv.

Jälkivuoto normaalia.

Maito noussut hyvin ja tänään jo aika pinkeenä olivat mutta yritän imetellä lapsentahtisesti ja välttää lypsämistä.

Kaurapussi auttaa.

Neiti nukkuu 2-3 tunnin pätkissä ympärivuorokauden ja aamuyöstä sekä iltapvällä 1 pidempi 4 tunnin unijakso.

Yöllä kakkaa joka syötöllä eli varsinainen sinappikone! :D

Paino ei ollut pudonnut kuin 2% kun lähdettiin sairaalasta.Terkka tulee ensi vkolla kotiin ,sitten tietää painon.

Hartiat on aika jumissa imetyksen ja huonon ryhdin takia kun yrittää vetää olemattomia vatsalihaksia sisään ja kulkea ryhdissä...

Makuultaan imetys ei oikeen multa suju niinkuin ei viimeksikään-rinta on niin iso ja pinkee että helpointa istuviltaan vaikkakin joutuu sitten yöllä nousta ylös ja muuta.

Illalla laitetaan neiti omaan sänkyyn ja sit aamuyöstä jää meidän väliin.

Ja aamulla ku herätään on mahalleen kellahtanut siinä mun kainalossa,ilmankos nukkuukin tuon pätkän parhaiten vaikkei sitä suositellakkaan.

Esikoisenki käänsin muutaman viikon ikäisenä nukkumaan vatsalleen aamuyöstä kun ähräs mahaansa ja siihen loppui kitinät.

Täällä tulee varmaan alkuun käytyä harvemmin kun on näitä tilaisuuksia vain satunnaisesti mutta kunhan arki alkaa pyöriä ja nuo muutkin saadaan tuolta odotus puolelta tänne ni alkaa keskustelu vilkastua!

:heart: neiti 5vrk
 
Jouskari täälläkin vauva suostuu nukkumaan vaan meidän välissä.Yleensä klo 20 maissa saan hänet omaan sänkyynsä mutta kun herää seuraavan kerran syömään, ei sitten haluakaan enää kun vaan jäädä meidän väliin.No, eipä tuo haittaa, esikoinenkin oli samanmoinen.

täälläkin maitoa olis tarjolla yli omien tarpeiden, oon kyllä välillä pumpannut koska mähän tosiaan jatkan tota koulunkäyntiä niin koitan saada maitoa pakkaseen että vauva sais kuitenkin omaa maitoa sillonki kun oon koulussa.

hiukan on totuttelemista lähtemisissä, kahen rytmit ei aina ihan osu yksiin!eilenkin kesti papalle saunomaan lähtö yli tunnin kun vauvalle tulikin nälkä, ja kakka ja esikoisellekin tuli kakka ja vaikka mitä :)
kauhistuttaa jo valmiiks kiireelliset lähdöt...

nyyttimyy mullakin oli tosi inhottavia jälkisuppareita!nyt ei onneks oo enää tullut.

katjuska toivotaan että isoveli parantuis pian!

Mitzy mä jatkan koulunkäyntiä heti ens viikolla, kait se on sit se mun "harrastus" :D ei kyllä kiinnostais jatkaa, mutta pakko kait se on painaa...onneks tosiaan lähiopetusta ei oo kun sen 4h/viikko

maanantaina olis hammaslääkäri!IIK!kuvattavaks tarvis mennä nii kattovat onko mulle tullut elämäni eka reikä!ei voinu sillon raskaana mennä niin nyt sit täytyy semmoseen vääntäytyä.
maanantaina tulee neuvolatätikin kylään, onneks, niin saan tietää kaverin painon ja kysellä tosta mun omituisesta jälkivuodosta...

nyt lyö pää ihan tyhjää, en enää muista mitä pitikään kirjottaa..
d. ja pikkuveli 6pv

 
Moimoi!

Ilmoitampa tällekin puolelle...
Meille syntyi pikkukaveri 7.9 klo 11.17. Poijan jullikka painoi syntyessään 3664g ja oli 49 cm pitkä. Meidän "vanhan parin" suhde sai nyt aivan ihanan täydennyksen! :heart:

Laitoin epähuomiossa odotuspuolelle kertomuksen synnytyksen kulusta... kun en osannu tälle puolelle "löytää"...tuntuu hurjalta nyt vauvapuolella kirjoitella!

Perjantaina päästiin Oulusta kotiin ja täs nyt totutellaan toisiimme.

Poika suurimmaksi osaksi syö ja nukkuu ja viime yönäkin heräsi pari kertaa ja täälläki on oikea sinappikone. Joka syötön yhteydessä pörisee vaippa :D
Maitoa tulee aivan hirveesti ja olen joutunut ostamaan rintapumpun, pumppaan maidon pakkaseen niin sitten on omaa maitoa jos nälkä yllättää ja äippä ei ole kotona.
Katotaampa vähän aikaa, niin maidon tulo tietty loppuu kuin seinään.

Lueskelen tässä myöhemmin sivut läpi ja pääsen jutun juureen kiinni niin voi kommentoidakin jotain eikä vain omia asioita tänne vain kirjoitella.

Nyt vähän huolestuttaa kun isillä on räkätauti ja mullaki on vähän köhää niin ettei se tarttuis pikkukaveriin :eek:
No...käsihygieniaa tehostetusti! Pikkukaverilla on kyllä aika käheä ääni aina väliinja aivastelee mut se varmaan kuuluu, ainaki aivastelu, asiaan.

-hille & pikkukaveri kohta 7vrk-
 
Onnittelut vielä tännekin puolelle jokaiselle jo pikkuisensa lunastaneille :heart: :flower:

Ihana lueskella noita synnytyskertomuksia =) Omanikin löytyy tuolta odotus puolen pinosta jostain viimeisimmilä sivuilta... Voishan sen tietty kopsata tännekin.

Meillä kans tiivis tunnelma tuolla sängyssä, kun molemmat pojat tuntuu siellä viihtyvän yöllä :whistle: Itse sitte siinä pienessä rytyssä tulee nukuttua ja aamulla kaikki paikat jumissa :kieh: No onneks on ukko sitte hieromassa ;)
Muutenkin oon huomannut, että imetyskin saa nuo niskat ja hartiat ihan jumiin, kun tulee vissiin tillitettyä toista koko ajan kun syö, mutta kun toinen on niin söpö, ettei saa silmiä irtikään :heart:

Daydreams Mä oon kans huomannut, että noi nopeet lähdöt on aika mahdottomia :whistle: Mutta eiköhän se siitä, kun tottuu ja lähdöistä tulee rutiinia =)
Tsemppiä sulle sinne opiskeluihin.

Hillen porukalle sinne paranemisia :hug:

Katjuska ja Vilpertti 1vko2pvä :heart:
 
Onnea kaikille vielä kovasti vauvasta!!! :flower:
Täällä oli eilen aivan ihana ilta, vauva ja esikko mammutteli kiltisti ja äiti ja isi sai saunoo rauhassa melki kaks ja puol tuntii ja ai että se teki hyvää sai taas puhuttua asoita ja kevennettyä mieltä! Pikku nainen vetäs oikein kunnon kenttä unet... Syötin naisen 9 aikaan ja seuraavan kerran naikkonen heräsi 5 vähä ennen viittä tissitteleen. En voinut uskoo sitä todeks mutta näin kävi ja nyt on äitiliini ihan sekasin ku sai nukuttuu monta tuntia putkeen=)
Nyt on meidän neidille nimikin jo keksitty mutta se jääköön vielä salaisuudeks. Jännää miten se muuttuu matkan varrella kun raskaus aikana mietittiin montaa eri vaihtoehtoo ja nyt se ei oo mikään niistä;)
Tuli taas paapatettuu omii juttusii mut kommentoin lisää next!!
elohiiri ja pikku nainen 2 viikkoo 2päivää! :heart:
 
Nukuttaispa meilläkin. Mutta yölläkin tytteli syö kahden tunnin välein.

Eipä lähteneet pukamat synntyksen jälkeen, vaikka niin uhosin, nyt on niin kipeet, että ottaa aivoon.

Elohiiri, on pitänyt vastata monta kertaa, mutta aina unohtuu. Mulla oli kätilönä Anja (sukunmeä en muista), sellainen mukava ja rauhallinen kätilö. Pääasiassa Vammalassa on ihanat kätilöt, lastenhoitajissa osassa olisi kyllä parantamisen varaa.

Miia ja Tyyne 6 vrk
 
Elohiiri Varmasti ihanan nautinnollinen olo :D

Meillä menee ainakin vielä niin, että vilpertti heräilee syömään päivällä sekä yöllä noin 4-5 tunnin välein. Että todella hyvin tuokin. Ainoo ongelma on se, että yöllä on vaikee saada uudestaan nukahtamaan ja usein joutuukin tissit kaivamaan uudestaan esille ihan sen takii, että saa toiselta tajun kankaalle :whistle:

Miia Mulla pullahti synnytyksessä esiin yks pukama ja voi tauti kun se oli kipee tossa kun kotiin päästiin :x Nytkään ihan viel parantunut oo, mutta ei sentään koko perä särje enää sen takii. :kieh:
Onko sulla mittään lääkitystä niihin? Terkka käski mun hakee voidetta ja suppoja, mutta tuo nyt lähtenyt paranemaan niin hyvin, etten ainakaan viel oo hakenut...

Haaveilee täällä kans saunasta...josko jossain välis sais kans molemmat pikku ukot nukahtamaan sopivasti ja sikeesti :D
 
Huomaa kyllä että enää ei ole aikaa silleen roikkua netissä kun on massuasukit syntyneet maailmaan. Hiukan eritahtiin tulee tekstii tälle puolelle ku tonne odotukseen :)

Meillä menee edelleen hienosti täällä. Öisin mennään jo käytännössä 1 syötöllä (ainakin toistaiseksi) syö noin 22 ja seuraavaksi noin 03 ja sitten aamulla 7 aikaan. Nyt vähän pelottaa et nyt se sit muuttuu siihen että syödään tunnin välein ku hehkutan tänne. :)

Saunassa pääsin käymään tuossa torstaina, mut siin kävi niin että ehtisin istuu löylyssä kaikki 5 min ku tuli isi poika sylissä saunanovelle kuikuilee että pojulla olis vähän nälkä voisko äiti tulla ruokkimaan. :) No äiti hyppää alas lauteilta vaan ja pikasuihkun kautta tissittelee.

Puuh, tänään kyllä taas tahtoo aikasin nukkumaan. Poju varmaan heräilee tankkaamaan tossa ku BB alkaa ni siitä sitten ite kans punkkaan ni saa nukkua pitkän pätkän itekin.

Onko muut jo liinaillu syysmussukoiden kanssa? Mä pistin pojan tänään ekan kerran liinaan ja hän sit tykkäs olla siinä. Nukahti miltei heti siihen ja tuhisi siellä tyytyväisenä. Poju on tänään sen 1 viikon ja 1 päivän. Pistin kietaisuristi2:een kehtoasentoon.

Juu ja hei meidän poju kannatteli masullaan tänään päätään hienosti vaikka kuinka kauan. Olin niin ylpee pienestä. Hirmu jäntevä kaveri. :heart:

nyyttimyy ja poju 1+1 :)
 
katjuska mitä lääkettä sulle suositeltiin perävaivaan?(jos nyt satut muistaa merkkiä..)mulla tuli pukama tossa raskausaikana ja aattelin josko sitä nyt rupeis hoitaan pois..ei oo kyllä kipee eikä mitään mutta en mä nyt mieliis semmosta siellä silti pitäis :)
nukkuupa teillä pikkunen hyvin!kiva kun on lähtenyt imetyskin hyvin liikkeelle.

Nyyttimyy kantopussia kokeilen varmaan tällä viikolla, myin meidän liinan pois enkä kantoreppuun toista kyllä vielä laita.Saa nähä tykkääkö...

Mekin muuten käytiin miehen kanssa lauantaina kahestaan saunassa kun oltiin papalla, me tosin ei olla mitään himosaunojia niin ei siellä kauaa oltu mut hyvin papalla oli poikien kanssa mennyt sen aikaa (meillähän ei siis oo saunaa kotona)

Pakko kertoo että mua kyllä hävettää toi mun mahareppu niin paljon että miehellekin näyttämisessä on suuri kynnys...toivottavasti se nyt pienenis...(mies kyllä väitti ettei se pahempi oo kun viimekskään mutta kyl mun mielestä on.) Linea negra ei oo kunnolla vielä lähtenyt, ihana revennyt napaläväri ja pari lyhyttä raskausarpea.Pakko tunnustaa turhamaisuutensa ja sanoa että jos tästä saan mahan vielä nätiksi niin kynnys kolmanteen raskauteen kyllä kasvaa.
Synnärille oli kyllä jäänyt kaikki raskausaikana kertyneet 8 kiloa mutta toi pirun nahkapussi |O

Nyt tarvis keskittyä tohon nimi-asiaan, kuin se voikin olla näin vaikeeta!!!
 
tässä muuten toiseen foorumiin kirjoittamani synnytyskertomus kun en sitä tänne pistänyt...

Illalla klo 21 menin vessaan, ihan vaan normi pissa-hädälle.Mahtavaa, pyyhkiessä tulikin limatulppa!tai ainakin oletin sen olevan limatulppa, vastas hyvin aiemmin kuultuja kuvauksia vaikka en ite moista aiemmin ollut nähnytkään.
Mies pelas koneella ja sillekin kerroin "ilouutisen" johon mies kommentoi menevänsä nukkumaan koska päätä särkee.No, minä jäin katteleen BB-suoraa, ja supparit alkoikin siinä piakkoin ja tuli 5min. välein.BB.n aikana pakkailin laukkua ja kattelin esikoiselle vaatteita valmiiksi seuraavaa päivää varten, supparit ei ollut niin kipeitä että ihan tosissaan olisin uskonut että tästä lähetään synnärille.
22.30 herätin sitten miehenkin että tänään voitas ainakin näytille mennä jos ei muuta, mies valitteli päänsärkyään....
23.00 soitin papalle josko lähtis meille päin nukkumaan yöksi että mennään nyt ainakin varuiks käymään kun supparit kuitenkin jatkunu jo pari tuntia ja matkaankin menee se tunti.
Lähdettiin sitten kohti sairaalaa ja autossa vielä manailin että pitäiskö vaan kääntyä takas vai onko tää nyt oikeesti sitä, supparit ei vieläkään ollut kipeitä.
0.45 oltiin sairaalassa ja mut laitettiin käyrälle.valittelin kätilöllekin että kotiin en sitten kyllä lähe vaikka en oliskaan auki kun 2cm.
1.05 tehtiin sisätutkimus jossa olinkin 7cm auki!kätilö huudahti että "mitä ihmettä me täällä vielä tehdään, äkkiä saliin!"ei kun siis vaatteet niskaan ja saliin.
1.30 mulle laitettiin tippa josta meni antibiootit b-streptokokkiin.Kävelin ympäri salia ja alkoi oksettamaan, toisessa kädessä siis tippateline ja toisessa oksukippo.
1.50 pyysin kivunlievitystä, ihan vaan sen takia että jotain ehtisin saamaan ennen kun synnytys on liian pitkällä, kätilö teki sisätutkimuksen jossa menikin sitten lapsivedet ja kohdunsuukin oli jo 9cm auki."mitä, enks mä saa sitä epiduraalia?"
2.00 kätilö tuli pudendus-puudutteen kera ja aloitteli laittamaan sitä kun huomasi että kaverin pää näkyy jo eikä puudutusta enää ehditä antamaan.Multa pääsi muutama kirosana.
2.10 syntyy poika, 10-10 pistettä, napanuora kaulan ympärillä.Mä en vieläkään voi uskoa että tulokas on poika, joten suusta pääsee hölmistynyt "onks se tosiaan poika?" johon mies kommentoi, "on se, pallit ja kaikki" :D
2.20 syntyy jälkeiset ja kätilö ompelee repeämät.
4.40 oltiin osastolla ja pieni mies oli heti niin virkeä että valvottiin yhdessä 6.30 asti ennen kun molemmilta meni taju kankaalle.
 
Huomenta!

Kiirettä pukkaa, mutta ajattelin nyt teillekin jotakin kirjoitella.
Ensinnä hyvä lääke on scheriproct pukamiin, en nyt muista kirjoitetaanko noin. Mutta kun äityvät oikein kipeiksi, niin menee muutama päivä ennenkuin auttaa. Tuskaa.

Mies lähti sitten jo töihin. Ja elämä on aikas vilkasta varsinkin aamulla. Täytyy saada kolme lasta aamutaksiin. Yleensä olen kävellyt niitten kanssa tuonne pihatien päähän (matkaa noin 300m) ja hakenut lehden, mutta tänään en kyllä kyennyt, kun en ehtinyt pukea vauvaa, saati itseäni ja vauvaa ei voi jättää noitten kahden muun pinenen kanssa (2v ja 4v), jotka ovat meidän kanssa kotona. Tuolla 4 veellä olisi tänään kerho, muta en kerkee/jaksa viedä, kun sinnekin on matkaa tuo 12 km. No on tuolla neidillä flunssa joten parannelkoon kotona.

Sitten meillä on vielä noitten kuden ihmislapsen lisäksi, yli 50 kanaa ja ne tietty tarvii oman hoitonsa ja munan keruunsa ja sitten löytyy kaksi vuohta ja kolme koiraa......Kyllähän asiat hoituu kun rutiini löytyy, mutta se on vasta hakusessa. :LOL:

Me asutaan täällä landella pienellä kylällä, asukkaita vain 170 ja edellinen vauva kylälle on syntynyt 5 vuotta sitten. (me muutettiin tänne 2 vuotta sitten), niin tämä meidän neitihän on suuri tapahtuma ja meille on tuotu paketteja ja rotinoita ja kaikkea. Ihan kivaa, mutta en ole moiseen oikein tottunut.

Viime yönä sain nukkua 4 tuntia putkeen, ja sehän tekee jo ihmeitä.....
Meillä on kahtena päivänä jo nukuttu pitkät päikkärit ulkona, vaikka en nyt ollut ihan varma että saako viedä ulos.....

Nimistä on puhuttu, meilä vielä ihan hakusessa, kuten kummitkin ja ristiäispäivä ja kaikki....

Mutta jos nyt söisi jotakin itse.

Miia ja "Tyyne" pian 1 viikko

 
snodgrass
Moikka!

miia huh, teillä on arjessa vipinää! Tsemppiä vaan pyöritykseen!

nyyttimyy vielä en ole liinaillut, ja kantorepun kanssa on pitänyt odotella että tulee se 3,5 kiloa painoa. Ajattelin kyllä, et pitäisi kerrata juurikin se kietaisuristi2 :n sitominen netistä, niin voisi sitä kokeilla.

Tuntuu että monilla on ihanan pitkät syöttövälit. Meillä neiti syö pääasiassa kahden tunnin välein. Joskus päivällä voi mennä pidempäänkin, ehkä kolme tuntia, mut yöllä ei. Kahtena viime yönäkin neiti on syönyt noin 1,5 tunnin välein, ja lisäksi ähissyt ilmavaivojaan, joten unen laatu ei meikäläisellä ole paras mahdollinen :/ . Mutta se on positiivista verrattuna esikkoon, että vielä ei ole tarvinnut valvomalla valvoa, esikkoa kun piti kanniskella kun hän tykkäsi valvoa aina yöllä pari tuntia (eikä viihtynyt kuin sylissä ) tai sitten hän huusi ilmavaivojaan ja siksi piti valvoa ja kanniskella.

Lisähuvina meillä on nyt se, että ollaan kaikki enemmän tai vähemmän flunssan kourissa. Mies pääsi suht vähällä, eikä vauvaakaan näytä pahasti vaivaavan, mutta minä ja esikko ollaan nuhaneniä.

Dior kyllä toi tilailu on varmaankin ihan normaalia. Luulen että kukin vauva saa noita kausia ihan omaan tahtiinsa. Harmi vaan tosiaan jos nyt jää suunniteltu syöminki välistä sen takia. Mutta eihän näille sitten mitään voi. Lapset on kyllä pienestä asti mestareita juuri tossa suunnitelmien uusiksi pistämisessä.

Oon muuten ollut tehokas B) Nyt on pappi ja tilat varattuna, eli siis ristiäispäivä päätettynä.

Snodgrass ja vauveli 3vk
 
Meilläkin ollaan vielä hengissä ja hyvissä voimissa :wave:,
ei vaan ole saanut aikaseks mitään kirjoittaa mutta jutut on kyllä luettu.

Meilläkin taitaa poika tilata lisää evästä vaikka entisiäkään jaksa kaikkia syödä. Nykyään on vailla ruokaa 1,5-2 tunnin välein entisen 3 tunnin sijaan. Tosin tämä tankkaa päivällä, nyt on parina yönä nukkunut semmoset 6-7 tuntia putkeen, onpahan saanu iskä ja äiskä nukkua kans kunnolla. Herra siis on syöny viimesen kerran tuossa 23-23:30 aikoihin ja sen jälkeen alkanut nukkumaan ja nukkunu sitten tuonne klo 5-6 asti.

Saunassa on päässy käymään ihan kiitettävästi, muutaman kerran jopa isännän kanssa yhtä aikaa, kun pikku-ukko on syöny ja nukahtanut ennen saunaa.

Meilläkin on alustavasti ristiäispäivä päätetty, odottelen että pappi ottais yhteyttä että saatais sovittua lopullisesti tuo asia. Mites muuten onko jotain aikarajaa kastamisen suhteen, kun maistraattiinhan nuo paperit pitää toimittaa 2 kk:n sisään syntymästä?

Torstaina olis taas neuvola-aika. Jänskättää että miten on herran paino jatkanu nousua.

Että semmosia tänne.

Niihu ja ipana 4vk
 
EI OLE TODELLISTA!!!

Käytiin hakemassa lastentarvikkeesta se Gracon koliikkikiikku ja laiton neidin siihen väsyneenä mutta hereillä ja siinä se killitteli hereillä kymmenen minuuttia ja sylki tuttia ulos mutta sitten nukahti yhtäkkiä ihan itekseen siihen. Kerrassaan uskomatonta!

Meillä oli viime to-pe yönä ensimmäinen oikee kunnon koliikki-huuto yö ja oltiinkin sitten perjantaina taas lastenklinikalla päivystyksessä kun neiti ei meinannu millään rauhottua. Ottivat kaikkia testejä varmuuden vuoks mutta kaikki oli puhtaita ja päätyivät vaan että kovin masuvaivainen koliikkivauva.

Nyt meen tekemään ruokaa kun vihdoin kädet vapaana, meinaa taju lähteä kun niin nälkä!
Palataan uudelleen asiaan :)

Voimia mammoille :flower:


Tini+Pingu tasan 1kk:tta :heart:
 
Miten toi kuukausi on oikeesti voinut mennä noin nopeesti :eek: Että onnee vaan kaikille vauveleille joilla on tuo etappi jo saavutettu :heart:

Daydreams Mä en yhtään muista mitä merkkiä se terkka suositteli niihin pukamiin, mutta ilman reseptiä pitäs apteekista saada ja siellä ne osaa usein neuvoa paremmin noiden lääkkeiden kanssa kuin esim. lääkärit.

Miialle tsempit sinne hulinan keskelle ja hatun nosto :D

Snodgrassin poppoolle paranemisia :hug:

Tissittelystä Kyllä meilläkin varmaan tilauksen lisäystä viel tiedossa on, joten nautin nyt näistä pitkistä syöttöväleistä kun on mahdollista... jos sitte jaksais nuo lisätilausjaksotkin paremmin. =)

Tinii Ihanaa kun jotain helpotusta teidän arkeen on löytynyt :D Jaksuja sinne koliikkivaivojen kanssa :hug: Itse kans vaan ootan, että milloin ne vaivat alkaa, kun muutkin lapset on niistä vaivoista kärsinyt. Mutta eihän sitä tiedä, jos vaikka tällä kertaa menis senkin kanssa eritavalla, kun kerta nyt imetyskin onnistuu ja aikaisemmin ei oo onnistunut ja vauvakaan ei ollut keltainen, kun kaikki muut on olleet. :whistle:

Päivittäin melkein saa listaa uusiks päivitellä ja mikäs sen mukavampaa :heart: Onnittelut taas uusille vauvautuneille tännekin puolelle. :heart: :flower:

Katjuska ja Vilpertti 10vrk
 
snodgrass
Ihan nopsaan pakko laittaa tähän niihulle vastaus, kun juuri keväällä meidän keskusrekisteristä tarkistin asian: eli vaikka niissä papereissa lukee niin, niin se 2kk ei ole mikään tarkka raja maistraattiin! Eli jos aiotte kastaa lapsenne, ja jos se kaste onkin myöhemmin kuin tuo 2 kk, niin älkää missään nimessä toimittako papereita maistraattiin itse, vaan antakaa edelleenkin kastavalle papille. Täällä Tampereella meidän keskusrekisterin täti sanoi, että hän yleensä alkaa sitten puolen vuoden kohdalla soitella perään, jos lapsesta ei siihen mennessä ole kuulunut mitään. Ja on kuulemma joku kastettu vasta vuoden vanhanakin.. =) Mutta siinä on varmaan paikkakuntakohtaisia eroja, että missä vaiheessa seurakunta reagoi jos lasta ei ole kastettu. Tämä siis koskee tietty vain niitä, jotka kuuluvat kirkkoon.
 
Höpöti
Iltaa...

Neiti unilla niin joskos jaksais muutaman rivin kirjotella..

Viime yö meni jo paljon mukavammin kun ensimmäinen yö kotona.. neiti heräs kaks kertaa syömään... hiukan masun väänteitä mutta ei tuntunu haittaavan nukkumista...
Tänään käytiin vähä ulkoilemassa ja neiti nautti vaunuttelusta.. ihan niinku autossakin olemisesta =)

Miia Oot siis Vammalassa synnyttäny... :) sulla oli sama kätilö kun mulla.. en usko et vammalassa kovin montaa anja kätilöä on :D Tykkäsin kyllä.. oli tosi ihana.. :)

Toivottavasti saatais ens yökin nukuttua kuta kuinkin rauhallisissa merkeissä... :) Vaikka neiti oliskin rauhassa niin sitä jää vaan kuunteleen sen ähinää ja ite onkin aamulla hurjan väsy... :D

Nyt iltapalalle ja telkun ääreen.. odotteleen seuraavaan syöttöön pääsyä.. tyhmää pelata vaan noilla rintakumeilla kun neiti ei saa muuten kiinni ja sitten palaa käämit:D

Höpöti ja mimmi 1vko ja 2 pvä
 
Huomenia!

Höpöti , Oltiinko me samaan aikaan sairaalassa Vammalassa? Koska sä pääsit pois? Kun katsoin että sä synnytit la 6.9. ja mä synnytin ma 8.9. ja olin keskiviikkoon....Oltiinko samaan aikaan? Tulin vasta ma illalla.
Ja kätilökin tosiaan oli sama.
Mä olin huoneessa 211.

Meillä viime yö meni vain kahdella syötöllä, ihanaa, on ihan ok olo, eikä pää ole enää kuin olisi humalassa. Toivottavasti neiti ottaa tavaksi nuo pidemmät syöttövälit yöaikaan.....
Päivälläkin kyllä paljolti syö ja nukkuu. Eilen oli hiukan pidempiä aikoja hereillä ja seuraili maailman menoa.

Meillä terkka tulee kotikäynnille torstaina, olis tullut jo huomenna, mutta kun just käytiin perjantaina Vammalassa lääkärintarkastuksessa.
napa lähti eilen. Meillä on kans vaunuteltu ja kovasti tykkää.

Mutta nyt hommiin.

Miia ja "Tyyne" 1vko 1pvä
 
ail
Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja Pipsa sai nimen.Mie tollo vaa edelleen Pipsaks kutsun.Varmaan siinä 15 vuoden paikkeilla voipi poika jo ärähtää että äiti mie en oo mikää PIpsa :LOL: Kauhea väsymys päällänsä vaikka poika ei usein yöllä heräile ku kerran.Pientä karvakaveria on kova ikävä vaikka noita koiria vielä kolme on mutta oli se pikkunen vaa nii erilailla läheine.Baby bluesiin on nyt lääkkeet ja jospa se menis pian ohi.Nyt taas yök asiaa...onko kellään jälkivuoto ollu melkei poissa ja alkanu sit uudellee erittäin kovana ja hyytymien kera?Taas on alavatsaki kipee ja se kohtutulehuksen uusimine käypi mieles.Onnea tänneki puolelle vauvaantuneille :flower:

ail ja Pipsa 3vko2pvä
 
ail mullakin on jälkivuoto lähes loppunut ja aattelin että alkaakohan tuo uudestaan...olikos se katjuska joka kertoi että hänelle on käynyt niin?
hyvä kun sait lääkkeet, josko sitten alkais helppaamaan.

Tinii mahtavaa!josko tekin pääsisitte pian nauttimaan kunnolla vauva-arjesta ilman masuvaiva-itkuja.

miia uskon että elämä tosiaan sulla vilkasta kun mäkin harmittelen ettei ukko pitänyt isyyslomaa vaikka lapsia vaan 2kpl!tsemppiä, eiköhän se rytmi sieltä taas löydy.

snodgrass
kysyn nyt sulta kun sä ainakin tiiät, pitääkö sitä pappia soitella kirkkoherran virastosta vai mistä?viimeks soitin suoraan sille papille jonka halusin mut nyt tuo on jo eläkkeellä niin en viitti sitä sitten mankua enää...Aateltiin että 26.10 pidettäs ristiäiset nii jos nyt jo hyvissä ajoin soittelis pappia...
sit tarvis vielä muutamaan juhlapaikkaan soittaa ja kilpailuttaa halvin.Kauhistuttaa et taas menee joku 22e/naama juhliin...pääsis varmaa halvemmalla jos kotona pitäs.mutta kun ei taho.

nyt päikkäreille kun pojatki nukkuu!
 

Yhteistyössä