***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

snodgrass
Moikka!

Mitzy meille oli ainakin tullut se maistraatin paperi kotiin jo sinä aikana kun oltiin sairaalassa? Ja olikos teillä kuitenkin kaste suunnitteilla, vaiko eikö? Jos kastetaan, maistraatin paperi annetaan kastavalle papille, joka hoitaa asian eteenpäin. Jos taas ei kasteta, niin sit toimitetaan itse maistraattiin. Niissä papereissa puhutaan kahdesta kuukaudesta, mutta se ei tosiaan oikeasti ole ihan niin tarkkaa. Kerroinkin täällä et olin sitä just viime keväänä tarkistellut, että tampereella ainakin seurakunnasta aletaan soitella perään joskus puolen vuoden paikkeilla jos ei lasta ole kastettu (jos vanhemmat kuuluu kirkkoon). Sehän siinä ainut on, et kela-kortin lapsi saa vasta kun nimitiedot on olemassa.

Dior voi kurjuus tuota rintatulehdusta, paljon tsemppiä sen kanssa! Toivottavasti paranee pian.

aatumaria kiva kuulla pitkästä aikaa! Ei ole kokemusta koliikista eikä silmätulehduksesta, mutta paljon voimia sinnekin! Nappasin sairaalasta mukaani koliikkivauvan hoitoon tarkoitetun vauvahierontaohjeen, ja oon meidän neitiä hieronu vaikkei hällä pahoja masuvaivoja olekaan. Mut luulisin et vois hyvinkin auttaa. Neuvolasta kannattaa kysellä noita hierontaohjeita. Ja vyöhyketerapiaahan monet suosittelee. Myös kantoliinassa voi ärtyisä vauva viihtyä.

Katjuska hyvä että selvisitte poikien kanssa! =)

daydreams eipä kestä! =) Oon ehkä missannut jotain, että teillä on ollut terkan kanssa jo jotain sovittuna, mutta meillä ainakin pitää itse soittaa neuvolaan kun kotiutuu sairaalasta ja sopia se käynti. En voi kyllä käsittää miten kahden lapsen kanssa jaksat vielä opiskellakin, hatunnosto sinne! Nimimerkillä itse tässä kaksi päivää tätä kahden lapsen arkea opiskelleena.. Ihan hyvin on mennyt, mutta ei mulla kyllä mitään ylimääräistä aikaa jää. (paitsi tää palstailu tietty.. :whistle: )
Ai niin, ja mahan roikkumisesta on pitänyt sanoa että täällä myös erittäin roikkuva sellainen

:wave: Meidän äiti "lohdutti" valistamalla että "joo, toisesta sen lähteminen kestää paljon kauemmin ja joutuu enemmän tekemään hommia". Kivakiva.

Me ollaan öisin käytetty pampersia (koska lähikaupassa ei ollut liberoa), mutta nyt mies osti kokeiluun maatuvia vaippoja! Niiden malli on tosi kapea (vyötärönympärys siis ), ja oli ihan varma että ohivuotoja tulee, mutta on niissä kuitenkin niin hyvä ilmeisesti se reunajuttu, että ei ainakaan viime yönä mitään vuotanut kuitenkaan. Onhan ne vähän hintavampia, mutta kun niitä menee sen verran vähemmän kun päivät kestoillaan, niin kyllä niitä voi jonkin verran käyttää.

maariankämmekkä viime perjantaina, kun oli 2,5 vk synnytyksestä, kävin ekan kerran puntarilla. 7 kiloa oli lähtenyt, 7 jäljellä :| Tavoitepainoon jäljellä 10kg, argh! Mutta muistuttaisin itseäni ja muita, että synnytyksestä ei ole vielä kuukauttakaan!! Malttia siis peliin. Kuten jo aiemmin totesin, olin viimeksikin lähtöpainossani vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen ja ihannepainossani joskus 8-9 kk synnytyksestä. (niin kevyt en ollut ollutkaan pitkään aikaan, valitettavasti sitten myöhemmin söin itseni taas vähän painavammaksi... ) Mutta herkut tosiaan maistuu täälläkin, joten eihän se paino kauheeta vauhtia voi pudotakaan.
 
Hei...sitä unohdin kysellä, että kauanko teillä vauvat viihtyy tissillä? Kun tuo meidän pikku ukko kans meinas vissiin musta huvitutin tehdä, kun ois vaan siinä lussuttanut vaikkei varmaan enää mitään tullutkaan :whistle:
Terkka sitte sanoi, että korkeintaan 45 minuuttia tissillä ja nyt on sellanen puolisen tuntii aika normi ollut ja ylimääräiset vaan pulahtaa suusta ulos... jätkän suu siis syö enemmän kuin maha vetää :kieh:
Kun mulla ei oikeesti oo kunnolla mitään hajua näistä imetyksistä, kun ekaa kertaa tuntuu onnistuvan, että mielenkiinnolla kuulisin kuinka kauan teillä muilla kerralla aina tissitellään. =)
 
Katjuska - tissillä viihdytään meillä 30 min per tissi, ainakin jos en keskeytyä. En o ihan varma mitä sieltä tulee, tulee sieltä ehkä jtkn, mut toisaalta kun syöttövälit on aika harvas 3-4 tunnin välein, niin oon antanut olla.

Snowgrass kiitos maistraatti-selvityksestä, joo on tarkoitus kastaa, mutta kun ehkä vasta tammikuussa, niin siksi huolehdin, mutta toisaalta tuo Kela-kortti oli hyvä pointti.

Vastikkeesta - meillä tarjoillaan Almiron Peptiä (aluksi ostin 3 litraa oikeaa äidinmaitoa Äidinmaitokeskuksesta, mutta se on hurjan hintasta Hkissa 59e/ltr ja Treella 35e/ltr). No ei tuo Almiron Peptikään ole halpaa, se on 51e purkki, josta tulee noin 6 litraa, mutta kuitenkin yritän ennaltaehkäistä mahavaivat ja maksan siitä mielelläni vähän ekstraa. Tätä siis saa vaan apteekista ja se on se vastike, jossa maitoproteiinit on pilkottu ja johon saa Kela-korvauksen, jos katsotaan maitoallergiseksi. Mutta sitä siis saa myös ilman reseptiä. Mulla lapsi kun oli ennen aikainen 36+6 niin on syytä epäillä, että suolisto ei olisi ollut täysin kehittynyt. Kyllä mäkin ajattelin siirtyä kaupan vastikkeisiin kun vauva täyttänyt about 2 kk.

Aatumaria - ehkä kandee kokeilla tuota yllä mainuttua - eihän sitä koskaan tiedä...

Huuto kutsuu...
 
Täällä viihdytään tissillä ehkä n.20min.kerrallaan sitten nukahtaa ja välistä röyhtäytän tai sit annan nukkua ja hetken päästä herää ja syö vielä toista vähän aikaa.
Nyt on taas syöny molemmista ja oon röyhtäyttänyt,nukahtaa syliin mutta jos yritän laittaa omaan sänkyyn ni havahtuu ja tulee itku.Oon kyl oottanu hetken ennen ku meen sinne sillä joskus loppuu itsekseen ja saa unen päästä kiinni.
Nyt on taas semmonen ilta että ei näköjään mennä nukkumaan.
Tuttia annoin tänään mutta syö aikansa ja sit ku nukahtaa ja tipahtaa sen suusta pois ni herää ja alkaa itkeä.
Tissiin nukahtaa ja rauhoittuu saman tein ja välillä on siinä rinnalla iltaisin koko ajan.

Se on kuulema ihan normaalia,vaikka vauva ei varsinaisesti syökkään.Vaan saa sitä äidin läheisyyttä ja turvaa imemisestä ja rinta saa tarvitsemaansa stimulaatiota.

Ehkä se on sitten sitä "huvituttina" olemista mutta ei sitä ikuisuuksiin kestä kuitenkaan.
Ne syötöt nopeutuu huomattavasti ja harvenee tässä viikkojen kuluessa.
Nyt harjoitellaan vielä niin vauva kuin äitikin. =)
 
tissittelystä täällä on samanmoinen imukone kun veljensä, ahmii semmosen 10min-15min per rinta ja usein syökin liikaa.Pulauttelee kovasti mutta semmonen oli tosiaan tuo esikoinenkin.Multa tulee niin paljon maitoa, ja ihan suihkuamalla niin ilmeisesti joka kerta tulee syötyä vähän liikaa,toki ennen nukahtamista ja iltasin viihtyy tissillä ja tarviikin sitä nukahtamiseen kun ei tuttia oo annettu ellei oo ihan pakko(esim kaupassa).
hassu kaveri siitä että nyt jo saattaa olla tyytyväisenä 2-3h hereillä, esikoinen oli enemmän semmone syö ja nukkuu tyyppinen mutta söikin kyllä 1-2h välein kun tää taas saattaa yönkin pärjätä kolmella syötöllä jos hyvä yö sattuu kohdalle!

painosta vihastutan kaikki sanomalla että kertyneistä 8 kilosta ei oo jäljellä yhtäkään.lohdutuksena tosin se 10kg olis vielä tavoitteena laihtua, nyt meinaan painan 70kg, enkä oo kun 162cm pitkä!pikkusen päässy kertymään tota painoa jo ihan ennen raskauttakin... :whistle:
mutta niinku taisin aiemminki laittaa niin herkut maistuu sen verra hyvin että taitaa kohta kiloja vaan kertyä eikä toisin päin...

snodgrass joo siis terkka soitti kyllä mutta tulikin sitte kipeeks eikä päässyt tuleen, sit sanoi soittelevansa myöhemmin uudestaan.
kiitokset vaan hatunnostosta, kyllä se välillä aika epätoivoselta tuntuu kun toinen on kiinni tississä ja toinen vaatii leikkimään ja pitäis silti kotitöiden lisäks saada jotain typeriä koulujuttujakin tehtyä...

no, eilen sitten terkka soittikin kolmelta että tulee puolen tunnin päästä!onneks oltii kotona ja onneks tosiaan on mun täti oikeestikin niin ei järkyttyny vaikka ukko oli täällä verkkareilla :D
vauvan paino olikin hyvin lähtenyt nousuun, kotiin lähtiessä paino oli 3180g, nyt jo 3660g!!äkkiä ne vaan kasvaa :)

ilmeisesti nyt joku masis iskemässä tai jotain, kauhukseni huomasin ajattelevani että otan eron tosta ukosta.Mä olen niin kypsä siihen että se ei EDELLEENKÄÄN tee mitään muuta kun vaan pelaa tässä v'itun tietokoneella.Kun se töistä tulee niin tähän se istuu eikä nouse kun ruokaa hakeen ja illalla nukkumaan.
luulis että tajuis että en mä yksin halua tätä kahen lapsen arkea pyörittää, varsinkaan nyt kun tarvii tosiaan noita koulujuttujakin tehä.Näitä lapsia en kerta yksin tehny niin miksei tuo voi osallistua mihinkään!!!helpompaa olis kun erois niin sais ees joskus vapaata kun lapset olis isällään, eikä tarvis ainakaan ukon sotkuja siivota.Mä jo luulin että asiat muuttuis kun se oli täällä pyykänny ja kaikkee sillä välin ku olin laitoksella mut ei se sit kestänytkään...eikä se varmaan niitäkään olis tehny jos esikoinen olis ollu kotona mut se oli sillon papalla.
Mä tiiän et mä oon ite sen passannu piloille kun oon aina tehny kaikki kotityöt mut jotenkin tyhmänä luulin että se auttais ees lastenhoidossa...mut ei.
Kyllähän mä sitä kovasti rakastan mutta ajoittain kyllä kypsyttää ihan täysillä.

no, josko siinä olis valitusta tarpeeks, nyt täytyy lopetella että ehtii vielä tehä vähän jotai järkevääkin ennen kun tuo pienempi mies taas herää...heräsivät meinaa molemmat tänää vähä ennen viittä!!pitkiä nää aamut....



 
Huomenta!

Huonosti nukuttu yö takana ja pää on taas ihan "sumussa". Neiti söi pari kertaa, mutta sitten ei meinannut nukahtaa, tunnin ainakin ähräs sina, vissin jotakin mahavaivoa. Olisko ollut kun söin illalla mansikoita, mene ja tiedä.

DD, kurja juttu ettei mies osallistu. Ei sun yksin tarttis pärjätä yhteisessä jutussa. Oliskohan kunnon keskustelu paikallaan? Vai auttaako?

Mitenkään ylpeilemättä, mun on pakko sanoa, että meillä kyllä mies osallistuu 100%:sti. Toisaalta kun on kuusi lasta niin ei voi muuta odottakaan. Mutta ei ole mitään hommaa mitä se ei tekisi ja aina on patistamassa mua ulos pirtistä ilman lapsia, edes hetkeksi. Mä kuitenkin olen täällä pitkät päivät lasten kanssa yksin. Ja täytyy myöntää että olen välillä silti yksinäinen jakaipaan niin aikuista seuraa, mutta sellaista ei täällä lähellä ole, ainakaan joka olisi samassa elämäntilanteessa tai jotain vastaava. Onhan täällä noita tilallisia, mutta niillä on tietty tilan työtkin.....

Tissillä neiti on 15-20 minuuttia kerrallaan ja koskaan ei saa yhtä tissiä tyhjäksi. Ja siitäkin pulauttaa aina jonkin verran.
Tänään mies hakee maitokoneet ja muut vermeet että voin alkaa luovuttaa.
Mitzy, aika hurjat hinnat tossa luovutetussa äidinmaidossa, jos sitä ostaa, kuitenkin luovuttaja saa siitä maidosta 15 euroa/litra.

Mutta huuto vaan yltyy ja siivotakin tarttis terkan kotikäyntiä varten, joten se on moron!

Miia ja "Tyyne"
 
Kiitos tissittely vastauksista... kaikkinaiset ajat siis tuntuu olevan ihan normaalia :D Meilläkin ne ajat vaihtelee ja välillä viihdytään pitkäänkin rinnalla. Mutta aika yleinen aika on tuo puolisen tuntia ja molemmat tissit lussutellaan. =)

Daydreams Kurja tilanne tuollainen oikeesti, kun toinen ei kanna täysin kortta kekoon perheen eteen. :/ Kyllä mulle ainakin tuo miehen apu tässä on kultaakin kalliimpi. Voi kun sinunkin mies ymmärtäis, että ei ne lapset ikuisesti oo pieniä ja hän menettää paljon siinä, kun käyttää nyt tuota aikaa sen pelin eikä lasten seurassa. :(
Mahtaakohan kyseessä olla just se yks peli, mikä aiheuttaa monissa suhteissa ongelmia :kieh:
Kyllä meilläkin isäntä pelaa ja joskus pelas aika paljonkin ennen kuin mukelot tuli maailmaan, mutta on vähentänyt nyt ihan huimasti ja ei oo tarvinnu asiasta huomautella.
Voimia sinne :hug: ja toivottavasti ajatukset siitä järjestyy...

Meillä mentiin viime yö taas yhdellä syötöllä. =) Illalla tissiteltiin siinä 20-21 ja sitte Vilpertti heräs siinä 01.30 syömään ja seuraavaks herättiinkin kuudelta aamulla. Tuntuu ihan oudolta, kun toinen nukkuu noin hyvin ja syö hyvin ja on muutenkin tyytyväinen, kun molempien aikaisempien muksujen kanssa on asiat menneet ihan eri rataa :whistle: No pitää nyt nauttia kun on mahdollista ja voihan tääkin tästä muuttua milloin vaan...

Katjuska ja Vilpertti tänään tulee 2 vko täyteen :heart:
 
Heipat!

Korkkaamaan omalta osalta tämä pino ja copy-pastena synnytyskertomus tuolta massu-pinosta. Lukasin nopeesti silmäillen näitä parin viimesivun tekstejä, ja olikos se DD:n
synnytys, jossa oli vähän samoja piirteitä kuin mulla... oon edelleen katkera, että suht luomuna jouduin synnyttämään :)

Jeps, eli laskettuna päivänä 10.9. kävin täälläkin avautumassa, että kun ei mitään merkkejä ollut jakautumisesta... siinä se päivä meni ja illalla menin normaalisti nukkumaan. Klo.1 heräsin vessaan tavallisesti ja olikin sitten alkanut verinen vuoto. Soitin synnytyssaliin ja käskivät lähteä näytille. Niinpä me lähdettiin, otettiin varoiksi kaikki kamat mukaan, mutta jotenkin oli sellanen olo, että kotiin viel palataan. No tunnin ajomatkan jälkeen, melkein perillä sairaalassa alkoi alaselässä kummallinen jomotus, jotka sit myöhemmin osottautui supistuksiksi, Mutta voitteko kuvitella, mä en tajunnut niiden olevan supistuksia! Sairaalan vastaanotossa kun laittoivat käyrille ja kysyivät onko supistuksia, niin vastasin:"en tiedä, ei kai." Mutta kun seuraavan kerran tuli se outo jomotus selkään, sanoin, että nyt ehkä supistaa, ja sitähän se sitten oli käyränkin mukaan. Käyrien jälkeen lääkäri katsoi tilanteen ja ultrasi, ja totesi, että jäätävä tarkkailuun. Kaikki hyvin, mutta synnytys saattoi olla alkamassa. Olin tiukasti kahdelle sormelle auki. Mutta supistukset alkoikin siitä heti säännöllisinä (noin klo.2.30) ja väli oli koko ajan maksimissaan 5min. Klo.8 aamulla olin vasta 3cm auki, ja supistukset voimistui. Joten meidät siirrettiin vihdoin saliin. Siellä aloitin ilokaasun, josta olikin apua seuraavat pari tuntia. Miehestä oli suuri apu tässä, osasi aina katsoa käyrältä, koska supistus oli tulossa. Puolen päivän maissa ei ilokaasu enää tuntunut missään vaan laitoivat kohdunkaulan puudutuksen. Tästä jäi kauhu! Itse laitto oli niin kamalaa ja kivuliasta ja niitä laitettiin kaikenkaikkiaan 4 ja ainoastaan ensimmäinen tehosi muhun puolen tunnin ajan! epiduraalia halusivat pitkittää, koska pelkäsivät avautumisen hidastuvan. no, noin klo.15.30 vihdoin tilattiin epiduraali ja kaikki oli valmiina, mulla tippa ja kaikki muut ja olin jo kylkiasennossa ja lääkäri takana piikin kanssa, kun kiljahdin, että "nyt ponnistuttaa!". Kätilö tsekkas paikat ja tokas, että juu ei enää laitetakaan epiduraalia, ei ehdi. Ja siinä sitten odoteltiin, että sain alkaa ponnistaa ja 16.26 syntyi pikkumies<3 ponnistusvaihe kesti 15min. Synnytyksen jälkeen sain jonkin vahvan lääkkeen, kun repeemä oli kivuliaassa paikassa ja menetin aika paljon verta, joten olin ekan tunnin ihan pihalla. synnytys itsessään ei ollut maailman ihanin kokemus, olin jopa vähän järkyttynyt jälkeen päin.. mutta nyt jo paremmalla mielellä ja onneksi lopputulos on mitä parhain!<3

sairaalassa jouduttiin olemaan 6vrk, kun poika tuppasi pienen kokonsa vuoksi olemaan keltanen. ja pieni yllätti kaikki pienellä koollaan, onhan meitä käytetty synnytystapa-arviossakin, kun povasivat isoa... :LOL: mutta kakki on hyvin ja arkea lähdetään nyt pyörittelemään.

missäs vaiheessa se koliikki yleensä puhkeaa? meilläkin poitsu tosi tyytyväinen ollut, kunhan masu täynnä ja saa nukkua kun nukuttaa. mutta jotenkin odotan vaan, että koska joku vaiva alkaa... kuitenkin vasta viikko yhteistä elämää takana.

Univelkaa on mulla vielä jonkin verran, eikä sitä helpota se, että öisin pieni nukkuu vain n. 2 tuntia putkeen kun jo taas on nälkä. olispa edes 3 tuntia, niin ois jo luksusta.

niin, ja imetys ei täällä onnistunut vaan joudun pumppaamaan pienelle maidon. vielä riittää oma maito, mutta saas nähdä miten nopeesti tyrehtyy... laitoksella annettiin kyllä jo korviketta, mutta nyt tulee omaa maitoa sen verran hyvin, että riittää. onko muita, jotka eivät syystä tai toisesta imetä? varmaan ootte jo aiemmin kirjotelleetkin asiasta, mutta en ehtinyt lukemaan niin paljon tekstejä... itellä vaan oli pettymys aika suuri, kun ei imetys onnistunutkaan... olin niin ajatellut, että tottakai imetän..

neuvolan täti kävi täällä eilen, soitti vain aamulla tulostaan. ja tulee taas ens tiistaina.

Minkä ikäisinä olette laittaneet vauvat sitteriin?

Josko nyt pääsis huilaamaan kun aiempi yritys vesittyi...

suhveli ja pikkumies 8vrk
 
Suhveli Tuolla yhellä sivulla ainakin luki, että toisen elinviikon aikana tuon koliikin pitäs iskeä. Itse en muista menikö se niin noiden edellisten kanssa vai ei...

Itse oon koko ajan vähän varpaillaan tän imetyksen kanssa, kun ei tosiaan koskaan aikaisemmin oo onnistunut ja jotenkin sitä koko ajan odottaa, että nytkin kohta lopahtaa vaikkei merkkiä siitä olekaan (hölmö minä :ashamed: )
Pumppaamalla minäkin noiden kahden kanssa hoidin homman pitkälti senkin vähän aikaa, kun omaa maitoa annoin.
Tsemppiä sinne kovasti ja muista ettei se imettämättömyys susta sen huonompaa äitiä tee. Pääasia, että lapsella masu täynnä. =)

Sitteri Kyllä sellaiseen ainakin uskaltaa aika aikaisin laittaa, jonka saa makuuasentoon...
 
suhveli meillä on sellanen säädettävä sitteri jonka saa ihan makuuasentoon ja siinä vauva on ollut pieniä hetkiä jo.Mun äiti muuten vitsillä sano että sitten vasta on nainen kun on luomuna synnyttänyt, ilman mitään kivunlievityksiä, joten nyt mäkin voin sit vihdoin sanoo olevani nainen :D

katjuska kiitos tsemppauksesta! :hug: kyseessä ei kuitenkaan oo WOW niin ku varmaan meinasit vaan vielä ääliömäisemmät sotapelit kuten COD.ymmärrän kyl et niissä on se sosiaalinenkin puoli kun pelaavat klaaneissa mutta silti vituttaa, enhän mäkään mitään sosiaalista elämää saa kun lapset ja koti aina mun vastuulla.

miia kiitokset sullekin!koitin kyllä jo raskausaikana miehelle puhua ja nyt eilenkin kun oltiin saunassa mun porukoilla mutta ei tuo niinku tajua...se vähättelee koko asiaa ja koneella viettämäänsä aikaa.mahtavaa että sulla mies osallistuu, noin ison katraan hoito voiskin yksin olla tosi raskasta!

eilen onneks mun äiti soitti et topatut imetysliivit on alessa, mennään ostamaan.otin sitten vauvan matkaan ja mies jäi esikoisen kans.oli kuulkaa jopa pessyt pyykkiä!toki ne oli koneessa valmiiks mut silti täysin ennenkuulumatonta.reissussa sain olla kolmisen tuntia, kyl helppas!sit tosiaan oltii illalla vielä saunassa ja tänään mennään mun kaverin synttäreille (tosin koko perheen voimin nii ei voi kovin kauaa olla...)niin saa pää vähän tuuletusta!

nyt kutsuukin jo vaipanvaihto, ukko taaskin töissä...


 
Tervehdys taas! Oli tekstiä tullu rutkasti taasen mut yritän nyt jotain muistella=)
Sitteris On esikoinen ja tämäkin ollut ihan alusta asti sen saa melkein makuu asentoon siinä ovat tykänneet olla.
Kiloista :kieh: 17kg olis viel se 7kg jäljel... Tosin siihen mihin pyrin on 11kg jäljel...Sit kun sen saavutan niin oon tyytyväinen eli joskus 10 vuoden päästä...
Koliikista Mä oon kuullu et alkaa kolmen viikon iässä ja loppuu kolmen kuukauden iässä... tiedä häntä sitten!
DD Meillä taitaa olla aika saman tapaset miehet... Kyl ukko sillon on noiden muksujen kans kun mun on pakko mennä kauppaan esim. se onkin si ainut millon se on 100% niiden kans. Kun täytyy painaa töitä niska limassa ja tyyliin 24/7 ja sit ku tulee sisälle niin a. joko tiuskii esikoisel tai b. on muuten vaan kiukkunen eikä sille viitti edes puhuu mitään! Nuoremman kans se viettää aikaa sillon ku kylvettää sen eli kerran tai kaks viikos muuten ei pahemmin ees syliinsä ota... Ja meillä kun noita ilmavaivoi on tol neidil niin olis ihan kiva jos välil sais johki muuhunki syliin, mutta eipä tuo mikskä tuosta tuu muuttumaan jauhaa sille asiasta tai ei. Mut oon aatellu asian sillai et oon sen verta vahva ihminen et pärjään yksin kahden lapsen kans siinä missä yhdenkin lapsen kans ja saapa si ukolle sanoo sillon ku se vinkuu kiikkustuolis et ku olis tajunnu sillon olla muksujen kans kun ne oli pienii et kukaan ei estäny mutta kun kaikki muu meni lasten edelle!!!
Kaiken huippu mitä se joku päivä sano et ku hänel tekis iha hyvää päästä ns tuulettuu....Hmm entäs mä?!?! Mä en oo sit tuulettunu kohta vuoteen... Mut mähän oon vaan äiti ja vaimo en mä mitään tuuletusta tarvi kun en edes töis käy ni ei voi olla edes rankkaa! Miehet on syvältä!!!!!
Joo se siitä vauvelille on nuha tullu jostain... Ihan pyllystä kun noin pienel on nuha kamalaa kun on ihan räkänen si jonku niistäjän kans varovasti yrittää saada edes vähän räkää pois ja ne suolaliuos tipat on niin kivoi pistää ku toinen kiljuu ihan tosissaa :/ Toivottavasti menis pian ohi. Viime yö oli ainakin jo parempi kun sitä edellinen sinä yönä taisin nukkuu ehkä kaks tuntii ja nekin istuen vauva kantorepus... Ja tietty eilisen päivän sit olin yksin tyttöjen kans kun ukon piti tosiaan painaa töitä tuli se si puol kasi sisäl ja laitto esikoisen sentä nukkuu...
Neuvolan tantta kävi eilen oli neidillä paino noussut nyt painaa 3700g ihanaa että paino nousee hyvin ja maito riittää, toivottavasti piisaa sen puoli vuotta et onnistus paremmin toi imetys kun esikoisesta!
Nyt ei auta muu kun mennä siivoon jonkun kun sekin tarvii tehdä...
elohiiri ja pikku nainen 3viikkoo 1päivä :heart:
 
Terevehdys!

Nempu: Tervetuloa ja onnea vauvasta koko perheelle! :flower:

Daydreams: Koitahan jaksaa :hug: ! Pistä se miehes selkä seinää vasten ja kunnolla ripität sitä! Mullakin mies on väliin niin junttura ettei mitään voisi tehä kotihommia ku hän käy kellon kierron töissä (ja raskasta työtä kyllä tekeekin) mutta olen hälle sanonu että mää en oo sun äiti ja koko ajan passaamassa että kyllä ison ihmisen pitää ymmärtää ettei sitä kaikkeen repeydy! Miehen äiti kun on ollu ja on vieläki semmonen passaaja. Mie en siihen rupea. piste.
Suhveli: Älä turhaan huoli siitä imettämisestä :hug:, niin, pääasia että vauva saa ruokaa! Mun anopin tekele koko ajan pelottelee että kohta sulla loppuu maidon tulo...mukavaa joo kun noin kovasti kannustaa :snotty:
Meillä on tuommonen sitteri jonka saa ihan makuuasentoon, niin siinä olen jonkin aikaa aina antanu köllötellä.
Katjuska: Meiän kaveri on tissillä 15-20min. Ja lopettaa ite sit syömisen ja riittää 3-5 tuntiin nukkua sitten. Toki se sitten saa omaski tarpeeksi maitoa.
Niin ja kuulin myös että maidon tulo ei noin vain lakkaa kun on kerran ruvennut nousemaan ja vauva imee. Ja jos loppuu, niin se voi johtua äidin stressistä tms.
Vaipat: Laitoksella käytettiin Pampersia ja totesin niitten sopivan meillekin joten niitä käytän kotonakin. Hyvin imee vellikakat ja pissavaippakin pysyy hyvin kuivana.
Maariankämmekkä: Paljastampa täs nyt kuinka painava olen...lähtöpaino oli 57kg (olen 161.5cm), viimesellä raskausviikolla painoin 72kg. Synnytyksen jälkeisenä päivänä paino oli 68kg ja äsken kävin puntarilla niin paino oli 61kg. Nyt huomaa että sitä lihoi muualtakin kuin mahasta, sillä reidet on aivan järkky hyllyvät ja läskit ja kaveri vei multa p*erseen :kieh: , mahapussi on jälellä eli kiinteytystä kovasti kaivataan! Vinkkejä otetaan vastaan...kyllä se varmaan auttaa myös kun pääsee kunnolla vaunuilemaan ja muutenkin liikkumaan oikein lailla...muttas kiirettä en pidä täs kuntoilussa...eiköhän sitä vuoden päästä olla kunnossa, vaikka herkkuja menee...jäätelöä ja suklaata :p

Keskiviikkona kävi terkkari kotikäynnillä...Kaveri oli ottanu syntymäpainonsa kiinni ja painoi nyt 3710g ( laitokselta lähtiessä perjantaina 12.9 paino oli jotain 3500+g ). Hyvin virkeä ja "voimakas" pikkukaveri. Ulkoilua saatiin ruveta pikkuhiljaa harjottelemaan. Antoi Jekovit D-vitamiini tipat ja huomenna aloitan antamisen. Iho on aika kuivahko joten ostin apteekista Ceridal-öljyä, jota laitettiin kylpyveteen vähän ja olen sillä myös pyyhkinyt kasvoja. Napatynkä irtosi keskiviikon vastaisena yönä.

Millä lailla puette vauvan vaunulenkille?
Tiedän, että on vaikea vastata kun vauvat ovat kaikki erilaisia...mutta varmaan on liikaa päällä vielä villa kerrasto?! Tarviiko laittaa kevyttoppa/vanupukua jos laittaa makuupussiin? (Meillä on kovakoppanen vaunu.)


Kiitoksia ja kumarrus, hän poistuuu :D

terkuin hille&kaveri 13vrk.
 
daydreams Jaksamista sinne :hug: . Onneksi meillä mies osallistuu vauvan hoitoon silloin kun on kotona. Viikolla käy kyllä päivät töissä mutta illalla sitten viettää aikaa vaavin kanssa. Tarvittaessa tekee ruokaa, siivoaa ja hoitaa vielä meikäläisen hevoset omien hommiensa lisäksi.
Pari-kolme kertaa viikossa käy "tuulettumassa" lentopallon peluussa, mutta on pitänyt huolen myös siitä että minäkin pääsen välillä rentoutumaan omien harrastusten pariin.


Katjuska
Meillä poika viihtyy 15-30min tissillä, lopettaa syömisen omatoimisesti, yleensä siihen että nukahtaa :) . Kerralla tyhjennetään vain toinen tissi, eikä sekään oo tainnu koskaan varsinaisesti tyhjä olla kun on syömisen jälkeen vielä jäänyt "valuttamaan".
Hyvin on ainakin vielä pojan paino näillä eväillä noussu B)

hille Minä puen pojalle alle villapuvun/fleecepuvun,siihen päälle vanupuku/kevyttoppapuku, tumput, villasukat ja tietysti lämmin lakki. Sitten koko komeus makuupussiin. Ihan tyytyväisenä on vaunuissa nukkunut. Jotenkin tuntuu että mieluummin vähän liikaa vaatetta kuin liian vähän.

 
Hille Olen laittanut bodyn ja housujen päälle verkkaritakin ja hupun päähän. Sen jälkeen pistän vauvan vaunuihin (kova koppa) makuupussiin ja kopan peitteen vielä päälle. Meille annettiin ohjeeksi mieluummin vähemmän vaatetta, ettei lastan alta ala hiota liikaa. Joskus vielä on ollut päällä tuo sadesuojus, joten vaunuissa on varmaan aika lämmintä. Kotona pikkuneiti on ihan vain paita tai body päällä.. ja vaippa tietty.

Esikko sai 'tän flunssan' missä on 39 astetta kuumetta. Pitää tarkkailla, miten ilta menee. Hänellä on vakuutus mutta pikkusiskolla ei ole.. Mies joutuu menemään töihin illaksi, joten jos näyttää pahalta niin taksilla vain lääkäriin.
 
Parisuhteesta

Meille tuli silloin kun esikoinen syntyi ni kriisi jota sitten puitiin terapiassa ja avioerokin laitettiin vireille.

Mies on ainut lapsi ja äitinsä passaama silmäterä ja minä tyhmä jatkoin sen passaamista alkuun.

Me ollaan aina menty paljon erikseen ja meillä onki eri kaverit ja harrastukset.

Välillä sitä miettiiki et mitä yhteistä sitten on.

Kuitenki molemmat on aina halunnu oman kodin ja lapsia ja semmosta tasasta perhe-elämää.

Ja kait se että yhessä laitetaan ruokaa ja syödään ja käydään ulkoilemassa ni on sitä parisuhde/perhe aikaa.

No joka tapauksessa sillon esikon jälkeen ruovittiin meidän tilannetta kaikilta osin ja molempien lapsuutta ja taustoja(mulla lapsuus ja nuoruus meni alkoholisti äidin kanssa ja pikkuveljestä huolehtien) ja miehellä kaikkea mahdollista harrastaen ja 100% tuki molemmilta vanhemmilta.

Hänen ei koskaan tarvinnut ottaa vastuuta mistään ja kaiken on saanut valmiina.

Oli siis ihan selvää että ollaan tosi erilaisia.

Kun pojan syntymä sitten koitti ni ekaa kertaa hän joutuikin huolehtimaan jostain ja ottamaan vastuuta ja huomasi ettei voikkaan enää mennä miten vaan ja millon vaan koska on joku muukin kuin hän.

Hän tavallaan kävi vasta 24 vuotiaana murrosikänsä läpi.

Me kuitenkin selvittiin yhdessä ja mies ryhdistäytyi ja rupesi ottamaan vastuuta ja uutta roolia isänä.

Silloin kyllä mietin että en koskaan toista lasta tee etten halua samaa kokea enää ikinä.

Toisaalta mietin kuin elohiiri että siinä se toinenki menee.Olen kuitenki aina halunnut lapsia ja huolehdin niistä vaikka sitten yksin vaikka se olisi viimeinen tekoni.

Ärsyttää vaan kun noitten miesten on niin helppo paeta vastuuta ja lähteä ja jättää vaikka koko perhe jos niikseen tulee.

Naiset ei samalla tavalla yleensä pysty koska se on se luonnon laki-kaikki on biologiaa suurimmaksi osaksi.

Meillä isoimmat tappelut tulee miehen harrastuksista.

Ne on hyviä harrastuksia(kalastus,metsästys,jääkiekko) mutta kun niitä on niin paljon ja mä taas haluaisin sen vähän vapaa-ajan käyttää yhdessä olemiseen ja vaikka oltais vaan kotona tekemättä mitään erityistä.

Mies ei koskaan oo mua kieltänyt menemästä päin vastoi kattoo kyllä lapsia vaikka kuinka mutta ei mulla oo tarvetta mennä koko ajan.

Jos kerran kuussa käyn bilettämässä ni se on must ihan riittävästi.

Mutta pientä kädenvääntöä noista tulee aina olemaan ja hyvä toisaalta että säilyy se intohimo ettei tuu sitä että kaikki on ihan saman tekevää ettei enää välitä ees mitä toinen puuhaa.

Sen oon kyllä päättäny että mua ei kukaan alista enkä jää "nyrkin ja hellan" väliin vaan sitten pitää ite mennä ja tehä ja tavata kavereita ja jne. pitää huoli itsestään ja terveydestään koska sitä kautta pystyy vasta huolehtimaan lapsistaan.

Ja vielä tosta anopista sen verran että nykyään meidän välit on tosi läheiset mutta kyllä hänkin tossa kommentoi ensi sanoikseen kun tuli vauvaa katsomaan että "sullahan on maha edelleen jäljellä..." :kieh: :kieh: :kieh: Kyllä ne anopit osaa...

Ja sit ku yritin siinä imetellä samalla ja neiti jotain ärhenteli siinä rinnalla ni anoppi totesi vaan että "tuleeko tosta hommasta nyt mitään..."

Hän kun ei itse imettänyt juuri lainkaan ja muutenkaan ei ymmärrä tätä kun oon yrittänyt selittää tätä että nykyään imetetään lapsentahtisesti eli aina ja niin pitkään kun vauva haluaa eikä 4 tunnin välein tai jotain muuta vastaavaa mitä joskus oli...

No täytyy yrittää ymmärtää.

Mullakin on molemmissa raskauksissa hävinnyt perse sivuprofiili on ihan "suora" paitsi maha pömpöttää... :kieh: mutta kyllä se viimeksi jostain taas ajan saatossa löytyi... =)

Painosta ei mitään hajua...ei oo vaakaa kotona.

Mä oon 170cm pitkä ja lähtö paino oli 66kg ja synnärillä painoin 85kg..että varmaan 7 alkaa vaaka lukema kun parin vkon päästä puntarille neuvolassa meen...

Esikosta laihduin niin että painoin 60kg kun 3kk oli kulunut synnytyksestä.

Se oli mulle liian vähän kun posketkin oli ihan klommolla mutta sitten kun imetys loppui ni muutama kilo tuli takasin.

Saas nähä miten nyt käy... :whistle:

Mäkin sain jonku ihmeen kurkkukivun eilen,täytyy nyt toivoa ettei vauva saa sitä.

Ai niin ja mitää rokkoa ei meille koskaan tullut!

Sain varattua nimenantajais päivänkin 26.10. ja juhlapaikan pitopalveluineen.

Nyt ei tarvi sitäkään enää murehtia.

22 aikuista on kutsuttu ja kymmenkunta lasta joista osa sylivauvoja.

Vielä pitäis miettiä jotain ohjelmaa ja pro seremonioista aattelin tilata semmoset viralliset kummitodistukset kummeille.

Jaaha nyt nukkumaan vaikka tunnin päästä herätään jo ekalle syötölle..

Viime yönä reilu 4h unipätkäkin jo oli! =)

Jousikas&Inkkuliini 13pvää :heart:
 
snodgrass
Höh, kirjoitin pitkät pätkät ja kone hävitti ne... :headwall:

Siis..
hille kun viikolla oli kylmempää, n. 8 astetta, puin bodyn ja housujen päälle collegetakin, kevyttoppahaalarin ja pistin makuupussiin (meillä on pehmeä kantokoppa ). On ollut aika lämpimän oloinen, mutta ei kuitenkaan liian hikinen.

daydreams voimia parisuhteen kanssa painimiseen! :hug: On niin epäreilua joutua kantamaan vastuuta yksiin ja vielä niin ettei toinen edes kunnolla myönnä ongelmaa. Sitten ihan toinen asia: kerroit että teidän esikko olis ollut syö ja nukkuu -tyyppiä, joka söi usein. Voisitko vähän kertoa miten teillä silloin sujui yöt ja alkoiko syöttövälit pidentyä jossain kohtaa? Vaikka vauvat on tietty yksilöitä, olis kiva kuulla jotain, kun meillä taas esikko oli juurikin sellainen killittelijä pitkillä syöttöväleillä. Tämä taas syö usein ja nukkuu paljon. Öisin jos hyvä tuuri käy, voi saada yhden 3 tunnin pätkän, muuten herätään syömään 1,5-2 tunnin välein.

Oon nyt ihan pihalla neidin syömisistä muutenkin, kun tänään ja eilen on itketty enemmän noita masuvaivoja. Sit kun hän syö vain sen 5-10 minuuttia kerrallaan, niin en ikinä uskalla luottaa etteikö hän olis nälkäinen jos itkee. Tulee siis tarjottuakin rintaa aika usein, on vaan nyt jotenkin epävarma olo. Ja jos toinen huolii tutin, niin silloinkin mietin syökö toinen lohduksi ja imun tarpeeseen, vai onkohan sillä kuitenkin nälkä ja paremman puutteessa imee sitten tuttia... Joten olen nyt vähän sellainen syö nyt varmuuden vuoksi -äiti. No, ei siitä tietty varsinaista haittaakaan ole, paitsi että masuvaivat ehkä vain lisääntyy.

Vaikka taannoin kirjoitin maltista painonpudotuksen suhteen, itsellä on nyt kuitenkin joku ahdistus kiloista päällä. Tai paniikki siitä, että mitä jos ne ei tällä kertaa lähdekään. Viimeksi sitä jaksoi suhtautua ihanan maltillisesti, ajattelin että kunhan vuoden päästä on entisissä mitoissa, ja hyvin ne kilot silloin lähtikin. Nyt sit pitäis jotenkin heti alkaa jotain tapahtua.. Samaan aikaan on kauhea makeenhimo koko ajan päällä, joten hyvin menee :|
 
UKKELIT JÄRJESTYKSEEN SIEL!!! DD, Elohiiri ym. ei tarvitse eikä saa tuolloista sietää kumppanilta, jos ovat kerran vapaaehtoisesti lähteneet perhettä perustaan... Jotenkin se on niiden kalloon taottava, et puolet vastuusta kuuluu sille osastolle, ja jos ei muuten usko, niin pelikone yhtäkkiä saattaa hajota tms... Jos ei ukkoa vastuunotto kiinnosta, niin kannattas sit kysästä miksei sit lähe yksin tein omaan poikamiesboxiinsa pelaileen 24/7...varmaan ihanaa elämää olis pitkän päälle, mutta kandee ehkä kokeilla tuollaisen vaihtoehdon esittämistä, jos ei muuten uso...?

Miia - Treella saa luovuttaja 20e ja Hkissä 22e luovutelta äidinmaitolitralta, ilmeisesti jonkinmoinen kysynnän ja tarjonnan laki...

Sitterissä olen pitänyt 4 viikkoista pikkumiestä jo parin viikon ajan noin tunnin kerrallaan, sitteri siis Pikku-Piia merkkinen ja sen saa ihan makuuasentoon, oon laittanut yleensä vauvan kyljelleen jos sattuu pulauttaan enkä ole vieressä. Nyt muuten nukkuu oppien vastasesti sohvalla vatsallaan, mutta mulla on näköyhteys koko ajan. Äitini sanoi, että kun pikkuveljeni olivat pieniä, oli ohje nukuttaa pääsääntöisesti vatsallaan, niin ne ajat muuttuu, mutta kai se kätkytkuolemariski on suurempi vatsamakuussa.
 
Kiitos kaikille imetys-kommenteista! Lohduttaa kuulla... vaikka nyt alan olla jo päässyt asiasta yli. Tosin tänään kävi miehen isovanhemmat vauvaa katsomassa, eivätkä tienneet, että en imetä. Kun asia sitten selvisi, oli mummun ilme vähän sellanen "ootkohan edes yrittänyt". Nää vanhempien ihmisten kommentit on saaneet olon asiasta huonoksi, mutta onneksi mies ja muut lähimmät kannustaa. Muutenkin huomaan kyllä olevani tosi herkillä nyt vähän joka asian suhteen..

Kaiken lisäksi mun oma alapään paraneminen otti eilen takapakkia, ihan että pelästyin. Tuli pientä kipua ja vuoto muuttui runsaammaksi ja kirkkaan veriseksi.. onneksi nyt jo taas vähän parempi..mutta heti jos kävelee enemmän, niin lorahtaa... argh, eikö tästä parane ikinä...

Parisuhteen tila pelottaa täälläkin.. kaikki vielä hyvin ja mies osallistuu aina kun voi... mutta tekee yrittäjänä niin pirusti töitä, että isyyslomasta ei voida uneksiakaan ja illatkin menee monesti myöhään... joten jänskättää, miten parisuhde tämän kestää... kun vielä keväällä molempien opiskellessa elämä oli niin vapaata ja yhteistä aikaa oli paljon.

Kauheeta, miten negatiivis-sävyinen kirjoitus, sori... nyt idolsista hakemaan nauruja :)

suhveli ja pikkujäbä 10vrk
 
suhveli älähän pelästy, nuo alapään vuodot saattaa vaihdella hyvinkin paljon!viimeks mulla tuli semmosia isoja hyytymiäkin, nekin oli ihan normaaleja vaikka pelästyhän sitä sillo iteki...
nyt voi olla päiväkin ettei tuu mitään ja sit tulee taas enemmänkin.huolta ei kuulemma oo niin kauan kun ei haise pahalle tms. mistä vois epäillä tulehdusta.

mitzy olen kyllä sanonutkin että ihan hyvin voin tästä ottaa kamat ja pojat ja lähteä jos ei osallistuminen ala kiinnostaan...kyllähän tuo nyt tuntuu jotain ymmärtäneenkin mutta näitä parempia viikkoja on ollut ennenkin ja sit taas kaikki on palautunu takas entiseen.

snodgrass joo, esikoinen tosiaan nukkui max 2h putkeen.öisinkin siis saattoi herätä esim. 1 aikaan, syödä 20min. nukahtaa ja silti herätä taas kahen maissa jos oikein kurja yö oli.oli se tosi raskasta, kun ei tuo huolinu ees pulloa et mies olis voinu joskus hoitaa ja minä nukkua.
kokeiltii eri nukkumapaikkoja (koska yleensä nukku meidän välissä niin terkka ehotti että jos laittas omaan sänkyyn nii ei ainakaan maidon tuoksuun heräis..)ei auttanut, raskaampaa oli kun joutu nouseen sängystä jatkuvasti.
6kk iässä alotettiin soseet ja sillon vähän piteni unet, saatto 3h nukkua!lopulta vasta lähempänä 1v loppu yöheräilyt (imetys loppu 10kk ikäsenä pojan omasta halusta) mutta edelleen on aika vaativa tapaus...
toivotaan et teillä menis vähän helpommin!
tuo muuten oli kans "nopee"syömään ja aina ei tiennyt jäikö nälkä vai ei.tarjosin tissiä ja jos ei helpannut nii lykkäsin tuttia.imemisen tarve oli kuitenkin aika kova eikä aina voi olla vaan huvituttina.

hille pojalla on sisällä body, housut ja sukat, uloslähtiessä laitan collegetakin, sukkahousut jos oikein nollassa menee, fleecepuvun, myssyn, tumput ja villasukat.sitte komeus kantokoppaan jossa on kyllä vielä peitto varuiks.

jouskari meidänkin piti pitää tuona päivänä ristiäiset, miehen porukat vaan on sillon matkoilla!kehtaavatkin, ei yhtään aattele :whistle:
saman verran vieraitakin, hassu sattuma :D

kiitokset kaikille parisuhde tsemppauksista, kyllä tästä kai selvitään..tavalla tai toisella.ei se nyt auta kun ootella ja kattoo josko tuo lopulta jotai tajuis.Tänää lupas viedä mut vaateostoksille, haiskahtaa lahjonnalta... :D

huh, eilen sain tehtyä etätehtävän valmiiks ja nyt alkaa kaamee pänttäys keskiviikon kokeisiin...toisaalta kiva kun aivoilla on työtä mutta aikaa on nii vaikea repiä..ei haluis jokasta vapaata hetkeä käyttää vaa koulujuttuihin mut pakkohan se on, ainakin nyt kun on enemmän hommaa.
(paitsi tietty sit palstailuun käytetty aika... :whistle: )
mites muuten, onko kenenkään vauvalla todettu että olis nestettä kiveksissä?lääkäri huomas sillon kotiinlähtötarkastuksessa et pojalla on semmosta vaivaa ja viime viikolla neste ei ollut poistunut...lääkäri siis sanoi että yleensä poistuu itekseen mut joskus täytyy kirurgisesti poistaa.Ei vaan sanonu missä ajassa se poistuis enkä huomannu kysyä...

aatelkaa, esikoinen tuli 6 aikaa meidän sänkyyn ja nukahti!!nukuttiin siis melkein 7 asti, nyt olo on ku uudesti syntyny vaikka edellisyönä en mahataudilta nukkunut kun 2h.

d. ja pikkuveli 2 viikkoa!


 
Huh, kai sitä alkaa tulla vanhaksi kun arki tuntuu helpommalta kuin viikonloput. :)
Nyt saadaan olla pikkusiskon kanssa ihan kahdestaan, vain hänen aikatauluihinsa sidottuna. Syödään kun ollaan hereillä ja nukutaan kun nukututtaa. Esikon päivät ovat haasteellisia, nukkumaanhan hän menee klo 23 ja herää klo 7-8 eikä nuku päikkäreitä. Olisin niin onnellinen, jos hän menisi aikaisemmin nukkumaan ja heräisi vaikka klo 6!

Keksisipä joku itsestään desinfioituvan rintapumpun! Tekisi mieli päästä helpottamaan oloaan, mutta se pumpun ja pullojen ainainen pesu ja keittäminen! Tietty vois olla laiska ja keittää vain imuosan ja pumpata suoraan pussiin.. :) Sen vois suoraan heittää sitten taas pakkaseen. Tai jos pikkuneiti heräisi syömään..? Onko kukaan löytänyt hyviä liivinsuojia? Kankaiset menee läpimäriksi parissa tunnissa. Pirkka kertakäyttösuojia on tähän asti ollut käytössä, mutta olisivatko Ainut parempia? Tuotekehitystä on tapahtunut esikon ajoista ja silloin kun elämä oli 'säännöllisempää' niin selvisi paremmin ihan standardisuojillakin.

Unenpuute tai siis päikkäreiden puute alkaa vähän saada jo hermoja kireelle. Varsinkin kun mies oli siis la-illan töissä ja sunnuntaina kävi poikansa kanssa korjaamassa autoa, sen jälkeen meni äitini luo korjaamaan ruohonleikkuria ja vasta sitten tuli kotiin, samaan aikaan kuin kutsumansa vieraat. Olin yrittänyt hoidella kahta lasta, joista toinen toipilas ja hillota niitä 20 litraa luumuja, jotka mummo keräsi pihalta.

Meillä onneks tosiaan on miehen kanssa yhteiset harrastukset ja oikein usutetaan toinen toisiamme osallistumaan ja tentataan treenien / tapahtumien kuulumiset. Mutta mies on niin paljon sosiaalisempi enkä aina jaksa sitä, että mennään kylään tai että meille tulee joku.

Harmi, että toinen auto on huollossa. Olis pitänyt lähteä kaupungille shoppaileman. Mutta ehkä vois säästää shoppausintoa Hulluille Päiville. Eikö ne olekin ihan kohta taas tulossa? Viikon, parin päästä?

Entä jos sittenkin vain lähtisi vaunulenkille ja yrittäisi sen jälkeen vetää torkut..? Ja iltapäivästä jatkaisi tietokonehommilla.. Mies nosti esille 'työkoneen' ja pyyhki siitä pölyt. =) Tarkoittaa varmaan sitä, että olis aika vähän niin kuin ottaa esille noita opiskeluhommiakin.


 
ONNEN HETKI

Onko totta, et lapsi on sylissäin,
ja näen itseni silmissä sen,
että siintävät veet ja lämmin on näin,
ilma niin autereinen?

Missä ajassa, vuodessa elänkään,
kuka oon, minkä niminen?
Käsivarsillain nään nyytin ruskeapään,
josta aiemmin tiennyt mä en!

Minä elän ja tunnen ihanuuden
Missä ihmeessä olin ennen?
Jouduin odottamaan pienen ikuisuuden
tätä hetkeä suurta onnen.
-Erik Lindorm-

Moikkelis!

Tuo "runo" kyllä osuu ja uppoaa mulle, aivan ihana :heart:.
( Jouduin vähän muokkaamaan, kun meiän poika on ruskeapää ja alkuperäisessä on pellavapää).

Kiitos kaikille vastanneille pukeutumisvinkeistä, eiköhän se tästä. Mein poika on kyl aika "kuumakalle" niin pitää kattua mitä päälle laittaa ettei hikipäissään sit makoile.

Nyt meillä syödään 3 tunnin välein ja nukkumaan asettuminenkin kestää kyllä aikansa...haluaa pikkanen olla vaan sylissä :heart: pittää yrittää ajatella niin, ettei jonku viikon päästä syli kelpaakaan :D

hille&kaveri 2vko+1pv ( kohta jo iso mies :D )
 
Tervehdys!

Tänään sain jo tuon 4 vee neidin kerhoon, kun viime maanantaina jäi vaan yrityksen asteelle.

Hexa, mulla ei ainakaan pidä mitkään liivinsuojat. Tosi ankeeta. Mulla on aina kaksi ainun liivinsuojaa päällekkäin, kun muuten tulee läpi. Että heti kun joku kertoo jonkun hyvän, niin kiitän ja kumarran.

Mitzy, juu näyttikin että Tampereella maksetaan nykyään 20 euroa litra, kaksi vuotta sitten oli 15 euroa. Aloin just maidonluovuttajaksi, tänään lähti eka satsi äidinmaitokeskukseen. Maito toimitetaan ma, ke ja pe ja pitää olla täällä tuoretta maitoa, ei pakastettua. Hakevat miehen töistä, muutan olis ollut miltei mahdotonta luovuttaa.

Eilen saatiin kummeista varmuus ja ristiäispaikkakin varmistettiin ja päivä on 2.11. (taisin jo kertoakin aiemmin) ja nimestäkin tuli jo eilen yhteisymmärrys, että hyvällä mallilla sekin asia.

Kiloista oli puhetta. Tarttis päästä niistä eroon, niitä oli jo ennen raskauttakin.....mutta kaikki hyvä maistuu......

Mutta nyt taas ruokintahommiin.

Miia ja Tyyne 2 vkoa

 
Tervehdys tänne!
Ihanaa siirtyä tuolta odotuspuolelta tänne!
Tyttö syntyi meille 15.9, painoa 3520g ja pituutta 49,5cm. Nyt on siis viikko synnytyksestä ja neiti on niin ihanan rauhallinen vielä että...(koputan puuta)
Maitoa tulee hyvin ja neiti nukkuu pääosin syöttöjen välit. Ja isä osallistuu hienosti vauvan hoitoon, melkein enemmän kuin minä... :/
Meidän tyttö syntyi sitten perätilassa, mutta sain synnytettyä hänet normaalisti alakautta, synnytys kesti 5,5h. Välilihan leikkaamisen takia olen ollut tosi kipeänä, nyt alkaa vasta pikku hiljaa kävely onnistua, toivotaan että paranen pian, tämä olo haittaa niin paljon vauvan hoitoa..
En jaksanut lukea koko palstaa läpi ja kysynkin että koska ekaa kertaa lähditte vauvan kanssa johonkin, siis esim. mummolaan??oltas tänään menossa ja tyttö on nyt siis 1vko:n ikäinen, automatkaa n. 10min..

jkoo + Pimu 1vko
 
Nopea moikkaus ystävät rakkaat!!!

Juuri tultiin kotiin sairaalasta, jossa sitten hieman venähti. Synnytystarinaa voin kirjoitella sitten myöhemmin, mutta lyhykäisyydessään kolme päivää täyttä työtä 39 asteen kuumeessa, lopulta suunniteltu sectio tiistaina 16.9 klo 14.01 ja tulos oli maailman ihanin poika! Mitat oli 3650g ja 52cm. Jätkä joutui kuitenkin heti tiistaina teholle kun tulehdusarvot nousi. Perjantaina sain kuitenkin pojan vierihoitoon ja päästiin kunnolla tutustumaan. Itsellä vointi kävi myös aika piohjassa CRP oli vatimattomasti 300 ja edelleen vointi on aika kehno. Tärkeintä kuitenkin on että kaikki on nyt hyvin ja päästiin kotiin opettelemaan elämää vauvan kanssa sekä tutustumaan toisiimme!

Oikein tsiljoonasti onnea jo jakautuneille ja jaksamista vielä mahakkaille!

Koiramamma ja poika 6vrk
(laiskiaisena kopioin tuolta odotuspuolelta :D )
 

Yhteistyössä