***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Iltaa..

Viime yönä meidän napero nukkui 1,5 tuntia omassa sängyssään. Se on siis kiinni mun sängyssä ja puoliks röhnötin siellä hänen petinsä puolella. Mutta tänään hän onkin lähes koko päivän nukkunut. Ja mulle on noussut kuume. Ei kai rintatulehdusta, kun nousu loppui jo, vaan sitä esikon flunssaa. Pikkuisella ei ole vakuutusta joten saas nähdä miten selvitään se 2kk ennen kuin sitä voidaan hakea (melkein puolet jo takana?!). Ainakin mulla ja esikolla on vakuutukset mutta eipä esikkokaan sitä juuri tarvitse, mitä nyt LKL kontrollit 2-4 kertaa vuodessa.
Eli vastaus, en hikoile vaan palelen.

Nyt aletaan haluta tissiä, joten iltoja kaikille. (Onneksi halutaan! jo 1-2h edellisestä syömisestä)
 
Höpöti
Heipsan!

Neuvolatäti kävi tänään kotona... :) neidillä kaikki mukavasti... mitä nyt ei oikein innostunu kun jouduttiin kesken unien herättämään... mutta painoa oli ainakin tullu ihan mukavasti lisää... neiti paino nyt 4690g.. viikossa tullu siis reilu puoli kiloa :D mutta kyllä se sitten koko aika tissillä onki :D

Viime yö meni ihan mukavasti.. syömään vaan herättiin kaks kertaa! eiköhän se rytmikin sieltä ala löytyä vielä :D

Nyt neiti kaipaa tissiä.. :)

Höpöti ja mimmi
 
Koiruus - en ennätä lukea nyt mut todellakin haluan lukea sun synnytyskertomuksen tarkkaan läpi. Voi, että mua sapettaa sun puolesta, muistan kun kesällä jutskattiin siitä synnytystapa-arviosta!

Mulla saa aina veret kiehumaan tuo kun synnyttäjiä yritetään kohdella jotenkin semmosena pakettina, jolta on ensteks viety itsemääräämisoikeus ja toiseks pidetään muutenkin ihan höhlinä, täysin aivottomina olioina, joille voi vaan sanella miten mennään... Että laitahan vaikka vaan mun mieliks ;) tulikivenkatkusta palautetta sinne neuvolaan ja sairaalaan noista ohitetuista pyynnöistäsi ja lopputuloksesta vaaramomentteineen! Tai no ei mun mieliks, mutta jos joku siel hoitohenkilökunnan tasolla ottas kuuleviin korviinsa ja jotakuta muuta vaik tulevaisuudessa helpottas....
 
Huomenta!

Hikoilusta oli puhetta, mä hikoilen kans yöllä kuin pieni porsas. Hiukset ja kaikki ihan märät, ällöttävää. Sitten päivät palelen ja haalin vaan lisää vaatetta päälle.

Viime yö meni onneksi paremmin kuin edellinen. Vaikkakin mahavaivat alkoi aamuyöstä vaivaamaan. Täytyy varmaan hakea niitä tippoja siihen vaivaan.
Meillä ei kans nukuta omassa sängyssään, tai illalla saan sinne nukahtamaan, mutta sitten ekasta syötöstä jää mun viereen.

Täällä on aika yksinäistä välillä kun kaikki naapuritkin on niin iäkkäitä, mutta nyt tohon muutti samassa tilanteessa oleva äiti, samaa ikäluokkaa ja piristää kummasti, eilenkin käytiin lenkkeilemässä useamman kilsan lenkki.

Olin kyllä aikas poikki eilen kun pyöritin pari vuorokautta yksin tätä sirkusta kun mies oli työreissussa......

Mutta jos taas laittaisi pyykkikoneen pyörimään sun muuta.

Miia ja "Tyyne"
 
Ehdinpä vihdoin ilmoittautua tännekin!

Eli poika syntyi 19.9. klo 10.49. Pituutta 50cm ja painoa 3520g. :heart:

Kaksi yötä kotona takana. Kättärillä jouduttiin olemaan 5 yötä, joista pikku-ukko oli 3 ekaa yötä lastenosastolla alhaisen glukoosi- ja natrium-tason takia tipassa. Nyt kaikki hyvin, arvot ok.

Palaan tarkemmalla selostuksella paremmalla ajalla :D

Zucchero + pikku-ukko 7 vrk
 
Morjens moi!

JEE!!! TALVI TULI!!! :kieh:
Lunta/räntää sataa ja on jo maahankin jäänyt kerros valkoista...

Zucchero:Oikein Paljon Onnea pikkusen käärön johdosta koko perheelle! :flower:

Koiramamma:Sullahan meni synnytys ihan pitemmän kaavan mukaan! Ompa kyl outoo kun noin annetaan vaan jatkua. Mut hyvä kun saa asiaa purettua mielestä, niin löytyyhän siitä sit ihan hyviäkin puolia! Mulla tuntu synnytyksen jälkeen et kaikkea sitä "miehen" antaa tehäkkin (tällä tarkoitan raskaaksi tuloa) mutta nyt on mieli ihan muuttunut ja mikä ettei sitä voisi uudelleenkin..... :D
Rela-tippoja mää meinasin hakea apteekista, kun tuntuu Kaverilla olevan mahan väänteitä/ilmavaivoja. Pitää myös ruveta itte kattoo, mikä oma syöminen vois niitä aiheuttaa...hokasin et ainaki suklaa :| vähän aiheuttaa niitä ilmavaivoja...no, nyt sit pääsi suklaasta vähäks aikaa eroon :kieh:

Snodgrass:Minäki hikoan ku pieni eläin öisin...ja sit palelee kun mousee peiton alta kun on yltä päältä märkä. Niin ja myös ulkoillessa hikoilen mahottomasti...ja vaatetta pitäs pitää ainaki rintojen kohdalla, ettei tulis tulehdusta :headwall:

Hexa:Mie oon jättänyt vauvan alusta asti isin kanssa syöttöjen välissä ja isi saa aina väliin sit laittaa unille. On siis aivan ihanaa päästä vaan itte siis minä ihan itte yksin autoilemaan ja kauppaan.

Nukkumisesta:Kaverilla on väliin hankala nukahtaa varmaan sen mahan vääntämisen takia, sylissä nukkuisi, mut sänkyyn on vaikeampi nukahtaa.

Tänään meitä kävi lasten neuvoja kotikäynnillä...ihan kivan kulonen, kylläkin vasta valmistunut nuori tyttö, mutta eiköhän tuo asiansa osaa =)
Pojalla oli painoa nyt 4080g. Et ihan hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla ainaki vielä. Virkeä ja jäntevä poika.

Talviterveisin :D
Hille+Kaveri 2vko+5pv
 
Heipsis,mahdummeko mukaan tarinoimaan kanssanne? Olen seuraillut/lueskellut odotuspuolen palstaanne, sillä itsekin olin syyskuun "massukka" mutta ikinä en saanut aikaiseksi kirjoitella mittää...Kuitenkin tunnutte jo tutulta porukalta kun tuli suht ahkeraan luettua odotuspuolen juttujanne.
Meillä siis syntyi esikoistyttäremme, jota "Lilliksi" kutsumme, 4.9.2008 ja mitat olivat 47 cm ja 2785gr. PY oli peräti 37 cm.Suunnitellulla sektiolla syntyi rv 39+1, sillä hän päätti kääntyä vielä viime metreillä odotusta perätilaan. Nyt olisi mukava jakaa kokemuksia tästä vauva-ajasta kanssanne ja saada vähän "vertaistukea" omille ajatuksilleen, kun ollaan mieheni kanssa vielä vähän vihreitä tämän vauva- arjen pyörityksen suhteen.

=) Annie ja Lilli nyt 3viikkoa ja 1 päivä
 
Täälläkin ollaan hengissä!
Koliikki on ja pysyy mutta muut masuvaivat helpottaneet ainakin hieman :)
Hihkun täällä onnestani kun sain pienen just ekaa kertaa nukkumaan pinnikseen!! En pysty uskomaan tätä todeksi :eek:

Nyt on pakko rynnätä suihkuun nopsaan kun pieni kerrankin nukkuu itekseen.
Palataan asiaan mahd piakkoin :)


Voimia mammat!!! :flower:


Tini+Pingu 6vkoa :heart:
 
Heissan mammat ja mussukat!

Eilen käytiin tosiaan neuvolassa ja syntymä paino oli ohitettu. Nyt jätkällä painoa 3725g ja kaikki päällisin puolin kunnossa. Kyllä huomaa että miehillä on noi putkiaivot ihan syntymästä lähtien :LOL: ei voinut kävelyrefleksiä näyttää kun iski pissa hätä ja piti kusasta eka pöydälle ja sitten käveltiin! Muutenkin syöminen on pakko lopettaa jos tulee pieru samaan aikaan. Mulla Hb oli noussut hyvin,sairaalassa 104 ja eilen jo 130 :eek: :D Noh, mä olenkin musuttanut koko viikon maksamakkaraa ihan tohkeissani ja vetäsin heti kotiin tultuani maksalaatikkoa naamaan :p

Tänään käytiin sitten ekalla reissulla joka kohdistui minnekäs muualle kuin mummolaan :D Hienosti ajoitettiin niin että jätkä oli hereillä koko vierailun ajan ja kolmisen tunnin valveilla olon jälkeen nukahti autoon. Sitten tulee se surullisen kuuluisa kohtaus että jätkä heräs kun tultiin kotia ja nyt tuolla iskä sitä yrittää saada unille kun väsyhuutaa. Mä kävin myös ostamassa noita rela-tippoja kun tuntuu että vatsassa vääntää, eilen illalla aloitettiin että saas nähdä kauan menee että vaikuttaa vai auttaako ollenkaan.

Yö meni muuten aika hyvin nukkessa, puolilta öin herätin poikasen väkisin kun oli nukkunut siitä klo 15:sta lähes koko ajan. Mitä nyt hetkittäin heräsi vähän syömään ja taas unta palloon. Sitten kukuttiinkin kolmeen seurustellen :whistle: no mutta mä olin itse sen herättänyt joten en valita. Joo tiedän olevani hysteerinen esikoisen äiti :ashamed:

Kiitoksia vielä kaikille synnytys sympatiasta, pikku hiljaa alkaa olemaan asiat päässä kohdillaan kun tuota urakkaa miettii ja tällä viikolla tänään on ensimmäinen ilta kun ei mieliala mene mollivoittoiseksi. Väsymyskin alkaa pikku hiljaa taittumaan ja elämä voittamaan, luulen että kun saan noi antibiootit popsittua niin väsykin helpottaa.

Nyt tuli hirveesti omaa napaa mutta ihan mukana olen muittenkin kuulumisissa älkää huoliko! Taidanpa lähteä koittamaan tuota poikasta unille ja päästän miehen lepäämään...

Koiruus ja Poikanen 1vko 3pv
 
Annielle tervetuloa vaan mukaan porukkaan =)

Juu täälläkin hengissä ollaan vaikka vähän hiljaisena täällä taustalla :) Aika mennyt pläräillessä noita eri imetyssivustoja, kun meinaa välillä ongelmaa pukata päälle sen kanssa ja vinkkejä sitte oon yrittänyt etsiä...
Meillä menee muut syötöt oikein mallikkaasti, mutta tää illan viimeinen syöttö tuntuu jotenkin tökkivän. Poika syö just niin kauan hyvin, kun rinnasta tulee maitoa niin, että nielemisen ääni kuuluu koko ajan... Sitte alkaa sellainen ihme "imu, nännin venytys, irroitus-sarja" joka vaan aiheuttaa mulle rintoihin kipua ja pikku-ukolle jonkin asteista kiukkua. :/
No sitte oon aatellu, että jos ei haluukaan sitä maitoo enää, vaan haluis vaan imeä, niin oon kokeillu tuttia... no ei auta... huutaa vaan. :|
Sitte tänäänkin päädyttiin vaan antamaan lisämaitoa ja sitä menikin sitte noin 30 ml ja poika oli niin tyytyväinen sen jälkeen... Että onkohan se sitte niin, että kun pojalle tulee tässä illalla se oikein iso nälkä, niin mun maito ei sitte riitäkään silloin???? :snotty:
että kaikki vinkit kehiin vaan kiitos :saint:

Tiniille voimia sinne :hug: jokainen päivä on aina yhden päivän lähempänä sitä, että koliikkivaivat ovat historiaa B) (tällä ajattelulla oon ite asian kanssa selvinnyt silloin kun se meillä ajankohtaista oli =) )

Kai sitä nukkumaan pitäs mennä taas, että jaksaa :xmas:
 
Iltaa!

Voi hyvänen aika tota Koiramamman koettelemusta!

Onneksi ootte nyt kotona ja kaikki hyvin!

Ja Tervetuloa uusille! :flower:

Tänään oltiin kauppakeskuksessa shoppailemassa koko perheen voimin ja käytiin kahvilla ja muuta.

Neiti nukkui kiltisti koko ajan ja kerran syötin Anttilan pukukopissa... :D

Ostin uusia syysvaatteita tai lähinnä puseroita mutta noi samperin vatsamakkarat ne vaan keikkuu tossa ja tirsuu ja tursuu..isoimmat farkkuni sain jalkaan ängettyä mutta tiukkaa teki.

Isompia en aio ostaa joten täytyy vaan odottaa ja toivoa että mahtuvat muutaman vkon päästä.

Täällä alkaa tulla pientä rytmin poikasta neidille.Yö unille mennään 21-21.30 ja yöllä herää

23.30,2.00,4.00 ja 6.00 ja sit siinä 8.00-9.00 aikoihin herätään sitten mennään taas aamupvä torkuille pariksi tunniksi 10.00-12.00 ja sit varsinaiset päikkärit ulkona 13.00-16.00 ja sit illalla taas pikku unoset 18.00 aikoihin ennen ku alkaa tankkailee yötä varten ja illalla sit enempi ja vähempi tissilla ja sylissä viihtyy.

Illalla ne tissit on tietty tyhjimmillään ja täälläkin on tuota Katjuskan kuvailemaa "ärhentelyä" eli on imevinään ja sit päästää irti ja taas nappaa uudestaan.Yleensä johtuu siitä että on jo niin väsyny ja unen ja valveilla olon rajamailla ja haluaa imeä muttei oikeen enää jaksa ja rinnastakaan ei tuu kunnolla vaikka kyllä sieltä tulee sen mitä tarvii...mä oon sit vaan tyynesti nostanu pois rinnalta ja antanu olla sylissä maha vasten mahaa ja siihen sit rauhottuu ja sit kannan sänkyyn minne jää.

Viereen ei oo enää tarvinnut ottaa ku ihan satunnaisesti vikan yösyötön jälkeen.

Jotain pientä ähinää ja puhinaa täälläkin on ilmennyt yö aikaan ja ratkaisuna siihen sama ku esikoisenki kanssa eli vatsallaan nukuttaminen sanokoon kuka mitä tahansa.

Kun ei voi joka ähinään sitä rintaa tarjota enkä ala kantamaan ympäri kämppää keskellä yötä ja hyssyttelee...aamuyöstä yleensä alkaa ja sit loppuu siihen ku hetken silittää selkää ja peittelee ni jatkaa uniaan.

Laitoin myös imetysharson sänkyyn että tuoksuu sitten maito ja äiti hänen nenuunsa jos lisäisi sitä turvallisuuden tunnetta... :D

Mä oon näissä jutuissa vähän semmonen oman tien kulkija enkä osaa oikeen muille neuvoja antaa.

Yritän vaan toimia sillai maalaisjärjellä ja ilman turhia hössötyksiä.

Onkos muilla vielä tikkejä tuolla alapäässä..??

Täällä on ne pari hassua ommelta ja kiinni pysyy ja vuoto jatkuu joten ei tarvi petipuuhia ajatella vielä..

Olipas Koiramamman hemppa noussu nopsaan.

Mulla se oli synnäriltä lähdettäessä 98 ja ei hajuakaan mitä nyt.Rautaa vaan vedellään.

Mitäs te joilla on nimenantajaiset ni meinaatte pukea vauvan päälle juhlaan?

Mä yritin kattoo tänään mekkoja mutten oikeen löytäny mieleistä...noista erikoisliikkeistä varmaan löytyis mutta maksaa sitten enempi...

Pojalla oli sillon sammarit ja kauluspaita.

Hikoilusta oli puhetta-sama täällä ihan hirvee yöhikoilu päällä...

Ensimmäiset näpytkin bongattu leuasta! :kieh:

Tänään saapui neidin kelakorttikin joten hänellä on nyt nimi virallisesti! :heart:

Jouskari&Inkkuliini 2vkoa ja 4pvää
 
Huh, josko nyt sais jotain taas kirjotettua..

katjuska kiitos tulitikuista!tuli eilen tarpeeseen kun sain yöllä 2h nukuttua |O esikoinen heräs siis 3.30 ja vauva huuteli yön mahavaivojaan...onneks tää yö meni vähän paremmin, nyt tuo nukku sentään 5 asti eikä vauvakaan ihan koko yötä valvottanut.

Dior sama meno täälläkin että on aika vaikee saada nukkuun muualle kun syliin tai vaunuihin, öisin ja iltasin en ees yritä vaan nukkuu meidän välissä (tai mun päällä...) ja iltasin onki sylissä lähes koko ajan.
Mut esikoinen oli kans semmonen ja kyllä se silläkin ohi meni että eiköös tälläkin..
vaunuissa on molemmat parhaat ja pisimmät unensa nukkuneet.

snodgrass mullakin on tuo imetys-hikoilu alkanut taas!ihan tajutonta, ei tosiaan tarvii ku vähän kauppaan lähtee nii johan on kuuma..juur eilen yhen kaverin kans naureskeltiin kaupungilla kun muut oli toppatakeissa ja meillä ei ollut kun paidat päällä ja naamat silti punasina...ja öisin juur toi tissivako on se pahin!yäks!

mekin päästiin eilen neuvolaan ja poitsu olikin jo 4010g ja 54cm!tajutonta kun aattelee ettei oo vielä ees 3-viikkonen ja jo 4cm tullu pituutta...
pojalla edelleen nestettä kiveksissä ja silmät keltaset mut eiköös nekin siitä...vielä en huoli.
mä olin päässy raskauskiloista eroon ja nyt painankin 2kg vähemmän kun ennen raskautta!jei!enää 8kg mentävää tavoitteeseen...

zucchero mukava kuulla teistä, hyvä että kaikki kuitenkin hyvin!

hille tännekin sitä lunta!!!mä oon kyllä enemmän talvi-ihminen..

Tinii kyl se siitä vielä!!mahtavaa!

katjuska meillä alkaa tuo vaihe iltasin kun kaveri alkaa oleen niin väsynyt että haluis jo nukahtaa mutta ilman tissiä ei voi nukahtaa eikä jaksa kuitenkaan syödäkään...joten hetken kiukkuaa tissillä, laitan tissin pois ja lopulta nukahtaa syliin..joskus huolii kyllä tutinki.

jouskari täällä vielä tikit ja vuotokin jatkuu enemmän tai vähemmän joten miehen innosta huolimatta ei vielä puuhata mitään pöllyttelyjä...eikä mulla kyllä vielä olis halujakaan...josko sit parin viikon päästä jo!
meillä poitsulla kastemekko vaan sen kasteen ajan ja alle on esikoisen vanha v.sininen potkari, alle kaulus-body ja siihen on myös takki-systeemi jossain mutta esikoinen ei sitä tietty kaivannut kun kesällä oli ristiäiset.ne varmaan laitetaan tai sit kans vaa sammarit...saa nähä.

esikoinen on keksinyt että häntäkin täytyy kantaa kun pientä vauvaa ja nyt aamulla olis ottanut myös "tittimaitoa"...kunnes pikkukakkonen vei huomion :)

täällä taas ukko töissä...ärsyttää!!
d. ja pikkuveli 2vko 5pv
 
Katjuska:
Meillä oli ihan samaa pari päivää. Sitten olikin tissit ihan täynnä ja kun en pumpannut heti ylimääräisiä pois tuli rintatulehdus. Tai siksi, kun vein pelkkä t-paita päällä vaunut pihalle.. veto kai sen tulehduksen aiheutti.
Mutta siis, meillä oli pari iltaa hurjat imutukset ja sen ansiosta maitoa tuli taas uuden tasoinen määrä ja kun aamulla pumppaan ylimääräiset pois, saa illan lisämaidon tarpeen verran maitoa talteen (vaikka meillä on mennyt se pakkaseen kaikki...) ja tuotanto ja kysyntä pysyy kohdallaan. Tosin ajoitus on sitten vähän sinnepäin kun hyvin syödyn yön / illan jälkeen nukutaan koko päivä ja taas joudun menemään pumpulle..

Masullaan nukuttamisesta: Esikkoa oli pakko nukuttaa vatsallaan, koska siihen hän oli sairaalassa tottunut ja se oli pitänyt hänen masuntoimintansa kunnossa. Myös pikkusiskoa joudun nukuttamaan öisin mahallaan (rintani päällä) kun muuten pieni ähisee vatsavaivojaan niin ettei kumpikaan meistä nuku. Pään asettelen niin, että puklut valuu mun kainalooni tai kylkeen, jos niitä tulee. Onhan meillä myös se apneapatja, joka reagoi hengitykseen eli kun lastasta päästään eroon voi nukuttaa pikkuista vatsallaan omassa sängyssään sen apneapatjan kanssa. Nyt vielä lasta painaa niin hassusti, että vain asettelemalla saan vauvan hyvään asentoon rintani päälle. (olisikohan lastan painalluksesta tullut se rintatulehdus?)

Meillä nimiäisissä on lapsilla kummallakin juhla-asut, samantyyliset. Pikkuisella on pitkähihainen trikoosamettinen yläosa ja alaosa on taftityyppistä kangasta, jossa on samettiornamettia ja vuorissa on tyllireunus. Onhan se vähän tumma (mustaa ja tummaa purppuraa) ja sitten on tummansiniset sukkahousut tai pinkit kun mustia sukkahousuja en löytänyt kokoa 60 cm koossa.
 
Huomenia!

Ei se talvi meille vielä tullutkaan :headwall: , rupesi illasta vettä sataa niin meni ne vähätki lumet...noo, toivottavasti se talvi tulee tänä vuonna aikaisin ettei ole koko ajan sitä loskapaskamustaa keliä....

Koiramamma:Ostin eilen niitä Rela-tippoja ja annoin heti, niin mun mielestä helpotti huomattavasti iltaan mennessä kaverilla masuvaivat ja yölläkin sai ihan rauhassa nukkua ilman ähellystä ja vinkumista...voin tietenki kuvitella vaan :LOL:

Voi kun oli ihana yö meillä! Tuli ihan oikeasti (siis aikuisten oikeesti :D ) kunnolla kerranki nukuttua...Kaveri söi 21.30 ja sain melkis heti nukkumaan, niin sit veteli sikeitä tonne klo 2 asti ja sit syötiin ja nukuttiin klo 6:n ja vasta 9 aikaan oli meillä aamupesut.
Olimpa ihan sekasi kun sai "liikaa" nukkua, joten olin ihan hädissään klo 2 aikaan kun kaveria ei löytäny mistään, ääni vaan kuulu, hyvä etten soittanu virkavaltaa paikalle et mun vauva on viety! Unessa olin jo syöttämässä ja laittamassa unille takasi...ei saa unikuvat tuolla lailla säikytellä :headwall: , haastan unet oikeuteen!

Joo...jospas sitä tänään lähettäs käymään mummilassa... Mitähän se mein kisuli-Vili tuumaa vauvelista...

hille&kaveri 2vko+6pv
 
Tervehdys mussukat ja heidän mammat!!!

Viime yö meni ihan kuin unelma. Poikanen nukahti BB:n jälkeen ja heräsi ekan kerran puoli neljältä pari kertaa aamulla tissiteltiin ja äsken noustiin ylös :D voi autuus mitkä unet!
Koira on tullut kotia pitkältä hoitoreissultaan ja on kunnon Aulis Gerlander :LOL: eli virallinen valvoja, yölläkin pitää kytätä että poikanen saa maitonsa ja vaipat menee oikeaan paikkaan. Mitään kummallista ei ole touhunnut, kyttää vaan ihan yli innokkaasti touhuja ja haistelee kaikkien alapäätä ihan riittävästi.

Hille no ei ainakaan nyt viime yönä vääntänyt masua kun annoin yötä vasten niitä tippoja. Meillä kanssa mies oli ihan sekaisin aamulla kun ei paikallistanut ääntä joka tulikin siitä meidän välistä ja ei ollut edes yöllä herännyt kertaakaan. Mun ovela juoni "hyvät yöunet" onnistui eli sinkaisin heti ensimmäisestä äänimerkistä pystyyn ja äkkiä tissi suuhun ennen kuin poikanen on kunnolla hereillä niin sammahti sitten uudelleen kun masu sai täytettä.

DD teillähän poika kasvaa että kohina käy :D kermaako sä sille juoatat!? Oon kyllä tosi kateellinen tuolle sun painon pudotukselle. Mä tiedän että ylimäärästä tuli ja nyt vaan odottelen ja toivon hartaasti ettei ihan älyttömiä olis kuitenkaan tullut. Lenkille käy kyllä tämän tytön tie mutta tuo sectio vielä jarruttelee useamman viikon mitään kummallisempia urheiluja.

hexalle iskenyt kurja rintatulehdus :hug: taas ei tarttis ihan kaikkea kakkaa sinne teillekään tulla! Voimia masuvaivoihin.

Tinistäkin oli kiva kuulla ja toivotaan että masuvaivaisen vauvan olo helpottaisi mahdollisimman pian ja pääsisitte tuosta tuskasta! Muistakaa pyytää apua ja huolehtikaa myös omasta jaksamisestanne!

Jouskari mäkin odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen edes vähän normaaliin kokoon ja shoppailemaan uusia vaatteita. Raskausaikana tuo vaatevarasto oli aikalailla köyhä ja kohta oksennan kun näänkin "ne housut" ja "sen paidan"... Noh katsotaan mihin muotoon se tämä mamma meneekään kun pari viikkoa on kulunut.

Katjuska mähän oon ihan vihreä näissä imetysasioissa mutta mä yrittäisin roikottaa ja imuttaa sitä tissiä niin kauan kuin vaan hermot kestää ja lopuksi justiinsa joku 20ml korviketta että hiljenee unille. Luultavasti ei kauaa nuku mutta jos sillä välin olis jonkin sortin saalista kerennyt tulla tissiin ja imeminenhän sitä lisää. Muita vaan juoda kauheesti!

Dior ihanaa varmasti päästä remppaamaan Papun huonetta, voi kun meilläkin olis niin iso kämppä että sais ihan oman latenhuoneen :heart: nautihan munkin puolesta!

Sitte kysymys: Voiko tissimaitoja sekoittaa?? siis ennen pakkaseen laittoa. Mä ostin eilen tuon maidon kerääjän ja imetyskerralla tulee sellainen 20-40ml saalis sinne. Ja siis kannattaako? mä vaan mietin että enemmän hyötyä olis jos parin kerran maidot laittas samaan pakettiin. Ja sitten vielä että miten ne kannataa pakastaa?? Voi apua...


Nyt kutsuu maitotakiainen joten kaikille voinnit ja tsemppiä!
Koiruus ja poikanen 1vko 4pv
 
kiitos tsempeistä muruset :heart:

tulin vaan nopsaan vastaamaan pariin kyselyyn kun pieni puhisee tässä kantoliinassa...

Koiramamma kyseli maidon yhdistämisestä ja kyllä sitä ehdottomasti saa yhdistää! Pitää vaan jäähdyttää ennen yhdistelyä kunnolla.
Meillä tehty siis niin että jääkaapissa yksi pullo jossa kylmä maito, sitten pumppaan yhteen pulloon jonka laitan sitten jääkaappiin ja ennen seuraavaa pumppailua yhdistän kylmään ja pesen taas pumppailupullon käyttöä varten. sekavasti selitetty?! ..äiti on vähän väsynyt :p

masullaan nukuttamisesta olitte puhelleet ja sitä harrastetaan täälläkin kaikista kielloista huolimatta... neito ei kyllä ollenkaan viihdy selällään vaikka oon sitäkin kovasti yrittänyt ettei aina nukkuis samassa asennossa!

RELA-tipoista olitte myös höpisseet ja meillä ne toi vaan lisäkipristyksiä joten jätettiin suosiolla pois, samoin D-vitamiinit joita ei ees koitettu kun on muutenkin tarpeeks tota vaivaa.

JA hikoillut nukkuessa olen minäkin kuin pieni sika! Niska aina ihan märkänä kun herää vaikka ei ois mitenkään ees kuuma :headwall:

Nyt jos lähtis pikku hiljaa siirtämään nyytin isukille niin pääsis itsekin suihkuun :)


Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja perheille :flower:


Tini + Pikku-Pingu 6vkoa + 1pv

PS. Nyt jo tuntuu että voi hirveetä kun oma pieni onkin jo niin iso kun katsoo esim koiramamman pikkusen ikää! Itku tulee joka kerta kun kattoo neidistä kuvia kun oli ihan vastasyntynyt, se oli niiiiin pieni :heart:
 
Katjuska Oiskohan tuo sitä että vaavi tilaa maitobaarista lisää juomista :)
Meilläkin ollut tuon kaltaista toimintaa jonkin aika ja nyt tuntuu että maitomäärä on kyllä lisääntyny, sen verran on täydemmän tuntuiset nuo "tankit".

Ja nyt sitten tyhjentämään niitä ennenkuin herran pelihousut ratkeaa :wave:
 
Kiitos imetys neuvoista =) Mä kans mietin tuota lisätilausta, kun se kolmen viikon ikäkin meillä just eilen saavutettiin, että joskos sitte sitä ois. Pitää tänään kokeilla sitä, että antaa toisen sillä tissillä vaan vähän leikkiäkin, mutta taidan rintakumin ottaa avuks, jos vaikka ei tulis tissit ihan niin kipeiks sitte :whistle:
Lisätilauksesta kielis myös se, että viime yönä meillä syötiin 02.30 ja sit taas 04.45 ja aamusta 07.45, kun yleensä on syönyt vaan kerran yöllä. Päivälläkin tuo syöttöväli on nyt ollut eilen ja tänään lähempänä 2-3 tuntia, kuin sitä 4-5 tuntia joka aikaisemmin oli.

Missäs vaihees noi D-tipat pitikään aloittaa? (kolmas lapsi eikä vaan muista :ashamed: ) Kun meidän oma neuvolantäti on ollut nyt lomalla ja toinen täti ei tippoja antanut vaikka kyselikin, että oonko jo saanut ne.

Nukkumisasennoista meillä nukutaan kyljellään. :)

Nyt sitte voisin minäkin kysyä jo hyvistä imetysliiveistä, kun tää imetys nyt tuntuu ainakin vielä jatkuvan. Eli sellaset hyvät liivit isoille rinnoille... vinkkejä ja linkkejä saa laittaa :attn: ;)
 
Katjuska mulla on noita carriwellin pehmoliivejä ja yhdet semmoiset "kupilliset", mä ainakin mun jättirinnoillani olen tykännyt. Tulee postissa parissa päivässä ja hintakaan ei ole ihan kohtuuton. Jälleenmyyjiä on enemänkin kun googlettaa mutta ainakin www.vauvauva.fi niitä myy. Mulla kokona on xl ja kuppikoko varmaankin jotain e:n ja f:n välillä. D-tipat aloitetaan kahden viikon iässä :D joo ja täällä rupu kylässä ne ostetaan ihan itse!
 
koiramamma on kyllä niin uhkeiks tullu tuo rintama et voi ollakin että sieltä tuliski kermaa!!
Viime imetyksen liivit on auttamattomasti pienet, onneks äiti kustansi isommat liivit(kans muuten kupilliset, paljon kivemmat!), saikin ostaa D ja E...toivotaan kyllä että pienenis kunhan imetys loppuu.aika naurettavat hinkit meinaan nyt :D
sulla nyt on aikaa kuule sitä painoo pudottaa että älä nyt vielä kadehdi...ja itteni tuntien saan kyllä kerättyä takaspäinkin.Etureppu on kyllä viä niin komee ettei kaikki hameet mee ihan kiinni asti.

mä teen niin jos pumppaan että päivän kerään samaan pulloon ja illalla kaadan ne pussiin ja pakkaseen.Pakastan siis pussissa, se on helppo lämmittää vesihauteessa ja napsasta vaan kulma auki ja kaataa pulloon.Vaikka miehen hommiahan ne on, kun sit saa pullosta ku oon koulussa.

katjuska mä oon aina ostanu liivit ihan liiviliikkeestä, sieltä kuitenkin saa sit sitä kokoapuakin...tosin oon ostanu vaan alennusmyyntien aikaan :)




 
Moikkelis!

Käyn täällä päivittäin lueskelemassa juttuja, mutta oma kirjotus on jääny, kun tuntuu, että asiaa ois niin paljon, että aikaakin tarvis paljon...:) mutta nyt aattelin yrittää, kun poika ja iskä makoilee sohvalla nenut vastakkain. Ja jos nälkä yllättää, voi iskäkin pienen ravita - edes jotain positiivista pumppauksessa :)

Tänään ollu aika hulivili päivä, ensin aamusta saakka vieraita, ja kun vieraat saatiin klo.19 aikaan pihalle, vauva kaukaloon ja kummipojan synttäreille. Ja jätkähän sit nukku tietenkin nätisti pääasiassa tän illan, joten nyt tuolla napittaa silmät suurena isänsä kasvoja :heart: Noh, kohta viel pikkasen maitoa ja poitsu petiin, ja äiskä ja iskä perässä.

Päästiin tänään miehen kanssa kaksin saunaan! Ekan kerran vauvan syntymän jälkeen! Mun isä oli kylässä ja sanoin, että nyt kyllä laitetaan sauna päälle, kun meillä on vahtikin. Ja niin me mentiin saunaan. aah, tuli tarpeeseen. :)

Muutoin meidän kuulumiset: pumppaan edelleen, mutta oman maidon märä on vähentynyt merkittävästi, kun neuvolan suosituksesta yritin pari päivää taas imettää, mutta tuloksetta. Ja rinta jäi ilman oikeenlaista stimulaatiota, joten maitomäärä laski...Joten korvike on jouduttu ottaa kehiin ja tuskin siitä enää eroon päästään. Jäbän unipätkät on yöllä edelleen aika lyhkäsiä, max 3h, mutta kun nukkuu niin nukkuu hyvin, ainakin vielä. Välillä jotain pientä vatsanväännettä on havaittavissa, mutta vielä ei suurempaa...*koputtaa puuta*.
Silti toi univelka painaa pikkasen, mutta ei se menoa haittaa :)

oma paraneminen on sen sijaan ollu vähän kyseenalaista... mulla sairaalasta päästessä oli vuoto jo rusehtavaa ja aika niukkaa..no viikko sitten perjantaina alkoi kumma kipu tuolla virtsaputken seudulla ja vuoto muuttui veriseksi. Tätä jatkui torstaihin saakka, jolloin kipu ja vuoto katos ihan yhtäkkiä jonnekin. No eilinen päivä oli melkein yhtä hyvä, kunnes illalla tää kipu palas ja vuoto alkoi taas, suht runsaana. Mähän pelästyin ja soitin jo synnytysosastolle, missä kuitenkin sanoivat, että kuulostaa normaalilta. Tän puhelun jälkeen menin vessaan ja pönttöön tipahti todella iso klöntti "jotain"! mun oli pakko kaivaa se sieltä tutkittavaksi(sori, yääk) ja soitin taas synnärille, jossa päätyivät siihen, että oli kohtuun jäänyttä kalvoa... ja kipu ja vuoto katos ton klöntin jälkeen! Ihan outoa ja pelottavaa.. nyt pelkään vaan, että koskahan taas tulee lisää... synnäriltä ohjeistivat, että jos tulee uudelleen, niin pitää lähtee näytille... Nojoo, kirjottelen tässä vähän vauhdilla, niin voi olla aika epäselvää tekstiä...:)

Koiramamma olipas koitos! Mutta tosiaan muita peesaten, onneksi kaikki lopulta hyvin ja elämä kotonakin lähtenyt heti hyvin käyntiin. Ja mulla oli kans huikee fiilis kun pääsi sairaalasta kotiin, en jotenki viihtyny siel yhtään... ja koko ajan kanssa joku oli ottamassa vauvasta jotain kokeita...

Tinii hienoa, että elämä koliikin kanssa menossa jo parempaan suuntaan! Jaksamista vielä, kyllä sekin päivä vielä koittaa, kun vaivat on historiaa!

Nukkumisesta kyljellään täälläkin.

Pulauttelusta meidän poikasen puklit tulee paljon, ehkä jopa pääasiassa, nenästä! Onko se ihan normaalia??

Kasteen sain vihdoin varattua, se olisi sitten 26.10., nyt vaan nimestä taas vääntämään...:)

Vielä tulis juttua, mutta nyt tää mamma väsähti. Ja kuulemma pikkumieskin jo lepuuttaan silmiään... joten jatkan taas kunhan ehdin!

Tsemppiä kaikille kaikkeen! :D

suhveli ja "santeri" 2vko 2pv
 
suhveli mäkin soittelin neuvolaan tosta mun jäkivuodosta, sairaalasta lähtiessä tuli vaan satunnaisesti siteeseen, ja jatkui semmosena tuhrutteluna.Sit alko kans mahakipu ja tuli semmosta rusehtavaa "limaa".Sanoivat samaa, että jotain kalvoa olis.Nyt ei ookaan pariin päivään tullut kun vaan pientä vuotoa..sais kyl sekin jo loppua.

Tulin tänne huuteleen jos jollain olis happy babyn menopelejä?meillähän on nuo tuplat ja niistähän pamahti eilen rengas!käytettynä ostettiin joten tais olla aika vanha jo..en vaan mistään löydä että mikä noita myis uutena niin vois kysellä varaosaa.

mies lupas herätä tänää pojan kanssa, menipä sitten eilen illalla kaverilleen ja kotiutu aamuyöstä.arvatkaa nousiko 5 pojan kanssa!?!vituttaa.ja nyt se nukkuu tuolla vauvan kans eikä ees anteeks pyytäny.kohta kyllä katkeaa hermo tuohon.

nyt takas kutsukortteja vääntämään...
 
Ilmoitanpa tännekin että meille syntyi 24.9 tyttö, 3340g, 50cm, py 33,5cm mitoilla. Rv40+5.

Tonne odotuspuolen pinoon laittelin synnytyskertomusta, käykää siellä lukemassa.

Perjantaina kotiuduttiin ja neiti syö ja nukkuu sopivasti.

Eilen meinasi tulla rintatulehdus kun olen hölmönä vienyt roskapusseja ja muutenkin pomppinut ovella ilman takkia. Olin illalla just nukahtanut kun heräsin ihan hirveään horkkaan ja siihen että tissejä särkee. Ei muutakun äkkiä lisää peittoa päälle, kaurapussi tisseille lämmittämään ja 600mg buranaa nassuun. Aamulla jo onneksi ihan ok olo :headwall: Tulipa taas jotain opittua :/ .

Synnärillä multa lohkes hampaasta pala ja nyt sitten huomenna heti pitää mennä lekuriin, täytyy tänään pumppailla maitoo että iskä pärjää neidin kanssa pari tuntia.

Nyt täytyy mennä kotihommiin muuten iskee kaaos!

saaramanta ja neiti 4pv :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä