***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Heippa tännekin!

poika syntyi keskiviikkona 24.9. klo 6.39, 3115g, 50cm ja rv oli 40+0!

sama juttu kuin saaramantalla, synnytyskertomus tuolla odotuspuolella jos joku haluaa lukaista.

kysymys: saako buranaa syödä kun imettää? vai pitääkö edelleen pysyä paracetamolissa? tietääkö kukaan?

Nyt nopeasti syömään ennenkuin pikkanen herää tissille =)

meripihka ja poika-"apina" :heart:
 
snodgrass
Moikka!
saaramanta ja zucchero onnea! :flower:
annie76 tervetuloa mukaan!

daydreams hienosti teillä kasvetaan! Kuulostaa siltä että joudut tosi vähillä yöunilla välillä menemään, kuinka oikein jaksat? Olehan tarkkana ettei voimat pääse yllättäen loppumaan. Ja tosi törkee toi miehes temppu! :headwall:

suhveli meilläkin tulee puklua myös nenästä paljon, kyllä luulisin et se on normaalia - esikollakin muuten tuli =) Noilla pienillä kai menee vaan vielä vähän "putket" sekaisin.

katjuska toivottavasti saat imetysongelman ratkaistua, kenties kyse on just siitä tilailusta.

maitoa lisää luontaistuotekaupoista voi kysyä sellaista yrttiteetä, jonka on tarkoitus lisätä maidontuotantoa. Mun kaveri jolta meinas imetys vähän hiipua parin päivän sairaalakeikan jälkeen kehui että oli tehokasta.

Meillä nukuttiin viime yönä ennätyspätkä, 4,5 tuntia! Pahaksi onneksi oltiin sovittu juuri tätä pätkää ennen et mies hoitaa seuraavan syötön. No, koska se kestikin näin yllättävän kauan, niin tottahan minäkin heräsin kun toinen rinta oli ihan täys. Absurdi tilanne kun mies syöttää maitoa pakkasesta ja minä lypsän vähän lisää pakkaseen... No, tulipa taas harjoiteltua pullosta syömistäkin - sitä taitoa kyllä tarvitaa jo viikon päästä. Mut en saanut sit enää unta (tää syöttö-lypsy-tapahtuma oli viideltä) ja seiskalta nousin esikon kanssa. Onneksi sain hyvät päikkärit.

Eilen pääsin vauvan kanssa kaupoille, ja sain ostettua tukevat Anitan kaarituelliset imetysliivit. Kiva saada vähän tukevammat liivit päiväkäyttöön näiden halpisversioiden rinnalle.

tinii kiva kuulla että teilläkin vissiin elämä edes hiukan helpottanut. Paljon voimia sen koliikin kanssa jaksamiseen.

Nyt iltapalalle! :wave:
 
onnea vauvan saaneille! uusillekin!

antibiootit auttaa. esikon kanssa oli kaks tulehdusta vuoden aikana, joten tätä osas odottaa.

pakastus: esikon kanssa pumppasin suoraan ainun kertakäyttötuttipullopussiin ja teippasin maalarinteipillä, johon kirjoitin päiväyksen. jos yhdistin, niin silloin pumppasin pulloon ja yhdistin kylmät erät minigrip-pussiin.

sain ketorin-reseptin haavakipuun sairaalasta. Buranaa siellä muuten mammoille tarjoiltiin eli kai nekin on sallittuja imetyksen aikana.

kijoitusvihreet johtuu samnaikaisesta tissittelystä ja esikon telkunkatsonnan vahtimisesta.. saataispas edes joku jälkikasvustamme nukkumaan..
 
onnea meripihka ja saaramanta!ja tervetuloa tänne puolelle :D

snodgrass kiitos sympatiasta :hug: täytyy se myöntää että en mä oikein aina jaksakaan.Yöunet on luokkaa 2h-5h, eikä päikkäreitäkään oikein saa nukuttua.Toki nytkin voisi vähän torkkua kun esikoinen kattelee muumeja, oon kuitenkin niin herkkäuninen et heräisin kyllä jos tuo jotain muuta puuhastelis mutta sit ainakin sekois pää kun ei sais lainkaan "omaa" aikaa.
vähän kyllä pelottaa et koska se varavirta loppuu...

saatiin onneks tieteellisin kokein nyt selvitettyä et miks tuo esikoinen herää niin aikasin..
aiemmin siis nukkui 1,5-2h päikkärit ja heräs sitten 3-5 aikaan aamulla.
Parina päivänä sit koitin semmosta et herättelin tuota jo sen tunnin päikkärien jälkeen ja nyt se onkin nukkunut 5 ja tänäänkin 5.30 asti!jos jonain aamuna vielä sais nukkua 6 asti ;)
tais siis vaan tulla liikaa nukuttua päivällä.
Toki se oli siitä parempi et sit ehti ite nukkua kans mutta kait sitä mieluummin aamulla nukkuis pitempään ja on sit vaikka ilman päikkäreitä.
onneks vauva ei sentää herää kun 2-3h välein syömään yöllä.

Tänään tulee terkka ylimääräiselle kotikäynnille tarkistaan tuon pojan silmät.Mun mielestä se keltasuus on kyllä pikkusen hälvenny mutta voi olla vaan toiveajattelua...eli kai sitten laittaa lähetteen labraan verikokeisiin.Kattoo samalla myös pojan kivekset, vaikka voi kuulemma kestää parikin kuukautta että se neste sieltä poistuu...kuhan ei tarvis kirurgisesti poistaa.

paljastan myös mun hävettävän salaisuuden...parina päivänä on tehnyt törkeän paljon mieli tupakkaa!!mähän siis poltin ennen esikoista ja alotin satunnaisen tupakoinnin kun se oli 6kk...senkin sit tietenki plussan jälkeen taas lopetin, nyt on alkanut nuo miehen tupakat haiseen ihmeen hyviltä...iiks, mielenkovuutta vaan nyt mulle :D

nyt äkkiä meikkaamaan ku vauva nukkuu (välillä naurattaa oikein miten turhis sitä voi olla ku aina pakko meikata...)

d. ja pikkuveli 3vko

 
Huomenta!

Onnea Saaramanta ja Meripihka!!

Taas on uusi viikkoa. Kyllä vilistää päivät silmissä.
Koululaiset saatu koulumatkalle, oikeastaan aikoja sitten, taksi tulee jo 7.15, vaikka matkaan menee vain 15 minsaa.

Kohta tarvii viedä tuo yksi kerhoon ja sitten näiden kahden pienimmän kanssa lähdetään asioille.
Vien isännän isyyslomasta paperit kelaan, vai voiko puhua edes mistään isyyslomasta, kun oli kotona peräti 4 päivää!!!!! Ja niistäkin mä olin kaksi sairaalassa. Välillä aina kuittailen sille, että muut ne pitää isyyslomaa....

Toi meidän vauveli on kakannut viimeksi lauantai-iltana, yleensä kakkaa monta kertaa päivässä. On kai ihan normaalia? Vaikka hiukka alkaa jo huolestuttaa......Relatippoja haen minäkin tänään apteekista ja d-vitskut tarttee hakea.

DD, nyt vaan pysyt lujana tupakansuhteen....tsemppiä täältä siihen!

Mutta nyt touhuamaan että neiti on ajoissa kerhossa.....

Miia ja "Tyyne" kolme viikkoa
 
Huomenet täältäkin taas =)

Onnittelut tännekin puolelle vielä kaikille nyyttinsä lunastaneille :heart: :flower: Niin ja kiitokset synnytyskertomuksista =)

Pulauttelusta Meillä kans useinmiten tulee tavarat ulos nenän kautta.

Burana ja imetys Uskoisin, että voi käyttää, kun mullekin tosiaan jo sairaalassa sitä annettiin niihin jälkisupistuksiin.

Vuodosta Mulla se on jo useesti vaikuttanut loppuvan, kunnes sitte taas jotain valahtaa :kieh: Siis monta päivää ollut välissä ettei oo tullut mitään ja sit taas lirahtaa :headwall: Kovia kipuja mullakin alkuun oli, mutta nyt onneks niistä oon päässyt :)

Daydreams Kävin tossa jo eilen lueskelemassa täällä ja sama huoli mullekin tuli kuin snodgrassille, että millä sä jaksat, kun unetkin jää noin lyhyeeks. :/
Tosiaan varmaan kannattaa lyhentää niitä päikkäreitä, jos vaikka sitte nukkuis poika aamulla pidempään. Meillä tuo kolttiainen nukkuu yleensä noin tunnin päivällä ja illalla menee noin yhdeksän kieppeillä nukkumaan ja herää tossa seitsämän aikoihin...
Niin ja extratsempit sen tupakanhimon kanssa :hug: Itellä kans kerran pari tehnyt mieli kovastikin, mutta en oo sortunut B)

Miia Meillä kans tuo jätkä piti muutaman päivän kakkatauon ja nyt sitte taas onkin tullut joka päivä. Ihan normaalia varmaan on. =)

Katjuska ja Vilpertti 3vko3pvä :heart:
 
Huomenta!

Onnittelut Saaramantalle ja Meripihkalle perheineen vauvelista! :flower:

Nyt taidan perua kaikki kauniit sanani RELA-tipoista!
Taitaapa käydä niin, kuin Tiniikin jo sanoi, et pahentaa vaan masun vääntämistä. Mut pirun kalliit oli tipat jos ne meneekin nyt hukkaan! :headwall:
Kokeilenpa tänään etten anna niitä, niin kattotaan miten kaverin käy.

Miten te jotka juotte kahvia...kuinka kauan ootatte kahvin juonnin jälkeen ennen kuin imetätte, vai ootteko jättäneet kahvin kokonaan pois?
Hitsit...pitää olla kohta koknaan syömättä, kun kaveri nukkuu/nukahtaa oikein hyvin aina yöaikaan kun en itte ole syönyt mitään...mikäs on kultainen keskitie tässä imettämisen ja oman aterioinnin välillä... :headwall:

Liivinsuojiin palatakseni...oon nyt bongannu Helmi-merkkiset suojat ja ne tuntuu nyt ihan hyviltä...nyt kun kaveri on tehny maitotilauksen niin ei ne kyllä nekään vedä sitä heruttelua/suoraa vuotoa...märkänä on kaikki. Aivan mahottomasti taas tulee maitoa, oli jo taantumaa täs väliin, ettei tarvinnu käydä lypsyllä.

hille&kaveri 3vko+1pv
(syyskuu on vilahtanu semmosta kyytiä ohi, etten perässä pysyny...lokakuu jo kohta alkaa)
 
Hille En mä ole tuon kahvin juonnin suhteen tehny muita "toimenpiteitä" kuin vähentänyt reilusti :p. Aiemmn tuli juotua turhankin paljon mutta nyt oli hyvä syy vähentää kun tuolle pikkumiehelle aiheuttaa vatsanväänteitä. Ja esim. nyt menee tässä samalla kupillinen kahvia vaikka poika on tissillä, eihän kaffe heti tohon maitoon sekotu (ymmärtääkseni, korjatkaa jos olen väärässä :xmas: ).

Buranasta
Netissä oli jollakin "nettiapteekki"-sivulla että ibuprofeiini (kirjoitusasu?) erittyy vain vähäisessä määrin maitoon eli ei pitäisi olla haittallista, tosin tuokin on varmaan hyvä vaikka terkalta varmistaa niin voi sitten ola huoletta asian suhteen.

dd Imetätkö teidän sankaria? Kun meille terkka sano että rintamaito vaikutaa siihen silmien keltaisuuteen, eli ns. pitää keltaisuutta yllä (ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta jotakuinkin noin se meni). Meillä on pojan silmistä nyt vasta alkanut se keltasuus häviämään ja ikää on se 1kk 11pv.

Onko teillä vauvat ollu syönnin jälkeen pahoinvoivan näkösiä? Siis naama sen näköinen että kohta oksentaa? Kun tämä meiän sälli tekee sitä aina joskus. Ei ole kova pulauttelemaan, mutta johtuuko sitten siitä että tulee ns. ylitäyteen ja ylimääräset maidot olis kuitenkin tulossa takasin päin. Kun eilen tuli todiste siitä että maitoa on taas riittävästi. Olin imettämässä ja poika päästi välillä rinnasta irti niin sai maitosuihkun päälleen :D

Ristiäiset on 11.10, kovasti on ihmiset kyselleet pojan nimeä mutta eihän sitä voi paljastaa ennenkuin ristiäisissä

Ens viikon perjantaina olis lääkärinneuvola ja mulla jälkitarkastus. Jospa kaikki olis kunnossa, ei ainakaan mitään erikoisia tuntemuksia ole ollu ja vuotokin on todella niukkaa. Välillä oli kokonaan loppu kun taas alkoi sitten aloitti tuon pienen "valutuksen" uudelleen.

Että semmosta meille

Kirjoitusvirheet johtuu tuosta pikkumiehestä joka kiikkuu sylissä

Niihu ja pikku-ukko 1kk 11pv

p.s. Juuri kun kehuin että poika ei oo kova pulauttelemaan niin täräytti tulemaan röyhtäyksen yhteydessä semmosen satsin että oksat pois. Nyt on sitten hyvä ruveta nukkumaan :kieh:
 

Heipskukkuu!

Olin vkonlopun nettipimennossa mutta nyt taas täällä... :D

Kiitos kun jaksatte vastailla kysymyksiin mitä milloinkin mieleen juolahtaa kysellä...

Oltiin viikonloppuna mun isällä ekaa kertaa tytsyn syntymän jälkeen ja siellä taas maalaisilmassa päikkärit maistui reilu 3 tuntia vaunuissa neidille....

Kun ois pitänyt vauvaa näyttää naapureille ja muille ni hän vaan veteli sikeitä...

Tuli juotua pari lasillista skumppaakin ja ihan hattuun kihahti mokoma kun ei ole 9kk tullut liiemmin juotua tuota kuplivaa... B)

Kävin puntarillakin ku kotona ei ole vaakaa ja 10kg on lähtenyt 3 vkossa mutta 8kg jäljellä... :kieh:

Täällä on ruvettu hymyilemään enkä nyt tarkoita semmosta refleksi hymyä mikä tulee usein vauvan nukkuessa vaan ihan tarkoituksen mukaista kun menee lähelle ja lepertelee ni alkaa hymyilemään ja jokeltamaan jotain hyvin "tärkeää"... :heart:

Ulkoiltua vaan tulee liian vähän,aamupvät hujahtaa ku siivillä ja sit tulee lykättyä toi esikoinen vaan tohon pihalle että ees se saa vähän happea... :ashamed:

Toivottavasti asia korjaantuu ajan kanssa!

Jouskari& Inkkuliini 3vkoa












:heart:
 
Niihu juu, imetän kyllä, kiitos sulle tiedosta!en tota tiennytkään, josko se tosiaan siitä sitten vaan kun poika kuitenkin kasvaa hyvin eikä iho niin kellerrä...
tuo kans vääntelee naamaansa välillä, olen kans aatellu et taitaa vääntää mahaa...joskus jopa kakoo mutta mitään ei sillon tule, muutoin kyllä pulauttelee paljonkin.

meillä tulokkaan nimi paljastuu jo 10.10 (vaikka ristiäiset vasta 2.11) kun mies menee tatuoitavaks.Ennestään sillä on jo esikoisen nimi niin samaan kuvaan tulee sitten tämänkin (ja mahdollisen pikkukolmosen..) nimi.joten varmaan siitä eteenpäin aletaan sitten jo kutsua nimellä.

katjuska
mukava kuulla et olit aatellu :hug: täytyykin koittaa jos sais tuota iltaakin venytettyä, nyt vaan poika ite pyytää 20 maissa jo sänkyyn, eilenkin torkku sohvalla jo puolelta ja varttia vaille lähti sänkyynsä.ei kuitenka voi väkisinkään valvottaa...mut seittämään olis kiva nukkua :whistle: ooks sä huomannut et heräis aiemmin jos on nukkunu pitemmät päikkärit?
terkka ehdotti jos se herääminen aikasin johtuu siitä kun lähettiin keskellä yötä synnyttään ja poika sai kauheen kohtauksen täällä aamulla kun en ollutkaan kotona.et olin niinku "salaa"lähtenyt...mut ei luulis kun täällä oli kumminki pappa joka on yhtä rakas..

äkkiä päikkäreille viä jos sais ton vauvanki tainnoksiin...
 
mä en ole buranaa uskaltanut syödä kun oon lukenut että tuon pienenkin määrän erittyminen maitoon voi pienelle olla haitallista. Kätkyt kuolemaan on ibuprofeiinin vaikutusta jopa yhdistelty :/

Mä pysyn turvallisesti panadolissa vaikkei siitä mitään kunnollista apua olekaan :headwall:


Meillä oli tänään lastenlääkärin tarkistus pienellä ja lääkäri oli ihan pässi! Onneks ollaan kahdesti käyty siellä lastenklinikan päivystyksessä jossa pieni tutkittu perusteellisesti.

Pikkunen on kauheesti kasvanu: pituus 54cm ja paino 4,7kg!! :attn:
pipoa en muista enkä viitsi nyt alkaa korttia tuolta kaivelemaan kun pieni nukkuu niin tyytiksenä sylissä.

Meillä on taidettu tosiaan jokseenkin nujertaa toi koliikki ja kaikki osteopatian ansiota! Kaks viimestä yötä on nukuttu porukalla perhepedissä joka on aivan uskomaton saavutus. Tähän astihan toinen meistä koko aika ollut hereillä pienen kanssa. Heräilty on nytkin parin tunnin välein syömään ja vähän itkeskelty mutta LUXUSTA sanon minä. Tällastako tää normaali vauva-arki on :D

Nyt alkaa pieni taas heräilä joten tissibaaria availemaan lähden.
Voimia mammoille! ..ja isot kiitokset taas tsemppailuista :heart:

Tini+Pingu 6vkoa + 3pv



PS. Varasin kirkon ja juhlapaikan ensi kesäksi eli 8.8.09 minusta pitäisi sitten tulla rouva :heart:
 
ail
En ole oikein keksinyt mitään kirjoitettavaa vaikka lukemassa teitä käynki päivittäin.Meillä pojan neuvolatäti mursi sormensa ja sijaiselle ei saa aikoja joten ei ole pojasta nyt tietoa onko kasvanut kuinka.Jossain vaiheessahan meillä ei oikein tuo syöminen onnistunut.Kelpasi vain sairaalapullo.Nyt jo juodaan tavallisesta päivisin mutta syöttöjen kesto onkin sitten aika iso.Miulla itelläni baby blues vielä päällä mutta näemmä nuo lääkkeet auttaa jonniverran.Jälkivuodosta olette jutelleet.Miulla kesti noin 3 viikkoa ja nyt perjantaina taisi sitten lakaa menkat.Ja niiiin ihanat menkkakivut....argh.
Taidettiin olla ensimmäiset nimen saaneet ku ristiäiset oli jo 14.pvä

ail ja "Pipsa" 5vkoa
 
Voi jösses ku oli suloisia kuvia :heart:

DD Kyllä meillä vaikuttaa paljonkin nuo päikkärien pituudet yöuniin. Jos tuo jässikkä nukkuu 2-2,5 tuntia, niin illalla on vaikea saada ajoissa nukkumaan ja aamullakin saattaa kuukkua liian aikaisin.
Usein tuo nukkuu vaan joku 45 min-1,5h ja ihan itellään heräilee siitä. ja päikkäreille meillä mennään yleensä noin 12, mutta välillä vaihtelee. Kuitenkin se aika on tossa 11-13 välillä kun nukkumaan mennään.

Tässä mä ootan tissit turpeina, että tuo yks heräis kohta syömään :kieh: En viitsi pumpata, kun sit siinä käy niin, että toinen herää ja tissit huutaa tyhjyyttään :whistle:
Tuntuu siltä, että usealla tulee maitoo pumpattavaks asti ja liivinsuojatkaan ei riitä... Mulla ei sitä ongelmaa...eipä paljoo ylimääräistä täällä ole evässäkeissä :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 3vko4pvä :heart:
 
Terve!

Meilläpä oli kaksi astetta pakkasta ja vieläkin on niin kylmä, että maa on ihan kuurassa. Päästin kanat silti ulos....kaipa ne tajuu mennä sisälle jos paleltaa.

Meillä kans täytyy rajoittaa tuon 2v päiväunia, saa nukkua tunnin tai puolitoista, muuten ilta menee ihan sirkukseksi, eikä saa nukkumaan millään. Tosin pariin päivään en ole saanut päikkäreillekään. Eilen yritin kaksi tuntia tainnuttaa, kunnes annoin periksi. Mutta ilta olikin sitten mukava....

Ihania kuvia kaikilla palleroista!

Mutta menoksi taas. Muksaa päivää kaikille!

Miia ja Tyyne, 3 viikkoa 1 pvä

Ja meidän vauvelilla on vatsavaivoja vaan lisääntyvässä määrin. Piereskelee kyllä koko ajan, että onneksi sitä ilmaa tulee uloskin. Mutta kyllä ne vaivaakin. Ostin eilen relatippoja, kattoo nyt sitten koska vaikuttaa. samalla ostin d-vitsuja kun sovittiin neuvolan kanssa että aloitetaan vasta kolmeviikkoisena, kun tota masua on vääntänyt. Ostin jekovitia, kun sen pitäisi olla vatsaystävällisin.
 
moro

Olipa kiva lukea, että kaikilla ei ole tyytyväisiä ja helppoja vauvoja! Tällä poijalla ainakin mahaa vääntää koko ajan ja muutamina päivinä on päiväunet jääneet kokonaan väliin. Nyt jannu torkkuu tossa olkapäällä ja välillä ärtyy unissaan huutamaan. Sänkyyn suostuu jäämään vain harvoin, mutta vetää sitten kyllä unta ihan viisikin tuntia. Cuplatonit ja Rela-tipat on käytössä, mutta tuntuu, että kipristelyt sen kuin lisääntyy :( ... Jaksamista muille samojen vaivojen kanssa painiville :hug: .

hoitoon jättämisestä sen verran, että olisin valmis jättämään vaikka heti, mutta ei oikein ole hoitajia lähellä. Parin viikon päästä ajattelin palata liikuntaharrastusteni pariin, joten silloin Jantteri saa pärjäillä isin ja pakastetun maidon tai tuttelin kanssa.

Nimi on jo yleisessä tiedossa, joten voinhan sen täälläkin sanoa, vaikka virallisesti poitsu saa nimen vasta 2.11. Kaverin nimeksi tulee Vilho Täällä Pohjantähden alla ja Tuntematon sotilas -romaanien Vilho Koskelan mukaan ja samalla oman pappani nimeä Viljo mukaillen. Minä olisin halunnut toiseksi nimeksi Pietarin, mutta pakana miehestäni se on liian raamatullinen. Laitetaan sitten toiseksi nimeksi isän mukaan Tapani ja vot, kasassa on konstailematon perusnimi :D .

väpä ja viltsu, pian 3 vko :heart:
 
Ihania nimiä pojilla :D Mites on... haluuko porukka, että etusivulle kerätään muksujen nimet???? :attn:

meillä nuo ristiäiset on vasta tossa 18.10 ja luulen, että silti tulee pitkään kutsuttua toista "Viluksi" Sillä nimellä kun tulee koko ajan toisesta puhuttua niin vieraille, kuin perheenkin kesken :D Ku ei tuolle neidillekään voi paljastaa sitä nimeä, kun sillä niin herkästi lipsahtaa kaikki salaisuudet aina väärässä paikassa :kieh:
 
Mories!

Pakko kompata Jouskaria, että kiitos kun jaksatte vastailla kysymyksiin! Vaikka kysymykset onkin joskus mitä hölmöimmästä päästä :)

Mulla on nyt sitten huomenna lääkäriaika, jossa mun kohtu ultrataan ja katotaan, onko sinne jääny jotain vieläkin... neuvolatäti kertoi eilen, että täällä meidän seudulla on nyt valitettavan usein tän kesän aikana käynyt niin, että papereissa lukee kalvot ja istukka täydellisinä, niin kaavintaan ovat joutuneet... että saas nähä joudunko mäkin vielä. Mutta ihanaa päästä selvittämään asia, niin pääsen oikeesti toipumaan synnytyksestä.. nyt koko ajan sellanen stressi, että miltäs tuolla alhaalla tänään tuntuu ja mitä sieltä tulee ulos...

Ja jätkä oli sitten kuudessä päivässä vetässy oikein kasvupyrähdyksen! Viime viikon tiistaina paino oli 3260g, kun eilen se oli jo 3650g!! Hui että, pian meillä on jo iso poika!

Jaaha, nythän se herra heräs ja huutaa maitotarjoilua... :)

suhveli ja jäbä 19vrk
 

Yhteistyössä