SYYSMASSUKAT (kesäkuun loppu)

B) No niiiin...
Saatin vihkimis asiakin luistamaan. Oli ukkokulta vielä samaa mieltä ku toin sille maistraatista vähän lappuja täytettäväks... Ja päivähän oli siis 080808 ja jopa kello 8.00 :LOL: Ettei sitte mene mun rakkaalta sulholta koko työpäivä piloille :LOL: :LOL:
Ja joku sitä kyseli et kuis on tarkotus suhde virallistaa... No pienessä hiljaisuudessa tietty. Toki kiinni jäädään aika pian. Viimestään siinä vaiheessa ku uusi tulokas syntyy! Ja mun äitee on vakuutusedustaja ja sieltä jos vaan käy mein vakuutuksia tarkisteleen niin nimenvaihdos siellä näkyy sitte :whistle: Ja tosiaan otan sitte tuon mun SULHASEN :saint: sukunimen... Hih sulhanen!!
Tässä oon kuulkaas naiset oikeen lenkilläkin tullu käytyä B), ja vielä kahtena peräkkäisenä päivänä. Ihan ok olo on ollu. Suppareita on tullu, mut jos sitä ens viikolla pitää töihinki jaksaa niin kai sitä pitäs pystyä lenkilläkin käymään, varsinki ku on muuten vapaapäivä!?! Onhan se pomo siellä duunissa jo laskenu sen varaan etten tuu töihin. Mut josko sitä nuo viis päivää jaksas ja sitte päivän tai kaks ( viikon ) loman jälkeen!?!
Onko muilla ollu ongelmia alapään kanssa?? Lääkärille sanoin ku on väliliha arka ja kuiva. Kirjottikin siihen sitte jonku salvareseptin. Ajattelin sitte vielä öljyllä sivellä, eikös niin kuuluis tehdä ennen la?! Jostaki lukenu, vaikka toka on tulossa niin ekassa raskaudessa en ollu koskaan kuullukkaan. Ai ja perhana vielä flunssaa iskee päälle PRKL

On se shoppailu rankkaa... On niin paljon väsyneitä mammoja :LOL: Tais siellä yks mamma olla väsyny siivoamisesta!! Tsemppiä juhliin ja jaksuja!!
Alennusmyynnit ei nyt jostaki syystä kiinnosta, ei sitte yhtään :| En uskalla edes vatta-apinalle ostella mitään... Aivan ku sitä rahaakaan olis :( Nyt vaan joutuu niin paljon laittaan rahaa tuohon remppaan ja kaikkeen muuhunki tulee näin kesällä satsattua. Tänään kävin esim. hakemassa trimmerin kotia! Kai sitäkin jonkin sortin shoppailuks voi sanoa!?!

Hexa nyt soittelee sinne kelaan ja hoputtaa niitä toimistotanttoja!!! Ja tosiaan soita kans sinne neuvolan tädille sitä neuvola- aikaa... Luulisi et sulla niitä neuvolakäyntejä on enemmän tuon ennenaikasuuden riskin takia!!

Nyt jos lähtis vuodattaan nokkaa ja kattoon TV:tä

:wave: R iikka ja vatta-apina 27.rv
 
Mä oon ihan jumissa!!Eilinen siivous, leipominen, kaupoissa juokseminen ja vielä pojan perässä juokseminen oli jo ihan tarpeeks, sit vielä mies halus vähän lemmiskellä illalla ja nyt on oikeesti semmonen olo että ei pääse liikkumaan!
Pakko se vaan on...mä kun oon niin anaalinen, niuho siivooja enkä vois kuvitellakaan et ketään tulee mun kotiin ennen kun oon tarkkaan puunannu ja siivonnu.Kirjottelinkin just tonne pikkukakkosten ketjuun muun kaameesta äidistä joka oikeesti tutkii aina joka kaapin ja laatikon ja huomauttelee kovaan ääneen jos jotain siivottavaa löytyy... :kieh:
Hirvee ihminen kyllä muutenkin.Pahoittelut nyt kun näin sanon omasta äidistä mutta ei tosiaan tulla lainkaan toimeen...
Pehmis täälläkin rinnat vuotaa, väritöntä tai keltaista nestettä.Varsinkin jos poika oikein innostuu pusutteleen niin innostuu rinnatkin vuotamaan :) ja pojalla on semmonen hauska tapa kun käydään yhdessä suihkussa (tai muuten maha on paljaana)että hän tykkää halata ja pussata mahaa, ja siitäkös ne rinnat innostuu :D
Eilen illalla istuttiin pojan kans sohvalla suihkun jälkeen ja poika sitten aina välillä kurkkii kylpytakin alta äidin "tittejä", eilen sitten innostu niitä taas tökkimään ja taputtelemaan niin eikös sieltä tullut maitoa.Pojalla ihana yllättynyt "maitoa!" hihkaisu. :LOL:
R iikka onnittelut jo etukäteen!Ihanaa että sait asian eteenpäin ja mieskin oli myöntyväinen!Ja saitte vielä sen päivänkin minkä halusitte!Me ollaan miehen kanssa sovittu että naimisiin menosta aletaan puhua vasta kun mä painan 60kg...eli sitä saadaan odotella!mulle siis itelle tärkeää tuo painon pudotus, ei miehelle, ei suinkaan oo niin kaamea että pakottas laihduttaan, se menis naimisiin vaikka heti, ite en halua mennä kun vasta sit kun oon siinä kunnossa et mahun unelmieni mekkoon :LOL:
Oon kuullut kans et välilihaa vois rasvata jotta se venyis paremmin mut tässäkin on kahta koulukuntaa, jotkut lääkärit kun sanoo ettei siitä oikeesti oo mitään hyötyä, jotkut taas sanoo että on.Ite en kyllä aijo rasvata (ehkä sit rasvaisinkin jos olis jotain vaivaa siellä, niinku sulla)
Alennusmyynteihin haluisin myös minä, nyt vaan ei oo lainkaan rahaa kun vikat pennoset meni näihin juhliin.Ees pojan lahjaan ei jäänyt rahaa :( täytyy maanantaina ostaa sille jotain pientä kivaa kun tulee tuet.Tosin ei kyllä muiltakaan vierailta ole tulossa kun rahaa tai vaatteita, leluja tuntuu olevan niin että osan saa aina laittaa kaappiin ja kierrättää kun muuten menee ihan heittelyks eikä leikkimiseks.
Nyt aamupalalle ja kohta alkaa leipomaan (jos saan vaan seistyä....)mies herätti mut kun lähti töihin ja poikakin nukkuu kerrankin vielä niin saa rauhassa olla, kun en kerran saanut enää unta.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!(nyt siellä sit huudetaankin jo äitiä, just kun pääsin kehumaan omaa aikaa :D)

d.ja pipana 30+3
 
Heippa tänne!
Vai väsyneitä shoppaajia täällä, liityn myös joukkoon, mulla oli pari vapaapäivää tossa ja molemmat päivät pyörein kaupungilla, ostin myös Pikkuiselle vähän vaatetta..on vaan niin vaikee päättää aina et minkä kokosia ostelee, kun oon vaan jotenkin jämähtänyt siihen ajatukseen et meil tulee joku 4 kilonen jössikkä :whistle:

R iikalle onnea vihkimisasian kanssa, ihana päivä tiedossa..meillä ois aikomus mennä vuoden tai kahden päästää naimisiin..kanssa jotkut pienempi muotoiset juhlat tiedossa, ei huvita lykätä rahaa sellaiseen kauheesti, mulle tärkeintä on se että meidät julistetaan avioon ja saan ukkelin nimen, ei niinkään se juhliminen...mut isäntä kyllä haluis jotkut iiisot juhlat, mihin kutsuis kaikki kaverinsa ym. muuta turhaa.. :kieh:

Neuvolassa käväsin joku päivä, oma täti oli lomalla ja mulla oli joku typerä täti sitten, kerrankin isäntäkin tuli mukaan ja oli kaikkien aikojen tylsin neuvolareissu, samalla oli myös lääkärintarkistus. Kaikki oli ok. Sain kyllä kanssa vähän sapiskaa painonnoususta..oli tullut n. 700g/vko...yhteensä nyt n.10kg tullut lisäpainoo..argh, tai ei mua haittaa, mut neuvolatätiä kylläkin...jaksaa ne aina valittaa tosta painosta.. :D
Äitiyspakkaus ei oo vieläkään tullut..jo 2,5 viikkoa odotellut!!Eilen kävin Kelan sivuilla kattoos ja mun juttua ei oo vielä edes käsitelty!!Arvasin et saan odottaa sitä jonkun kuukauden...hitto, tuntuu et kaikki muut saanut sen aika nopeesti, mikäköhän siel kestää...mitä siel Kelan sivuil pitäs lukee kun se on käsitelty ja lukeeks siel jotain muuta sit kun vaan se et hakemus saapunut ja sit vaan se kun päätös on tehty??

Aurinkoista viikonloppua kaikille...Jee, enää 2 viikkoa töitä sit alkaa piiiitkä loma!! :p

jkoo + Pikkuinen 27+6
 
vuh
Huomenta! R iikalle hääonnea! Tosi kiva, että asia järjestyi suht kivuttomasti! :)

Daydreams Yritä vain jotenkin jaksella. Mä tajuan kyllä, että on kiva kutsua vieraat siistiin kotiin. Ite oon samanlainen. Vaikken ookaan mikään bakteerikammoinen, niin tietty järjestys huushollissa pitää olla... Miehen kanssa tästä tulee aina sanomista. Sen mielestä voi esimerkiksi kutsua naapurit multa "salaa" meille saunomaan niin että talo on kaaoksessa eikä mitään tarjottavaa ole kaapeissa... :headwall: Ja omasta äitisuhteesta sais kyllä täälläkin päässä varmaan romaanin kirjoitettua. Olkaa onnellisia te, joilla on mukavat äidit!

Täällä valmistaudutaan lomaan. Huomenna on lento Helsinkiin ja Etelä-Suomessa pyöritään kuukausi. =) En varmaan pääse lueskelemaan juttujanne kovin paljon, joten aurinkoista mutta hietöntä heinäkuuta kaikille mahakkaille! Voikaa maailman parhaiten kaikki! t. vuh ja rakaslapsi :heart:
 
Huomenta täältä suunnalta :) Kyl tuo selkä perhana on edelleen niin kipee tosta häntäluun alueelta, että kun tulin rappuja alas pojan kanssa, niin meinas jalat pettää alta. :/ Mä just ukolle sanoin, että kun täällä on elokuun loppuun asti noita tori-iltoja aina torstaisin, niín saas kattoo kuinka usein sinne viel päästään. :|
Mun ois kans tehny mieli ostaa vilpertille jotain, mutta sit tulee aina se eteen, että kun ei tiedä kumpaa sorttia on :kieh:
Meillä jäi kyllä suosiolla noi illan hellät hetken, kun oli akka turhankin hellänä :LOL: ja sit meni mahakin ihan kuralle :x

Pehmis Jonkin verran vaihtelevasti on tuota maitoa tullut. Sellaista ihan vaaleaa tuo vielä on kans.
Supistuksia ei vielä onneks pahemmin oo ollut. Ihan muutaman kerran on kipiää tehnyt.

R iikka Hienoo, että homma edennyt tuohon pisteeseen :D :heart:

Hexa Tosiaan luulis, että sulla ois vähän normaalia tiuhempaakin noita neuvolakäyntejä. Ihme homma ettet aikaa oo saanut.

Välilihan rasvaus En oo koskaan aiemmin rasvannut, joten tuskin nytkään. Ekalla kerralla mulla väliliha leikattiin, kun tarvittiin imukuppia apuna ja toisella kerralla ei leikattu eikä repeämiä tullut...

Jkoo Sinne Kelan sivulle tulee ilmoitus, että se on myönnetty sulle se pakkaus ja samoin ne kirjeet, jotka sit tulee sulle postissa parin päivän päästä. :) Itse ootan täällä jo sitä postin lappua :whistle:

:hug: kaikille muille kremppaisille shoppailijoille, siivousintoisille, liikkujille ja muuten vaan krempoille...

Siitä mun piti viel kirjoittaa, että en tiedä mikä eilen oli, mutta mulla iski kauhee paniikki kun vaan mietinkin synnytystä ja ajattelin jo, että mähän en synnytä ollenkaan :x Mitenköhän mä sen homman meinaan hoitaa :whistle:
Liekö sitte edellisestä kerrasta liian vähän aikaa ja ei oo aika kullannut niitä muistoja ja siks tällainen paniikki päällä tai jotain. Onko muilla ilmennyt tällaista? :ashamed:

Katjuska ja Vilpertti 29+1 :heart:
 
Huomenta

Ai hitsi tänään on kyllä vaikee päivä. Eilen pomppasin ylös jo ennen 7 aamulla ja kipitin lähikaupasta tuoretta leipää, mut tänään meinannu saada väännettyy itteeni millään ylös sängystä. Joo ja sammuin illalla päiväunillekin sohvalle ihan vaan sillä ettei voinu muuta ku pistää silmät kiinni ja oli jo taju pois. Oli siinä miehellä ja tyttärellä ihmettelemistä ku äiti silleen sammuilee paikkoihin. :LOL:

R iikalle onnee naimisiinmenon lähestyessä!!

Juu jäi eilen kirjottelu vähemmälle kun olin illalla niin väsyny että mun toiminnasta vaan yksinkertasesti tullu mitään. Tänään siis tsemppaan näin aamupäivällä jo että ei jää kuulumiset kirjottamatta.

Soitin eilen neuvolaan niistä keskiviikon sokerirasituksista ja JEI!! PUHTAAT PAPERIT!!! kaikki arvot jäi reilusti alle rajojen ja siitä oon hirmu tyytyväinen. :D Muuta tänne ei sit juuri kuulukaan, paitti flunssaa. Ei meinannu esikoinen mennä eilen hoitoon ollenkaan ku hän olis halunnu jäädä kotiin järjestää iskän synttäreitä (mieheni täytti eilen siis 26). Voi pientä. Mut kyl hän sit tyytyi siihen että illalla syötiin iskän kunniaksi synttäri jäätelöt. :)

Nyyttimyy ja murmeli 28+3
 
Katjuska mäkin just yks päivä tajusin et hetkinen, täähän tarvis uloskin pykätä...mulla viimeks pitkitettiin epparin leikkaamista joten ponnistusvaihe kesti reilusti yli tunnin ja toisen asteen repeämiä tuli aikas paljon,nyt jännittää että leikkaavatko äkkiempää (tyhmä sana :D) vai tarviiko ees leikata, jos olis sen verran toi alapää löystyny et tulis helpommin.Sit kun kesti se synnytys vaan 7h kaikenkaikkiaan niin jännittää et kuin nopeesti tää sitten tulee kun matkaan synnärillekin menee melkein tunti.Mut ei tietty siitä sais murehtia kun joillakin on vieläkin pitempiä matkoja!
Mut tosiaan, et oo yksin pelkojes kans :hug:
vuh ihanaa ja rentouttavaa lomaa!meilläkin mies aina ihmettelee et "justhan pari päivää sitten imuroitiin" jos meinaa kutsua jonkun ilman etukäteisvarotusta, ei se tajua että mua se häiritsee jos koti on "sotkunen" vaikka ei meillä kyl oikeesti ikinä kauheen sotkusta oo..ja ei mua kuitenkaan häiritse jos jollain muulla on sotkusta, mun kotona vaan ei saa olla!tyhmää.Onneks en oo ainut kellä on kamala äiti!Millaset välit sulla on sun isän kans? Meillä on isän kans tosi hyvät välit, oonkin aina ollut semmonen isintyttö, ja pakko myöntää, oon edelleen... :ashamed: isä oli mun kans ekassa ultrassakin sillon kun sain tietää oottavani poikaa kun ei mies päässyt, se osti mulle ekat rintsikat, tampoonit ja muut "tyttöjen jutut" joten on kyllä ollut mulle sekä isä että äiti.Onneks sentään toiseen vanhempaan on lämpivät välit :heart:
jkoo meilläkin mies haluaa naimisiin menoa juhlia, mut vaan että sais sitten isot ja kivat Polttarit, ja häätkin kuulemma pitäis olla ryyppyjuhlat...en kyllä meinaa sen tahtoon taipua :kieh:
joku kyseli suppareista, unohti niihin kommentoida...täällä aika paljon kivuttomia suppareita, sillon aikaa sitten tuli muutama semmonen parin tunnin kivulias supistelu-kohtaus joka sitten tekikin heti tehtävänsä ja nyt paikat jo pehmenneet ja kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm.Mut onneks ei oo sen jälkeen tullut ja on pysynyt ennallaan!
Sit kun saan tän juhlinnan ohi niin otankin niin rennosti ettei kyllä mitään suppailuja pääse tuleen :D
tuli just kutsu ystävän häihin 30.8, saa nähä pääsenkö paikalle...
Nyt alotan siivoomaan, leipomukset saatiinkin pojan kanssa jo tehtyä (ja maisteltuakin, marianne-kääretorttu maistui pojallekin :p )
:wave:
 
Huh, löysinpä tän ketjun!
Monen muun tavoin aloin jo vaipua epätoivoon useamman päivän yrityksen jälkeen - miten niin koukussa :whistle:

Eilen oli neuvola ja sokerirasituksen tulokset tädillä kerrottavana. Periaatteessa kaikki ok, mutta.. Paastoarvo oli mulla 4,8 ja tädin mukaan raja-arvo on joko 4,7 tai 5,1 vähän paikkakunnasta riippuen. Hän haluaa kuulema noudattaa tätä tiukempaa rajaa, joten sain sitten vähän ruokavalio-ohjeita, joita kannattais noudattaa. Reilun kuukauden kuluttua otetaan varoiksi paastoarvo uudestaan. Mut ainakaan ei mitään siis tuon vakavampaa :D
Painoa oli tullut aika reilusti, n. 800g viikossa, kun tähän asti ollaan menty 250-350g viikossa. Mut myös sf-mittaa oli tullut lisää huimat 5 senttiä, joten se ehkä selittänee jotain :saint:
Muuten kaikki ok.

Kelan papruista ollut puhetta. Mulle oli pakkauksesta tehty päätös peräti samana päivänä, kun olin paperit toimittanut!! :attn: Itse pakkaus antaa kuitenkin vielä odottaa itseään. Kahden viikon kuluessa pitäis kuulema tulla, nyt viikko mennyt.

Sairaslomalaisena olo tulee näin sadesäillä muuten tooodella kalliiksi. Liikkua pitäis ja yks harvoja paikkoja missä voi kävellä kastumatta on erilaiset ostoskeskukset ja kaupat. Ja voitte vaan arvata mitä sieltä tarttuu matkaan :LOL: Toivottavasti säät paranee, sillä rahat alkaa loppumaan... :headwall:

Lomalaisille hyviä lomasäitä B) ja häitään odotteleville onnea :heart: Omista häistä vasta vajaa vuosi aikaa - ah, miten ihana päivä!! :heart: :heart:

Pikkuinen ryskää masussa niin, et välillä oikeesti sattuu.. Neuvolan täti kyseli kovasti huolestuneena liikkeistä, mut eipä ole tarvinnut paljoa kuulostella. Täällä aletaan remuamaan heti aamutuimaan :)

Synnytystä olen alkanut vasta nyt aktiivisesti miettiä. Ei onneksi ole vielä ainakaan mitään valtavaa paniikkia vaan enemmänkin ihan sellaista yleistä kiinnostusta. Varmaan se paniikkikin alkaa sieltä jossain vaiheessa hiipiä :/ Onko kukaan muuten sattunut katsomaan FST:ltä torstai-iltaisin norjalaista Kätilöt-sarjaa? Sattui tulemaan eilen just sopivasti pelin puoliajalla. Mies kyseli kyllä, et onkohon toi just se ohjelma mitä haluut nyt katsoa. Mut oli musta silleen aika hyvä, ettei ole mitään ihan kauheita kuvakulmia ja aika asiallista juttua synnytyksestä muutenkin. Siinä siis seurataan aina muutamaa pariskuntaa kun tulevat synnyttämään ja kun kaikki sitten on vihdoin ohi. Jos ei ole kauheita kammoja, niin suosittelen!

Mut nyt hyvää viikonloppua kaikille!

Zucchero 28+3
 
Zaukkelis kaikki massukat!

Mäkin liityin tuonne naamikseen kun tulee siellä enemmän pyörittyä :) JG nimmareilla tunnistaa ken haluaa.

mitäs kaikkea oli puhuttu.. hmm rinnusnesteistä, täällä ei ainakaan vielä ole valunut mitään/minkäänlaista nestettä. Pitääkö sitä jossain vaiheessa alkaa valumaan? Niin että pitääkö alkaa huolestuneena puristelemaan? :LOL:
supistuksiakaan ei ole ollut minkäänlaisia, ei kivuttomia eikä kipeitä. Paineen tunnetta on kyllä esiintynyt rankkojen työpäivien jälkeen, mutta sekin on helpottanut kun on päässyt lepäämään.
Synnytyspelkoa esiintyy aika monella. Varmaan itsellä paniikki iskee vasta ihan loppusuoralla kun nyt ei osaa vielä koko asiaa ajatella.. Oon kyllä ihan piikkikammoinen ja varmaan tällä hetkellä pelottaa enempi joku epiduraali kun itse synnytys! Samoin pyörryttää koko ajatus että mulle laitetaan tippa käteen!! :x
Hei näin muuten kerran tuon "kätilöt"-sarjan jakson. Siinä jaksossa ei kyllä näytetty muuta kuin supistuksia ja yksi helpon näköinen synnytys. Tällä kyseisellä rouvalla ei edes ollut masua, joten vauvakaan ei varmaan ollut kauhian suurikokoinen..
Uniongelmaisia on täällä vissiin enemmistö? Tuntuu ettei itsekään saa enää nukuttua ollenkaan! Masu painaa ja lonkkia painaa kun nukkuu kyljellään. Apina herää joka kerta melskaamaan kun käy veskissä. Samaisen reissun aikana koira onkin sitten vallannut sun tyynyt ja joudut sitä siirtämään eri paikkaan. Nukkuuko kenenkään muun koira teidän kanssa samassa sängyssä? Tulee varmaan ongemia saada se pysymään omassa petissä.. ei sitä pientä hennonnu poiskaan ajaa sen jälkeen kun oppi sänkyyn hyppäämään.

Jahas, ja sitten taas töiden pariin :wave:

Meripihka ja pikku-apina 27+1 :heart:
 
katjuska nyt on täälläki ruvennut taas nää synnytysjutut pyöriin mielessä. öisin unikanavalta näkyy synnytystä. eikä oo mitenkään rentouttava ja mukava yö. hikeä pukkaa pintaan ku ajatteleekaan asiaa. oikeesti! voiko siitä selvitä?? niin ne muka väittää. itse epäilen omaa jaksamista ja kivunsietoa. ei tarvi mainita ku sana sairaala tai lääkäri niin tällä mammalla on taju kankaalla ja verenpaineet taivaissa.

telkkari-ohjelmat juu, on tullu katsottua. ja eilen tuli joku dokkari peloista. siinä sitä väännettiin itkua miehen kainalossa ja mietittiin kauhusta jäykkänä, että kuinka ihmeessä itse pystyy tuohon. (synnytykseen). ja sitte vuorostaan itkee pillitin sitä ku se pallero oliki yhtäkkiä sen äidin masun päällä.

neuvolakäynti takana. verenpaine: alapaine perssiillään ja hemppa laskenut melkein sataan. ei ihme, että on väsy olo. kaikki väsyneet masut, käykää tarkistuttamassa hemoglobiini, jos tuntuu, että väsymys on jotenki ylitsepääsemätöntä. rautakuurille siis tuli määräys. vauva potkutteli neuvolatätiä ku tää yritti kuunnella sydänääniä. kaikki tuntui muuten olevan ok.

facebookin syysmasut 08 heinäkuussa tapaaminen. paikkaa ja tarkempaa aikaa mietitään vielä. eli jos täältä puolelta on kiinnostusta tähän niin huikatkaa mulle. (heinäkuussa viikolla ja paikka kauppakeskus sello/Espoo)

R iikka :flower: :flower:

ja iso päivä, viikkoja poksahtaa 30! :eek: huuiii!

kehäkukka74+pomelo
 
R iikkalle :flower: :flower: isot onnittelut edistyksestä!!

Mulla on nyt muutama päivä ollu yhtä h.......tiä. Vihloo alapäätä niin, että välillä tuntuu ettei pääse sängystä tai sohvalta ylös saati sittenm kävelemään. Ei oo kiva yhtään. Tässä sitten oon pötkötelly muutaman päivän. Onneksi mummo ja vaari jaksaa/pystyy/haluaa touhuta noitten tenaviwn kans ku äitistä ei siihen oo. Iskee vaan välillä paha mieli ku ei pysty tekemään mitään vaikka haluais niitten kans touhuta. Onneksi minun äitiki lupasi lapsia ottaa hoitoon jos oikein väsyttää. Ei tarvi lasten onneksi kärsiä vaikka äiti onki nyt hiukkasen vajaa toiminen.
Mieskin jo hätäilee ku minä voivottelen joka ikisestä liikkeestä. Kyselee koko ajan, että onko kaikki kunnossa ja pitääkö viedä lääkäriin. Onneksi jää nyt lomalle niin ei tarvi yksin kärsiä ja on koko ajan toinen lähellä jos jotakin sattuu.

Ei sitä synntytystä tarvi pelätä. Yksikään vauva sinne mahaan ei oo vielä jääny, että pois kyllä tulee tavalla tai toisella. En mitenkään halua vähätellä kenenkään tunteita. Sattuu se kyllä ensiksi, mutta onneksi nykyään on jo niin tehokkaat lääkkeet siihen.

Taas pitkälleen kun alkaa siltä tuntumaaaaan. :|
 
Ninetsulle :hug: tylsää kun nuo kivut menee tuohon pisteeseen :/ Ite kans välillä voihkin ja huudan kun alakerran luut vihloo :x

Mukavaa, että porukka noista sokerirasituksista puhtain paperein selviää =) ja Zuccherolla sitte aika sama tilanne kuin mulla, että paastoarvo otetaan viel tossa jossain vaiheessa.

Ohjelmista Nyt en oo kauheen montaa synnytystä kattellu tän raskauden aikana,mutta viimeks tuli kyllä katottua kaikki mahdollinen asiaan liittyvä ohjelma :)

Mulla ois noi facebookin tunnukset kans,mutta en oo ees kuvaa sinne laittanut ja muutenkaan en oo kauheesti tutustunut kyseiseen sivustoon. No jos sitä viel joskus innostuis :whistle:

Peloista vielä. Se tässä mua ihmetyttääkin, että kun kaks synnytystä jo takana ja niistäki hengissä selvitty, että mistä tää nyt oikein kumpuaa... Voi olla, että siitä,kun viimeks kaikki tapahtui sitte loputa niin nopiaan ja ei siinä paljoo taukoa supistuksissa ollut sen 3,5 tunnin aikana ja supistukset tuli tosi rajuina ja loppujen lopuks ei sitte ehditty mitään muuta kivunlievitystä käyttää kuin ilokaasua, kun lääkäri oli just ruokatauolla ja lupas tulla sen jälkeen puudutteen laittamaan :kieh: En tiiä kyllä johtuuko tostakaan, koska kuitenkin jäi tosi hyvä mieli tuon synnytyksen jälkeen kuitenkin. =) no jostain se nyt vaan on putkahtanut mieliin...tutkimattomat ovat raskaana olevan mielentilat ja ajatukset :D
Nyt tuudittaudun siihen, että loppuviikot on jo niin raastavat taas, että ihan ilomielin hyppelen sinne synnytyssaliin :LOL:
 
Mä olen katsellut Faktalta tulevia synnytyssairaala ja house of babies, joista jälkimmäisestä on ollut TOSI paljon apua pelkojen unohtamisessa! Suosittelen jos vaan kyseinen kanava näkyy...

Eilen oli vihdoin se ihana päivä kun päästiin katsomaan niitä kaksosia ja voi elämä miten pieniä ja ihania olivat :heart: syötön jälkeen sain tytön syliini ja siinä pysyikin sitten siihen asti kun lähdettiin kotiin eli varmaan kaks tuntia! vauvakuume!!!!!! mutta onneks on oma masussa ja vielä ihan loppumetreillä ni ei tarvinnut surkutella niin kuin aina aiemmin...:headwall:

Me lähetään viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille ja sainkin heti ensimmäiseksi aamulla kuulla mieheltä yhdestä neitosesta joka lähteekin mukaan yllätys yllätys (kaverin kaveri) ja voi luoja se on ärsyttävä ihminen. GRRRR, raskaushormoneiden pauloissa on mulla kova työ purra hammasta etten tirvase sitä :kieh: noh, ehkä mä kestän... jos en niin vietän sitten viikonlopun saunassa!

Soittelin ja varailin ens viikolla neuvola-ajan kun täti oli laittanut seuraavan niin että ois taas ollut neljä viikkoa väliä vaikka tässä vaiheessa pitäis olla enää kaksi. Tais olla tätsykkä niin fiiliksissä kun jäi lomalle nyt 8viikoksi, meille siis luvassa sijainen... mukavalta kuitenkin vaikutti puhelimessa!

Kelan papruista olitte puhelleet ja meillä ne jätettiin jo kaksi viikkoa sitten mutta mitään ei vielä ole kuulunut... Odottelen vielä toiset kaksi viikkoa ja sitten soittelen perään, onneksi tässä on vielä hyvin aikaa beiben tuloon.

Mutta nyt pitäis taas lähteä syömään ettei pikku-neiti masussa ala järsimään nälkäänsä omia varpaitaan :D
Onko muuten muillakin syömisen tarve kasvanut huimasti tässä parin viime vikon aikana? Mulla oli kyllä aiemminkin jatkuvasti nälkä mutta nyt täytyy jo syödä hirveitä määriä kerrallaan että riittää...

Mukavaa viikonloppua kaikille masuille ja masukeille :heart: :flower:


Tini + Pingu-Rinsessa rv 30+3
 
huih huomasin muuten elomassujen pinosta että ensimmäinen elovauva on syntynyt! La olisi ollut 30.8 ja beibe syntyi rv 29+4 ja on kuulemma teholla mutta voi hyvin.

Aikas uskomatonta kun itsellä on LA tuosta vain pari päivää eteenpäin :eek:
Saas nähä koska ensimmäinen meistä poksahtaa, toivottavasti ei ihan vielä! :)
 
:hug: Kaikille kremppaajille, siivousintoilijoille ja shoppailijoille! Ehkä se synnytys on sitte ihan ok, jos viimeiset viikot menee kipuillessa :x

R iikka on edistynyt hienosti hääsuunnitelmissa, jee! :flower: (Taikauskoinen ei onnittele etukäteen...)

Pehmis aloitti keskustelun esimaidosta. Mulla ei ole tullut kerrassaan mitään ja oonkin jo vähän huolissani, onko mun fantasiat täysimetyksestä aivan mahdottomia, jos mun rinnat ei edes toimi!?!? :(

Dior puhui vauvan kotiutumisvaatteista. Mulla ihan sama ollu mielessä, ei kyllä yhtään osaa vielä ajatella ku ei tiedä ilmojakaan. Olis hauska jo pakata valmiiksi :) Mä päätin, etten osta yhtään ainoata vaaleankeltaista vaatetta, ku tää on syntynyt. Vaatevarasto oikeen huutaa jotain sukupuolisidonnaisia vaatteita ja värejä (eihän ne toki mitään ehdottomasti sukupuoleen sidottuja ole). Mutta kun tämä vauveli syntyy, pitää heti laittaa mies asialle ostamaan jotain vaaleanpunaista tai -sinistä. Joitakin ärsyttää tämä sukupuolen mukaan pukeminen, mutta onhan se nyt ihan kiva, että vauvasta voi edes jotenkin päätellä, kumpaa edustaa :D

Facebookissa olen minäkin, mutten ole vielä uskaltautunut liittymään syysmasuihin. Sitte kaikki viimeistään tietää vauvasta ja jotenki ollaan haluttu pitää tää meidän perheen asiana eikä mulla oo esim. masukuvia missään esillä. Ehkä ku tuonne 30+ viikolle päästään, vois uskaltautua. Tapaamisesta olen kans kiinnostunut!! :)

Elomasuissa joku jo syntynyt... Toivottavasti kaikki hyvin. Koitetaan me nyt pitää nää vielä masuissa useita viikkoja!

Kohdunkaula oli mullakin pehmennyt. Tietääkö joku, voiko silloin harrastaa seksiä? En muistanu kysyä lääkäriltä ja nyt ei ole otettu riskejä.

Mayah ja pikkuinen 27+5
 
R iikka:
Loistavaa, että olette menossa naimisiin! Ja oikein loistava päivämäärä + kellonaika.
Meillä oli 11.03.03 klo 13.00 eli ei niin helposti muistettava. Täytyy myöntää, että monesti on muistanut sen olevan 10.03.03 ..

Tapaaminen Sellossa voisi olla ookoo, luultavasti, jos ei paljoa tarvitsisi kävellä. Mieluusti ennen heinäkuun puoliväliä, jos saa toivoa?

Sain neuvola-ajan. 14.7.!! Edellinen kerta oli siis 6.6. joten taukoa tulee. Mutta kuten sanottuna, verenpainemittari löytyy kotoa ja ensi viikolla on taas äitiyspolikäynti ja ultraus sekä sisätautilääkäri. Tosin kun oli kivuliaita suppareita niin käväisin äitiyspolilla päivystyksessä keskiviikkona, kaikki oli ookoo mutta tänään soitettiin että labrakokeissa oli jotain ja tänään piti käydä uudelleen labrassa.
Ehkä se suklaan ja kakkujen syönti nyt vähän näkyy painossa, kun näytti että viime neuvolan painoon oli tullut lisää 1,5 kg. Oman vaa'an mukaan.

Kotiutumisvaatteet.. Niitä on niin vaikea ajatella. Aattelin, että en pakkaa mitään valmiiksi vaan saavat sitten kotona arpoa että mitä laitetaan kassiin (jos ja) kun tulevat hakemaan meitä kahta sairaalasta. On heillä varaa valita 45-60 cm vaatteita tuosta laatikosta. Kai sieltä jotain sopivaa löytyy? Pitäisiköhän sitä vaippoja jo alkaa ostelemaan? Lähinnä ajattelin, että tuovat vaikka trikoosamettisen haalarin ja sukat ja siihen sitten se äp kevyttoppapuku. Liian kuumaa? No sitten vain housut, sukat ja se trikoosamettihaalari. Hattu..? Kaikki riippuu tietty siitä, millainen sää ulkona on. Kylmällä kelillä enemmän päälle, kuumalla vähemmän. On kyllä vaikeaa hahmottaa millaiset kelit silloin (toivottavasti) syyskuussa on.

Unia en kyllä pahemmin ole nähnyt. Paitsi pari yötä sitten näin unta, että pikkusisko olisi kääntynyt raivotarjontaan. No, untahan se oli vain.
Naapurillamme on sunnuntaina laskettu aika. Nähtiin hänet terveyskeskuksen edessä ja hän oli ihan harmistunut kun vatsassa vain heitetään kuperkeikkaa edelleenkin. Yksi käännösyritys on jo tehty, mutta siitä käännyttiin takaisin.

Maitoa ei vielä ole tulossa. Hyvä niin. Esikon kohdalla sitä alkoi sairaalassa tulla. Siis esimaitoa. Ja varsinaisesti maito nousi 3. päivänä synnytyksen jälkeen kummallakin kerralla.

Pitäis varmaan yrittää varata aikaa synnärillä käynnille. Miten tuo sairaalasta poistuminen muuten tapahtuu? Esikon synnytyksen jälkeen sanottiin vain että lähde kun lähdet ja niin lähdinkin, kukaan ei ollut kiinnostunut. Olisikohan ollut 16h synnytyksestä, piti vielä odottaa ja tankata ruokaa kun kotona ei oltu varauduttu ruoalla.

Tänään tuli sitten päätös äitiyspakkauksesta ja äitiyspäivärahasta sekä vanhempainvapaasta. Itse en vanhempainvapaata ollut hakenut, aattelin että katsotaan kunhan lapsi syntyy ja mietitään sitten milloin mies jää vanhempainvapaalle. Kai sen ajankohdan voi vielä myöhemmin säätää? Jos imetys lähtee hyvin liikkeelle, silloin tietty tekis mieli olla pidempään kotona mutta kun mies oli esikonkin kanssa vuoden kotona niin huhti-toukokuussa olisin jo mielinyt töihin miehen jäädessä sitten kotiin. Mulla on pikkasen parempi palkka (satanen? ) joten järkeväähän se olisi miehen jäädä kotiin. Ja mikä onkaan lapselle arvokkaampaa, kuin se, että saa muodostettua kumpaankin vanhempaansa vahvat ja luottavaiset suhteet? On siinä miehellä kyllä helisemistä mutta kaiketi hän kahden tytön kanssa pärjää kun on pärjännyt hyvin yhdenkin tytön kanssa.

Hexa ja pikkusisko 29+6
 
R iikka :hug: Onnittelut myös täältä!!!Aika kivaa varmaan mennä ns.salaa naimisii...
Me mentiin naimisiin ukkelin kanssa samalla ku toi meiti esikoinen kastettii oli sellaset rauhalliset häät ja keskitty enempi siihe lapsen nimen saantii ku meihin en oikein tykkää olla keskipisteenä :) Eli ristiäiset oli meil ja tulee oleen täl tulevalla juniorilki.
Kestoilust en ymmärrä mäkä hölkäsen pöläystä, enkä aatellu junioril alkaa kestoi käyttäänkä esikoisel toimi noi kertikset ni kaippa tälki.
Maidon tihkutteluu tai oikeastaan vuotoo on tullu jo vaiks kui kaua toisaalta kivaa et maitoo tulee mut piru sitä tulee välil sillee et tarttis liivinsuojuksii hakee =)
Himosiivoojaks ilmottaudun myös, nyt eniten ärsyttää ku ei pysty noita lattioita oikein kunnolla hinkkaa siis konttaamal, viimeks ku sen tein niin alko supistelee sen verta et aattelin unohtaa sen homman sit siihen asti ku saan vauvelin maailmaan...
Noin tulipa tuo neitokainen sitten syötettyä tässä välissä,reppana haki jo lusikkaa ja kippoo keittiös ja huusi et äiti ruokaa :)

Mulla olo on ihan hyvä taas täl hetkel mitä ny jalat on ku puupökkelöt kiitos tän päivän viikonloppusiivon takii, mut kaippa ne siit taas normalisoituu ku saa vähä lepuutettuu niit.
Kauhee himo on iskeny satsumii voisin vetää niitä vaikka kuinka ja paljon päivän aikana...Järjettömän hyvii...mutta palataan taas.

Ai niin piti siitä painoarviosta vielä laittaa et esikoisest painoarvio oli 3600 ja neiti paino 3560 kun tuli maailmaan et meil meni aika tarkalle.
 
Täällä kanssa maitoa valuu! Päivällä se on tihkuttelua mutta öisin hirveet läntit lakanoissa :headwall:

Suojuksia olen pitänyt liiveissä jo pari kuukautta kun pienet tipatkaan ei oo kovin kivan näköset paidassa...

Käytiin just kaupassa kun mies tuli töistyä kotiin ja nyt pakkaamaan vikat kamat ja sit nokka kohti mökkiä, vihdoin!

Jaksuja masut :heart:
 
kehäkukka74 ehkä muakin siks väsyttää kun hb oli 100 viimeks ja paineetkin alhaset.Täytyykin kattoo maanantaina neuvolassa että onko toi hemppa nyt yhtään noussut...mittauksesta aikaa kuiteski jo yli kuukausi.
Tinii mulla ruokahalut vaan vähenee!kunnon ruokaa en oo saanu syötyä viikkoihin, syönkin siis sitä mitä tekee mieli...yleensä jää kuitenkin pariin palaan leipää päivässä ja herkkuihin.Jonain päivinä saan kyllä syötyä ruokaakin, joskus ajatuskin oksettaa ja eilenkin ruuat tuli heti syömisen jälkeen ylös...mut onneks on tota vara-rasvaa tossa :D
Dior meillä poika tosiaan syntyi tasan 2v sitten ja sillon kotiuduttiin niin että päällä oli lyhythihainen body, koko potkari ja ohut lakki.Aurinko paistoi ja oli lämmintä!
Jos syyskuussa on viileää niin aijon kyllä tuon ihanihan ohuen college-haalarin ottaa ja sinne alle sitten sukupuolen mukaan housut ja pitkähihasen bodyn.+tietty sukat, ohuet tumput ja lakin.(en enää aijo mitään potkareita pahemmin käyttää, koin ne viimeks niin huonoks käytössä,enkä oikein tykkää, paitsi öisin tietty unihaalarina potkupuku...)
Meilläpoika ei edelleenkään ulos mene ilman jotain lakkia, mä oon vahvasti sitä mieltä että lakki tai huivi tai mikä vaan päähine on oltava päässä AINA.
Mayah ei mullakaan esikoista oottaessa tullut esimaitoo kun puristaessa ja seksin yhteydessä ja vasta sitten lähellä laskettua aikaa, hyvin silti sain imetettyä, täysimetystäkin 6kk!Älä siis huoli.
Mulla kohdunkaula lyhentynyt ja kohdunsuu pehmennyt, seksiä saa silti harrastaa mutta ei mitään SM-rajua meininkiä :D seksiä saa kuulemma niin kauan harrastaa kun hyvältä tuntuu ja paikat on kiinni, jos olis jo auennut niin tulehdusriski kasvaa.
Hexa täällä ensisynnyttäjiä pidetään aina 2-3 päivää sairaalassa synnytyksen jälkeen (itse synnytin tiistaina ja pääsin kotiin perjantaina) ja uudelleen synnyttäjät menee olojen mukaan mutta vähintään päivä on "pakko" olla, kahta päivää taitavat suositella.Tietääkseni polikliinisia synnytyksiä ei tuolla ole kuin useamman synnyttäneille.
elohiiri0608 täällä juur konttasin lattiat ja oli kyllä niin hidasta lattian pesua kun suppaili kans koko ajan, mut sainpas pestyä!
 
ail
Täällä äitiyspolilla ja diabeteshoitajalla käyty.Ihan helppoa se sokerinmittaus oli mutta se ruokavalio....argh.En ole tottunut syömään noin usein ja miun rakastama hiivaleipä on pannassa,nyyh.Hoitaja sanoi jo että hän heittää pyyhkeen kehään miun kanssa kun olen niin nirso ja nyt kun ei tämä juominenkaan oikein onnistu mutta jaksoin hän silti neuvoa :) Pipsasta saatiin tietää sukupuoli ja painoarvio joka oli 1542g.Eli ei ainakaan vielä miun sokerit oo hallineet vaavin kasvua.Eilen oli aika hurja iltapäivä.Supistelin viisi tuntia putkeen muutamien minuuttien välein.Mutta ei ne kuulemma olleet saaneet mitään aikaan alakerrassa.Saas nähä mitä sitten synnytyksessä.Supistelen vaan ja mitään ei tapahdu.Oli puhetta siitä myös kun ponnistan aina ollessani 5cm auki ja että miulle on jäänyt kammo siksi.Sanoi että laittaa paperihini asiasta että epiduraali tahi joku muu ponnistamista hillitsevää kipulääkettä olisi hyvä antaa ajoissa.Mie kun en ole yhessäkään synnytyksessä ottanut muuta kuin ilokaasua.En mie kyllä kauhean mielelläni sitä epiduraalia ottaisi kun sitten voipi synnytys pitkittyä.Sanoi myös että hänen mielestä olisi hyvä että miut otettaisiin sairaalaan jo ennen synnytystä jotta voidaan kontrolloida synnytyksen klkua.Saa nähä sitten.Kauhiaa että tälläselle kolmen lapsen äidille on pukannu synnytyskammo kun ei edellisissä ollu mittää.Viimene synnytys oli kyllä todella nopia ja raju.Siitäköhän se kammo jäi.NÄin ainakin lääkäri epäili.Kauhiaa kun on omanapaista juttua.Kaikille kremppasille ( joihin itekki kuulun ) paljon voimia ja pidetäähän mammat nää pienokaiset vielä hyvä tovi masuissa kasvamassa.


ail ja Pipsa 30 *POKS*
 
kotiutumisvaatteista Itse ajattelin laittaa valmiiksi pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, sukat, tumput, myssyn ja sen äp:n välipuvun. En usko, että sillon on hirveän lämmin enää. Esikko synty sillon elokuun lopussa ja kotiin päästiin syyskuun alussa niin oli sillon se välipuku päällä kun oli jo aika vilposta. Nyt nuo ilmat kyllä on ollu aika lämpimiä siihen aikaan muutamana vuotena, että en tiiä pitääkö miettiä uusiksi.
 
snodgrass
MOikka!

:hug: ja jaksuja kaikille vaivaisille! Kummasti sitä näköjään saa paikat jumiin olipa sitten siivoushommia tai shoppailua.. =) Itse oon harrastanut kohtuudella kumpaakin. Mutta mitä siihen siivousintoon tulee, niin enpä ole kyseistä ilmiöö koskaan kokenut. Jos meille vieraita tulee, niin kyllä tietty katotaan et paikat olis suurin piirtein järjestyksessä, mut en ole kyllä mitään paineita ottanut jos joku on yllättäen tupsahtanut paikalle.

Mayah älä huoli siitä maidontulosta. Ei mullakaan esikoisen odotusaikana tullut tipan tippaa, ja silti synnytyksen jälkeen sitä todellakin riitti. Nyt on tasan kerran tullut, meillä oli taannoin pieni myöhäisillan välikohtaus kun esikolta oli tullut jonkun verran verta nenästä, hän unissaan itki ja huitoi ja koko naama oli ihan veressä... Yritin sit häntä lohduttaa ja samalla vaihtaa lakanoita sänkyyn. Kun homma oli ohi, huomasin et toisen rinnan kohdalla oli hassu märkä läntti yöpaidassa.

Katjuska mulla on kanssa nyt, kun toi 30 viikkoo rapsahti täyteen, pyörinyt synnytys päässä. Ei nyt mitään paniikkia, mut kyllähän se mietityttää et kuinka kaikki sit sujuu. Eka synnytys kesti vaan 5 h 40 min, josta ponnistusta tunti, joten saapi nähdä kuinka vauhdikkaasti tällä kertaa avaudun... Ja mua ahdistaa jo valmiiks se ajatus, et ite yrittää toipua sairaalassa ja pikku neiti joutuu odottelemaan kotona, et koska se äiti oikein tulee takaisin.. :(

Enpäs ollut tiennytkään siitä kätilöt-sarjasta, kiitos vinkistä! Täytyy laittaa korvan taakse.

Kotiutusvaatteista, meillä esikoinen syntyi elokuun puolivälissä, ja hälle puettiin silloin päälle kotimatkalle body ja potkari sekä äp:n kevyttoppis. Autolla mentiin siis. Kohtuu lämmintä oli, en muista et itellä mitään päällysvaatteita olis ollut, mutta tarkenipa pieni varmasti... :whistle:

välilihan rasvauksesta oli myös ollu puhetta. Oon sitä miettinyt, mut en tiedä mikä siinä on, jotenkin pelkkä ajatuskin yököttää :x Silti sit miettii et säästäiskö se paikkoja. Mut voishan sitä pyytää miestä hoitamaan homman niin kun joku täällä suunnitteli..

jaahas, nyt pitää mennä korjaamaan lego-nukketaloa...
snodgrass ja neponen 30+1
 
vuh
Vielä pikavilkaisu tänne ennen huomisen lentoa! =)

Daydreams Mäkin olen miljardi kertaa enemmän isän tyttö kuin äidin. Mut meidän isästä ei ole kyllä ollut mitään apua näissä lapsiasioissa. Jotenkin olis ihanaa jakaa vauvajuttuja äidin kanssa, mutta-mutta... Meidän äiti on niiiiiiin järkyttävän pidättyväinen kaikissa asioissa ja sen lisäksi sillä on tapana valehdella kaikki asiat paremmiksi kuin ne ovat... En vain osaa olla sen seurassa juuri mitenkään päin. Surullista mutta totta. :(

Katjuska On varmaan ihan luonnollista pelätä vaikka synnytys oliskin edellisellä kerralla mennyt hyvin. Se kumminkin on niin älyttömän suuri tapahtuma naiselle. Ja ehkä se pelkääminen ja sitä kautta asian miettiminen valmistaa meitä tapahtumaan? Itellekin tulee öisin herätessä joskus kamalia pelkoja mieleen, erityisesti se ensi talven ja kaamoksen pelko. Olisko se niin, että todellisuus ei ikinä oo niin kamala kuin miksi sen etukäteen kuvittelee?

No nyt tää lähtee nukkumaan ja huomenna lomalle! :hug: kaikille! vuh ja pikkuliini :heart:
 
Hyvää huomenta masuukat!

Oli pakko tulla het aamusta hehkuttamaan että eilen saapui meidän uudet vaunut ja voi mahroton sentään kun ne on ihanat! Nyt oon kärrytelly ympäsi kämppää ja piha piiriä. Ainoastaan on vielä kokeilematta mahtuuko autoon kuinka hyvin nuo vekottimet. Mulla on kuitenkin meidän Relluun kova luotto :LOL: Kumasti se katse vaan siirtyy ihatelemaan noita menopelejä!

Voi että teitä joilla on ongelmallisia suhteita omiin vanhempiin, aina ei ole helppoa :/ Itselläni on hyvät välit omiin sekä miehen vanhempien kanssa joten musta ei ollut nyt muuta kuin sympatian antajaksi tässä asiassa.

Meillä on yksi 50 senttinen body jonka meinasin ottaa kotiutus vaatteeksi, siinä lukee: made in Finland :D muuta en olekaan miettinyt, varmaan toppaan toisen ihan hielle... Meillä oli vuosi sitten syyskuussa häät ja ainakin silloin kun ei ollut auringossa oli jo aika vilposta. Mies tuossa muisteli että semmoiset reilu 15 astetta olisi olut päivällä lämpöä, että puku päällä pärjäs vallan mainiosti.

Pentusella oli taas heti aamutuiman huima sisustusvimma ja jumppa menossa. Nykyään yöllä täytyy lipittää vettä litra tolkulla ja se ei ainakaan helpota tätä vessarumbaa. Lisäski tällä viikolla on päivittäin iskenyt toiselle hikka, kylläpä tuntuu kummalliselta! Nyt nauttimaan vapaa päivästä miehen kainaloon, jos minut sinne vaan huolitaan :D
Jakselkaahan hyvin!

Koiruus ja pentunen rv 29+3
 

Yhteistyössä