SYYSMASSUKAT (kesäkuun loppu)

Niihu Tieto päivitetty listaan =) Ja onneks kohta tosiaan ois ollut muutenkin uuden ketjun aloitus, niin teen sen kyllä sitte muutaman päivän päästä.

Toivottavasti vaan kaikki nyt löytää sitten tän ketjun... No yritetään pitää ylhäällä :)
 
meikä kirjottaa heti kärkeen niistä kestoista ja imuista: juu eli niitä imuosia voi tehdä itekin. Vanhat pyyheliinat on vissiin parhaita imuja IKINÄ :) Eli leikkaa vanhan pyyheliinan "suikaleiksi" ja 4 kappaletta suikaleita päällekkäin ompelee kiinni. suikaleen koot voi mittaa siitä sisävaipasta. Meillä meinataan ainakin kokeilla kestoilua, mutta mitään ressiä en meinaa siitä ottaa jos tuntuu että homma ei luonnista ni sit vaihdan kertiksiin.

raskausarvista: juu esikoista odottaessa tuli masuun ja rintoihin, mut nyt ei oo tullu yhtään lisää enää. Onneks

Nyyttimyy ja murmeli 28+1
 
:kieh: :kieh:

Meni sitte meikä mammanki kirjotukset mettään :snotty: Pitkästi vielä kirjottelinki :/ Vai meniköhän se sen takia tukkoon =)

Siis heti kärkeen :flower: :flower: Uusille tervetuloo!!

Ja eilen oli nvlalääkäri: Kaikki ok! Oli vaan kuulemma kohdunsuu niin alhaalla ettei lääkäritäti päässy kunnolla kokeileen... Vai oonkohan mää tukossa?? Saikulle ei ollu tarvetta laittaa vaikkas totes kohdunsuun olevan hiukan pehmeä. Saa sitte soittamalla sitä saikkua jos ei töissä jaksa olla. Ja sokerit on ollu ihan jees. Pitää vielä tarkkailla, vaikka Äippäpolilta oli tullu päätös uusista sokerirajoista, eli näiden uusien tulosten mukaan mulla olis kaikki tulokset ollu OK! Oon silti menossa taas uudestaan sinne sok.ras.testiin. Bmi on siis sen 26-27!?! Ja ihan vaan oon tällanen mukavan muodokas, niinku sen joku jo toteski!! Musta vaan tuntuu et ne rinnat painaa mulla niin paljon :LOL: Voihan sen ylipainon noinki selitellä!

Kastajaiset varmaan tällekkin tulokkaalle pidetään, niinku esikoisellekki. Ukkokullan vaatimuksesta. Sanoin sillon myös hälle että voipi sitte papin ja kirkon hoidella itte, mut taisin mä sitä autella :whistle: Itse en kuulu kirkkoon.

Snodgrass Kuullostaa niin ylitsepääsemättömän vastustamattoman söpöltä et pappi on ison vattansa kanssa vihkimässä pariskuntia tahi kastamassa vauvoja :xmas:

Ei sitte varmana muista mitä kaikkee sitä kirjotteli siihen kadonneeseen viestiin. Sain melkeen raivarin ku katos se mun viesti HÖH.

Tissit on taas kasvanu..voihan peehana!!! Pullahtaa jo ulos näistä uusista liiveistäki :/
Ja NÄRÄSTÄÄ, jopa vesilasin jälkeenki saa napata rennietä ellei kaksiki.
Ja vatta-apina liikkuu niin et tuuma tulla mahasta läpi. Se on sitte niin ihanan tuntosta ku kantapäällä vetää kylkeä pitkin B)

Joillekki lähettelin täältä :hug: voimia!! ( pyydän anteeksi tätä "joillekki" )
Nimimerkeillä ne oli siinä edellisessä viestissä, muttaku :snotty:

Ainaski juhannus meni mukavasti mökkeillessä, ainut vaan että poika oli yöt tosi kovassa kuumeessa. Ei edes uskaltanu mitata, aamusin ei sitte ollu niin paha. Mut veikkaan lämpöjen nousseen sinne 39-40 asteen välille, oli se poika niin kuuma.... Mutta seki on parantunu!

Nyt ei jaksa enään päätään rapsia, kaikki jutut tulee sitte varmaan mieleen ku oon koneen laittanu pois!!

R iikka ja vatta-apina 26.rv
 
Dior Kun en nimenomaan nähny tän päivästä jaksoa :headwall:. Ärsyttää kovasti, lienenköhän mä jääny koukkuun tuohon sarjaan :whistle:

Meillä varmaankin pidetään ristiäiset. Minä en kuulu kirkkoon eikä isäntäkään niitä oo mitenkään vaatinut, mutta epäilen että anoppi ja muut sen suvun naisihmiset ovat sitä mieltä että lapsi pitää "kastella". Kummitkin on jo kyselty valmiiksi joten kai ne täytyy pitää. Ei mitään isoja bileitä mutta kuitenkin.
 
R iikka sama närästys vaiva täälläkin!
Nyt heti pakko oli tulla kertomaan että minä en kyl yhtää hehkuta noiden frotee-imujen puolesta!en tykkää lainkaan, ainakaan isommalla lapsella ei toimi, ja jää peppu märäks.pienellä taas paketista tulee liian iso.Paitsi jos laittaa vaan pari suikaletta froteeta, päälle bambua ja vaikka kuivaliinan tms. systeemin.
Mut mää oonki vannoutunu bambun ja hampun käyttäjä :D imuna siis, hamppua kun vois muutenkin käyttää... :whistle:
mut enpäs siitä avaudu sen enempää jotta ei vallan kanavat tukkeudu mun avautumisesta...
Koiramamma täällä toinen tissinsä ketjussa paljastanut, tosin kuva oli samanmoinen kun sullakin eli ei mikään paljastava kuitenkaan.
Miehen oli pakko möläyttää isälleenkin joka kehaisi ostaneensa iltiksen ja nähneensä tissejä että "siellä oli muuten Jutanki tissit" kiva, en varmaan saa siitä kuulla kun viikonloppuna tulevat pojan juhliin :LOL:
no eipä se mitään, kun en kuitenkaan paljasta nahkaa laittanut näkyviin ja onhan tuo mun tissit nähnykin kun oon poikaa imettäny :D
nyt nukkuun ku ei pitäny ku vaan äkkiä noista imuista kommentoida...
 
vuh
Iltaa taas! Tissit... Herrajumala tuota tissikohua!!! Täällä palstailevat äidit suhtautuvat varmaan tisseihin ihan normaalisti (antavat maitoa, voivat myös olla kivan näköiset ja seksissä "hyödylliset") mutta ihan järkkyä, jos nuoret miehet luulee seksilehtien tissejä niiksi normaaleiksi ja perusäitien tissejä epäonnistuneiksi! Kvääk. :(

Daydreams ja muutkin. Tehdään sitten vauvojen syntymän jälkeen laihdutuskerho ja pudotetaan painoa sitten! Ainakin ensi kesään olen antanut itelleni luvan painaa just niin paljon kuin painan. Stressin aiheita ja ajanvietettä on varmaan muutakin kuin oma paino. Niin paitsi että mitä kaikki nuoret miehet sanoo, jos mä painan enemmän kuin seksilehden Barbara...?!? :kieh: :p :xmas:

Tänään oli kiva päivä. Illalla tyhjennettiin pojan kanssa keittiötä, kun lauantaina lähdetään kuukauden lomalle, minkä aikana meille tulee se keittiöremppa!! Jee! Ihanaa yötä kaikille! t. vuh ja potkuri :heart:
 
snodgrass
Heips!

Ärsyttävää kun tää palsta ei oo toiminut! :headwall: Eilen illalla jo vedin siitä herneet nenään. Tänään aamupäivällä pääsin sit lukemaan ensin sitä sivua 17, ja kirjoitin siihen itekin pienen pätkän, mut ei se sit tullutkaan siihen näkyviin, argh!

Ei oikein nyt meinaa pysyä kärryillä kenelle pitä kommentoida mitäkin..

Aamulla kirjotin siitä että mäkin oon jo vähän ollu huolestunut neposen asennosta, vaikka tiedänkin et siihen raivotarjontaan ehtii vielä hyvinkin kääntyä. Esikoinen viihtyi vaan jo niin hyvissä ajoin siinä asennossa. Tämä sen sijaan tuntuu olevan enimmäkseen jotenkin poikittain, ja kädet ja jalat ulospäin. On hassua, et mahan läpi voi painella toisen jalkapohjaa :D Onneksi tampereella kannustetaan perätilasynnyttäjiäkin synnyttämään alakautta jos mahtuu, ja mulla parikin kaveria on onnistuneesti synnyttäneet perätilavauvan ilman sektioo. Se vähän lohduttaa kun asentoa aina joskus murehtii.

Joopajoo, ei oo pelkoo et jäis kaloreita saamatta vaikka ilman makeita herkkuja yrittää ollakin. Tällä viikolla oon herkutellu caprese-salaatilla: tomaattia, vihreetä pestoo ja tuoremozzarellaa, nam! :p Juhannuksena kului myös makkaraa, pringlesejä yms. Mut noihin tomaatti-pesto-mozzarellajuttuihin oon ihan hulluna, maistuu erittäin hyvältä myös patongin välissä uunissa käytettynä. ;) Jos joku haluaa kokeilla, niin varoitan vain et älkää ostako Pirkka-pestoo, se on surkeeta.

Onnittelut kaikille, jotka selvisi sokerirasituksesta! :flower:

R iikka, muakin on alkanut närästää enemmän! Ja just vesilasillinenkin varsinkin illalla ennen nukkumaanmenoa käynnistää sen. :(

On myös alkanut olla välillä tuskastunu olo rintoihin. Eilen olin kaupungilla ja löysin kahdet uudet liivit, ihanaa! Oon viimeiset viikot pärjännyt yksillä :/ ei kiva. Ja tässä pari päivää sitten hokasin miks nää rinnat on nyt niin ärsyttävät: Esikoista odottaessakin ne kasvoi (B-kupista ensin C ja lopulta D), mut silloin ne oli kuitenkin nuoren naisen kiinteät ja pystyt rinnat :) No imetyksen jälkeen ne tietty kutistui ja alkoi roikkua. Nyt ne on taas kasvaneet, mutta samalla ne roikkuu tietty edelleen! :( En haluasi olla yhtään hetkeä ilman liivejä, tuntuu niin ärsyttävältä. Ja sit sieltä alta aina hikoo.. :$ (sorry, öklöö..)

Tulipas omanapaista, mutta eiköhän tämä tästä taas...

snodgrass ja neponen 29+6
 
snodgrass
Nopsaan kommentoin vielä tota kestojen imuasiaa: Musta frotee kyl imee varmaan ihan hyvin, mut ei sitä kannata peppua vasten laittaa. Mulla esim. sisko ompeli muotoonommeltuja tarrallisia sisävaippoja, ja niissä oli sisäpuoli fleeceä (säilyy pitkään tosi kuivan tuntuisena!), ulkopuoli flanellia, ja täytteenä niihin oli ommeltu sisään sitä froteeta (siis vanhojen käsipyyhkeiden paloja).
 
Morjens ja kiitos Tinii uudesta pinosta! Meinas tulla hätä, ku ei auennu sitte millään tuo edellinen ja olin jo raivon partaalla tän koneen kanssa... :whistle:

Jee, sokerirasituksesta selvitty puhtain paperein! HUH! :D

Koittakaahan kestää närästyksen kanssa R iikka ja Snodgrass! Ei oo varmastikaan mitään mukavaa tuollainen.

Meidän pieni kastetaan ehdottomasti, se on tärkeä juttu meidän perheelle ja elämänkatsomukselle. :heart:

Miten teillä muilla, onko vauva raivotarjonnassa vai perätilassa? Snodgrass siitä jo puhuikin. Tämä on perätilassa ja lääkäri totesi tänään, että on tulossa iso vauva. Siis syntymäpainoksi arvioi 4 kg... Minä siinä paniikissa kuuntelin, että oon saamassa jättiläisvauvan, joka on ihan väärinpäin. Kiva. Jos on vielä kuukauden päästä samoin, pääsen synnytystapa-arvioon. Toivottavasti nyt kääntyy ja saa synnyttää ihan normaalisti alateitse.

Kohdunsuu oli pehmentynyt... Seuraillaan kuulemma ja kuukauden päästä extra aika lääkärille tuon asian tarkistamiseksi. Kai ne sitte on ollu supistuksia, mistä oon kärsiny juhannuksena. Hankalaa, ku ei tiedä oikeen millaisia ne supistukset on :/

Tuo tissikohu on menny multa ihan ohi. Voisko joku vielä kertoa, mistä siis oli kyse? :eek:

Mayah ja pikkuinen 27+3 :heart:
 
Päiväni on pelastettu, kattelin Serranot tuolta Yle areenasta B)

Mayah Meillä tuo kyytiläinen on ollut raivotarjonnassa jo pitemmän aikaa. Välillä tuntuu että kääntyis ympäri, kun niin ovelasti muljahtelee mahassa, mutta ainakin maanantain lääkärinneuvolassa oli taas pää alaspäin.

Meille ei oo vielä mitään painoarvioita kerrottu. Pitää sitten kattoa kunhan tulee tuo meiän vakioneuvolatäti lomalta takasin, josko se osais jotain sanoa. Sf-mitta on tähän asti kulkenu yläkäyrän mukaan, viimeksi lääkäri ei sitä muistanu jostain syystä korttiin laittaa, mutta eipä kai siinä mitään erikoista ollu kun ei mitenkään päivitellyt asiaa.
 
Ensin tuosta tissikohusta::: Eli muutama päivä sitten mammat päätti tuolla Mitäs nyt?-puolella pinota omat tissikuvat. Osa ihan paljaana ja osa rintsikoissa ja bikineissä. Siitä nousi hillitön kohu joka oli ensin iltalehden ja iltasanoman nettisivuilla ja eilen vielä ihan paperimuodossa. Siitä nousi sitten hirveä haloo vaikka nei ei oo ku tissit. Tulikohan selitetyä ihan selkeästi??

BMI oli mulla ennen raskautta 24. Ihan varmaa ei kyllä painosta ollu kun en harrasta tuota puntarilla juoksemista. Sen vain huomasin talvella, että jotakin kiinteytystä oli tapahtunu kun sain semmoset farkut mahtumaan jalkaan mitä käytin ennen esikon syntymää. Kiitos hyötyliikunnalle: lumen pusku ja halkohommat!! JOspa sama tepsis sitten tuossa ensi talvena. :)

Meillä tekee itse neuvolantäti kasvu-ultran tuossa viikolla 30 elikkäs kolmen viikon päästä on aika siihen varattuna. Muistaakseni sillon antaa myös n. kokoarvion. Meillä tuo ihmelaite on onnksi neuvolassa oma, mutta ikivanha kylläkin. Kuitenki toimii kun heti ekalla neuvolakäynnillä katottiin, että näkyykö siellä masussa mitään kun sillä doplerilla ei ois vielä kuulunu. JOtenkin helpotti sillon kun sai tietää että kyllä siellä jotain pientä on eikä pelkästään tyhjä kohtu.

Meillä muuten tämä kone toimii vihdoin ja viimein. Eilen kävi kaveri ajamassa úusiksi windowsin ja muut ohjelmat. Pitkään siinä menikin, mutta kun ei oo periny ikinä mitään maksua siitä niin ei oo viittiny hoputtaakaan sen kummemmin. Minä vaan lupasin että mitä ikinä mesen kautta tulee niin minä en availe ilman lupaa.. :) Jospa minäkin sitten kohta yritän perehtyä siihen naamajutskaan. Edellisen lapsosen kans olin myös tämäntapasessa tyhmässä ja sillon synnytyksen jälkeen tehtiin msn:lle oma ryhmä jossa tosiaan voi vapaammin kirjotella. Ja se on muuten edelleen kasassa vaikka aikaa on kulunu jo kohta kolme vuotta.

Omaa napaa välillä: Supistelee itse asiassa joka päivä, mutta ei onneksi kovin kipeää tee eikä oo mitään säännöllistä. Pikkunen on alkanu mahottomasti potkimaan varsinkin sillon kun saunaan mennään. Mieskin jo huomasi eilen päällepäin sen pyörimisen. Eilen myös tapahtu semmonen jännä juttu. Uskosin että päällä puski tuonne nivusiin päin pari kertaa kun ruokaa tein ja molemmilla kerroilla tuntu semmonen rusahdus tuolla alapäässä. Rupesin jo tunnustelemaan etteihän sieltä mitään ylimäärästä alkanu valumaan, mutta onneksi ei. Kai se siellä jo reittejä valmiiksi tekee kun edellisestä alatiesynnytyksestä on aikaa kuitenki jo kohta viis vuotta. Sitähän on hyvinki ehtiny paikat korjaantua kun edelllinen synnytys ei edes ehtiny alkamaan eli oli suunniteltu sektio kun en perätilavauvaa halunnut yrittää synnyttää vaikka kyllä varmaan ois mahtunu syntymään, mutta minä en halunnut mitään ylimääräisiä riskejä.

Ei muista taas enempää.... :D

Ninetsu 27+5

Sen verran vielä piti palata, että viime viikolla lääkärineuvolassa oli raivotarjonnassa. Ja toivottavasti pysyy.
 
Huomenta :)

Vauvan asennosta Raivotarjonnassa ainakin ilmeisesti oli viime neuvolassa, mutta tosiaan tuntuu sltä, että edelleen volttejakin tehdään =)

Kestoista mä en osaa sanoa mitään, kun mullekin ihan hepreaa noi imut sun muut. Koettanu teidän jutuista saada jotain tolkkua, mutta ei oikein selkiinny. :xmas:

Sokerirasituksestakin oltiin taas selvitty puhtain paperein, joten onnittelut :flower:

Ristiäiset/nimiäiset Kaikki lapset on tähänkin mennessä kastettu, joten myös vilpertti.

Kokoarvio Mulla aina sairaalassa just ennen synnytystä koetettu veikkailla kokoa ja aina on metsään mennyt :kieh: Aina on povattu lähemmäs 4 kiloista ja mullahan oli nää edelliset aika pieniä. (3250 g ja 2840 g) että ovat sitte laskeneet istukan mukaan tuohon painoarvioon. :whistle:

:hug: kaikille joilla jotain kipuja tai muuten jotain vaivoja tai supistuksia.

Katjuska ja Vilpertti 29+0 :heart:
 
mä sain esikon kanssa arvion 2500g (synty monta viikkoa ennen aikojaan) ja kaveri paino sit sen 2137g et ihan ok,ei paljon heittoa. Tokan kanssa oli hillitön pelko et ei jummi tää on iso mut vakuuttelivat et ei se oo iso ku maksimissaan 3500g jos sitäkään, no mimmi oli tuplat ku veljensä eli 4080g (aika ero vääntää 2kg ku 4kg) ja nyt ku kävin Femedassa niin sain taas ilosesti arvion että yli neljään kiloon mennää ja se onki ainoa asia jota mä oon koko raskaudessa pelänny, siis että se on taas iso. :headwall: Mun kätilö tossa tokassa synnytyksessä oli kauhea/kokematon sillä oli saletisti yhtä mones synnytys menossa ku mulla eli toka...

Nyt valmennettu miestä kovasti että jos kätilö ei mua miellytä niin saa ukko koittaa ees vaihtaa kätilöä. tai ees lyödä nyrkkiä pöytään et miten tää homma hoidetaan...
:D

nawi ja 28+0
 
moikka taas pitkästä aikaa! :wave:

tänne olikin aukaistu uus pino, huomasin muuten itsekin et ei toiminu toi entinen ku olin eilen tulossa lueskeleen juttuja :)
muta mutta, nyt on sit ainakin ensimmäinen mökkireissu tehty ranualle :) eläinpuistossakin käytiin ja saatiin saavista vettä niskaan kun kerettiin puoleenväliin kierrosta :kieh: lapsiahan se ei tuntunut haittaavan vaan entistä innokkaampana juoksentelivat menemään kun vettä alkoi sataa :) onneksi oli lämmin ilma muuten niin ei palelluttu koko porukka :)
kauheasti taas teillä ollut aiheita mistä olette keskustelleet..

ja täällä myös yks joka ei tosiaan noista kestoilu jutuista älyä mitään, äippä paketissakin tulleet kestikset on yhtä hepreaa minulle :D ukon kans yritettiin älytä niistä jotain, mutta ei edes ohjeet ollu tarpeeksi riittävät et olis tajunnu mikä on mikäkin jne..ja miten ne laitetaan :LOL: että voipa olla hyvinkin mahdollista että tää tyttö ei aio kestoilla, oon muutenkin sellainen ressailija et ei taida onnistua minulta :D miksei joskus vois lueskella ja ottaa oikeasti selvää niistä ja kokeilla, sehän saattaa olla yllättävän helppoakin loppujen lopuksi..ajatus niistä kuitenkin kovasti houkuttaa :)
raskaus arvista oli puheltu jotain ja minulla ei ole tullut kahdessa ekassa raskaudessa arpia, lukuunottamatta rintoja joihin on tullut muutama haalea "viiva".. :)
tässä raskaudessa ei vielä ole ainakaan tullut arpia, mutta luulen et niitä tälläkertaa tulee kuitenkin jossain vaiheessa..ainakin masu on kasvanut sitä vauhtia tälläkertaa et tuntuu jo nyt nahka melko kireältä..
meillä myös lapset on kastettu ja tämä tuleva myös kastetaan luultavasti häiden kera :D
täällä myöskin on kauhea närästys ollut jo useamman viikon ajan..maitolasillinen auttaa minulla siihen ainakin hetkeksi :whistle:
miten muilla, onko vauva alkanut painaa keuhkoja? minulla on usein sellaisia ns. hengitysahdistuksia et tuntuu ettei henki kulje kunnolla :whistle: se helpottaa kun vaihtelee asentoa ja yleensä kyljellään maaten taas alkaa henki kulkemaan normaalisti :)
meillä vauvan kokoarviot on yleensä ihan paikkaansa pitänyt..tytöstä veikattiinkin pientä ja koko arvio oli jotain 2500kg viikolla 36+ ja tyttö syntyikin 40+6 2830kg
poikaa veikattiin noin 3kg ja hän oli syntyessään 3550kg..ei nyt ihan nappiin, mutta melko lähelle :D en menis itse niihin kuitenkaan luottamaan kovinkaan paljon, nekin on vaan suuntaa antavia.
vauvan asennosta viimeksi lääkärineuvolassa vauva oli raivotarjonnassa ja potkut on tuntunut koko ajan samassa paikassa ylhäällä oikealla, eli luulen että on pysynyt samassa asennossa koko ajan..

hmm..nyt ei tule muuta mieleen mistä piti kommentoida :ashamed: vätystää niin kovasti ettei ajatukset oikein kulje.
ai niin, niille jotka kirjottelee pitkiä tekstejä ja ne katoaa johonkin niin kannattaa aina kopioida se teksti ennen kun laitatte sen tänne..itsellänikin yhteys pätkii usein ja kun sen tekstin kopioi niin ei tarvitse uudestaan kirjoittaa sitä..

jane ja napsukka 28+0 :heart:
 
vauvan kokoarvio : neuvolalääkäri nosti kädet ylös, mutta kuulemma synnytystapa-arviossa raskausviikolla 36 lääkäri tekee synnytyssairaalassa tän arvion. (näin siis minulle kerrottiin mun tapauksessa kun kävin pelkokeskustelussa). jotenki kaikki tulee niin kamalan myöhään...(hätäilevä pikkuvarpunen).

äippä-paketti : kävin kelalla kyselemässä perään, kun on jo pian kuukausi lappujen lähettämisestä. aikoivat laittaa sen kiireelliseksi. kiltti kelan täti. :)

tarjonta : kävin yksityisellä gynekologilla, joka ultrasi masun, kohdunkaulan jne...teki perusteellista työtä. pomelo on raivotarjonnassa ja kuulemma jo asettunut lantioon. ei siis tee enää suurempia pyörähdyksiä. istukka edessä mutta pois kuulemma hyvin vauvan tieltä. huomaa kyllä pomelon liikkeistä, että nyrkeillä ja jaloilla potkutellaan, mutta muuten aika rauhallista.

facebookin syysmasut 08 terveiset : mameja jo 20. suunnitellaan helsinki-espoo mammojen heinäkuista tapaamista syöminkien merkeissä. (nälkähän meillä ei ainakaan lähiaikoina vähene. :LOL: joten, täältäkin tulemme vonkaamaan porukkaa mukaan syömään. (myös muualla asuvat, jotka sattuvat esim. vierailemaan juuri sopivasti pääkaupunkiseudulla). :)

mukavaa torstaita! :flower:

kehäkukka74+pomelo 29+6
 
Kiitokset kaikille kestotietäjille!
Nytpä siis pitää vielä hankkia niitä imuosia, jos aikoo oikeasti kestoilla.
Saa nähdä tuleeko niitä hankittua vai vaan tyydytään noihin kertisvaippoihin.
Niistä kestoista olisi voinut olla enemmän tietoa ä-pakkauksenkin mukana, ei tällainen tampio muuten tajua, ettei siinä ole kaikki tarvittava.

Ihana päivä tänään, aurinkoinen paistaa ja muutenkin mieli parempi.
Selkä vaan edelleen temppuilee, mutten anna sen haitata menoa.
Käväisin sitä jo tänään tuolla uudessa Raision Ikeassa ulkoiluttamassa.
Siellä minä sitten vaapuin kuin ankka ja ähisin....
:LOL:

Nyt odottelemaan pesukoneen korjaajaa, sillä meillä, pihkura sentään, hajosi kahden vuoden vanha pesukone!
Tainnut olla kovassa käytössä...

Mamitus2 ja Nappula 29+4
 
Hei! :wave:

Jopas niistä tisseistä nousi suuri kohu :LOL:
Juuri silloin edellisenä iltana ketjua selailin ja aamulla oliki kauheet lööpit siitä iltalehdessä.
Jo vain tuollaisia luonnollisia tisuja voi esitelläkin paljon paremmalla mielellä kuin jotain silikoonimötkyjä. Mies houkkas muaki sinne kuvaa laittamaan, mutta en kehannu :ashamed: :LOL:

Ristiäiset täällä pidetään. Kuulutaan molemmat kirkkoon vaikka mitään uskovaisia ei ollakaan. Ja kaikki muutki lapset on ristitty, joten luonnollisesti sitte tämä tulevaki ristitään.

Närästys tuntuu vaivaavan muitaki ku mua :/ Aivan hirveet polttelut on välillä ja Rennietä ja Gavisconia menee päivittäin reilusti. Ja niinku muillaki niin mullaki tuo vesiki jo riittää sen laukaisemaan, päivällä niinkään ei närästä, mutta illalla sen laukaisee oikeestaan kaikki mitä suuhun laitat :/

Kestoista oli taas puhetta. Eilen just laskeskelin kestot mitä on kertyny kaappiin ja niitä oliki jo 22 sisävaippaa ja AIO:ia yhteensä ja 7 kuorta :eek:


Muutaman Popolinon käyn vielä ostaan, ku oli marketissa alennuksessa 6e kipale :eek: Normaalihinta ku näkyi olevan 19.90e, yhden sieltä jo ostinki ja tuntuu ainaki tosi hyvältä vaipalta.

Ei täälläkään mitään varsinaista painoarviota ole, nyt lääkäri sanoi että vauva painaa tällä hetkellä 1050g..ei muuta. Eli aika hentoinen vauva tuolla tuntuu kasvavan :heart:

Muutamana päivänä mahassa on ollu kunnon mylläys. Tuntuu ettei tää ipana nuku koskaan :eek: Ties mikä ylivilkas lapsi sieltä on tulossa, naurettiinki miehen kans että mitäpä muuta meistä kahesta vilkkaasta vois tulla ku ylivilkas :LOL:
Ihan selvästi vauva yrittää päästä mahanahkan läpi tulemaan :LOL:

Eilen innostuttiin taas isännän kans vähän liian "rajuun" seksiin ja tänään onki supistellu ihan kivasti koko päivän :/
Ei se auta ku tästä ees päin muistaa että on raskaana ja harrastaa vähän hitaampaa seksiä :ashamed:

Eilen poksui viikotki :heart:


Äippäskä ja syltty 29+1
 
Kokoarviosta: Femedassa Bruno arvioi vauvan olevan välillä 3,5 - 4 kg. Neuvolalääkärin mukaan noin 3,6 kg.

Painosta:
Olen aina ollut hoikka, painoindeksi oli ennen raskautta noin 19,5. Sanoin noin, koska en ollut käynyt puntarissa varmaan puoleen vuoteen ennen raskaaksituloa. Nyt painoa on tullut koko raskauden aikana noin 2,5 kg. Suorasukainen neiúvolalääkäri kysyi multa, että "syötkö". Mies sanoi myöhemmin, että olisi pitänyt sanoa mun syövän sekä omat ruokani että hänen annoksensa päälle (näin on siis käynyt). :LOL: Vauva kasvaa ihan hyvin, joten en jaksa huolehtia painosta. Luultavasti sitä kertyy loppuraskauden aikana vielä runsaasti.

Tarjonta: Raivotarjonnassa meidän neiti majailee, toivottavasti siinä myös pysyy. Tilaa nimittäin vielä on kiepsahtaa vaikka perätilaan.

Kelan-toiminta: Mitään ei ole kuulunut, vaikka työnantaja oli laittanut kaikki tarvittavat laput kelaan 4.6. Ajattelin soitella huomenna perään, jospa laittaisivat vähän vauhtia papereiden käsittelyyn.

Ristiäiset on meille tulossa. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun ja haluan ristiäiset. Täysin tapakristitty kyllä olen, mutta silti tuntuu ihan mukavalta, että lapsi kuuluu kirkkoon. Äitini saattaisi myös kauhistua, jos lapsella olisi nimiäiset.
 
Hips

Ja siellä ne eiliset kommentit lymyilee edellisen ketjun valkealla sivulla. Mutta jos yrittää muistella jotain..

Sorry, facebookkiin en ajatellut kirjautua. Kun vielä muistan ajat, jolloin pystyi listaamaan kaikki maailman irccaajat (ja kun kanavilla oli numerot!!) niin ei tälläinen vanhakantainen mustan ruudun ihminen oikein jaksa innostua.

Tukivyö löytyy kotoa, mutta se ei tunnu kovin hyvältä. Mahtuu kyllä päälle mutta on kokoa XS. (Kiitos kun muistutitte!) Painoa ei ole tullut tarkkailtua, kai se 70-100 g / viikko on ollut ihan sopiva nousu viime kukausina. Tosin taitaa olla nyt 8 kg enemmän kuin esikon syntyessä. Vielä vois tulla vähän kun synnytyksen jälkeen kuitenkin iskee krooninen nälkä. Se oli ihan kamalaa, kun mikään ruoka ei riittänyt. Ei varsinkaan ne sairaalan pöperöt joissa ei ollut rasvaa lainkaan. Ja eihän niitä saanut lautaselle tarpeeksi mahtumaan, kun keittolautasessakin reunat on niin matalalla.

Kieltämättä aika on tullut joskus pitkäksi maatessa, onneksi ensimmäinen kuukausi meni töihin liittyviä tenttikirjoja lukiessa. Jos vielä vain sais tulokset selville. Ja sitten on vielä pari opiskeluihin liittyvää ikuisuusprojektia, joita pikkasen on saanut potkastua eteenpäin, toivottavasti vaan ei liian myöhään.

Onkohan Zalsa töissä HUSissa..

Mutta tosiaan harmillista, kun ei muista mitä pitikään sanoa ja kommentoida. Ainakin sitä piti sanomani, että kivaa on kuulla mitä kaikkea olette hankkineet tai hankkimassa. Kun kotona on paljon tarvikkeita, joita ei edes muista.

Äitiyspakkaustahan hain netin kautta 19.5. mutta vielä ei ole päätöksestä kuulunut mitään. Tosin netistä ei ole tullut katsottua onko päätöstä tehty. Viimeksi toissapäivänä tuli kirje, jossa pyydettiin lähettämään raskauden keston todistus! No työnantaja oli pistänyt sen postiin sillä sain siitä kopion, mutta hukkasiko KELA todistuksen, en tiedä, 16.6. kävin viemässä kelan toimistoon kirjekuoren, jossa oli kopio todistuksesta. Olisihan se mukava kerrankin saada pakkaus ennen lasta..

Sanottakoon, että kyllä tekisi mieli kovasti päästä katsomaan aleen, olisiko siellä mitään tarpeellista. Silloin kun oli töissä, pääsi kulkemaan kotimatkalla Stokkan kautta.. Arvatkaa vaan, kuinka nyt on ikävä töihin! Miestä ei voi oikein lähettää shoppaamaan sillä hän ei bongaa niitä ihania hepeniä, joita alesta kuitenkin hakisi. Toisaalta itselle ei tarvitse mitään ennen kuin synnytys on takana ja sen jälkeen varmaan voi vähän aikaa kulua kudosten palautumiseen? Mutta lastenvaatteet..! Kun nyt olisi ollut taas motivaatiota hankkia seuraavan kesän tarpeisiin lastenvaatteita. Ja syksyksi kenkiä.

Muuten, kuinka usein pitäis käydä neuvolassa? Kun oli tuo juhannus jne. niin rupesin itse pistelemään noita ennen neuvolasta haettuja lääkkeitä. Ei siis ole sovittuna seuraavaa neuvola-aikaa. Pitäiskö sellainen tilata? Vai onko sillä niin väliä? Kotona on vaaka ja verenpainemittari, joten eiköhän niillä selviä? Kun ainakin meidän terveyskeskuksessa pitää soittaa suoraan terkkarille ja varata aika. Sen voi tehdä vain kerran päivässä tunnin ajan ja kun sitä ei tiedä, kuka terkkari on milläkin viikolla äitiyspolin vuorossa ja mikä on hänen numeronsa.

Hexa ja pikkusisko 29+5
 
Hexa täälläpäin seuraava aika äitiysneuvolaan varataan aina edellisellä kerralla, niinhän se menee että useimmilla paikkakunnilla käyntejä neuvolassa tulee 13-17kpl, riippuen paikkakunnasta, ja siitä monesko synnytys.Täällä käynnit menee siten että rv 30-32 asti kuukauden välein (noin) ja siitä eteenpäin 2 viikon välein,kunnes rv 35-36 eteenpäin kerran viikossa.Noi siis on täällä meillä ne "ohjenuorat" mut kai niihinkin poikkeuksia on...
Onhan siellä hyvä käydä jotta seurataan molempien, äidin ja lapsen vointia.
Sun täytyy hyödyntää nyt vaan nettipuutikkien aleja kun et pääse livenä hipelöimään :D
Tarjontaa piti vielä kommentoida, poika oli koko raskauden raivotarjonnassa, tämä tulokas onkin sitten ihan miten sattuu.Käynneillä on ollut perätilassa ja poikittain, saa nähä koska meinaa rauhoittua, vielä ainakin heittelee kuperkeikkaa niin että potkut tuntuu joka puolla mahaa ja mahasta näkeekin päälle päin kun asento vaihtuu, poikakin oikein järkytty kun näki kuinka äidin masu liikkuu, 2vuotiaan hämmästynyt OHO ja lautasen kokoset silmät :LOL:
sitä sitten odottelikin ainakin vartin josko jotain vielä tapahtuis, välillä piti tökkästäkin mahaa josko se olis pistänyt vauvaan liikettä :)
Omaa napaa loppuun sen verran että tänään on käytetty leipomiseen 2,5h, siivoomiseen 3h ja käytiin vielä kaupassa...nyt on ihan kuollut olo.Huomenna tarvis vielä jaksaa leipoa loput ja pestä lattiat.Sit koko viikonloppu ja vielä maanantaikin vieraiden kestitsemistä ja SIT vasta pääsee omaan rauhaa.Onneks on synttärit vaan kerran vuodessa.Sit oliskin seuraavana viikonloppuna mun synttärit mut ne saa jäädä juhlimatta.
Huoh, nyt iltapalle, koko päivänä syöny yhen leivän ja nälkä on kaamea...

d. ja pipana 30+2
 
Voi että olis mukava lähteä kiertämään kauppoja ja käydä torilla, mutta täältä on lähimpään kaupunkiin 100km eikä noissa oman paikkakunnan kaupoissa ja torissa paljon kierreltävää ole. Kirpparille haluttaisi myös kovasti päästä kattelemaan mitä kivaa löytyis :), tuolla kylällä jonkin sorttinen kirppari on mutta mun äitee taisi käydä sieltä ostamassa jo kaikki vauvanvaatteet :LOL:

Eilen tuli rv 28 täyteen. Tuntuu että syksyyn on vielä kauhean pitkä aika
:p
 
heipsistä pitkästä aikaa!
jokos muilla tulee rinnoista nestettä?mulla tihkuu aika paljon päivän mittaa,on vielä semmoista väritöntä.

kiloja on nyt tullut yhteensä n.9kg.nevola lääkäri aika nenäkkäästi ilmoitti,ettei noi paljon tarvitsisi tulla viikossa!(700g) :ashamed:

mites onko kellään ollut jo aika kovia supistuksia?
minulla on ollut nytten jo kahtena iltana aika kovat.eilen meinasin jo lähteä sairaalaan,mutta onneksi supistukset rauhoittui..täytyy nyt seurailla ja toivoa ettei pikkuinen vielä tulisi ulos!

muuten minun raskaus on sujunut hyvin.hemoglopiini oli viime neuvola käynnillä tipahtanut 105 :ashamed: nyt vaan kovasti popsin rautaa!
äitiysavustuksen otin rahana ja se tuli viikon sisällä kun vein paperit.

öitä kaikille.täytyy mennä koisii,että jaksaa huomenna polskia lasten kanssa serenassa =) =)


pehmis 27+jotain
 

Yhteistyössä