***SYYSMASSUKAT 2008***

Onnea kaikille uusille ja tervetuloa joukkoon!

Eilen aamupäivällä oli sit ensimmäistä kertaa pahoinvointia niin, että olin jo vessassa yökkäilemässä mut ei sit oksennus tullut kuitenkaan. Pieniä röyhtäyksiä tuli varmaan kaksikymmentä ja sit helpotti. Illalla turvotti vatsaa ihan järkyttävästi. Olo oli kummallinen kun tuntu, et on nälkä mut sit toisaalta vatsa oli niin turpeena, et ei olis voinut kuvitellakaan et olis mitään syönyt.
Koirista oli puhetta. Meillä on kans koira. 5 vuotias Staffordshirenbullterrieri. Hyvin tulee juttuun tytönkin kanssa, vaikka sitä vähän aluksi mietittiin, et kuinka käy, kun ei koira ollut tottunut lapsiin mut hyvin lapsiystävällinen on kuitenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nenna ja siskoveli 5+4
 
Tarkentelen vielä tietojani, kun en eilen kerennyt.. Eli TAYS olisi synnärinä (siis siellä näköjään tulee olemaan tungosta ;) ) eli Tampereen seudulla asustellaan. Isännän kanssa ollaan vähän reilu kolmekymppisiä.
Netin laskurin mukaan la olisi 3.9. , mutta täytyy odottaa np-ultraan asti, koska kierrot oli vähän mitä oli. Itse kävin alkuajan ultrassa Tampereella ja se oli vähän päälle 60 euroa.
Kovin aikaisin te olette saaneet neuvola-ajat, kiva! Itse sain vasta ajan 11.2. eli siihen on vielä piiiiitkä aika...
Pientä kuvotusta on koko aika, ja mitään en haluaisi juoda.. Lantrattu appelsiinituoremehu (tosi kylmä) on ainut, mitä voi jotenkin juoda. Esikoisesta oli aivan samallalailla.
 
Voi täällä tosiaan on aktiivisia kirjottelijoita...ite ei kerkee edes joka päivä lukemaan!Tervetuloa kaikki uudet ja :hug: pienokaisen menettäneille!Paljon tuntuu meitä syyskuisia olevan ja lisää tulee.Mikä on vointi muilla?Ite olen nyt vannonut että tämä kolmas on viiminen,niin karmee olo on ollut!Illalla ei jaksa mitään,nukkua vaan ja sitte hirvee huono olo ja tuntuu et siihen ei auta enää mikään...ainut et silmät kii ja pehkuihin!Menis nyt äkkiä nää viikot et helpottas...töissä on varsin rankkaa kun nukuttas ja koko ajan pitäs syödä jotain...vielä en oo asiaa paljastanu mut taitaa muut jo arvailla...Eka neuvola ois tiistaina,kiva et jotain konkreettista alkaa tapahtua saa edes sen äitiyskortin!Miten muut moniko on käyny varhaisessa ultrassa?Paljonko maksaa?paljonko kela korvaa...mieli tekisi mennä ennen tota np-ultraa.Onneks on viikonloppu et saa huilailla...päivä kerrallaan täytyy vaan kestää,eiköhän tää joskus iloksi muutu :heart: !
T:piizu ja masukki 7+4
 
snodgrass
Moikka taas ja tervetuloa uudet!
Nenna, sulla sitten oli todellakin "ressaava" päivä! :eek: Mutta ihanaa, että kaikki oli lopulta parhain päin. On niin hyvä lukea välillä tällaisiakin juttuja niiden surullisten vastapainoksi. :)

Mulla alkaa vihdoin inhottava räkätauti helpottaa. Tänään on myös ollut pitkästä aikaa hiukan huono olo ja on tehnyt mieli suolaista. Edelliset päivät on olleet niin oireettomia, että pakostakin mietityttää onko kaikki kunnossa. Toisaalta on tietty ikään kuin helpompi odottaa että aika kuluis, kun ei raskaus ole koko ajan esim. pahoinvoinnin takia mielessä. Toisaalta taas kaipaa kovasti niitä merkkejä, niin vois olla ehkä luottavaisemmalla mielellä. :/

Muuten noista syömisistä ja juomisista tuli vielä mieleen. Oletteko törmänneet sellaiseen riesaan, että jos yhtään haluais sellaista täysjyvä/rouhe-tyyppistä leipää, niin niissähän on melkein kaikissa pellavansiemeniä? (jotka taas on kielletty..) Kahvilassa se on joskus ikävää, jos juuri se sämpylä, joka täytteiden puolesta maistuisi ja olisi sallittu esim.juustojen puolesta, onkin sellainen..

snograss ja neponen rv 7+2
 
Moikka!

Jospa minäkin liityn tänne. Eli kakkosta odotellaan, sekä mies että minä 22v opiskelijoita. Plussatestin tein 9.1. ja olen päässyt ultrassa jo käymään, kun tuon esikoisen imetyksen jäljiltä kuukautiset oli vähän mitä sattuu. Olin jo varaamassa aikaa lääkärille, kun ei menkkoja näy, mutta sitten rävähtikin testiin se kauan kaivattu plussa. Ultrassa näkyi pikkuinen ja la tuli 8.9. Joku sanoi jo, että TAYSiin on tulossa ruuhkaa, niin minäkin tulen sitten sinne ruuhkauttamaan lisää :)

Viime viikolla iski julmettu pahoinvointi (minkä takia tajusin sitten testinkin tehdä), mutta se on nyt helpottanut huomattavasti. Esikoisesta kesti monta kuukautta. Nyt on oireena ainoastaan jatkuva nälkä. Onko tuttua teillä?

Miten muuten, oletteko kertoneet vielä? Mä olen kertonut yhdelle hyvälle ystävälle, joka tiesi jo että yritettiin vauvaa. Muilta ajateltiin vielä jonkin aikaa tietoa pantata.
 
Mä oon kertonut jo melkein kaikille läheisille ei pysty salaamaan kun niin hirvee olokin ollut ja ovatpa sitten tukenani ja tietävät ja ymmärtävät jos jotain tulee.En siis ole toitottanut mutta jos joku on kysynyt en ole valehdellutkaan.Ja noista syömisistä ja juomisista,en ole kuullutkaan että pellavan siemenissä olisi jotain haitallista!!!Mutta ei kai niitä sitten kannata vetää ainakaan pelkästään kauheeta määrää mutta kyllä mä huoleti sämpylän söisin vaikka siinä siemeniä olisikin hullukshan siinä tulisi jos joka suupalaa pitäisi kytätä.Salmiakkiakin olen syönyt ja lakuja mut en hirveitä määriä.Rennosti vaan ja kohtuudella =) mutta tää on toki jokaisen oma valinta ei siis pahalla!!Itse ainakin koen jatkuvan stressin kaikesta olevan vauvalle ja itselleni pahempaa kuin jonkun satunnaisen suupalasen jotain "kiellettyä"...
 
Heissan, eka neuvolakäynti takana, tuntui niin hassulle olla taas siellä :LOL: Kun tuo poitsu siis nyt 3kk! Kyllä neuvolantäti hyvin minua ja miestä tsemppas, apua aina saa! Ja mulla on ihana tuo mies, esikoisenkin joka neuvola käynnillä mukana ja kotonakin suureksi avuksi on :heart:

:hug: Koiramammalle.

Itselläni tällä hetkellä ei kyllä aika riittäisi koiranpennulle ja kun kohta vielä 2 vauvaa, meillä kotona tuollainen 9v belginarttu, ollessani viimeisilläni raskaana, jouduimme saattelemaan sateenkaarisilloille sen emän (siis meillä oli 2 koiraa) :'( Oli se kauheaa. Alkuun mulla oli tunne, että pakko saada toiselle heti se kaveri, mutta onneksi mies sai minuun järkeä! Vaikka vieläkin meinaa koirakuume tehdä tuloaan välillä :/ Mutta kyllä minä sitten, kun lapset on vähän isompia, niin jatkan taas koirailuharrastuksiani :whistle: Olen siis pienimuotoisesti kasvatellutkin ja monenmoisissa koirahommissa juossut, näyttelyistä palveluskoirajuttuihin. Tällä hetkellä vaan lapset saa tulla ja kasvaa hiukan, ja hyväksyisikö tuo vanhus enää edes muuta koiraa, emä oli ainoa, kenet hyväksyi ennen.

Niin ja raskausviikkoja tänään tasan 7+0
 
snodgrass
Hups, mulla kävi edellisessä viestissä vahinko :ashamed: Tarkoitin siis että Neppiksellä se ressaava päivä oli eikä Nennalla, pää alkaa näköjään jo lahoomaan...

Jouskari, oon samaa mieltä siinä ettei jokaista suupalaa parane loputtomasti vahtia. Pellavansiemenissä on siis kadmiumia ja syaanivetyä, haitallisia aineita tuo. Kai tuo suositus on siksi, että jotkut syö niitä enemmänkin vatsantoimintaa parantaakseen. Silti oon ollut välillä säikky sen leivänkin suhteen. Täytyis kai kysyä neuvolassa minkälaisista määristä siinä on kyse...
 
Äityliini, Hyvä että teillä on mukava neuvolantäti, saapa nähä millanen itelle sattuu..aijon varata ajan neuvolaan tiistaina jos maanantain ultrassa on kaikki ok.

Järkyttävän kalliita ultrahintoja! Mä käyn Oulussa yksityisellä, siellä ihan uudet laitteet ja asiansa osaava täti, hinta 45?. Ja siihen samaan hintaan ultrataan niin kauan että saadaan jokin varma "tulos". Jos vaikka ei eka kerralla näy kunnolla niin odotetaan viikko ja ultrataan uudelleen.
Oireet on kovat koko ajan. Onneks ne epämääräiset vatsa - ja selkäkivut on melkolailla loppunu. Vatsa on niin turvoksissa ettei yksienkään farkkujen nappi ja osassa ees vetskari mee kiinni. :)
Pahoinvoinnin oon saanu ihan hyvin aisoihin, nyt syön vaikka väkisellä, oli kuin huono olo tahansa, ja ei sit oo tarvinnu oksentaa. Näköjään sitä oppii konstit kun joutuu oksettavan olon kanssa pitempään olemaan.
Väsyttää edelleen ihan koko ajan ja sit nukun kuitenkin yöllä melko levottomasti. Pissahätäkin vaivaa jatkuvasti, juuri kun on illalla päässyt peittojen alle niin eiköhän pidä lähtä veskiin..
Mut nautin kyllä tästä ja jostain on tullu sellanen ihmeellinen tuntemus nyt että kyllä tämä tällä kertaa sujuu loppuun asti hyvin; viimeksi kun tiesin koko ajan et joku on pielessä, ja km siitä tuli.
Hyviä vointeja kaikille! :wave:
syysmama 6+3 :heart:
 
Heippa kaikille uusille,meitä on kohta paljon täällä =)

Täällä oireita ei paljon,vähän ällöä oloa iltasin ja pissalla saa juosta koko ajan,myös valkovuoto lisääntynyt!!! ai niin ja ne finnit :|

Mulla neuvola kuun lopussa ja sieltä kai ultraan kun se km välissä...

ai niin hyvä että hyviä uutisia ultrassa ja neuvolassa teillä... en muista kuka kirjoittaa mitäkin niin vastaan ympäri pyöreitä vastauksia!!!

hyviä vointeja kaikille... =)
 
Laura80
Heippa taas!
Tässä kun välillä tulee käytyä aikas herkillä ja mietittyä kaikenlaista niin kertokaas te, joilla on jo lapsia..
Näkyykö ultrista, että jos lapsi on jollain tapaa vammainen? :/
Kamalaa ja pelottavaa miettiä tällaisia, mutta kaikkee sitä näköjään vaan tulee tässä 'tunnemyllerryksessä' mietittyä..

:wave:
 
Heippa taas! :)

Kiva kuulla hyviä uutisia ultrista! Itselläni vähän huoli alkaa helpottaa, kun soitin jo kahdesti (ne on varmaan ihan hiilenä siellä) terveysneuvontaan ja ne vakuutteli, ettei vielä ainakaan ole syytä huoleen. Se kyllä harmitti, ku viimeisemmän kerran ku soitin, se sairaanhoitaja oli tosi töykeä ja piti mua aivan idioottina. Sanoin sille, että oon kyllä aivan alkutaipaleella (silloin rv 4+4) ja se kysy, millon oli vikat menkat. Vastasin, että joulukuun 16. Se oikeen ivallisesti tokaisi, että "tuohan on vasta epäily raskaudesta". Sanoin, että no... oireita on ja luettelin. Ja että oon tehny SEITSEMÄN plussatestiä. Sitte vielä varmistin, että eikös se raskaus niistä menkoista lasketa, niin pakko sen oli myöntää. Mä siis soitin, ku iski aivan kauhea hartiapistos ja sitä kautta paniikki mahdollisesta kohdunulkoisesta raskaudesta. Toinen sairaanhoitaja oli onneksi ensimmäisellä puhelinsoitolla tosi ystävällinen. Ei kai sinne nyt huvikseen soittele, vaan ihan paniikissa. Huh! Toivottavasti kaikki ok! Ehkä sillä oli vaan huono päivä, yleensä oon saanu poikkeuksetta todella hyvää palvelua terveysasemilla ym. Oma huolihan tässä välillä painaa.

Vauvaliimaa! :heart:
 
Iltaa!

Täytyy kyllä sanoa, että tää internetin ihmeellinen maailma on ollut mulle se pahin hysterian aiheuttaja... mä kun haen vastaukset kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin netistä. Ja tämän 3 viikon aikana, kun oon tiennyt olevani raskaana, oon ehtinyt surffaamaan aika hirmusen paljon ja lukemaan jos jonkinlaisesta raskasuoireesta ja siitä, mitkä olisi hälyttäviä ja mitkä vaarattomia... juurikin liiallisesta koneella istumisesta ja opinnäytetyön kirjoittamisesta johtuen mun hartiat on ollu tosi jumissa ja nyt ne on alkaneet särkemään... niin enköhän jo sitten myöskin ole ehtinyt kuvitella kaikki ku-raskaudet ja muut... ja kroppaa tulee kuunneltua niin tarkasti, että tapahtuu kropassa sitten mitä tahansa normaalia tai normaalista poikkeavaa, laitan sen raskauden piikkiin ja analysoin, mistä voisi johtua ja parhaassa tapauksessa vielä googletan sen asian, esim. "raskaus ja vasemman pakaran äkkinäinen kutina". se, mitä siis haluan sanoa, on että olisin ollut paljon rauhallisempi alkuraskauden odottaja, jos internetiä ei olisi :) mutta sitten taas ilman tätä palstaa en tulisi toimeen :) ja saahan sieltä googlesta ihan hyviäkin vastauksia.

Jooh, ei taas oiekin ollut mitään fiksua asiaa, lähinnä joutavaa höpinää :) Mars, nukkumaan!
 
Täällä ilmoittautuu uusi keskusteluseuraa kaipaava!
Olen kirjoitellut syksystä lähtein tuolla lapsettomuuspuolen "syksyllä 2007 hoidot aloittavien" osiossa. Eilen sain plussan testiin ja puhumisen tarve on valtaisa! Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, että pidetään tämä asia nyt meidän keskeisenä tällä kertaa siihen saakka, kunnes ollaan selvemmillä vesillä. Onneksi on siis tällaisia palstoja, joilla voi purkaa tuntojaan tuntemattomille ja saada tukea. Vaikka taustani on erilainen kuin suurella osalla teistä, oletan silti saavani, ja pystyväni antamaan, vertaistukea, koska melko suuri osa naisista pelkää samoja asioita kuin minä, vaikkei taustalla olisikaan lapsettomuutta tai toistuvia keskenmenoja.

Omasta taustastani siis sen verran, että vauvaa olemme toivoneet syksystä -03 alkaen. Ekasta kierrosta silloin tärppäsikin, mutta ekassa ultrassa todettiin kasvun pysähtyneen viikoilla 10+ ja päädyttiin kaavintaan. Tämän jälkeen sain neljä varhaista keskenmenoa. Välillä tehtiin jo kaikki tutkimuksetkin ja kaik ok meissä molemmissa. Sitten väliin tulikin 1v8kk tauko, etten tullut raskaaksi lainkaan. Hakeuduimme uudestaan tutkimuksiin, koska arvelimme, että on täytynyt ilmaantua jokin uusi vaiva, kun edes alkuun ei vauvaa saada. Tutkimusten alettua huomasin olevani raskaana. 8+ viikolla saimme todeta, että alkio oli väärässä paikassa. Vasen munatorvi räjähti totaalisesti ja luonnollisestikin poistettiin. KU:n jälkeen hormonitoiminta on ollut aivan päin sitä ihteään (testien mukaan hormonitasot ovat ok, mutta menkkakierto mitä sattuu ja menkat niin niukat, että niistä on selvitty pikkuhousun suojilla. Lisäksi naama kukkii, kuin pahaisella teinillä). Marraskuussa kokeiltiin ovulaation induktiota, mutta tulokseksi saatiin vain yksi kysta. Lääkärit päätyivät kokeilemaan ovulaation induktiota, koska eivät muutakaan keksineet. Joulun aika rauhoitettiin ja uutta ovulaation induktiota oli tarkoitus kokeilla nyt tammikuussa, mutta onnekseni teinkin positiivisen testin.

Ja nyt pelottaa!!! Tahtois ultraan nyt-heti-äkkiä! Ja verikokeisiin, jotta katsottais, onko hormonitaso oikealla tasolla. Yritän ottaa rennosti ja ajatella positiivisesti, mutta koko ajan mieleen hiipii ikäviä ajatuksia: alkio on nyt kiinnittynyt oikeaan munatorveen ja sekin joudutaan poistamaan. Kohta alkaa vuoto, koska limakalvoni ovat niin ohuet, ettei alkio ole voinut kiinnittyä kunnolla (niukoista menkoista vedin tällaisia johtopäätöksiä; sekä yhden kuun progesteroniarvojen alhaisuuden vuoksi)... Yms. yms... Olen siis aivan hermoheikko tällä hetkellä! Kääk.

Puhumisen tarve on siis valtaisa tällä hetkellä ja yritän jättää jo (virtuaali)ystäviksi muodostuneet lapsettomuus-puolen ihmiset rauhaan tästä asiasta, koska oman lapsettomuuden tuskan keskellä ei ihan välttämättä jaksa kuunnella toisen valituksia peloista kun ON raskaana.

Toivottavasti mukaan mahtuu ja jaksatte tämänkin tyyppistä vuodatusta lukea ja kommentoida!

Onnea meidän kaikkien odotukseen!
 
Tiivistän vielä omia tietojani Tiniin aloittaman kyselyn avulla:

1. molemmat 32 vee

2. Kanta-Hämeessä

3. varhaiserityisopettaja

4. -

5. toiveita syksystä -03 alkaen. Takana kuusi keskenmenoa, joista viimeisin kohdun ulkoinen.

6. 19.01.08

 
Tervetuloa Lizard mukaan ja onnea plussasta! Toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja saatte pikkuisen käärön. On teilläkin ollut jo aikamoiset koettelemukset tähän asti. Mulla kans sama homma, et ei olla kerrottu vielä kellekkään tästä raskaudesta,joten mukavaa kun tänne voi kuitenkin tuntemuksiaan kirjoitella.
MayahSaitpa tosiaan kurjaa kohtelua hoitajalta. En voi käsittää, miksi ihmisten pitää olla noin tylyjä, kun vielä tietää, että toisella on kova huoli. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin ja varmasti onkin ja et enää tuollaista käytöstä joudu sietämään.

Omaa oloa sen verran, että eilen illalla olin taas kuin ilmapallo ja sit sellaista huimausta oli kanssa. Aika ikävän tuntuista mutta meni sitten ittestään ohi.
Ajatelle, että ensi viikolla tähän aikaan tiedän sitten onko masussa ketään. Kyllä jännittää jo hirveesti ja tuntuu, että perjantai ei tuu ikinä. Toisaalta haluaa,että olis jo perjantai ja sit toisaalta pelkään hirveesti huonoja uutisia, että toivois, et perjantai ei tulis ollenkaan. No, tällästä tää on.

Nenna ja siskoveli 5+5
 
:flower: Tervetuloa uudet!
:hug: Voi Lizard! Onpa teillä todella mutkia ollu matkalla! Meillä on myös kärsitty lapsettomuudesta, tosin sekundaarisesta sellaisesta (esikko syntyny 11/03 ), mutta voin kuvitella miltä nyt tuntuu olla raskaana. Itsellänikin yksi ku takana, eikä vasenta munajohdinta. Tätä raskautta on yritetty 1v ja 7 kk, mikä minusta on jo pitkä aika, mutta teillä todella on ikuisiis yrittämistä takana! :hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
(.) Mulla taas tuota jalkaa, vasenta etureittä repii ihan kympillä. Ihan hirvee tunne. Ja *haukotus* väsyttäiskin!! Vaikka menin eilen nukkumaan 23 aikoihin ja nukuin aamulla 9 asti, niin nyt tuntuu, että pikkutirsat ei olis pahitteeksi.
Muuten menee ihan jees, ellotus-, ja ällötysolo pysyy aisoissa vissyn avulla! Ja hormonien hyrräyksestä johtuen mies parka on tiukilla, kun tällä mammalla tekis koko ajan mieli tuonne vällyjen alle... ;) :heart: Joo, tässäpä taas vähän kuulumisia.
Sisu ja toukka 7+1
 
Sunnuntaita kaikille ja tervetuloa ja onnittelut uusille tulokkaille :flower: :D

Täällä ollaan oltu niin väsyneitä, että on vaan tullut nukuttua. No eks sunnuntai olekin lepopäivä :whistle: tosin mulla oli lauantaikin sellainen :kieh:

Lauralle piti sanoa, että kyllä noissa ultrissa ja seulonnoissa aika hyvin selviää, jos lapsella jotain poikkeavaa on.

ja Lizard...toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin. Ja varmasti täällä ymmärrystä löytyy huolellesi. =)

nyt pitää mennä syömään :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Voitais ottaa tähän ihan alkuun tällaset kyssärit että ketäs täällä oikein massuilee :)



1. Oma ja puolison ikä

2.Asuinpaikka

3.Ammatti

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot :D

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla

6. Koska plussa?

1. olen 25v. ja mies 30v.
2. Rovaniemi
3. Lähihoitaja
4. meillä on 2,4v. tyttönen ja miehelllä 10v. poika. löytyy meiltä yksi 6,5v. kissa.
5. varsinaisesti ei lasta olla yritetty, mutta tervetullut on.
6. 18.1 plussattiin.

ja laskureiden mukaan LA olisi 27.9.08
 
Voi suhveli :LOL: googletan sen asian, esim. "raskaus ja vasemman pakaran äkkinäinen kutina" :LOL: Siis mä nauraa hekotan täällä,kuulostaa niin samperin tutulta..Edellisten aikana ei ollut nettiä ja kun nyt on niin tosiaan tietoakin saa enemmän mutta mutta..Lisää tää kyllä hysteriaakin..Tällä hetkellä huolenaiheena on pahoinvoinnin helpottaminen(vaikka pitäis olla tyytyväinen)mutta mä olen huolissani että kuinkas tänään ei ollenkaan ole öklö olo.Voi :headwall: kun vain osaisi olla ajattelematta sitä pahinta.
Ja kovasti tervetuloa uusille :flower: Mukava saada porukkaa mukaan.
 
Lizard tervetuloa joukkoon ja toivottavasti kaikki menee hyvin!!!

YÖK...täällä tuli kamala oksetus kohtaus äsken... yritin tehdä ruokaa,mutta se loppui lyhyeen ja hätyytin ukon jatkamaan =) Ja juuri kun olen sanonut että eipä mulla mitään kamalaa ole ollut niin johan tuli.

Täällä sunnuntai mennyt mukavasti,pojan tukka ajettiin ja jääkiekkoa lähdetään katsomaan =)

Tervetuloa uusille mukaan :flower:
 
Hei kaikki!
Tää huonomuistinen pää :ashamed:
ei muista enää noita kaikkien nimimerkkejä mut pahoittelut kaikille jolla ei yritys onnistunut.. Ja onnittelut niille keillä tärppäsi!

Itsellä tuli eilen haamu viiva testiin... kolme päivää sitten tuli puhdas nega.. mut olo on semmoinen kuin joskus ennenkin..
Itsellä on neljä muksua jo ennestään.. nuorin täyttää parin kuukauden päästä kaksi vuotta..

Itse huomaan myös tämän netin tuomat lisäongelmat raskauden suhteen.. Mulla se on tuonut pelkoa siitä, että jos se onkin kohdunulkopuolinen.. Tuntuu, että sitä on aika paljon ihmisillä?? Jotenkin olen tuon puolen aijemmin sivuuttanut ,, nyt se kolahtaa.. =(

Itsellä ihan ensimmäinen odotus meni kesken.. Toisen raskauden vauveli meinas syntyä sit viikolla 26 mutta onneksi se saatiin täysiaikaiseksi..
Yksi iso harmi on varjostanut noita kahta keskimmäistä raskautta kun niitten aikana minulta löytyi b-streptokokki bakteeri.. Viimeisimmässä odotuksessa sitä ei kuiteskaan onneksi löytynyt, mutta synnytyksessä sain varalta antibiootin sitä vastaan..

Oisko täällä kellään muulla kokemusta tuosta asiasta?

Sen verran vielä meistä että itse täytän syyskuussa 30 ja mies täyttää syyskuussa 28... :heart:
 
Kerroin tänään äipälle ilouutiset! :flower: Mutta sanoin myös et raskaus on ihan alkuvaiheessa 4+6 ja se on "ISO" salaisuus, eikä saa kertoa kellekkään. Mulla on ihan hirvee nälkä kokoajan...tekis mieli vaan mässäillä jotain.
 
viuhkis86, selailepa sivuja taaksepäin, niin siellä oli yksi pätkä, missä melkein jokaisella repi jalkoja jostaikin kohti. Mulla se tuntuu ihan suoraan nivusista alaspäin, etureittä pitkin. Ei se kovaa kipua ole, mutta ilkeen tuntusta. :kieh:

Meillä tytsi kuumeessa :( . Huomenna olis työpäivä, ja miehellä tiukka viikko töissä, eikä pysty olee pois sekään. Oli pakko soittaa esimiehelle,etten ota hoitolapsia huomenna ja tiistaina. Onneksi mun vanhemmat lupasi tulla keskiviikosta lähtien tyttöä hoitaa jos on vielä tarvetta. Toivottavasti tämä flunssa pysyy KAUKANA MINUSTA!! :headwall:
Sisu ja toukka edelleen 7+1
 

Yhteistyössä