***SYYSMASSUKAT 2008***

olen taas taustaillut jokusen päivän. Tekstiätuleeniin paljon, ettei meinaa kyydissä pysyä. Mukavaa, kun meitä on näin iso ja hyvä porukka kasassa. Täällä olot ennallaa. Väsymys ihan kauhea ja nyt vielä iski flunssan päälle eli nuhaa ja kurkkukipua...ihanaa yhdistettynä kaikkeen muuhun. Varasin neuvola-ajan ja se on 5.2 ja sit seuraavalla viikolla se ultra, jonka neuvola tarjoaa. Joku kyselikin menkkamaisesta kivuista alavatsalla...mulla on ajoittain ollut sellaista kipuilua, mutta menee kyllä sitten ohi ja oon päätellyt, että kaippa se kohtu vaan siellä kasvaa?
No mutta kertoilkaahan kuulumisia ja oikein paljon halauksia keskenmenon kokeneille!Niin ja uskoa tulevaan...

mä ja papu 7+1
 
Johan olitte ehtineet rustailemaan sillä aikaa kun vaan nopsaan käväsin kaupungilla :whistle:

Rasvaamisesta on ollut juttua, niin taitaa olla mun kohalla jo turhaa ainakin arpien osalta...niitä kun on ihan kivasti tossa mahan kohtaan ja vähän rinnoissakin ja käsivarsissa. :kieh:

Miehet ja neuvola, niin varmaan tuo ukko tulee mukaan aina kun vain pääsee. Riippuu töistä. Ultriin tulee varmasti mukaan ja vaihtaa vaikka sitä työvuoroa sitten. =)
Lapsien kohalla käy varmaan niin, että ovat välillä mukana ja välillä ei.

Mua ottaa just nyt niin päähän...miten viel nykyaikana voi hävitä rahat jonnekin, kun maksaa laskun ja laittaa viel ihan oikeet tiedot ja silti suoritusta ei näy :headwall: No mulla onneks näkyy se, että oon maksanut...senkus vaan vastaanottaja selvittää pankin kanssa, että minne ne rahat on menny. :kieh: mut silti ottaa päähän moinen. |O

katjuska ja vilpertti 7+3 :heart:
 
Meillä mies ei tule neuvolaan mukaan, en huolinu sitä sinne ekallakaan kierroksella, joten saapi olla omissa hommissaan nytkin niinä aikoina.
Ja on se aika hankalaa saada töistä sinne vapaatakin kesken päivän.

Kunnallisiin ultriin tahdon hänet mukaan, kun niissä saa sitä konkreettista tietoa ja näkee, että jotain sisällä on.
Tuonne yksityiselle en halunnut häntä mukaan, kun se oli vaan mun mielenrauhaani lohduttamaan, en edes kertonut hälle käyneeni sellaisessa kuin vasta sen jälkeen...
Näytin sitten kuvaa tästä meidän nuppineulasta :D
Oli sitten hänkin hyvillään, kun kaikki on ok...

Joku kyseli, että montako lasta jo aiemmin.
Meillä yksi vuonna 2002 syntynyt vauhdikas tytteli, eli syksyllä jo eskari
:heart:

Minkälaisia himoja teillä muuten on näin alkajaisiksi ollut?
Siis tarkoitan ruoan suhteen... :whistle:
Mulle maistuu meinaan etikkasäilykkeet, pikaruoat ja väkevät maut.
Närästys kyllä sitten tulee palkaksi, mutta huonoa oloa ei ole.
Makuaisti on muuten muuttunut, onko muilla?
Tänäänkin ruokailussa kala maistui ihan pesuaineelle... liikaa sitruunapippuria siis.

Rasvauksesta..
En rasvannut esikoisesta millään, arpia tuli tasan yksi, mutta ennestään arpia oli sitten jo ihan liikaakin.
Se on sitä kun lihoo ja laihtuu vuoronperään.
 
vuh
Diorille onnea ultrasta ja Migrantille plussasta. Mä ajattelin vasta ensi viikon alussa soitella neuvolaan ja kysellä ultramahdollisuutta. Vaikka oireita ei paljon oo, silti luulen (ja toivon), että oon raskaana yhä... Ainakin kaupassa saattaa joku yhtäkkiä alkaa ällöttää ihan järkysti. Eilen meinasi tulla oksu, kun kuljin kaljahyllyn ohi ja ajattelin, että pitäisi juoda olutta! :x :x Normaalisti kyllä ihan tykkään oluesta...

Meillä mies ei varmaankaan tule enää neuvolaan. Ja yritän jättää pojan hoitoon, että pääsisin sinne viettämään laatuaikaa itsekseni! :D Meillä poika just täyttänyt kaks, kun joku kyseli. Yes, ladies, lähden levittämään pyykkiä. t. Kodin hengetär...
 
Migrantille onnittelut ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :heart: :flower:

Diorille onnittelut hyvistä ultranäkymistä :heart:

Mamitus kyseli mielitekoja, niin mulla ne menee näköjään happaman puolelle, kun yks päivä oli ihan pakko saada vispipuuroa ja viiliä mulla on mennyt aika paljon. Salaatit myös maistuu. Ja karkista ehkä menee salmiakki parhaiten...ihme ja kumma, että suklaata ei tee mieli. :eek: Mutta siis koko ajan on nälkä ja kunnon ruokaa pitää saada :p välillä sit tulee huono olo kesken syömisen.

Nyt vaan toivon, että ens yö ois vähän rauhallisempi kuin edellinen...mentiin joskus kymmeneltä nukkumaan ja kahteentoista mennes olin käyny vessassa jo neljä kertaa. :headwall: No kyllä se siitä helpottaa, kun kohtu kasvaa, eikä paina enää rakkoa niin paljon =) Sitten loppu ajalla siellä onkin pikkuisen pää painamassa sitä rakkoa ja taas ravataan vessassa. :kieh:
 
Rasvailusta:
En viitsi tuhlata aikaa ja jaksamista mihinkään rasvailuihin. Ensimmäisestä jäi jo niin paljon arpia ja toinen niitä täydensi, että nyt ei ole mitään väliä. Arpia on napaan asti. Rinnoissa arpia on vähän esikoisesta. Toisen aikana rinnat ei erityisemmin kasvaneet kun painoa ei tullut.

 
MOI!
Esikoisestani rasvailin ja raskausarvet tuli mahaani viimesillä viikoilla. Mulla oli niin iso maha ja muuten olen pieni ja hoikka. Etten yhtään ihmetelly kun ne tuli. Oli tyttö kyllä aika iso syntyessään.
Oikein ihanaa lukea kun moni on käynyt ultrassa. Olen onnellinen teidän puolesta =) . Ajattelin varata huomenna yksityiseltä ultran. Maha niin pullottaa sitä koko ajan miettii jos olenkin pidemmällä.
Onneksi on oksennustauti ohi, mutta nyt mulla on flunssa :/ .
En viimeksi halunnu miestäni neuvolaa. Eikä se nyt tule mukaan niihin. Tietysti ultraan tuleen.
Meidän tyttö on 1v8kk
Minun ruokahimoni on ollut vihannekset ja marjat. Paitsi yksi yö heräsin siihen kun teki salmiakkia mieli.
Hyvää illan jatkoa :wave:
 
Ha haa mä olen keksinyt avun omaan pahoinvointiini!!!!Meetvursti ja suolakurkku!Viimeiset 2 pvää ovat olleet jokseenkin siedettäviä eikä oksua ole tullut!!!???Paha olo pysyy vain ja ainoastaan kurissa kun syö KOKO AJAN jotain,aamuisin uppoo parhaiten vaniljajugurtti johon pilkon banaania ja iltaa kohti sitten ruisleipää ja meetvurstia ja tomaattia tai patonkia..ns."kunnon ruokaa" ei juurikaan pysty syömään paitsi eilen spagettia kun oli oikein tulista ja tomaattista!Mutta tyyliin eines pizzat ja kalapuikot menee-tosi terveellistä :LOL: mutta se on pieni hinta siitä että pysyy tolpillaan eikä oksu lennä jatkuvasti ja kyllä ne kilotkin saa pois aikanaan jos vain haluaa!Verenpaine on tosi matala joten ainaki vielä vetelen suolasta huoletta...jännä ettei makeeta tosiaan tee mieli,ainoastaan salmiakkia.Joku puhui flunssasta,mullekki tuli pieni,kurkkukipu&yskä lentsunen muilla perheenjäsenillä ei mitään joten liittynee tähän olotilaan..?Ummetuksen sijaan mulla ainaski vatsa ihan löysällä... :/ Ja makuaisti todellakin on muuttunut,esim.juusto maistuu ihan oudolle ei osaa selittää mut se ei vaan maistu "normaalille"...meillä mies ei tule neuvolaan eikä ollut varhaisultrassa mutta tulee sitten kunnallisiin ultriin jos töiltään kerkiää!Ja koska olen töissä ja poika (joka täytti viime kuussa 3v.)on hoidossa ni saan käydä neuvolassa ihan "rauhassa"..koiramamma kyseli siitä orkkutuntemuksesta eli kyllä mullakin tuntuu hetki sen jälkeen semmonen "supistuksen"tunne alavatsalla muttei kivuliaana mutta jotain kuitenkin,normaalia luulisin.Täällä vedellään 10-11 tunnin yöunia ja se on yks selkee vaikutin ainaki mun huonoon oloon.Jos on väsynyt eikä nukkunut riittävästi ni varmasti on huonompi olokin!Eli nukkukaamme arvon leidit riittävästi & jaksamista & :hug: kaikille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville,se loppuu aikanaan!!!!!!!!!!Ihana palsta meillä! :heart: :heart: :heart: Jousikas 7+1
 
sävy
Lämpimät kiitokset haleista! :heart:

Täällä alkaa pikku hiljaa elämä voittaa. Meille tulee 'lomaa' raskautumistoiveista todnäk ainaski heinäkuuhun asti, kun joudun leikkaukseen, mutta koitetaan sitten kesällä paremmalla onnella. Jos jollakulla sattuis nurkissa lojumaan ylimääräinen setti kärsivällisyyttä, niin meikäläisellä olis käyttöö ;)

Hurjasti onnea matkaan syysmassukoille ja masuasukeille!
:wave: sävy :wave:
 
Huh, huh! Pitkä ja väsyttävä päivä takana. Ensin elokuvissa tytön kanssa ja sit vielä kyläilemässä ja nyt vihdosta kotona. Aikas poikki oon, mut kivaakin oli.

Meillä mies ollut neuvolassa mukana viime raskaudessa eikä tule nytkään. Jotenkin ei mun mielestä tarvinnut neuvoloihin tulla mukaan, kun pissat ja paineet sun muut otettiin niin en jotenkin kaivannut siellä miestäni. Ultrissa sit olikin mukana ja sitä miltei vaadinkin.
En rasvaillut vatsaani mitenkään viime raskaudessa ja aivan lopussa tuli sit muutamia raskausarpia mut eipä ne mua haitannut. En aio nytkään erityisemmin rasvailla vatsaani. Oon jotenkin niin laiska.

Niin ja oonpa tainnut väärin laskea noi mun raskausviikot kun mullahan noi kaksi viime kiertoa oli 33 päivää joten siis mun laskettu aika olis sit 16.9 ja viikkoja nyt vasta 5+2. Mälsää kun viikot väheni kun jotenkin niitä koko ajan kyttää ja laskee, vaikka oma olohan tässä tärkein on. No, ultra ensi viikolla joten sen jälkeen ollaa viisaampia noiden viikkojenkin suhteen,toivottavasti.

Nenna ja siskoveli 5+2
 
Hei kaikille! Vähän mietin taikauskoisesti, että kannattaakohan näin pikkuviikoilla olla jo näin kovasti "raskaana", siis tarkoitan itseäni, kun en meinaa millään maltaa odotaa viikkojen kertymistä :attn: . Siis naurattaa jo itseänikin, kun oon tänään hypistelly jo vanhempien lasten vauvanvaatteet läpi, ja nyt ihan innoissani surffaan täällä odotussivuilla :D Ihanaa kun löytyy hehkutusseuraa. T: mä viikkoja ruhtinaaliset 4+4
 
Hei!
Liittyisin mielelläni seuraanne. Tosi mukavaa on ollut lueskella tarinoitanne! Vertaistuki on tärkeää, varsinkin nyt kun koko asia on vielä pieni salaisuus. Olen Kainuusta ja 26-vuotias, mieheni 28 vuotta. Molemmat opiskelemme vielä. Näillä näkymin ennätän saada opinnot päätökseen ennen syksyä. Esikoista odottelemme, nyt 7+2. Laskettu aika siirtyi kahdella viikolla eteen päin viime viikon kunnallisessa uä:ssä. Näillä näkymin h-hetki 2.9. Ihana pieni papu siellä olla tökötti ja sydän vilkkui uä:ssä. Synnytyssairaalaksi tulee KAKS.

Odotusaika on tähän saakka sujunut tosi mukavasti. Iho vähän kukkii ja vatsanpohjaa ajoittain nipistää. Ruoka maistuu kuten ennenkin. Odottelen vielä sitä pahoinvointia tulevaksi, sillä ainakin sisko on oksentanut läpi kaikki kolme raskauttaan. Saapi nähdä miten käy.. ;)

t: Liisukka + Tyyne 7+2
 
Tänään tuli käytyä alkuraskauden ultrassa. Yksi pienen pieni ihmisen alku sieltä löytyi ja :heart: syke. Kooltaan vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki näytti olevan mallillaan. Neuvolankin varasin alku viikosta. Se on 31.1. Sitä odotellessa.
Tuuli rv 7+1
 
snodgrass
Onpas täällä porukkaa! Tervetuloa uusille ja onnea! :flower:
Sisulle vielä siitä tuulimunasta: en tiedä muuta kuin sen, että kaverillani todettiin se, kun hän meni yksityiselle ultraan. Viikkoja oli silloin muistaakseni tyyliin 7 tai 8 - eli siellä olisi jo pitänyt näkyä jotain, mutta ei tosiaan näkynyt kuin ne pussit vain, ei sykettä, ei minkäänlaista "papua". Sitten sai valita ottaako kaavinnan vai lääkkeellisen keskeytyksen. Häntä lohdutti se, ettei siellä koskaan ollut ollutkaan ketään, joka sitten olisi kuollut.

Meillä mies oli mukana parilla kertaa neuvolassa esikoisen odotuksessa ja ultrassa tietenkin. Nyt mulla on vähän sellainen olo, että mitäs se siellä tekis.. No ultriin ilman muuta saa nytkin tulla ja tuleekin mielellään, ja ehkä loppuraskaudesta voisi tulla sykkeitä kuuntelemaan. Niin ja esikoinen tulee nyt ekalla kerralla neuvolaan, koska silloin on mun vapaapäivä ja neitikin on kotona. Muuten varmaan tulee useimmiten olemaan hoidossa kun käyn siellä.

Mä rasvasin mahaa ja rintoja viimeksi. Kyllä niitä arpia silti sitten ihan lopussa tuli, mutta ei paljon ja jäivät aika vaaleiksi onneksi. Sellainen omituinen juttu mulle tosin kävi, että rintoihin tuli tosi paljon laajentuneita ihohuokosia- eli mustapäitä piisaa nykyään :eek: Ajattelin kyllä tälläkin kerralla rasvailla kunhan raskaus pääsee kunnolla vauhtiin. Olin ajatellut sitä samaa Body Shopin kaakaovoipuikkoa, jota joku jo täällä mainosti. Sitä paitsi esikoista odottaessa mulla alkoi iho kuivua muutenkin tavallista enemmän, kun yleensä on riittänyt että hiukan sääriä rasvailee saunan jälkeen.

Nyt hyvää yötä!
snodgrass ja neponen rv 7
 
Tervehdys tänne, varovasti heiluttelen ja liityn remmiin :wave: . Toinen olisi nyt tuloillaan, esikoinen tulee keväällä 3 v. Heinäkuusta asti ollaan yritetty ja nyt yllätyksenä plussasin. Kuvittelin, että jouluna oli menkat, mutta se niukka rusehtava vuoto, mitä tuli, ei sitten ollutkaan sitä mitä luulin ja tällä viikolla plussasin. Kävin alkuraskauden ultrassa ja sen mukaan olisi joko rv 6 tai 7..
 
TERVETULOA UUSILLE! :flower:
snodgrass, joo, en mä muuten sitä utele, mutta kun mua alkoi nyt vaivaamaan, kun sitä sydämensykettä eisaatu keskiviikkona kuuluviin. Ja kuitenkin kohdun ulkoisessakin raskaudessa se kuulu jo rv 6+0. Mutta minä oon yrittäny lohduttautua sillä, että tuolla ultravälineet ei ole parhaat mahdolliset, että kai se sitten siitä johtu..... :| Mutta pelottaa, että jos kaiken tän yrittämisen jälkeen minä oon raskaana ilman vauvaa... Tai alkiohan se vielä on mutta mulle vauva.

liisukka82, täällä toinen kainuulainen!! :wave:
Ja saman ikäinenkin olet kuin minä!! Mistä päin Kainuuta olet? Me asutaan yhdellä pienistä muuttotappiokunnista, ja näin ollen en ole 2+:ssa paljastanu kunnan nimeä, kun tämä on niin pieni paikka, että tiedä, vaikka täällä törmää tuttuihin! mutta alun perin olen ihan Kajaanista, mies taas toiselta pieneltä paikkakunnalta.
Laitahan yv:tä jos kiinnostaa enemmän vaihtaa kuulumisia!

Mulla juili koko yön ja aamun alamahaa vasemmalta puolelta. Ihan tosi pitkään, ne kun on tähän asti nämä juilinnat menny suht nopeasti ohi. No, pitänee seurata että mihin tämä tästä muuttuu.
Rasvailusta, minä en joutanu esikoisen aikana rasvailee, ja arpia onkin sitten siihen malliin. Mutta onko kukaan muu huomannu, että NYT nuo vanhat arvet punoittaa normaalia enemmän?
Joo, tässäpä tätä taas.
Sisu ja toukka 6+6

*muoks*
Kaiza kyseli, että tuleeko kakkosen -> odottajilla miehet mukaan neuvolaan. Meillä ei tule, mutta sitten kun mennään mm. np-turvotus-ultraan ja rakenneultraan, niin toivon mukaan saadaan esikoiselle hoitaja ja päästään kahdestaan niihin. Mutta muuten taitaa mennä niin, että mies on esikon kans kotona kun minä käyn neuvolassa.
 
Uskaltaudun minäkin kurkistamaan tälle puolelle, kun huomasin, että kainuulaisia liikenteessä, minä myös =)

Alussa mennään toooosi varovaisella mielellä, useita keskenmenoja taustalla, onneksi onnistuneitakin raskauksia. Pelko on kova, mutta eteenpäin pikkuhiljaa yritellään mennä. Pari viikkoa on ensimmäiseen ultraan, miten se aika niin mateleekin...

Trine 5+1
 
Tännehän on tullut monta sivua tarinointia, piti noin silmäilemällä lukea. Oon pikapuoliin lähdössä töihin ja sitä ennen pitäisi vielä pyykitkin laittaa kuivamaan. Ei ole tänne kerennyt ihan toviin, kun oon töistä ollut ihan katkipoikki väsynyt ja poikien harkat/pelit vie oman aikansa.

Vielä olisi viikko siihen ekaan neuvolakäyntiin ja toinen mokoma ekaan ultraan - miten tässä jaksaa odottaa?! Meillä mies ei ainakaan pääse neuvolakäynneille, koska ne on päivällä. Poikia onneks ei tartte ottaa mukaan, kun voin sumplia hoidot/eskarit. Tosin sitten pidemmän raskauden ultraan voisi pojatkin ottaa, näkisivät mitä siellä mahassa on. Mutta se on sitten...

Vieläkään ei ole salaisuutta paljastettu kenellekkään. Eikä oikeastaan vaikeatakaan ole - pahoinvointia mulla ei oo ollu. Ei ollut aikaisemmillakaan kerroilla, sellaista pientä etovaa oloa, etenkin iltaisin. Mulla ei vieläkään oo mitään varsinaisa mielitekoja, ainoastaan semmoista mikä "ellottaa", eli lämmin ja rasvainen ruoka. Kaikki, mikä on kylmää tai viileää on hyvää, esim. tuorekurkku ja mehukeitto. Aamulla kävin ruokaostoksilla, oli aika onnetonta, kun kaikki tuntui, että ei tee mieli. Enpä kyllä ostanut edes karkkia kun ei tehnyt mieli - kuvitelkaa!!! Minä salmiakkaholisti en ostanut yhtään mitään pienen pientä karkkia - outoa =)

Sisu ja Liisukka, minä olen myös kainuusta, Kajaanin vieruskunnasta - että Kaksissa toivottavasti tavataan :wave: Ja Trine myös :wave:

No, mutta nyt lähdettävä laittamaan pyykit kuivamaan, että töihinkin kerkiää - ei kyllä yhtään huvita, johtuukohan sekin raskaudesta :p

 
Tilasin ultraan ajan. Sain sen ensi viikoksi.
SNODGRASS: Sait muuten todella halvalla sen ultran. Soitin sinne koskiklinikalle ja sanoivat hinnaksi n.130-160euroa. Mietin vielä viikonlopun ajan menenkö sinne ultraan.
Viime yönä näin kahdenlaista unta. Ensimmäinen oli että aloin vuotaa verta. Toinen uni: tunsin hyvin vauvan potkut ja olin kovasti sitä mieltä, että olen raskaudessa pidemmällä.
Tervetuloa uudet mukaan!!
 
Nyt harmittaa pirusti! :ashamed: :'(
Koiran ultrassa paljastu ettei siellä enää ole mitään. Näytti vähän siltä että pentuja olisi ollut mutta koira olisi ne abortoinut :/ :( Syytähän tähän ei voi sanoa mutta totta kai sitä miettii että onko jotain tehnyt väärin. Yksi ajatus on myös että tämä minun raskaus olisi aiheuttanut tuon aortoinnin *huokaa hyvin syvään ja raskaasti*
Seuraavan kerran meillä on mahdollista ottaa pentu joskus vuonna puu ja palikka. En voi edes lohduttautua sillä että kesällä uusi yritys, jos meidän pentunen syntyy ajallaan niin ikäero on niin pieni että heikompaa hirvittäs (2-4vko) eikä se ole realistista ottaa pentu siihen tilanteeseen missä toivon mukaan elo-/syyskuussa ollaan. Taidan lähteä peiton alle itkemään ja nuolemaan haavoja (eli toivoa pikku pennusta) :( :( :(

Koiruus ja pentunen rv 6+3
 
Koiramamma voi kakka... iso :hug:

Juhlamokka Täällä myös havaittu iltaisella hiukan pahaa oloa...piti kysellä onko muilla iltaisin,mutta olit nopeampi!!!

Muuten täällä hyvin,välillä ällöö ja väsymystä on. Muuten ei kamalaa =)

Hiukan mahasta nippailee,mutta taitaa kuulua asiaan. Varsinkin tosta pojan leikkaus kohdasta!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!!

PS. Kyllä mä tänne vielä kurkin =)
 

Yhteistyössä