***SYYSMASSUKAT 2008***

Tervetuloa kaikille uusille!

Meillä on tyttö 10kk, juuri tänään täytti ton 10kk. Konttaa lujaa ja nousee seisomaan kaikkea vasten ja tukea vasten myös kävelee. Hurjaa vauhtia tosiaan kehittyy ja nyt vaan ootellaan, koska alkaa kävelemään.

Mä oon kans aika kiitettävästi tuhlannut noita testejä kun on niin epätodellinen olo mutta täytyy varmaan jo lopettaa noiden testien tekeminen, joudun varmaan vararikkoon kun niitä koko ajan ostelen. Niin ja positiivista mieltä tääläkin nyt yritän ylläpitää ja uskoa siihen, että kaikki on hyvin.

Nyt öitä vaan kaikille!

Nenna ja siskoveli 5+6

Ihania ultrakuulumisia! :heart: Itse pitää maanantaihin asti jännittää vielä..
Ja uusille tervetuloa!
Ravintolareissu meni ihan hyvin. Join vähänväliä vettä koko automatkan ajan ja sain pastani jotenkuten alas. :)

Huomiseen! Tai siis tähän päivään, kellohan on jo yli puolenyön. :)
syysmama 6+1

Tervehdys ihanaiset syysmassukat!

Nyt on tämä tyttö saanut hieman toipua töistä ja kykenen istumaan koneelle, sekin tuntui liian raskaalta. Tämä raskaus väsymys tai sanoisin lamauksen laajuus on tullut yllätyksenä. Olisihan se pitänyt arvata että nainen joka nukkuu normaalisti 10h yöunia voi raskaana tuplata määrän helposti :LOL:

Ihania ultra kuulumisia saatu meidän pinoon :heart: :D Tänään soittelen ja varailen mahdollisesti myös itselle ultraa. On ollut kovia alavatsa/ kohtu kipuja jotta haluan varmistuksen että pentunen on kohdussa eikä missään väärässä paikassa. Huomenna pääsee kurkkimaan koiran masuun löytyykö sen ultrassa pentuja! Pitäkäähän peukkuja!!!

Sitten nolon puoleinen kysymys kun olen yhdistänyt tämän kivun orgasmiin eli Tuleeko kellekkään kipuja orgasmin jälkeen? Mä en voi sille mitään mutta viikon ajan JOKA kerta kun on saanut hieman mielihyvää ja nousee istumaan alkaa tuo kipu, joka loppuu kun menee kuumaan suihkuun. Kyse ei siis ole mistään pikku nippasusta ja vaan oikeesti aika kova "tuska" joka ei esiinny joka päivä. Kipu kestää ehkä 5 min.

Suuret halit jotka menettivät pienokaisen :hug: Näitä ei kyllä enää tarvitsisi tulla :ashamed:

Tervetuloa uusille massukoille meidän huippu hyvään pinoon!!! :wave: :heart: Onnea!!!! :flower:

Mulla siis ei ole paljonkaan kerrottavaa kun nukkumatti on ollut kaverina. Olen nykyään raskaana unissani, teen jotain (esim. poltan tupakkaa) ja sitten muistan ainiin mähän olen raskaan. Ennen testausta näin varmaan 8 kertaa putkeen että istun vessan pöntällä ja katson testiä mikä on positiivinen. Meinasin unen aikana jo hermostua että mitä hemmettiä mää nyt tätä jankkaan kun nega sieltä kuitenkin tulee :LOL: Muistan todella hyvin unet ja se tekee tästä niin hauskaa, harva se suutuu omille unileen unessa!

Ainiin, sitä mun piti vielä hehkuttaa että ostettiin tallentava DVD ja nyt pääsen nauhoittelemaan kaikkia ihania ohjelmia kuten Meille tuli vauva yms. Siitä tulikin mieleen että kun viimeksi sitä katoin niin vauva nostettiin syntymän jälkeen rinnoille niin toisesta tissistä tuli jotain eritettä :eek: :whistle: Tisut on ihan kuin silikonia kasvaa nenää kohden. Mies ei illalla uskonut ettei mulla ollut rintsikoita paidan alla :LOL: nauttikoon raasu vielä kun voi, kohta sekin ilo on mennyt!

Terveisiä kaikille massukoille!!!! Voikaahan hyvin paksusti kaikki omissa pesissänne!

Koiruus ja pentunen rv 6+2

Huomenta vaan täältäkin suunnalta. Vein tytön kouluun ja mun piti jäädä kaupungille, mutta en sit jaksanutkaan. Lähetään pojan kanssa sitten uudestaan tossa puol yheltätoista. :)

Tervetuloa Sazu81 ja onnea :heart: :flower:

Ja Luminella sai mut itkemään heti aamusta :'( Niin ihanasti ja juuri oikein ajattelet ja käsittelet asiaa. :heart: Paljon voimia ja tulehan tänne kertomaan meille myöhemmin, kun tärppää. Kaikkea hyvää sinulle. :hug:

Lasten ikää kun kysyttiin, niin tyttö on 7 täyttää kyllä helmikuussa 8. ja Poika on nyt pari päivää vajaa 11 kk. eli meillä tuplasynttärijuhlat tiedossa ens kuussa, kun poika täyttää vuoden ja tyttö tuon 8 vuotta.

Hyvä, että Vuh oli jo illalla paremmalla mielellä...toivottavasti jatkuu tänään samaa rataa. =)

Sitten koiramamman kysymykseen, niin mulla on välillä ollut kipuja orgasmin jälkeen, mutta ei mitään älyttömän kovia kuitenkaan.
Ja noista sun unista tuli mieleen, että viime raskauden aikana kans poltin unessa tupakkaa ja voi sentään kun oli syylinen olo herätessään. :LOL:

No eipä tänne omaan napaan öklöä oloa kummempaa, että listan päivitys hommiin taas :wave:

Tervetuloa uusille! =)
On tämä kauheeta!! Heti eilisten hyvien ultrauutisten jälkeen aloin suunnitella, että missä vaiheessa jään pois töistä, missä vaiheessa kerron hoitolasten perheille, meinasin pistää jo miehen varaston vintille hakemaan vaunuja ja vauvan vaatteita ja tavaroita alas :ashamed:
Jos nyt ei vielä kuitenkaan. Mutta kun tuntu, että eikö jo sais? :saint:

Ai niin, uusi ultra-aika on 28.1., eli sillon viikkoja on kasassa 8+2 ja hoitaja epäili, että kuultais jo sydänääniäkin sillon.
Mutta miten toi toi tuulimuna niinkun sit ilmenee?? Osaako kukaan tarkemmin kertoa?
Koiramamma, ei mulla ole tullu kipuja orkun aikaan /jälkeen, mutta aikas herkillä ollaan täälläkin, kun tuntuu, että tekis mieli joka päivä ja monta kertaa. :p Mies parka.
Joo-o, nyt nautitaan vapaapäivästä tytön kans kahdestaan ja ajateltiin mennä MLL:n perhekahvilalle kaverita moikkaa. Niin että :wave:
Sisu ja toukka 6+5

Aloin tossa mietiskelemään, että miten monella on raskauksien aikana ollut tuollaista menkkamaista kipuilua alavatsalla, mutta vaan lievempänä?
Itselläni moinen tuntuu vaivaavan eri voimakkuuksilla joka päivä.
Ekan raskauden aikana tuota ei ollut, ei oikeastaan edes niitä kasvuvihlauksia, mutta nyt tuntuu kyllä sellaisiakin.
Ummetusta ja ilmavaivaakin on ja aika usein olen nuo kiputuntemukset yhdistänytkin ummetukseen.
Eilenkin posin hyvällä halulla leipää ja ilta oli, miten sen nyt sanoisi, kamala...
Sellainen pallomahainen olo koko ajan, vaikka tosiaan lääkäri eilen määritti nuppineulan masussa viikolla 5 olevaksi.
Joten onko kanssasisaria muita tämän asian kanssa painivia?

Moikkelis pitkästä aikaa.

Olen kyllä lueskellut mutta en vaan on jaksanut kirjoitella. Isot halit keskenmenon kokeneille! Voimia!

Mä pääsen ultraan vasta vissiin viikolla 12, tarkemmin kait selviää sitten veuvolassa helmikuun eka päivä. Yksityisele olis kiva mennä kurkkaan masuun mutta ei ole kyllä rahaa. Koko ajan ihan pa.

Mua hiukan huolettaa kun ei ole oikein mitää raskausoireita kuin väsymys. Viidestä aiemmasta olen voinut pahoin ja muuta. Toivottavasti siis kaikki hyvin masussa.

Ja aiempien lasten ikää kysyttiin vissiin. Mulla poika 8v, täyttää kesällä 9v. Tytöt 7 vuotta, pian 6 vuotta ja 3 vuotta, sekä kuopus on poika 1.5 vuotta. Touhua ja tohinaa siis. Sitten kun vielä usein pirtti vilisee lasten kavereita.

Mä olen ihan hermoheikko ja pahantuulinen kaikenaikaa, kun mun auto hajosi ja siitä ei enää kalua saa, tai siis tulee niin kalliiksi ja toiseen autoonkaan ei ole varaa, siis käytettyynkään. Eli olen ihan vankina täällä. Ja mihinkän ei tietty pääse kävellen. Kauppaan ja muihin palveluihin on 23km. Lapsilla on koulumatkaa 12km, mutta onneksi heillä on tietysti kyyditys. Ja olen tottunut tulemaan ja menmään noitten muksujen kans, niin täällähän olen ja kiukuttelen..... |O

Mutta kotihommiin mars mars.

Mamitus2 siis se kipu mitä selitin on sellaista menkkamaista mutta kovempaa. Mä en viitsi hermostua ihan pikku nippasuista mutta tämä on jo niin iso homma että varasin 1,5 viikon päähän ultran, saanpahan ostettua itselleni mielenrauhaa. Viikkoja silloin 7+6 :heart:

miia mäkin ahdistun meidän yhden auton kriisistä kun mies on päivisin töissä ja mulla pitkät vapaat. Täällä torpassa nökötän koiran kera ja ihmettelen neljää seinää. Kyllähän tässä on liikenne yhteyksiä mutta olen niin laiska etten jaksa lähteä ihmetelemään kauppoja linja-auton avustuksella :LOL:

Sisu siis kyllä täälläkin haluja olis vaikka muille jakaa, tosin tuo kipuilu lievittää himokkuutta :whistle: Tänä aamuna synkistelin jo miehelle että kyllä mä pe****e voin olla ilman viinaa, tupakkaa ja aurajuustoa mutta tuo seksittömyys on jo yliammuttua! :LOL: Sain vain sääliviä katseita!

Hei taas,
Aika samanlaisia oireita tuntuu kaikilla olevan. Mua ihmetyttää edelleen tää mun vähäoireisuus, mut yritän kovasti vaan nauttia siitä, kyllä ne oireet sieltä sitten jossain vaiheessa tulee. Viimeistään synnytyssalissa. :D
Mut mullakin on kyllä tuota vatsan arkuutta ja ummetusta, mistä niin moni on puhunut. Oon nyt, ihan jo kalkinkin takia, syönyt jokapäivä A+ jugurttia ja ison lasillisen gefilus piimäää, mä kun en oikein maidosta välitä. Ne ainakin normaalisti auttaa mun vatsan toimintaa, joten ehkä ne nytkin vähän helpottaa.
Ja Koiramammako se kyseli seksin jälkeisistä kivuista. Mulla on kanssa. Oli viimeksikin, mut ne meni sit jossain vaiheessa ohi, en kyllä muista koska... Kestää aina pari minuuttia, mut ei oo onneks mitään ihan kamalaa. Lääkäri sanoi viimeksi, että on ihan normaalia.
Kuinka moni aikoo rasvailla vatsaansa & rintojaan? Mä rasvailin kiltisti vatsaa viime raskaudella, kun ajattelin, että ei se huonoakaan voi tehdä. Rintoja en kuitenkaan tajunnut rasvata. En tiedä johtuuko se siitä, mut mun vatsassa ei ole yhtään arpea, mut mun rinnat on niitä täynnä.. onneks ne jää sitten uikkareidenkin alle, eli vain mies ja minä ne huomataan...
Juuh, nyt kouluhommien pariin. Täällä oli muitakin koululaisia ilmeisesti?? Itse siis valmistun just AMK:sta. Daydreams ja Dior ainakin oli vissiin opiskelemassa...
Onko muita? Eli nyt opinnäytteen pariin tieni vie, heippa!
:wave: Voikaa hyvin!

snodgrass
Huomenta!
Sisu kyselit siitä tuulimunasta. Siinä siis munasolu kyllä hedelmöityy, mut ei sitten jostain syystä lähdekään kehittymään. Munasolu siis kulkeutuu kohtuun ja alkaa kehittää sikiökalvoja ja istukkaa, vaikka sikiön aihe puuttuu. (Suomalainen vauvakirja sanoo näin) Eli jos se sikiön alku on bongattu tai erityisesti sydämen syke, niin tietää et ei tarvi pelätä tuulimunaa. =)

Kaiza mä myös opiskelen, tai valmistun kevään aikana AMK:sta. Täänää jätetään opnnäytetyö ja tänään kolmelta on kypsyysnäyte... sitten onkin valmistuminen muutamaa tenttiä vailla.

ja täällä myöskin yhdistetään jonkin sortin kipuja seksiin.. mutta menee tosiaan ohi ihan muutamassa minuutissa. helpottavaa kuulla, että muillakin on, joten kai se ihan normaalia sitten on.

vointeja kaikille!

Tervetuloo taas uusille massukoille ja onnea!
Pakko oli tulla hehkuttaan kun mies oli niin ihana että hommas sen ultra-ajan yksityiseltä.Se oli soittanut Poriin (josta siis mies on kotoisin ja siellä käydäänkin joka kuukausi) ja varannut sieltä ajan sille päivälle kun sinne seuraavaks mennään!Siellä ultra maksaa vaan 70e ja se ajanvaraus täti oli sanonu et siitä voi kelalta hakee jotain korvaustakin!Ei täällä ainkaan kela ultrasta mitään korvaa...tiiä sitten.mutta ultraan päästään siis 1.2 jolloin viikkoja 9+2, eli varmana näkyy sykekin jo!Hitto kuin mä oon innoissaan :)
Täällä kyseltiin menkkamaisista vatsakivuista, täälläkin oli niitä pari viikkoo ihan jatkuvasti ,mut nyt alkaa jo helpottaan!Kaiza80 mullakin oli viimeks sellasta raskausarpien ehkäisyyn tarkotettua rasvaa ja laitoinkin sitä melko ahkerasti.Arpia ei tullu minnekkään (rinnoissa niitä on ollu jo aiemmin) mut eihän se välttämättä rasvauksesta johdu, kaikillehan niitä vaan ei tuu.Aijon silti sitä rasvaa käyttää nytkin :)
täytyykin lähtee ruuanlaittoon, voikaa paksusti!

snodgrass, niin siis tiedän, että mikä tuulimuna on ja mistä johtuu, mutta miten alkanu raskaus todetaan tuulimunaksi? Onko se vaan pelkästään sydämen sykkeen perusteella? Että jos ei sitä näy / kulu, nniin se siitä ja mars kaavintaan? Vai?

Mulle vois päivittää synnytyskoloksi LUS :heart:
Vaikka olen helsingistä niin lähdetään tammisaareen synnyttämään..

Sieltä kuullut ystäviltä vain hyviä kokemuksia ja itsekin olen siellä syntynyt :)

Tini+Nuppu 7+1 :heart:

*muoks* daydreams minkäs merkkistä se sun rasva oli joka oli ihan tuohon tarkoitukseen??

Koiruuttakin kiinnostaisi tuollainen rasva :D mulla on jo valmiiksi näitä raskausarpia ilman raskautta niin yritetään minimoida nahan vauriot!

Varasin yksityiselle ultran ja peruin sen. Soitin neuvolaan ja kysyin enkö saisi mahdollisimman pian sitä ultraa kun on ollut näitä kipujakin niin luultavasti ultra on vain 1-2 vko myöhemmin kuin se minkä yksityiseltä sain. Ajattelinkin sitten että menee siinä rahat hukkaan jos viikonkin päästä pääsee ilmaisiksi ;) Mä nyt siis oon sählänny täällä ihan urakalla :LOL:

Mä ainakin käytin ihan vaan perusrasvaa.. en sitten tiedä, että oliko sillä merkitystä, vai oliko se vaan tuuria. Neuvolan täti kyllä sanoi, että onhan se nyt ihan perusjärkeä, että jos vaikka päivittäin hieroo ihoa (ilman rasvaa tai rasvalla), niin pintaverenkierto paranee ja iho voi paremmin. En sit tiedä.
Miten hei, te ketkä ootatte kakkosta tai enemmän.. tuleeko miehet mukaan neuvolaan? Meillä mies kävi aika kiltisti mun kanssa neuvolassa viime kerralla (elämäntilanne mahdollisti sen), mut sai siitä aika traumat, kun oli aina se henkilö, jonka piti vähentää juomista ja olla uskollinen jne. Neuvolantäti oli aika vanhanaikainen ja rasittava, jopa mun mielestä. Nyt ei mies siis haluaisi tulla mukaan, ymmärrän hyvin kyllä. Sanoinkin, et jos ultriin tulis turvaks, niin olis kiva.
Tää tuli mieleen, kun sain just varattua ekan neuvolan. Menee 10lle viikolle, mut ei se mua haittaa...

Rasvoista oli puhetta, mä ostin Body Shopin kaakaovoi-kosteuspuikon joka on kuulemma tosi hyvää!
KAAKAOVOI KOSTEUSPUIKKO
Erittäin kosteuttava ja ihoa pehmentävä puikko, joka tehoaa etenkin kuiviin, karheisiin ihonalueisiin, kuten polviin ja kyynärpäihin. Raskaana olevien naisten erityinen suosikki, sillä tuote suojaa venymään joutuvia ihonalueita, kuten vatsaa, reisiä ja rintoja ja ehkäisee näin raskausarpien syntyä. Sisältää yhteisökaupan kautta tuotettua kaakaovoita ja seesamiöljyä.
13573 75 g 14,00 (186,67/kg)"
syysmama 6+1 :heart:

Sisu,draama ja mamitus2 paljon onnea ihanista ultrakäynneistä teille =)
katjuska jos laittaisit kun päivittelet listaa niin mun kohtaan sairaalaksi SEKS.
Joku kysäisi lasten ikiä,eli meillä on 5v poitsu ja sitten pian 4v tyttö.Kauheaa ollut kun ei voi vielä lapsille kertoa mutta mieli jo niin tekisi..Mutta ajattelin että np-ultran jälkeen sitten kerrotaan,siihen tuli aika joka on 22.2.

Tämä väsymys on ihan järkkyä...Toissayön valvoin osaksi tytön kanssa kun tuli korvatulehdus ja sitten mentiin eilen lääkäriin ja sit apteekista hakemaan kuuria,niin meinasin täysin nukahtaa siihen tuolille kun odottelin että sekottavat sitä lääkettä..Eli paikkaa ja aikaa ei näköjään katso :LOL: No toivottavasti en nyt ala nukahtelemaan yleisille paikoille kuitenkaan..
Ja muutenki vähä sekopoltsi olo,eilen hermoilin jotain täällä muille ja ihan yhtäkkiä se muuttui valtavaksi kikatteluksi,herttijee että voi mieli muuttua,kummallista :snotty:
koiramammalaitoit siitä teidän tallentavasta dvd:stä niin me kanssa ostettii joululahjaksi itsellemme tallentava digiboxi ja kyllä tosiaan en enää osaisi elää ilman sitä,tulee nauhoteltua kyllä kaikennäköstä,että aina on nykyään jotain katsottavaa jos ei televisiosta mitään tule kun ois aikaa istua soffalla.
Mutta oikein mukavia vointeja syysmassukoille ja pikku masu asukeille :heart:

T:Lemis ja Pontus 7+3

vastaan pikana et se oli Biotherm-merkkistä rasvaa, muuta en sit muistakaan kun ei sitä tietenkään oo pitkään aikaan enää mulla ollu.Ostin sen kosmetologilta ja hinta oli huimaava mut se kesti joka päivästä käyttöö vähän yli vuoden et oli kyllä hintansa arvonen.
Kaiza80 meillä mies ei luultavasti tuu kun ultriin.Tosin tällä kertaa terkkatäti on oikeesti mun täti et voi olla et mies tuleekin kun vaan töiltään ehtii.Viimeks meillä oli kans aika nihkee se täti, märisi vaan miehen polttamisesta ja siitä et esikkoo oottaessa(ja viä syntymän jälkeenkin) mies oli viikot toisella paikkakunnalla töissä. eikä sit sen takia päässy ees ekaan ultraan, et voi olla et se nyt tuleekin.Ainakin tonne varhaisultraan lupas tulla kun on mulle ihan outo paikka.

Kaiza80: Meillä mies ei tule enää neuvoloihin mukaan. Ultriin toivottavasti tulee. Meillä ei syynä ole neuvolatäti (joka oli aivan ihana<3) vaan se, ettei mies viitsi jäädä töistä pois neuvolan takia. Esikoista ku odotin ni mies kävi lähes joka neuvolassa mukana. Nyt ku on sama tuttu täti ni enköhän mä pärjää :)

Miten muuten te kenel on lapsi(a) ennestään, ni meinaatteko ottaa lapset mukaan neuvolaan vai järjestää hoitoon? Mä en oikeen keksi että mihin mä ton Leevin saisin hoitoon aina neuvolan ajaksi ni varmaan kulkee mukana vaan. Ens torstaina siis eka neuvola ja varatessa se neuvolantäti ainaki kysy et otanko pojan mukaan.

Yhteistyössä