***SYYSMASSUKAT 2008***

snodgrass
äippä0806 laitoin vastauksen :)

Sisu, tsemppiä ja voimahali :hug:
Kun jännittää, huolettaa ja pelottaa ja aika ei kulu, mua auttaa jos voi keskittyä ja esim. pelata koneella jotain ja leikkiä unohtavansa koko asian hetkeksi (vaikka eihän sitä oikeasti unohda)

Mielenkiintosta kuulla näitä ultrien hintoja. Mieletöntä ryöväystä, jos helsingissä joutuu maksamaan sen 130e! Kun täällä pääsee melkein puolet halvemmalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja snodgrass:
äippä0806 laitoin vastauksen :)

Sisu, tsemppiä ja voimahali :hug:
Kun jännittää, huolettaa ja pelottaa ja aika ei kulu, mua auttaa jos voi keskittyä ja esim. pelata koneella jotain ja leikkiä unohtavansa koko asian hetkeksi (vaikka eihän sitä oikeasti unohda)

Mielenkiintosta kuulla näitä ultrien hintoja. Mieletöntä ryöväystä, jos helsingissä joutuu maksamaan sen 130e! Kun täällä pääsee melkein puolet halvemmalla.
Kiitos. Kyllä te huomenna saatte lukea täältä ultran tuloksista. Kai se on pakko lähtee nukkuu, tai ainakin yrittää...
 
Heips! Vosin ilmoittautua tänne!
1. Olen 24v ja mies on 25v
2.asustellaan Jyväskylässä
3.Olen Myyjä ja vuoden verran ollut vakituisessa työsuhteessa
4. Ensimmäinen olisi tulossa
5. Heinäkuussa -07 jätettiin hormonaalinen ehkäisy pois,Jolukuun 10 pvä mulla varhainen keskenmeno
6. Neuvola täti laski keskenmenosta ja nyt olisi menossa 5+1 Eli laskettu aika 15.9

Ensimmäisen neuvola ajan sain vasta 14.2 ja ultra 24.2 en taida kyllä jaksaa odottaa sinne saakka.
 
Tervetuloa ja onnittelut Hennuska04 ja Helinä84 :heart: :flower:

Jatkossa, jos sopii, niin ilmoitelkaa nuo teidän tiedot viestissä, niin minä lisäilen ne listaan, kun jos tuota viestiä kopioidaan, niin se vie hirveästi tilaa ja tiedot ei kuitenkaan päivity etusivulle. =) Voi olla, että joudutaan myöhemmin uusi ketjukin tekemään, kun täällä on välillä tapana pitkien ketjujen alkaa tökkiä ja sitten ei viestit enää tuu perille ja ketju ei suostu aukeamaan. Kyllä mä melkein poikkeuksellisesti päivittäin täällä käyn kuitenkin ja samalla päivitän uudet listaan ja lisäilen muut muutokset. No tulipas paatoksella paasattua :whistle: Eikä tää ollut millään pahalla kirjoitettu...ohjeistusta vaan. :D

Taas :x olo. Muistaakseni mulla ei oo näin oksea oloa ollut aiemmista raskauksista. Mitäs sieltä sitten mahtaa olla tulossa, kun mulla jo tyttö ja poika on ja kummastakaan ei oo ihmeempää huonoa oloa ollut. :xmas:

Nyt päivittämään lista ja lepäämään :wave:

niin ja Sisulle tsempit ultraan :hug:
 
huoh...
mut voi ottaa pois listalta. Kävin eilen ultrassa ja tuulimuna. Olishan se ollut liian helppoa, jos ekasta inseminaatiosta olis tärpännyt... Enpä olis koskaan arvannut, että joudutaan tekemään lasta kuin Iisakin kirkkoa. :'(
 
Luminella, voimia kovasti ja toivotaan, että "tärppää" pian uudestaan.

Jotkut kertoi kärsivänsä menkkamaisista kivuista alavatsassa ja selässä. Minulla on samanlaisia kipuja. Pientä huolta näistä tuntemuksista. Aikaisemmissa raskauksissani en muista, että tällaisia olisi ollut.
 
Voi Luminella :'( Kovasti voimia ja toivotaan nopeaa uutta tärppiä :heart:
Eikö näiden ikävien uutisten pitänyt jo loppua :headwall:

Ja sisuko se oli ihmetellyt lauserakenteitani :D Osaan kyllä kirjoittaa harvinaisen sekavasti sopivan paikan tullen.. mutta juuri kuten katjuska jo selvittelikin niin siinä piti lukea että mieltä eikä meiltä..

Tänään olis pitänyt jäädä kotio mutta kauheasti töitä joten pakko oli tulla..
tein sinänsä tyhmästi että nyt en voi enää keksiä flunssia tai muita tekosyyksi jos joudun lähtemään kesken päivän :/

Uusi viikko taas alussa!

Tini+Nuppu 7+0 :heart:
 
vuh
Luminellalle :hug: , tosi ikävää kuulla ikäviä uutisia täällä. Omat marmatuksenaiheet tuntuu sitten yhtäkkiä ihan turhilta.

Tosiaan noi ultien hinnat kuulostaa ihan järkyttäviltä! :eek: Meillä on vähän eri juttu, kun lähin yksityinen on 300 km:n päässä... Luulen, että siksi nuo tuolla terveyskeskuksessa antavat "mielenrauha-ultria" alkuraskaudessa ihan ilmatteeksi. Tai ainakin mä sain sellaisen esikoista odottaessa. Tekisi mieli soittaa ja pyytää nytkin sellainen, kun koko odotus tuntuu jotenkin epätodelliselta, kun paljon mitään oireita ei ole. Ei hyvät hyssykät, tää on muutenkin ihan järkyttävää hormonimyrskyä, kaikki on eilisestä saakka itkettänyt ja harmittanut: on ikävä ystäviä, olo tuntuu läskiltä, rahahuolet painaa... :( Juu, tästä tuli sittenkin marmatusviesti, sori. :/
 
Luminellalle :hug: ja paljon voimia.

Ei tää öklö olo lähde tänään minnekään :x oli pakko jättää syöminen äsken kesken, kun niin tökki ja minut joka on kasvatettu syömään lautaselta kaikki mitä on ottanutkin, niin tekee tiukkaa jättää ruoka syömättä. :whistle:
 
Luminellalle voimia myös täältä suruun!

Kävin juuri varaamassa ajan ultraan. Se olis sit 25.1 eli ensi viikon perjantaina. Silloin olis viikkoja 7+1, joten toivottavasta jotain näkyy. Oli ainut aika mikä vapaana joten se oli otettava. Nyt sit vaan odotellaan.

Oma olo edelleen hyvä. Ainut mikä on niin pissalla saa kyllä ravata oikein urakalla. Eilen illalla kävin tunnin sisällä varmaan kolme kertaa vessassa. Valkkaria kans nyt alkanut lorahteleen ihan kunnolla ja sitä oli esikoisenkin odotuksen aikaan alussa. Huomenna olis tarkotus mennä tytön kanssa BabyBioon ja siellä taas näkee ihan pikkuisiakin vauvoja ja on ne vaan niin ihania! Toivottavasta ensi syksynä meillä kaikilla on sellainen pikku tuhisija sylissä.

No mut nyt taas takavasemmalle.
 
Dior, rv:t lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eli samalla tavalla kuin kiertopäivät kuukautiskierrona ikanakin, nyt vain jatketaan eteenpäin ;)
rv 4 on siis tasan 4 viikkoa viimeisten kuukautistesi alkamispäivästä ja siihen sitten päälle niitä päiviä sen mukaan kuin kertyy.

Kuitenkin mikä voi hyvin sekoittaa niin jos viikkoja on kasassa vaikka 6+1 niin eletään raskausviikkoa 7. Tämän kanssa itsekin aluksi menin aivan sekaisin!

Meniköhän nyt oikein? :D

tän avulla ei tarvi laskea ollenkaan ;)
http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7750
 
Luminellalle voimia! :hug:

Tsemppiä kaikille tulevaa ultraa hermoileville! :)
Eilen piti taas oksennella.. sain onneks mandariinin alas ja join vettä, olo helpottui siitä hieman sitten. Mies söi leipää ja laitto makkaraa päälle, mulla meinas laatta lentää pelkän makkaran katsomisesta! :x
Oltiin miehen vanhempien luona ja piti yrittää oikeen hiljaa yökkäillä vessassa etteivät kuule, :whistle: eivät nimittäin tiedä vielä raskaudesta ja emme kerro enneku huomaavat itse mahdollisen kasvavan vatsan.

Käytiin saunassa ja miehellä meinas lentää silmät päästä ku riisuin rintsikat, rinnat nimittäin turpoaa hirveetä vauhtia ja sillä on aina uus ilo ku näkee ne. :LOL: Valitettavasti niihin ei kestä koskee, ne kun on kokonaan ihan sairaan kipeät, ku aluks oli pelkät nännit..

Ollaan tänään menossa porukalla syömään ravintolaan miehen isän syntymäpäivien vuoksi, ja mä totisesti toivon ettei huono olo vaivaa just sillon, en nimittäin saa mitään alas siinä tapauksessa..

Tuli taas vaan omasta olosta, luen kuitenkin aina kaikkien jutut ja olen hengessä mukana! :)

syysmama 6+0
 
Ilmoittaudun kanssa tänne (ainakin joksikin aikaa, toivottavasti saa olla loppuun saakka mukana) =)

Mulla netin mukaan LA 24.9.2008, ihan alkumetreillä siis ollaan. Jospa tää menis hyvin.

Luin jo suru-uutisia ja Luminellalle iso voima :hug:! :heart:

Omaan napaan: Kauhea stressi tästä! Mulla on viis positiivista testiä lavuaarin reunalla, mutta vaaleita on viivat... Ja eilen yhteen tuli vaan himmeä kontrolliviiva, ei ollenkaan testiviivaa. Oli kyllä illalla runsaan vedenjuonnin päätteeksi! Ehkä kaikki hyvin... =)

Tsemppiä kaikille! :D
 
Luminellalle Palvon voimia :hug:

Täällä öllö olo hiukan rauhoittunut,mutta pissalla saa juosta koko ajan. Ja valkkari myös selvästi lisääntynyt ja uni maistuu... :)

Odottelen täällä että tulisi ultra uutisia tänne ihmisiltä =)
 
Pikaset heit kaikille!!
Tervetuloo uusille, onnea plussasta!
hirveesti jaksuja Luminella ja Sävy
Täällä on ällöä oloa piisannut ja väsymystä.Jouduin eilen salaa yökkimään porukoilla,onneks ne ei kuullu mitään :) Hirveetä kiirusta ollu koulun kans, muutamana päivänä ollu hoitolapsia niin ei oo ehtiny kirjottaa mut oon kuitenki teijän juttuja lukenu.
Tuuhan Sisu pian kertoo ultrauutisia, mua niin harmittaa kun se maksaa sen 100e täällä ja olisin niin halunnu mennä mut eihän mulla semmosia rahoja oo...ei se auta kun koittaa laittaa aivot narikkaan ettei tulis hermoiltua!Ja teiltä onneks kuulee hyviä uutisia!
Joku kyseli raskauslaskurista niin mä oon käyttäny tota http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/ ja sit sitä helistimen laskuria, niissä on jotenkin selkeet noi systeemit.
Nyt täytyykin rientää ruuan laittoon ennen kouluun lähtöä, vähän jäi lyhyeks tää juttelu muut oon kuitenkin hengessä mukana!! :wave:
 
Sisun kanssa sitten jännätään ultraa...
Toivottavasti tulet kertomaan kuulumiset!!
Varasin kans ajan yksityiselle ja meen tänään, mutta kun pelottaa ihan sikana!

Luminellalle voimahalauksia!
Tiedä sitä vaikka itsekkin päätyisin siihen joukkoon, niin on outo olo...
Mutta kuullaan vielä ehkä tänään!
 
Heippa hei kaikki uudet ja vanhat! Ja jälleen on toivotettava voimia niille, joiden matka ei jatkukaan, vaikka niin toivoin, ettei enää tarvitsis...:/

Täällä taas vaihteeksi huolet painaa.. eilen töissä olin ihan täysissä voimissani ja sinkoilin paikasta toiseen vauhdilla ja välillä nostelin nopein liikkein maahan tippuneita vaatteita... noh, iltaa myöden alkoi kohdun paikkeilla tuntumaan ja vasenta nivusta jomottamaan.. liekö syynä nopeat liikkeet ja kumarrukset... se meni kuitenkin sitten ohi, kun pääsin kotiin huilimaan.. mutta eniten huolettaa tää oireettomuus! kun ei mulla vaan ole pahaa oloa! eikä juuri muutakaan... nännit on enää tosi vähän arat ja turvotuskin on laskemaan päin... onneksi juttelin aamulla parhaan ystäväni kanssa, jolla on meneillään rv21, niin ei kuulemma hänelläkään tässä vaiheessa ollut oireita... ja pahoinvointikin alkoi vasta rv8 ja kärsii siitä edelleen. kaipa siis munkin täytyy koittaa laittaa aivot narikkaan. :)

suhveli ja nappula 6+0
 
Luminellalle voimahalaus :hug:

Mä taisin saada pahoinvoinnin ainakin hetkeksi kuriin. Ostin ison arsenaalin kaikkea pientä välipalaa ja haukattavaa töihin ja noudatin tarkasti kaikkia mielihalujani niitä valitessani. :D Ostoskoriin tarttui hapanleipää, tonnikalaa, jugurttia, piimää, hedelmiä, suolakeksejä ja jaffaa. Terveellistä ja vähemmän terveellistä... Löysin myös mukavan minilounaan eli saarioisten tonnikalasalaattipurkin, joka näyttää uppoavan helposti. Kevyet valmiskeitot tuntuu nyt myös hyvältä idealta. Mies söi kotona valmislihapullia, jotka mun nenääni haisi aivan super-pahoilta...

Matarena 6+5
 

Yhteistyössä