***SYYSMASSUKAT 2008***

Jospas sitä jo jaksais pari riviä kirjoittaa...ihan väsynyt taas oon ollut koko päivän. Listaa kyllä oon päivitelly ja käyny jutut lukemassa, mutta kirjoittamiseen ei oo ollut voimia. Melkein tullut nukuttua silloin kuin poikakin nukkuu, kun tyttö on tän viikon taas isällään, niin ei oo hakemisia eikä läksyjäkään. Ihan tässä laiskistuu kokonaan. :whistle:

Mutta onnittelut taas uusille ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :heart: :flower:

Kahvista täällä on ainakin puhuttu, niin se ei sinällään vaikuta minuun kun en kahvia juo muutenkaan ja teetäkin tosi harvoin...aina juhlissa mut löytää melkein sieltä lasten mehujonosta :LOL: Ja kokiskaan ei oo tuntunut nyt olevan mikään pakkomielle niin kuin viime raskauden aikana.

Täällä heikko olo jatkuu vaan...tänään on saanu syötyä pari leipää, jogurttia ja viiliä...ruokaa ei tee mieli :x No onneks mulla on tätä varastoo valmiiks sen verran, että vauva varmasti saa ravintonsa ja äitikään ei heti kuivu vaikka vähän huonomminkin söis. :kieh: ja pääasia, että jotain menee alas ja tulee juotua.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

katjuska ja vilpertti 8+0
 
Ultrakuulumisia! Kaikki oli paremmin kuin hyvin. Syke löytyi HETI, ja vahva syke olikin. :heart: Lääkäri sitä toisteli jatkuvasti; "Tosi vahva ja hyvä syke kyllä!"
Hyvään paikkaan oli kuulemma kiinnittynyt ja istukka oli alkanut kasvaa. Ruskuaispussi oli siinä alkion vieressä eli yhteinen verenkiertokin on siis alkanu kehittyä, 3 verisuonta kuulemma menee näin aluksi. Myös napanuora näkyi selvästi. :) Oli kyllä niin suuri helpotus kun kaikki oli hyvin. Ja vielä kun ultraaja toisteli et "Tämä on niin hyvin kehittyny ja kaikki on niin loistavasti et ihme jos tästä vielä keskenmeno tulee, nyt voit ihan vapaasti nauttia!" Eihän sitä tiedä mistään mut oon niin onnellinen! Mulla on ollu koviakin vatsa- ja alaselkäkipuja, ja pelkäsin jo pahinta. Mutta nyt voi vähän huokaista.
Kauheeta hehkutusta, mutta pakko johonki saada purkaa tämä onni. Eihän mies jaksa loputtomiin kuunnella. :whistle:
syysmama 6+5

 
Hui kamala, mitä tutkimustuloksia!!! En ole koskaan ollut kova kahvinjuoja, mutta kyllä nykyään kolme mukia päivässä hulahtaa. Ekassa raskaudessa lopetin seitsemännen viikon kohilla kahvinjuonnin, kun keho sanoi ei kiitos. Varsinaista pahaa oloa ei ollut, mutta kahvi maistu pahalle, eikä tehnyt sitä mieli. Nytkin olin ajatellut hörppiä sen kaksi-kolme kupillistani siihen saakka, kunnes keho ilmoittaa, että nyt riitti. Taidanpa sittenkin lopettaa jo nyt. Tutkimustuloksethan ovat aina jossain määrin puolueellisia ja aina löytyy uusi tutkimus, joka kumoaa edellisen. Tässä liikutaan nyt kuitenkin sellaisella alueella, ettei uskalla ottaa riskejä. Vielä kun noita keskenmenoja on liuta takana.

Aamulla soittelin aikaa varhaisultraan ja sainkin sen jo heti ensi keskiviikolle. Sykkeitä silloin tuskin vielä nähdään, mutta tärkeintä onkin saada selville alkion sijainti. Hcg:n seurantaa verikokein ei oteta, koska se on kovin epävarmaa touhua. Joskus toki voi näyttää hyvinkin kohdunulkoisen, mutta esim. viime kesäisessä ku:ssa minulla nousi arvot yhtä kovaa kuin normaaliraskaudessa eli hcg:n seuraaminen ei olisi asiaa auttanut.

Tukilääkityksenä aloitettiin ihan vain varulta miniaspiriini. Sen on todettu joskus auttaneen toistuvissa keskenmenoissa, vaikkei vikaa olisi löydettykään. Lugeja eli keltarauhashormoonia lääkäri ei katsonut tarpeelliseksi. Olisi kuulemma pitänyt aloittaa jo aikaisemmin. Näillä siis mennään ja toivotaan kovasti! Ei kait se muu auta.

Kommentoin joku toinen kerta teidän muiden kuulumisia. Ukko-kulta huhuilee, kosk lähdemme elokuviin. Mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
Voisin varovaisesti ilmottautua mukaan! :wave:

Eli toista lasta odotelleen ja miehelle tämä olisi esikoinen.
plussasin eilen haamuna ja tänään vähän vahvemman haamun :heart:
ikää mulla on 24 ja mies 27.
ja synnäri olis K-HKS!

Ainiin ja se laskettu aika... 27.9 :heart:


 
Suuret onnittelut kaikille mukaan tulleille!
En oo päässy taas hetkeen kirjotteleen, mut oon kyllä aktiivisesti lukenu teijän ihania juttuja, onnitelut myös hyvistä ultrakuulumisista!Tekstiä tulee niin tiuhaan tahtiin ettei meinaa mukana pysyä!Ite ei malttais oottaa ens viikkoon et pääsis itekin kurkkaamaan masuun.Hirvee pahoinvointi jatkuu, kotoo en oo päässy poistuun kolmeen päivään :headwall: vähintään tunnin välein joudun pönttöö halaileen.On tää kyl nii perseestä.Jotenkin ei ees tajunnu kuin massiivista tää pahoinvointi voi olla kun viimeks ei ollu ollenka!Mut ehkä tästä kärsimisestä sit saadaan ihana palkinto lopuks :)
Tsempit myös muille oireista kärsiville, eikös sitä sanota et neljännen raskauskuukauden lähestyessä oireet helpottaa, sitä ootellessa sit.... :)
Ootteko muuten huomannu et ei enää montaa puutu sadasta syysmassukasta!Meitähän on pieni armeija kesällä maha pystyssä :D
Kerroin tänään mun isälle tulokkaasta, oli melko "järkyttyny" mut ihan hyvällä tavalla, hoki vaan hetken et "vai semmosta, vai semmosta :) " mut olihan se ilonen. Nyt ei ehikään enempää kirjottaan, täytyy lähtee puuron keittoon et poika pääsee nukkuun!Mitä te muuten syötte sillon jos oikein ällöttää/oksettaa?Mä en oikei keksi mitään mitä saisin syötyä, tänään on menny kaks jogurttia, kurkkua, mehua ja tomaatti-kuppikeitto.Kohta uhmaan oksennusta tuc-suolakeksillä!Saa nähä kumpi voittaa... (salaa veikkaa oksennusta, eihän se olis kun vasta 15. kerta tänään... :snotty: )
:wave: yötä kaikille massukoille!

Daydreams ja pipana 7+5
 
Lizard: Millä viikoilla olet menossa nyt? saitko ultran siis ensi viikon keskiviikolle vai tälle viikolle? :) en siis ymmärtänyt. minäkin tahtoisin mahd pian ultraan, mut en tiedä milloin sitä voisi harkita aikaisintaan.. Voisihan tuota tietenkin kysyä sieltä yksityiseltä.. jänskättää jänskättää...

-
 
Daydreams mä vedän kans kylmää jugurttia ja marmeladi paahto leipää...ja salmiakki auttaa-vie sen kummallisen maun suusta hetkeks!Mulla ei oksu onneks lennä tohon tahtiin-hui se nyt vielä tästä puuttuis :x :x :x koita jaksaa!!!!!!Jänskättää vähän kun "oppikirjojen" mukaan pahoinvointi olisi PAHIMMILLAAN 8-10 vkoilla että tuleekohan tässä joku romahdus vielä uudelleen.tänään siis 7+5 ja pahin olo toistaiseks oli reilu vko sitten joko olen sitten jo "tottunut" siihen tai oppinut syömään oikeaan aikaan tms.mutta mä vain odotan ja odotan milloin tää loppuu...on tää hullun hommaa! :D
 
Onnea Syysmama pikkuisen sykkeen löytymisestä!

Kävin tossa sauvakävelylenkillä, kun oli niin mukava ilmakin. Vihdosta tullut lunta ja toivottavasti pysyis nyt vähän aikaa maassa. Täytyy yrittää käydä taas säännöllisesti lenkillä. ALotin syyskuun alussa laihduttaan ja sainkin 13 kiloa pois mut nyt on sit laihdutus tauolla raskauden ajan. Yritän kuitenkin, ettei kauheesti tulisi painoa niin olis taas helpompi jatkaa sit myöhemmin. Esikoisesta ei tullut kuin 4 kiloa lisää ja sekin viimesen kuukauden aikana. Alussa laihduinkin aika paljon vaikka ei ollutkaan pahoinvointia. Onneksi on mistä lähtee ja mistä vauvan ottaa.

JAksamisia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja tietenkin kaikille muillekin voimia ja positiivista mieltä!

Nenna ja siskoveli 5+6
 
Onnea Syysmama,sullahan oli sitten todella asiantunteva lekuri kun noin hyvän sepustuksen antoi =) Varmasti jäi hyvä ja positiivinen mieli.
Mä kanssa hokenut joulukuun että vuoden vaihteesta aloitan ahkeramman lenkkeilyn ja laikkarin mutta sitten ilmenikin tämä raskaus :D Ah niin ihana tekosyy!Mutta juu,lenkkeilyä olen lisäillyt tässä nyt kuitenkin,suht vähän tullut liikuttua viime aikoina ja helpottaa kummasti tätä väsyn tunnettakin ees hetkellisesti tuo raitis ilma.

Jaksuja meille monille syysmassukoille =)

T:Lemis ja Pontus 8+0
 
Syysmamalle täältäkin onnittelut sykkeen löytymisestä :heart: Sitä vartenhan me täällä ollaan, että tänne voi hehkuttaa kun on hehkutettavaa ja kertoa vastaavasti peloistaan ja huolistaan, jos sellaisia on. =)

Ja Millimenninkäiselle onnittelut ja tervetuloa :heart: :flower:

Tossa kuin luin Jouskarin ja daydreamsin syömisistä, niin alkoi oikein huvittaa kuinka onkin samat herkut kuin mulla. Koko tää päivä eletty paahtoleivällä, viilillä, jogurtilla ja Tuc-paprika kekseillä. :whistle: :D

mutta jaksamista kovasti niille joilla tuo pahoinvointi on ihan hurjaa :hug: Itseä kun vaan öklöttää ihan hirveästi, mutta ylös ei tuu...tai joskus on lähellä kun joku haju meinaa laukaista kyökkäämisrefleksin. :x

Nyt töllön pariin :wave:
 
Viuhkis: Ensi viikon keskiviikkona on ultra. Silloin on tasan kuusi viikkoa kasassa. Ensin hoitaja oli antamassa ultraa sitä seuraavalle keskiviikolle, jolloin olisi 7 viikkoa takana ja sykekin näkyisi varmasti, mutta huomasi varmasti minun hädän uusiutuvasta kohdun ulkoisesta ja sanoi, jotta tule jo reilun viikon päästä, niin nähdään ainakin, onko alkio oikeassa paikassa ja tulet sitten uudestaan sykkeitä varmistelemaan myöhemmin.

Teillä on lähes kaikilla karseita olotiloja! Ne kaksi minun raskauksista, jotka etenivät pidemmälle olivat molemmat lähes oireettomia. Tissien turvotusta ja nippailua, pientä, joidenkin ruoka-aineiden aiheuttamaa ellotusta ja siinä kaikki. Noh, nehän päättyivätkin. Toinen kesken ja toinen oli väärässä paikassa. Nytkään ei vaikuttaisi mitään oloja olevan. Toki nyt on niin vähän vasta viikkojakin, ettei välttämättä vielä mitään olisikaan (4+5). Yksi yhteinen piirre on liittynyt kaikkiin niihin hetkiin, jolloin minulla on raskaushormoonia kehossa pikkuisenkaan ollut: olen kuin enkeli. Eli minun hormonimyrskyt liittyy menkkoihin ja etenkin niitä edeltävään viikkoon. Siksi nytkin mieheni oli salaa mielessään arvellut minun olevan raskaana, kun menkkojen pitäisi olla tulollaan ja nainen ei kun hymyilee... Sellainen oire tässä raskaudessa kyllä löytyy, että minulla on koko ajan nälkä! Samanlainen pohjaton nälkä kuin ennen menkkoja. Ja vetää ihan tärinän puolelle, jos ei syö tarpeeksi. Tänään olin syönyt töissä välipalaa puoli kolmen maissa ja kun tulin kotio puoli kuusi, vatkasi kädet jo hyvää tahtia, ennen kuin sain leivän väsättyä. Ja puolilta päivin olin kuitenkin syönyt reilusti lämmintä ruokaa.

Oma oireettomuus on hiukan häirinnyt joka kerta, mutta toisaalta kahdellakin ystävälläni on takanaan täysin oireettomat raskaudet ja niistä on syntynyt terveitä lapsosia oikeilla viikoilla. Tämän asian pyrin pitämään mielessäni.

Nytpä lopettelen tällä erää! Kauniita unikuvia!
 
Tervetuloa taas uusille, meitä on paljon! :flower: =)

Jännittää kauheasti ultra, joka on ylihuomenna, en tiedä miten päin olisin. Toivottavasti kaikki on kunnossa! :/ Monella onkin ollut jo mukavia ultrakuulumisia täällä.

Huonoa oloa on vieläkin, syön enimmäkseen kylmiä ruokia kun ne menee paremmin alas, jogurtti on parasti niin kuin monella muullakin. Aika hyvä olo on, jos saan syötyä hiukan aina 1-2 tunnin välein. Eilen iski taas oksu päälle, onneksi useimmiten selviän yökkimisellä, jonka saan kuriin syvään hengittämällä. Huono olo tulee helposti äkkiliikkeistä ja pahoista hajuista.

Kahvista on ollut puhetta ja mulla tuli sen kanssa jo pari viikkoa sitten stoppi, se alkoi vaan haista niin pahalle ettei tehny enää mieli. Teetä litkin vielä jonkin aikaa, mutta sekin alkoi ällöttämään... Näinpä siis olen nyt varsin kofeiinittomassa tilassa.

Matarena 7+4
 
Tervehdys ystäväiset!

Nyt jaksaa kirjoittaa taas pari riviä kun sain melkein 12 tuntia nukuttua :D Täällä oli joku muukin jolla oli tämä voimattomuus ja vetelyys. Olen huomannut että nykyään omaan kaksi olo tilaa, kuoleman väsynyt ja perus vetelä :p Kadehdin kaikkia jotka saavat elämässä muutakin aikaan kuin syödä ja maata.

Ihanaa kun noin kivoja ultra kuulumisia on meidän pinoon saatu! Muutamalla taisi se olokin olla helpotanut, isot tseppi :hug: teille jotka laatoittavat kylpyhuonetta useamman kerran päivässä. Viikonlopun aikana etominen on lisääntynyt myös täällä, päättelin sen johtuvat siitä etten ole noussut yöllä syämään vaan olen vaihtamassa rytmiä "oikeinden ihmisten rytmiksi". Teen vähintään nyt 3 viikkoa päivävuoroa ja sitten takaisin yötyöhön (JIPII!!!) :LOL: aika vaikeelta tuntui eilen eka iltavuoro vuoteen, nukahdin 15 min kotiin tulon jälkeen! :eek: että se siitä perhe elämästä...

Mahaa "repi" taas lauantaina ja tähän siis heräsin. Jotenkin musta tuntuu nyt että kaipa ne kuuluu asiaan? Mitään vuotoa ei ole ollut ja kipu hellittää parissa minuutissa. Olen tällä viikolla ollut jotenkin varmempi raskaudesta, ehkä mun pienet aivot alkaa sisäistämään tätä uutta tilannetta :LOL: Perjantaina on neuvola ja sitä odotan innolla!

Terkkuja kaikille syysmassukan kavattajille!

Koiruus ja pentunen rv7 POKS!!! (viikot paukkuu!) :heart:
 
vuh
Huomenta! Tuc-keksit ja viili ovat päivän pääravintoa täälläkin! :p Sellainen käytännön asia tuli mieleen, että voisiko jokainen kirjoittaa itsestään pikkuisen profiiliin? Monilla onkin kirjoitettuna, mutta kun meitä on (onneksi!) niin paljon, niin profiilista voisi vilkaista että kuka on kuka. Varsinkin näin alussa, kun ei vielä "tunneta" niin hyvin! =)
 
Hitto, kirjotin pitkät pätkät äsken, ja sit vaihdoin sivua ja tekstit hävis. Jotenkin muistin, et kirjotan siihen lootaan, mikä tulee jos lainaa jonkun tekstiä |O Mitäköhän oikein kirjotinkaan..
En oo vielä neuvola-aikaa varannu, pitää tänään soittaa soittoajalla sinne jos muistan. Mulla oli viime raskaudessa varhaisultra rv 7-8, joten jos sais taas niin ajoissa.
dream83 ihmetteli ekan neuvola-ajan pituutta. Sulle onkin näköjään eka tulossa, niin siellä käydään kaikkee sairauksia lähisuvussa läpi ja täytellään kaikenmaailman lippusia ja lappusia, joten aikaa vierähtää.

Kaikkee muutakin kirjotin aikasemmin, mut nyt ei muista sit enempää mieleen...

5+1
 
Huomenta,
täälläkin asuu yksi jugurtin syöjä. Pahaa oloa on 24h, mut kertakaan ei oo vielä oikein jouduttu oksentamaan...
Ihmettelen vaan sitä, että miten ihmeessä kaikki tavallisesti töissä käyvät naiset jaksaa tän pahoinvoinnin kanssa?? Kertokaapa. Mulla kun on sinänsä hyvä tilanne, että kun opiskelen ja meillä on enää tooosi vähän tunteja ja vain etätyötä, niin pystyn helposti ottamaan ne vaikeimmat tunnit aamulla tosi rauhallisesti ja syömään käytännössä koko ajan. Eilen taas kun oli meidän 2v pojan astma-kontrolliaika 9ltä, niin se aamun kiire, bussimatkat jne oli ihan tuskaa. Viime kerraltakin muistan, että oksensin jopa keskelle citymarketin käytävää, puhumattakaan kaikista niistä muista paikoista. Mihin ne kaikki muut huonovointiset äidit oikein menee piiloon?? Vai onko ne kaikki täällä palstailemassa? :D
Nyt hommiin, aamu taas lähtee tosi hitaasti liikkeelle...
Voikaa paremmin!
ps. ihana kun tulee niin paljon tekstiä, mä olen huono kommentoimaan, mutta luen kyllä tarkkaan kaikki läpi.
 
Huomenta! Miten simmonen profiili kirjotetaan? tai siis mistä semmosen pääsee kirjottamaan? Mä oon nyt ruvennu näkee jotain unia keskenmenosta :/ kauheeta aina herätä hirveessä paniikissa et oliko se unta vai totta. Yöt on muutenki menny ihan valvomiseks ku esikoinen on flunssassa ja kröhisee vaan yöt. Tänään ois sit esikoisen 1-vuotis neuvola ja ylihuomenna eka äitiysneuvola. Mä oon säästyny pahoinvoinnilta, mut kahvia tekee mieli ihan sairaasti ja jos juon sitä ni tulee huono olo. Itekki oon vähän flunssassa ni ei ajatus oikein kulje.

(5+0-2?)
 
Voi herran jumala mikä söpöliini löytyi Ittulin profiilista :heart: :heart: :D Ihana kaveri!!!

*muoks*

Kurkkailin muidenkin profiileihin ja löytyihän söpöläisiä muiltakin...voi voi kun tää vauvakuume nousee että suhina käy! Meillä vaan on tuo röhnäävä piski :p Aika ihana on kyllä sekin :D
 

Yhteistyössä