***SYYSMASSUKAT 2008***

snodgrass
Ittuli, on se mullakin aika joustava - ei mikään sellainen kaunis pinkeä pieni vauvamasun alku. Oon varma, että vauvamasu on alkanut kasvaa, mutta voi siihen myös pientä lihomista liittyä kun herkutkin on maistuneet... :whistle:

Vape tsemppiä huomiseen! Koita saada nukuttua kuitenkin... :)
Hyvää yötä kaikille!
 
Tervetuloa uusille! :flower:

viuhkis86-: Minä poden luultavasti niitä inhottavia iskiaskipuja. Niistä tilitänkin tällä sivulla aiemmin :LOL: Nyt naistenklinikan ohjeilla otin kaksi panadolia ja on ollu aika lieväkipuinen ilta, jes! Saa tosiaan nähdä, mitä tässä vielä kehkeytyy, ku näin alussa on jo kovia kipuja. Mulla vaikutti jo työkykyyn! Pitää huomenna jaksaa mennä salille, jos ei oo kipuja, niin saa sitte lihaksiakin vahvistettua. :D

Täällä kans kummallisen pehmeä vatsa ilmestynyt uudella tavalla esille. Kerkesin jo hoikistuakin välillä, nyt tullu monta kiloa. Pakko ryhdistäytyä. :ashamed:

Kauniita ja levollisia unia! =)
 
Huomenta.
Ja uudet, tervetuloa! :flower:
Mulla koski koko eilispäivän vasemmalle puolelle munasarjan kohtaan. Ja olin jo ihan varma, että jotain pahaa taas seuraa siitä kivusta. Välillä se laantu, mutta palasi aina vaan uudestaan. En tiedä johtuisko siitä, etten ole näin kahtena pivänä jaksanu tehdä muuta kun istua koneella tai sohvan nurkassa ja lukea. Tyttökin kuumeen takia ollu rauhallisempi, ja katsellu videoita, tai lueskellu. Niin että lienenkö kököttäny pahassa asennossa sohvalla, ja siitä tuo kipu... Tiedä häntä. Mutta vähän alko ahdistaa kun ei se kipu hellittänykään heti...Menin illalla hyvissä ajoin nukkuu, ja sit vasta helpotti.
millimenninkäinen, toivotaan, ettei tuo sun kaatuminen vaikuta jatkotapahtumiin. Satutitko itseäsi?
mayah, mulla sama homma mahan ja painon kans kun sulla... Olin ennen joulua tosi hoikassa kunnossa, painoin kilon vähemmän kun esikon raskauden alussa, ja sovin yksiin housuihin, mitä pidin ennen esikon raskautta... Mutta ei puhettakaan enää! Kyllä tuli joulun aikaan ja jälkeenpäinkin mussutettua siihen malliin, ettei ole ihme, että tuommonen elintasovatsa jo tuossa edessä roikkuu.
Onko kellään muulla kamalaa makeanhimoa? Vai olenko mä ainut? :snotty: Pitäis koko ajan olla puputtamassa jotain keksiä tai pullaa tai muuta... :ashamed: Luulenpa vaan, että se tupakoinnin lopettaminenkin vaikuttaa tuohon makeannälkään. Mutta mieluummin vaikka pari lisäkiloa ja terve vauva kuin vähemmän paksu äiti ja nikotiinista riippuvainen vauva.
Joo, pitää lopetella, kohta tulee hoitolapset!
Sisu ja toukka 7+4
 
Huomenta täältäkin suunnalta :) Pojan kanssa aamupuurot syöty...tai siis poika söi, kun äidille ei taas maistu mikään. Kai sitä kohta voi jogurttia tai jotain yrittää syödä.

Sisu Täällä on sellaista ajoittaista makeanhimoa :p Itse kans aatellu, että tupakan lopettaminen varmaan lisää omalta osaltaan kaikkia mielitekoja. Hyvä pointti sanoo muuten neuvolassa, kun marmatetaan painosta, että eikös oo kuitenkin parempi etten polta. :whistle: :D

Sazulla tuntuu olevan yhtä vauhdikkaita öitä kuin mulla...meillä kans ukko saa välillä osumia, kun häärin ja hyörin vieressä. :kieh:

Vapelle tsemppiä ultraan. =)

Ja selkäkivuista kun on juttua ollut, niin mulla on ollut alusta alkaen kipuja just tuolla häntäluun vieressä ja välillä ne vihloo jalkaan. Mulla oli viime kesänä just välilevynpullistuma selässä ja se kipu oli jotain aivan kamalaa, joten toivon ettei yhtä kovaks kivut menis nyt raskausaikana, kun kesälläkin jouduin syömään kolme kuukautta tosi vahvoja lääkkeitä. :/ Viime raskaudessa mulla oli kans kovia selkäkipuja ja onneks keskiraskauden aikana sai sitten lääkitäkin vähän tujummilla lääkkeillä sitä...ei ois muuten tullut mitään, kun tuskissani olin sängyssä ja sieltä en ylös päässyt. Nyt toivon tosissaan, että tää kurissa pysyis tää kipu ees jotenkin. :|

nyt viel yritän listaa päivittää ja sit lepäämään...on taas niin :x olo ettei tosikaan.

Juuliai piti vielä toivottaa tervetulleeksi tänne puolelle ja onnittelut :heart: :flower:
 
Huomenta taas kaikille!

Sisu kyseli makeanhimosta, tänne ei ole iskenyt moista, oikeastaan kaikkia makea on alkanut ällöttämään vaan.

Vatsan turpoamisesta oli kanssa puhetta, mullakin on tällä hetkellä yhdet housut joihin mahdun mukavasti, kun maha on niin turvoksissa...

Mun pahoinvointini on näköjään pahimmillaan aina iltapäivällä. Eilen kun tulin töistä kotiin ja aloin tiskejä selvittämään tiskikoneeseen, niin eihän siitä hyvä seurannut, oksu pääsi taas ja loppuilta meni sohvalla voivotellessa... Nyt aamulla on ollu taas ällö olo, mutta selviän taas yökkäilyillä.

Unipuolella menee sitten paremmin, teillä muilla oli ollut ainakin levotonta hyörintää. Mä puolestani olen nähnyt aika paljon unia joissa "heiluttelen peittoja" mieheni kanssa, hirmu todentuntuisia vielä. :D Sitten kun herään pöppörössä niin en ole ihan varma, että oonko nukkunut vai tehnyt jotain muuta... :heart:
 
vuh
Huomenta kaikille! Täällä kaikki mainiosti tänään. Eilen ostin itelleni saunanjälkeis-siiderin, alkoholittoman Kopperbergin. En oo ikinä ennen juonut noita ja kyllä nauratti: ihan kuin olisi limsaa juonut!! Mutta jotenkin se oli sitten hienompaa (?) sihauttaa siideritölkki auki kuin jos olisi hörpännyt ihan tavan limsaa. :D Alkoholittomia oluita olen juonut edellisen raskauden aikana ja ne kyllä maistui ihan oluilta. Oon ajatellut olla tämänkin raskauden ajan ihan ilman alkoholia, kun mun tietojen mukaan sitä ei tarkkaan voi sanoa, mistä määrästä on sikiölle haittaa. Mitenkäs te muut?
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! :D

Onpa ihana ilma!!! Nyt pitää nauttia tästä säästä! Sisu: Mulla kans jos jonkinlaisia himoja ja kyllä on kauheeta tää lihominen. Siis ihan vaan syömisestä johtuva. Tänään kyllä liikkumaan ja vaan yks herkkuhetki päivässä, jos sitäkään.

Mulla ollu ikävää kipua oikealla puolella mahassa, ei mitään kovaa, mutta välillä tuntuu. Ja mielikuvitus juokseeeeee... Mutta en jaksa murehtia, eiköhän kaikki aikanaan selviä. Ja kyllä monet ammattilaiset on lohduttanu, että kaikenmoiset tuntemukset kuuluu raskauteen. Jos on vuotoa ja kauhea kipu, sillon on eri tilanne. Nyt hyvillä mielin jatkan töitä ja pikkuisen odottelua! :heart:
 
Uteliaisuuttani vain poikkesin...

Hui kauheaa miten aika kuluu!
Itse olin vuosi sitten omassa syysmammat ketjussa kirjoittelemassa ja nyt tuossa sitterissä torkkuu poika miltei 5kk :D

Ihanaa ja onnea teille kaikille! Aika kuluu hirmu nopeaan, nyt sen taas huomaa :heart:
 
Mulla on melkein joka ilta mahassa pientä kipua....luulen johtuvan siitä, kun mulla on erittäin tiukat vatsalihakset(myös syvät vatsalihakset). Esim. myös levossa on ihan kova vatsa. Päivisin on ihan ok...mutta illalla kotona sängyssä tuntuu pientä kipua.
 
Täällä taas paniikki ja huoli nostaa päätään, kun vessassa käydessä paperiin jäi ihan kivasti punertavaa väriä. :( Vaikka kuinka koettaa muistuttaa itseään, että näinhän se oli viime raskaudessakin, että vuotoja oli, mutta ne tuli usein yhdynnän jälkeen ja nyt ei ukko oo ollut lähelläkään ja silti tulee vuotoa. :'( Tosin mulla taitais olla oletettujen kk aika...joten voi olla sitäkin...silti pelottaa vaikka keksii itselle hyviä selityksiä mistä tää voi johtua.
Soitin neuvolaan ja kysyin, että olisiko mulla mahdollista päästä alkuraskauden ultraan, kun edellinenkin meni kesken, niin ei oo resursseja ottaa tällaisia alkuraskauden tarkistusultria :/ Sitte jos tulee kipuja ja vuodot lisääntyy, niin sitten vois olla mahdollista päästä polille ultrattavaksi, kun menee ensin terveyskeskuksen kautta. Yksityinen on sitten se vaihtoehto, mutta rahatilanne ei anna periks. :(

Alkoholi kysymykseen vastaan, että nolla toleranssi on sen suhteen raskausaikana. Noita alkoholittomia siidereitä minäkin maistoin viime raskauden aikana ja nauratti kun se maistui ihan smurffilimulle :whistle: hinta vaan oli kalliimpi ;)

Just soitin ja kysyin, että mitä ultra täällä maksaa, niin 116+lääkärin palkkio :eek: |O
 
Huomenta, päivää!

Katjuska-78, toivotaan vaan, ettei vuoto tarkoita mitään pahaa. Luultavastihan se todella viittaa siihen, että tällä hetkellä sinulla oikeasti olisi kuukautiset. Itselleni on tullut molempien raskauksien aikana vuotoa ja nyt kun ei tule, niin sitä taas miettii kaikenlaista sekopäistä. Milloinkaan ei siis saa mielenrauhaa. Huomenna on varhaisultra ja jännittää ihan hitosti, että mitä sieltä löytyy. Vatsassa ei ole juuri minkäänlaisia tuntemuksia lukuunottamatta menkkamaista kipua, rinnat ovat edelleen arat, huonoa oloa ollut jo muutamana päivänä, pissalla joutuu juoksemaan melko tiheään ja täällä myös vatsa turvonnut ihan mahdottomaksi.

Ei nämä sekopäiset mielentilat päivittelemällä tästä miksikään muutu, täytyy vain yrittää ajatella postiivisesti vaikka vaikeelta tuo tuntuu :)

Alkoholin olen minäkin päättänyt jättää raskaudenajaksi pois ja makean himosta vielä sen verran, että kaikki makeat kyllä tökkii ja tilalle on tulleet kylmät kasvikset ja paprika-suolakeksit :)

 
Hei kaikille! Ihana ilma, aurinko paistaa, heti tulee pirteämpi olo.

Juuliai, tervetuloa porukkaan!
vape Tsemppiä ultraan!
sisu kyseli makeanhimosta, täällä on kyllä havaittavissa sellaista! Tosin ei niinkään karkkia tee mieli vaan jotain leivonnaisia.. Eilen illalla alko yhtäkkiä tekeen mieli sitruunapaita (sitä missä pohja+sitruunakiisseli+marenki) , oisin varmaan tehnyt mutta ei ollu aineita. Tänään on pakko tehdä. Sehän on sellaista raikasta ja kirpeää, eli luulis auttavaan äklöön oloonki. :) Sit kun tulee laskiainen ja runebergin päivä, niihin kuuluvia leivonnaisia tulee kyllä tehtyä ja syötyä. Saas nähdä nouseeko paino, mulla se on pysynyt jo pitkään tasan samana. No kyllähän se jossain vaiheessa varmasti nousee.
Katjuska-78, onpa tympeää tuo vuoto, toivottavasti se nyt loppuu eikä tuu säikytteleen sua enää. Harmi kun eivät ota sinne ultraan! :hug:

syysmama 7+0 :heart:

edit: hups, vape ehtikin kertomaan ultrakuulumisensa, onnea! :)
 
Vapelle onnittelut hyvistä näkymistä :heart:

ja tsemppiä kaikille jotka ovat lähiaikoina menossa ultraan =) Mä katsoin netistä yhen toisen aika lähellä olevan lääkäriaseman ultrahintoja, niin siellä tuo omavastuu ois 60 ? eli suuret on hintaerot...tonne oisin voinu mennäkin, mutta siellä ei oo enää vapaita aikoja tälle eikä ens viikolle ja mulla tulee sitte aika pian kuitenkin jo se np-ultra.

katjuska ja vilpertti 8+2 :heart:
 
:wave:

Mä zsoitin eilen terkalle ja kysyin et pääsiskö ylimääräseen ultraan ni pääsen :D huomenna päivällä sit ois :D Jotenki ihan tuntuu etten ees oo raskaana :/ ainoo mikä on ni välillä nippailee alavatsa,mikä ihan normaalia mutta heti pelkään ku raskautta :|

makeanhimoa ei ole.Ainoa mitä voisin syödä koko ajan on vaalee leipä johon päälle ketsuppia,jauhelihapihvi ja paaaljon juustoa ja mikroon :p Ja myös pihvin voi korvata isolla siivulla lauantai makkaraa :LOL: :LOL: :LOL:

paljon hyviä ultra kuulumisia kaikille

katjuska Kyllähän se vuoto on ihan normaalia.Mutta toivotaan nyt että loppuu ni saat mielenrauhan :hug:
 
Sisu ja kaikki muutkin makeanhimoitsijat, ihan sama homma täällä! Mun tekee ihan jatkuvasti ja koko ajan mieli jotakin makeaa, saan ihan tosissaan taistella itseni kanssa etten niitä herkkuja syö :) Tämän päivän "mun on pakko saada" -listalla on pyörinyt kanapanini... slurps, ei nää mielihalut voi olla näin vahvoja?? :D
Lydia ja Nuppunen 6+3
 
Katjuska78 uskoisin tuon vuodon olevan ihan normaalia vuotoa.
Joten helitä vaan stressi ja lepäile vaikkapa, jos se vaan on mahdollista.

Mua pelottaa kans ihan koko ajan ja kaikki...
Eilen tuli myös mulla sellaista punertavaa limaista verta, kun pyyhin, mutta tänään lääkärineuvolassa sen lääkärin kurkistellessa sisälle ei siellä sitten näkynytkään mitään vuotoa.
Raskaus on kuulemma viikolla 6 ja ihan normaalilta kaikki vaikuttaa.
Np-ultra tietysti siirtyi ja mun pitää varata se tuonne maaliskuun alkuun, se vähän harmittaa.
Olisi niin kivaa kurkistella tuonne sisälle vähän väliä, että ollaanko siellä kasvettu ihan normaalisti.
Tässä vaan tämä äityli tuntuu kasvavan, kun ruoka maistuu niin jumalaisen hyvälle... :D
Oli muuten ihan kaamee kokemus tuo mun lääkärineuvola :(
Lekuri kun oli niin tyly, että oksat pois!
Mulla iltaisin kuumetta ja kysyinkin että miten menetellään, mutta eipä ottanut mitään kantaa tohtorska.
Töihin siis vaan, vaikka tuntuu ihan yliajetulta tämä olo...

Onnea kaikille ultrassa käyneille! :flower:
Ja kivaa, kun aina vaan tulee uusia mukaan....
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Täällä mennään hyvin alussa, ja odotan hartaasti oireita. Tällä viikolla olen huomannut, että minulla on ihan älytön väsy ja nälkä melkein koko ajan. Ajoittain on tuntunut nippailua ja viiltelyä oik. alavatsalla. Nuo kivut hiukan huolestuttaa.

En ole vielä varannut neuvolaa, enkä tiedä varaanko alkuraskauden ultraa. Täällä ei ole mitään mahista päästä tk:n kautta ultraan aikaisemmin vaikka mulla marraskuussa juuri keskeytynyt keskenmeno. Edelleen aika synkkänä mielessä nuo tapahtumat. Mulla meni melkein 200 euroa ultrakäynteihin! Joten nyt mietin kestänkö odottaa np-ultraan asti.

Viime raskaudessa menin siis alkuraskauden ultraan rv:lla 7 ja silloin näkyi sikiö ja sydän sykki. Pientä rusehtavaa vuotoa tuli rv:lla 9. Soitin neuvolaan ja sairaalaan ja sanottiin, että voi olla hyvinkin vaaratonta, eikä ollut mitään mahdollisuutta päästä ultraan ennen niskapoimua. En kestänyt epätietoisuutta, joten menin taas yksityiselle pahaa aavistamatta ja todettiin kuollut sikiö kohdussa. Mieheni soitti neuvolaan ja perui kaikki ajat, kun itse en enää pystynyt puhumaan kyseisen henkilön kanssa. Nyt mietityttää, kun pitäisi varata uutta aikaa tälle samalle henkilölle kun täällä terveydenhoitajat jaettu asuinalueiden mukaan.

Tulipa nyt vuodatusta. Onnea kaikille ultriin. Ja sen opin km:sta, että sitä ei auta liikaa pelätä etukäteen. Itse ei kuitenkaan olisi omilla toimillaan voinut vaikuttaa asiaan. Joten yritetään kaikki ajatella positiivisesti. :hug: Toivotaan, että kaikkien meidän pikkuiset ovat vahvoja ja jaksavat pysyä mukana loppuun asti.
 
juuliai Sulla(kin) ikävä kokemus takana. Toivotaan että nyt kaikki menisi hyvin!
Tuo mua just pelottaa, vaikka ultrassa ois kaikki hyvin niin mitä tahansa voi sattua. Ei vaan auta alkaa hysteeriseksi.. (Helppohan se on tässä sanoa!)

Varasin tänään neuvolan, vaikka en ois jotenki vielä halunnu.. se on nyt sitten 6.2 ja lääkärineuvola 18.2. Saas nähdä onko sillon vielä kaikki hyvin.
Hyviä vointeja kaikille!:wave:
 
Heippa kaikille!

Esikoista odotellaan ja viikot vielä hakusessa, koska mulla on aika epäsäännöllinen kierto ja välissä epämääräistä vuotoa (en tiedä oliko menkat). Kahdessa testissä kuitenkin vahvat viivat :) Neuvola-ajan varaaminen tuntuu täysin mahdottomalta, koska olen sellaisessa työssä(ope), jossa on mahdollista soittaa tunnin soittoajan aikana max. 15 min. Varattua tuuttaa :| Mulla oireena väsymys ja röyhtäily :LOL: Ja kai tuo rintamuskin on kasvanut, koska työkaveri murjasi kesken välituntivalvonnan, että oletko pieniinpäin, kun sulla on nuo tissit kasvanut!!! Minä siinä punastelin ja mutisin jotakin epämääräistä. Teki mieli sanoa, että oletko laihtunut, kun tissisi näyttää niin luttanoilta. No, täytyy vissiin ryhtyä pukeutumaan kaapuihin...Mukavaa odotusta kaikille!
 
Hyvää keskiviikon alkuiltaa ja tervetuloa uusille =)
Katjuska-78 varmasti on stressaavaa tuo vuoto mutta tosiaankin luultavasti vain ihan normia,me mennään just samalla viikolla ja mullakin siis maanantaina ois pitäny "menkat alkaa" ja maha olikin sellainen jämerä sitten illan joten eiköhän sullakin liity tuohon.Ärsyttävää tuo kun ottaisivat vain tarkastukseen kun murehdituttaa vaan eipä auta.
Täällä tyssäsi tänään lämmin ruoka ja nyt sitten elän mandariineilla,jogurtilla,leivällä sun muilla..Jotenkin alkaa ruokaa tehtäessä etomaan se ruuan tuoksu ja sitten ei saakaan syötyä sitä..Täytyy koittaa laittaa isäntä tekemään seuraavaksi auttaisko se sitten asiaa
;)
Tissit on edelleen myös tosi arat että huhhuh..Liivikauppaan pitäis mennä josko ees vähän helpottaisi että ois ihan uudet ja napakat liivit.
syysmami tsemit huomiseen ultraan :) Ja muillekin jos oli ultra lähestymässä kun en enää muista lukemiani tekstejä että olikos sielä muita..
Mutta liukenen tästä nyt pyykille.

T:Lemis ja Pontus 8+2
 

Yhteistyössä