***SYYSMASSUKAT 2008***

Ilmottaudun minäkin joukkoon :wave:

1. Oma ja puolison ikä: Minä itte 28 ja mies 30v

2.Asuinpaikka: maalla

3.Ammatti: Hoitsu

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot :D: lapset 2,5,7v ja koira+pari kissaa

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla: Eipä paljoa yritelty,vauva vaan päätti tulla.

6. Koska plussa?: Eilen 3.1,eli laskettu aika menkkojen mukaan 4.9.08
 
Tervetuloa uudet mukaan
Tänne on taas tosi paljon tullut textiä.
Mulla on jo tosi epämukava olo kun laitan farkut jalkaan. Ei millään meinaa enään mahtua. Sanoin jo miehelleni, että kai mun täytyy kohta vaan kotona olla piilossa kun maha kyllä omasta mielestä näkyy hyvin. Me ajotaan vasta kertoa ekan ultran jälkeen muille.
Kaksi mun kaveria kysyi jo olenko raskaana kun maha pullottaa. Kerroin niille, että olen vaan lihonut muutaman kilon =) .
Mua tällä hetkellä yököttää kaikki hajut :whistle: . Enkä voi syödä sellasta leipää mistä tulee hiivan haju läpi. Onko kellään tälläisiä yökötyksen kohteita??
 
Tervetuloa myös draama ja onnea :heart: :flower:

Mimeso...kyllä tuntuu täälläkin nenä välillä olevan vähän turhan herkkä kun kaikki etenkin pahat hajut tuntuu niin voimakkaille :x ja yks jogurtti maistui aivan kaameen makealle ja en sitä voinut sit syödä ollenkaan, vaikka ennen ihan hyvällä ruokahalulla oon sitä napaani vetäny :p Tiedä sitten kuinka paljon lisää vaikuttaa noihin aisteihin se, että tupakka ei oo niitä enää sotkemassa =)

Mä inhoon näitä oireettomia päiviä...heti pahin mielessä :/
 
Iltaa tytöt!

Nopeasti laitan kuulumisia ennen kuin lähden töihin!
Mulla ällötystä ei ole ollut kuin pari kertaa. Tänään hammaslääkärissä hieman oli honohkoa oloa havaittavissa, poistettiin hammaskiveä ja ikenet vuotaa tätä nykyä kuin seula. Mulla on varmaan menny raskaus suuhun :LOL: suu kuivuu, janottaa, ikenet vuotaa ja osa ruuista maistuu pahalle! Turvotus on ihan älytöntä, joudun kyykkimään töissä aikas lailla ja maha on jo nyt tiellä ja sitä kiristää. Lisäksi tissit on jotenkin turvonneet ja pinkeet :whistle: täytyy vaitaa kokoa isommat työvaatteet ni eipähän purista enää niin paljon :ashamed:

Kaikille iso tsemppihali tupakoimattomuuteen, muistakaa olla ylpeitä itsestänne!!!! Mulla tulee maanantaina 4 viikkoa täyteen!!! Ei loppu pelistä ole ollut hankalaa, päätimme asian jo keväällä että häämatkan jälkeen loppuu tupruttelu ja alkaa vauvan yritys. Osasin psyykata itseni savuttomuuteen aika hyvin! Koittakaahan muutkin mielihaluista kärsivät kestää.

Tervetuloa minunki puolesta uusille :wave: :D

Muuten olossa ei valittamista ole ollut, viime yönä nivusia ja mahaa kirveli. Mietin että tältäkö se vauvan kasvu tuntuu...kirvelyltä :LOL: Aloitin lukemaan uudestaan Juha Vuorisen Raskausarpia ja vedet silmässä yöllä hirnuin sille. Suosittelen... saa hyvät hepulit ja vatsalihastreenit!!! :LOL:

Koiruus ja pentunen rv 4+3
 
Täällä öllötystä ilmassa,ei varsinaista pahaa oloa mutta öllötystä :LOL:

maha turvoksissa,mutta olen urheilu ihminen ja tykkään huppareista vapaa-ajalla... ei tarvitse heti miettiä!!

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Niin ja tervetuloa uudet =)
 
Moikka!

Mukaan porukkaan pyrin myös. Vastailenpas ensin noihin kyssäreihin.
1. Ite täytin siis just 32 vuotta ja mies on saman ikäinen.

2.Läntisellä Pirkanmaalla ja ihan landella. (kauppaankin 23km!!)

3.Sairaanhoitaja olen oikeasti, kotiäitinä jo vuosia. Ja uutta ammattia itselleni suunittelen.

4.Suurperheellisiä ollaan. Kuudes lapsi olisi nyt sitten tulossa. Saavatpa ihmiset taas ihmitellä ja päivitellä......koiria on kolme, kissoja myös kolme ja pupuja kaksi ja akvaario. Ja keväällä tulee kanalaan asukkeja.

5.Heti tärppäsi kun alettiin asiasta puhumaan......toivottavasti ei tule mutkia matkaan.

6. Plussa tuli eilen

Ja synnytyssairaalana varmaan vals, kuten kolmen viimeisen kohdalla tai siten tays.....
 
Tervetuloo taas kaikille uusille!!
mites muuten, piti teiltä mimeso ja äippä0806 kysellä kun teillä ainakin on suurinpiirtein samaa ikää oleva lapsi ennestään kun mulla et aiotteko ostaa tuplat?Vai ootteko ees asiaa miettiny vielä :ashamed:
mä oon nii hurahtanu noihin vaunuihin et meillä on nyt jo pojalla ollu kolmet eri vaunut + matkarattaat et en tiä raaskisko heti ostaa tuplia kun vasta syksyllä ostettii edelliset...Mutta mites te ootte aatellu?Toki muutkin saa vastata mut nämä nikit ainakin muistin et oli suurinpiirtein saman ikäsiä lapsia...

Mites sit te muutkin joille lapsi ei ole ensimmäinen, ootteko aatellu ottaa äippäpakkauksen?Joo tiedetään, mä meen täs vähän asioiden edelle mut emmä voi itelleni mitää :ashamed: :D
Täälläkin tota öllötystä on ollu mut ei oikeestaan muuta, verenpaine lähtee varmaan taas laskuun kun jatkuvasti huimaa mut se nyt oli ihan odotettavissakin...koska muuten ootte aatellu kertoo vanhemmillenne ja muille läheisille?Joku ainakin vastas et ekan ultran jälkeen, mut täällä ei ainakaan ultrata kun vasta jotain rv 16-20 enkä jaksa kyllä niin pitkään pitää salaisuutta...ja varmaan sen jo huomaakin ennen sitä!nyt jo tuntuu et pullottaa mut onneks on muutama liikakilo tos mahan seudulla nii ei kukaan kehtaa sanoo mitää :LOL:
mut nyt meen kyl nukkuun, on täs jo 7 tuntia oltukki hereillä :D
Hauskaa perjantain jatkoo kaikille!!
 
Ja piti vielä sanomani että la on nettilaskurin mukaan 11.9. ja se olisi siis mun iskän syntymäpäivä!
Lapset toivoi joulupukilta uutta vauvaa.....no ensi jouluna saattaa olla sitten.
Meillä tulee kyllä tämä kutosen kanssa jo hiukan ahdasta, mutta kaipa sopu tilaa tekee.
 
Onnea ja tervetuloa draama ja miia!! :flower:

daydreams: mäkin olen huutonetissä käynyt tuplia jo kurkkaamassa, kun tuo esikoinen on kuitenkin vasta puoltoista vuotias syyskuussa. :D Ja pohdiskelin ja mietiskelin tuota pakkausasiaa. Itse en taida pakkausta ottaa kun esikoisen vaatteet on niin hyvässä kunnossa ja tallessa. Mieli voi tosin muuttua, varsinkin kun uuden pakkauksen kuvat tulee julki!! :D Niin ja raskaus on jo julkistettu oikeastaan kaikille vastaantulijoille. Oon sellainen mölösuu ja niin innoissaan, enkä osaa pitää "salaisuuksia".
 
Huomenta ja Miialle tervetulotoivotukset ja onnittelut :heart: :flower:

Juu täällä kans yks, joka jo hätäillen tuplia katselee netistä :kieh: ja äippäpakkaus asia on täälläkin viel vähän auki, kun noita vaatteita kyl mulla ois, mutta sitte ku näkee ne kuvat niin voi olla, että se onkin ihan pakko saada :whistle: Me ollaan tää salaisuus viel saatu pidettyy aika hyvin, kun en uskalla kertoo viel ku ihan läheisille, jos kuitenkin käy jotain :$

mun piti mielestäni tulla kirjoittamaan viel jotain muutakin, mutta en nyt vaan muista yhtään, että mitä se ois voinu olla :ashamed: no kerron heti ku muistan :D
 
Täällä äippäpakkauksesta en tiä,mutta tuplat olen ajatellut,mutta luultavasti matkarattaat. Kun haluaisin että niissä on eri kuomut,ja väliseinä. Niitä ei monessa ole.Vaikka olen myös saksasta katsonut. Ja sit mulla vuoden vanhat gesslein merkkiset vaunut jotka ovat loistavat olleet ja olen pitänyt ne hyvin. =)

Mutta rakastun aina johonkin gessleineihin kun käyn kyseisessä kaupassa :LOL:

että saas nähdä...mies voi olla eri mieltä!!!

Äidille kerron joskus 10 viikon jälkeen,riippuu mahasta. Pojasta mulla oli niin iso maha että kun toisesta tulee aikaisemmin niin hah... Vaikka poika todettiin todella myöhään :p
Muille sit varmaan joskus kanssa,katsotaan. Mä tykkään salata :D


öglö olo täällä taas...näin aamusta ei ruoka alas mene.

ai niin..se äippäpakkaus riippuu siitä millainen se on,siis värit...vaihtuu kuitenkin... =)
 
Vaikka tämä on jo kuudes lapsi, mä otan pakkauksen. Musta on vaan niin ihana saada kaikille lapsille uuttakin, ettei kaikki ole jo monella kiertänyttä, kun muut kuitenkin on. Yhdestä kyllä olen ottanut rahana, taisi olla tokasta.

Mulla kun kaikilla on suht pienet ikäerot, alussa oli kolmoseen saakka 1v3kk, niin mulla oli aina kuomurattaat, erillisillä selkänojilla ehdottomasti. Ja ne on kyllä paras jos paljon liikkuu.

Nyt pärjään pelkillä vaunuilla+ pienillä matkarattailla, kuopus on silloin jo miltei 2.5 vuotta ja täällä landella harvoin liikutan mihinkään rattailla, kun on niin pitkät matkat joka paikkaan.

Ja kiitos onnitteluista ja mukava päästä porukkaan.
 
Heippa taas! :)
Tein juuri uuden raskaustestin, ihan varmuuden vuoksi ja messissä ollaan edelleen! mutta oli ihanaa saada varmistus vaikka en kovin oo epäillytkään, kun oireita kumminkin on...
Kävin ostamassa vitamiineja, Multitabsin Raskaus Monivitaaminin. Onko kellään kokemuksia tästä? Purkin mukana oli aika huonot ohjeet ja netistäkään ei kummempia löydy.. mutta vaikuttaa oikein hyvältä kuitenkin.
Jeij, ihanaa loppiaista kaikille syysmassukoille! :)
 
Täällähän kova kuhina käy! Sivuja tulee lisää mahotonta kyytiä. :D
Itellä mietityttää, että voinko olla jo kuukauden pitemmällä, nimittäin maha on nyt jo sen näköinen niinku ois kauemminkin ollut raskaana ja edelliset menkat kesti vain kaks päivää, vaikka yleensä kestää viikon. Käyny mielessä että mitä jos olin jo sillon raskaana. Taitaa kuitenkin olla vain kuvittelua. Olis se testiviiva varmaan näkynyt vahvana jos olisin jo niin pitkällä.
Mutta on se ihme että tää maha nyt jo pömpöttää!
Mistään oireista ei tietoakaan edelleenkään ja kuopustakin (11kk) vielä imetän. Ajattelin lopettaa kunhan vuoden täyttää.

Pakkauksesta:
luultavasti otan sen taas, jos nyt sinne asti ees päästään
sillä rahalla ei oikein tule vauvalle ostettua mitään, eikä sillä paljon saakkaan ja uudelle vauvalle on aina mukava saada uusia vaatteita. kyllä ne sen verran jo entiset kerkeää kulahtaa.

hauskaa viikonloppua!
 
Heippa kaikki!Täällä on toisaan kova suhina...kiva että porukkaa tulee lisää :heart: !Onnea uusille plussanneille!!!Ite en oo kauheesti ehtiny kirjotteleen,työ vie tietty osan ajasta ja viime viikon oon ollu aivan naatti!Tajuton väsymys,illat makaan viltin alla kun oon ihan jäässäkin ja sitten alko toi pahoinvointi...koko ajan nälkä ja pitäs keksiä jotain EI lihottavaa syötävää,mutku tekee kaikkee makeaa ja rasvaista mieli...en halua kiloja nyt...kakkosen jälkeen laihdutin 15kg ja nyt pitäis olla tarkkana ettei ylimäärästä tuu.Nyt kyl tuntuu et on jo tullu,vatsakin jo turvottaa ja alan oikeesti kohta näyttään siltä et oon raskaana...kai se turvotus vaan kuuluu asiaan...kuhan tosta pahoinvoinnista selvii ni sit hyvä!Hyviä vointeja kaikille ja kuulumisiin syyskuiset =) !
 
Oikein paljon onnea uusille plussille,mukavaa saada lisää porukkaa :)
Joku kyseli vitamiineista niin mulla myös käytössä tuo multitabsin raskaus-monivitamiinit.Mutta oireista olisin kysynyt että onko kellään oireena yöheräilyä??!!Mulla ei aiemmissa ollut ja nyt herään ykskaks yöllä johonkin ja menee joku tovi ennenkuin saa uudestaan nukutuksi,tosi rasittavaa on kyllä tämä,pari kertaa yössä näin käy.
 
Heippa vaan :xmas: Täälläkin pikkuisen huimailee, verenpaine tuppaa laskemaan liian alas. Muita oireita ei sitten vielä olekkaan, paitsi että maha on ihan turvonnut pallo jo nyt. Oon kyllä tutuilta kuullut, että toisen lapsen kohdalla se maha tosiaan näkyy jo paljon aikaisemmin kuin esikosta. Ekassa raskaudessa taisin käyttiin normaaleja housuja vielä lähempänä 20.viikkoo :eek: Mutta meillä esikko olikin aika pienenkokoinen syntyessään, alle 2,5kg. Tässä raskaudessa masu on varmasti paljon suurempi!
Mä kerroin jo parhaalle kaverille. Sen miehellä on parin viikon päästä nelikymppiset ja tietenkin silloin viimestään olis tienny kun en mitään alkoholipitoista ota. Äiti kysy multa jo viime viikolla et oonko raskaana, kun ihmetteli mun mahaa. Silloin en tienny vielä olevani ja ajattelin vaan et on jouluna tullu syötyä pikkusen suklaata :D
En mä kuitenkaan pysty kauaa tätä salaileen, kaikki täytyy aina päästä heti kertoon!

Mukavaa viikonloppua kaikille syysmasuille! :flower:
 
Moi vaan syysmassukat - ilmoittaudun joukkoonne ihanissa merkeissä ja toivottavasti mukana pysytään loppuun asti :wave: ! Ja kysymyksiin...

1. Oma ja puolison ikä
Itsellä ikää jo 37 ja puolisollakin 45 vuotta.

2.Asuinpaikka
Keski-Suomi

3.Ammatti
Graafisella alalla suunnittelijana, tuntityöläinen tällä hetkellä.

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot :D
2-vuotias poika + karvakorva

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
Ei tärppejä, tämä on odottamaton yllätysraskaus!

6. Koska plussa?
Plussa 2.1.2008 ja
laskettu aika menkkojen mukaan olisi :heart: 6.9.2008 :heart:
Synnytys Keski-Suomen keskussairaalassa.

On se jännä vaan, miten sitä jo suunnittelee kaikenlaista, vaikka raskaus on näin aluillaan vasta. Täytyy vähän vielä malttaa mielensä kaiken kanssa, oon jo kyllä valmiiksi miettinyt, että äippäpakkausta en ota, vaan sillä rahalla ostan matkarattaisiin sopivan kaukalon. Muistan viime kerrasta, kun oli työlästä kannella kaukaloa. Mieliteotkin on alkaneet jyllätä - tänään piti ostaa purkki suolakurkkuja - oikein vesi herahti kielelle, kun ajattelinkin niiden syömistä. Liha- ja kanatiskien luona piti pyytää mies hoitelemaan niiden valinta, kun tuli paha olo lihoja katsellessa. Pientä etovaa oloa on ollut muutenkin ja metallinmakua suussa myös. Oon kyllä nyt aika onnellinen ja ylpeä odotuksestani - toisella kertaa on jotenkin varmempi olokin kaikesta, eikä ole niin paljoa mieltä askarruttavia asioita kuin ekassa raskaudessa.
ONNITTELUT KAIKILLE SYYSMASUILLE! :hug:
 
Heippa!
Daydreams: En vielä ole yhtään miettinyt aionko tuplat ostaa. Voi olla etten osta kun neiti on muutenkin kova kävelemään. Siskolta taidan saada tuplat lainaksi jos vaikka kaupungille mennään. Sisko ei ole ainakaan pahemmin tuplia käyttänyt. Täytyy sitten ultran jälkeen kunnolla miettiä.(eihän sitä koska tiedä odottaako kaksosia =) )
Me ajotaan kertoa vanhemmille sitten ultran jälkeen.
Mun yöheräily on pissalla käyntiä.
Riippuu väristä otanko äippäpakkauksen.
Onnea plussanneille!!!
 
Kiva kun ollaan saatu taas lisää ihmisiä!!Tervetuloo teillekin :wave: ja onnittelut!
Niin mun ois ehkä pitäny tossa aiemmassa tekstissäni sanookin että harkitsen niitä tuplia senkin takia kun mulla ei oo ajokorttia, eikä tääl pikkukyläs mitkään paikalliset mee et jokapuolelle on pakko mennä kävellen ja kauppaanki kuitenki yli 3km et en tiiä jaksaisko toi poitsu nii pitkiä lenkkejä kuitenka sit kävellä....no on täs onneks aikaa miettiä!
Siivosin meijän vaatekaappeja ja tuli kauhee himo hakee vauvanvaatteita varastosta mut nyt oli kyl pakko malttaa mielensä...olis kamalaa jos jotain tapahtuis ja tarvis ne vaatteet viedäkin takas.Hirveetä ku ei voi olla ressaamatta!
Nyt mä taas kyselen (kyselyikä tulossa varmaanki :))et aiotteko mennä siihen niskapoimututkimukseen?Tai ootteko aatellu menevänne?Onko joku ollu aiemmin siinä?aattelin vaan jos siin sit ainakin näkis et onks vauvalla kaikki ihan hyvin ja kasvaako "oikeessa paikassa" kun meillä tosiaan muuten eka ultra vasta niin myöhään...mut saas nähä nyt!
mimeso meillä mies sano kans päivällä et mitäs jos tulee kaksoset (meillä molemmilla kauheesti suvussa) ja mä melkein järkytyin!En oo osannu semmosta ees aatella, sit vasta touhua oliski :D
lemontree mulla oli esikosta tollasta yöheräilyä ihan hirveesti mut vasta loppuraskaudesta, saatoin herätä kuuskin kertaa yössä :/ nyt on saanu herätä vaan pissalle.
 
Tuhina tytölle kans onnittelut ja tervetuloa :heart: :flower:

Tuplista kun on juttua ollut, niin mä oon vähän carenan rattaita katsonut, kun siihen saa ainakin erikseen sen vauvankopan ja on erilliset sopit kummalekin :) Mä kuljeskelen aika paljon kävellen tai paikallisella, niin sellaiset näppärät niiden pitäis olla...mutta pitää tuota tarjontaa vielä katsastella.

Jonkin verran täällä kans heräillään öisin, mutta luulen, että pissihätä se herättää vaan ja jos ei muuten herää, niin kyllä joku meidän perheessä hoitaa sen, etten koko yötä nukkua saa :kieh: jos poika ei herätä, niin sitten tyttö kävelee ja mesoo unissaan tai sitten isäntä hourii vieressä :whistle: saatanpa kyl joskus itekin jotain omiani unissani houria :whistle: :ashamed: ja minusta se on lisääntynyt nyt raskauden myötä...meillä siis yleensä villiä yöelämää. :D



 

Yhteistyössä