***SYYSMASSUKAT 2008***

Moi, täytyhän sitä tänne tulla ilmoittautumaan, kun ei vielä julkisesti viitti asiasta pahemmin puhella. Mutta aloitetaan näistä perusjutuista:

1. Oma ja puolison ikä
Miehen kanssa ollaan molemmat vähän päälle kolmekymppisiä.

2.Asuinpaikka
Kainuussa asustellaan ja synnytyssairaalana todennäköisesti ja toivottavasti Kaks.

3.Ammatti
Palveluammatissahan sitä ollaan.

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot
Kaksi vanhempaa lasta, 01 ja 02 syntyneet. Ei eläimiä.

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
Yritetty ei oikeastaan ollenkaan. Hormonikierukan otatin poies tuossa suurinpiirtein vuosi sitten, joten sen jälkeen on ollut ihan onnen varassa.

6. Koska plussa?
Eilen tein testin, kun ei menkkoja alkanut kuulumaan ja oireet alkoivat olemaan aika selvät: rinnat ihan tajuttoman arat, yöunet noin 10h vähintään ja mielellään pienet päiväunet, palelu (täkin alla villatakissa, pitkissä pyjamahousuissa, teepaidassa ja villasukissa). No, ei mennyt täyttä minuuttiakaan ja testissä oli kaksi viivaa. Niin, ja laskettu aika olisikin sitten 4.9., että kesäkuu tarveisi olla töissä ja sitten pääsisi "lomalle".

Nyt iski vain mieletön paniikki. Ollaan totuttu taas kunnon yöuniin, kun lapset nukkuvat melkeinpä heräilemättä yönsä. Mitenkähän sitä taas jaksaa valvoa? Ja muutenkin, kun muistaa miten rankkaa loppujen lopuksi vauva-aika on...

Ja sit ensimmäistä kertaa oikeastaan huolettaa, että mitäpä jos ei olekaan terve vauva. Vaikka kyllähän siitäkin selviäisi, mutta ainahan sitä tervettä lasta toivoo.

 
Iltaa syysmassukoille!!! :wave: ;) Ajattelin tulla tervehtimään/esittäytymään kun olen tuolla elomassujen puolella ja l.a kk mukaan 29.8. mutta omien laskujeni mukaan kierto oli pidempi ja bongasin oviksen josta laskurin mukaan laskettu 1.9. esikoinen meni melkein 2vkoa yli lasketun aikoinaan joten olen nytkin varautunut-jos loppuun asti päästään ni synnyttämään syyskuun puolella... B) olen teidän juttuja lueskellut ja huomasin "tuttujakin" tuolta vauvakuumeen puolelta.. :wave: moni tuolla elokuisissa on melkein 4vkoa minua edellä joten ei ihan voi "verrata" tuntemuksia...tänään olis vkoja siis 6+1 tai 5+5..jotain sinne päin...Mulla ei ole oikeastaan vielä juurikaan huono olo,esikoisesta oli jo tässä vaiheessa!!!Paleltaa ja JATKUVA NÄLKÄ ja jano,pissalla saa juosta yölläkin mutta nukkunut olen kuin tukki!Varsinaista väsymystä ei ole-olo on tyyni ja rauhallinen...toivottavasti tämä ei ole tyyntä myrskyn edellä... :kieh: vastaan vielä kysymyksiin etusivulta: eli olen 27v.ja mies 27v.(tosin pian 28v.)Yhdessä ollaan oltu reilu 10v.josta naimisissa 5v. asutaan pääkaupunkiseudulla saunallisessa rivarikolmiossa-hyvin mahdutaan ainaski vielä!Työskentelen kauneudenhoitoalalla yrittäjänä,ollut alalla valmistumisesta lähtien n.8vuotta Meillä on poika s.12/04 ja perheeseen kuului vielä viime vkolla kissavanhus joka meni enkeliksi joulun pyhinä :'( Aloimme yrittämään viimekuussa ja tärppäsi samantein! :D Ekan haamun sain 18.12.kp 26,toisen 20.12.kp 28 ja kunnon viivan 23.12.kp 31 :heart: masu ei ainakaan meikäläisellä vielä näy laisinkaan-tosin esikoisesta ekat äitiyshousut ostin vasta joskus 17 vkoilla.. :whistle: tosin mulla on taaksepäin kallistunut kohtu,en tiiä vaikuttaako...oh hoh tulipa pitkä kirjoitus :ashamed: (siirtyy taka-alalle lukemaan muitten kirjotuksia...) ;)
 
Mua kiinnostaisi myös tietää niskapoimututkimuksesta, josta daydreams kyseli - kyselyiässä ollaan täälläkin :D . Ajattelin itse mennä siihen, mutta olisi tosi mukava kuulla, että millaisia kokemuksia siitä on. Tutkitaankohan mua (kun oon yli 35 v) enemmän muutenkin neuvolassa jo automaattisesti iän vuoksi, niistäkin ois kiva kuulla, jos täällä joku muukin on yli 35 v ;)

Kiitos syysmassu-listan päivityksestä!
 
Saanko tulla mukaan?

1. Oma ja puolison ikä
Minä 23, mies 29.

2.Asuinpaikka
Pohjois-Suomi

3.Ammatti
Kokki

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot
Ei lapsia, kaksi reilun vuoden ikäistä koiraa. :)

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
Lapsi on ollut tervetullut jo reilusti yli vuoden ajan. Yksi keskenmeno 2/2007 rv9.

6. Koska plussa?
4.1 tärähti testiin kaks niin selkeetä viivaa et ei epäilystäkään. :)

Siinä nuo perustiedot..Mulla siis yks keskenmeno takana ja nytkin pelko on lähes koko ajan läsnä. Ei auta, pitää yrittää ajatella positiivisesti kun ei hermoilu mitään hyödytä. :) Tarkoitus mennä yksityiseen ultraan tässä parin viikon päästä. Oireet on ollu ne tavalliset: rintojen arkuus, mieletön väsymys, palelu, pääkipu, menkkamaiset tuntemukset vatsassa ja selässä, pahoinvointiaallot, "jatkuva" pissahätä, vatsan turvotus. Mutta nuo oireet vaihtelevasti ja välillä ei tunnu juuri mitään.
Onnittelut vielä kaikille syyskuun odottajille!

syysmama 4+3

Ainii, laskettu aika ois sit joskus 10.9 ja sairaala OYS.
 
lemontree otatko niitä vitamiineja sen 1 vai 2 päivässä? Mietin, ottaisko tässä alussa 2 ja myöhemmin vaihtais yhteen..? vai mitenköhän olis järkevin?

Ja tervetuloa uusille ja onnittelut plussista! :heart:
 
Tervetuloa taas uusille :D :wave: ihanaa kun saadaan paljon väkeä meihin syssymassuihin!

Mä en osaa oikein noihin ultra juttuihin, vainuihin yms asioihin sanoa mitään. Olen ihan pihalla, en edes tiedä monta kertaa tällä ultraiillaan. Sen me alustavasti päätimme että käymme rakenneultrassa vaikka sitten yksityisellä jos sinne asti päästään.

Mä olen hirvee lörppö :ashamed: :D pakko oli vihjailla vanhemmille raskaudesta ja kyllähän sen tiesi miten siinä käy :LOL: en vaan osaa olla kertomatta kolmea kuukautta, sehän on herran jestas jo 1/3 osa koko odotuksesta :D seli, seli.....
Kyllä ne oli arvaillu että kun tupakka ei maistu niin voisi olla vauvahaaveita, taisi silti tulla "uutinen" aika yllätyksenä :whistle: kyllähän nuo ihan onnellisilta vaikuttivat. Kovasti yritin painottaa että asiasta ei saa kertoa kellekään ja kaikki on nyt niin alussa että vaikka mitä voi tapahtua ;) äiti oli suloinen kun selitti ettei hän ole koskaan saanut keskenmenoa (sehän on nyt selvä etten minäkään sitä voisi silloin saada)

Muille ei ollut tarkoitus vielä kertoa. Nyt taas töitä kohti, onneksi on viimenen yö ja vasta ensi viikonloppuna joutuu jatkamaan. Oireet on pysynyt aivan samana, pissalla saa juosta unien välissä ja turvottaa ja nyt tänään on öklöttänytkin enemmän, ajatukset on heti alakerrassa kun vähänkin nippasee. Kaikkea pientä ja aika ihanaa (ainakin vielä)... kaipa siellä jotain tapahtuu kun tämmöisiä tuntemuksia on!

Oikein lystikästä ja paksua viikonloppua syysmassukoille!!! Voikaa hyvin! :heart:

Koiruus ja pentunen rv 4+4
 
suhveli Olen ottanut yhtä tablettia per päivä,mutta samaa minäkin pohtinut että kumpi sitten ois parempi.Ärsyttävä tuollanen vaihtoehto,olisi suora suositus että kumpi määrä olisi parempi ottaa.
Täällähän on kivan vilkasta keskustelua,aina kun tulee syysmassukoihin niin useempi kirjoitus jo tullut uusia :D
Tämän päivän ollut pelottavaa oloa tuolla alavatsalla,tuntunut taas koko päivän niinku menkat alkais ja hetihän sitä on huolissaan vaikka pitäisi koittaa ottaa ihan relax vaan..
 
Mukavaa kun porukalla juttu luistaa ja uusiakin oli taas tullut lisää, joten onnittelut ja tervetulotoivotukset :D :flower:

Jouskari-80...mä voisin sut tuohon meidänkin listaan laitella ja tänne vaan jutustelemaan...voihan se olla niin ja varmasti onkin, ettei kaikkien pienet jaksa syyskuuta ees odotella ja taas päinvastoin jotkut viihtyvät yksiöissään turhankin hyvin :whistle:

nyt vielä listan päivitys ja sit nukkumaan :wave:
 
Tuhinatyttö mun mielestä yli 35-vuotiaat saa kaksi ultraa, muusta tarkemmasta seurannasta en tiedä. Itse ajattelin mennä siihen ensimmäiseen ultraan, näkee sitten ainakin sen että kaikki kunnossa ja montako tulokasta masusta oikein löytyy. Meillä myös paljon kaksosia suvuissa ja tää maha on jo nyt sen kokoinen, että vähän jänskättää :whistle:

Mutta mä painun nyt pehkuihin, väsyttää ihan sairaasti!
 
Hei, piipahdan täällä kertomassa mitä olen lukenut alan kirjallisuudesta. Eli A-vitamiinin saannista raskausaikana ei tarvitse olla huolissaan, jos määrä alle 3000ug, eli mikrogrammaa vuorokaudessa. 800ug on useimmissa monivitamiineissa, joten sellaisen ottaminen päivittäin ei ole haitaksi.
 
Huomenta kaikille! Jouskari-80 kiva nähdä tuttu "naama" :wave: toivottavasti saadaan tänne muitakin sieltä kuumeilemasta! :hug: teijän kisun puolesta. Mä selvisin muuten koko viime raskauden ihan normi vaatteilla, saas nähä pärjääkö enää tällä kertaa, mullakin kyllä kohtu taaksepäin kallellaan!
Tänään siis 5+4 ja ekat aamuoksennukset on kärsitty!Poika heräs 06.00 ja puolen tuntia siitä sainkin jo loikkia vessaan, huoh.Toivottavasti ei joka aamu tarvis.
Niin ja tervetuloa syysmamalle ja JuhlaMokalle ja onnittelut plussista!!
Katjuska-78 mäkin oon noita carenoita kattonu vähän sillä silmällä, ei vaikuta ees pahan hintasilta!Toisin kun jotkut emmaljungat mihin saa syytää monta sataa :/
Nyt puuron keittoon, varmaan taas parin tunnin päästä tässä, mä oon ihan liian koukussa teijän juttuihin :ashamed:
 
Huomenta kaikille =) Mä nyt sitten tein tänään aamulla sen kauan lupaamani tarkistustestin :whistle: mua niin alkoi epäilyttämään tää oireettomuus, vaikka eipähän mulla koskaan oo mitään kauheen ihmeellisiä oireita ollutkaan, kun kertaakaan en raskauden takia joutunut vessanpöntön kanssa keskustelemaan :) Mutta joo...erittäin vahvat viivat tuli testiin ihan heti, joten kaipa siellä hyvin matkassa ollaan :heart:

Mä näin yöllä jotain unta sukupuolestakin ja muistaakseni unessa sain pojan...saas sitte nähdä meneekö uni metsään vai ei...miehen puolen suvussa vaan noita poikia on paljon enemmän kuin tyttöjä, niin saattaa olla, että toinen poika oiskin tulossa =) no mulle passaa kumpi vaan :heart:

daydreams mulla on pojalla ollut käytössä carenan matkarattaat ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen niihin ja siks ajattelin, että voisin olla saman merkin tupliinkin tyytyväinen :D

jahas ja sitte kakkavaipan vaihtoon :wave:

katjuska ja vilpertti 5+6 :heart:
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Elikä tässäpä vähän taustatietoja...

1. Oma ja puolison ikä
Molemmat ollaan 25v

2.Asuinpaikka
Kainuun pieni kunta

3.Ammatti
Perhepäivähoitaja

4.Mahdolliset lapset ja heidän iät + karvakorvat ja muut elikot
Tyttö 11/03, ja 2 koiraa (4v norjan harmaa hirvikoira ja 6v cockerspanieli )

5.Tärppiin johtaneet yrityskerrat + mahdolliset mutkat matkalla
1v ja 7 kk, kohdun ulkoinen raskaus 1/07

6. Koska plussa?
4.1.08

Tosiaan, tuon kohdun ulkoisen raskauden takia multa puuttu vasen munajohdin, ja siksi olenkin jo varannu ultraan ajan missä sitten selviää, että mihin kohtaa tämä alkio on kiinnittyny. Tuomiopäivä koittaisi 16.1. Pidetäänhän yhdessä peukkuja, että tämä toukka olisi kohdun sisällä...
t. Sisu + toukka 5+1
 
Tervetuloa Sisu ja onnittelut :heart: :flower: ja toivotaan tosiaan, että toukka ois oikeassa paikassa tällä kertaa d =) b

Laitoinkohan sut nyt oikeaan kohtaan tuonne etusivulle...kun yritin laskeskella noista viikoista sun laskettua aikaa ja sain tulokseks 5.9. :) sano vaan jos mettään on menny, niin vaihdetaan ;)
 
Onnittelut uusille plussanneille!! :flower: :heart: :flower:

Katjuska-78 mun laskettuaika olisi viimeisten menkkojen mukaan 4.9.2008 ja sairaalana Keski-Suomen Keskussairaala.

Mulla on ollut todella kovaa väsymystä ja palelua. Tissit on kipeät tai paremminkin arat, vatsaa vihloo välillä ja maha on turvoksissa kuin rantapallo. Nekin farkut mitkä vielä viimeviikolla oli reilut/sopivat tuntuvat nyt puristavan mahaa. :whistle:
10vuotta olen tupakkaa vedellyt aika runsaasti ja nyt kun ei saisi enää polttaa niin meinaa välillä tehdä vaikeeta ja ruoka maistuu kahta enemmän. :ashamed: Pinnaa kiristää vielä se kun mies pössyttelee myös ja yritä siinä sitten olla kun toinen vetelee nenän edessä.. :kieh:
Mieltä on myös alkanut painaa kamala synnytys ja sairaala kammo! :x
Yritä tässä sitten nauttia olosta.. Ehkäpä tämä menee pian ohi, kun yritän olla ajattelematta mitään pelottavaa ja miettiä vain sitä vauvan tuomaa iloa! :saint:

Kovin usein en ehdi kirjoittelemaan mutta mahdollisimman paljon yritän pysyä jutuissa mukana! :wave:
 
Vaunuista vielä,juuh niin juuri carenan ne matka rattaat on juuri nr mitä minäkin olen katsonut. Niissä erilliset kuomut ja tosi hyvin menee kasaan... Naapurilla on ne ja on todella tyytyväinen!! Hintalaatu suhde hyvä... No toivottavasti pysyy mahassa niin voi katsella sit myöhemmin. =)

Täällä ei oksenneta,mutta ollö oloa on kyllä...

Oli kiva päivä ulkoilla,vein ton esikoisen luistelemaan =) Ja nukahti kuin tukki sen jälkeen!!!

Mukavaa päivää kaikille!!!
 
Ruokaa pitäisi ruveta tekemään ja minä tulin tänne seikkailemaan :whistle: Ei mulla oo ees kyllä nälkä, kahvikin maistui tänään ihan oudolta, ihan kuin siinä olisi ollut joku sivumaku. Ei miehen mielestä kylläkään ollut.

Me käytiin koko perheen voimin ulkona, pelattiin jääkiekkoa pallolla tuossa pihalla. Pakkasta on melkein parikymmentä astetta, ettei voi luonnonjäälle mennä luistelemaan. Eilen illalla jaksoin valvoa kymmeneen ja tänään pitäis sinnitellä yhteentoista kun alkaa 24 - saa nähdä miten käy.

Mullakin on sairaalakammo, tai pikemminkin inho. En osaa nukkua siellä ja muutenkin ahdistaa. Rupesin jo haaveilemaan polikliinisesta synnytyksestä, mutta kuten nuorimmaisen synnytys osoitti, että kaikki ei mene todellakaan suunnitelmien mukaan. Mulla oli napanuoravirtauksissa ongelmia, ja istukka ei vissiin toiminu ihan täysillä. Toivottavasti en joudu jatkuvasti ravaamaan äitiyspolilla, saa nyt nähdä miten tarkkaan seurantaan sitä joutuu. Synnytyslääkäri viime kerralla sitä vähän ennusteli.

Milloin se eka neuvola muuten noin suurin piirtein on? Ei mitään muistikuvaa asiasta, ja vanhat äitiyskortit on jossain muuttojen jäljiltä. Sekin on jännä paikka, että minkälaisen neuvolatätin saa. Ollaan muutettu paikkakuntaa, joten neuvola on uusi, tosin lastenneuvola asioissa ollaan siellä käyty. Ja sit ne pissänäytteet... Tiiättekö, että mä en saa pissattua siellä neuvolassa purkkiin. Kerrankin varmana puoli tuntia yritin, ja sit oli pakko laittaa purkki pois ja pissata oikeasti. Todennäköisesti saan taas purkit kotiin.

Mut pakkohan se on ruuanlaittoon ruveta, että muut saa ruokaa. Hyvää illan jatkoa ja alkavaa viikkoa.
 
Tervehdys!
Vieläkös tänne mahtuu mukaan??
1. Ikää on kertynyt jo +35
2. Helsingissä asustellaan
3. Hoitoalalla työskentelen
4. Ei lapsia, eikä kotieläimiä
5. Minulla km 6/07, yritystä siitä asti
6. Plussa tuli 30.12-07

Oireiden vähyys huolettaa minua kovasti. Väsymystä ja jatkuvaa pissahätää lukuunottamatta. Voisin ottaa hieman pahoinvointia, niin tuntuisi jo todellisemmalta tämä kaikki. Olen menossa naimisiin maaliskuussa, joten onneksi on muutakin ajateltavaa. Muuten olisinkin jo hermoheikko, kun ajatuksiin hiippii pelo siitä, että kävisikin huonosti. Ihan kun sen murehtiminen mitään auttaa..Äidille ja siskolle oli jo pakko kertoa, en malttanut olla kertomatta.
Ai nin, laskettu aika olisi 8.9.08
 
Vapelle kans onnittelut ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :flower: :D

Mulla kans ei oikein mitään oiretta ole ja siks kans huolettaa...tulis nyt pian se eka neuvola...jos vaikka äänet kuulis...tosin mulla on sen verran läskimakkaraa edessä, ettei välttämättä kuulu :ashamed: Juhlamokka...mulle terkka sano, että viikolla 9-10 on eka neuvola ja mulla se on 30.1. Että eikun aikaa vaan varaamaan, niin on taas joku etappi mitä odottaa ;)

nyt pitäs listan olla taas kuosissa ja muuttelen tarpeen mukaan...jotenkin tuntuu, että minäkin usein päivän aikana tänne eksyn :whistle:
 
:'( Pakko saada purkaa vähän. Mua niin huolettaa tmä koko raskaus, että mistähän se nyt löytyy tällä kertaa. Ollaan kovasti toivottu pikkukakkosta, ja esikoinenkin kyselee vähän väliä, että miksi hänellä ei ole sisaruksia.
Vasemmalla puolella siis ei enää ole munajohdinta, ja heti jos oikealta puolelta vihlasee mahasta, niin minä suunnilleen menen pitkin seiniä, että nonni, nyt se on oikeassa tuubassa kiinni. Riski uusiutumiseen kasvaa ekan ku:n jälkeen 15-20% ja mun tuuriahan se olis, että se uusiutuisi. Vaikka kyllä mulle on kaikki mahdolliset asiantuntijat sanonu, että se uusiminen on niin äärimmäisen harvinaista, että ei pitäis sattua kohdalle.
Ja sitten se toinen pelko... Kun tässä nyt ollaan itkun kanssa väännetty tätä kakkosta, ja lääkket popsittu syksyn aikana, niin lapsettomuuden hoitoon käytetyt lääkkeet lisää jonkun verran myös keskenmeno-riskiä. :'( Miten sitä selviäisi, jos tätäkään ei saatais syliin asti... Mua niin pelottaa, että jos jotain sattuu, niin mun pää ei vaan kestä sitä ja sit menee kaikki muukin rytinällä kertalinttuulla. Maailma romahtaa, oikeesti. Mä tiedän, ettei etukäteen pitäis huolehtia, mutta semmonen mamma, joka on oikeasti ollu vaikeuksissa raskauden alkamisen kanssa / menettäny raskauden, niin varmasti ymmärtää, että ei oikein voi olla huolehtimattakaan... :/
 
Tervetuloo taas Sisulle ja Vapelle meitähän on kohta täällä jo pieni armeija :)
Sisulle nyt suuri rauhoitus :hug: uskon että on ihan hirveetä kun oot yhen ku:n joutunut kestään ja varmana pelottaa kun muakin välillä pelottaa vaikka ei oo mitään tollasta historiaa kun sulla.Mutta niinku jo Yv:ssä puhuttiin niin nyt sulla kuitenkin oireet ihan eri luokkaa.Ja jos ne asiantuntijatkin kerta oli sitä mieltä että ois harvinaista niin ehkä sun ois vaan koitettava jaksaa uskoo et tällä kerralla kaikki menis ihan hyvin. Hirveetä kyllä varmaan, mut onneks sulla jo pian se ultra, aika tosin taitaa tuntua kaks kertaa pitemmältä...Me kaikki pidetään sulle peukkuja!
Juhlamokka mullakin ihan kaamee sairaalakammo!Onneks viimeks oltiin perhehuoneessa niin oli vähän helpompaa, en silti tosin nukkunut kun max. 10h kaikkina kolmena päivänä.Mä en tiiä kuin mä selviydyn seuraavasta sairaalareisusta, täytyy toivoo et pääsis jo yhen tai korkeintaan kahen yön jälkeen lähteen kotiin niin sais rauhottua ja oikeesti nukkuakin. Varmaan saan taas hysteerisenä itkee siellä kun mies lähtee kotiin (viimeks kun oltiin niin mies oli 2h ulkona, mä jo porua vääntämässä... :ashamed: ) Mulla siis tosi pahoja traumoja sairaaloista, mut täytyy koittaa olla murehtimatta sitä etukäteen.Kunhan nyt päästäs ees tän alkuvaiheen ohi ensin :D
Niin ja mulle sanottiin et eka neuvola on viikoilla 8-10. ja mulle se osu sit tohon rv 9. Sain jopa ekan lääkäriajanki samalla ja se olis sit tasan rv 12!
Mut nyt nukkumaan, hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja koittakaa kaikki vaan nauttia olostanne, ilman turhia murehtimisia!! (sit ku vielä iteki osais olla murehtimatta :D )
 
Huh, tännehän on tullut lisää tekstiä. Onnittelut vaan kaikille uusille plussanneille! Sisun kirjoitus pisti silmään, toivon sinulle voimia jotta jaksaisit olla liikaa huolehtimatta! Toisaalta, olen tosi huono sanomaan tuota, itsekin olen melko lailla huolissani lähes koko ajan.. Johtuu ehkä keskenmenosta, johon tuo edellinen raskaus päättyi. Silloin olikin lähes koko ajan sellainen tunne ettei kaikki ole hyvin, ja niinhän siinä kävi, oikeassa olin. Silloin vieraana oli lähes jatkuva "menkkamainen" alaselän särky, ja niin on nytkin ollut selkä kipeänä. En tiedä, toivottavasti tuo ei liity keskenmenoon mitenkään.. Onko muilla ollut jomotusta alaselässä?
Kyllähän sitä miettii, miten jaksaa jos taas menee kesken. Toisaalta tuntuu, mitä mä "turhaa" suren, toisille kun tulee niin hirvittävän monta keskenmenoa, on pitkäaikaista lapsettomuutta jne. Mutta onhan se oikeus surra silläkin, jolle keskenmeno on ensimmäinen tai toinen, samallalailla kuin sillä jolle se on kymmenes.
Huoh.. pitää varata aika ultraan ja sit odottelemaan.. kun siellä ois kaikki hyvin niin ehkä sitä osais vähän huokaista.
Hyviä vointeja kaikille!
t. syysmama 4+4 (niin säälittävän vähän, kuluisivat nyt nuo viikot) ;)
 
Täällä herättiin vessaan ja sitten ei uni tullutkaan :/ toisaalta on ihan normaalia minulle olla tähän aikaan hereillä.

Kysymys: Repiikö kellään takareisiä? Mulla on olllut eilisestä lähtien tosi ikävä repiminen jaloissa, vähän niin kuin suonta vetäisi. Join 1,5l viccyä kun aattelin että magnesium auttaisi... ei auttanut kuin ehkä vähän. Voihan se olla muustakin johtuvaa kuin tästä raskaudesta, en vaan ole urheillut eikä tälläistä ole ennen ollut.

Sisulle iso :hug: ahdistuksen keskelle. Tiedän ettei mikään sanominen vie sitä ahdistusta ja pelkoa pois. Yritä kuitenkin ajatella positiivisesti ;) Etukäteen murehtiminen on tosi tyhmää jos jotain ikävää sattuu olet murehtinut kahteen kertaan ja jos ei satu niin olet murehtinut turhaan!!!! Tiedän ettei ole helppoa, mutta yritä!

Mercuriukselle
kiitos viitamiini tiedosta, vähän taas mieli rauhoittunut.

Vapolle onnea tuleviin häihin, ne vie hyvin vauva ajatukset pois mielestä *kokemusta on!* Ajattelitteko häissä kertoa vauvasta... osuisi aika kivasti sen "maagisen" riskiraja kohdille :D

Tervetuloa jälleen uusille!!! :wave:

).( Tänään varaan ajan neuvolaan ensimmäiselle "katsastuskäynnille" ja toivon mukaan päästään läpi :LOL: Mies haluaa tulla mukaan ja nyt toivon mukaan saamme sellaisen ajan ettei tuota tuskaa livistää töistä. Muutenkin on ollut todella ihanaa kun ukko kulta on osoittanut enemmän huomiota masua kohtaan. Minä vaan pulistelen makkaroitani kahta kauheemmin :D :LOL:
Kirjoittelen vielä myöhemmin kunhan saan soitettua sinne neuvolaan.

:attn: Tänään alkaa nelosella meille tuli vauva sarja klo 13, katsokaahan kotona olijat!!! :attn:

Koiruus ja pentunen rv 4+6
 

Yhteistyössä