***SYYSMASSUKAT 2008***

ja sitten ne todella rasittavat levottomat jalat oli viitenä päivänä putkeen aina vuorotellen toinen ja sitten toinen,nyt ollut pari päivää taukoa siitä vaivasta
Ton kun luin niin tuli oikeen ahaa-elämys, mulla on nimittäin ollu muutamana iltana niin levottomat jalat et on häirinny nukahtamista..oon vaan ihmetelly et mikähän on, enpä sitä tähän raskauteen osannu yhdistää. Nyt osaan. :)

Koiramamma, ihanaa, pentuja! Vaikka onhan niissä työtä. Meille on tulossa näiden kahden koiran lisäksi uus pentu huhti-toukokuussa..eli kolme koiraa ois sit hoidettavana, vaan eiköhän siitä selviä. Ja ehtiihän se pentu syksyyn mennessä kasvaa..
Ja kun kerran patistit niin ehkä mä sit huomenna varaan ajan sinne neuvolaan.

Äsken piti käydä veskissä vähän (eikä nyt ihan vähänkään) yökkimässä, nytkö se jo alkaa?
 
Täälläkö myös levottomat jalat?!

NEkö ne sitten on jotka mun unta on piinanneet jo yli viikon?? Oon ihmetellyt että mikä ihme kun mulla on sellasta vähän ahdistunutta oloa ja en tiedä pitäiskö olla peiton päällä vai alla vai missä ja menee vaan aivan pyörimiseksi koko nukahtaminen... :headwall:
 
Ohhoh! Ompas täällä ollut hulinaa! Hienoa! :)

Mulle kävi tänään myöskin se, että kun neuvolaan piti aikaa soitella varausaikana 9-10, niin heräsin 9.45.. mutta onnistui se ajanvaraaminen silti onneksi, ensimmäinen aika saatiin kuun lopulle 28.1., eli tasan kolmen viikon päähän. Vitsi, kun ei jaksaisi odottaa!! Ja täti laittoi neuvolan ilmoitustaululle ennakkotietolappuja mua varten, jotka kävin heti tänään hakemassa ja täytinkin innoissani jo :D vaikka ne sitten vasta viedään ekan käynnin yhteydessä. :)

Täälläkin ultrat on itse tilattava (tai varmaan joka paikassa), mutta mulla ei ole hajuakaan koska se ensimmäinen pitäisi varata? Jos niitä kaksi koko raskauden aikana tulee? Eli voisiko joku ohjeistaa, että koska mun kannattaisi ultraa alkaa varailee?

Mulla noi oireet on aika olemattomat... samat kuin koko viikon plussauksesta asti... eli nännit arat, alavatsaa vihloo... huonovointisuutta oli yhtenä aamuna, mutta siihen sekin jäi... ja öisin nukun TODELLA katkonaisesti, mutta liekö raskauteen liittyvää... että kyllä näillä oireilla kelpaa jatkaa, kunhan oireiden vähyys ei ole merkki mistään negatiivisesta...

Niin, samaa kyselisin, oletteko menossa ensimmäiseen neuvolaan yhdessä miehen kanssa vai yksin. Neuvolan täti sanoi, että isä on oikein tervetullut mukaan vaikka joka kerta...mutta miten yleensä on käytäntö?

Illalla joululoman jäljiltä paluu ruotuun ja kiinteytys-jumppaan :) urheilu on tietääkseni sallittua normaalisti, kunhan kuuntelee kehoaan, onneksi.

Vauva-lehtikin piti käydä viikonloppuna ostamassa...:)

Suhveli ja rääpäle 4+5
 
Levottomiin jalkoihin auttaa mm. jalkakylpy ja hieroskelu illalla ennen nukkumaan menoa, lämpimät sukat jalkaan, ja lopuksi kannattaa kietasta vaikka kylpypyyhe jalkaterien ympärille tiukaksi paketiksi. Näillä minä sain levottomat jalat rauhoittuu esikon raskausaikana.

Sit tulipa vaan mieleen semmonen, että onko muita jotka on lopettanu tupakoinniin plussattuaan? :ashamed: Myönnetään, olen polttanu iahn koko ajan ku-raskauden jälkeen. Mutta nyt loppu, tai siis samana päivänä kun plussasin. :D Hyvä minä! Eikä tee edes mieli!
 
Kiva kun uusia on saapunut porukkaan...täällä nyt siis 5+4 ja huoli vaivana...ruskeaa tuhrua tullut muutamaan otteeseen edelleen. Ei yhtään veristä vuotoa, mutta kuitenkin. Onko teillä muilla ollut vastaavaa? Muuten oireet kyllä löytyy...alavatsaa vihloo, rinnat arat ja ällö olo aika ajoin...aijon mennä ultraan, heti ensi viikolla, mutta haluaisin kuulla kommetteja rusehtavasta tuhrusta. Kipuja ei muuten ole. Pääsispä jo tästä huolesta vähän pidemmälle, niin vois nauttia. Meilläkin taival aika pitkä ja inssin avulla tämäkin papunen saatu alullee...Mukavaa viikkoa muillekin:)
 
Mun oli oikeen pakko laittaa lapulle muistisanoja, että muistan mitä kellekin piti sanoo :LOL:

Sisu Et sä oo yhtään hassu :D minäkin just sunnuntaina tein tarkistustestin :whistle: että yhessä sit ollaan hassuja :xmas:
Ja tupakasta...minä kans lopetin siihen kun plussasin...välillä tekee mieli, mutta vauva menee sen edelle :heart:

Sävy ja Suhveli mietti neuvolajuttua, niin mulla oli viime kerralla ukko mukana neuvolassa aina kun pääsi ja ottaisin nytkin mukaan, jos vaan sopii aikatauluun...epäilen kyl ettei sovi, kun on työharjoittelussa.
Niin ja suhveli kysyi ultran varaamisesta, niin kyllä ne neuvolassa sanoo, että milloin pitää varata... Joku kunta tarjoaa vain yhden ultran ja toinen taas kaksi... alkuraskauden ultraa vissiin harvemmin tarjotaan ellei oo jottain syytä miks se pitäis tehdä, mutta yksityisellä sekin onnistuu. =) Täällä meillä ainakin vielä 2006 oli np-ultra ja rakenneultra ja yksityisellä kävin näillä alkuviikoilla katsomassa, että sykkiikö sydän :heart:

Seela-matilda Mulla on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia tuhruttelusta...tosiaan viime raskaudessa mulla oli vuotoa ja tuhruttelua vähän väliä ja hyvin mentiin loppuun asti. Toivotaan, että kaikki ois pikkuisella hyvin ja ois jotain harmitonta vaan.

ja koiramammalla on siellä sitten ihanaa vilinää ystävänpäivänä :heart: laitahan meille kuvaa sitten kun pallerot syntyy :D ja juu...täällä kans hanat aukes kun katoin sitä ohjelmaa. :snotty:
 
ohho,onpa tänne kirjoitettu =)

Seela-matilda Mulla oli juuri tuollaista ruskeaa vuotoa ja päätyi keskenmenoon,mutta myös mulla poika jonka aikana tullut menkat aika pitkälle =) Että enpä tiedä,toivottavasti kaikki hyvin.

Täällä öllö oloa,mutta muuten kaikki hyvin,väsyttää kylläkin. Neuvolaan en ole soittanut vielä. Pitäisi soittaa kun tämä on keskenmenon jälkeen tullut,niin pääsee ultraa että tiedetään alkamiskohta. Kun tuli jotkut "menkat" mutta niiistä kun ei tiedä... :)

Mutta nyt lähden korjauttamaan kynsiä =)
 
Huhhuh kun on taas tullu tekstiä!Ei sillä, hyvähän se on ettei tarvii yksinänsä jupista :D sit täytyy koittaa et mihin kaikkiin muistais vastata...
Syysmama mullakin selkä ollu tosi kipee mutta luulen vaan et se johtuu huonontuneesta kunnosta.Selkä oli tosi kovilla viime raskaudessa ja aina mulla on ollu tosi huono selkä.
Täällä monet puhuu tosta jalkojen repimisestä niin nyt on kyllä pakko sanoo et mulla ei oo kyllä mitään tollasta ollu (ainakaan vielä, onneks!)Eikä ollu kyllä viime raskaudessakaan.
Katjuska-78 mulla käyny molemmilla kerroilla ihan päin vastoin, finnit lähtee heti kun tulee raskaaks!Se onki semmonen oire mikä on mun mielestä ihan mahtava :)
Vape jos olisin sä niin varmaanki häissä kertoisin ilouutisen, onnea muuten hääjärjestelyihin!Mietit myös varhaisultraan menoa, munkin tekis kovasti mieli mennä yksityiselle, mutta en oikeestaan tiedä onko näin pienellä paikkakunnalla edes siihen mahdollisuutta.täytyykin sitä selvittää...
Tervetuloa joukkoomme snodgrass !!Ja onnea plussasta!täällä oli uudenvuoden lupauksena laihdutus (niinkun varmaan monella muullakin :)) mutta enpä usko että huimia tuloksia on odotettavissa kun tuntuu kaikki epäterveellinen himottavan taas ihan hirveesti...
tervetuloa myös sävy ihanaa kun vihdoin olette saaneet kauan odottamanne pikku ihmisen!!Toivotaan että kaikki menee sulla hyvin.
Veikkaan muuten samaa kun Katjuska-78 et ensisynnyttäjät pääsee aiemmin ekaan neuvolaan,musta ainakin tuntuu siltä.Ja kyl ne neuvolatäditkin voi olla ärsyttäviä!Mulla oli pari kertaa viimeks sellanen joka koko ajan vaa valitti et "mitä sääki lapsia oon tehny ku oot lapsi iteki" ja "varmaa ukkoski jättää sut heti tai ainaki käy vieraissa kun p'illus leviää". se oli ihan kamala!!Tein siitä kyllä valituksenki.Tosi kiva oli sen juttuja kuunnella siinä rv 27 kun muutenki oli herkkänä.Onnittelut myös koiramaman koiralle, mäkin oon kasvattanu yhen pentueen ja kyl ne haukkuvauvat vaa niin ihania on!!
Suhveli meillä sama neuvolapäivä!Täällä tosiaan ne ultrat varaa neuvolatäti, mutta ainakin täällä se eka ultra on rv 16-20 ja toka sitten joskus loppupuolella, en edes muista enää....Senpä takia mäkin tota varhaisultraa oon aatellu kun tuntuu niin pitkältä ajalta oottaa tonne rv16 asti!Mä aijon kyllä neuvolaan mennä yksin (tai poika tietysti tulee mukaan) mutta mun mielestä miehen on ihan turha ainakaa ekalla kerralla sinne tulla kun otetaa vaa näytteitä ja rupatellaan.Ehkä sitte mieskin voi tulla kun kuunnellaan jo sydänääniäkin.Viime raskaudessa mies missas yhen ultrankin kun oli eri paikkakunnalla töissä mut onneks ne saa videolle!oli muistaakseni viitisen kertaa mukana neuvolassa ja kerran kävi siellä isä-tapaamisessa.
Sisu mä lopetin kun aloin oottaa ekaa, sit taas repsahdin humala-tupakointiin ja ennen plussausta poltin yhen päivässä.mut nyt sit jäi sekin, eikä onneks tee mielikään vaikka ukko polttaa.
seela-matilda mulla tuli viime raskaudessa tollasta tuhrua aina välillä et en usko että sullakaan on syytä huoleen.Ja mullahan oli neljät valemenkatkin että ei se vuotaminen aina oo merkki mistään pahasta.
mutta nyt kattoon tanssi jos osaat, hauskaa illanjatkoo!!
 
snodgrass
Daydreams Mulla ihan sama juttu, raskaana ollessa naama on hyvässä kunnossa, tai vastaavasti jos syö e-pillereitä. Kun esikko oli syntynyt ja imetin, iho ja hiukset meni ihan tajuttoman rasvaisiksi! Niinpä nautin taas kun saa olla vähän nätimpi :)
Niistä ultrista sen verran, että me ei käyty esikosta kuin rakenneultrassa, kun ajateltiin että ei me mitään tehdä vaikka jotain siitä np:ssa löytyisikin. Nyt on kuitenkin mieli muuttunut, ihan vain koska haluan nähdä pikkuisen. :heart: (jos siellä sellainen silloin on)
Ja nyt varhaisultraan menossa juurikin koska pelkään sitä tuulimunaa. Mun edellinen menehtyi kohtuun rv 11+, ja sen kasvu oli pysähtynyt viikolle 8+, joten olen miettinyt että saattaisin haluta kymppiviikon kohdalla käydä katsomassa vastaako koko viikkoja. Mutta en tiedä, voi olla että jos nyt perjantaina on kaikki hyvin, niin jaksaakin odottaa sitä kunnan np:a.
Mutta jaksamista meille kaikille hermoilijoille! Täytyy vain toivoa, ja yrittää pysyä itse hyvällä mielellä.
 
Seela-Matilda, mulla oli esikoisen aikaan kans sillon kun menkkojen olis pitäny olla niin yhtenä päivänä tuli semmosta suttua. Ei tarvinnu sidettä eikä mitään, mutta pyyhkästessä jäi paperiin jälki. Niin vähästä mulla se oli. Sinä päivänä kun aamulla sen huomasin, niin soitinkin sit terkkarille neuvolaan, ja se käski lepäilemään sen päivän. Mut se meni sillä levolla sit ohi.

Mites sit tuo ultrahomma, onko se nykyään joka paikkakunnalla, että saa valita meneekö joko np-ultraan tai rakenneultraan? Vai tarjoaako joku kunta molemmat? Kun minä esikon aikaan kävin molemmissa, mutta sillon asuttiin toisella paikkakunnalla vielä, ja tän nykyisen kotikunnan käytäntöjä en tiedä ollenkaan...
 
Onnea vaan täältäkin uusille listailijoille :wave: Pientä oiretta on mullakin: mahassa tuntuu "jännältä", rinnat hieman aristaa ja ällö olo tulee aina välillä. Nyt vaan on yksi omituinen juttu: mun maha! Se on ihan oikeasti iso, myös ylhäältä. Mulla oli ekassa raskaudessa tälläinen maha joskus kuulla 4-5, mutta nyt pitää töihin lähtiessä oikeasti miettiä, mitä laittaa päälle, kun en todellakaan haluaisi, että raskaus tulee ilmi näin varhaisessa vaiheessa. Paino on myös noussut 1,5kg. Turvotusta on tietenkin (myös rinnoissa), mutta tuo maha tuntuu oikeasti isolta, ihan kuin olisi jo isompikin vauva sisällä.

Mitä teillä muilla? Viime raskaudessa muuten aluksi (ennen ultraa) epäiltiin kaksosia, koska kohtu oli kasvanut kovasti. Ei sitten ollut, kuin yksi vauva. Meillä on myös kahdella serkulla kaksoset... Voiko mahan kasvu liittyä monikkoraskauksiin??? Jotenkin vain huolettaa, kun tämä on niin outoa.
Niin, ja viikkoja on jotain 5 (nolona myönnän, että menkat jäi merkkaamatta, enkä muista ihan tarkkaa päivää :ashamed: ).



 
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan tänne syysmassukoihin.
Minä ja mieheni ollaan vähän yli kolmikymppisiä ja meillä on tytär vm. 2002 sekä pari hassunhauskaa koiraa.
Palvelualalla työskentelen ja raskaus oli todellinen yllätys meille molemmille.
Minun kun ei pitäisi pystyä tulemaan luomusti raskaaksi näin PCO:n toteamisen jälkeen....
Mutta niin se elämä vaan heittelee mullistuksia tielle!
Plussasin 6.1. ja laskettu aika olisi siinä elo-syyskuulla.

Keskenmenoja takana ennen tuota tytön saamista on kaksi ja se tässä nytkin kajasteleekin mielessäni kovasti.
Muistan vielä, miltä tuntui kokea ne kivut ja se toivottomuus, mutta yritän kovasti pitää pääni kylmänä.
Meillä on murheena myös perinnöllinen sairaus eikä minun terveyteni ole syksyn aikana ollut kovin kummoinen, joten ilmoitin jo tänään neuvolaan soittaessani, että haluan kaikki mahdolliset tutkimukset, jotka vaan voi saada.
Pessimistinen (neuvolatädin mukaan realistinen) odottaja siis täällä, vaikka sielu tahtoisi hihkua ilosta.
Lapsi on meille todella tervetullut, mutta vauvelin terveys huolettaa meitä todella...

Oireina kamala palelu, jatkuva janontunne ja oksettava olo.
Jotkut hajut etoo ihan todella ja joitain tuoksuja voisi taas haistella mielin määrin.
Rinnat aika arat ja nännit, vatsaa turvottaa.
Pissalla saa ravata jatkuvasti ja etikkapunajuurta tekee mieli!
Pyörryttää ja närästää...
Tätä listaahan voisi jatkaa loputtomiin, mutta niin jännää kun se onkin, että jos on hetki ettei ole mitään "oireita", alkaa heti pelottamaan...

Toivotaan onnea meille kaikille syksyn salaisuuksien sisällä pitämiseen....
 
tuhruvuodosta: mulla tuli nyt tässä raskaudessa 5 päivää tuhrua sillon kun ois menkkojen pitänyt alkaa. en usko että se ois kovin huolestuttavaa. sitten jos se muuttuu ruskeasta punaiseksi, niin on asia erikseen.

Minä voin myös ylpeänä kertoa vähentäneeni onnistuneesti mm. suklaan syöntiä =) ei enää joka päivä vaan kerran viikossa, eikä suinkaan joka viikko, vaan kahden viikon välein. Tosin tätä on kestänyt n. 8 päivää, eli ei ole vielä syytä kovin paljon kehuskella.

Katjuska on murehtinut oireettomuutta, niin voin sanoa että jos mahdollista, mulla on vielä vähemmän oireita. Ei siis niin yhtikäs mitään. Tosin ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissakaan, ehkä korkeintaan rintojen turvotusta. Nyt en ole huomannut sitäkään.

Tänään käyn vielä ostaan viimesen varmistustestin, jotta saisin viivan vahvana näkyviin ja sitten ajattelin ottaa yhteyttä neuvolaan. Vaikka ei ne tällasta konkaria taida kovin aikaisin sinne huolia.

 
Tervetuloa taas kaikille uusille!

Mietitte sitä että tuleeko mies neuvolaan mukaan. Meilläkin toki mies olisi tervetullut mukaan, jos vaan töiden puolesta pääsisi, mutta miehen työajat ei ole ihan niin joustavat kuin meikäläisen, joten en usko että ainakaan tähän ekaan neuvolaan ehtii mukaan. Ultriin koitetaan saada semmoiset ajat että mieskin pääsee.

Selkäkipuja on ollut mullakin alaselässä tai kyljessä aina välillä, tuntuu pienen lihaksen jumitukselta. Ei jatkuvaa kipua ja voi olla semmoinen päivä ettei kipuile ollenkaan. Jalkakipuja ei juurikaan ole ollut, takareisiä hiukan jossain vaiheessa pakotti kun jalat tuntui aika turvonneilta.

Muutoin olo on välillä niin hyvä, että raskaus tuntuu ihan epätodelliselta, mutta sitten taas alkaa rintoja kivistää, mahaa nipistelemään ja jostain lehahtelee inhottavia tuoksuja ja odotuksesta ei tunnu olevan epäilystäkään... Juon hirmuisesti vettä, kun janottaa koko ajan, ja sen vuoksi joudun sitten juoksemaan koko ajan vessassa.

Varmistustestailusta; mä tein kaikkiaan neljä raskaustestiä ja kun ne loppui niin olen muutamana aamuna tehnyt ovistestejä, kun niissä näkyy tosi paksu testiviiva nyt kun on raskaana. Tätä se odotus teettää, alkaa pää pehmiämään... :LOL:
 
tervetuloa ja onnittelut mamitus2 :heart: :flower:
Laita mulle vielä sun LA niin saan sut listalle oikeaan kohtaan :) ja muutetaan sitten tarpeen mukaan kun raskaus etenee ja tiedetään tarkemmin ne lasketut ajat.

Mulle on joku kökkö flunssa iskenyt tänne :snotty: ärsyttävää |O ei jaksais mitään. Mulla oli kans viime yönä ongelmia jalkojen kanssa...ei ollu mitenkään hyvä olla ja heräilin vähän väliä...alku yöstä heräsin siihen, kun olin aivan hiestä märkä. :x ja loppu yön sitte palelin. :whistle: Ja maariankämmekkä kun puhui tuosta suklaasta, niin ei ollut kaukana, että oisin yöllä menny avaamaan yhen konvehtirasian, kun niin alkoi himottaa. :ashamed:
 
snodgrass
Onnittelut mamitus :flower:
Ja hatunnosto maariankämmekälle suklaasta pidättäytymisestä! Meillä on keittiön kaapin ylin hylly täynnä suklaata, ja ajattelin yrittää saada ne kanssa pysymään siellä... Onneksi olen niin lyhyt, että tarvitsen tuolin ennen kuin edes yletän sinne, sekin toivottavasti auttaa ettei niin helposti sorru ;) Mutta olen kyllä ajatellut, että jos toiset kerran pystyvät olemaan ilman tupakkaa, niin kai sitä aikuisen ihmisen pitäisi osata suklaanhimoaan hillitä - ainakin vähän?

Kurjaa katjuska, että on tauti iskenyt. Mutta ainakin se on hyvä syy ottaa iisisti :)
 
:eek: :eek: :eek:
Eilen illalla saunan jälkeen kuivattelin tässä meidän kirjastohuoneessa, ja normaalisti sit puin puhtaat vaatteet päälle. Ja saman tien kun sain paidan päälleni, niin siihen ilmaantu vasemman tissin kohdalle n. 10centin kolikon kokoinen märkä läntti. :eek: Vessassa (lukkojen takan yksin! :ashamed: ) sit vähän puristin tuota rintaa, niin sieltä tuli jotain kirkasta nestettä... Maitoa / maidon esiastettako? :whistle: Muilla samanlaista? Mitä tää on?

:ashamed: Mies pilkkasi mua vähän illalla... Se on itse kunnon kuumakalle, siis talvetkin nukkuu ilman täkkiä, kun hikoaa niin helposti. Minä vedin illalla päälleni pitkähihaisen-, ja lahkeisen pyjaman, villasukat, 2 täkkiä ja villapeiton. Ja sitten vasta sain palelun asettumaan... :xmas: Löytyykös muita vastaavanlaisia vilukissoja?

Sisu + toukka 5+3 :heart:
 
Heippa kaikille!

Täällä ilmoittautuu uusi syysvauvan odottaja.

1. Itse olen kohta 28 vuotta ja mies 35 vuotta.
2. Asustelemme Turun seudulla
3. Työskentelen toimisto-alalla
4. Lapsia löytyy minulta kaksi poikaa 4 ja 7, ja mieheltä kaksospojat 8v.
5. Tärppäsi heti ekalla kerralla, joten meidän molempien on vieläkin vaikea uskoa tätä todeksi :)
6. Haaleata plussaa näytti uudenvuoden aattona ja vasta 3. päivä tammikuuta "tummaa" plussaa.
7. LA 11.9/TYKS

Oireet näyttävät olevan minullakin hyvin samanlaiset kuin monella muulla, vatsa tuntuu turvonneelta, rinnat ovat hirvittävän arat ja jalat ovat iltaisin todella levottomat.

Joku kyseli ruskeasta "tuhrusta".. Minulla on ollut tuhrua molemmissa aikaisemmissa raskauksissani viikon kuusi paikkeilla. On kuulemma niin kauan aivan normaalia kunhan ei muutu punaiseksi.

Ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan että kaikki pysyvät kyydissä :)
 
Sisu Rinnat saattavat tosiaan joillakin vuotaa jo todella aikaisin, mutta uskoisin, että ne siitä vielä rauhoittuu ennen kuin taas sitten loppuraskaudessa lorottavat kunnolla ;)

Syysmamille onnittelut ja tervetuloa porukkaan mukaan.

kohta sieltä taas tulee se vauva ohjelma...jäänköhän mä nyt koukkuun siihen kokonaan :whistle:
 
Tarviiko muuta sanoa kuin: YÖK YÖK :x
Täällä jatkuu aivan kamala olo.. kiitokset kuitenkin tsempeistä :heart:

Tää selvitään kyllä kunnialla kun kaikki vaan muistuttaa ihanasta kaivatusta pikkuisesta joka siellä kasvaa ja muokkaa yksiötään mahdollisimman kotoisaksi!

Onnea taas uusille tulokkaille jaksamista varmojen viikkojen odottelussa!
Seurailen täältä taka alalta koko aika kyllä teijän juttujanne mutta yritän välillä tehä töitäkin.. vaikka en kyllä yhtään jaksais :headwall:
 
Monet tässä ketjussa on puhuneet levottomista jaloista. suonenvedosta ja senkaltaisista vaivoista. Kannattaa ottaa magnesiumia päivittäin. Apteekista saa Emgesan tabl, joissa oikein maininta että saa ottaa raskauden aikana, ja on jopa suotavaa. Sillä kun on kouristuksia ehkäisevä vaikutus, ja voi näin ollen vähentää myös raskausmyrkytyksen vaaraa.

Ja jos kärsii ummetuksesta, siihenkin magnesium antaa avun! Ihan ruokakaupasta saa myös pureskeltavia magnesiumpuristeita, itse tykkään niistä. Ja yliannostuksen vaaraa ei ole.

Jos itse jätin raskausaikana yhtenäkin iltana ottamatta, veti jaloista suonta koko yön niin ettei nukkumisesta tullut mitään. Samoin vatsani oli, ja on yhä, ilman raskauttakin, täysin toimimaton ilman päivittäistä magnesiumia.
 
Moi!
Kävin tänään kaupungilla koitin etsi äippävaatteita, mutta ei ollut yhtään kokoa.
Mulla on sitten ensi viikon maanantaina se neuvola. Toivottavasti esimies suostuu siihen, että lähden vähän aikasemmin töistä.
Ihanaa kun huono vointisuus on vähän laantunut. Vihanneksia tulee nyt syötyä enemmän kuin ennen. Onko kukaan muu alkanut katsomaan mitä suuhunsa pistää??
Olen jo pari päivää haaveillut ihanasta laskiaispullasta. Vielä niitä ei ole tainnut kauppaan ilmestyä :p .
 
Minäkin olen kyllä alkanut tuota ruokavaliotani tarkkailemaan. Kasviksia, vihanneksia, ruisleipää ja rasvattomampaa lihaa olen lisännyt, suklaan ja muun makean syönnin olen lopettanut. Makealakossa olisi tarkoitus olla pääsiäiseen saakka, mutta saapa nähdä..:)
Myös hedelmiä menee varsinkin iltaisin aika paljon, kun tämä aluillaan oleva raskaus on saanut mun ruokahalun ihan valtaviin mittoihin, tuntuu, että koko ajan on nälkä eikä aina viitsisi voileipää tai muuta tuhdimpaa olla vääntämässä... jep jep, takaisin opinnäytetyön pariin... :headwall:
 
:wave:

Mä luultavasti ilmoittaudun teidän porukkaan,haalea plussa tuli tänään =)
Jätin pillerit pois joulukuun alussa kuukautisten alkaessa ja jo nyt tuli haaleista haalein plussa :eek: Toivottavasti pysyn teidän matkassa :wave:
 

Yhteistyössä